Recommended Posts

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: روزهایی که با 8 هواپیما برعراق پیروز شدیم گذشته است؛ ایران به اندازه ما باهوش است

آموس یادلین، رئیس سابف اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: "زمانی که با ایران سروکار داریم، مقداری توهم داشتن مشکلی ندارد"

به گزارش انتخاب، وی اضافه کرد: "ما نبابد بترسیم البته در عین حال نباید سر خوش هم باشیم"
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل گفت: "یک کشور انکار کننده هولوکاست و دارنده ی سلاح کشتار دسته جمعی هنوز وجود ندارد اما زمانی که به وجود بیاید، وجود اسرائیل را تهدید می کند"
یادلین افزود: "هر کسی که گزینه ی نظامی را از روی میز بر دارد، در حال ارتکاب اشتباه بزرگی است."
وی گفت: "باید تهدید حمله ی اسرائیل وجود داشته باشد تا تحریمات علیه ایران جواب دهد."
این مقام اطلاعاتی سابق اسرائیل افزود: "اگر تحریم ها موثر نباشد، اسرائیل باید بین بمباران کردن و بمباران شدن یک کدام را انتخاب کند"
وی در ادامه گفت: "راه حلی ساده ای در خصوص ایران وجود ندارد. روزهایی که با هشت هواپیما در عراق و شش روز درگیری با اعراب در جنگ پیروز شدیم گذشته است. ایران به اندازه ما باهوش است و از ضعف و قدرت های ها ما اگاه است."
یادلین گفت: "اسرائیل باید زمانی حمله کند که انجام آن ضروری باشد. مگرنه در چشمان جهانیان مشروع نگاشته نمی شود"[color=black][/color]

[color=red]منبع ؟![/color]
[color=red]REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعلام ورود نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی آذربایجان
اسلام تایمز : به دنبال افشای توافقات پنهان رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان در خصوص واگذاری پایگاه های مخفی آذربایجان به تلاویو،جهت انجام عملیات تهاجمی علیه ایران،جزئیات جدیدی از این توافق منتشر شد
خبرگزاری آران نیوز آذری
به گزارش اسلام تایمز ؛ به نقل از منابع محلی در باکو؛یکی از نظامیان سابق آذری این پایگاه که در اثر واگذاری این محل به نیروهای اسرائیلی، مجبور به ترک محل زندگی خود شده است ضمن اعلام ورود نیروهای اسرائیلی به این مکان،که در نزدیکی شهر بانکا قرار دارد اعلام کرد مسئولین ما خود و خاک وطن شان را در اختیار نیروهای بیگانه قرار داده اند.

این نظامی آذری پایگاه نظامی Sitalcayکه در 50 کیلومتری شمال باکو قرار دارد را یکی از مناسب ترین پایگاه ها برای استفاده اسرائیل دانست.

وی همچنین از رایزنی های مقامات اسرائیلی و آذربایجان درباره چهار پایگاه هوایی متروکه متعلق به دوران شوروی می باشد برای استفاده نظامیان اسرائیلی خبر داد.

چندی پیش نشریه فارین پالسی از واگذاری پایگاه نظامی در نزدیکی شهر بانکا به اسرائیل جهت استفاده نظامی علیه ایران خبر داده و اعلام کرده بود، باکو ضمن دادن تعهد به طرف اسرائیلی در خصوص عدم دخالت در نحوه استفاده از این پایگاه،قول همکاری و فضا سازی سیاسی در باره عدم تحویل این پایگاه را نیز به تلاویو داده است.

به اعتقاد کارشناسان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به باکو به بهانه افتتاح مرکز فرهنگی اسرائیل برای آغاز رایزنی ها در مورد واگذاری پایگاه های نظامی جمهوری آذربایجان به اسرائیل در این راستا انجام شده است.

[url=http://www.ghatreh.com/news/nn9672590]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز من دقیقا میدونم دارم چی میگم !

در عوض تمایل ایرانی ها برای عقد قرارداد با این شرکت (فارغ از شرایط تحریم و ...) خودش نشون دهنده ی ظرفیت بالای تکنولوژیکی این شرکت هست .[/quote]

خوب پس اگر شما میدونی که داری چی میگی تکلیف کاملا روشنه!!!

در مورد قرارداد هم اتفاقا اصلا و ابدا و به هیچ وجه نمیشه از شرایط تحریم و.... فارغ شد و اون رو نادیده گرفت. شما فکر میکنی ما اگر الان تحریم نبودیم باز هم یه راست میرفتیم سراغ گازپروم ؟؟ یعنی اگر همین الان که من و شما داریم بحث میکنیم بیان بگن همه تحریم ها بر علیه ایران لغو شده و ما میتونیم با هر ( تاکید میکنم با هر ) شرکت نفتی و گازی از میان کشورهای دنیا قرارداد ببندیم و اونا اجازه سرمایه گذاری و کار در میادین ما رو داشته باشند ،ما باز هم یه راست به سراغ شرکت های درجه چندم چینی که همه به کیفیتشون آگاه هستن و شرکتی مثل گازپروم میریم؟؟

یعنی شما میگید مسئولان ما تفاوت سطح تکنولوژی و کیفی کار شرکتی مثل اکسون موبیل ، BP و آنادارکو رو با سطح شرکتی مثل گازپروم نمیدونند؟؟

در پایان بازم جمله خودم رو تکرار میکنم . هر چند مطمئن هستم که برای هیچ کسی جای تردیدی در این مورد وجود نداره، ولی بهتره خود اعضای سایت برن تحقیق کنن ببینن که پیشرفته ترین صنعت نفت و گاز حال حاضر دنیا در اختیار کدوم کشور هست. منابع هم که تا دلتون بخواد تو اینترنت موجوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="ILLUMINATOR"][quote]در مورد قرارداد هم اتفاقا اصلا و ابدا و به هیچ وجه نمیشه از شرایط تحریم و.... فارغ شد و اون رو نادیده گرفت. شما فکر میکنی ما اگر الان تحریم نبودیم باز هم یه راست میرفتیم سراغ گازپروم ؟؟ یعنی اگر همین الان که من و شما داریم بحث میکنیم بیان بگن همه تحریم ها بر علیه ایران لغو شده و ما میتونیم با هر ( تاکید میکنم با هر ) شرکت نفتی و گازی از میان کشورهای دنیا قرارداد ببندیم و اونا اجازه سرمایه گذاری و کار در میادین ما رو داشته باشند ،ما باز هم یه راست به سراغ شرکت های درجه چندم چینی که همه به کیفیتشون آگاه هستن و شرکتی مثل گازپروم میریم؟؟

یعنی شما میگید مسئولان ما تفاوت سطح تکنولوژی و کیفی کار شرکتی مثل اکسون موبیل ، BP و آنادارکو رو با سطح شرکتی مثل گازپروم نمیدونند؟؟
[/quote]

جساراتا شما طوری حرف میزنید انگار خودتون یکی از مسئولان نفتی کشور هستید ! بله من فکر میکنم اگر تحریم ها هم برداشته بشه بازهم ما بر حسب موقعیت اقتصادی ، همکاری با شرکتی مثل Gazprom رو از دست نخواهیم داد چرا که شرکتهای بسیاری در سراسر جهان رو میبینم که تحریم هم نیستند و در حال همکاری با شرکت Gazprom میباشند که اتفاقا نام چندتا از این شرکتها رو هم براتون آوردم .

از اونجاییکه احساس میکنم شما جز اروپا و آمریکا و چند کشور آسیای شرقی ، عملا کشور دیگری رو در نقشه نمیبینید ، سعی کردم شرکتهای اروپایی رو براتون دسته بندی کنم که نام چند مورد از این شرکتها بهمراه پروژه ی مورد همکاری اونها با Gazprom رو ارایه کرده ام :

- شرکت Kogas- Korean Gas corporation ، شرکت دولتی گاز کره ی جنوبی که بر سر پروژه انتقال گاز روسیه به کره ی جنوبی ، با شرکت گازپروم همکاری داره
- شرکت Total و EDF ، هر دو شرکت فرانسوی بوده و در پروژه ی خط South Stream با شرکت گازپروم روسیه همکاری دارند
-شرکت DONG ، شرکت انرژی دانمارکی DONG که 76% سهامش متعلق به دولت دانمارک هست که علاوه بر پروژه ی Nord Stream ، در پروژه ی ارتقا و بهره برداری از نیروگاههای گازی خود (که در سراسر اروپا دایر هست) با شرکت گازپروم همکاری داره و مذاکرات برای احداث مشترک نیروگاههای سیکل ترکیبی هم بین این دو شرکت آغاز شده
- شرکت Wintershall ، بزرگترین شرکت تولید کننده ی نفت و گاز در آلمان هست که در حال حاضر در بهره برداری مشترک و دوطرفه از میدان های نفتی جزایر Yamalروسیه (متعلق به گازپروم) و میدان های نفتی دریای شمال (متعلق به شرکت Wintershall آلمان) با شرکت گازپروم همکاری داره .
- کنسرسیوم شرکتهای گازی ژاپن در خاور دور - گروهی متشکل از 5 شرکت ژاپنی ITOCHU, JAPEX, MARUBENI, INPEX, CIECO که در پروژه ی صادرات نفت مایع (LNG) از نیروگاه ولادی وستوک شرکت Gazprom به ژاپن ، با این شرکت همکاری میکنند .
- شرکت یونانی-روسی Prometheus Gas که سهام مشترک بین یونان و شرکت Gazprom روسیه داره و در تامین انرژی کشور یونان ، نقش نمایندگی شرکت گازپروم در دولت یونان رو بازی میکنه

میشه بفرمایید کدوم یک از این شرکتها و دولتها تحت تحریم هستند و به شرکتهایی که شما ازشون نام بردید ، دسترسی ندارند ؟

http://www.gazprom.com/press/news/2012/april/article132765/
http://www.gazprom.com/press/news/2012/march/article131597/
http://www.gazprom.com/press/news/2012/march/article131469/
http://rt.com/business/news/europe-gazprom-wintershall-swap-885/
http://www.gazprom.com/press/news/2012/february/article130078/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخیر من مسئول نفتی مملکت نیستم همه کشورهای توی نقشه کره زمین رو هم میبینم ولی اگر شما دوست دوری اینجوری فکر کنی مشکلی نیست راحت باش!!

کشورهای مورد اشاره شما هیچ کدوم تحریم نیستن و به همه شرکت ها هم دسترسی دارند .
این شرکت هایی هم که شما نام بردی اصلا بر فرض اینکه همشون روابطی محدود در چند پروژه با گازپروم داشته باشند ولی آیا شما میتونید سهم شرکت گازپروم رو از کل صنعت نفت و گاز این کشورها و میزان سرمایه گذاری که گازپروم در این بخش از صنعت این کشورها داره رو با آمار و ارقام ذکر کنید؟؟

آقای چکا شما خودت هم خوب میدونی که اگر من بخوام پروژه های نفتی و گازی شرکت های آمریکایی و کانادایی و نروژی ( که همشون از منابع قطب شمال سهم دارند ) و میزان سهم و سرمایه ای که تو صنعت نفت و گاز کشورهای دنیا به خصوص مهم ترین و بزرگترین منطقه تولید کننده انرژی جهان یعنی خاورمیانه و بویژه کشورهای عربی دارند، رو تو این تاپیک لیست و فهرست کنم چند صفحه از تاپیک رو اشغال میکنه. پس بهتره واقع بین باشی و با مثال زدن از چند تا پروژه شرکت گازپروم چشمت رو به روی حقایق نبندی.
خوانندگان تاپیک هم به خوبی متوجه میشن که من دارم چی میگم.

اصلا علاقه ای هم ندارم که این بحث رو بیش از این طولانی کنم و حوصله خوانندگان تاپیک رو سر ببرم چون میدونم شما هرگز نمیخوای و حاضر نمیشی به برتری تکنولوژیک آمریکا در صنعت نفت و گاز اعتراف کنی ولی به هر حال این واقعیتی هست که من و شما نمیتونیم عوضش کنیم.

من فقط یه اشاره کوچیک میکنم و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل :

درامد خالص کمپانی اکسان موبیل در سال 2010 برابر با 487 میلیارد دلار بود و در مقابل درامد شرکت گازپروم در همین سال 117 میلیارد دلار بود. یعنی فقط یک کمپانی نفتی آمریکا بیش از 4 برابر گازپروم درامد داشته و حالا شما بهش اضافه کنید لیست بلند بالای باقی کمپانی های عظیم نفتی و گازی در آمریکا رو. بقیه کمپانی های کانادایی و نروژی هم پیش کش.

http://ycharts.com/financials/XOM/income_statement/quarterly

http://www.exxonmobil.com/Corporate/Files/news_release_earnings1q11.pdf

http://www.bloomberg.com/quote/GAZP:RM/income-statement

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] روسيه به دنبال تمديد اجاره پايگاههاي خود در تاجيکستان است[/color]
وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش و تاجیکستان در دستیابی به توافقنامه ای که حضور نیروهای روسیه را در خاک این کشور آسیای مرکزی تا بعد از سال دو هزار و چهارده تمدید می کند نزدیک تر شده اند.
انتظار می رود اجاره سه پادگان تحت کنترل روسیه در این جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق تا چهل و نه سال تمدید شود. این دورنما اولین بار توسط دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر مطرح شد.
به گزارش اسوشیتدپرس از دوشنبه، این توافقنامه به روسیه امکان می دهد پایگاهی را در منطقه ناپایدار آسیای مرکزی داشته باشد. تاجیکستان در حال تعلل در امضای این توافقنامه به امید دستیابی به قراردادهای مالی بهتر است.
سفیر تاجیکستان در روسیه این هفته اعلام کرد دولتش به دنبال دریافت سالانه سیصد میلیون دلار پول نقد یا معادل آن کمک های نظامی در ازای اجاره این پایگاه هاست.
انتظار می رود مسکو به دنبال کاهش هزینه اجاره بهای این پادگان ها باشد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت هنوز تاریخ امضای این توافقنامه تعیین نشده است.
لاوروف گفت در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و مقامات بلندپایه این کشور درباره امنیت افغانستان گفتگو کرده است.
وی بر نگرانی های قبلی خود درباره عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان در سال دو هزار و چهارده تاکید کرد و گفت نیروهای امنیتی افغانستان آماده قبول مسئولیت تامین نظم و امنیت در این تاریخ نخواهند بود.
تاجیکستان و همسایگان دیگر افغانستان از سرایت این خشونت ها در صورت افزایش مناقشه داخلی در این کشور نگرانند.
روسیه هفت هزار و پانصد نیرو در تاجیکستان دارد. مسکو قویا به تاجیکستان برای موافقت با توافقات قبلی برای حضور نیروهای روسیه در مرز تاجیکستان با افغانستان فشار آورده است. دولت رحمان در برابر این پیشنهادها به سبب نگرانی از تضعیف حاکمیت تاجیکستان مقاومت کرده است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494750]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] رزمايش مشترک روسيه و چين در درياي زرد وارد سومين روز خود شد[/color]
رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای زرد وارد سومین روز خود شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی سومین روز رزمایش مشترک روسیه و چین در دریای زرد با مهمات واقعی آغاز شد و بیشتر روی دفاع هوایی و دریایی و دفاع در برابر زیردریایی ها بود. در این رزمایش شش روزه شانزده کشتی و دو زیردریایی متعلق به نیروی دریایی چین و چهار کشتی جنگی از ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام به همراه سه کشتی تدارکاتی نیز حضور دارند. هدف از این رزمایش همکاری به منظور تقویت صلح منطقه ای، گسترش همکاری میان ارتشهای روسیه و چین و کمک به رشد همکاریها در امور بین المللی است. به گفته کارشناسان از مهمترین ویژگیهای این رزمایش استفاده از تسلیحات و مهمات با کیفیت و فناوری بالا در این تمرینات است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494153]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] چين تقويت روابط نظامي با قزاقستان را خواستار شد[/color]
لیانگ گوانگلی وزیر دفاع چین روز دوشنبه از تعمیق روابط نظامی چین و قزاقستان استقبال کرد.
وزیر دفاع چین در دیدار با عادل بیک جاکسی بیک اف همتای قزاق خود تلاش مشترک دو کشور را برای حفاظت از منافع اساسی ملت دو کشور و حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان خواستار شد.
وی خاطر نشان کرد روابط نظامی چین و قزاقستان در سال های اخیر از توسعه سالم و پایداری برخوردار بوده است.
لیانگ گوانگلی افزود چین آماده است همکاری و مبادلات با ارتش قرقیزستان را با بهبود اعتماد متقابل تقویت کند .
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پکن، وزیر دفاع قزاقستان که برای شرکت در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پکن به سر می برد از روابط نظامی کشورش با چین استقبال کرد.
وی تأکید کرد کشورش آماده است همکاری عملی خود را با چین به منظور ارتقاء روابط نظامی دو جانبه تقویت کند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494567]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] وزيران دفاع روسيه وقرقيزستان پروتکل اجاره تاسيسات نظامي روسيه را امضا کردند [/color]
وزیران دفاع روسیه و قرقیزستان امروز سه شنبه در پکن پروتکل مربوط به پرداخت اجاره بهای تاسیسات نظامی روسیه در قرقیزستان را امضا کردند.
این مطلب را ایرینا کووالچوک سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی ، آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع روسیه در دیدار با تالی بیک آمور علیف وزیر دفاع قرقیزستان پروتکل مربوط به پرداخت اجاره بهای زمینهای قرقیزستان را که تاسیسات نظامی روسیه در آنجا مستقر شده است امضا کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت به این ترتیب مشکل پرداخت بدهی های مربوط به اجاره بهای این زمینها برطرف شد.
اواخر فوریه آلمازبیک آتامبایف رئیس جمهوری قرقیزستان اعلام کرد وزارت دفاع روسیه می بایست پانزده میلیون و پانصد هزار دلار بابت اجاره زمینهای محل استقرار تاسیسات نظامی روسیه به قرقیزستان پرداخت کند.
سوم مارس وزارت دفاع قرقیزستان اعلام کرد مسکو به صورت کامل بدهی خود را پرداخته است اما اعتبار این پرداخت رسما تایید نشده است.
در حال حاضر روسیه چهار پایگاه نظامی در قرقیزستان در اختیار دارد که به ترتیب عبارتند از : پایگاه هوایی کانت نزدیک بیشکک ، ایستگاه ارتباطی نیروی دریایی روسیه نزدیک روستای چالدووار در مرز قرقیزستان و قزاقستان ، پایگاه آزمایشی سلاحهای ضد زیردریایی در کاراکول واقع در سیصد و دوازده کیلومتری شرق بیشکک و همچنین یک ایستگاه لرزه نگاری در مایلو سو در استان جلال آباد در جنوب قرقیزستان.
سردیوکوف به منظور شرکت در کنفرانس وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای وارد پکن شده است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494582]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] آمريکا 32 ميليون دلار به تونس کمک نظامي کرد[/color]
فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا(Africom) امروز سه شنبه اعلام کرد آمریکا طی شانزده ماه گذشته سی و دو میلیون دلار به تونس کمک نظامی کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، ژنرال کارتر اف.هام Carter F. Ham فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا در گفتگو با خبرگزاری رسمی تونس گفت: هم اکنون سی و پنج تونسی در آمریکا آموزش نظامی می بینند. وی افزود طی ده سال گذشته در مجموع چهار هزار نظامی از نیروی زمینی ، دریایی و هوایی برای آموزش به آمریکا آمده اند.
وی این خبر را تکذیب کرد که آمریکا در نظر دارد مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح آمریکا در آفریقا را در منطقه مغرب عربی برپا کند زیرا این کار برای کشورش هزینه آور است.
آمریکا علاوه بر همکاری های نظامی در بیست ونهم ماه مارس از قصد خود برای پرداخت صد میلیون دلار به تونس برای پرداخت بدهی هایش و تامین مالی برنامه های با اولویتش خبر داد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495120]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] مقام نظامي آمريکا:ارتش اين کشورنمي تواند به خوبي ازامکانات سايبري استفاده کند[/color]
مقام نظامی آمریکا گفت فعالیت در فضای سایبری با وجود قوانین موجود آمریکا در این خصوص دشوار است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، ژنرال «جِیمز کارت رایت» از مقامات نظامی آمریکا و کارشناس مسائل سایبری در سخنانی در موسسه هادسون گفت قوانین موجود درباره فعالیت در فضای سایبری حدود بیست سال پیش تدوین شده که بنام قانون پتن موسوم است. وی افزود اکنون فضای سایبری به قوانین بیشتر و جدیدتری نیاز دارد.
این مقام نظامی آمریکا اظهار داشت در ده سال گذشته در جنگ های عراق و افغانستان آن چه که ما یاد گرفته ایم این است که در اکثر مواقع نتوانسته ایم از امکانات فضای سایبری به خوبی استفاده کنیم. امکانات و رقابت هایی که اکنون در فضای سایبری ایجاد شده است بیست سال قبل وجود نداشت. اکنون ما ناچار هستیم یک رمز شناسایی جدید ایجاد کنیم و بعد از سی روز آن را تغییر دهیم چون دیگران به سرعت این کدها را شناسایی می کنند. وی گفت جنگ سایبری در افغانستان و عراق تنها می تواند در یک دوره نه تا چهارده روزه ادامه داشته باشد.
ژنرال جِیمز کارت رایت در ادامه افزود واقعیت آن است که تحولات در عصر دانش و در فضای سایبری بسیار سریع است. وی با اشاره به ضعف های موجود نیروهای آمریکا در بکارگیری امکانات سایبری در میادین جنگی گفت ما باید از امکانات سایبری برای کمک به نیروهای مان در میادین جنگی استفاده کنیم.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم اینترنت و فن آوری اطلاعات در اقتصاد و اجتماع آمریکا گفت به هیچ وجه نمی توان این امکانات را پدیده های بدی معرفی کرد. این امکانات جدید به پیوستن بیشتر آمریکا به جامعه جهانی کمک کرده است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494798]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] يک مقام روس: تمايل عراق و ليبي به خريد تسليحات ساخت روسيه[/color]
معاون نخست وزیر روسیه امروز سه شنبه گفت لیبی و عراق بسیار علاقه مند هستند تا تسلیحات ساخت روسیه خریداری کنند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، دمیتری روگوزین که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد افزود نیروهای نظامی عراق و لیبی علاقه شدیدی به خرید تسلیحات ساخت روسیه دارند و مایل هستند همکاری های فنی و نظامی خود را با روسیه از سربگیرند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494823]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] کارشناسان آلماني: موشک هاي نمايش داده شده در رژه کره شمالي ساختگي بود[/color]
دو متخصص آلمانی روز سه شنبه گفتند موشک های دوربردی که این ماه در یک رژه نظامی در کره شمالی در معرض نمایش قرار داده شد، ظاهرا ساختگی بوده است.
بعد از رژه نظامی پانزدهم آوریل در میدان کیم ایل سونگ پیونگ یانگ، کارشناسان ابتدا اعلام کردند یکی از موشک های نمایش داده شده، ترکیبی جدید در زرادخانه موشک های دوربرد کره شمالی به شمار می رود.
مارکوس شیلر و رابرت اشماکر از اعضای موسسه فن‌آوری های اشماکر معتقدند هر شش موشک بالستیک بین قاره ای نمایش داده شده، مدل های اولیه بودند.
این دو کارشناس آلمانی نوشتند بررسی های دقیق نشان می دهد موشک های نشان داده شده، قلابی هستند.
شیلر و اشماکر گفتند ساختار بیرونی کلاهک ها موج دار است و این در حالی است که یک کلاهک واقعی به گونه ای طراحی می شود که فشار اتمسفر زمین را در زمان ورود به جو کره زمین تحمل کند.
کارشناسان اعلام کردند یک موشک بالستیک در چنین ابعادی همواره دارای سوخت جامد است ولی موشک هایی که کره شمالی نمایش داد دارای قطعاتی شبیه به سوپاپ های موجود در موشک های دارای خرج پرتاب مایع است.
این دو کارشناس آلمانی نوشتند برخی ویژگی های موشک های نمایش داده شده با یکدیگر تفاوت داشت که نشان دهنده ساختگی بودن آنهاست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، رژه نظامی پانزدهم آوریل دو روز بعد از آزمایش ناموفق موشکی برگزار شد که کره شمالی ادعا می کرد قرار است ماهواره تحقیقاتی این کشور را در مدار قرار دهد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1494850]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] روسيه تا پايان امسال دکترين نظامي جديدي را تدوين مي کند[/color]
دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه اعلام کرد کشورش دکترین نظامی جدیدی را تا پایان سال دو هزار و دوازده تدوین می کند که این دکترین بازگوکننده تهدیدهای بالقوه و حال حاضر امنیت ملی این کشور است.
روگوزین خاطرنشان کرد این سند جدید طرح کلی از مفهوم امنیت ملی اصلاح شده است نه یک دکترین نظامی.
روگوزین در مسکو به خبرنگاران گفت:« این سندی درباره برنامه ریزی های راهبردی برای سی تا چهل سال پیش رو خواهد بود.»
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، وی ادامه داد:« این سند جدید شامل تحلیل هایی درباره تهدیدهای بالقوه، تهدیدهای داخلی و خارجی، آماده سازی پاسخ فنی - نظامی برای خنثی سازی این تهدیدها خواهد بود.»
روگوزین گفت:« کار بر روی این سند جدید از اواسط ماه مه آغاز می شود.»
این اطلاعیه در زمانی اعلام شده است که مسکو به دنبال راههایی برای مقابله با سامانه موشکی اروپا، گسترش ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است.
دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه دو سال پیش دکترین نظامی جدید این کشور را تایید کرد و بر اساس آن اجازه حملات هسته ای پیشگیرانه علیه متجاوزان بالقوه و استفاده از نیروی نظامی برای حفاظت از جان و منافع شهروندان روسیه در خارج از این کشور داده شد.
ارتش روسیه بر تقویت بازدارندگی هسته ای خود به عنوان سنگ بنای ثبات راهبردی اش و در عین حال حفظ نیروهای متعارف و بسیار کارآمد سیال خود تاکید دارد.
دولت روسیه بیست و دو تریلیون روبل (هفتصد و سی میلیارد دلار) در برنامه تامین سلاح های دولتی تا سال دو هزار و بیست هزینه کرده است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495073]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقاله عجیب در مورد این موشک و تواناییهای استراتژیک کره شمالی:
http://www.atimes.com/atimes/Korea/ND25Dg01.html
سوپر EMP
یک کمی باور کردن این مقاله سخته!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] چين و پاکستان خواستار گسترش همکاري ميان نيروهاي نظامي دو کشور شدند [/color]
وزیر دفاع چین روز چهارشنبه خواستار تقویت همکاری های راهبردی میان نیروهای نظامی این کشور و پاکستان شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، لیانگ گوانگ لی Liang Guanglie در دیدار با محمد آصف ساندیلا رئیس ستاد نیروی دریایی پاکستان بر تقویت همکاریهای راهبردی میان دو کشور تاکید کرد.
لیانگ همچنین همکاری های سازنده میان دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، کشاورزی، زیرساختار،‌ انرژی، امور بین المللی و منطقه ای را ستود.
وزیر دفاع چین با اشاره به دیدار های مختلف مقامات رده بالای دو کشور، برگزاری رزمایش مشترک و عملیات امداد و نجات ‌خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح دو کشور از گذشته تا کنون همکاری های نزدیکی داشته اند.
وی همچنین از نیروهای مسلح دو کشور به ویژه نیروهای دریایی درخواست کرد روابط خود را گسترش دهند.
ساندیلا نیز از چین به سبب مساعدتهای طولانی مدت خود تقدیر کرد و افزود اسلام آباد به همکاری های خود با پکن در همه زمینه ها ادامه می دهد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495988]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] انگليس اعلام کرد تجهيزات دفاعي بيشتري به ويتنام مي فروشد[/color]
ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد فروش تجهیزات دفاعی به ویتنام را افزایش دهد .
به گزارش خبرگزاری آلمان از هانوی ، هیگ که به ویتنام سفر کرده است افزود هرگونه فروش تجهیزات دفاعی به ویتنام کاملا براساس قوانین و مقررات اتحادیه اروپا درزمینه صادرات تسلیحات صورت می گیرد .
آنتونی استوکس سفیر انگلیس در ویتنام گفت انگلیس درحال حاضر تجهیزات مرگبار به ویتنام صادر نمی کند.
ویلیام هیگ نخستین وزیر امور خارجه انگلیس به شمار می رود که طی هفده سال گذشته به ویتنام سفر کرده است.
میزان مبادلات تجاری بین انگلیس و ویتنام به سرعت رو به افزایش است .
ویتنام به علت پیشینه خود درزمینه حقوق بشر به ویژه محدودیت هایی که در زمینه آزادی بیان ایجاد کرده مورد انتقاد جامعه بین المللی است .
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495852]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] نظاميان فيليپيني و آمريکايي در يک رزمايش مشترک شرکت کردند[/color]
دست کم یکصد تن از نظامیان فیلیپینی و آمریکایی روز چهارشنبه در رزمایش مشترک دریایی در پالاوان Palawan در فیلیپین شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از مانیل،‌ این رزمایش بخشی از تمرینهای نظامی مشترک بالیکاتان Balikatan است که میان دو کشور برگزار می شود.
آمریکا و فیلیپین هر سال رزمایش مشترک برگزار می کنند.
نیروهای نظامی آمریکایی و فیلیپینی همچنین یک رزمایش با استفاده از سلاحهای جنگی در شمال فیلیپین برگزار کردند.
قرار است رزمایش دوازده روزه بالیکاتان روز جمعه به پایان برسد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495895]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] اوکراين خواستار تامين تجهيزات نظامي پيشرفته در ارتش شد [/color]
یک مقام عالی رتبه اوکراین روز چهارشنبه خواستار تقویت توان نظامی و تامین تجهیزات پیشرفته در ارتش این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کیف، اندریلی کلیوف Andriy Kliuev رئیس امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین افزود: « ما باید در ده سال آینده، تجهیزات پیشرفته نظامی برای ارتش فراهم کنیم.«
وی افزود:« به روز رسانی بخش ارتش و امنیت یکی از اولویتهای اصلی سیاستهای ملی در اوکراین به شمار می آید.»
این مقام عالی رتبه نظامی با اشاره به کمبود بودجه عمومی در این کشور گفت : « کیف باید تسلیحات نظامی با کیفیت را با هزینه های پایین تامین کند.»
وی همچنین خواستار از رده خارج کردن تجهیزات نظامی قدیمی به ویژه سلاحها و مهمات غیرقابل استفاده شد که نیازمند هزینه های فراوانی برای نگهداری است.
بر اساس این گزارش،‌ اوکراین قصد دارد امسال دست کم یکصد و بیست میلیون دلار برای خرید تجهیزات نظامی جدید هزینه کند.
اوکراین در سال دو هزار و دوازده میلادی دست کم دو میلیارد دلار برای بودجه دفاعی در نظر گرفته است.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495802]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] دومين مرحله از رزمايش مشترک چين و روسيه در آبهاي درياي زرد آغاز شد[/color]
رزمایش مشترک ناوهای جنگی چین و روسیه در نزدیکی بندر کینگدائو چین در آبهای دریای زرد، امروز نیز ادامه دارد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، ناوهای جنگی دو کشور طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سامانه دفاعی مشترک تشکیل داده و عملیات هایی را برای حفاظت از مسیرهای کشتیرانی انجام دادند. در دومین مرحله از رزمایش چین و روسیه، نیروهای دریایی دو کشور عملیات مشترک هوایی، مقابله با زیردریایی، جستجو و نجات و همچنین شلیک به اهداف در سطح دریا را تمرین کردند.
یین جو، کارشناس نظامی در چین گفت : برنامه های گسترده ای در رزمایش مشترک چین و روسیه اجرا می شود که عملیات مشترک مقابله با زیردریایی، یکی از آنها است.
افزون بر این، دفاع مشترک و کنترل دریا نیز برنامه های دیگری است که روی سطح آب اجرا می شوند. در جنگ های امروزی، باید به حقوق لازم برای نظارت فراگیر دست یافت. در این میان نیز حق نظارت بر فعالیت روی سطح و زیر دریا از جمله تسلط بر فضاهای الکترومغناطیسی اهمیت بسیاری دارد. در آرایش نظامی جنگ های بزرگ، دستیابی به حقوق نظارت دریایی، هوایی، زیردریایی و الکترونیکی جنبه کلیدی دارد. این کارشناس افزود چنین برنامه هایی باید پیش از برگزاری تمرین های گسترده نظامی اجرا شوند. در تمرین نظامی روسیه و چین نیز برنامه ها باید یک به یک اجرا شوند و طرفین نیز باید همکاری گسترده تری داشته باشند.
از آنجایی که نیروهای دریایی چین و روسیه هر دو در ماموریت همراهی دیگر کشتی ها در خلیج عدن شرکت داشته اند، عملیات هایی مانند نجات کشتی های ربوده شده که در رزمایش اخیر روسیه و چین اجرا می شود، به تامین امنیت دریایی در سطح جهانی نیز مرتبط است.
رزمایش اخیر در دریای زرد، هفتمین تمرین نظامی مشترک بین نظامیان ارتش چین و روسیه از سال 2003 محسوب می شود.
مِنگ شیانگ کینگ، محقق دانشکده دفاعِ ارتش چین می گوید همکاری های نظامی بین روسیه و چین در چارچوب سازمان همکاری های شانگهای، عمق بیشتری پیدا کرده است.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495497]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=green][b] آلمان اجازه انتشار دوباره کتاب "نبرد من" را داد[/b][/color]
برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم کتاب [color=red]نبرد من[/color] نوشته ادولف هیتلر در آلمان تجدید چاپ می شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، بر اساس تصمیم مقامات ایالت باواریا آلمان چاپ جدید این کتاب قرار است در سال دو هزار و پانزده در بازارعرضه شود.
در نسخه نهایی توضیحاتی در سراسر این کتاب افزوده خواهد شد تا از این کتاب جنبه های اسطوره ای اش سلب شود.
کتاب نبرد من در فاصله سالهای 1924 تا 1925 به دست هیتلر در زمانی که وی به علت تلاش برای کودتا در زندان به سر می برد به رشته تحریر در آمده است.
این کتاب حاوی خاطرات نویسنده و همچنین اندیشه های سیاسی وعقاید او درباره نازیسم است.
تا به امروز باواریا مانع انتشار دوباره این کتاب می شد تا از بهره برداری سیاسی از آن از جانب گروههای نئونازی اجتناب کرده باشد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1495458]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red] مرحله نخست رزمايش مشترک روسيه و چين در درياي زرد به پايان رسيد[/color]
نیروی دریایی روسیه اعلام کرد پکن و مسکو مرحله نخست رزمایش دریایی در دریای زرد -در سواحل کینگ دائو در شرق چین - را به پایان رسانده اند.
در حالی که روسیه و چین از سال دو هزار و پنج تاکنون به صورت منظم رزمایش های مشترک برگزار کرده اند، این نخستین رزمایش نظامی پکن و مسکو در خارج از چارچوب سازمان همکاری های شانگهای محسوب می شود.
نیروی دریایی روسیه اعلام کرد: « مرحله نخست رزمایش - استقرار کشتی ها - به اتمام رسیده است.»
در این رزمایش که تا روز جمعه به طول خواهد انجامید بیش از بیست کشتی روسی و چینی از جمله ناوشکن ها ، کشتی های محافظ ، کشتیهای بیمارستانی و زیر دریایی ها حضور دارند.
نیروی دریایی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد :« شماری از کشتی های روسی از جمله رزمناو های حامل موشک واریاگ، آدمیرال وینوگرادوف ، مارشال شاپوشنیکوف و آدمیرال تیربیوتس به همراه دیگر کشتیها در این رزمایش و در چارچوب همکاریهای دریایی دو هزار و دوازده حضور دارند .»
به گزار ش خبرگزاری ریانووستی، آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که این رزمایش به صورت مستقیم علیه - کشور سومی » صورت نمی گیرد و همچنین پیمان نظامی بین پکن و مسکو محسوب نمی شود.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496470]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- ---------------------------------------[/color]

[color=red] رزمايش نظامي مشترک آمريکا و فيليپين برگزار شد[/color]
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،شماری از نظامیان فیلیپین و آمریکا روز چهارشنبه در رزمایش مشترک دریایی در منطقه پالاوان (Palawan ) در فیلیپین شرکت کردند. حدود یکصد نظامی در این رزمایش شرکت داشتند. ‌ این رزمایش بخشی از تمرینهای نظامی مشترک بالیکاتان Balikatan است که دو کشور برگزار می کنند. آمریکا و فیلیپین هر سال رزمایش مشترک برگزار می کنند.نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین رزمایشی نیز با استفاده از سلاحهای جنگی در شمال فیلیپین برگزار کردند. این رزمایش نه روزه بوده است. عملیات تخلیه، امداد به نظامیان زخمی شده ، شلیک گلوله های جنگی و دیگر تمرینات نظامی شبیه سازی شده در زمره برنامه های درنظرگرفته شده برای این رزمایش است. هدف از این رزمایشها تقویت توانمندی های نیروهای مسلح و کشور در حوزه مخابرات، هماهنگی ، مهارتهای جنگی و تعیین و اجرایی کردن راهبردهای نظامی است. روز گذشته نیروهای نظامی شرکت کننده در این رزمایش، شیوه های جنگ آبی-خاکی را امتحان کردند. عملیات در مناطق جنگلی نیز بخشی از برنامه های عملیات دیروز بود. به گفته کارشناسان ، برگزاری چنین رزمایشهای نظامی سبب حساسیت چین می شود و چین از این پس برای مقابله با کشورهایی از قبیل فیلیپین و ویتنام که بخواهند در دریای چین جنوبی تحرکاتی داشته باشند، اقداماتی صورت خواهد داد تا آنها را مهار کند. کارشناسان تاکید دارند در چنین شرایطی، چین فعالیتهایش را برای تقویت توان نظامی اش تقویت خواهد کرد و با تسریع این روند و افزایش حضورش در آبهای منطقه از طریق افزایش گشت زنی های نظامی اش خواهد کشید قدرت خودش را تثبیت کند. چین می خواهد تا پنج سال دیگر ، ناو هواپیمابر در آبهای منطقه به راه بیندازد و ناوهای جنگی اش را در منطقه مستقر کند.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496246]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- ---------------------------------------[/color]

[color=red] مدودف: اگر با آمريکا به توافق نرسيم موشک هاي خود را در منطقه کالينينگراد مستقر مي کنيم[/color]
دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه اعلام کرد اگر مسکو طی پنج تا هفت سال نتواند با آمریکا در باره سامانه موشکی به توافق برسد موشک های خود را در منطقه کالینینگراد مستقر خواهد کرد.
مدودف گفت: « ما و آمریکا اخیرا کارهای زیادی انجام داده ایم. چهار سال گذشته بهترین سالها در تاریخ روابط دو جانبه بین دو کشور بوده اند.»
رئیس جمهور روسیه اذعان کرد: « این بدان معنا نیست که دیگر موضوعاتی برای گفتگو بین مسکو و اشنگتن وجود ندارد. هنوز موضوعات مربوط به سامانه موشکی بر سر جای خود باقی است.»
به گزارش خبرگزاری ایتار تاس از مسکو، مدودف تأکید کرد : « این مشکل هنوز حل نشده است و باید حل و فصل شود. ما باید طی پنج تا هفت سال آینده دراین باره تصمیم گیری کنیم و اگر به نتیجه نرسیم موشک های خود را در منطقه کالینینگراد مستقر خواهیم کرد.»
نیکلای ماکاروف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه نیز در همین حال احتمال داد کشورش موشکهای بالستیک اسکندر را در منطقه کالینینگراد در حوزه دریای بالتیک مستقر کند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496932]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- ---------------------------------------[/color]

[color=red] ارتش سريلانکا استفاده از بمب هاي خوشه اي را رد کرد[/color]
ارتش سریلانکا روز پنجشنبه استفاده از بمب های خوشه ای علیه ببرهای تامیل طی سی سال درگیری با این شورشیان را رد کرد.
رووان وانیگاسکرا سخنگوی ارتش سریلانکا گفت گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر این که کارشناسان مین روب سازمان ملل متحد در شمال کشور بمب های خوشه ای یافته اند. او گفت این ادعاهای توسط آلن پوستون مشاور فنی برنامه توسعه سازمان ملل در سریلانکا مطرح شده است. او افزود: « ما بارها گفته ایم که در مبارزه با ببرهای تامیل از بمب های خوشه ای استفاده نکرده ایم.»
رووان وانیگاسکرا گفت مقامات سریلانکا از پوستون خواسته اند جزئیات مربوط به گزارش کشف بمب خوشه ای در منطقه پوتوکودیروپو Puthukudiyiruppu در شمال سریلانکا را که زمانی تحت کنترل ببرهای تامیل بود، ارائه کند .
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کلمبو، سخنگوی ارتش سریلانکا گفت در صورت ارائه جزئیات این ادعا، ارتش در این باره تحقیق خواهد کرد.
او افزود : « با این حال تأکید می کنم نه ارتش و نه نیروی هوایی سریلانکا طی جنگ از بمب های خوشه ای استفاده نکرده اند.»
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1497109]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- ---------------------------------------[/color]

[color=red] کاهش بودجه وزارت دفاع آمريکا، تعديل نيروهاي نظامي را در پي خواهد داشت[/color]
یک مقام پنتاگون امروز پنجشنبه اعلام کرد کاهش بودجه وزارت دفاع احتمالا ارتش آمریکا را به تعدیل بیست و نه هزار نظامی داوطلب و افسران ارتش وادار خواهد کرد.
توماس آر لامونت مقام ارشد بخش نیروی انسانی پنتاگون در گفتگو با اعضای کمیته فرعی نیروهای مسلح سنا اعلام کرد در میان سربازان داوطلب حدود بیست و سه تا بیست و چهار هزار نفر و در میان افسران حدود چهار هزار و پانصد تا پنج هزار نیرو تعدیل خواهند شد.
کمیته نیروهای مسلح سنا که بیشتر اعضای آن را جمهوریخواهان تشکیل می دهند پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد در چارچوب قانون کنترل بودجه - قانونی که به بحران بدهی سال دو هزار و یازده آمریکا خاتمه داد، هشت میلیارد دلار به بودجه پانصد و چهل و شش میلیارد دلاری وزارت دفاع بیافزاید.
در این حال طبق قانون کنترل بودجه، در صورتیکه کنگره نتواند راه حلی برای کاهش کسری بودجه یک تریلیون دلاری پیدا کند، هزینه ها از آغاز سال مالی آتی، باید سالانه صد هزار دلار کاهش یابد و این کاهش شامل دو بخش برنامه های دفاعی و برنامه های غیر دفاعی می شود.
به گزارش یونایتدپرس از واشنگتن، لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرده بود با در نظر گرفتن بودجه سال دو هزار و سیزده وزارت دفاع، ارتش احتمالا هشتاد هزار نیرو را از دست خواهد داد و تعداد نیروهای ارتش از پانصد و هفتاد هزار نفر به چهارصد و نود هزار نفر کاهش خواهد یافت.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496741]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=red]هند يک ماهواره جاسوسي را با موفقيت پرتاب کرد[/color][/b]
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از دهلی‌نو، رسانه‌های هند اعلام کردند این کشور امروز پنجشنبه یک ماهواره جاسوسی ریسات-یک RISAT-1 را با موفقیت پرتاب کرد.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496401]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] کشتي هاي جنگي روسيه به سيستم هاي مخابراتي ناتو مجهز مي شوند[/color]
نیکلای ماکاروف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد کشتی های جنگی روسی به منظور افزایش هماهنگی ها در عملیات های ضد دزدی دریایی به سیستم های مخابراتی و ناوبری ناتو مجهز می شوند.
این موضوع در نشست شورای روسیه - ناتو در بروکسل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
ماکاروف گفت: « ما تصمیم گرفتیم استانداردهای ناوبری ناتو و سیستم های مخابراتی آن را بر روی کشتی هایمان نصب کنیم.»
کشتی های جنگی ناتو از سال دو هزار و هشت و در چارچوب عملیات مبارزه با دزدی دریایی در آبهای نزدیک سواحل سومالی در حال گشت زنی هستند. ناتو اخیرا گستره عملیاتی خود را در خلیج عدن و مناطق مجاور تا سال دو هزار و چهارده تمدید کرده است.
روسیه در سال دو هزار و هشت به عملیات بین المللی مبارزه با دزدی دریایی در این منطقه پیوست.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، کشتی های جنگی روسی از آن زمان با موفقیت عملیات محافظت از بیش از صد و سی کشتی تجاری از کشورهای مختلف را انجام داده اند.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496465]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[color=red] روسيه از احتمال استقرار موشکهاي اسکندر در مرز لهستان خبر داد[/color]
رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه احتمال داد کشورش موشکهای بالستیک اسکندر را در منطقه کالینینگراد در حوزه دریای بالتیک مستقر کند.
نیکلای ماکاروف گفت: « سامانه موشکی آمریکا در لهستان در حال حاضر توان هسته ای روسیه را تهدید نمی کند، اما اگر این سامانه مدرنیزه شود، می تواند توانمندی هسته ای ما را تحت تاثیر قرار دهد و در این صورت باید تصمیمی سیاسی در خصوص استقرار موشکهای اسکندر در منطقه کالینینگراد اتخاذ شود. »
وی تصریح کرد : « این یک تصمیم سیاسی خواهد بود. تاکنون نیاز به چنین تصمیمی نبوده است.»
کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سال دو هزار و ده در نشستی در شهر لیسبون در پرتغال، بر سر ایجاد سامانه موشکی در اروپا برای حفاظت در برابر موشکهای بالستیکی که ممکن است از کشورهایی مانند کره شمالی شلیک شود توافق کردند.
روسیه از ناتو به علت خودداری از دادن تضمین های کتبی و الزام آور درباره اینکه این سامانه روسیه را هدف قرار نخواهد داد، به شدت انتقاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه برای تقویت توانمندیهای دفاع موشکی کشورش در برابر سامانه موشکی ناتو تدابیر مختلفی اتخاذ کرده است که استقرار موشکهای اسکندر در مرز لهستان از جمله این تدابیر محسوب می شود.
[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1496562]منبع[/url]
[color=blue]----------------------------------------- ---- --------------------------------------- [/color]

[b][color=red]چين گزارش ها درباره رزمايش مشترک نظامي سايبري با آمريکا را رد کرد[/color][/b]
گنگ یانشنگ سخنگوی وزارت دفاع چین امروز پنجشنبه گزارشها درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی سایبری آمریکا و چین را در ماه مه رد کرد. گنگ در کنفرانسی خبری با رد این گزارش ها گفت این ادعاها بی اساس هستند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، او افزود موسسات تحقیقاتی غیر دولتی چینی و آمریکا مذاکرات و تحقیقاتی درباره موضوع امنیت سایبری انجام داده اند اما این تحقیق آنگونه که در گزارش ها آمده است، رزمایش نظامی مشترک نبوده است.

[url=http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=1497070]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسانه های آمریکا از استقرار چندین جنگنده‌ بسیار پیشرفته اف- ۲۲ در یکی از پایگاه‌هایی که به ایران نزدیک است، خبرداده اند. شبکه فاکس نیوزمی گوید این پایگاه درامارات است. روزنامه واشینگتن‌پست نوشته است که نیروی هوایی آمریکا محل این پایگاه را اعلام نکرده، اما ارتش این کشوربه تازگی نقل و انتقالاتی به خلیج فارس داشته است. نشریه «ایوی‌ایشین ویک» هم نوشته است که این جنگنده ها در پایگاه الظفره در نزدیکی ابوظبی، استقرار یافته‌اند.
سخنگوی نیروی هوایی آمریکا این تحرکات را مطابق برنامه‌ریزی قبلی اعلام کرده است.

[color=red]
منبع خبر ارسالی باید ذکر شود .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از شبكه خبری زی نیوز، وی. كی. ساراسوات روز شنبه اعلام كرد این سامانه دفاع موشكی تا كنون چهار آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشته و موشك های ورودی را هدف قرار داده است.

به گفته رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند، در این آزمایش موشك های 'پرتیهوی' اصلاح شده به عنوان موشك های دریافتی مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس این گزارش این آزمایش ها نشان داد كه این سامانه می تواند موشك هایی با برد بیش از دو هزار كیلومتر را هدف قرار دهد.

رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند اظهار داشت كه این سامانه دفاع موشكی با سامانه 'پاتریوت 3 ' آمریكا قابل قیاس است.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/115057/%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86%D8%AF]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]
[size=18]رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند اظهار داشت كه این سامانه دفاع موشكی با سامانه 'پاتریوت 3 ' آمریكا قابل قیاس است.
[/color][/size]
نميدونم چرا به ياد يه حرف آشنا در مورد اس 300 افتادم اما يادم نمياد اگه بچه ها شما ميدونيد يادم بياريد نوك زبونمه اما يادم نمياد مال خيلي وقت پيش خيلي قبلتر از هندي ها گمان كنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.