Recommended Posts

جناب ليچ ، حيف شما نيست كه اينقدر مهربان هستيد كه بنده رو مفتخر به ( جان ! ) ميكنيد و .... ، حتما اون ضرب المثل رو شنيديد كه ميگه نه سرمو بشكن و نه گردو تو دامنم بريز ! خود شما جواب بديد ، مگر از يك هواپيماي بمب افكن بدون بمب چه كاري بر مياد ، مگه از يك هواپيماي شكاري بدون اسلحه و مهمات چه بر مياد ؟ هواپيما چه بزرگ و چه كوچك ، چه با خلبان و چه بقول شما پهباد يك ماشين پرنده است ، توش صندلي ميچينند مسافر حمل ميكنند و صندلي ها را بر ميدارند و بار حمل ميكنند ، شما ميتونيد زير يك هواپيماي سبك سسنا پايلون جا سازي كنيد و بمب حمل كنيد و يا زير يك هلي كوپتر معمولي تيربار وصل كنيد واز اون براي مصارف نظامي استفاده كنيد ، هواپيماي بقول شما مدل اسباب بازي با اين پتانسيل ميتونه مصرف دوگانه داشته باشه ، شما هزاران ويدئو در يو توب پيدا ميكنيد كه جوانها به اين بقول شما اسباب بازيها دوربين ويدئو وصل كردند و با پرواز دور شهر ويدئو ضبط ميكنند ويا دوربينهاي دژيتال وصل كردند و عكس ميگيرند ، در كل چه تفاوتي ميكنه كه شما از اين دوربين براي ديد زدن از تو خونه مردم استفاده كنيد و يا اينكه از روي يك پادگان پرواز كنيد و محيط داخل پادگان رو نگاه كنيد ، مگر سرعت پهباد هاي سطح پائين چقدر هستند ، من دهها ويدئو از پرواز پهبادهاي ايران رو ديدم ، اپراتور دقيقا همين دستگاههاي كنترل رو در دست دارند و در يك كابين همراه كسي هم پشت يك مانيتور نشسته و ويدئوها ويا عكسهاي ارسالي رو ارزيابي ميكنه ، تمام پهبادها هم ظرفيت حمل بمب و موشك رو ندارند و براي اين منظور هم ساخته نميشوند ، مطمعن باشيد اين مدل ايرباس از نظر فني بسيار پيچيده تر از بسياري از پهبادهاي كوچك نظامي ما است ، پهباد هاي ما تا آنجا كه ديدم با موتور ملخ دار و فرامين الكتريكي و مكانيكي كار ميكنند و اين ايرباس با موتورهاي كوچك جت كه خودش از نظر فني شاهكاري است و فرامين هيدروليكي كار ميكنند ، بفرمائيد كدام يك از نظر فني پيچيده تر است ،حال چرا بنظر شما اين اسباب بازي و پهباد ما يا حماس ويا حزب اله شاهكار تكنولوژيكي است جاي سوال دارد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ليچ مطلبي رو در نوشته بالا جا انداختم ، شكي نيست كه سازنده يك پهباد براي مصارف جاسوسي و نظامي نيازي نداره كه به زيبائي و دكراسيون پرنده فكر بكنه ، هيچ آدم عاقلي از اين ايرباس براي اين منظور استفاده نميكنه ، شايد قسمت اعظم وزن 97 كيلوئي اين پرنده تزئيناتي است كه براحتي ميشه ازشون صرفنظر كرد ، بنده هم نگفتم از اين مدل پهباد درست بشه ، خير نظرم اينه كه تكنولوژي ساخت چنين مدلي ميتونه براي ساخت پهباد هاي كوچك بكار گرفته بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد خان ، تو سايت ويدئو هاي من پرواز مدل بسيار بزرگ B-29 را نگاه كنيد ، مطمئنم خوشتون مياد . http://www.esnips.com/doc/f3c3aba7-feb2-4e49-ae12-6e6d33a74a9a/B-29

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسيه: گرجستان خود را براي جنگ با آبخازي آماده مي كند خبرگزاري فارس: در حاليكه وزارت امور خارجه روسيه از امكان عمليات نظامي گرجستان بر ضد آبخازي خبر مي دهد، وزارت دفاع روسيه نيز گرجستان را به تحريك نيروهاي حافظ صلح روسي در منطقه متهم مي كند. به گزارش فارس به نقل از پايگاه تحليلي «اوترا»، امروز مناقشه بين مسكو و تفليس بر سر جمهوري هاي خودخوانده باز دچار تحولات تازه اي شد. وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد كه در حال حاضر گرجستان به افزايش تجهيزات نظامي و نيروهاي خويش در دره كودورسكي اولياء پرداخته است. طبق اعلام وزارت خاجه روسيه، تعداد كلي نيروهاي ارتش و پليس گرجي در اين منطقه هم اكنون به بيش از 1500 تن رسيده است. به عقيده آنان، تجزيه و تحليل تركيب اين نيروها اجازه مي دهد چنين نتيجه گيري كرد كه صحبت بر سر آماده سازي براي آغاز يك عمليات نظامي بر ضد آبخازي است. در عين حال امروز وزارت دفاع روسيه نيز گرجستان را به تحريك نيروهاي حافظ صلح روسي مستقر در منطقه آبخازي متهم كرده و قول داده است كه هر نوع تلاشي از سوي طرف گرجي در جهت استفاده از توان نظامي بر ضد اين نيروها بشدت پاسخ داده مي شود. به گفته مقامات اين وزارت خانه نيروهاي حافظ صلح روسيه در اين منطقه همچنان به انجام وظايف خويش بر اساس تعهدات بين المللي خود ادامه خواهند داد. در عين حال تاكيد شده است كه تحولات صورت گرفته در منطقه ، لزوم افزايش نيروهاي حافظ صلح در مناطق آبخازي و اوستياي جنوبي را نشان مي دهد. واكنش دولت گرجستان به اين اظهارات نيز دور از انتظار نبوده است. وزارت كشور گرجستان اظهارات وزارت امور خارجه و دفاع روسيه را تحريك آميز ناميده و تاكيد كرد كه در منطقه كودورسكي اولياء هيچ نيروي نظامي وزارت دفاع گرجستان حضور ندارد و در اين منطقه تنها نيروهاي انتظامي وزارت كشور، يعني نيروهاي پليس مستقر هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر پرویز جان ولی در صورت امکان عکسها را به سایت ایمیج کیو منتقل کنید چون سایت مورد استفاده بعد از مدتی عکسها را از روی سرور پاک میکند! از قیمت موتور مذکور خبر دارید؟ نیروی تولیدی خیلی زیادی دارد و با یک همچین موتوری و با رعایت اصول آیرودینامیک میتوان به سرعتهای بالای 200 کیلومتر بر ساعت دست یافت. ببین میشه این موتورها رو به ایران آورد تا یه پهپاد تفریحی بسازیم یا نه؟ یعنی مشمول تحریم میشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط گرجستان یعنی عقب نشینی ناتو و در این حالت ایران میتواند مانع از درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو شود. تا زمانی که مشکل غرب با ایران حل نشده است این بلوک به جنگ سختی مانند جنگ با روسیه تمایلی ندارد. حتی حمله روسیه به اکراین و ... هم باعث واکنش ناتو نخواهد شد. اما اگر جنگی بین این دو رخ دهد شاهرگ حیاتی ناتو در دستان ایران است. تنگه هرمز نه تنها برای ایران بلکه برای روسیه نیز ارزش استراتژیک دارد. مثلا اگر ایران در ازای دریافت کمک از روسیه مدتی این تنگه را مسدود کند. این کار باعث سقوط اقتصادی بلوک غرب خواهد شد. البته قضیه به این سادگی نیست و جنگ هم شوخی نیست و باید بصورت دقیق مساله را بررسی کنیم الان نمیشه نظر قطعی داد. قرار نیست در جنگ طرف روسیه را بگیریم. باید از بین شکاف های غرب و روسیه به منافع ملی خودمون دست پیدا کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مطمعن باشيد اين مدل ايرباس از نظر فني بسيار پيچيده تر از بسياري از پهبادهاي كوچك نظامي ما است ، پهباد هاي ما تا آنجا كه ديدم با موتور ملخ دار و فرامين الكتريكي و مكانيكي كار ميكنند و اين ايرباس با موتورهاي كوچك جت كه خودش از نظر فني شاهكاري است و فرامين هيدروليكي كار ميكنند ، بفرمائيد كدام يك از نظر فني پيچيده تر است ،حال چرا بنظر شما اين اسباب بازي و پهباد ما يا حماس ويا حزب اله شاهكار تكنولوژيكي است جاي سوال دارد .

سلام اقا پرویز عزیز

در این رابطه که فرمودید یکی از علتهایی که ایران از موتور بقول معروف ملخ دار در uav هاش استفاده میکنه اینه که اولا موتور جت همون طور که خودتون میدونید داری حرارت خروجی بسیار زیادتری نسبت به موتورهای ملخی هست و در نتیجه شناسایی سریع تر توسط رادار رو درپی داره و همچنین این نوع موتورهای جتی که گفتید اگر ویدئو هاش رو دیده باشید صدای فوق العاده زیادی دارند ولی یک uav با پروانه ملخی و موتور الکتریکی داری صدای بسیار کمی هست و میشه باهاش در شب و هوای تاریک عملیات انجام داد . و دلیل بعدی هم راه اندازی سریع موتور ملخی نسبت به جت هست (باز هم ویدئو های راه اندازی این نوع هواپیما های موتور جت دار رو به بینید متوجه میشید) که با یک هندل روشن میشه . دلیل بعدی هزینه ساخت کمتر و همچنین هزینه نگه داری پایین تر و خرابی کمتر نیز میشه اشاره کرد و صدها دلیل دیگه که اینجا جای گفتنش نیست (به علت پیچیده شدن و کمبود اطلاعات بنده)

پس بهتره متخصیصن و مهندسین کشورمون رو در سطح یه فردی که صرفا برای اهداف تفریحی کار ساخت هواپیما رو انجام میده قرار ندیم ! مطمئنا یه دلیلی پشت این نوع سازه پهباد های ایرانی وجود داره وگرنه ما راحت میتونیم از فروشگاههای مدل این هواپیماهای جت رو بخریم و بقول شما روش دوربین دیجیتال با رزولیشن بالا نسب کنیم . و دیگه اینهمه پول رو برای طراحی وساخت حروم نیکنیم .

موفق باشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد خان ، اولا لطف كنيد و آدرس سايتي را كه براي عكسها پيشنهاد كرده بوديد لطف كنيد و در ثاني مشخصات اين موتور ها را وقيمت آنها بشرح زير است ، ولي اول عكسي از مدل P 160 يعني از نظر قدرت در حد وسط

تصویر

كوچكترينشان

P60
حداكثر رانش 60N در 160000 دور در دقيقه
وزن 845 گرم
قطر موتور 83 ميلي متر
درازاي موتور 245 ميلي متر
دور موتور از 55000 تا 175000 دور در دقيقه
درجه حرارت گاز خروجي 680 درجه سانتي گراد
مصرف 190 ميلي ليتر در دقيقه
نوع سوخت JetA1
روغن 5 درصد
قيمت 2320 يورو

بزرگترينشان

P200
حداكثر رانش 220n در 112000 دور در دقيقه
رانش رزرو 7n
وزن موتور 2370 گرم
قطر موتور 130 ميلي متر
درازاي موتور350 ميلي متر
دور موتور از 33000 تا 113000 دور در دقيقه
درجه حرارت گاز خروجي 670 درجه سانتيگراد
مصرف 750 ميلي ليتر در دقيقه
نوع سوخت JetA1
روغن 5 درصد
قيمت 4825 يورو

درمورد اينكه جزو وسائل تحريم شده هست يا نه خبر ندارم ولي اگر هم باشد اينجا ميشود خريد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لینک سایت imagecave.com که در صفحه اول سایت نوشته شده است. واقعا موتورهای جالبی است و ممنون از بابت اطلاعات. فقط مشکلشون درباره هزینه است که یکمی بیش از اندازه گرون در میاد! یعنی ساخت یه هواپیمای تفریحی مدل با موتور ملخی به مراتب ارزونتر از این موتورها تمام خواهد شد. ولی همون موتور دومی به درد ساخت پهپادهای نظامی جاسوسی میخوره و میشه باهاش پرنده های سبک و پر سرعتی ساخت. ولی باز هم مشکل مربوط به قیمت هست که 6 میلیون برای یه موتور کمی زیاد است!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش«جهان» و به نقل از «نووستی» خبرگزاری رویتر در خبری از "مکزیکو سیتی" پس از یاداور شدن سخنان "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا در مورد ورود دومین ناو هواپیما بر آمریکا به خلیج فارس و ادعاهایی علیه ایران در انتهای خبر خود سخنان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا را در این باره نقل کرد و نوشت : "جف مورل" سخنگوی پنتاگون اعلام کرد دومین ناو هواپیمابر آمریکا روز سه شنبه وارد خلیج فارس شد تا جایگزین یک ناو دیگر هواپیمابر شود که انتظار می رود در عرض دو روز منطقه را ترک کند. امکان تماس با مقامات نیروی دریایی آمریکا برای کسب نظر آنها دراین خصوص میسر نشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا استقرار حضور دومین ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس را نشانه قدرت نظامی ایالات متحده در منطقه دانست اما زمینه سازی برای حمله نظامی به ج ا ایران را در حدی رد کرد.
حضور دومین ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه را به عنوان افزایش قوای نظامی ایالات متحده در حوزه خلیج فارس نمی داند اما آنرا یک «یادآوری» می داند.
در همین حال، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ج ا ایران روز سه شنبه و در پایان سفرش به شبه قاره هند گفت که ج ا به رغم جدی گرفتن «تهدیدها»، اعتقادی به «محقق شدن» آنها ندارد.

حالا بیست دید که این بازی موش و گربه چه عاقبتی به همراه خواهد داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا هر وقت ناوگان خود را از خليج فارس خارج كرد آن وقت بايد تهديد را جدي گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ناتو به روسیه هشدار داده است که افزایش نیروهای این کشور در دو ناحیه خودمختار ابخازیا و اوستیای جنوبی گرجستان باعث نقض تمامیت ارضی گرجستان خواهد بود و تنش در منطقه را افزایش داده است. دولت روسیه گرجستان را متهم کرده است که قصد دارد ابخازیا را تسخیر کند و اعلام کرده است که به همین دلیل شمار نیروهای حافظ صلح روسیه در این دو جمهوری خودمختار را افزایش می دهد. دولت گرجستان اقدام روسیه را "غیرمسئولانه" خوانده است. جیمز آپاتورای سخنگوی ناتو در واکنش به اقدام روسیه گفت: "اقدامات انجام شده و اظهارات بیان شده از سوی روسیه تنش را در منطقه افزایش داده است و تمامیت ارضی گرجستان را مورد تهدید قرار داده است." گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: "دولت آمریکا درباره گزارشهای رسیده از منطقه نگران است." اتحادیه اروپا طرفین را به خودداری فراخوانده است و اعلام نموده با درنظر گرفتن تنش موجود، افزایش شمار نیروها عاقلانه نخواهد بود. جاناتان مارکوس گزارشگر امور دیپلماتیک بی بی سی معتقد است در هفته های اخیر روسیه با اقدامات خود در ابخازیا و اوستیای جنوبی باعث افزایش فشار شده است. این تحلیلگر می گوید بسیاری از سیاستمداران غربی این اقدامات را با به رسمیت شناختن کوزووو در ماه فوریه از سوی دولتهای غربی در ارتباط می بینند و آنها را در قابل سیاست برخورد قاطع تر روسیه قلمداد می کنند. او افزود در حال حاضر مناقشه بر سر حمایت دولت روسیه از برخی جدایی طلبان در گرجستان احتمال افزایش تنش در روابط روسیه و غرب را ایجاد کرده است. روسیه در اوایل هفته جاری به گرجستان هشدار داده بود که درصورت استفاده از نیروی نظامی علیه دو جمهوری خودمختار، روسیه "اقدامات تلافی جویانه" انجام خواهد داد. روسیه می گوید افزایش شمار نیروهایش را در پاسخ به اقدام گرجستان مبنی بر استقرار 1500 سرباز و پلیس در دره کودوری انجام داده است. این دره تنها نقطه ای از جمهوری ابخازیا است که هنوز تحت کنترل دولت گرجستان قرار دارد. سرگئی لاوروف، نخست وزیر روسیه گفت روسیه مجبور است کسانی که گذرنامه روسی در اختیار دارند، حمایت کند. منبع : بی بی سی فارسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده می گوید حضور دومین ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس تذکری به ایران است. در این حال، آقای گیتس که به مکزیک سفر کرده است، در گفتگو با خبرنگاران گزارش های مربوط به تدارک آمریکا برای حمله به ایران را تکذیب کرد. آقای گیتس گفت: "اعزام این ناو از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود. فکر نمی کنم برای مدتی طولانی دو ناوهواپیمابر را همزمان در آن منطقه نگه داریم. بنابراین من این را تشدید تنش ها نمی دانم بلکه فکر می کنم می توان آن را تذکری به ایران دانست." آقای گیتس از توضیح بیشتر درباره سخنان خود خودداری کرد. به گفته جف مورل سخنگوی پنتاگون ناوهواپیمابر دوم آمریکا روز سه شنبه وارد خلیج فارس شده است تا جایگرین ناوهواپیمابر دیگری شود که تا دو روز دیگر منطقه را در پایان ماموریتش ترک می کند. مسوولان نیروی دریایی آمریکا هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند. انتشار همزمان خبر ورود ناو هواپیمابر دوم آمریکا به خلیج فارس همزمان با افزایش تنش های این کشور با ایران، حدس و گمان درباره افزایش احتمال اقدام نظامی ایالات متحده علیه این کشور را افزایش داده است. هفته گذشته دریاسالار مایکل مولن فرمانده ستاد نیروهای مسلح ایالات متحده با متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات علیه نیروهای نظامی آمریکایی در عراق، از گزینه های نظامی پنتاگون برضد ایران خبر داده بود. در این حال، آقای مولن تاکید کرد آمریکا همچنان به اتکا بر روش دیپلماتیک و اقتصادی در برابر ایران ادامه خواهد داد. آمریکا بارها ایران را به دست داشتن در خشونت های عراق و حمله شبه نظامیان شیعه علیه نیروهای نظامی ائتلاف در این کشور متهم کرده است. ایران با رد این اتهام، حضور نیروی نظامی 160 هزار نفری آمریکا در عراق را عامل اصلی بی ثباتی در این کشور می داند. منبع : بی بی سی فارسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دولت روسیه قصد دارد برنامه ایجاد سیستم واحد ضد هوائی را عملی کند. به نوشته روزنامه اینترنتی "ایزوستیا" "سرگی ایوانف" معاون اول نخست وزیر روسیه طی سخنانی در نشست کمیسیون نظامی صنعتی اعلام کرد:" هدف این برنامه دفاع از نیروهای مسلح، اقتصاد و زیربناهای کشور در برابر تسلیحات پیشرفته و دقیق است". وی با اشاره به وجود موشکهای ضد هوایی برد کوتاه تولید شده در سالهای 1960-70 بر ضرورت تکمیل سیستم مقابله با حملات هوایی با استفاده از تجهیزات پیشرفته تاکیدکرد. به گفته وی هنوز مشکلاتی برای ساخت سیستم های جدید و تولید انبوه آنها وجود دارد که در وهله نخست به مسائل مالی و توان پایین تولید مربوط می شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.