Recommended Posts

سرهنگ دوم رابرت کارور، سخنگوی رسمی پنتاگون در مصاحبه با مجله نیوزویک به عقب ماندن ایالات متحده از روسیه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک اعتراف کرد.

https://sptnkne.ws/Astw

 

با توجه به اخبار منتشر شده در حال حاضر روسیه تنها کشوری است که تسلیحات هایپرسونیک را عملیاتی کرده و انتظار میرود که تا سال ۲۰۲۰ این نوع تسلیحات فعال شده و به طور کامل به حالت آماده باش نظامی در بیایند.

 
ویرایش شده در توسط LegendaryAegis
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سنگال و خرید 3 کشتی گشت فراساحل  اس OPV 58  از فرانسه

 حال که بحث گسترش توان نیروی دریایی ایران در میان علاقه مندان به مباحث نظامی به بحث داغ این روزها تبدیل شده است خبر خرید 3 کشتی  OPV 58 اس توسط سنگال از شرکت کشتی سازی فرانسوی PIRIOU میتواند دلیل مناسبی برای بررسی رده ای از شناورهای تهاجمی از گروه شناورهای سبک باشد البته الزاما طول و یا تناژ سبک ان نمیتواند دلیلی بر کم بودن توان عملیاتی ان باشد. شاید فلسفه اساسی از طراحی این شناورها( OPV یا شناورهای گشت فراساحلی) که میتوان انها را در رده ای بین ناوچه ها و قایق های گشت ساحلی قرار داد پوشش دادن نیاز دفاعی کشورهایی با بودجه محدود و سطح پایین تهدیدات توصیف کرد.البته مهمترین نکته  ای که باید به ان اشاره کرداین است که به دلیل استفاده از فناوری و همچنین تجهیز به تسلیحات مناسب این رده از شناورها عمدتا توان بسیار بالاتری نسبت به شناورهای قدیمی تر با وزن وابعاد بزرگتر مورد استفاده کشورهای مختلف دیگر در سطح جهان را دارا میباشد.

شناور موشک انداز OPV 58 اس  در اصل برای اهدافی چون نظارت و شناسایی و همچنین تهاجم در ابهای فرا ساحلی ساخته شده است .این شناور از قابلیت های مناسبی برای تهاجم بر ضد اهداف سطحی و همچنین کشتی ها و مقابله با تهدیدات  هوایی برخوردار است.این شناور با طول 58 متر و وزن 555 تن توانایی 25 روز دریانوردی با 48 خدمه وحداکثر سرعت 12 گره دریایی را دارا میباشد.همچنین مسلح بودن این شناور به سامانه دفاع موشکی SIMBAD-RC  که از موشک MISTRAL بهره میبرد به ان قابلیت شلیک 4 موشک دفاع هوایی با حداکثر برد 6 کیلومتر داده است .همچنین در بخش جلویی این شناور  4 لانچر موشک ضد کشتی  MARTE MK2/N با حداکثر برد 30 کیلومتر نصب شده است همچنین  میتوان این موشک را با موشک قدرتمندتری چون  EXOCET MM40 BLOCK 3 نیز جایگزین کرد. در کنار این تسلیحات توپ اصلی این شناور یک توپ 76 ملم ساخت شرکت لئوناردو و 4 تیربار 12.7 ملم خودکار  و دو سامانه توپ 20 ملم ریموت کنترل Nexter میباشد که میتواند بر اهداف دریایی و هوایی اتش سنگینی اجرا نماید.

سیستم مدریت نبرد POLARIS به این شناور اجازه مدیریت صحنه نبرد و بکارگیری مناسب تسلیحات را می دهد.

 

buf8_senegal-orders-3-offshore-patrol-ve

 

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , karmania20152015 گفت:

سنگال و خرید 3 کشتی گشت فراساحل دریایی  اس OPV 58  از فرانسه

چه خوشگله لامصب! کی میشه کمان های ما به همچین چیزی برسه؟

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سیستم رهگیری روسی قادر به کشف هواپیماها در فاصله 3000کیلومتری است.

 

سیستم رادار نیروهای هوافضای روسیه «کونتینر»، که اول ماه دسامبر در مورداوی نگهبانی جنگی خود را آغاز کرد قادر است هواپیماهای رادراگریز  «Stels» را از فاصله 3000 کیلومتری کشف کند.

میخائیل پطروف طراح ارشد این سیستم گفت:«هواپیماهای استلس برای سیستم ما نامرئی نیستند.  هرکاری هم این نوع هواپیماها بکنند، ما آن‌ها را می بینیم، همراهی  و در فاصله  تا 3000 کیلومتری کشف می کنیم.

 

آنتن گیرنده ایستگاه جدید، سیگنالی را دریافت می کند که از اروپا، کشورهای خلیج فارس، چین، قزاقستان و حتی دورتر منعکس می‌شود. سیگنال از مرکز فرستنده در فاصله دهها کیلومتری ایستگاه رادار بررسی می شود. در ایستگاه جدید اصل انعکاس سیگنال از یونوسفر عمل می کند.

 

این ایستگاه در جهان بی نظیر است. آمریکا، بریتانیا، فرانسه و چین در حال کار روی طراحی چنین سیستمی هستند. سیستم راداری مشابهی در استرالیا فعال است، اما نه با چنین ظرفیت و ساختاری مانند ایستگاه روسی. سیستم رهگیری راداری روسیه می تواند اهداف جداگانه مثلا هواپیماهای مدنی کوچک ساخت شرکت هواپیمایی آمریکا « Cessna» را نیز رهگیری و همراهی کند».

  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سهم شرکت های اسلحه سازی جهانی در بازار اسلحه ی جهان:

داده ‎های جدید مرکز داده‌های صنعت تسلیحاتِ SIPRI نشان می‎دهد که فروش سلاح و خدمات نظامی توسط 100 شرکتی که در فهرست این موسسه قرار دارند، از سال 2002 تاکنون 47 درصد افزایش داشته است. این گزارش به دلیل نبود اطلاعات لازم برای داشتن برآورد صحیح، شرکت‎های چینی را شامل نمی‌شود.

برای اولین بار از سال 2002 تاکنون پنج رتبه اول فهرست را منحصراً شرکت‎هایی در اختیار دارند که در آمریکا مستقر هستند. لاکهید مارتین، بوئینگ، نورثروپ گرومن، ریتون و جنرال دینامیکز. این پنج شرکت به‌تنهایی 148 میلیارد دلار و 35 درصد کل فروش تسلیحات را در میان این 100 شرکت به خود اختصاص دادند. فروش کلی تسلیحات شرکت‌های آمریکایی بالغ‌بر 246 میلیارد دلار معادل 59 درصد کل فروش‌های تسلیحاتی بود. این رقم در مقایسه با سال 2017 افزایش 7.2 درصدی داشته است.

فروش تسلیحاتی شرکت‎های روسی در این سال ثابت مانده است. فروش ترکیبی تسلیحاتی 10 شرکت روسی در رتبه‌بندی سال 2018 برابر 36.2 میلیارد دلار بود. سهم آن‌ها از فروش تسلیحات در میان این 100 شرکت از 9.7 درصد در سال 2017 به 8.6 درصد در سال 2018 کاهش داشت. این امر را می‎توان با رشد قابل‌توجه فروش ترکیبی توسط شرکت‎های آمریکایی و اروپایی در سال 2018 توضیح داد. آلماز آنتی، شرکت بزرگ سازنده تسلیحات روسیه، تنها شرکت روسی است که در 10 رتبه اول این فهرست قرار دارد (جایگاه نهم را در اختیار دارد). فروش این شرکت در سال 2018 حدود 18 درصد افزایش داشت و به 9.6 میلیارد دلار رسید.

فروش ترکیبی تسلیحات 27 شرکت اروپایی که در میان این 100 شرکت قرار دارند، در سال 2018 افزایش داشت و به 102 میلیارد دلار رسید. فروش‎ های تسلیحاتی شرکت ‎های فرانسوی افزایش داشت اما شرکت ‏های انگلیسی و آلمانی کاهش فروش داشتند.

فروش تسلیحاتی شرکت‎های مستقر در انگلیس به 4.8 درصد کاهش داشت و به 35.1 میلیارد دلار رسید اما همچنان در اروپا بالاترین رقم را در اختیار دارد. شرکت بی.اِی. ای سیستمز که رتبه ششم را در اختیار دارد، بزرگ‎ترین تولیدکننده سلاح جهان در خارج از آمریکا است. فروش این شرکت در سال 2018 با 5.2 درصد کاهش به 21.2 میلیارد دلار رسید. شش شرکت از هشت شرکت انگلیسی که در این فهرست قرار دارند در سال 2018 کاهش فروش داشتند.

رشد کلی‌فروش شرکت‎های فرانسوی عمدتاً نتیجه 30 درصد افزایش فروش شرکت هواپیماسازی داسو اویاسیون بود. فروش کلی چهار شرکت آلمانی حاضر در این فهرست نیز 3.8 درصد کاهش داشت.

80 شرکت از شرکت‌های حاضر در این فهرست در سال 2018 در آمریکا، اروپا و روسیه قرار داشتند. از 20 شرکت باقی‌مانده نیز شش شرکت در ژاپن، سه شرکت در اسرائیل، هند و کره جنوبی، دو شرکت در ترکیه و سه شرکت باقی‌مانده نیز در استرالیا، کانادا و سنگاپور واقع هستند.

فروش ترکیبی سلاح شش شرکت ژاپنی در سال 2018 نسبتاً ثابت بود. این شرکت‌ها با فروش 9.9 میلیارد دلار برابر با 2.4 درصد از کل فروش را در اختیار داشتند. شرکت‌های اسرائیلی 2.1 درصد را به خود اختصاص دادند. فروش سه شرکت هندی 5.9 میلیارد دلار بود. سه شرکت کره جنوبی 5.2 میلیارد دلار فروش در سال 2018 داشتند که معادل 1.2 درصد بود. فروش تسلیحات شرکت‎های ترک حاضر در این فهرست 22 درصد افزایش در سال 2018 داشت و به 2.8 میلیارد دلار رسید.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در رژه اخیر ارتش بلاروس یک راکت انداز 4 تایی دیده شده است که در نوع خود نسبتا جالب میباشد  نام این راکت انداز Sapphire  اعلام شده است البته شباهت هایی به راکت انداز MRO-A روسی نیز دارد...

96855709_2724797551072334_68672169561020

98025049_2724797584405664_77191368833383

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.