Recommended Posts

ابراهیم جان خیلی ببخشید ولی بیا بی طرف نظر بده ! اگر نمیدی برم تاپیک جنگ ایران و امریکای سال پیش اینا رو بیارم بالا ؟؟؟؟

از قرن بوق که ملت فهمیدن ایران توانایی مهلکی در نبرد دریایی موشکی پیدا کرده همه از دم ، گفتند امریکا مشخصا از برد موشک ها خودشو خارج میکنه بعد سوال اینجا بود چطوری خودشو نزدیک میکنه

به نظر من شما با وصف درک کامل از قوای دشمن ، به دلایلی کاملا نامعلوم از نظر من (که فکر کنم وارد سومین سال ش هم شده !) عملا واقع بینی رو فدای مصلحت بینی کردید !

نمیدونم ولی این درست نیست


مثل کلمات و جملات اشتباهی که راجبه دستور عراق راجبه برگشت جنگنده هاشون در دفاع مقدس به محض فهمیدن حضور اف 14 ها در ایران هست !


دو سه سال پیش در جمع اساتید هوایی هم اینو ذکر کردم ! متاسفانه در ایران اونو بزدلی عراق میدونند !!!! ولی کاملا برداشت اشتباه هست !

عراق هوشمندی و شجاعت بسیار بالایی نشون داد ! حاضر شد تلفات کوتاه مدت بده اما بدنه نیروهاشو از دست نده مثل سالهای اول جنگ تا در 4 سال پایانی جنگ این اون باشه که سلطان هواست !


نمیدونم ولی به نظر من اصولا شما ادم بسیار محققی هستید ولی متاسفانه به دلایلی در انظار عمومی سعی میکنید نگرش تون طوری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب ! و بیشتر هم تمایل دارید از میهن پرستی و .. در تحلیل استفاده کنید که شدیدا اشتباه هست !



فرماندهان المان نازی با وصف دردناک بودن شکست های جنگ جهانی اول واسشون ساعت ها می نشستند راجبه حماقت هاشون در جنگ جهانی اول و اینکه چطوری باید جبران ش کنند در صورتیکه تکرار بشه صحبت میکردند !!! و بعد موفق شدند ! هرچند بماند اونا با اون همه تفکر اون شد عاقبت شون !!! چشمک


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله

جناب ارنستو
از شما بعید به نظر می رسید
شما هم این افسانه ها رو باور می کنید که موج انسانی و این حرفها؟؟
مگه تعداد نیروهای عراق از ایران بیشتر نبود؟
درسته ما فداکاری بیشتری می کردیم اما این به معنای تلفات بیشتر نیست
چرا که فداکاری چند نفر ممکنه جون یک دسته رو نجات بده.

یک خاطره که شنیدم بگم
یک سنگر دوشکا گردان رو زمینگیر کرده بود.
آرپیجی زن بلند شد که بزنه، دوشکاچی چرخید و زدش
نفر بعدی بلافاصله آرپی جی رو برداشت که اون رو هم زد
همینطور تا نفر پنجم که تونست بزنتش.
بعد که تیربارچی اسیر شده بود می گفت این آرپیجی زن شما
چندتا جون داشت؟

با عرض پوزش از انحراف تاپیک

در کلیت من اینطور برداشت می کنم که نباید به هیچ وجه آمریکا را
دست کم بگیریم. دیگر از آن طرف بام هم نباید بیفتیم.
اما از طرف دیگر از قدرت نظامی آنها هم وحشت نداریم چرا که
بیشترین چیزی که می خواهند ما را از آن بترسانند، یعنی مرگ
آرزوی ماست، و از سینه مادر باید بیشتر آن را دوست داشته باشیم
با شهادت هم باشد که چه بهتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ابراهیم جان خیلی ببخشید ولی بیا بی طرف نظر بده ! اگر نمیدی برم تاپیک جنگ ایران و امریکای سال پیش اینا رو بیارم بالا ؟؟؟؟

.......
[/quote]

[b]یک بار دیگه از اول بخون چیزی که نوشتم ؛ ممکنه ایراد برداشت های اشتباه شما بوده باشه ... چرا که مشخصا حرف من رو دوباره تکرار کردین ! و من رو متهم به همون چیزی کردین که خودتون هم مرتکب شدین .!.
[/b]

خدمت انور منورت عرض کنم که بجای تحلیل ؛ تحلیل شخصیت بنده و رویکرد هام به نقد نظریه بپردازین ! و آنتی تز خودتون رو بدین ...


مسلما وقتی ضعفی وجود داشته باشه ترس ایجاد میشه ؛ اگر دقت کرده باشین ایران تا پیش از خروج آمریکا از عراق (پل حمله زمینی به ایران) از این حرفها نمیزد و تهدیدی رو عملا تا حد مرگ پیش نمیبرد ؛ منتها امروز شاهد چنین چیزی هستیم و انفعال در مواضع آمریکا رو در عمل میبینیم و این ربطی به تخیلات شما نسبت به بنده ندارد ! .

سعی هم نکنید با برچسب زدن بر توضیحات و تحلیل های من مسیری رو براش مشخص کنین که دیگر کاربران بیان بگن ؛ اینکه اینطوری همش به قضیه نگاه میکنه ! ....


برو رد کارت سر به سر ما نزار ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

البته بنده نمیدونم منظور از افسانه ها چیه ، ولی به جان خودم حداقل ده کتاب فوق معتبر میتونم از انتشارات خوده سپاه پاسداران تقدیم حضورتون کنم راجبه تحلیل استراتژی لایه انسانی !

عجب !


سپاه به دلایل کاملا مشخص اومد با توجه به ضعف ادوات سنگین و نیمه سنگین (که این اواخرم به خاطر شهادت شهید والا مقام تهرانی مقدم خیلی هاشون عیان شده !) روی نیروی انسانی سرمایه گزاری کرد

نیروی انسانی که حقا اندازه چندین لشکر زرهی و هوایی و ... برای ایران ارزشمند بود اقدامات شون

طبعا در تقابل انسان و تانک شما باید یه سری تسلیحات و ملزومات داشته باشی که خوب اغلب جز تسلیحات انفرادی قرار میگیره و سپاه اینا رو تکمیل کرد با استفاده از مهماتی که از دشمن به دست اورد ! و سازمان رزم ش رو شکل داد


حالا اگر منبع قابل ردی دارین خوشحال میشم بشنوم و ببینم ولی چیزیکه ما یاد گرفتیم این بود !

حالا اگر بحث خاطره هست من میتونم خاطراتی از شکار تانک تی 72 هم بگم که نهایتا میگن ارتش بیاد با تاو بزنه شون !


ولی اصطلاح لایه انسانی رو که خوده سپاه اصلا بنیانگزارش بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از جناب ارمانی و نجف تشکر می کنم. ضمن احترام فراوان به این دو عزیز. شنیدن وقایع ان دوران از زبان دوستانی که خودشون زمانی تمام واقعیات را از نزدیک لمس کردند بسیار شیرین هست هرچند شاید برای بازگو کننده وقایع چنین نباشه. به هر حال واقع بینی و درست بینی! فکر کنم کمترین انتظار از هر مسلمانی است در یک بعد. و چه شنیدن تجربیات دوستان درس هایی هست که شاید برای اونها به قیمت گزافی بدست اومده ولی برای ما به راحتی تنها نگاهی گذرا و البته کمی تامل قابل دسترس هست.

غرض تنها تشکر بود و بس ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدمت تمام عزیزان خصوصا نجف عزیز و بزرگوار که همیشه با نشاط خاصی از دفاع مقدس صحبت میکنن سلام.
[quote]اگر منظورتون عملیات بیت المقدس هفت هست[/quote]
با عرض پوزش خیر.
این مساله قبل از این عملیات بود.خطوط ما در شلمچه در حالت پدافندی بود.
[quote]در ضمن این رو هم اضافه کنم که عراق از جیش الشعبی فقط در سال آخر جنگ استفاده نکرد بلکه سالها بود که این تشکیلات رو درست کرده بود[/quote]
فرمایش شما کاملا متین و صحیح هست.
ابتدای تشکیل جیش شعبی برمیگرده به قبل از جنگ ،که قرار بود در غیاب نیروهای نظامی و ارتشی امور امنیتی شهرها رو در دست داشته باشن. اما این جیش شعبی که شما هم با اون برخورد داشتین برای من تعجب آور بود. درست فرمودین.ارتشیهای عراق مدام الدخیل الدخیل میکردن، اما همت بزرگی در بین این داوطلبان بود.
چنان این عملیات عراق دلهره آور بود که عملا نیروی ما در یک عمل انجام شده قرار گرفتن.
دوستان زیادی رو از دست دادم و متاسفانه دوستان دیگه ای هم که مجروح شده بودن، نتونستیم به عقب بیاریم. حجم آتیش چنان بالا بود که هر حرکتی یه نتیجه بیشتر نداشت .....
شهید محمود اکرمی ، سرتا پاش ترکش خورده بود و مدام از بچه ها خواهش میکرد که بیارنش عقب و نذارن اسیر بشه. اما هیچکدوم نتونستیم کمکی کنیم. هیچکدوم در حقیقت سالم نبودیم که کمکی کنیم .......
نجف عزیز و کسانی که حضور داشتن معنی آتش پر حجم رو میفهمن و ابدا قادر نیستم توصیف کنم. خود من از ناحیه پای چپ چند سوراخ اضافه پیدا کرده بودم و .......
امیدوارم شهدا ما رو ببخشن ..
.......................................................
علت بیان خاطره تلخ شلمچه این بود که میخواستم یکی از دغدغه های یک استراتژیست ایرانی رو بیان کنم که وقتی گفتم یقینا تمام ساخته های ذهنی شما خراب خواهد شد.
یک تحلیلگر و یک طراح نظامی میبایست توان دشمن رو با درصدی اضافه محاسبه کنه.
میبایست مفروضات و احتمالات رو در نظر بگیره. میبایست شایعات رو بر عکس همیشه در نظر داشته باشه.
میخوام ذهن عزیزان رو آماده مطالبی کنم که در صورت مواجه از درون متلاشی نشن. اولین جرقه های ناامیدی ، دروازه ای هست به دنیای شکستها.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرویس بین‌الملل ـ هفته گذشته، منابع خبری انگلیس از فرستادن یک ناو پیشرفته انگلیسی به خلیج فارس برای مقابله با ایران خبر دادند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از «دیلی تلگراف»، این ناو یک میلیارد دلار قیمت دارد و چهارشنبه هفته جاری، بندر «پورثماس» را به مقصد خلیج‌فارس ترک می‌کند. این ناو به پیشرفته‌ترین رادار جهان نیز مجهز بوده و قادر به شناسایی همزمان تهدیدهای گوناگون موشکی و حتی جنگنده‌های دشمن است.

بنا بر این گزارش، هرچند در همان زمان، رویکرد ضد ایرانی انگلیس، دلیل فرستادن این ناو به نخستین مأموریت آن برای مقابله با ایران گفته شد، با وجود این، نشریات انگلیس جزییات بیشتری از دلایل اعزام این ناو انگلیسی را منتشر کردند.

در این باره، نشریه «میل آن ساندی» انگلیس گزارش داده است که انگلیس در چند سال گذشته، گاز مورد نیاز خود را از نروژ وارد می‌کرد، ولی چند سالی است که گاز مورد نیاز خود را از قطر وارد می‌کند. در واقع انگلیس هم‌اکنون بالغ بر 50 درصد گاز مورد نیاز خود را از قطر تأمین می‌کند و در صورتی که تنگه هرمز بسته شود و یا اینکه هر گونه اختلالی در مسیر انتقال پدید بیاید، انگلیس با بحران انرژی روبه‌رو خواهد شد؛ انگلیس کشوری است که بیشترین آسیب را از ناحیه بسته شدن تنگه هرمز خواهد دید.

همچنین وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس در این زمینه اعلام کرده است، ما به خوبی اهمیت تنگه هرمز را می‌دانیم و وزاری دیگر کابینه انگلیس نیز در این زمینه آگاه شده‌اند که انگلیس 50 درصد از نیاز گاز خود را از قطر تأمین می‌کند و باید به شدت در این زمینه و خود را برای رویارویی با چنین شرایطی آماده کنند.

تحلیلگران بر این باورند، اقدامات انگلیس علیه ایران و تحرکات لفظی آنان، بیشتر به دلیل وابستگی این کشور به گاز کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. به همین دلیل، این کشور سردمدار مقابله با ایران در عرصه جهانی شده است.

منبع تابناک : [url=http://www.tabnak.ir/fa/news/220365/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC%E2%80%8C%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3]دلایل اعزام ناو پیشرفته انگلیس به خلیج‌فارس [/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ه نظر من این چیدمان خیلی خطرناک تر است تا اینکه در داخل خلیج فارس باشند
نقشه را که دیدم واقعا ترسیدم چرا که ما هنوز برای نبرد در اقیانوس هند با مشکل مواجه هستیم و پشتیبانی نداریم
حدود 50 زیردریایی دیزلی نیاز است تا دیواره مستحکمی برای دفاع از دریای عمان ایجاد کند و ناوگان آمریکا را به چالش بکشد با فرض بمباران پایگاه های دریایی
[/quote]
اتفاقا چیدمان ، چیدمان تهاحمی نیست و بیشتر تدافعی است.
بیشتر از اینکه خواستار باز گذاشتن تنگه باشه جلوگیری از تردد کشتیهای ماست.
البته جای خوشحالی است که افزایش نیروها و کمک کشوری چون انگلیس نشون دهنده تجدید نظری بر استراتژیهای گذشته امریکا در طی جنگ عراق و بعد از اون هست.
این تجدید نظر نشون دهنده این هست که درصد تلفات رو بالاتر از همیشه متصور شدن.
تغییر لحن مقامات پاکستانی و ترافیک دیپلماسی نشون میده که پاکستان در یک انزوای کامل و لرزیدن پایه های حکومت جناب زرداری ، حاضر شده باشه که بنادر خودش رو برای پشتیبانی ناوگان امریکا در اختیار این کشور قرار بده.
این رو هم عرض کنم که کوتاه شدن صدای اعراب اماراتی و عدم رجز خوانیهای گذشته و مانورهای مختلف بر سر جزایر ،به این خاطر باشد که امارات و خصوصا بنادر آزاد اون چون دبی که پایگاه و نمایندگی شرکتهای معظم رو بر عهده داشت فنا و زوال زود هنگامی خواهد داشت.
فرار سرمایه ها و تعطیلی مراکز بازرگانی دراین کشور میتونه پایان سلطه این یک ذره خاک ! باشه و هیچ بعید نیست که خروج کارگران خارجی حاضر در این شیخک نشین باعث بلند شدن اعتراضات عمومی بشه.
بعید نیست در طی هرگونه درگیری در منطقه نسیم فرح بخش بهار عربی،دامان اعراب بحرین و امارات رو تکون داده و ستر عورت نماید.
تنها تاسف من در جنگ هرمز ،تیرگی روابط کشور عمان و ایران هست. عمان همواره نشون داده که اگر شریک خوبی برای ما نیست ،همسایه بد طینتی هم نخواهد بود.
هیچ بعید نیست حضور عمده نیروهای غربی در دریای عمان و اقیانوس هند ،بیم تنهایی رو به کشورهایی چون عربستان و کویت تزریق نماید. هیچ بعید نیست قطر در این فرصت طلائی خورده حسابهای وعده داده شده به عربستان رو تماما و نقدا تقدیم عربستان نموده و بی حساب شونده....
هیچ بعید نیست که با اولین شلیک ،لیگ بزرگ جام تک حذفی و شگفت انگیزی آغاز شود .....
تا خدا چه خواهد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هیچ بعید نیست حضور عمده نیروهای غربی در دریای عمان و اقیانوس هند ،بیم تنهایی رو به کشورهایی چون عربستان و کویت تزریق نماید. هیچ بعید نیست قطر در این فرصت طلائی خورده حسابهای وعده داده شده به عربستان رو تماما و نقدا تقدیم عربستان نموده و بی حساب شونده....
هیچ بعید نیست که با اولین شلیک ،لیگ بزرگ جام تک حذفی و شگفت انگیزی آغاز شود .....
تا خدا چه خواهد ...[/quote]

خالی شدن عرصه توسط آمریکایی ها کمی شاید اعراب حاشیه خلیج فارس را باد کند یا بترساند
در این میان درگیری کشور های عربی دور از ذهن نیست اما احتمال جنگ بر ضد ایران هم هست
حساب کرده اید چقدر پول و سود از جنگ ایران و اعراب نصیب غرب می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرتون، آیا در شرایط جنگ این پتانسیل وجود داره که ساکنین ناراضی شرق عربستان مثل العوامیه و قطیف و همچنین بحرین رو تجهیز (نظامی ) و آموزش داد و از کنترل اونها خارج کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]هیچ بعید نیست حضور عمده نیروهای غربی در دریای عمان و اقیانوس هند ،بیم تنهایی رو به کشورهایی چون عربستان و کویت تزریق نماید. هیچ بعید نیست قطر در این فرصت طلائی خورده حسابهای وعده داده شده به عربستان رو تماما و نقدا تقدیم عربستان نموده و بی حساب شونده....
هیچ بعید نیست که با اولین شلیک ،لیگ بزرگ جام تک حذفی و شگفت انگیزی آغاز شود .....
تا خدا چه خواهد ...[/quote]

خالی شدن عرصه توسط آمریکایی ها کمی شاید اعراب حاشیه خلیج فارس را باد کند یا بترساند
در این میان درگیری کشور های عربی دور از ذهن نیست اما احتمال جنگ بر ضد ایران هم هست
حساب کرده اید چقدر پول و سود از [b]جنگ ایران و اعراب[/b] نصیب غرب می شود[/quote]

بعید میدونم امریکا اجازه درگیری با ایران رو به اعراب بده(به فرض محال که اعراب جرات درگیری با ما رو داشته باشن)

چون همین جوری با تحریم نفت ایران به مشکل بر می خورن ، چه برسه به اینکه ایران بزنه تاسیسات نفتی کشور های عربی رو بیاره پایین!!!

اونموقع دیگه یه قطره نفت هم از تنگه عبور نمیکنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حدود 50 زیردریایی دیزلی نیاز است[/quote]
تعداد غدير همين حالاش هم از اين بيشتره البته بردش شايد كفاف اقيانوس هند رو نده
ولي چون به احتمال زياد قادر بعثت توليداتش هنوز از انگشتان يك دست فراتر نرفته ميشه نمي شه مقصود شما رو فراهم كنه...
فكر نكنم همين حالا چين هم اين قدر زير دريايي متوسط و سنگين الكترو ديزل داشته باشه :mrgreen:
[quote]به نظرتون، آیا در شرایط جنگ این پتانسیل وجود داره که ساکنین ناراضی شرق عربستان مثل العوامیه و قطیف و همچنین بحرین رو تجهیز (نظامی ) و آموزش داد و از کنترل اونها خارج کرد؟[/quote]
شايد به خاطر درز كم اطلاعات از عربستان كمتر نيروي اطلاعاتي عربستان به گوشتون خورده باشه تا حالا ديدن كه با دوربين كيفيت بالا از چهره هاي حتي پوشيده عكس برداري بشه؟؟در سفري كه به پارسال مشهد داشتم يكي از شيعيان اونجا قضاياي وحشتناكي از آل سعود گفت؛ايشون گفتن اين تظاهراتي كه گاه و بيگاه(منظورش مربوط به مسائل اخير نيست منظورش تظاهراتي مثل احياي حقوق رانندگي زنان و...هست)انجام ميشه اكثرا توسط خود حكومت برگزار ميشه تا آزادي بيان رو به مانند كشور هاي غربي نشون بدن...ولي اگه كسي از شيعيان اين كار رو كنه يه فاجعه براي اون و خانوادش بوجود مياد..گفت كه خواهرم چند بار براي عدم اجازه حكومت به تحصيل دختران شيعه نامه اعتراضي به وزارت علومشون داده بود كه بعد چند روز ريختن تو خونمون و خواهرمو بردن و اينقدر زده بودنش كه شنوايي دو گوشش به حداقل رسيده بود و تا مدت ها از گوشش خون بيرون ميزد اينا رو كه ميگفت اشك تو چشاش حلقه زده بود گفت به قدري ما تو منگنه هستيم كه اگه كسي كوچكترين اعتراض كنه از تمام كارهاي دولتي محروم جواز كسبش باطل و... به حدي كه بعضي از شيعيان براي نجات خودشون و خانوادشون حتي نماز جماعتشون هم مثل سني ها مي خونن يا مجبور ميشن نامه ي بيعت با خليفه رو امضا كنن و رسما بشن يه وهابي...حالا ديگه بحث به عزاداري و سخنراني روحانيون برسه كار با كرام الكاتبينه...(همين چند كلمه حرفم با كلي ترجمه ي پدرم و برگردان به انگليسي و هزار مصيبت فهميدم حالا تازه خود مرده يكي از فروشندگان نامدار .... تو .... بود و به بهانه ي واردات از تركيه سري به ايران زده بود)
حالا شما ميگه جهاد بيچاره ها عن قريب قتل عام بشن حالا بحرين شايد ولي عربستان عمرا
==================================================
راستي اون دوستمون كه50 تا زير دريايي مي خواست شاهد از غيب رسيد :mrgreen:
[url]http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20128[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راست ي اون دوستمون كه50 تا زير دريايي مي خواست شاهد از غيب رسيد
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20128[/quote]

50 تا را از این بابت می گم که با بمباران پایگاه های دریایی امکان بارگیری مجدد زیردریایی های زیاد آسان نیست
ولی تاپیک دوستمون نشان خوبی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
mjb عزیز منظور من از پتانسیل خواست خود مردم بود.
این شرایطی رو که شما می گی اتفاقا به نظر من نشانه پتانسیل بیشتره، هر چه شرایط سخت تر باشه نارضایتی مردم بیشتر و تمایل اونها به رهایی از این شرایط بیشتره.
بله اکنون اونها شرایط جهاد و مقاومت رو ندارند ولی من صحبت از شرایط جنگ کردم که در اون حالت ایران می تونه حمایت تجهیزاتی آموزشی بکنه.

سعودی ها که دیگه از اسرائیلیا بدتر نیستند که حزب الله در مقابلشون ایستاد، منتها مسئله اینه که آیا واقعا این خواست وجود داره یا خیر.

مقامات سعودی علنا در برنامه های ضد ایرانی غرب و آمریکا شرکت می کنند و حتی اگه اشتباه نکنم گروههایی مثل گروههای ریگی رو هم حمایت کردند.

فکر می کنم ایرانی ها هم باید یک برنامه بلند مدت برای نفوذ فکری در مناطقی مثل شرق عربستان که شیعه هستند و اتفاقا نفت خیز هم هست انجام بدن ، شاید هم فرصتی پیش بیاد که بشه اقدام به تجزیه این بخش از عربستان کرد. ( از موارد استثنائیه که من موافق تجزیه یک کشور اسلامی هستم) .

اتفاقا گویا قطری ها هم به این مناطق چشم دوختند ، و از نظر حمایت گروههای ضد حکومتی عربستان شاید خیلی جدی تر عمل کردند.

حقیقتا اگه روزی همفکران نظام جمهوری اسلامی ایران در مناطقی مثل بحرین و شرق عربستان به قدرت برسند، یک پیروزی استراتژیک بی نظیر برای ایران خواهد بود و شابد بشه گفت که ایران قدرت مطلق منطقه خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.