Recommended Posts

اخبار نظامی زیادی توی جهان داره رخ میده که این تاپیک پوشش نمیده
مسئولین رسیدگی کنن
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار نظامی زیادی توی جهان داره رخ میده که این تاپیک پوشش نمیده
مسئولین رسیدگی کنن

دوستان نوکر امثال شما و بنده که نیستند....شما هم که رصد میکنی یه تکونی بخور 4 تا خبر بذار....بعد ادای طلبکا را را در بیار....و ا...طرف وقت میذاره زحمت میکشه....اخر سرم بدهکار یه سریا میشه....

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این طرح بل ،رقابت تنگاتنگی  را با طرح مشترک سیکورسکی – بویینگ SB-1 و طرح روتورکرافت ترکیبی سیکورسکی X.2 تجربه می کند و همین مساله ، به هیجان انگیز شدن رقابت کمک خواهد نمود .

 

یه نکته خیلی جالب در این مورد وجود داره . لاکهیدمارتین حدود 3 ماه پیش کمپانی سیکورسکی ( یعنی یکی از طرف های شرکت کننده در رقابت برنامه بالابر عمودی آینده یا FVL )  رو خریداری کرد و از طرف دیگه لاکهیدمارتین شریکِ اصلی و بسیار مهمِ شرکت بل در برنامه وَلِر ( رقیب دیگر برنامه FVL ) هست . 

 

پیش از اتمام رَوَند خریداری سیکورسکی توسط لاکهیدمارتین ، در میان کارشناسان و تحلیل گران نظامی بحث های مفصّلی به راه افتاده بود که لاکهیدمارتین قصد داره با خریداری سیکورسکی و به دست آوردن ابتکارِ عمل و قدرت تصمیم گیری در این مجموعه ، برنامه رِیدِر رو متوقف کنه و عملاً تنها رقیب خودش در برنامه FVL رو از سر راه برداره .

 

البته مقامات لاکهیدمارتین در پاسخ به این حساسیت ها در همون ابتدا اطمینان داده بودند که خریداری سیکورسکی هیچ گونه تاثیر منفی و مخرّبی بر روی برنامه رِیدِر نخواهد داشت و این برنامه با قدرت ادامه میابد.

 

از طرف دیگه میشه به شکل دیگری هم به ماجرا نگاه کرد . این که خریداری سیکورسکی در واقع یک معامله بُرد-بُرد برای لاکهیدمارتین است به این ترتیب که با دو شرکت کننده کاملاً متفاوت در یک مناقصه شرکت میکنه و در صورت برنده شدن هر یک از این دو طرح ، نهایتاً از سود و منفعت بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

 

به طور کلی ، مجموعه صنعتیِ شکل گرفته در برنامه وَلِر از اعضای نامدار و توانمندتری مانند بِل ( که خود زیرمجموعه تکستران است ) ، لاکهیدمارتین ، موگ ، جنرال الکتریک ، IAI ، اسپیریت ، ایتون ، مِگیت و ....  تشکیل شده که هر کدام یکی از غول های حوزه فعالیت خود میباشند و میتوان نتیجه گیری کرد که وَلِر نسبت به رِیدِر ، از شانس بسیار بالاتری برای برنده شدن در برنامه FVL برخوردار است.

 

و نکته جالب دیگه اینه که کمپانی بُل در برنامه هواپیمای برخاست و فرود عمودیِ V-22 آسپرِی با بوئینگ همکاری میکرد و حالا در این برنامه رقیب همدیگر شده اند .

 

http://bellv280.com/team-valor/

ویرایش شده در توسط naserr
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

مزیت این گلوله اگه اشتباه نکنم در حالت جنبشی اون باشه که قبل ارز رسیدن به هدف منفجر میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

CZUnU-AUMAAl0uL.jpg



کنگره امریکا با فروش هشت فروند F16 به پاکستان به دلیل بی میلی پاکستان برای مبارزه با گروه های تروریستی مخالفت کرده است.
هندی ها اعلام کردن که این F16 برای مبارزه با گروهای تروریستی بکار نخواهند رفت بلکه از انها علیه هند استفاده خواهد شد.این در حالی است که دولت اوباما مشتاق فروش این جنگنده ها به پاکستان است.

تاریخچه ای از F16 پاکستان

پس از انکه در سال 1971 پاکستان در جنگ با هند , بنگلادش را از دست داد جنگ سردی بین دو کشور هند و پاکستان رخ داد و رقابت تسلیحاتی بالا گرفت دو کشور مجهز به سلاح اتمی شدند .
در این بین پاکستان درخواست خرید f-16 را به امریکا اعلام نمود ولی جیمی کاتر به دلیل نگرانی های غرب از برنامه اتمی پاکستان با این در خواست مخالفت کرد .
این مخالفت تا زمان اشغال افغانستان بدست شوروی ادامه داشت . پس از ان ایالات متحده با تحویل جنگنده های f-16 به پاکستان تحت برنامه کمک 400 میلیون دلاری موافقت نمود . پاکستان در خواست 40 فروند f-16 AB را داشت . خلبانان پاکستانی در سال 1982 در امریکا اموزش دیدند و در سال 1983 اولین سری جنگنده ها تحویل نیروی هوایی پاکستان شد این جنگنده مدل بلاک 15 بودند . و از موتور pratt g Whitney F100 – PW – 200 استفاده می کردند .
پس از اسرائیل کشور پاکستان دومین کشوری بود که در یک نبرد واقعی از f-16 استفاده نمود .  جنگنده های تحویل داده شده به پاکستان قابلیت پرتاب بمب های هدایت لیزری را داشته با غلاف هدف یابی لیزری و اپتیکی فرانسوی ATLIS Thompson-CSF مطاقبت داده شدند .
البته این سیستم فقط در نور روز و هوای صاف قابل استفاده است . در سال 1988 پاکستان درخواست خرید 11 فروند جنگنده f-16A/B Block ocu 15 را به امریکا داد . پس از مدتی امریکا پی برد نیروی هوایی پاکستان 2 اسکادران از جنگنده ها اف 16 خودرا به گونه ای اماده ساخته است تا قابلیت پرتاب بمب های اتمی را داشته باشند این موضوع باعث شد بار دیگر امریکا در سال 1990 پاکستان را تحریم تسلیحاتی نماید .
جنگنده های ساخته شده برای پاکستان در ایالت اریزونا انبار گردید در سال 1995 این جنگنده ها تحویل نیروی هوایی تایوان شد . این کشمکش ها تا سال 2010 ادامه داشت تا اینکه به دلیل تشویق پاکستان در خصوص مبارزه با طالبان با فروش 18 فروند جنگنده جدید F-16 و بمب های هدایت لیزری به پاکستان موافقت کرد .

منبع
http://defence-blog.com/news/us-congress-stalls-f-16-fighter-sale-to-pakistan.html

عذر میخوام فکر کنم سوخو۲۵باشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عکس ؟

نه!!منظورم اینه که هیچ یک از کشور های هند و پاکستان su35 نداره!!و من هم اطلاعی ندارم که ایا هند و پاکستان
Su25دارن یا نه!!من گفتم شاید منظورتون su25باشه!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه!!منظورم اینه که هیچ یک از کشور های هند و پاکستان su35 نداره!!و من هم اطلاعی ندارم که ایا هند و پاکستان
Su25دارن یا نه!!من گفتم شاید منظورتون su25باشه!!!

بله درست میفرمایید در منبعی که استفاده کردم اشتباه شده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

مزیت این گلوله اگه اشتباه نکنم در حالت جنبشی اون باشه که قبل ارز رسیدن به هدف منفجر میشه

 

سلام علیکم . البته نباید در مورد سرجنگی ساخت جنرال داینمکیز دچار اشتباه بشید ، این طرح توسط نیروی زمینی آمریکا انتخاب نشد و در رقابت شکست خورد . دلیلش هم شیوه ساخت پر هزینه و بسیار کم سرعت و کُندِ اون عنوان شده و ظاهرا تاثیر تخریبی و کُشَنده مورد انتظار رو هم بر روی اهداف نداشته .

 

این سرجنگی همون طوری که خودتون هم به درستی اشاره کردین و در تصاویر هم به خوبی مشخص هست ، از دارت های پیکان مانندی استفاده میکرد و هیچ گونه ماده منفجره ای با خود حمل نمیکرد . مکانیزم جدایش و پخش دارت ها پیش از برخورد به سطح زمین و در ارتفاع از پیش تعیین شده ای به کار می افتاد و اونها رو در منطقه وسیعی پخش میکرد و تنها با سرعت زیاد اولیه و وزن و انرژی جنبشی خود برای نفوذ و نابودی اهداف استفاده میکردند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.