Recommended Posts

نمیدونم تاپیک مجزا زده شده است یا خیر
اخبار بیستو سی ه امشب نامه محرمانه اوباما به حضرت آقا را تایید کرد. از مفاد این نامه که بگذریم این عمل معلوم میکنه که اونها پیام ما را کامل و واضح دریافت کردند. احساس کرده اند که ما ترسی از رویارویی نطامی با اونها نداریم.
امیدوارم پنتاگون سره عقل بیاد و دست از این حماقتاش برداره.
با کنسل کردن ورود ناوها یشان به خلیج فارس میتونند حسن نیت خودشون رو در جهت کاهش تنش نشون بدن.
هر چند امید چندانی به این گاوچران ها نیست ولی امید همیشه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرویس بین الملل – تنش اطلاعاتی بین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و موساد سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل به تدریج نشانه های خود را آشکار می کند ، به گونه ای که در اولین اقدام آمریکا مانور نظامی خود با رژیم اسرائیل را که قرار بود در واکنش به مانور های دریایی ایران برگزار شود ، حدود یک سال به عقب انداخته است .

به گزارش «تابناک» ، روز جمعه نشریه فارین پالسی گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن ، عوامل اطلاعاتی موساد رژیم صهیونیستی با جعل و استفاده از مدارک شناسایی ماموران سی آی ای ، سازمان اطلاعات آمریکا ، به استخدام تروریست های گروه جندالله برای خرابکاری و ترور در ایران پرداخته اند . نیروهایی که در ظاهر برای سیا ، استخدام شده بودند ، اما در واقع برای سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در ایران خرابکاری می کردند.

انتشار این گزارش بلافاصله با واکنش مقامات اطلاعاتی رژیم اسرائیل مواجه شد و آنان این ادعا را رد کردند .

اما اخبار منتشر حاکی از این است که این ماجرا و تبعات آن هنوز پایان نیافته است و بنا بر اعلام رادیو اسرائیل ، امروز آمریکایی ها به صورت یکجانبه مانور مشترک نظامی خود با رژیم اسرائیل را حدود یک سال تا اواخر سال 2012 میلادی به تعویق انداختند . اواخر سال 2012 ، زمانی است که آمریکا درگیر انتخابات ریاست جمهوری است و عملا می توان گفت که این مانور لغو شده است

از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بناست روز پنج شنبه با سفر به سرزمین های اشغالی با مقامات رژیم اسرائیل گفتگو کند. اگر چه منابع غربی سفر وی را برای هماهنگی این دو برای حمله به ایران ارزیابی می کنند ، اما منابع مطلع می گویند که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این سفر به مقامات صهیونیست هشدار خواهد داد که از هر گونه اقدام یکجانبه علیه ایران خودداری کنند .

خبر تعویق حدود یک ساله ای مانور برای منابع صهیونیستی شوک آور بود به طوری که رادیو اسرائیل این تعویق را به دلیل محدودیت های بودجه ای و یدیعوت آحارونوت این تعویق را به دلیل تمایل آمریکایی ها برای ایجاد آرامش در منطقه عنوان کرده اند .

همه این تحولات در کنار نامه ای که اوباما به ایران فرستاده و پاسخ احتمالی ایران به این نامه و همچنین سفر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به ترکیه و اعلام تمایل ایران برای مذاکرات جدی با غرب حکایت از این دارد که در حال حاضر سناریوهای صهیونیستی در قبال ایران ، ضعیف ترین سناریوهای ممکن هستند.

با این وجود باید گفت انتشار خبر دور زدن سی آی ای ، توسط موساد این نکته را مشخص می کند که این هر دو سازمان اکنون در معرض آشکار شدن همکاری خود با گروه های تروریستی نظیر گروه عبدالمالک ریگی برای ترور و خرابکاری در ایران هستند .
لینک : http://www.tabnak.ir/fa/news/219910/%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مانور مشترک آمریکا و اسرائیل هم که قرار بود توی بهمن انجام بشه هم که یکسال افتاد عقب!

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/219910/%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF]مانور نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی یک سال به تعویق افتاد [/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب اینکه بیخیال مانور شدن خیلی معنی ها میتونه داشته باشه. خودشون شاید از اینکه کار داره به نقطه خطر نزدیک میشه ترسیدن. توی این مدت تمام سناریو های جایگزین انتقال نفت از تنگه هرمز رو بررسی زمان رزم کردن و هر کدوم از این سناریوها ضربه پذیری و عدم امکان اطمینان خودشون رو نشون دادن. شاید هم با توجه به نامه اوباما یه توافقات ضمنی پشت پرده انجام شده که هر دو طرف هزینه خودشون رو بیارن پایین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه خوش گفتند پیشینیان ما که :

[color=green]سنگ بزرگ نشانه نزدن است ‏‏!‏[/color]

شاید مانور سپاه از یک ماه بشه یک هفته ! :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیزیه که خیلی وقت ناراحتم می کنه اینکه ما خدایه نکرده وارد جنگ شیم هیچ متحدی نخواهیم داشت چون چین بزرگترین سرمایه گذارآمریکاوغربه ومیمونه روسیه که از امریکایا بدتره :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر یادتون باشه نیروی دریایی ارتش در زمان رزمایش گذشته به ناوها وهلیکوپتر آمریکایی هشدار داده بود که منطقه رو ترک کنن و اونا هم جیم زده بودن [/quote]
برادر خوبم
من جور دیگه ای به این قضیه نگاه میکنم.
گفتن اینکه ناو امریکایی جیم زد کمی با واقعیت اختلاف داره.
ناو امریکایی تحت فرمان سرفرماندهی نیروی دریایی در منطقه هست و سر فرماندهی مستقیما با کاخ سفید در ارتباطه.
فرمانده ناو بلافاصله کسب تکلیف میکنه و کاخ سفید دستور میده که حداکثر فاصله ایمن رو از منطقه بگیر. چرا ؟
چون فعلا سیاست ما عدم درگیری هست. چه خواسته ، چه ناخواسته (مثل همین رزمایش).
خب در نظامیگری این مساله نه ترس محسوب میشه و نه شجاعت.صرفا اطاعت از دستوره.
شما میدونستین مسئولین نگاهبانی از مرزها و فرماندهان قرارگاههای سپاه دهها جلسه مشترک با مرزداران امریکایی و انگلیسی برگزار کردن و تدابیری جهت عدم جبهه گیری عمدی و غیر عمدی اتخاذ کردن. (تا قبل از تشکیل ارتش عراق کشورهای مشترک المنافع ! در عراق مرزبانی میکردن که بعدها قرار بر این شد به کشورهایی سپرده بشه که با ما روابط گرمــــــی دارن.)
البته یک نکته نغز اینجا اضافه کنم که منافع امریکا و هر جهانخوار دیگه ای در این بود که به هر بهانه ای خلیج فارس بسته رو با دریای عمان باز و گله گشاد عوض کنـــــــــــــــه !!!
وجدانن گرفتین چی گفتم ؟ نه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اون موارد هم هیچکدوم ابتکار نبودن چون مسبوق به سابقه بودن.فراموش نکنیم که اعراب جنگجویانی قوی کار کشته بودن.[/quote]

تا جایی که من می دانم اگر اشتباه نکنم
اعراب دارای سیستم مدیریتی جنگی نبودند و برای اولین بار در شبه جزیره بود که واحد های کمان دار و نیزه دار محض توسط پیامبر تشکیل شد
خود اعراب بدون نظم حمله می کردند یعنی رو هوا بدون استراتژی و تعیین ارزش برای نیرو

در صورتی در جنگ بدر حمله قوای پیشتاز اعراب با تیرباران نیروی های کمان دار مسلمان روبرو شدند و تلفات زیادی دادند تا بعد به نیروی نیزه دار و شمیشیر دار مسلمانان رسیدند
در آن دوران تنها ایران و روم دارای این استراتژِی بودند و در جنگ موته برای اولین بار سپاه اسلام روبروی سپاهی با آرایش و منظم و با یگان و دسته معلوم روبرو شد

اعراب هر چقدر هم در جنگیدن مهارت داشتند باز همچون گروهی پراکنده می جنگیدند که این باعث شکستشان توسط ایران و روم می شد
اما استراتژِی و نظم هایی که پیامبر بوجود آورد اگر چه در دنیا تازگی نداشت اما در شبه جزیره اولین بود که باعث تمرکز سپاه و نیرو ها می شد

فکر نکنم منبعی پیدا کنید که حاکی از نظم کلاسیک اعراب یا پیروزی در زمان قبل از پیامبر باشد.

[quote]در مورد بدر اصل بحث من این بود که جنگ به دلیل دستور پیامبر برای مصادره اموال بود نه اینکه چه اتفاقی برای کاروان افتاد.

اون موارد هم هیچکدوم ابتکار نبودن چون مسبوق به سابقه بودن.فراموش نکنیم که اعراب جنگجویانی قوی کار کشته بودن.
ابتکار یعنی کاری که سلمان در جنگ احزاب کرد که در تاریخ عرب سابقه نداشت.
در خیبر هم همینطور بود و تمام جنگ بر اساس استراتژیهای همون دوران بود.[/quote]

در مجموع فکر کنم بحث روی برداشت ما از حرف رهبر کمی بی فایده باشد
چرا که ما برداشتی کرده ایم که به راحتی دست از آن ور نمی داریم
من هم نظرم را گفتم حال شاید درست و شاید نادرست
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]كم دُز نژادپرسى رو بكنترليم!
يادتون رفته قدرترين و زُبده ترين خلبان روسى ٬ پارسال [color=red]حين عمليات آكروجت[/color] با يكى ديگر از
هواپيماهاى تيم خودش برخود كرد و كشته شد؟ اون رو چطور مى خواهيد توجيه كنيد؟! بايد
به نظر من از اين ديد بهش نگاه كنيم كه اونقدر نيروى هوايى تأمين و سرحال٬ به لطف سرسپردگى
به آمريكا دارند كه با خيال راحت رزمايش با ديگر كشورها هم برگذار مى كنند و چنان تمرينات
پرخطرى رو توى برنامشون مى گذارند كه... !
[/quote]
دوست عزیز شما عملیات آکروجت رو با رزمایش دارین مقایسه می کنین.
اینها با این همه ادعا که ما سیستم راداری فلان و بهمان داریم و سیستم تشخیص دوست از دشمن داریم و خلبانهای ما بهترین آموزش ها رو دیدن و..... به هم برخورد می کنن اونم در دنیایی که دیگه تقریبا عملیات داگ فایت کمتر انجام میشه.
حالا شما با این تفاسیر می خواین این حادثه رو با عملیات نمایش هوایی مقایسه کنین که هر ثانیه اشتباه یعنی مرگ!! :evil:

[quote]به نظرم احساسات غلبه کرده بر دوستان و برای همین نهی شون نمیکنم ! [/quote]
منم معتقدم کمی بچه ها احساسی شدن ولی اینها نشونه هست از طرف خدای لایزال.
[quote]ولی دوستان : شما رزمایش های داخلی ایرانو دیدین ؟ چشمک

حداقلش اونا به همدیگه برخورد میکنند ! ما تو رزمایش هوایی (همون تمرین سالانه هوایی ) یا بمب هامون یهو خودشون سر خود می افتن پایین یا جنگنده هامون با دشمن فرضی .... ! Mr. Green Mr. Green
[/quote]
شما هم همون قیاس اشتباه جناب پرسین کینگ رو تکرار کردین.
توی رزمایش های ما به دلیل نقص فنی و یا فرسودگی هواگردها مشکلاتی پیش میاد که نباید بیاد ولی با جمع بندیها می بینیم نیروی هوایی ما با توجه به داشته ها عالی عمل کرده.و اگر تجهزیات این کشورها رو داشتیم خیلی عالیتر بودیم.
ولی این کشورها با داشتن این همه تجهزیات پیشرفته و سیستم های راداری قوی زمینی و هوایی و آواکس و..... سیستم تشخیص دوست و دشمن ، سیستم های راداری به روز توی رزمایش هواپیماهاشون به هم برخورد می کنن و این در بعد هوایی افراد مسلط به عملیات هوایی می دونن یعنی فاجعه.استقرار سیستم های پدافندی نمی دونم ضد بالستیک و ..... و توی رزمایش که یعنی جنگ واقعی این اتفاق براشون می افته.

توی هوا یک فضای 3بعدی کم محدودیت در اختیار خلبان هست و دیگه خیلی نوبره دو تا خلبان توی این آسمون به این گل و گشادی عین کور به هم بخورن مثل این هست که توی این فضا دو تا اتم رها کنین و به امید برخوردشون به هم باشین.(البته این یک مثال هست و درش مناقشه نیست.غرض بزرگی آسمان هست).
هر کسی می دونه کمی چرخاندن دسته هواپیما یعنی کیلومترها فاصله گرفتن از هم.

هنوز توی عملیاتهای داگ فایت هم نمی تونن خوب روی هم قفل کنن و با توپ همدیگر رو بزنن ولی خلبانان محترم این دوکشور قشنگ به هم برخورد می کنن.

نکته جالبتر اینکه هر دو خلبان ایجکت کردن و این یعنی اینقدر در اون سرعت بالا (هر دو هواگرد 100 درصد سرعت بالایی داشتن که برایند اونها یعنی سرعتی سر سام آور حالا خودتون حساب کنین این فاصله چقدر بوده که هر دو فرصت کردن ایجکت کنن)با هم فاصله داشتن که می تونستن با کمی تلاش به هم نخورن ولی ترجیح دادن ایجکت کنن.
خوب اینجا نقش ایمان مطرح میشه و تفاوت خلبان ما و اونها که امیر جاوید نیا با اف14 ی که دسته اون کنده شده و خودش اینقدر پایین رفته که دید نداره به تبعیت از هواپیمای اف14 شهید آل هاشم بدون دیدن باند روی باند فرود میاد و راضی به ایجکت که دستورش هم چند بار صادر شده نمیشه و بعد بدون موتور فقط با استفاده از ترمزهای هواپیما هواپیما رو نگه میداره و اجازه خروج از باند رو نمیده.
ولی خلبانهای این دو هواگرد اینقدر فرصت داشتن که دسته ایجکت رو بکشن ولی اینقدر فرصت نداشتن که دسته هندل هواپیما رو بالا بکشن و از هم رد شن.

حالا با این تفاسیر و خارج از بحث احساسی به نظر دوستان این یک فاجعه نیست برای این دو کشور که ما بیایم با نیروی هوایی خودمون مقایسش کنیم که باید 30 سال پیش از بین می رفت.؟؟؟[/quote]


[color=indigo][b]دقيقا حرف منم همينه ! خلباني كه فرصت ايجكت داشته يقينا فرصت كجو راست كردن اهرم رو هم داشته !

خوشحالم كه يه مو هم از خرس غنيمته از لحاظ اقتصادي !( البته اينا واسه ما موش هم نيستند چه برسه به خرس)


ضمناْ اين ارنستو هي ته دل ما رو خالي ميكنه ! ميگه بمب هاي ما خودشون يهو رها ميشن !! :evil:


ارنستو عزيز شايد از صاعقه ول شده : طبيعيه ! در حال ساخته !

شايد از اف 7 ها افتاده !! كه اونم طبيعيه !!

شايد از اف 5 مون بوده ! مهعم نيست . همين كه ميپرن معجزه است !!


فكر نكنم غير از اينها بوده ! اگر از ميگ 29 هامون يا تامكتامون يا سوخو 24 يا سوخو ... فلان بود اونوقت جاي ناراحتي داشت ! [/b]بعدشم اصلا در همه مانور و وعملياتها چنين اتفاقاتي مي افته و كاملا طبيعيه ! [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از DJ dani عزیز میتونید بپرسید در سایت سنترال هستند ایشون

در همین رزمایش اخیر در شمال غرب کشور نزدیک بود بهترین دوستان بنده در عرصه هوایی و خبرنگاری و نویسندگی به شهادت برسند اگر 200 متر این ورتر بمب سرخود ول میشد !

هنوزم مطالبش تو سایت سنترال هست !!!

جوابی نمیدم به دوستمون فتح عزیز ، من فقط یک مثال زدم براساس ضرب المثل ایرانی .... همین

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خود حمله نامنظم قدرت خاصی داره نمونه اون مغول ها.
اما بله شاید از این نظر شما درست بفرمائید ولی دیگه قابل تعمیم به این گستردگی نیست.

باید دید در این جنگ ها چه اتفاقی افتاده و اون اینکه در بدر هدف مصادره حق بلوکه شده مسلمانان بود و در خیبر هم کور کردن فتنه.
خوب نمیشه اینطور برداشت کرد که آقا می خوان این رو بگن که ما از موضع شعب و تحمل خارج شدیم و الان به فکر مصادره اموال بلوکه شده خودمون و حقوق حقه خودمون حالا شده از نظر نظامی هستیم و اگر قراره کسانی فتنه گری می کنن حالا اعراب یا اسرائیل باید منتظر حمله به قلاعشون باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
همونطور كه رهبر انقلاب گفتند اينكه آمريكا رد حال مديريت صحنه وقايع منطقه است فقط يك توهم است . ناوشكن هايي از اين رسته با توجه به نوع و حجم تسليحات و شيوه هاي رزم دريايي كه ايران از آنها بهره ميبرد و شرايط خاص خليج فارس چيزي بر قدرت نظامي آنها نمي افزايد هدف آنها فقط ايجاد رعب در ما دادن اميد به شيوخ منطقه با استفاده از نام اينگونه رزمناوهاست وگرنه اگر يادتان باشد در سال 67 علت درگيري مستقيم نيروي دريايي آمريكا با نيروي دريايي ايران شدت عصبيت آنها از عدم توانايي در محافظت از كشتي هاي كويتي و برخورد ناوهاي انها با مين هاي دريايي ايران بود . آز آن سالها تا كنون بر توان نظامي امريكا چيز زيادي اضافه نشده اما توان رزم دريايي ايران به شكل غير قابل انكاري افزايش يافته و سلاح ها و روشهاي نظامي ايران شكل رعب انگيزي براي آنها گرفته مخصوصا قدرت جنگ سايبري و الكترونيكي كه نمونه اي از آن در به غنيمت گرفتن RQ170 ظاهر شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از DJ dani عزیز میتونید بپرسید در سایت سنترال هستند ایشون

در همین رزمایش اخیر در شمال غرب کشور نزدیک بود بهترین دوستان بنده در عرصه هوایی و خبرنگاری و نویسندگی به شهادت برسند اگر 200 متر این ورتر بمب سرخود ول میشد !

هنوزم مطالبش تو سایت سنترال هست !!!

جوابی نمیدم به دوستمون فتح عزیز ، من فقط یک مثال زدم براساس ضرب المثل ایرانی .... همین

یا حق[/quote]
قضیه همون بمب قاصد که دمش کنده شده بید ؟ :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.