Recommended Posts

در اینكه دفاع هوایی طراحی شده توسط آمریكا فوق العاده قدرتمند هست بحثی نیست ولی قطعا" برای كشوری مثل روسیه كه خود سرآمد سیستمهای دفاعی دنیاست خیلی مشكل نیست كه راه حل فرار از این لایه های دفاعی رو پیدا كنه... علی الخصوص وسعت زیاد روسیه موجب میشه نشه موشك رو در فاز اولیه رهگیری و هدف قرار داد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي اساسي دهن روسيه سرويس شده نه؟ خدا كنه اين دو ابر قدرت بزنن تو سر هم ما هم از آب گلالود ماهي بگيريم اين درگيري ها به نفع هيچ كشوري تو دنيا مثل ايران نيست چون مواضع ايران از قبل مشخصه(نه شرقي نه غربي ...) و كلي توجه مثبت دو طرف (ناتو و روسيه)در اين بين به ايران خواهد بود روسيه براي جلب نظر ايران براي حمايت ها ي احتمالي(كه اونم غير سياسيش به هيچ كدوم نمي رسه) و غرب هم براي جلوگيري از تمايل زياد ايران به روسيه(به عنوان قدرت تاثير گزار)و همينطور وابستگي كمتر به گاز و نفت روسيه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال همونطور كه ميدونيد رييس جمهور محترم ايران به طور كاملا غيرمستقيم از غرب گلايه كرد ولي هنوز از روسيه حمايت نكرده برعكس سوريه كه جلو دويد كه عقب نمونه در كل ديپلماسي ما درسته و پل ها رو پشت سرمون خراب نميكنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه زمانی می گفتن پیمان ورشو!حالا دارن به نفع آمریکا تو ورشو موافقت نامه امضا می کنن،عجب جاییه این دنیا!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در واكنش به موافقت ورشو با استقرار سپرموشكي آمريكا روسيه جديدترين سلاح‌هاي خود را در نزديكي لهستان مستقر مي‌كند خبرگزاري فارس: رئيس كميته دفاعي دوماي روسيه از احتمال استقرار سلاح‌هاي فوق دقيق روسي در نزديكي لهستان در واكنش به موافقت ورشو با استقرار سپرموشكي آمريكا در خاك اين كشور خبر داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري روسي "ريانووستي"، "ويكتور زاوارزين" رئيس كميته دوماي روسيه در امور دفاعي روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت روسيه مي‌تواند انواع جديد سلاح فوق دقيق در نزديكي لهستان مستقر كند كه با استقرار تجهيزات سپر ضدموشكي آمريكايي در خاك خود موافقت كرده است. آمريكا و لهستان روز 20 اوت در ورشو توافقنامه‌اي درباره استقرار موشك‌هاي رهگير سپر ضدموشكي آمريكا در خاك لهستان امضا كردند. زاوارزين در پايان اجلاسي كه براي بررسي دورنماي مدرنيزه‌سازي يگان‌هاي نظامي در استان كالينينگراد (غربي‌ترين نقطه روسيه) با توجه به گسترش ناتو به شرق برگزار شد، گفت: «ما نيرو و بودجه و انواع جديد تسليحاتي داريم. ما آنها را در مقرهاي نظامي قرار مي‌دهيم كه در نزديك لهستان خواهند بود. روي اين مسئله كار مي شود.» وي كه زماني نماينده دائم نظامي روسيه در ناتو بود، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره استقرار سلاح هسته‌اي تاكتيكي در كالينينگراد گفت كه "چنين پيشنهاداتي مطرح مي‌شوند" و خاطر نشان نمود كه در اين رابطه صحبت‌هاي بسياري با آمريكا بوده اند، بويژه كه سلاح هسته‌اي تاكتيكي آمريكايي هم‌اكنون در اروپا (بلژيك) وجود دارد. زاوارزين گفت كه هم اكنون ضرورتي براي استقرار چنين تسليحاتي وجود ندارد، اما "مسلماً تصميم در اين ربطه را فرمانده كل قوا اتخاذ مي كند".

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از مسئولان ناتو مدعی شد؛ نظارت ناتو بر حریم هوایی گرجستان آگاهان بر این باورند که این اقدامات ار سوی مسکو تحریک آمیز ارزیابی خواهد شد. آفتاب: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» از این پس بر حریم هوایی گرجستان نظارت می‌کند. به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یکی از مسئولان ناتو مدعی شد که‌ از این پس این سازمان می تواند بی آنکه تشکیلاتی نظامی در منطقه گرجستان داشته باشد، بر حریم هوایی این کشور نظارت نماید. در این حال یکی از مقامات ناتو گفت: «مذاکرات درباره ایجاد این سامانه نظارت هوایی مشترک، پیش از آغاز بحران گرجستان انجام شده بود، اما آغاز به کار آن در هفته جاری و پس از تنش های اخیر در منطقه صورت گرفته است». این مقام ارشد همچنین اظهار داشت: «گرچه رادارهای دفاع هوایی گرجستان ساخت روسیه هستند، اما کارشناسان فنی ناتو راه‌هایی برای هماهنگ کردن آنها به سامانه نظارت هوایی ناتو یافته‌اند. این ترتیبات در حال حاضر هواپیماهای آواکس ناتو را در بر نمی‌گیرد». درعین حال برخی منابع رسمی ناتو گفتند: «به تازگی پیشنهادهایی برای پرواز آواکس های ناتو بر فراز منطقه تحت بررسی بوده است». آگاهان بر این باورند که این اقدامات ار سوی مسکو تحریک آمیز ارزیابی خواهد شد. همچنین به گفته یکی از مسئولان ناتو، آمریکا در قالب بخش دیگری از تلاش هایش برای ایجاد روابط نظامی نزدیک تر با گرجستان، درحال برنامه ریزی برای ایجاد صندوقی است که اعضای ناتو کمک های خود به نیروی نظامی گرجستان را به آن واریز کنند». مرجع : times

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا هدف امریکا نا امن کردن مناطق اطراف روسیه و ایجاد در گیری است وگرنه زدن این سامانه فکر نکنم کار زیاد سختی باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]

نشريه وال استريت ژورنال امروز جمعه به نقل از مقامات ارتش امريکا نوشت
دولت عراق خواستار خريد سي و شش فروند جنگنده پيشرفته اف شانزده از امريکا است.

خريد اين هواپيماها موجب خواهد شد وابستگي عراق به قدرت هوايي امريکا کاهش يابد و احتمالا زمينه براي خروج نيروهاي امريکايي بيشتري از عراق فراهم خواهد شد.
مقامات امريکايي پيشتر گفته اند امريکا حتي بعد از خروج نيروهاي رزمي اش از عراق نيز بايد جنگندها و بالگردهاي خود را در اين کشور حفظ کند.

وال استريت ژورنال افزود حتي اگر اين توافقنامه تصويب شود ، کشورهاي منطقه احتمالا نگران خواهند شد
که دولت نوپاي عراق کنترل چنين سلاح هاي پيشرفته اي را در اختيار داشته باشد.
عراق اعلام کرده است قصد دارد حدود ده ميليارد دلار تجهيزات از جمله تانک ، تجهيزات زرهي و هواپيماي ترابري از امريکا خريداري کند.

خبر توافقنامه هاي تسليحاتي بيشتر در حالي عنوان شده است که مقامات امريکا و عراق درباره يک توافقنامه مهم امنيتي در خصوص خروج بلند مدت نيروهاي امريکايي از عراق با يکديگر گفتگو مي کنند.

واحد مرکزي خبر
shahbaz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زرشک!!عراق داره اف 16 می خره بعد ما داریم به زور اف 14 ها رو رو پا نگه می داریم!!البته این که هواپیمای ساخت داخل داشته باشیم بد نیست و من از طرف داران این پروژم ولی داره خیلی کند پیش میره.با تعریف هایی هم که بچه ها از صاعقه و... کردن ما هم داریم نا امید می شیم! :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماشاالله . عراقی که دیروز ما بهش کمک می کردیم حالا امروز داره با همون پولا بلای جونمون میشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به قول اون دوستمون زرشك! :!: ديگه مونده بود عراق اف 16 بخره كه خريد. حالا ما مونديمو تامكتاي پيرپاتال :| .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان صبر كنيد اين هواپيماي ساخت داخل تو رزمايشي كه قراره بر پا شه بياد بعد نظر بدين! ميگن توازن هوايي منطقه رو به هم مي زنه!!! البته شخصا شك دارم اينطورام باشه. :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان صبر كنيد اين هواپيماي ساخت داخل تو رزمايشي كه قراره بر پا شه بياد بعد نظر بدين! ميگن توازن هوايي منطقه رو به هم مي زنه!!!
البته شخصا شك دارم اينطورام باشه. :!:


ما اگر 100 تا سوخو35 هم داشته باشيم توازن منطقه تكون نمي خوره. :| icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.