Recommended Posts

میدونن موشک مامون از پس ناو ها شون بر میان رادارگریزهاشونو فرستادن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]فعلا که همه چیز داره آروم میشه
این قضیه نجات گروگانهای ایران از دست دزدان سومالی هدیه خداوند به مقامات دو کشور بود
مابقی صحبتها همه حس ناسیونالیستی مثالزدنی ایرانیهاست
سیاست مثل نوار قلب بنده میمونه که مدام بالا و پایین میشه
رویداد یک جنگ بیشتر به یک جوک شبیه هست
نفت و اقتصاد حرف اول و آخر رو میزنه [/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان

من متأسفم از این که می بینم یه عده این شکلی ساده دارن با یه حرکت نمایشی کار رو به جنگ و بعد عواقب جنگ می برن و قضیه رو خیلی ساده دارن می بینن .

ببینین دوستان موقعی که دکتر احمدی نژاد چند ماه پیش داره میگه که ما به نقطه برخورد نهایی داریم نزدیک میشم همین بود ببینین قضایا رو فراتر از برخورد نظامی بدونین .

آمریکا داره رو آخرین برگ کار می کنه یعنی تحریم بانک مرکزی و انرژی ایران .

بعضی ها میگن حرف های فرمانده ارتش بجا نبوده ، یعنی چی ؟ یعنی فرمانده ارتش نمیدونه کجا و کی حرف بزنه ؟ واقعاً باعث تأسفه که دارین این شکلی در مورد فرماندهان قضاوت می کنین !
حرف های فرماندهان ارتش و سپاه نه برای ایجاد جنگ بلکه هدف جلوگیری از جنگه .

من این مقاله رو گذاشتم تا دوستان بخونن تا شاید بتونن درست تحلیل کنن اوضاع رو :

[size=18]تهدیدکننده با ابزار تهدید سعی می‌کند از دو طریق به هدفش برسد:[/size]

۱. ناامن‌سازی ذهنی: تهدید اگر بتواند امنیت ذهنی فرد را مخدوش کند، فرد ناتوان در تصمیم‌گیری می‌شود. ناتوانی ذهنی سبب اختلال رفتاری می‌شود و رفتار اشتباه هم "تهدیدکننده" را به خواست خودش می‌رساند.
۲. ناامن‌سازی حقیقی: تهدیدکننده در این مسیر سعی می‌کند با در خطر انداختن منافع قابل درک و لمس طرف مقابل، وی را وادار به انجام کار یا گفتاری کند.
تهدید، مقوله‌ای زمینه‌وند(contextual) است. به عبارت دیگر؛ این عمل اجتماعی مانند یک خزنده در دل جامعه حرکت می‌کند و چون فضا را مناسب می‌بیند سر از دل خاک بیرون می‌آورد و رقیبش را مرعوب و تسلیم می‌کند.
اما این‌طور نیست که این کنش اجتماعی همیشه دستاورد مثبتی برای تهدید کننده داشته باشد که فرمود "نه هر که چهره برافروخت دلبری داند..."

[size=18]عناصر تهدیدساز و مقاومت‌ساز[/size]

تهدید موفق، از به هم پیوستن اضلاع یک مثلث به‌وجود می‌آید:
۱. شرایط (زمان و مکان)
۲. عامل(توان کنشگر و فاعل تهدید که در اینجا تهدیدکننده می‌شناسیمش)
۳. توانمندی( همان عمق و دامنه تهدید است)
اما موفق‌ترین تهدیدها، که منجر به ارعاب و تسلیم بی‌چون و چرای تهدید شونده هم بوده در ذات خود یک مقاومت و سر تسلیم‌نشدن را داشته است. ماجرای استعمار هند را در تاریخ به یاد بیاورید که چگونه بعد از سال‌ها شجاعانی چون گاندی و اقبال لاهوری و محمد علی جناح توانستند بغض فروخورده ملتشان را فریاد کشند.
دانش افرنگیان، تیغی به دوش در هلاکْ نوع انسان سخت کوش
آه از افرنگ و از آیین او آه از اندیشه لادین او
علم حق را ساحری آموختند ساحری نی کافری آموختند ‌

بازتاب فعل تهدید، واکنش "مقاومت" است. یعنی عدم تسلیم در مقابل خواست تهدیدکننده. مقاومت موفق نیز خود از سه ضلع تشکیل می‌شود:
۱. شرایط(مانند عناصر تهدیدساز که در زمان و مکان اشتراک وجود دارد)
۲. منافع(که متشکل از اهداف و ارزش‌هاست)
۳. توانمندی(که متشکل از منابع سخت و تجهیزات و چیزهایی از این جنس است و هم منابع نرم که شامل ایده‌ها و توانایی‌های ذهنی کنشگران و فاعلان است)

[size=18]نزاع "تهدید" و "مقاومت"[/size]

تهدید ایران به نفع کیست
جمهوری اسلامی ایران یک سیستم اجتماعی است متشکل از سه رکن ساختار، افراد که در این ساختار در صنوف مختلف فعال هستند و مجموعه‌ای از رفتارهای فردی و اجتماعی درون سیستمی.
ایران که بعد از دوره پهلوی، با شعار "نه شرقی نه غربی" به‌صورت رسمی اعلام کرد که در برابر نظام سلطه "مقاومت" خواهد کرد؛ درگیر منازعه جدی برای تسلیم‌شدن مقابل خواست غرب شد. غربی که منافع خود را در منطقه ژئوپلتیک خاورمیانه درخطر می‌دید، ابتدا سعی کرد با از بین بردن ساختارها، سیستم جمهوری اسلامی را مختل کند و ایران تسلیم دوباره نصیبش شود. هشت سال جنگ با همه توان و تجربه ناموفق جنگ سخت برای جبهه غرب، این جبهه را از فکر برهم زدن ساختار منصرف کرد. حرکت‌های بعدی غرب، ناظر به دو پارامتر دیگر "افراد" و "رفتار"های افراد درون سیستم جمهوری اسلامی شد.

اگر هر سیستم اجتماعی را متشکل و ممزوج از چهار بخش فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اجتماع بدانیم، غرب سعی کرد گاهی به تنهایی و گاهی توامان یکی از این ارکان سیستم را مختل کند. تهاجم فرهنگی، تحریم، تولید خرده فرهنگ‌های هنجاری- اجتماعی از مهمترین رفتارهای این جبهه از دوره جنگ تحمیلی تا اکنون بوده است. پیروزی گفتمان‌های انقلاب اسلامی در طول انتخابات‌های سراسری جمهوری اسلامی، عدم رضایت غربی‌ها از عدم واکنش اجتماعی گسترده در طول این سال‌ها، عدم اختلال در سیستم اقتصادی، پیروزی‌های بزرگ علمی(از جمله موفقیت علمی دانشمندان ایرانی در همین سال جاری در تولید مقاله علمی) و... غرب را به رفتاری دیگر متوسل کرد: تهدید به ترور و بعد از آن تهدید به جنگ.

با توجه به مقدمه اول و تقابل دو مثلث "تهدید" و "مقاومت" بررسی موردی جمهوری اسلامی ایران و امریکا و می‌تواند جالب توجه باشد:

۱. شرایط:
امریکا امروز برای اولین‌بار از بعد از دکترین مونرو از سال ۱۸۲۳ میلادی با تجربیات جدیدی روبه‌رو است. دکترین مونرو دکترینی بر اساس انزوای امریکا در داخل سرزمینش شکل گرفته بود و بعد از آن با ورود امریکا به جنگ اول جهانی این دکترین دستخوش تحول شد و امریکا در پروژه استعمار انگلستان را هم پشت سر گذاشت.

امروز اما ایالات متحده، در سه منطقه درگیر نبرد دفاعی است. ابتدا به‌دنبال اینست که جنبش اجتماعی وال‌استریت در داخل کشورش را سرکوب کند، در اروپا هم‌پیمانانش را از بحران اقتصادی و سقوط شاخص‌های بورس رها کند و در منطقه خاورمیانه –در سرزمین‌هایی را که پیش از آن با مسخ مردمش به‌وسیله تهدید توانسته بود ساکتشان کند- به دنبال حداقل منافع از دست رفته خود باشد که شاید آب رفته را به جوی بازگرداند که شاید....

از سوی دیگر جمهوری اسلامی که در آرامش داخلی به‌سر می‌برد به عنوان الگویی برای سرزمین‌های منطقه شناخته می‌شود. ارتباط نخبگانی بین سرزمین‌های بیدارشده اسلامی با ایران روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را بیشتر می‌کند. پیروزی اسلامگرایان و راشد الغنوشی در تونس، برتری مسلمانان مصری در فضای گفتمانی التحریر و ... همه نمونه‌هایی از این قبیل است. مصری که زمانی عامل کمپ دیوید و نمونه کامل سازش اعراب با اسرائیل حساب می‌شد؛ امروز با کشوری همراه است که رادیکال‌ترین موضع را با رژیم صهیونیستی دارد.

۲. توان عامل
تجربیات منازعه آمیز چندسال اخیر توان عاملین را در منطقه نشان می‌دهد. موفق نشدن امریکا در به ثمرننشستن فتنه سبز در ایران. پیروزی شیعیان در انتخابات عراق در مقابل ایاد علاوی نامزد برگزیده امریکا و آل‌سعود، عدم رسیدن امریکا به اهدافش در انتخابات افغانستان(علی‌رغم اینکه کاندیدای برگزیده آن‌ها پیروز انتخابات شد)، کش و قوس سناریوی دادگاه رفیق حریری؛ که سرانجام منجر به خلع شدن "سعد" از سمت نخست وزیری لبنان شد. این اتفاق در حالی افتاد که سعد حریری در امریکا مشغول رایزنی با مقامات امریکایی درباره موضوع دادگاه بود. گرایش سعد حریری برای حل کردن امریکایی ماجرا منجر شد به اینکه در خود واشنگتن خبر عزلش را بشنود. قدم بعد از آن نخست وزیر شدن برگزیده حزب‌الله در لبنان بود، نبرد کم‌ اثر امریکا در سوریه در راستای پروژه شبیه‌سازی حوادث منطقه و تبدیل گفتمان آن از بیداری اسلامی به بهار عربی، پروژه ناکام اغتشاش ۲۵ بهمن در تهران و...آخرین این منازعه‌های منطقه‌ای؛ موفق نشدن امریکا برای اقناع جامعه جهانی جهت بردن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت همه از نمونه تجربیاتی است که توان طرفین تهدیدکننده و جریان مقاومت‌کننده(تهدید شونده) را نشان می‌دهد.

۳و ۴. توانمندی و منافع
الف. توانمندی تهدیدکننده: امریکا امروز از چه عمق و دامنه‌ای برای واقع‌نمایی تهدیداتش بهره‌مند است؟ اجماع جهانی را دارد؟ اجماع دول مهم اروپا را دارد؟ اجماع کشورهای منطقه را دارد؟ بازیگران امریکا کدام‌ها هستند؟ امریکایی که خودش و بازیگرانش همگی درگیر بحران هستند چگونه می‌توانند مقابل ایران آرام و متحدانش صف بکشند؟ امریکا گرفتار خودش است. لذا می‌داند که در مقام نظر هر حرکتی مبنی بر اجرایی‌کردن تهدیداتش به باخت خودش منجر میشود. لذا چون توانمندی تهدیدکننده در اجرایی کردن تهدیداتش پایین آمده دامنه و ضریب نفوذ تهدید هم پایین می‌آید.
از سوی دیگر حضور فیزیکی ما در منطقه خاورمیانه که یک حضور بومی است، در دست داشتن یکی از مهمترین گلوگاه‌های اقتصادی که گذرگاه‌ انرژی غرب به‌حساب می‌آید، وسعت سرزمینی، داشتن متحدانی استراتژیک که به هنگام خطر منافع امریکا و اسرائیل را به خطر می‌اندازند، در تیررس بودن تل‌آویو هم به‌صورت موشکی و هم به‌صورت مرزی، همسو شدن ملت‌های منطقه و دولت‌های برآمده از دل انقلاب‌های منطقه در راستای سیاست ضد صهیونیسم از جمله منابع توانمندسازی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.
نتیجه

فعل تهدید، از آنجا که منبعث از یک "غیر" است، سبب می‌شود که دو اتفاق در افراد تهدیدشونده به‌وجود آید. اول اینکه سبب می‌شود در مقابل "غیر" یک "خود" واحد به‌وجود آید. مثلا در مقابل ماجرای تهدید به ترور سردار قاسم سلیمانی، هزاران نفر در فضای مجازی اعلام کردند که "من قاسم سلیمانی هستم" یا عکس‌های معرفی خود را به عکس این مجاهد تغییر دادند. تعریف "هویت جمعی" و ایجاد وحدت اولین دستاورد مثبت تهدید است. دوم عنصر "مقاومت" در دل جامعه به‌وجود می‌آید. اگر جامعه تهدید‌شونده -در همان مسیری که تهدید شده- بتواند به دستاوردهای خودش ادامه دهد و زمان را بخرد، در رابطه معکوس تهدید و مقاومت، این عنصر مقاومت است که برنده است و می‌تواند خودش را تکثیر کند. در واقع زمان در رابطه بین مقاومت و تهدید عامل کاستن شدت تهدید و افزایش قوت مقاومت است. پیروزی مقاومت در یک نقطه، سبب می‌‌شود که عامل تهدیدکننده در سایر نقاطی که عمل تهدید را بر دیگر افراد اعمال کرده است؛ توانمندی‌اش کاهش یابد. از سوی دیگر مردمی که به‌خاطر تهدید؛ تسلیم شده‌اند؛ با دیدن نشانه‌های پیروزی جریان "مقاومت" قدرت و توانشان بالا می‌رود. ضمن اینکه عامل "شرایط" به‌نفع جریان مقاومت برخواهد گشت و به این نحو، جریان "مقاومت" بر جریان "سلطه" می‌تواند غلبه یابد.

امروز مقاومتی که افراد جمهوری اسلامی در مقابل جبهه غرب کردند و دستاوردهایی که در این مبارزه به‌دست آوردند سبب ‌شد که این عنصر به جامعه لبنان و بعد فلسطین و بعد به سراسر منطقه عربی سرایت کند. روزی که لانه جاسوسی ابرقدرت دنیا در یک کشور جهان سومی و توسط تعدادی دانشجو فتح شد، روزی که هشت سال جنگ تحمیلی بدون از دست رفتن ذره‌ای از خاک میهن و برهم خوردن ساختار سیستم جمهوری اسلامی به‌ پایان رسید، آن استقامت و مقاومت با رقه‌های امید را در دل مظلومین سلطه پذیر شکل داد. آرام آرام محور مقاومت ابتدا در قالب سه کشور ایران، سوریه، لبنان و بخشی از جامعه فلسطینی شکل گرفت. جنگ ۳۳ روزه لبنان، جنگ ۲۲ روزه حماس مقاومت را تکثیر کرد تا به میدان "التحریر" رسید و حالا در ینگه دنیا، پلاکاردهای التحریر به دوش مردم ۹۹درصدی مقابل سلطه یک درصدی افراشته شده است.

سالهای سال است که از اولین کنش "تهدید" در جهان پس از خلقت می‌گذرد. امروز خداوند، قربانی هابیل زمان را که همانا شهدای انقلاب خمینی کبیر است پذیرفته و قابیل که قربانیش پذیرفته نشده هم‌نوعش را تهدید می‌کند... غافل از اینکه وَمَن أَوفى بِما عاهَدَ عَلَيهُ اللَّهَ فَسَيُؤتيهِ أَجرًا عَظيمًا سوره مبارکه الفتح﴿۱۰


[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/86014/%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA]تهدید ایران به نفع کیست ؟[/url]




به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی[size=12][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در برابر حمله روانی باید از پدافند روانی استفاده کنیم

همین که بتونیم ترس به دل این انگلیسی های.... بندازیم خیلی خوبه
جنگ فیزیکی بمونه برای وقت خودش

شلیک موشک و اژدر و........ بیخیال
حمله هوایی و دریایی و زیردریایی و زمینی و سیب زمینی و روباه پیر و سگ زرد برادر شغال است و......... لطفا ول کنید

دوستان اگه فکر میکنن استراتژیست خیلی ماهری هستن درمورد آفند و پدافند روانی یه تاکتیک پیشنهاد کنن که لااقل ما هم در محضر دوستان یه چیزی یاد بگیریم
واقعا چکار باید کرد تا بار روانی این ناوشکن خنثی بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناسلامتی اینجا سایت میلیتاریه و باید حداقل یه سر و گردن از بقیه سایتا بالاتر باشه نه اینکه وقتی کاربران وارد سایت میشن شاهد تحلیل های سطحی و متعصبانه ما باشن

یه یاعلی بگید و این روند تاپیک رو تغییر بدید . دمتون گرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز
فرمایش شما متین اما نفت و اقتصاد هم از مجرای خودش حرف اول رو میزنه؛ اعمال شدن یا اثرگذاری هر پارامتری مکانیسم خودشو داره، با کلی گویی که نمیشه مساله رو تحلیل تام و تمام کرد، ایران حضور بیگانگان رو در حیاط خلوت خودش تحمل نمی کنه و این پیامیه که دست کم از یک دهه قبل داره بشکلی واضح و رسا به همه طرف های متخاصم ارسال می کنه و همچنان داره به این سیاست عمل می کنه و به گمان بنده هم راه صحیحی رو انتخاب کرده در واقع خلیج فارس احتیاج به قیم داره و اون قیم از هر جهت و از هر نظر ایرانه و نه هیچ کشور دیگه ای. موضوع نجات گروگان های ایرانی از دست دزدان دریایی هم چیزی بیشتر از «یک جور تخم مرغ شانسی» رسانه ای نیست و طبق معمول یانکی ها هر جا که لازم می بینن، جسارتا از سلاح فمین خودشون استفاده می کنن که همون رسانه باشه! وگرنه هر ماهه کلی شناور رو نیروهای مختلف حاضر در خلیج عدن از دست دزدان دریایی نجات میدن (به فرض اینکه سخنان یانکی ها تماما صحیح و راست باشه) و اینقدر هم در بوق رسانه نمیشه! چرا اینقدر دشواره (برای برخی دوستان) که باور کنیم که این ایرانه که دست برتر نظامی رو در «این منطقه» داره و یانکی ها بسختی دارن تلاش می کنن تا شرایط رو برای هر احتمال کوچک و بزرگ رویارویی با ایران بسنجن؟ شما قدری بردباری کنید تا رزمایش نیروی دریایی سپاه آغاز بشه خودتون واکنش طرف مقابل رو هم مشاهده خواهید کرد. پشت سر اون جمله وزیر دفاع بریتانیا که گفت : ... هر تلاش ایران برای انسداد تنگه هرمز ناموفق خواهد بود ... هیچ لولو خورخوره ای وجود نداره مگر اینکه خدای ناکرده ما ایرانیان دچار وهم شده باشیم. وانگهی، کسی منکر عدم توازن نظامی بین ما و اونها نشده اما سوال اینه: طیف این عدم توازن نظامی بر اساس موقعیت و اقلیم و جغرافیایی محوطه نبرد چقدر گسترده ممکنه باشه؟ و همچنین: چه کسی گارانتی داده به بنده و شما و دیگران که دقیقا همین عدم توازن نظامی مایه شکست قطعی ایران در یه رویارویی نظامی میشه؟ بد نیست به این موضوعات هم اشاره بشه چرا که با پیش فرض و پیشداوری سخن گفتن چندان خردپسند بنظر نمیاد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در برابر حمله روانی باید از پدافند روانی استفاده کنیم

همین که بتونیم ترس به دل این انگلیسی های.... بندازیم خیلی خوبه
جنگ فیزیکی بمونه برای وقت خودش

شلیک موشک و اژدر و........ بیخیال
حمله هوایی و دریایی و زیردریایی و زمینی و سیب زمینی و روباه پیر و سگ زرد برادر شغال است و......... لطفا ول کنید

دوستان اگه فکر میکنن استراتژیست خیلی ماهری هستن درمورد آفند و پدافند روانی یه تاکتیک پیشنهاد کنن که لااقل ما هم در محضر دوستان یه چیزی یاد بگیریم
واقعا چکار باید کرد تا بار روانی این ناوشکن خنثی بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناسلامتی اینجا سایت میلیتاریه و باید حداقل یه سر و گردن از بقیه سایتا بالاتر باشه نه اینکه وقتی کاربران وارد سایت میشن شاهد تحلیل های سطحی و متعصبانه ما باشن

یه یاعلی بگید و این روند تاپیک رو تغییر بدید . دمتون گرم[/quote][quote]


سلام جناب m_h8807 :

باور کنین این ناو آنقدرهام نیس که بعضی ها دارن بزرگش می کنن البته این حرف من این معنی رو نداره که بگم این از لحاظ تکنولوژی ضعیفه نه !

هدف این ناو کم کردن تأثیر تهدید ایران چون بعد از تهدید نفت ، 7 دلاری گرون شده و کم کردن تأثیر رزمایش ولایت 90 و رزمایش آتی سپاهه ! اونم نه به تنهایی بلکه با کمک رسانه های غولشون والا اگه قرار بود با اعزام یه ناو ایران تسلیم بشه خوب چرا با حضور چند ناو هواپیمابر و تشکیلات همراهش اتفاقی در عملکرد ایران نیافتاد ؟
متأسفانه هدف از اعزام ایجاد یه جنگ روانی بود واسه تشویش اذهان دم انتخابات در ایران به کمک رسانه هاشون که اگه باور کسایی که تو جامعه مون هستن مثل بعضی از این عالیجنابان که هنوز هیچی نشده وقایع بعد جنگ رو پیش بینی میکنن باید بگم متأسفانه در جنگ نرم اونم در پیش انتخابات دارن به اهدافشون نایل میشن البته بشرطی که اکثریت جامعه هم فکر اون عالیجنابان که ذکر کردم باشه .



به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه!

افراد مختلف با توجه به دیدگاهشون فکر میکنند که نظر خودشون کاملترین هست و برای اون طرفیها اظهار تاسف میکنند
اونطرفیها هم برای اونایی که مثل خودشون فکر نمیکنند متاسف هستند.
به این میگن جهان بینی ه عقل کل بودن :mrgreen:

از این حرف ها که بگذریم هنوز هیچ خبری از موضع گیری مقامات ما نسبت به این دهن کجی و تحریک از طرف انگل یسیها اعلام نشده.
پس یک حالت داره. دارند روی موضوع کار میکنند که اون هم دو حالت داره
یا اجازه عبور میدهند با نمیدهند
اگر که اجازه عبور دادند که هیچ وگرنه باز دو حالت داره
یا نقشه یک جنگه کوچولو بر علیه ناو بریتانیا را میکشند یا نقشه یک جنگ موشکی تمام عیار بر علیه این نیمچه جزیره!

ما منتظر تصمامات سران بالای مملکتی هستیم و گوش به فرمان
icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم هیچ جنگی شروع نشه.چون اگه ما حتی بتونیم تمام تجهیزات دشمن در خلیج فارس و منطقه رو از بین ببریم،باز هم بازنده خواهیم بود.چون جنگ در خاک کشور ماست و زیرساخت هامون نابود میشه و این اقتصاد بیمار در آستانه جان دادن قرار میگیره.آمریکا یا انگلیس هم حتی با از دست دادن ناو هواپیمابر و یا پیشرفته ترین ناوشون،شاید صدمه زیادی ببینن،ولی این صدمه فقط به نیرو های نظامیشون هست و نه خاک کشورشون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان بعضی از دوستا از یک ناو انگلیسی اینقدر وحشت کردند این همه تفسیر برای یک ناو رادار گریز که مشخصات فنی تقریبا مشخص یعنی ما میدونیم که با چی طرف هستیم و همین دوستان از ناو هواپیمابر آمریکایی که مشخصات فنی و توانایهاش اصلا قابل مقایسه با این ناو نیست و همیشه خدا توی خلیج فارس جولان میدند رو حساب نمی کنند حتی اخطار هم میدند که دیگه برنگرد اون وقت این ناو چه فرقی داره که اینهمه وا ویلای و شیون دارند سر میدند که اگه فلان بشه اینطوری میشه اگه ............ یا حرف چرچیل افتادم که اساس استعمار بر اکثریت نادان و اقلیت خاین استواره . دوستا ن محترم بیاد داشته باشید مردم دلیر و شجاع ما بارها با پیر استعمار انگلیس جنگیدن و خم به ابرو هم نیاوردند بهترین نمونه این مثال رو میتوان با یاد و نام رییس علی دلواری زنده کرد که پوز استعمار پیر انگلیس به خاک مالید با دست خالی بدون کمک گرفتن از دولت وقت بدون داشتن تجهیزات سنگین ....... اونا توخالی تر از اونی هستند که فکر میکنید تاریخ کشور ما نشون داده که مردم ما تحمل بیگانگان رو در خاک ایران روندارند با تشکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام به دوستان بعضی از دوستا از یک ناو انگلیسی اینقدر وحشت کردند این همه تفسیر برای یک ناو رادار گریز که مشخصات فنی تقریبا مشخص یعنی ما میدونیم که با چی طرف هستیم و همین دوستان از ناو هواپیمابر آمریکایی که مشخصات فنی و توانایهاش اصلا قابل مقایسه با این ناو نیست و همیشه خدا توی خلیج فارس جولان میدند رو حساب نمی کنند حتی اخطار هم میدند که دیگه برنگرد اون وقت این ناو چه فرقی داره که اینهمه وا ویلای و شیون دارند سر میدند که اگه فلان بشه اینطوری میشه اگه ............ یا حرف چرچیل افتادم که اساس استعمار بر اکثریت نادان و اقلیت خاین استواره . دوستا ن محترم بیاد داشته باشید مردم دلیر و شجاع ما بارها با پیر استعمار انگلیس جنگیدن و خم به ابرو هم نیاوردند بهترین نمونه این مثال رو میتوان با یاد و نام رییس علی دلواری زنده کرد که پوز استعمار پیر انگلیس به خاک مالید با دست خالی بدون کمک گرفتن از دولت وقت بدون داشتن تجهیزات سنگین ....... اونا توخالی تر از اونی هستند که فکر میکنید تاریخ کشور ما نشون داده که مردم ما تحمل بیگانگان رو در خاک ایران روندارند با تشکر[/quote]


[b]از شما بعيده !!!

خودت داري ميگي :


تاریخ کشور ما نشون داده که مردم ما تحمل بیگانگان رو در خاک ایران روندارند


عزيز دل مگه ورود اونها به خليج فارس پا گذاشتن به خاك كشورمونه ؟؟؟!! كه امثال دهواري بجگند !! پوز بزنن !!

شما كه با توجه به تاريخ عضويتت بايد خيلي فهميده تر باشي و دست از احساسات ورداري !!!‌

اگه كسي حقيقت رو بگه ميشه دشمن !! هر كي هم الكي از ايران تعريف كنه چهار تا بچه ميگن بهترين فرد همونه !!

بحث سر يه ناو نيست !! بحث سر ادعايي كه فعلا زود بود گفتنش !!

[color=red]بحث سر جنگ جهاني سوم !! اون به درك !! بحث سر جبهه جهاني بر عليه ماست !!

كسي كه اون ور دنيا داره از سرما ميلرزه اونم به خاطر بسته شدن تنگه هرمز توسط ما نميگه امريكا بده !! ميگه ايران بده !! ميفهميد يا نه ؟؟[/color]

باز هم توصيه ميكنم اقايون جوون احساسي و كم سواد (غرضم شما نيست - بعضي ها رو ميگم) بروند يكم مطالعات استراتژيك كنند !!

اينكه انسان با بينش جلو بره نشانه ترسو بودن نيست !! ترسو كسي است كه الكي هاوي هوي ميكنه !


بعضي از كاربران جديد سايت بروند از قديمي تر ها كه تو اين مسايل خيلي محتاط ترند چيز ياد بگيرن ! نه اينكه الكي احساسي حرف ميزنن !!


هي ما ميزنيم ما ميكشيم ما پودر ميكنيم ما خدايييييييم !!! [/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام به دوستان بعضی از دوستا از یک ناو انگلیسی اینقدر وحشت کردند این همه تفسیر برای یک ناو رادار گریز که مشخصات فنی تقریبا مشخص یعنی ما میدونیم که با چی طرف هستیم و همین دوستان از ناو هواپیمابر آمریکایی که مشخصات فنی و توانایهاش اصلا قابل مقایسه با این ناو نیست و همیشه خدا توی خلیج فارس جولان میدند رو حساب نمی کنند حتی اخطار هم میدند که دیگه برنگرد اون وقت این ناو چه فرقی داره که اینهمه وا ویلای و شیون دارند سر میدند که اگه فلان بشه اینطوری میشه اگه ............ یا حرف چرچیل افتادم که اساس استعمار بر اکثریت نادان و اقلیت خاین استواره . دوستا ن محترم بیاد داشته باشید مردم دلیر و شجاع ما بارها با پیر استعمار انگلیس جنگیدن و خم به ابرو هم نیاوردند بهترین نمونه این مثال رو میتوان با یاد و نام رییس علی دلواری زنده کرد که پوز استعمار پیر انگلیس به خاک مالید با دست خالی بدون کمک گرفتن از دولت وقت بدون داشتن تجهیزات سنگین ....... اونا توخالی تر از اونی هستند که فکر میکنید تاریخ کشور ما نشون داده که مردم ما تحمل بیگانگان رو در خاک ایران روندارند با تشکر[/quote]
برادر عزيز شما منظور بعضي از دوستان رو مثل اينكه خوب متوجه نشديد.
كسي از جنگ نترسيده و يا از يك ناو.بلكه بعضي ها ناراحت جرقه جنگ هستن.چرا؟چون مشخصه جنگ در صورت پيروزي به نفع ما باز براي ما خيلي گرون تموم ميشه چون بسياري از زيرساختها مطمپنن در جنگ احتمالي آسيب جدي ميبينن.مثلا شما فرض كن يه كارخانه توليد آلمينيوم اگه با يه بمب 5 ميليون دلاري نابود بشه يعني اينكه ما 1 الي 3 ميليارد دلار ضرر كرديم و جدا از اون چند سال در زمينه دوباره ساختن همون كارخانه عقب ميفتيم.يا حتي يك سد كه چندين سال روش زحمت كشيده شده و يا نيروگاهاي برق و يا صنايع توليدات داخلي.بله دوست عزيز بعضي هاي رو اينا فكر ميكنن و هيچ كسي تو ايران از شهادت و مردن نميترسه وگرنه بالاتر از سياهي رنگي نيست.
لطفا دوستان ديگه تهمت ترس رو به بقيه دوستان در تالار نچسبونن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]با سلام به دوستان بعضی از دوستا از یک ناو انگلیسی اینقدر وحشت کردند این همه تفسیر برای یک ناو رادار گریز که مشخصات فنی تقریبا مشخص یعنی ما میدونیم که با چی طرف هستیم و همین دوستان از ناو هواپیمابر آمریکایی که مشخصات فنی و توانایهاش اصلا قابل مقایسه با این ناو نیست و همیشه خدا توی خلیج فارس جولان میدند رو حساب نمی کنند حتی اخطار هم میدند که دیگه برنگرد اون وقت این ناو چه فرقی داره که اینهمه وا ویلای و شیون دارند سر میدند که اگه فلان بشه اینطوری میشه اگه ............ یا حرف چرچیل افتادم که اساس استعمار بر اکثریت نادان و اقلیت خاین استواره . دوستا ن محترم بیاد داشته باشید مردم دلیر و شجاع ما بارها با پیر استعمار انگلیس جنگیدن و خم به ابرو هم نیاوردند بهترین نمونه این مثال رو میتوان با یاد و نام رییس علی دلواری زنده کرد که پوز استعمار پیر انگلیس به خاک مالید با دست خالی بدون کمک گرفتن از دولت وقت بدون داشتن تجهیزات سنگین ....... اونا توخالی تر از اونی هستند که فکر میکنید تاریخ کشور ما نشون داده که مردم ما تحمل بیگانگان رو در خاک ایران روندارند با تشکر[/quote]
برادر عزيز شما منظور بعضي از دوستان رو مثل اينكه خوب متوجه نشديد.
كسي از جنگ نترسيده و يا از يك ناو.بلكه بعضي ها ناراحت جرقه جنگ هستن.چرا؟چون مشخصه جنگ در صورت پيروزي به نفع ما باز براي ما خيلي گرون تموم ميشه چون بسياري از زيرساختها مطمپنن در جنگ احتمالي آسيب جدي ميبينن.مثلا شما فرض كن يه كارخانه توليد آلمينيوم اگه با يه بمب 5 ميليون دلاري نابود بشه يعني اينكه ما 1 الي 3 ميليارد دلار ضرر كرديم و جدا از اون چند سال در زمينه دوباره ساختن همون كارخانه عقب ميفتيم.يا حتي يك سد كه چندين سال روش زحمت كشيده شده و يا نيروگاهاي برق و يا صنايع توليدات داخلي.بله دوست عزيز بعضي هاي رو اينا فكر ميكنن و هيچ كسي تو ايران از شهادت و مردن نميترسه وگرنه بالاتر از سياهي رنگي نيست.
لطفا دوستان ديگه تهمت ترس رو به بقيه دوستان در تالار نچسبونن.[/quote]


قربون ادمه چيز فهم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][b]
ما از ناو نمي ترسيم . حرفمون در مورد جنگه !!!

اما از جنگ هم نمي ترسيم !! بلكه اين جنگي كه الان ميخوايم واردش بشيم در يك طرف ايرانه و در طرفه ديگر يك اجماع جهاني !!

نمي تونيد اين جنگ رو با جنگ ايران و عراق مقايسه كنيد كه اونجا هم ابر قدرتها به عراق كمك كردند .

عمليان آخوندك رو فراموش كه نكرديد ؟؟ درسته نيروي دريايي ما بسيار بهترو بالاتر از اون زمانه !! حق باشماست !!


گيريم دشمن هم اصلا براي نقشه هاي ما رو بدلش فكر نكرده و براي مقابله با قايق هاي ما هم فكري نداره و ابر قدرتيش هم كشكه ! و گيريم نيروي دريايي اونها هم اصلا پيشرفتي هم از سال 66 تا الان نداشتند اما با كي بايد بجنگيم ؟؟؟ با چند تا بايد بجنگيم ؟؟


امريكا + انگليس + اسراييل + امارات + عربستان + بحرين + قطر + كويت + احتمالا كمكهاي ناتو +‌ نارضايتي جهان از ما به خاطر بستن تنگه هرمز !!!


خوب ما حريف تك تكشون به تنهايي هستيم . اما حريف همه اينها با هم هستيم ؟؟؟ icon_rolleyes


نيروي خداوندي و بسيجي و روحيه ملي هم داريم و چاشني ابزارمون هست . ديگه چي ؟؟؟؟ مگه تو جنگ احد نيروي خداوندي نبود ؟؟ چرا مسلمونها شكست خوردن !!


به ساير دوستان ميگم كمي منطقي باشيد !!!!


اگر هم قراره جنگ هم بشه ما بايد با حساب كتاب تا ميتونيم در جبهه هاي كمتري وارد بشيم و تا ميتونمي با حريف هاي كمتري مواجه بشيم !!


چند تا از شما تركيدن يك بمب رو كنار خودش ديده !! تيكه تيكه شدن عزيزش رو لمس كرده ؟؟؟!! :mrgreen:


ترسي در كار نيست !! جنگ كه بچه بازي نيست دو تا موشك هوت ميزنيم اون ور 2 تا خليج فارس ميزنيم اين ور !! با اف 5 و اف 4 سوپر هورنت شكار ميكنيم !


امارات و عربستان رو با شهاب خاك ميكنيم !! اروپا رو با سجيل له ميكنيم !!! اونها هم مثل بره ما رو نگاه ميكنن !!!

جمعه جهاني هم كه كشكه - غلط ميكنه تحريم كنه و هر كاري ميخواد سرمون بياره - راستي تحريم هم كه اصلا تاثيري رومون نداره !! و ما رويين تن هستيم !



==================================== الكي نيست بزرگتراي سايت ديگه خسته شدن از خوندن بعضي مطالب


با احترام به همه :mrgreen:[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان چرا فکر میکنید چیزی رو که شما میدونید و دیگران نمیدونند چرا فکر میکنید بقیه بچه گانه فکر میکنند و شما عاقلانه ! چرا فکر میکنید که این رویا رویی منجر به جنگ سوم میشه ! هنوز که اتفاقی نیافتاده ! چرا فکر میکنید که کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس اینقدر بی عقل تشریف دارند که بیاند جنگی رو شروع کنند که منجر به یک جنگ جهانی بشه ! بدون در نظر گرفتن طرفین مخاصمه ! و در آخر یک جمله قصار از ملکه ویکتوریا این بزرگ استعمارگر جهان "" همیشه منافع بستن قرار داد بیشتر از جنگ کردن "" ! به نظر من منظور دولت انگلستان از اینکه این ناو رو به خلیج فارس اعزام کرده البته بازهم باید بگم این نظر شخصی من و هیچ ارزشی نداره و قابل استناد هم نیست اینکه هماونطور که شما آماده جنگید ماهم آماده جنگیم پس اگه صلح میخوایند همه چیز برای مذاکره آماده است . این در واقع پیامی برای چانه زدن قبل از مذاکره است یا فکر میکنید ناوهواپیما بری که ما به اون گفتم دیگه بر نگرد چرا ملوانای ایرانی رو نجات میدند و سربازهای آمریکایی به اونا کلاه بیسبال خودشونو هدیه میدند چیزی که براشون خیلی با ارزشه اونا جنگ نمیخواند اونا طالب مذاکره با ما هستند و میخواند از راه مصالمت آمیز مشکلشون با ما حل کنند . در صدر اسلام هم اگه مطالعه کنید می بینید همچین اتفاقی افتاده بازهم من قصد جسارت به دوستان رو نداشتم و قصد اینو نداشتم که بگم خدای نکرده دوستان ......... هستند فکر میکنم مطلب رو خیلی بد در پست قبل بیان کردم درضمن ممکن اصلا من اشتباه کرده باشم تعصبی هم راجب این ندارم که بگم حرف من درسته چون ما فقط از دور با کنارهم گذاشتن مطالب به این نتایج میرسیم ممکن اشتباه کنیم این مهم نیست مهم اینکه ما همه عاشق کشورمون هستیم و دوست نداریم که بیگانگان به کشور عزیزمون تجاوزکنند یا چشم طمع داشته باشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ظاهرا مساله ای به نام اجماع جهانی رو دوستان بیش از خود آمریکایی ها باور دارن! سوال اینه که مگر الان ایران به کشوری اعلان جنگ داده که حضرات اینقدر با شدت و حدت از مضرات جنگ و قس علیهذا سخن می رونن؟ تا جایی که به عقل ناقص حقیر میرسه ظاهرا بیگانگان لشکرکشی کردن نه ایران عزیز ما.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.