Recommended Posts

بسمه تعالی
با سلام

تصویر



هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه طی برنامه "الو، رییس جمهور" تاریخ انجام مانور مشترک نظامی با ناوگان های دریایی روسیه را تعیین کرد.

وی اعلام کرد: ونزوئلا در اواخر نوامبر و اوائل دسامبر سال جاری مانور مشترک نظامی با روسیه در دریای کارائیب برگزار می کند.

چاوز اطلاع داد که در جریان سفر اخیرش به مسکو در چارچوب برنامه های نیروی دریایی روسیه برای گشتزنی در آب های بین المللی این مسئله را بررسی کرده است. چاوز تاکید کرد که کشورش متحد استراتژیکی روسیه محسوب می شود و در چارچوب این مانور کاراکاس از همه ابزار و توانایی های هرچند محدود خود برای برگزاری عالی این مانور استفاده خواهد کرد.

وی با رد هر گونه اعتراض اپوزیسیون در خصوص انجام مانور مشترک با روسیه اعلام کرد که مانور مشترک نظامی با روسیه به هیچ عنوان با مانوری که قرار است طی روزهای 2-14 نوامبر تحت عنوان "صلیب جنوبی" با شرکت کشتی های نظامی هلندی، فرانسوی و برزیلی انجام شود، تفاوتی ندارد.

بر اساس بیانیه فرماندهی نیروی دریایی ونزوئلا در این مانور از سوی روسیه چهار کشتی و در حدود یکهزار نظامی شرکت خواهد کرد. از سوی ونزوئلا نیز قرار است کشتی های موشک بر، قایق های گشت ساحلی، زیر دریایی و نیروی هوایی شرکت کنند.

منبع: مکزیکو، 18 شهریور، خبرگزاری «ریا نووستی»/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر


"گوردن جاندروئه" سخنگوی شورای امنیت ملی وابسته به ریاست جمهوری آمریکا اعلام نمود که این کشور برگزاری مانور دریایی روسیه در اقیانوس اطلس را پیگیری خواهد کرد.

"ایگور دیگالو" دستیار فرمانده کل نیروی دریایی فدراسیون روسیه روز دوشنبه اطلاع داده بود که کشتی های نظامی ناوگان دریای شمالی نیروی دریایی فدراسیون روسیه به همراه رزمناو موشکی اتمی "پطر کبیر" و کشتی های همراه در ماه نوامبر 2008 در اقیانوس اطلس گشت خواهند داشت که هدف آن گسترش همکاری های نظامی با ناوگان های کشورهای خارجی می باشد. در چارچوب این گشت، مانوری مشترک با نیروی دریایی ونزوئلا برگزار می شود.

به گزارش «ریا نووستی» از خبرگزاری فرانسه، جاندروئه گفت: "ما این اخبار را دیدیم و نگاه خواهیم کرد که مانور چگونه برگزار می شود".

منبع: مسکو، 18 شهریور، خبرگزاری «ریا نووستی»/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر


سخنگوي وزارت خارجه روسيه امروز از قصد دولت اين كشور براي استقرار موقت هواپيماهاي ضد زيردريايي در ونزوئلا خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "آندره نسترنكو" طي كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد: «روسيه قصد دارد موقتا چندين هواپيماي ضدزيردريايي ناوگان دريايي اين كشور را در يكي از فرودگاه‌هاي ونزوئلا مستقر كند.»
وي افزود: «چندين ناو از ناوگان دريايي روسيه از جمله رزمناو با سوخت هسته‌اي "پي‌ير‌لو گراند" و "آدميرال چاباننكو" كه از ناوهاي ضد زيردريايي هستند، تا پايان سال جاري ميلادي در ونزوئلا مستقر مي‌شوند.»
"هوگو چاوز" رئيس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته ضمن اعلام ورود چندين ناو دريايي روسي به كشورش طي ماه‌‌هاي آينده، تحقق‌پذيري رزمايش مشترك روسيه و ونزوئلا را دشوار ارزيابي كرد.
اين در حالي است كه نيروي دريايي ونزوئلا روز جمعه گذشته طي بيانيه‌اي از برگزاري رزمايش مشترك روسيه و ونزوئلا در آبهاي اين كشور با شركت 4 ناو دريايي روسي به همراه حدود يك هزار نظامي طي روزهاي 10 تا 14 نوامبر آينده خبر داد.

منبع: تیک آف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی
با سلام

تصویر

امارات عربي متحده در پي خريد سامانه دفاع موشکي پيشرفته به ارزش هفت ميليارد دلار از امريکاست.


به گزارش شبکه تلويزيوني العربيه، وزارت دفاع امريکا اعلام کرده که کنگره اين کشور را از اين درخواست امارات مطلع خواهد ساخت. کنگره امريکا سي روز فرصت دارد تا درباره اين درخواست اظهار نظر کند.


منبع: واحد مرکزي خبر /سه شنبه 19 شهريورماه 1387-6:22

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی با سلام لهستان قصد دارد به منظور نوسازي نيروهاي مسلح خود از سال دو هزار و نه تا دو هزار و هجده ، بيست و چهار و نيم ميليارد دلار هزينه کند. به گزارش خبرگزاري فرانسه از ورشو ، "باگدان کليچ " وزير دفاع لهستان روز دوشنبه در توضيح اين خبر اظهار داشت ما قصد داريم در بلند مدت چند برنامه جديد را به منظور نوسازي نيروهاي مسلح خود به مورد اجرا بگذاريم. وي که در مراسم افتتاح نمايشگاه تسليحات در "کيلس " در جنوب لهستان سخن مي گفت افزود : من به طور خاص قصد دارم برنامه ي موشک هاي زمين به هوا ، تجهيز نيروهاي مان را با سامانه هاي موشکي که قادر به مقابله با موشک هاي برد کوتاه و متوسط هستند ، آغاز کنم. اين سامانه موشکي مورد نظر لهستان ، قرار است مکمل سپر موشکي امريکا بشود که واشنگتن قصد دارد تا سال دو هزار و هفت آن را در لهستان مستقر کند. ورشو بيستم اوت برنامه جنجالي سپر موشکي امريکا را متشکل از ده موشک رهگير براي انهدام موشک هاي بالستيک بلند برد، امضا کرد. وزير دفاع لهستان در ادامه گفت ما قصد داريم برنامه اي را براي تجهيز ارتش با بالگردهاي جديد و همچنين برنامه ديگري براي ساخت و توليد کشتي هاي جديد نيروي دريايي ، آغاز کنيم. همچنين در حال حاضر چند برنامه نوسازي ديگر نيز تحت بررسي قرار دارد. نيروي هوايي لسهتان قرار است آخرين چهل و هشت فروند جت جنگنده اف - شانزده امريکايي را و در همين حال نيروي زميني نيز نفربرهاي زرهي ساخت فنلاند و همچنين موشک هاي ضد تانک اسپايک ساخت اسرائيل را دريافت کند. دولت لهستان ماه اوت اعلام کرد ورشو از سال دو هزار و ده ، ارتش حرفه اي به استعداد يکصد و بيست هزار نفر تشکيل خواهد داد و در واقع از شکل کنوني يعني استخدام سرباز اجتنا ب خواهد کرد. منبع: واحد مرکزي خبر / سه شنبه 19 شهريورماه 87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعداز اسراپيل چشمون به جمال اماراتيا روشن فكر كنم با فروش مخالفت كنند ولي با اجاره به همراه نفرات آمريكايي موافقت بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]
[align=center]قصد آمریکا برای فروش سیستمهای ضد موشکی THAAD به ارزش 7 بیلیون دلار به امارات[/align]

دولت آمریکا قصد دارد تا سیستمهای پیشرفته دفاع ضد موشکی THAAD به ارزش 7 بیلیون دلار را جهت مقابله با موشکهای ایران به امارات بفروشد. THAAD توسط شرکت Lockheed Martin Corp ساخته و سیستمهای راداری آن توسط Raytheon Co طراحی شده است. در صورت پیشنهاد این معامله- کنگره آمریکا تا 30 روز فرصت برای بازبینی قرارداد دارد اما معمولا از بلاک کردن خودداری میکند.

Kenneth Katzman, از کارشناسان خلیج (فارس) در سرویس تحقیقاتی کنگره امریکا اظهار میدارد که امارات به شدت علاقمند بوده است که دارای توانائیهای مناسب جهت مقابله با امکانات موشکی ایران باشد. وی می افزاید که امارات برای سالها نگران درگیری بین آمریکا یا اسرائیل با ایران بر سر مسئله اتمی ایران بوده است و برای ایران - امارات هدفی مناسب به جهت وجود میلیاردها دلار سرمایه در زیربنای اقتصادی امارت است.

Craig Vanbebber, سخنگوی شرکت Lockheed Martin اظهار میدارد که کشورهای مختلفی برای خرید سیستم THAAD علاقه نشان داده اند. THAAD اولین سیستم دفاع موشکی برای مقابله با موشکهای بالستیک برد کوتاه و متوسط در بیرون و داخل اتمسفر میباشد. بنا به گفته یکی از اعضای کنگره آمریکا - این قرارداد شامل موشکهای بازدارنده- واحد آتش- رادار و آموزش پرسنل میباشد. THAAD برای مقابله با موشکهای اسکاد و سایر موشکهای مشابه طراحی شده و قابلیتهای محدودی در مقابله با موشکهای ICBM داراست.

Mon Sep 8, 2008 - Reuters
& Shahryar

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط داشتنش مهم نيست . بايد درمقابل حمله ايران چقدر شجاعت مي خوان خرج كنن مثل كويت در نرن از كشورشون :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نقل از یک سایت خارجی این ضد موشک دارای برد ۲۰۰ کیلومتر سرعت ۲۸۰۰ متر بر ثانیه وسقف پرواز ۱۵۰ کیلومتر آیا این اطلاعات درست است؟ ایران باید اقدام به ساخت موشک های کروز بکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حاجي تمام دنيا واسه ما برنامه دارن icon_cheesygrin اي عرباي نامرد هم امروز ميگن با شما دوست وبرادريم بعد ميرن واسه مقابله با ما چي چيزايي كه نميخرن icon_cheesygrin برو سوسمارتو بخور ترسوي بزدل :!: :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اي بابا امارات هم يه تيكه از ايرانه ديگه اول و آخر بايد بياد پيش خودمون يه چند سالي هست كه گذاشتيم به عهده خودشون ببينيم ميتونن خودشونو اداره كنن يا اينكه دوباره بايد بزنيم تو سرشون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سيستمTHAAD برای حدف گیری موشک های کروز و بالستیک کوتاه برد سیستم خوبی و به راحتی میتونه شهاب یک و دو ما رو نابود کنه اما برای موشک های بالستیک میانبرد و دور برد وقاره پیما کارایی نداره :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعدشم مگه فاتح پخمس؟؟! icon_cheesygrin :!: با ارشیا موافقم!! :| اخه امارات با اون وسعت کمش ما اگه 2 تا شهاب بهش بزنیم ترکیده!!چرا این قدر تقلا می کنه!!؟؟بالاخره می ترکه دیگه با 4 تا نشد با 10 تا که می شه!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.