Recommended Posts

 

شرکت Boeing  اعلام کرده قرار است F15 را با تغییراتی که در مخزن سوختش انجام میدهد به 16 موشک هوا به هوا مجهز کند

 

خبر مهمیه ولی جدید نیست . الان حدود 6 سال میشه که بوئینگ داره روی این طرح کار میکنه و اولین قدم ها برای رسیدن به این ظرفیت تسلیحات رو در سال 2010 و با بهینه سازی مدل سفارشی عربستان سعودی یعنی F-15SA برداشته بود که در سال 2013 تحویلش انجام شد و از امسال تا سال 2019 ، تحویل تعدادی دیگه انجام میشه.

 

http://boeing.mediaroom.com/2013-04-30-Boeing-Rolls-Out-1st-F-15SA-for-Royal-Saudi-Air-Force

 

eagle_gallery_lrg_07_960.jpg

 

فقط در این آرایش تسلیحاتی به دلیل افزایش کارایی و بقاپذیری در نبردهای نزدیک و داگفایت ، 8 عدد موشک AIM-9X ساید وایندِر جایگزین همین تعداد موشک AIM-120 اَمرَم شده.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هواپیماهای  نیروی هوایی و دریایی چین

 

XM9FemO1.png

 

جسارتا این عکسی که زحمت کشیدین قرار دادین برای نیروی هوایی و یگان هوایی نیروی دریاییِ REPUBLIC OF CHINA یا همون تایوان است و نه چین .  ( به نوع هواپیماها و بالگردها توجه بفرمایید )

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جسارتا این عکسی که زحمت کشیدین قرار دادین برای نیروی هوایی و یگان هوایی نیروی دریاییِ REPUBLIC OF CHINA یا همون تایوان است و نه چین . ( به نوع هواپیماها و بالگردها توجه بفرمایید )

بله اقا ناصر درست میفرمایند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هواپیمای بدون سرنشین تارانیس اخرین تست خود را امسال انجام می دهد

 

 

512px-TaranisModel.JPG

 

 

تارانیس به معنای رعد وبرق است .وزارت دفاع بریتانیا گفته که احتمال زیاد هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز  بریتانیا  دور سوم و احتمالا نهایی خود را با  پرواز آزمایشی که انجام می هد ازمایشات خود را تکمیل می کند .

تاکنون 200 میلیون پوند صرف تارانیس شده است .تارانیس  برای ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین است که می توتند با استفاده از رادارگیریز بودن خود به عمق دشمن رفته و اهدافی را مورد حمله قرار دهد  

تاکنون دو فیلم از پروازهای ازمایشی که در استرالیا انجام شده منتشر شده است .

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/defence/11859967/Taranis-stealth-drone-may-see-final-test-flights-later-this-year.html
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چین در راستای سرمایه گذاری های گسترده خود در حوزه نظامی، اینک از ساخت بالگردهایی خبر می دهد که می گوید از نسل چهارم است و قدرت تهاجمی بسیار بالایی دارد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/466553/ساخت-بالگرد-تهاجمی-نسل-چهارم-در-چینعکس




رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: برخی کشورهای آفریقایی و آسیایی خواهان خرید محصولات ایرانی در حوزه دوربین‌های دید در شب هستند.


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/466108/آسیایی%E2%80%8Cها-و-آفریقایی%E2%80%8Cها-مشتری-دوربین%E2%80%8Cهای-دیددرشب-ایرانی ویرایش شده در توسط AGM65

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشنهاد لاکهید مارتین  برای جانشینU2

 

yourfile-500x375.jpg

 

 لاکهید مارتی در کنفرانس سالانه انجمن نیروی هوایی در واشنگتن، پیشنهاد هواپیمای شناسایی تاکتیکی خود را به جای U-2 ارائه داد.

این پروژه جدید که TR-X نام دارد قرار است در سال 2025 جایگزین گلوبال هاوک و U 2 شود



http://alert5.com/2015/09/15/lockheed-martins-proposed-successor-to-the-u-2/
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کره شمالی آزمایش موشکی جدید انجام می‌دهد

کره شمالی اعلام کرد در نظر دارد یک سری آزمایش های موشکی جدید برای پرتاب ماهواره های تحقیقاتی انجام دهد.
 
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی در حالی اعلام کرده قصد دارد در آینده ماهواره به فضا پرتاب کند که این خبر از سوی تحلیلگران سیاسی به آزمایش های موشک های دوربرد تعبیر شده است.
 
بر این اساس آزمایش های موشکی کره شمالی می تواند مذاکرات صلح دو کره را به خطر اندازد که این امر موجب تحریم های بیشتر بین المللی علیه این کشور می شود. با این حال مقامات کره شمالی می گویند آزمایش این موشک ها به منظور افزایش توانایی این کشور برای پرتاب ماهواره به مدار زمین انجام می گیرد. در عین حال آمریکا و متحدانش نظری مخالف کره شمالی دارند.
 
به گفته مدیر مرکز مطالعات فضایی کره شمالی این کشور در مرحله نهایی رسیدن به علم پرتاب ماهواره های جغرافیایی قرار دارد و جهان به زودی شاهد به فضا فرستادن ماهواره های تحقیقاتی از سوی کره شمالی خواهد بود.
 
این مدیر دولتی کره شمالی افزود: رشد و توسعه علم فضایی حق همه کشورهاست و کره شمالی به تهدیدهای خارجی توجهی ندارد. قرار است این آزمایشها در ۱۰ اکتبر (هجدهم مهر ماه) مصادف با تاسیس حزب حاکم کارگران کره شمالی پرده برداری شود.
 
گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای کره شمالی را از هرگونه آزمایش موشکی در حوزه نظامی منع کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره صبح امروز در تهران عملیاتی شد.

به گزارش مشرق، اولین ناوگان تخصصی حمل مواد منفجره در ایران صبح امروز با حضور برخی مسئولان کشوری و لشکری در تهرانت آغاز به کار کرد.

با آغاز به کار این ناوگان، جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور برتر در این حوزه قرار می‌گیرد.

در این ناوگان از 70 دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک از قبیل کامیون، کامیونت و نیسان دیزل استفاده شده و که نیسان ها برای حمل چاشنی و مابقی خودروها برای حمل خرج اصلی در نظر گرفته شده‌اند.

همه خودروها دارای کانکس مسقف بوده و این ناوگان قابلیت حمل و جابجایی 90هزار تن محموله را در سال دارد که این قابلیت می تواند افزایش نیز پیدا کند.

 این ناوگان همچنین مجهز به سامانه avl است که به صورت هوشمند و آن لاین امکان رصد محموله ها را فراهم کرده و از طرف دیگر سنسورهایی در داخل کانکس ها قرار دارد تا در صورت بروز اشکال، اطلاع دهد.

این کانکس ها از قابلیت شنود برخوردار هستند و سرعت خودروها نیز قابل کنترل است.

برای این ناوگان، رزمایش های فصلی نیز در نظر گرفته شده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژاپن قانون حضور در جنگهای فراسرزمینی را تصویب کرد/تهاجمی شدن ارتش

http://www.mehrnews.com/news/2918761

مجلس سنای ژاپن لایحه ای را که یکی از اصلی ترین اهداف آن کمک به دولت واشنگتن برای مهار چین در منطقه آسیا – پاسیفیک است، تصویب کرد.

 

طیف مداخلات نظامی ژاپن با استناد به لایحه حضور در جنگ های فراسرزمینی شامل موارد زیر است:

-حمایت لجستیکی از کره جنوبی در صورت هرگونه تهدید از سوی دولت پیونگ یانگ. البته در این مورد ارسال نیروی زمینی ژاپن به خاک کره جنوبی همچنان به کسب مجوز از سوی پارلمان منوط خواهد بود.

-انهدام موشک های کره شمالی در صورتی که نقطه ای را در داخل خاک آمریکا هدف گرفته باشند.

-اقدام نظامی با هدف تامین امنیت خطوط کشتیرانی و رفع تهدیداتی که تمامیت ارضی ژاپن را تهدید می کند.

-حملات مسلحانه به منظور نجات جان اسرای ژاپنی.

-رفع ممنوعیت اعزام کمک های نظامی به متحدان منطقه ای و نیروهای آمریکایی مستقر در آسیا – پاسیفیک.

ویرایش شده در توسط sadra91
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، در اقدامی نادر در سفر امروز (دوشنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو گادی آیزنکات، فرمانده ارتش این رژیم و ژنرال هرزل  هالوی، رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل نیز وی را همراهی خواهند کرد. بدین ترتیب جای هیچ تردیدی باقی نخواهد ماند که در این سفر موضوع انتقال تسلیحات در سطح منطقه و استقرار نیروهای روسی در منطقه محور گفتگوهای طرفین خواهد بود.

ژنرال‌های ارتش اسرائیل به ندرت نخست‌وزیر را در سفرهای خارجی همراهی می‌کنند و معمولا وابسته نظامی نخست‌وزیر تنها افسر نظامی است که در سفرهای خارجی در کنار نتانیاهو است. نتانیاهو امروز درحالی به مسکو سفر خواهد کرد که رسانه‌ها در کنار وی نخواهند بود. به نظر می‌رسد حضور آیزنکات در مسکو هماهنگی با همتایان نظامی روس به منظور اجتناب از هرگونه درگیری میان نیروهای روس و اسرائیلی در شهر لاذقیه است.

اسرائیل بارها تاکید کرده که حق هرنوع اقدام برای ممانعت از ارسال سلاح از طریق سوریه به حزب‌الله لبنان را برای خود محفوظ می‌داند و حضور هالوی در این سفر به عنوان بلند‌پایه ترین مقام اطلاعاتی این رژیم با توجه به نوع تسلیحاتی است که از سوریه به حزب‌الله انتقال می‌یابد. هرچند رژیم صهیونیستی تا کنون روسیه را به انتقال عمدی تسلیحات به حزب‌الله متهم نکرده اما ترجیح می‌دهد در وضعیت ناآرام فعلی سوریه هشدار دهد که راه‌های کمی برای اطمینان از استفاده صحیح از تسلیحات وجود دارد.

یک مقام رژیم صهیونیستی دراین باره گفت: سالهاست که نگرانی خود درباره انتقال تسلیحات نظامی روسیه در منطقه و در نهایت دستیابی حزب‌الله به آنها هشدار داده‌ایم. متاسفانه این روند طی دو سال گذشته تشدید شده است.

انتظار می‌رود نتانیاهو در این سفر با پوتین بر سر تامین موشکهای اس 300 به ایران نیز گفتگو کند.  البته مسکو تا کنون از تحویل این سامانه به سوریه خودداری کرده و تا اندازه‌ای از نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از سرنگونی هواپیماهای درحال پرواز بر فراز اسرائیل توسط این سامانه کاسته است.

هرچند دو پوتین و نتانیاهو بارها به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند اما این اولین دیدار طرفین از نوامبر 2013 است و همچنین پس از بحران کریمه بود. اسرائیل در جریان این بحران سیاست سکوت در پیش گرفته بود.

اسرائیل مذاکرات زیادی با روسیه داشته است و طرفین در بسیاری از موضوعات حساس با یکدیگر درگیر نشده‌اند. این ذهنیت در رژیم صهیونیستی وجود دارد که مسکو تا زمانی که منافعش در منطقه خاورمیانه تامین شود تمایلی به آسیب رساندن به اسرائیل ندارد. انتخاب سفیر روسی تبار رژیم صهیونیستی در مسکو نیز به نظر می رسد در راستای آمادگی اسرائیل برای بهبود روابط میان طرفین بوده باشد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/866138

 

لینک منبع نه اسم سایت ؟

ویرایش شده در توسط ldmdff

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

(( به گزارش افکارخبر، آن‌طور که مقام‌های پنتاگون گفته‌اند روسیه در تدارک ساخت زیر دریایی بدون سرنشین قادر به حملات گسترده هسته‌ای علیه شهرهای ساحلی و اسکله‌های آمریکا است.

 

وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» چندی قبل با اشاره به این موضوع نوشت: این زیر دریایی بدون سرنشین یا (UUV) هنگام عملیاتی شدن قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای کلاس مگاتن خواهد بود که می‌تواند بنادر مهم محل استقرار زیردریایی‌های آمریکا مجهز به موشک هسته‌ای را از جمله کینگز بی و پیوجیت ساوند در شمال غربی ایالت واشنگتن مورد هدف قرار دهد.

http://www.afkarnews.ir/vdcf01djvw6djma.igiw.html  ))

 

البته مطلب طورخاصی نوشته شده ،به نظرم بیشتر داستان پردازی هست تا واقعیت ولی نکته جالبش ایده ساخت زیردریایی  بدون سرنشین با قابلیت شلیک موشک دارای کلاهک هسته ایه. 

ویرایش شده در توسط rezatizi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اسماعيلي: رادارهای 3 هزار کيلومتری امسال رونمايی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش گفت: بخش اعظم رادارهايي با برد سه هزار کيلومتر تا پايان سال توسط اين قرارگاه رونمايي مي شود تا بتوانيم پرواز هواپيماها را وراي مرزها از روي باند رصد کنيم.

امير سردار اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي در حاشيه مراسم رژه ۳۱ شهريور نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران با بيان اينکه بسياري از کشورها دارنده رادارهايي با برد سه هزار کيلومتر نيستند اظهار کرد: بخش اعظم اين رادارها تا پايان سال توسط قرارگاه پدافند هوايي رونمايي مي شود.

وي افزود: ما به شما قول مي دهيم که بتوانيم پرواز هواپيماها را وراي مرزها از روي باند رصد و آنها را کنترل کنيم.

امير اسماعيلي گفت: اولين اصل قرارگاه پدافند هوايي دفاع در عمق است که اميدواريم بتوانيم اين راهبرد را همواره مدنظر گرفته و انجام دهيم. فرمانده قرارگاه پدافند هوايي ارتش در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وضعيت آمادگي پدافند هوايي ايران در مواجهه با تهديدات احتمالي چگونه است خاطرنشان کرد: امروزه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بيش از هزار و ۲۰۰ هواپيما از فراز جمهوري اسلامي عبور مي کنند که اين تعداد پرواز عبوري در مقايسه با کشورهاي منطقه بي نظير است زيرا پروازهاي بين المللي به دليل مسائل موجود در کشورهاي عراق، سوريه و اوکراين ايمني پرواز خود را عبور از فراز جمهوري اسلامي مي دانند.

وي با بيان اينکه ما امروز امن ترين آسمان خاورميانه را داريم تصريح کرد: قرارگاه پدافند هوايي در بخش ايمني توانسته است امن ترين آسمان خاورميانه را که در ۷۰ سال اخير سابقه نداشته است محقق کند.

امير اسماعيلي تاکيد کرد: بومي بودن و توان توليد داخلي از خصوصيات قرارگاه پدافند هوايي در توليد تجهيزات است که اين امر مرهون تلاش متخصصان و دانشجويان دانشگاه هاي داخلي است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پهپاد جدید و 500 کیلومتری ارتش +عکس

نیروی هوایی ارتش پهپاد مهاجم ۹۲ را با ۵۰۰ کیلومتر برد رونمایی کرد.

نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد تهران برپا شده و در این نمایشگاه، نمونه‌های مختلفی از جنگنده‌ها، بالگردها، هواپیماهای سوخت‌رسان و جت‌های آموزشی و تعدادی از موشک‌ها بمب‌های قابل نصب روی جنگنده‌ها در معرض دید عموم قرار گرفته است.

یکی از تجهیزات به نماش در آمده در این نمایشگاه "پهپاد مهاجم 92" است. این پرنده هدایت‌پذیر از دور، برای اولین بار است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این پهپاد 500 کیلومتر برد داشته و قادر است 6 ساعت را به طور مداوم پرواز کند. حداکثر سرعت پروازی پهپاد مهاجم 92 در سطح دریا، 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که این سرعت در کروز در سطح دریا به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مهاجم 92 با حداکثر وزن 80 کیلوگرم، قادر است در شعاع عملیات 100 کیلومتری به انجام ماموریت بپردازد. نمونه‌ای که از پهپاد مهاجم 92 در نمایشگاه نهاجا در تهران به نمایش گذاشته شده است، رزمی نبوده و شناسایی است اما این احتمال وجود دارد که نمونه رزمی این پهپاد نیز با توجه به نیازهای نیروی هوایی ارتش، تولید شده باشد. "مهاجم 92" که توسط معاونت تحقیقات پهپاد، جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش تولید شده، پرنده ای سبک و چالاک است.

1237090_658.jpg

 

پی نوشت:

طرح خوبیه و شبیه به پهپاد های رادار گریزه. خوب می شد اگه نمونه ی بزرگتر رزمیش رو با مواد کربنی می سواختن.

ویرایش شده در توسط MrArhz
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نروژ اولین   F35A خودش روکه دریافت کرده  در طی مراسمی رونمایی کرد

 

 

167146_1.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.