Recommended Posts

با سلام به دوستان به نظر من دوستان فقط با توجه به تجهیزات و موشکهایی که تا کنون رو نمایی شده فقط به موضوع نگاه نکنند ممکن کشور عزیزمون به تجهیزات و جنگ افزارهایی که از توان بالاتری برخوردار باشه که بعنوان سوپرایز قرار در زمان نبرد پرده برداری بشه دست پیدا کرده باشه درست مثل کاری که در مقابل ار کیو 170 انجام دادیم خدا رو چه دیدید شاید این ناو سالم آوردیمش بندر عباس !

ضمنا توجه دوستان رو به مقاله زیر جلب میکنم با تشکر:


برتري ايران در تنگه هرمز نسبت به امريکا
یکشنبه 18 دی 1390 | 21:37


اشتراک | ارسال | چاپ

ايران طي رزمايش "ولايت 90" با موفقيت موشک‌هاي دوربرد و ميان‌برد خود را آزامايش کرد.
يک محقق مي‌گويد، برتري شديدا تبليغاتي نيروي دريايي امريکا در تنگه هرمز با توجه به جغرافياي منطقه خليج فارس و نيروي دريايي ايران بسيار ناچيز است.


مهدي داريوش ناظم‌رعايا در مقاله‌اي در "گلوبال ريسرچ" نوشت: "برتري به معناي شکست‌ناپذيري نيست. نيروي دريايي امريکا در تنگه هرمز و خليج فارس در هر صورت شکست‌ناپذيرند."

وي توضيح داد که جغرافياي باريک خليج فارس و موشک‌هاي پيشرفته و اژدرافکن‌هاي ايران "کار نيروي دريايي امريکا را در آب‌هاي خليج فارس در جايي که کشتي‌هاي امريکا در تنگنا قرار گيرند با مشکل مواجه خواهد کرد."

اين نويسنده برنده جايزه و جامعه‌شناس افزود که حتي قايق‌هاي گشتي کوچک ايران قادر به وارد کردن خسارات مرگبار به کشتي‌هاي جنگي امريکا هستند. "اين قايق‌هاي گشتي ايران مي‌توانند به راحتي موشک پرتاب کنند که در نتيجه به شدت به اين کشتي‌هاي بزرگ امريکايي خسارت وارد و آنها را غرق کنند. اين قايق‌هاي گشتي کوچک ايران را به سختي مي‌توان رديابي کرد و هدف قرار داد."

نيروي دريايي ايران در رزمايش اخير خود در تنگه هرمز با موفقيت موشک جديد "قادر" دوربرد ساحل به دريا و موشک "نور" زمين به زمين را آزمايش کرد.

موشک "قادر" با بردي معادل ۲۰۰ کيلومتر قدرت مخرب بالايي دارد و مي‌تواند اهدافي مانند ناوچه، کشتي جنگي را به عنوان اهداف ساحلي دشمن نابود کنند.

"نور" موشک کروز ضدکشتي با بردي ۱۲۰ کيلومتر براي غرق کردن اهدافي ۱۰ هزار تن به بالا طراحي شده است.

ناظم‌رعايا همچنين اشاره کرد که حتي شبيه‌سازي‌هاي جنگي خود پنتاگون هم نشان داده‌اند که جنگي در خليج فارس با ايران "براي امريکا و ارتشش فاجعه‌بار خواهد بود."

وي به نمونه رزمايش امريکايي "چالش هزاره ۲۰۰۲" در خليج فارس اشاره کرد که از ۲۴ جولاي تا ۱۵ آگوست ۲۰۰۲ انجام شد و حدود دو سال تدارک آن به طول انجاميد.

اين کارشناس سياسي تصريح کرد که اگرچه اين رزمايش شبيه سازي جنگ عليه عراق تحت حاکميت صدام حسين ديکتاتور اين کشور بود، اما در واقع اين رزمايش مربوط به ايران مي‌شد.

وي گفت: "در سناريوي جنگ چالش هزاره ۲۰۰۲، ايران به تجاوز امريکا با رگباري از موشک‌ها پاسخ مي‌دهد که مي‌تواند تجهيزات امريکا را در هم شکند و ۱۶ ناو جنگي امريکا - يک ناو هواپيما بر، ۱۰ رزم ناو و ۵ کشتي خاکي-آبي منهدم خواهد شد. بر آورد مي‌شود که اگر اين مسئله در صحنه جنگ واقعي روي دهد، بيش از ۲۰ هزار نيروي نظامي امريکايي در روز اول تهاجم به ايران کشته خواهند شد."

ناظم رعايا گفت: قايق‌هاي گشتي ايران سپس باقي نيروي دريايي پنتاگون در خليج فارس را منهدم خواهند کرد که اين مسئله شامل "آسيب ديدن و غرق شدن بيشتر ناوگان پنجم دريايي امريکا و شکست امريکا خواهد شد."

وي تصريح کرد: "همه جهانيان بر اهميت تنگه هرمز واقف هستند و واشنگتن و متحدانش به خوبي اطلاع دارند که ايران مي‌تواند براي مدتي طولاني از نظر نظامي تنگه هرمز را مسدود کند."

ايران هفته گذشته به رزمايش دريايي ۱۰ روزه ولايت ۹۰ که منطقه اي از شرق تنگه هرمز در خليج فارس تا خليج عدن را در بر مي‌گرفت، پايان داد.

برخي از اهداف رزمايش ولايت ۹۰ به گسترش حضور نيروهاي مسلح ايران در آب‌هاي بين المللي و آمادگي براي مقابله با دزدي دريايي و تروريسم مربوط مي‌شد.

در خلال برگزاري اين رزمايش دريايي، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ايران گفت که نيروي دريايي در صورت نياز به سادگي مي‌تواند تنگه استراتژيک هرمز را مسدود کند.

سياري گفت: "بستن تنگه هرمز براي ايران مثل آب خوردن است."

وي افزود: هدف ايران از برقراري رزمايش‌هاي نظامي در منطقه برقراري امنيت پايدار براي همه منطقه است.

اظهارات دريادار سياري يک روز پس از آن مطرح شد که محمد رضا رحيمي معاون رئيس جمهور ايران هشدار داد که اگر صادارت نفت ايران تحريم شود، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.

ناظم رعايا در پايان گفت: "ولايت ۹۰ بايد به عنوان نشانه‌اي درک شود که تهران آماده است تا خارج از خليج فارس عمليات انجام دهد و حتي مي‌تواند به خطوط نفتي که بخواهد تنگه هرمز را دور بزند، حمله کرده يا آن‌ها را مسدود کند."

http://www.presstv.ir/detail.fa/220009.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منطق میگه کسی اشتباه نمیکنه به تنهایی حتی پیشرفته ترین سلاح جهان رو بفرسته بین بومیان محلی غارنشین استرالیا چون شکست میخوره

بازی civilzation مثالشو قبلا زدم

شما ممکنه به خاطر مهارت ها به سلاح اتشین دست پیدا کنی ! بفرستی سراغ کشورهایی که هنوز شمشیر سنگین هم به زور دارند ! icon_rolleyes
قطعا دست بالا رو داری اما اگر تو یه جایی بد گیر کنی و از چند طرف بهت حمله کنند بلاشک کن فیکون میشه نیروت !

که نتیجه امروزی ش میشه اینکه پیشرفته ترین ناو انگلیسی به تنهایی بیاد حتی اگر ما از توپ های قرن و بوق ! هم استفاده کنیم به دلیل تجمع نیروهای ما و نیز مکان خلیج فارس این ناو شانسی برای پیروزی نداره
[b]
پس : قطعا وقتی یک انسان غیرنظامی مثل من شعورش به اینجا میرسه حتما هم طرف ایرانی هم طرف دشمن ! شعورشون به جاهای بسیار بالاتری رسیده و میرسه ![/b]


پی نوشت :» یادمه تو بازی همه کشورها رو شکست دادم ، موند بیسمارک المان و داریوش اول ایران من !
یهو دیدم نامرد تانک لئوپارد ! فرستاد از اخرین مدل هاش !
اقا مام هرچی تانک و توپ بود فرستادیم سراغ شون

دو تیم سه تایی فرستاد

به جان خودم در چشم برهم زدنی کل نیروهامو از دست دادم تا تونستم یک تیم ش رو شکست بدم ! چون اصلا سلاح هام بهشون اثر نمیکرد !!!!


البته ماله اوایل یادگیری اون بازی هست این داستان ! و سلاح های من دیگه خیلی قدیمی بود ! مثلا توپ های ضدتانک جنگ جهانی دوم استفاده میکردم ! پیش خودمونم فکر میکردیم قوی هستیم !



ولی خوب ایران واقعا تنوع موشکی ش بالاست ... سایت مشرق به صورت جامع بررسی کرده بود اون دفعه ، باید دید دو طرف چه تاکتیکی سر هم درمیارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خداشاهده بنازم به آیات قرآن ، بنااااااازم

در جاهای مختلف میگه ، برای آنان که می دانند ، برای آنان که فکر میکنند و ....!

هنوزم خیلیا میگن خبری نیست همه چی آرومه

بابا برو برای آمریکایی ها داستان آرامش قبل طوفان رو بگو گریه شون نگیره !!!!

کدوم یک از نیروهای ما تو کل این سی سال ، به مدت یکماه ! رزمایش برگزار میکنه ؟

اصلا در کل جهان کسی هست ؟ چشمک

خوب مشخصه یه چیزی هست یه خبری هست که از نیروی زمینی سپاه تا ارتش تا هوایی و دریایی همه دارند رزمایش برگزار میکنند


اقا والا به خدا من از مدیران میخوام دسترسی ها رو محدود کنه این چه وضعشه دیگه

نوشته سایت میلیتاری یعنی کسانیکه حداقل های شناخت مسایل نظامی رو میدونند

بابا من اعتراض دارم والله اعتراض دارم این دیگه چه وضعیه



برای آقااااااااااایونی که متاسفانه حتی یک کتاب استراتژی هم نخوندن عرض میکنم :


اهداف برگزاری رزمایش در کشورهای جهان چیست ؟ 10 نمره

محل و زمان رزمایش براساس چه اهدافی انتخاب می شود ؟ 10 نمره


تو را به قران کمی کمتر .... کنید

اه بابا دیگه خسته مون کردین، والله که خدا تقصیرش نیست ... والله که نیست میگه به عینه می بینند حقیقت رو اما به ده ها دلیل میزنند زیرش چون یا به نفع شون نیست یا درک ش رو ندارند

اهههههههههههههههههه


اینجا سایت نظامی هست ، سایت نظامی یعنی تحلیل نظامی ، کسانیکه هنوز نمیدونند رزمایش با اهداف : آمادگی نیروها ، نشون دادن قوای نیروهای مسلح ، برقراری ترس و رعب قبل از حمله احتمالی دشمن در دل دشمن ، ایجاد کردن موازنه منفی ، ایجاد بازدارندگی،آمادگی نیروها برای دفاع از مناطق احتمالی که قصد حمله دشمن هست و خنثی سازی اون که مستقیما بازدارندگی رو در پی داره ، بهتره دیگه تو پست هاشون طوری برخورد نکنند انگار با بچه سه ماهه طرف هستند


به والله که نیروهای مسلح ما مثل شما بی خیال نیستند و سرخوش !


گوشه ای از سخنان سردار فدوی :
[color=red]
[size=24]
وی افزود: امروز بیش از بیست و چند سال از آن زمان گذشته است. ما بر اساس آیه شریفه "واعدولهم ما استطعتم من قوه" این افتخار را داریم که بگوئیم که حتی ۲۴ ساعت از این سال‌ها را برای تقویت استطاعت خود از دست نداده‌ایم؛ امروز توانمندی جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه و ارتش که از آن برخوردار است نسبت به زمان جنگ قابل تصور نیست.[/size]



[/color]


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/90057/هشدار-فرمانده-نیروی-دریایی-سپاه-به-آمریکا



والله قباحت داره ، فرماندهان ایرانی حرف دلشون این باشه اون وقت یه عده برادر گرامی نشستند اینجا دارند اینقد ساده تحلیل آبکی سیاسی و نه نظامی میکنند



برادرا ، سپاه پاسداران و ارتش این کشور شب و روز برای چی فرصت ها رو از دست نداده ؟ ها برای چی ؟ برای اینکه بی خیال مثل بعضیا لنگ بالا لنگ پشت سیستم ننداخته که امروز اقایون بیان بگن ما فلان طور با موشک میزنیم امریکا رو ..... برای اینکه اقایون با خیال راحت بگن خبری از جنگ نیست


اگر نیست پس مغز .... لابد ملت خوردن رزمایش میزارند، سخنرانی میکنند



والله من باشم جلو روی همه میگم توبه میکنم و حیا میکنم از این همه نشانه آشکار نظامی که هست و هنوز بعضیا میزنند زیرش


[color=orange]

لابد میخوان جو داخل کشور ملتهب نشه !!!


مثل خیانت صدا و سیما در سال 88 ! میخواست جو ایران ملتهب نشه ! کاری کرد همه برن ماهواره نگاه کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/color]

اه[/quote]
برادر عزيز بنده يا بعضي از دوستان كاري به تعداد كتابهاي استراتژيك خونده شده توسط شما نداريم شما كه تو شريف درس خوندي و ما تا كلاس پنجم!!!!!!!!!
شما مثل اينكه رزمايش رو اعلان جنگ فرض كردي.رزمايش مثل يه جنگ رواني غير مستقيم با اهداف مختلفه.ميتونه يكي از اهدافش كشتن جنگ باشه.فلسفه كشتن جنگ به گوشت خورده!!
وقتي ما رزمايش برگزار ميكنيم يعني قدرت رو به طرف مقابل نشون داديم كه طرف مقابل از وضعيت نظامي و دفاعي در مواجه با جنگ احتمالي دستش بياد و تاحد زيادي از جنگيدن پرهيز كنه.شما كه مناظره آقاي محسن رضايي و احمدي نژاد رو نگاه كردي بايد منوجه شده باشي كه دولت بوش قصد جنگ مستقيم رو عليه ايران داشت كه باتدابير رهبري انقلاب با توجه به رزمايش موشكي ايالات متحده از جنگ منصرف شد!!!!حالا اين رزمايش موشكي كه خيلي هم شديد و نشان از گارد دفاعي كشور با يك جنگ هجومي بود آيا باعث جنگ شد؟مسلما خير و از جنگ خونين با خرج چند موشك پرهيز كرد و يه جنگ چند ميليارد دلاري براي دو طرف رو با چند ميليون دلار خابوند.حالا اسراءيل و ايالان متحده كه ميخوان رزمايش بزارن براي ثابت نگه داشتن بازار نفت است برادر من نه اعلان جنگ.با اين رزمايش مطمپن باش قيمت نفت پايين مياد خودت بعدا ميبيني.هدف اونا از اين رزمايش در واقع خنثي سازي رزمايش ايران هست كه به صورت واهي و توهمي نشون بدن خليج هميشه فارس هنور تحت سيطره ماست و مشكلي از طرف ايران براي بستن تنگه هرمز وجود نداره.
مفهوم اين رزمايش رو يه آدم تحصيل نكرده هم ميدونه.برادر عزيز هزارتا كتاب هم بخوني(افكار چندين ساله امثال نيچه و غيره....جسارت نباشه اين اسم يكدفعه تو ذهنم اومد) و به منطق و تحليل شخصي خودت رجوع نكني فايده نداره......آدم عقل داره و ميفهمه حتي بدون خوندن كتابهاي تخصصي....نميگم آدم خودشو عقل كل تصور كنه...نه برادر.خلاصه ناراحت نشي و اينو بدون تو تايپكها بنده بيشتر تحليلهاي شما رو ميخونم و دوست دارم اينو جدي ميگم و باهاتم تعارف ندارم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:mrgreen: :mrgreen: :evil:

من کی تو شریف درس خوندم ؟ بابا یک جا گفتم کلاس شریف م ... ای بابا icon_rolleyes ! چشمک

شریف درس خوندن پز نداره .... چشمک



برادر جان ، بحث دقیقا همینه دیگه ، رزمایش :

[quote]
شما مثل اينكه رزمايش رو اعلان جنگ فرض كردي.رزمايش مثل يه جنگ رواني غير مستقيم با اهداف مختلفه.ميتونه يكي از اهدافش كشتن جنگ باشه.فلسفه كشتن جنگ به گوشت خورده!![/quote]


شما ضرب المثل : سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندن رو شنیدید ؟


خوب ، تا الان کسی دیده احیانا الکی ، تمامی قوای مسلح سپاه و ارتش یهو رزمایش برگزار کنند اونم به این طولانی مدتی ؟؟

دیده یا نه ؟

بحث من همینه فقط

میگم ، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها !

ممنون از دقت و حسن توجه تون ، این شد حرف حساب


من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه

یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا

دیگه من بمیرم تو بمیری نداره

همینو میخواستم بگم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]:mrgreen: :mrgreen: :evil:

من کی تو شریف درس خوندم ؟ بابا یک جا گفتم کلاس شریف م ... ای بابا icon_rolleyes ! چشمک

شریف درس خوندن پز نداره .... چشمک



برادر جان ، بحث دقیقا همینه دیگه ، رزمایش :

[quote]
شما مثل اينكه رزمايش رو اعلان جنگ فرض كردي.رزمايش مثل يه جنگ رواني غير مستقيم با اهداف مختلفه.ميتونه يكي از اهدافش كشتن جنگ باشه.فلسفه كشتن جنگ به گوشت خورده!![/quote]


شما ضرب المثل : سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندن رو شنیدید ؟


خوب ، تا الان کسی دیده احیانا الکی ، تمامی قوای مسلح سپاه و ارتش یهو رزمایش برگزار کنند اونم به این طولانی مدتی ؟؟

دیده یا نه ؟

بحث من همینه فقط

میگم ، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها !

ممنون از دقت و حسن توجه تون ، این شد حرف حساب


من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه

یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا

دیگه من بمیرم تو بمیری نداره

همینو میخواستم بگم[/quote]

ارنستو جان درست میگی ها، یه خبرهایی هست. اما اون خبر به این زودیها جنگ نیست. هیچ وقت قبل از جنگ آمریکا رزمایش نمیگذاره. اگه قرار بود کاری کنن در سطح وسیع نیروهاشون رو میاوردن توی منطقه یواش یواش مستقر میکردن. اما بحث مناقشه محدود منتفی نیست. مخصوصا که این رزمایش سپاه اصلا شبیه رزمایش نیست و بیشتر شبیه یک آماده باش عملیاتی هست. اما مطمئنا اونا شروع کننده هیچ مناقشه ای هم نخواهند بود. بیشتر تلاش میکنن ایران رو تا حدی تحریک کنن که یه حرکت نظامی مستقیم انجام بده و بهانه بیافته دستشون. چون اگه یه موشک شلیک بشه توی منطقه به سمت یه هدف واقعی قیمت نفت کلی نوسان میکنه. حالا اگه شلیک کننده اولی ایران باشه یه چیز گیر آمریکا میاد (مظلوم نمایی و تلاش برای متخاصم جلوه دادن ایران و نتایج بعدی) اما اگه آمریکا شلیک کننده اول باشه هم نفت میره بالا، هم آمریکا چیزی گیرش نمیاد هم بهانه دست ایران میده. نکته اینجاست که اگه یه سری کشتی نظامی بخوان ازتنگه بگذرن و یا اینکه نفت تحریم بشه آیا ما حاضریم شلیک اول رو انجام بدیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

عربستان به دولت آمريكا هشدار داد ايراني‌ها در تهديدهاي خود جدي هستند. نهرين نت گزارش داد: منابع سياسي در واشنگتن با اشاره به هشدار اخير ايران به ناو هواپيمابر آمريكا، اعلام كردند كه مقامات عربستان به دولت آمريكا هشدار دادند كه تهديدهاي ايران را جدي بگيرد.

در همين حال، پايگاه خبري صهيونيستي "جويش ايندي" فاش كرد كه ارتش عربستان و برخي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس پنجشنبه گذشته پس از تهديد ايران عليه يك ناو آمريكايي به حال آماده باش درآمدند.

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/218101/%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF]عربستان: تهدیدهای ایران را جدی بگیرید [/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]:mrgreen: :mrgreen: :evil: من کی تو شریف درس خوندم ؟ بابا یک جا گفتم کلاس شریف م ... ای بابا icon_rolleyes ! چشمک شریف درس خوندن پز نداره .... چشمک برادر جان ، بحث دقیقا همینه دیگه ، رزمایش : [quote] شما مثل اينكه رزمايش رو اعلان جنگ فرض كردي.رزمايش مثل يه جنگ رواني غير مستقيم با اهداف مختلفه.ميتونه يكي از اهدافش كشتن جنگ باشه.فلسفه كشتن جنگ به گوشت خورده!![/quote] شما ضرب المثل : سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندن رو شنیدید ؟ خوب ، تا الان کسی دیده احیانا الکی ، تمامی قوای مسلح سپاه و ارتش یهو رزمایش برگزار کنند اونم به این طولانی مدتی ؟؟ دیده یا نه ؟ بحث من همینه فقط میگم ، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ! ممنون از دقت و حسن توجه تون ، این شد حرف حساب من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا دیگه من بمیرم تو بمیری نداره همینو میخواستم بگم[/quote]
جوابتون منطقي و جالب بود.اما بايد توجه داشت كه اين رزمايش نيروهاي مسلح ايران بيشتر به يك جور احتياط دفاعي و تهاجمي(بنده هم تا حالا حالت تهاجمي رو تو نيروهاي مسلح نديده بودم و اين واقعا برام جالب بود) بود حالا چرا؟مشخصه كه نيروهاي ايالات متحده عراق رو خالي كردن و ايالات متحده با طالبان وارد مذاكره شده و به اونا چراغ سبز(؛هر غلطي خواستيد بكنيد و فقط عليه من نباشيد؛)رو نشون داد.همچنين تغيير استراتژي جديد آمريكا و بيشتر زوم كردن روي ايران نگراني هاي پنهان مقامات كشور خودمون رو از نقشه هاي شيطاني ايالات متحده رو بر انگيخته و تو اين اوضاع هر كشوري ديگه اي بود اخطار اصلي و هشدار بزرگشو نشون ميداد و برگ برنده شو رو ميكرد.نزديك شدن به انتخابات پيش روي اوباما ممكنه اين مرد رو به اطرافيان صهيونيسمش بيشتر وابسته كنه و حتي براي خريدن راي مردم كشورشون(به طور غير مستقيم) وارد يه پيكار نا خوشايند و نامعلوم بشه با اين كار باعث ميشه مردم به كسي كه جنگ رو بر پا كرده راي بدن چراكه در ايالات متحده مشخص شده وقتي رپيس جمهوري جنگ رو آغاز ميكنه در واقع مردم به همون راي ميدن چون فكر ميكنن بايد اين جنگ ادامه و پايان داده بشه!!!!!!!!!!همچنين رپيس جمهوري كه شكستي براي ايالات متحده به ارمغان بياره براي بار دوم راي نخواهد آورد نمونش جيمي كارتر كه به دلايلي زيادي از جمله تسخير لانه جاسوسي ديگه راي نياورد و شكست خورد.
تو اين اوضاع و احوال شرايط حساس براي ما به وجود اومده.اين رزمايش هم از تدابير ويژه مقام معظم رهبري هستش و تا نظر ايشون نباشه رزمايشي به اين حجم برگزار نميشه كه انصافا واقعا چشم گير و كاري بود و يه هشدار در حد قدرتهاي برتر(بي تعارف بگم در حد يك ابر قدرت جهاني بالاتر هم بود چون هيچي كم نداشت) در جهان بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جنگ نزدیکه . این یک واقعیت غیر قابل انکاره
ولی از اینجا به بعدش هنر سیاستمداران کشوره که بتونند جنگ رو خنثی کنند واگر واقعا جنگ غیر قابل خنثی شدنه [color=red]ضربه اول [/color]رو وارد کنند مثل کاری که حزب الله کرد وصد البته سعی در جذب حمایت های خارجی مثل چین و روسیه و جلوگیری کنند از تبدیل شدن این امر به یک امر بین المللی .
ولی بنظر میاد دوباره وقایع سال 67 تکرار می شوند بستن تنگه هرمز توسط ایران در خواست کشور های خلیج فارس از امریکا و سایر قدرت ها بریا باز کردن این شاهرگ حیاتی وصد البته جنگ.....!!
و بطور همزمان تصویب قطعنامه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر روی شهر حٌمس و جنگ با سوریه
و طبیعتا حزب الله هم تو این موقعیت بغرنج منتظر دستور ایرانه ....!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]:mrgreen: :mrgreen: :evil: من کی تو شریف درس خوندم ؟ بابا یک جا گفتم کلاس شریف م ... ای بابا icon_rolleyes ! چشمک شریف درس خوندن پز نداره .... چشمک برادر جان ، بحث دقیقا همینه دیگه ، رزمایش : [quote] شما مثل اينكه رزمايش رو اعلان جنگ فرض كردي.رزمايش مثل يه جنگ رواني غير مستقيم با اهداف مختلفه.ميتونه يكي از اهدافش كشتن جنگ باشه.فلسفه كشتن جنگ به گوشت خورده!![/quote] شما ضرب المثل : سری که درد نمیکنه دستمال نمی بندن رو شنیدید ؟ خوب ، تا الان کسی دیده احیانا الکی ، تمامی قوای مسلح سپاه و ارتش یهو رزمایش برگزار کنند اونم به این طولانی مدتی ؟؟ دیده یا نه ؟ بحث من همینه فقط میگم ، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ! ممنون از دقت و حسن توجه تون ، این شد حرف حساب من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا دیگه من بمیرم تو بمیری نداره همینو میخواستم بگم[/quote] ارنستو جان درست میگی ها، یه خبرهایی هست. اما اون خبر به این زودیها جنگ نیست. هیچ وقت قبل از جنگ آمریکا رزمایش نمیگذاره. اگه قرار بود کاری کنن در سطح وسیع نیروهاشون رو میاوردن توی منطقه یواش یواش مستقر میکردن. اما بحث مناقشه محدود منتفی نیست. مخصوصا که این رزمایش سپاه اصلا شبیه رزمایش نیست و بیشتر شبیه یک آماده باش عملیاتی هست. اما مطمئنا اونا شروع کننده هیچ مناقشه ای هم نخواهند بود. بیشتر تلاش میکنن ایران رو تا حدی تحریک کنن که یه حرکت نظامی مستقیم انجام بده و بهانه بیافته دستشون. چون اگه یه موشک شلیک بشه توی منطقه به سمت یه هدف واقعی قیمت نفت کلی نوسان میکنه. حالا اگه شلیک کننده اولی ایران باشه یه چیز گیر آمریکا میاد (مظلوم نمایی و تلاش برای متخاصم جلوه دادن ایران و نتایج بعدی) اما اگه آمریکا شلیک کننده اول باشه هم نفت میره بالا، هم آمریکا چیزی گیرش نمیاد هم بهانه دست ایران میده. نکته اینجاست که اگه یه سری کشتی نظامی بخوان ازتنگه بگذرن و یا اینکه نفت تحریم بشه آیا ما حاضریم شلیک اول رو انجام بدیم؟[/quote]
همه روي شليك اول گيرن ديگه.هزاران احتمال وجود داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کتاب ، ارتش و جامعه شناختی نقش آن در سیاست ، اولین صفحات ش جمله ای داره که من اونو اویزه گوش خودم کردم :

جنگ نتیجه به بن بست رسیدن و شکست سیاست است


ده ها نوع تعریف ارایه کرده و عصاره همه شون همینه ، چیزی که در صحبتای علی 75 هم اشاره شد


مخلص همه عزیزان

ما بد کسی رو نمیخوایم اما این انتظار رو دارم ، ماها ، با خودمون رو راست باشیم، خودمونو به خواب نزنیم

بحث م با مسئولان نیست ... اونا کاملا جداست بحث شون ، و شاید بشه گفت اونا حساب کتابای خودشونم کردند

بحث م ، ما مردم ایران هست ... بیایید اونقد امادگی ذهنی مون رو ببریم بالا که اگر واقعا سایه جنگ هم اومد بالا سرمون نترسیم ، درحالیکه با الکی خوش بینی و ... واقعا ضربه غیرقابل جبران بخودمون میزنیم


شما رو به حزب الله و مردم شریف لبنان ارجاع میدم .... در هر لحظه با عشق از جنگ حرف میزنند اما هرگز دوست ندارند خونه شون ویران بشه ....

درست ش همینه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جنگ نزدیکه . این یک واقعیت غیر قابل انکاره ولی از اینجا به بعدش هنر سیاستمداران کشوره که بتونند جنگ رو خنثی کنند واگر واقعا جنگ غیر قابل خنثی شدنه [color=red]ضربه اول [/color]رو وارد کنند مثل کاری که حزب الله کرد وصد البته سعی در جذب حمایت های خارجی مثل چین و روسیه و جلوگیری کنند از تبدیل شدن این امر به یک امر بین المللی . ولی بنظر میاد دوباره وقایع سال 67 تکرار می شوند بستن تنگه هرمز توسط ایران در خواست کشور های خلیج فارس از امریکا و سایر قدرت ها بریا باز کردن این شاهرگ حیاتی وصد البته جنگ.....!! و بطور همزمان تصویب قطعنامه ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر روی شهر حٌمس و جنگ با سوریه و طبیعتا حزب الله هم تو این موقعیت بغرنج منتظر دستور ایرانه ....![/quote]
بنده اطلاعاتي دارم كه ثابت ميكنن ايران بدون كمك خارجي تا مدتها از پس هجوم گسترده خارجي بر مياد.در مورد روسيه و چين بدونيد كه در اون حدي نيستن كه بخوان اين حماقت رو انجام بدن توجه كنيد كه ناوگان روسيه بسيار ضعيفتر از اوني هست كه بخواهد در برابر ناوگان اسراپيل و يا حتي ايالات متحده ايستادگي كنه.روسها تازه دارن دوران جنگ سرد رو كه وارد جنگ مستقيم هم نشد رو فراموش كردن و ديگه اين حماقت رو انجام نميدن.در مورد چين هم يك نكته بسيار مهمه و اون اقتصاد زنجير شدش به صخره اقتصادي ايالات متحدس كه هر زماني زيادي تكون بخوره امكان داره پاره بشه و اينو خود كمونيستها ميدونن الان در چين تمامي كارخانجات و توليدات مادر توسط سرمايه گذاران ايالات متحده صورت ميگيره و از نظر تكنولوژي به ايالات متحده وابستگي زيادي داره(شركتهاي رايانه اي عمده بازار چين را در دست دارند همانند اينتل-اي ام دي-آي بي ام-فيليپس-اپل-ماكروسافت و صدها شركت ديگه) و هيچ وقت اين كارو انجام نميده به علاوه اجازه ورود ناوگان درياي چين به صورت خيلي تابلويي به هند و ناوگان فعال ايالات متحده در اونجا بستگي داره.جدا از اين موارد فرض كنيد كه اين كشورها دخالت كنن آيا رهبري انقلاب اجازه دخالت اونا و وجود اونها رو ميده يا نه؟خودتون بگيد.ما سي سال طعم تحريم رو چشيديم كه مستقل باشيم.واكنش نشون ندادن مقامات كشورمون نسبت به حمايتهاي روسيه و چين نشان دهنده همه چي هست.ايران به خاطر اعلام استقلال و قدرت فرا منطقه اي هم كه شده هيچ وقت اجازه دخالات اين كشورها رو نخواهد داد.
جدا از اين موارد قدرت ايالات متحده در ابتدا در دست نيروي هوايي اين كشور هست و صد البته ناوگان مخوف بي-2 كه واقعا حرف پايان دهنده ايالات متحدست.در اين موارد شما بايد نميشه پر ليوان كه ناوگان اف-14 ايران درش حضور دارن رو در نظر بگيريد و همچنين دفاع ضد هوايي قدرتمند ما.كاري به آر كيو 170 ندارم ولي از نظر جنگ الكترونيك در سطح بالايي قرار داريم.در مورد نيروي زميني مسلما شعار تمامي مردم و مقامات هستش كه نيروي زميني واقعا قدرتمنده.براي مثال در جنگ گرجستان نيروي هوايي روسيه تا حد زيادي ميشه گفت مغلوب نيروي چند ده هواپيمايي و جنگ الكترونيك گرجستان شد ولي نيروي زميني روسيه با وجود نبود امكانات گسترده با همون آهن آلات قديمي خيلي زود جبران كردن.
در مورد ناوگان دريايي هم بايد گفت كه ايران در شرايط خوبي به سر ميبره و نبايد غافل بود.
خوب حالا تحليل كلي رو بايد گفت ببينيد نيروي ايالات متحده به صورت تكي به اندازه گروه 5 جدا از يك قدرت داره و اينو همه ميدونن براي مثال ناوگان هواييش به اندازه روسيه-چين-فرانسه-انگليس-آلمان پرنده داره ولي آيا همش در يك جا حاضره؟براي نمونه در جنگ با ايران تمامي ناوگانش حاضر است؟مسلما خير.يك يا دو ناو هواپيما بر كه 100 جنگنده با خود دارد بيشتر نيست و ما در حال حاضر 300 جنگنده فعال داريم.پس جنگي هم اگر رخ بدهد ما توان كافي براي مبارزه را داريم به علاوه شما بايد جامعه جهاني رو هم در نظر بگيريد كه جنگ بي دليل را محكوم و از آن حمايت نميكند براي مثال جنگ عراق به بهانه سلاح شيميايي بود و كل كشورهاي جهان باورشون شده بود كه عراق سلاح شيميايي داره و به همين خاطر جنگ عليه عراق صادر شد ولي جنگ در قبال ايران فعلا بدون هيچگونه مدرك و بهانست.و دوما باز ميگم ايران نه عراق است و نه هيچ كشوري ديگه اي و بدونيد كه بدون تعصب ميگم كه ايرانيها تازه دارن طعم پيشرفت رو بعد از دوران بي خيالي قاجار و پهلوي ميچشن و ديگه امكان وجود نيروي بيگانه و حكومت بيگانه رو نميدن(منظور از مردم همين جووناي بيكاري هستش كه ول توي خيابونا ميگردن يا مردمي كه در روستا زندگي مكنن و كاري با سياست ندارن و يا حتي بچه هاي مدرسه ها و يا دانشجويان و بسيجيان)
فعلا تا بعد icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]icon_rolleyes :mrgreen: :mrgreen:

من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه

یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا

دیگه من بمیرم تو بمیری نداره

همینو میخواستم بگم[/quote]

برادر عزیز جناب ارنستو بعضی از دوستان این سایتمون تا آسمان کشورشون از هواپیماهای بمب افکن دشمن سیاه نشه و صدها موشک در تهران و شهر های بزرگ ایران فرود نیاد باور نمیکنن که جنگ پیش خواهد آمد !

عزیزان برای جلوگیری از همین امر هست که میگم ما نباید زمان رو از دست بدیم و هرچه سریعتر و با تمام توانمون نیروهای در حال تجمع آمریکائی و حامیانشونو در منطقه قبل از تجمیع بیشتر از دم تیغ بگذرونیم ! ما باید شاهرگ نفت رو قطع کنیم تا با فشار جهانی و اقتصادی غرب به زانو در میاد !

عین کاری که کره شمالی کرد یادتون رفته ژاپن و کره جنوبی و آمریکا و ناتو در حال مقدمه چینی برای از بین بردن کره شمالی بودن و اونها در لحظات آخر اعلام کردند که ما 6 تا کلاهک هسته ای داریم و در اولین ضربه پایتخت ژاپن و کره جنوبی رو هدف قرار میدیم ! و آمریکائیها تا دیدن اوضاع خیته برگشتن سر میز مذاکره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red].............................[/color]
[color=red]


لطف کنید تاپیک را متشنج نکنید.
در صورت تکرار برخورد خواهد شد.
sina12152000[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red].............................[/color]
[color=red]

لطف کنید تاپیک را متشنج نکنید.
در صورت تکرار برخورد خواهد شد.
sina12152000[/color][/quote]


تشکر از شما مدیر عزیز

ببخشید لطفا این پست پاک شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]icon_rolleyes :mrgreen: :mrgreen: من میگم ادم وقتی نشانه های محرز یک واقعه رو می بینه اشتباه هست به هردلیلی تکذیب کنه یا مثل نیروهای مسلح بدون هیچگونه حواشی به کارتون ادامه میدید یا مثل امریکا دیگه من بمیرم تو بمیری نداره همینو میخواستم بگم[/quote] برادر عزیز جناب ارنستو بعضی از دوستان این سایتمون تا آسمان کشورشون از هواپیماهای بمب افکن دشمن سیاه نشه و صدها موشک در تهران و شهر های بزرگ ایران فرود نیاد باور نمیکنن که جنگ پیش خواهد آمد ! عزیزان برای جلوگیری از همین امر هست که میگم ما نباید زمان رو از دست بدیم و هرچه سریعتر و با تمام توانمون نیروهای در حال تجمع آمریکائی و حامیانشونو در منطقه قبل از تجمیع بیشتر از دم تیغ بگذرونیم ! ما باید شاهرگ نفت رو قطع کنیم تا با فشار جهانی و اقتصادی غرب به زانو در میاد ! عین کاری که کره شمالی کرد یادتون رفته ژاپن و کره جنوبی و آمریکا و ناتو در حال مقدمه چینی برای از بین بردن کره شمالی بودن و اونها در لحظات آخر اعلام کردند که ما 6 تا کلاهک هسته ای داریم و در اولین ضربه پایتخت ژاپن و کره جنوبی رو هدف قرار میدیم ! و آمریکائیها تا دیدن اوضاع خیته برگشتن سر میز مذاکره ؟[/quote]
برادر من نه بنده و نه شما و نه جناب ارنستو سرلشكر ارشت يا سپاه و يا حتي يه مهره عادي تو نيروهاي مسلح نيستيم كه بخوايم تصميم بگيريم .چون كاره اي نيستيم بنده مهندس كامپيوترم و دارم كتاب تاليف ميكنم و رو طرحهاي نظامي كار ميكنم(پز دادن و تعريف از خود نيست)تو هر كتاب كه 7 ماه وقت ميبره 4 ميليون گيرم مياد اون هم بدون عنوان اسمم.زندگيم گير روزي 2 الي 3 هزار تومنه.26 سالمه و هيچ غلطي نكردم ولي بيكار هم ننشستم و اين كل زندگيمه حالا بنده چكاره اين مملكت هستم كه هشدار بدم آقا ميخواد جنگ بشه همه آماده باشن.آسمون هم پر از بمب افكن باشه مرد حسابي ديگه كار از كار گذشته يعني ايران رو گرفتن!!!!!اين چه حرفيه!!!!!!!!
فقط اونقدر دستم بازه بيام تو اين سايت نظر شخصي بنويسم و الا اگه يكي از اين صنايع داخلي نظامي دست من بود تا حالا هزار تا كار ميكردم كه حيف نيست!!!!در مورد كره شمالي بد نيست بدونيد كه دارن از گرسنگي ميميرن و هيچي ندارن!!!اصلا چرا باهاشون بايد جنگيد وقتي كه هيچي ندارن حتي نان خالي!!!!بحث در مورد ايرانه كه داره جهان اسلام رو به صورت يكپارچه ميسازه اينكه من ميگم ديگري ميگه شما ميگي اصلا مهم نيست مهم اينه كه همه ميدونيم اگه جنگي بشه بايد براي مبارزه آماده شد حتي براي دفاع از خونه و خونواده خودتم هم كه شده.هيچ كس دوست نداره فجايعي كه در دوران اشغال انگليس در ايران به وجود اومد دوباره تكرار بشه مخصوصا اون هندي هاي از خدا بي خبر و روسهاي كمونيست(تو منطقه ما سالخوردگان به بدي از اينا ياد ميكنن كه چه طلمي رو به ما كردن).حالا دوست داري بنده يا ديگران چيكار كنيم!!!جنگ بشه ميريم جنگ نشه ميشينيم توسايت براي همديگه نظرات سازنده ميفرستيم غير اين كاري ديگه هست بتونيم انجام بديم.
الان هم خدارو شكر درسته ايران از ايالات متحده قويتر نيست ولي شكننده هم نيست.مثلا در دوران جنگ دوم جهاني اگه ما ميتونستيم يه تانك ساده بسازيم يا حتي يه تيربار و يا فشنگ و گلوله اونقوت شوروي و انگليس به خودشون اجازه نميدادن با ايران مثل .... رفتار كنن ما هر چي بيچارگي كشيديم از سر بي دانشي و بي سوادي بود.اما حالا ايران نه تنها اونزمان نيست بلكه جلوتر از زمان خودشم داره حركت ميكنه(پزشكي-نانو-نجوم-فيزيك-شيمي-رياضيات)
يا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.