Recommended Posts

[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1357319039' post='292259']
سلام
[quote]آنوقت آیا ما توان شلیک روزانه 250 تا موشک دوربرد رو داریم تا اونوقت با قدرت هوایی ترکیه برابری کنیم؟ عربستان هم همینطوره. اف 15 های عربستان توانایی حمل مهمات بیشتری هم دارند.[/quote]
علی آقا از نظر شما هر کشوری 250 تا جنگنده از نوع فلان داشت؟ یعنی هر روز هر 250 هواپیماش بالاسر دشمنش میفرسته؟ اونوقت لجستیک این از کجا قرار تامین شه؟ از فضا؟
[/quote]

علی جان شما چرا این حرف رو می زنید.
مثل اینکه با دقت صحبت های منو نخوندید. منظور من این بود که به هر حال بایستی این 250 جنگنده رو در معادلاتمون لحاظ کنیم.

مسلمه که همه این 250 جنگنده روزی یک بار عملیات انجام نمی دن. اما میشه از یک گروه 50 تایی شان روزانه چندبار استفاده کرد.
مثل کاری که خود ما در جنگ می کردیم. فانتوم های ما پس از یک بار حمله به مواضع عراقی ها به پایگاه باز می گشتند و پس از سوختگیری
و نصب تسلیحات ، مجددا به منطقه نبرد اعزام می شدند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]سلام [/background][/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 248)]نيروي ها نظامي عربستان و يا تركيه براي پيشروي به خاك ايران نياز به پشتيباني هوايي دارند.اما سوال اينجاست ايا نيروي هوايي انها از پس پدافند هوايي ايران بر خواهند امد؟علي اقاي گل شما در بخشي از فرمايشاتتون به غير قابل اعتماد بودن توانايي هاي ارتش اشاره كرديد.اما ايا به غنيمت گرفتن پهپاد هاي امريكايي با سطح مقطع راداري نزديك به ار كيو ١٧٠ رو فراموش كرديد؟خب اين به خوبي نشون ميده هر پرنده اي كه قصد تجاوز به حريم هوايي مارو داشته باشه شناسايي خواهد شد.خب مهم همين شناسايي شدن هست.پس بهتره اين احتمال رو بديم كه نيروي هوايي كشور متخاصم در جنگ اثر ملموسي نخواهد گذاشت.[/background][/right][/font][/color][/quote]
در خطوط درگیری که پدافند صد در صد نمی تواند عمل کند
بعد بعضی عملیات ها درصد بازگشت خیلی پایینی دارند ولی انجام می شوند

ولی بحث شناسایی یک کمک جدی به ایران در دفاع است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک به علت انحراف از اسکرول خارج و قفل شد.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه و قبلش شوروی با اون وسعت بی مانندش مشکل بزرگی داره و اون محبوس بودن نیروی دریاییشه. اگه 4تا جزیره کوریل اون بالا رو هم نداشت که دیگه رسما باید نیرو دریاییش رو تعطیل می کرد. من نمیدونم روسیه با پایان قرارداد اجاره ش با اوکرایین و به خطر افتادن موقعیتش در سوریه چه طرح و برنامه ای برای نیروی دریاییش تو منطقه داره؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


شرمنده ، مجبورم پست پشت سرهم بدهم .
///////////////////////////////////////////////////////////

SPECIAL REPORT WORLD AIR FORCES 2013

thumb_03.JPG

thumb_04.JPG


اصل فايل :
http://futurewar.per...rForces2013.rar
منبع :
http://www.flightglo...oducts/insight/



تشکر حاوی آمار پایه خوبی هست ولی در مورد کشوری مثل ایران به هیچ وجه آمار درستی ذکر نکرده و کاملا اشتباه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری 'رویترز' شانزدهم دی ماه به نقل از روزنامه های ژاپنی خبر داد كه دولت جدید توكیو به رهبری 'شینزو آبه' برای سال مالی آینده به دنبال افزایش دو درصدی بودجه نظامی این كشور است.


[color=#800080] افزایش بودجه نظامی برای هفتمین ارتش پر مخارج جهان[/color]
در خواست افزایش بودجه نظامی به میزان دو درصد برای سال مالی آینده ژاپن كه از ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی (اواسط فروردین ماه سال 1392) آغاز می شود، بایستی به تایید پارلمان این كشور برسد و به احتمال زیاد با توجه به اكثریت پارلمانی ائتلاف حامی دولت متشكل از دو حزب 'لیبرال دموكرات' و 'كومیتو نو' این لایحه در بودجه سال مالی آتی به تصویب خواهد رسید.

[color=#0000ff]در صورت افزایش دو درصدی بودجه نظامی، هزینه های نظامی ژاپن بالغ بر 53 میلیارد و 400 میلیون دلار خواهد شد و بدین ترتیب ژاپن به احتمال زیاد در رده بندی پرهزینه ترین ارتش های جهان، رقبای اروپایی نظیر آلمان را پشت سر خواهد گذاشت.
بر اساس اعلان موسسه بین المللی تحقیقات صلح استكهلم (SIPRI) در نوامبر سال 2011 میلادی (آبان ماه 1390) ژاپن پس از آمریكا، چین، فرانسه، انگلیس، روسیه و با فاصله اندكی از آلمان در مقام هفتمین كشور بزرگ هزینه كننده در عرصه مسائل نظامی-امنیتی بوده است.[/color]

به نوشته روزنامه های ژاپنی این افزایش بودجه دو درصدی كه طی 11سال اخیر بی سابقه بوده، صرف افزایش كمی نیروهای زمینی ارتش و بهبود سطح كیفی تجهیزات نیروهای هوایی و دریایی این كشور خواهد شد.
نخستین مساله ای كه زیر شعاع اعلان این خبر قرار می گیرد، موضوع مناقشات و تنش های اخیر بین ژاپن و همسایگان این كشور بویژه چین است كه در ماه های اخیر به واسطه اختلافات ارضی در آب های شرقی آسیا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

از تابستان سال جاری تاكنون توكیو در پی بروز مجدد اختلافات ارضی دچار مناقشات سیاسی با چین و نیز كره جنوبی بوده است. البته اختلافات توكیو با پكن بر سر جزایر دریای چین شرقی در ماه های اخیر بسیار پردامنه تر و عمیق تر از مناقشات ژاپنی ها با سئول بر سر جزایر دریای ژاپن بوده و از این رو بسیاری از تحلیل گران هدف اصلی این افزایش بودجه نظامی را ایجاد بازدارندگی در برابر چین می دانند تا كره جنوبی كه در كنار توكیو در زمره متحدان منطقه ای آمریكا در شرق آسیا قرار دارد.


[color=#800080] استفاده همزمان از ابزارهای دیپلماتیك و بازدارندگی نظامی[/color]
افزایش بودجه نظامی در زمره مسائلی قرار داشت كه شینزو آبه و حزب متبوعش در زمان مبارزات انتخاباتی ماه های اخیر و ذیل شعار لزوم برخورد قاطع تر با پكن بر سر اختلافات ارضی بر آن تاكید داشتند. علاوه بر آنكه تحقق شعار افزایش نقش آفرینی ژاپن در فرآیندهای بین المللی با ارتقای سطح توان نظامی این كشور پیوندی مستقیم می یابد.

به هر حال با پیروزی حزب لیبرال دموكرات و نخست وزیری آبه در اوایل ماه جاری، افزایش بودجه نظامی به عنوان یكی از مهمترین نشانگان تغییر رویكردهای ژاپن در قبال همسایه غربی این كشور یعنی چین بروز یافت تا دولت جدید نشان دهد كه به نسبت كابینه پیشین به مولفه های عمل گرایی و قاطعیت در رویكردهای خارجی اعتنای بیشتری نشان می دهد.

البته موضع گیری های آبه و همكارانش در حزب لیبرال دموكرات در نخستین روزهای پس از پیروزی انتخاباتی، بر لزوم كاربرد گسترده ابزارهای دیپلماتیك برای كاهش تنش های موجود در روابط خارجی توكیو معطوف شد.

بدین ترتیب كه پانزدهم دی ماه 'فوكوشیرو نوكاگا' از اعضای ارشد حزب لیبرال دموكرات، به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر وارد سئول شد تا پیام آبه را تسلیم 'پارك گئون های' رییس جمهور تازه منتخب كره جنوبی كند. نوكاگا پیش از سفر به سئول ماموریت اصلی دیپلماتیك خود را تلاش برای بهبود روابط دو كشور و دعوت از پارك برای سفر به توكیو عنوان كرده بود.

علاوه بر این، همزمان با تحویل ریاست كابینه به سوی آبه، سفیر جدید توكیو با ماموریت زمینه سازی برای توافقات جدید دو كشور بر سر اختلافات سیاسی و شكستن یخ روابط دو جانبه وارد پكن شد. پیش از این آبه 'ماساهیكو كومورا' وزیر امور خارجه پیشین ژاپن را به ریاست اتحادیه مودت پارلمانی چین و ژاپن انتخاب كرد تا در اولین فرصت وی را با ماموریت تنش زدایی و حل و فصل اختلافات موجود راهی پكن سازد.

هر چند شماری از تحلیل گران رویكردهای اخیر دولت آبه را راهكارهایی متناقض برای خروج توكیو از وضعیت تنش زای روابط با پكن قلمداد می كنند، اما شماری دیگر معتقدند كه این رویكردها را بایستی دو روی سكه سیاست كنترل بحران روابط با چین و نیز كره جنوبی به شمار آورد.

به گمان این تحلیل گران در زمان حاضر رفع تنش ها و كنترل بحران در روابط منطقه ای توكیو كه به مهمترین مساله سیاست خارجی ژاپن تبدیل شده، می طلبد تا تاكتیك هایی همزمان برای برخورد با چالش های پیش رو بویژه در قبال همسایه غربی به كار گرفته شود.

از این رو در تعقیب عنصر عملگرایی و نمایش تغییر در سیاست خارجی، بالا بردن ضریب بازدارندگی از طریق افزایش بودجه نظامی و نیز استفاده از اهرم های دیپلماتیك در دستور كار دولت جدید قرار گرفته است.

البته هنوز مشخص نیست كه رهبران جدید ژاپن چگونه خواهند توانست بین رویكرد افزایش هزینه ها در بخش های غیر مولد و غیر زیرساختی همچون ارتقای سطح كمی و كیفی نیروهای نظامی و تلاش برای غلبه بر ركود اقتصادی، تعادلی عملی و برنامه ریزی شده را پدید آورند.

لینک
http://old.irna.ir/News/80488868/افزایش-بودجه-نظامی؛-نمودی-از-رویكردهای-جدید-دولت-ژاپن/پژوهش/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه هفته آینده به منظور تلاش برای فروش جت جنگنده ˈرافالˈ عازم امارات متحده عربی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فرانسه بشدت تمایل دارد نخستین فروش خارجی رافال را انجام دهد و به این ترتیب از طرحی حمایت کند که ده ها میلیارد یورو هزینه در بر داشته است.

به گفته این منبع، در دیدار روز سه شنبه اولاند هیچ قراردادی امضا نشده و تنها درباره فروش بالقوه این هواپیما مذاکره خواهد شد.

این منبع گفت: پرونده فروش این هواپیماها هنوز مطرح است و ظاهراً صنعت فرانسه توجه زیادی به آن دارد و آن را بدقت پیگیری می کند و احتمال موفقیت آن وجود دارد.

امارات متحده عربی پس از سال ها مذاکره برای خرید از شرکت هوافضایی ˈداسوˈ در اواخر سال 2011 خواستار دریافت پیشنهاد متقابلی از کنسرسیوم ˈیوروفایترˈ شد که از چند شرکت اروپایی از جمله انگلیسی و ایتالیایی تشکیل شده است.

فرانسه امیدوار است که امارات متحده عربی حدود 60 فروند جنگنده به منظور تقویت برنامه رافال خریداری کند.

قطر و کویت نیز به خرید رافال ابراز تمایل کرده اند اما در انتظار هستند تا ببینند که آیا امارات آنها را خریداری خواهد کرد یا نه.

داسو در حال مذاکره برای نهایی کردن فروش 126 فروند جنگنده رافال به هند است و پیشنهادی نیز به برزیل ارایه کرده که به 36 فروند هواپیما نیاز دارد.

لینک
http://strategicreview.org/1391/10/20/سفر-اولاند-به-امارات-براي-فروش-هواپيما/
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]اینجاست که هیولا نشون دادن ایران نشون میده چرا انقدر انجام میشه. با هیولا کردن ایران، راحت سلاح میفروشن به این بیچاره ها![/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]ممنون از خبر[/font]
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدااااااااااااااااااااااااااااا
يكي هم به ايران پيشنهاد خريد هواپيما بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Life' timestamp='1357820749' post='293189']
خدااااااااااااااااااااااااااااا
يكي هم به ايران پيشنهاد خريد هواپيما بده
[/quote]
کاش کسی ندهد
  • Upvote 12
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Life' timestamp='1357820749' post='293189']
خدااااااااااااااااااااااااااااا
يكي هم به ايران پيشنهاد خريد هواپيما بده
[/quote] به زودی ایرانهم صاحب هواپیما خواهد شد ولی با فناوری بومی
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بذار هواپیمای بومی خودمون رو بسازیم ......ما که این همه سال صبر کردیم یکی دوسال دیگه هم صبرمیکنیم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خرید تسلیحات خارجی اگه توان ساختشو در کوتاه مدت داشته باشیم و خطر امنیتی (حمله دشمن)هم نداشته باشیم خیانته چرا که راه پیشرفت رو تخریب میکنه ولی اگه نتونیم در کوتاه مدت تسلیحات مورد نیازمونو بسازیم و دشمن هم درصدد حمله باشه , در این شرایط باید در صورت امکان (نبود تحریم و داشتن پول )خرید خارجی انجام داد وگرنه به کشور و مردم خیانت کردیم!
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/4Strasse_von_Hormuz.jpg[/img][/center]



[center]روز پنج شنبه زیردریایی هسته ای ایالات متحده آمریکا با یک کشتی غیر نظامی در خلیج فارس پس از عبور از تنگه هرمز برخورد کرد که این خبر توسط فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا گزارش شده است . بنا بر گفته فرماندهی ناوگان : به جز شکستگی یکی از پریسکوپهای زیردریایی ، دیگر هیچ آسیبی جدی به آن وارد نشده است . طبق گزارش های داده شده از سوی فرماندهی این ناوگان ، کشتی ای که زیردریایی با آن برخورد کرده است احتمالا یک کشتی ماهیگیری بوده و ضربه ی وارده آنقدر ناچیز بود که کشتی احتمالا متوجه آن نشد و همچنان به مسیر خود بدون افزایش سرعت ادامه داد .[/center]
[center]لازم به ذکر است که زیر دریایی مذکور ، زیر دریایی جکسونویل می باشد که در 5 نوامبر پرل هاربر ( واقع در هاوایی ) را به مقصد خلیج فارس ترک کرد .[/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10231/011013-jacksonville-sub-800.JPG[/img][/center]


[center]******************************************************[/center]

[center][url="http://persian.ruvr.ru/2013_01_11/100707013/"]منبع[/url][/center] ویرایش شده در توسط F14AA
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.