Recommended Posts

سیستم مدیریت نبرد پیشرفته (ABMS) نیروی هوایی ایالات متحده

 

2105_9iwd.jpg

 

 پاد ارتباطی نصب شده بر روی KC-46 پگاسوس به F-35 لایتنیگ II و F-22 رپتور اجازه می دهد تا جدید ترین اطلاعات را به سرعت منتقل کنند تا رزمندگان بتوانند برتری در تصمیم گیری را حفظ کنند. این طرح به نام Capability Release #1 تحت چارچوب سیستم مدیریت نبرد پیشرفته (ABMS)شناخته می شود. ABMS، تلاش دپارتمان نیروی هوایی برای مشارکت در طرح "کنترل و فرماندهی مشترک تمام حوزه ها" یا "JADC2" است; طرحی از طرف وزارت دفاع برای اتصال دیجیتالی تمام عناصر  نظامی ایالات متحده (از حسگر ها تا تیرانداز ها) در بین 5 حوزه نظامی: هوا، زمین، دریا، فضا و فضای سایبری.

 

03032020-KC-46.jpg

KC-46 پگاسوس

 

با اعلام رضایت مقامات ارشد نیرو های هوایی و فضایی از برآورده شدن معیار های اصلی توسط طرح جاه طلبانه سیستم مدیریت نبرد پیشرفته (ABMS)، این برنامه به مرحله عملیاتی رسیده تا زمان استفاده از ابزار و تکنولوژی های این طرح در دنیای واقعی را نزدیک تر کند.

 

بعد از 18 ماه آزمایش روش های جدید برای اتصال بهتر نیروهای مشترک در کنار کادر رو به رشد شرکای صنعتی، دپارتمان نیروی هوایی آماده است تا ABMS را از یک طرح روی کاغذ به دست رزمندگان برساند.

رئیس ستاد نیروی هوایی، جنرال CHARLES Q. BROWN, JR، در اینباره توضیح داد: "2 سال توسعه و آزمایش سخت اعتبار ABMS را بیش از پیش نمایان کرد. ما نشان دادیم ABMS می تواند مقدار زیادی از اطلاعات را از حوزه های هوایی، زمینی، دریایی، فضایی و سایبری جمع اوری کند، این اطلاعات را پردازش کند و به گونه ای که تصمیم گیری سریع تر و بهتر ممکن شود، آن را به اشتراک بگذارد."

"این قابلیت، برتری محسوسی به ما خواهد بخشید. زمان آن رسیده است تا ABMS پیش برود تا بتوانیم نهایت استفاده را از قدرت و توانایی های آن ببریم."

 

 

به گفته مقامات، تبدیل ABMS از یک طرح توسعه ای و تئوریک، به طرحی شامل دستیابی به تجهیزات تخصصی و آزمایش‌های بیشتر در دنیای واقعی، نشان دهنده مزایای همکاری اپراتور ها و مهندسان در توسعه فن آوری های جنگی پیشرفته تحت یک فرآیند سریع است.

 

ABMS تلاش اصلی این سرویس است که شامل مجموعه ای جدید از فناوری ها ، الزامات عملیاتی و تلاش هایی برای ادغام رزمندگان می شود و به فرماندهان و رزمندگان اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتر و بهتر را سریع تر به اشتراک بگذارند، و این توانایی را دارد که آینده جنگ را تغییر دهد تقریبا همانطور که قرن پیش رادار ها این کار را کردند.

یک گام مهم در پیشرفت هر برنامه نظامی، از جمله ABMS، که زیر بنای برنامه تلقی می شود، تاسیس زیرساخت های نیروی انسانی، منابع و تعلیمی است. برای انجام این وظیفه، رهبران نیروی هوایی یک تیم مشترک ترتیب دادند و سرتیپ JEFFERY D. VALENZIA را مسئول هدایت الزامات و ادغام رزمندگان کردند.

 

به گفته والنزیا: "فرماندهی و کنترل به اندازه جنگ بی انتها است. وقتی ساختار جنگ تغییر می کند، هنر و علم فرماندهی و کنترل هم تغییر می کند. در دنیایی که به داده وابسطه است و از آن اشباع شده است، پیروزی متعلق به طرف دارای برتری در تصمیم است؛ توانایی احساس کردن، درک یک محیط پیچیده و سازگار و عملکرد هوشمندانه تر، سریع تر و بهتر.

ABMS ، با انتقال داده، حیات دیجیتالی جنگ مدرن، به رزمندگان در هر زمان و مکانی که به آن نیاز دارند، برتری در تصمیم گیری امکان‌پذیر می کند.

به عنوان الویت برتر نوسازی برای دپارتمان نیروی هوایی، ABMS ستون فقرات یک رویکرد شبکه محور برای مدیریت نبرد با مشارکت تمام سرویس های وزارت دفاع خواهد بود.

این تلاش گسترده تحت عنوان فرماندهی و کنترل مشترک تمام حوزه ها شناخته می شود. همانطور که پیش بینی شده است، JADC2 به همهی سرویس های نیرو های ایالات متحده، همچنین متحدان و همکاران، اجازه می دهد تا مجموعه ای گسترده از داده ها و اطلاعات را سریع تر از دشمنان، درک کنند و پاسخ دهند.

 

به گفته فرماندهان ارشد، هنگامی که این امر به طور کامل تحقق یابد، JADC2 نه تنها عملیات را پشتیبانی می کند بلکه بازدارندگی و اساس عملیات مشترک را نیز فراهم می کند. هنگام ورود به خدمت، JADC2 به تمام سرویس های نیروهای ایالات متحده، به علاوه متحدان و همکاران ، اجازه می دهد تا عملیات های نظامی را در تمام حوزه ها مانند دریا ، زمین ، هوا ، فضا و سایبر ترتیب دهند.

 

نیاز ها، فن آوری ها و تلاش برای یکپارچه سازی توسعه تحت ABMS باعث می شود تا این طرح قابلیت های سنجش همزمان، درک و فعالیت بر حسب مجموعه زیادی از داده ها و اطلاعات هر یک از حوزه ها، تلفیق و تجزیه و تحلیل داده ها با کمک یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و فراهم کردن گزینه های ارجح برای رزمندگان با سرعتی که قبلاً دیده نشده، را به دست‌آورد. دپارتمان نیروی هوایی، برای این تلاش، 170 میلیون دلار در سال مالی فعلی دریافت کرده و قصد دارد ظرف پنج سال آینده این منابع را افزایش دهد که اهمیت و ظرفیت این طرح را نشان می دهد.

 

از آنجایی که تجهیزات، نرم‌افزار ها و سایر تجهیزات زیر نظر دفتر توانایی های سریع دپارتمان نیروی هوایی خریداری شده اند و روی هواپیما ها و سایر سخت‌افزار ها نصب شده اند. مسئولان برنامه های هوایی و فضایی می توانند یکی از عناصر اصلی ABMS، یعنی توانایی انتقال داده ها از یک منبع مرکزی به نیرو های مشترک متنوع، را آزمایش کنند.

 

به عنوان گام اول در این مرحله، غلاف های ارتباطی برای تعدادی از تانکر های KC-46 پگاسوس، طراحی خریداری و نصب می شوند. طراحان این غلاف ها را به HotSpot های اینترنتی تشبیه می کنند که به F-35 لایتنیگ II و F-22 رپتور اجازه می دهند تا وارد سیستم شوند و به راحتی و به سرعت حجم زیادی از داده ها و اطلاعات را تبادل کنند. اطلاعاتی که پیشتر قابل دسترسی نبودند یا به سختی به دست می آمدند.

 

به گفته رندی والدن، مدیر اجرایی دفتر توانایی های سریع، علاوه بر تجهیز KC-46 ها که به Capability Release #1 شناخته می شود، برنامه هایی برای سرمایه گزاری عظیم در زیرساخت های دیجیتالی وجود دارد تا پایه و اساس سیستم مدیریت نبرد پیشرفته را تقویت کند.

 

برای ساختن ABMS، ابتدا باید زیرساخت دیجیتال و مسیری که داده های حساس در آن ذخیره، پردازش و منتقل می شوند را فراهم کرد. دپارتمان نیروی هوایی برای ایجاد برتری در تصمیم گیری نیاز به سیستمی از سیستم های سریع، هوشمند و انعطاف‌پذیر دارد، که ABMS راه حل این مشکل است.

 

علاوه بر استقبال سیستم از یک فلسفه و روش نبرد متفاوت ، ABMS از رویکردی برای توسعه یک سیستم پیچیده استفاده می کند که در تقابل با رویکردها و شیوه های دفاع سنتی است.

 

به گفته مدیران این برنامه، هدف این طرح سرعت و بهره مندی است، به این معنی که برخی از اجزای ABMS از محصولاتی تولید می شوند که در صورت لزوم می توانند از فناوری موجود در بازار استفاده کنند. این امر مستلزم داشتن یک رابطه کاری نزدیک با شرکای صنعتی و داشتن تمایل به تلاش برای آزمایش ایده های نوآورانه در افق های کوتاه مدت است.

تاثیر ABMS فراتر از دپارتمان نیروی هوایی است. مقامات این طرح را به عنوان سهم نیروی هوایی و فضایی در چشم انداز وزارت دفاع برای JADC2 معرفی کرده اند. در همکاری با پروژه Convergence ارتش و پروژه Overmatch نیروی دریایی، ABMS قرار است جایگزین فرماندهی و کنترل شود و در نهایت برتری در تصمیم گیری مشترک را تامین کند.

 

 

منبع

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

احتمال توافق ترکیه و ایالات متحده بر سر مسئله S-400

 

s-400_nea_1622569070.jpg

سامانه دفاع هوایی S-400  هنگام شلیک اولیین موشک در ترکیه

 

نشانه ها پیش از ملاقات اردوغان و بایدن در 14 ام ماه جون، حاکی از توافق بر سامانه S-400 است؛ سامانه دفاع موشکی که باعث اعمال تحریم واشنگتن بر آنکارا شد.

وندی شرمن، معاون وزارت خارجه ایالات متحده، جمعه هفته گذشته در گفتگو با CNN Turk گفت:"ما راه حل های جایگزین را به ترکیه پیشنهاد دادیم، آنها به خوبی می‌دانند که برای خارج شدن از تحریم ها چه کاری باید انجام دهند."

شرمن در طول مصاحبه هنگام بازدید از آنکارا با لحنی صلح جویانه گفت:" امیدوارم راهی برای پیشرفت پیدا کنیم." این دیپلمات اشاره ای به اقدامات تحریمی بیشتر علیه ترکیه نکرد؛ آنکارا حتی پس از کنار گذاشته شدن از برنامه F-35 و تحریم ها علیه مقامات ارشد ریاست صنایع دفاعی (مخفف ترکی - SSB) نیز اقداماتش را متوقف نکرده است.

به گزارش بلومبرگ، چند روز بعد، آنکارا با به خانه فرستادن متخصصان روسی که برای اموزش سربازان ترک برای استفاده از سامانه موشکی ضد هوایی S-400 آمده بودند، تلاش کرد تا سیگنالی به جوزف بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بفرستد.

مقامات ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند که به عنوان راهی برای خروج از بن‌بست، فقط در مواقع اضطرار ملی، سامانه S-400  را فعال خواهند کرد.به گفته واشنگتن، این سامانه روس در حالت عادی خاموش خواهند ماند تا خطری F-35 های ایالات متحده را تهدید نکند.

نشانه واضحی از نرم شدن مواضع دولت بایدن در مورد ترکیه پس از صدور مجوز صادرات برای فروش موتورهای مورد استفاده برای بالگردهای ATAK ترکیه که به فیلیپین صادر می شوند، پدیدار شد. این مجوز در دوران ترامپ به متوقف شده بود.

turkey_f-_1622568999.jpg

نمایش و بازگشت F-35 های ترکیه

 

در بعد سیاسی، ترکیه نشستی با افغانستان و پاکستان صورت داده تا درباره سناریو های ممکن، پس از خروج ایالات متحده از افغانستان گفتگو کنند. طبق گزارش ها، پیشنهاد ترکیه به دستور واشنگتن انجام شد. اینکه واشنگتن، به جای پاکستان و یا متحدانش در خلیج فارس، ترکیه را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده، خود بیانگر نشانه ای است.

احتمال دارد، ترکیه به دلیل ساخت حدود 900 قطعه از بدنه F-35  بتواند سامانه S-400 خود را نگه دارد. الن لرد (Ellen Lord)، معاون وزیر اکتساب و پایداری وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای در یکم اکتبر سال 2020 در کمیته فرعی خدمات مسلح سنا در مورد آمادگی و پشتیبانی مدیریت گفت:" ایالات متحده به خرید این قطعات از ترکیه تا سال 2022 ادامه خواهد داد."

او ادامه داد:" قطع کامل همکاری حدود 1 میلیارد دلار هزینه جایگزینی خواهد داشت که پروسه ساخت هواپیما را کند خواهد کرد. بناببراین ما درباره برخی قطعات تصمیم گرفتیم که برای دلار مالیات دهندگان و آمادگی رزمندگان، بهتر است قرارداد ها در ترکیه انجام شوند تا مسئولیت هزینه های سنگین فسخ بر گردن ما نباشد. بنابراین تعدادی از قطعات تا سال 2022 در ترکیه ساخته خواهند شد.

از آن به بعد، پنتاگون جزئیات دیگری درباره اینکه چه مقدار از قطعات تولیدی F-35  به خارج از ترکیه منتقل شده، به چه شرکت هایی منتقل شده و چه تعداد باقی مانده منتشر نکرده است. حتی هنگامی که پنتاگون با امضای قراردادی با اعضای باقی مانده تولیدکنندگان F-35 به طور رسمی ترکیه را از برنامه این هواپیما خارج کرد، حرفی درباره انتقال قطعاتی که در ترکیه ساخته می شوند، زده نشد.

در 4 ماهه اول سال 2021، صادرات دفاعی ترکیه به ایالات متحده شامل 40 درصد از کل 950 میلیون دلار صادرات تجهیزات دفاعی این کشور می شود. ساخت بخش هایی از بدنه F-35 می تواند بیشترین صادرات ترکیه به ایالات متحده باشد.

در ماه جون سال 2018، مدیر اجرایی وقت برنامه F-35، معاون مت وینتر، گفته بود:" واقعیت این است که ترکیه 844 قطعه برای ما تولید می کنند. این قطعات باکیفیت و مقرون به صرفه هستند و به موقع تحویل داده می شوند. تاسیسات صنعتی ترکیه برای تولید F-35 یکی از بهترین شرکای ما هستند، و کارشان را به بهترین نحو انجام می دهند."

از سال 2020، برنامه F-35 ، سفارش حدود 150 هواپیمای جدید را ثبت کرده است. پیدا کردن تولید کننده جدید برای افزایش ظرفیت تولید به این سطح، هزینه های مالی سنگینی را به این برنامه اضافه خواهد کرد.

 

 

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

تبدیل هواپیماهای سوخت رسان به تانکر های داده توسط نورثروپ گرومن

 

lll_1622707722.jpg

 

نورثروپ گرومن در حال کار بر روی پروژه ای است تا هواپیماهای سوخت رسان بتوانند قابلیت جمع‌آوری و انتقال داده بر روی لینک داده های پر ظرفیت و با استفاده از پردازنده های پر سرعت، و اشتراک اطلاعات تاکتیکی با رزمندگان را بدست بیاورند.

پروژه تانکر های داده بخشی از ابتکار وزارت دفاع ایالات متحده برای اتصال و ادغام تیرانداز ها، سنسور ها و پلتفرم ها در تمام حوزه ها و شاخه های نظامی برای افزایش سرعت اشتراک گذاری اطلاعات و تصمیم گیری است که با نام کنترل و فرماندهی مشترک تمام حوزه ها (JADC2) هم شناخته می شود.

سیستم های gateway نورثروپ گرومن سابقه ای طولانی در کمک به پیوند دادن شاخه های مختلف نظامی به وسیله پلتفرم های هواپایه و تانکر ها دارند. در بین چندین برنامه وزارت دفاع، سیستم gateway گرومن توانایی ارائه "وای فای (Wi-Fi) در آسمان" را برای ماموریت هایی که بر قابلیت پیشرفته ارتباط و ترجمه داده تکیه دارند را دارد.

gateway این شرکت همچنین از موقعیت خوبی برای دسترسی به لایه های اطلاعاتی در محیط های JADC2 برخوردار است.

برای مثال، KC-135 که یکی از پلتفرم های تانکر فعلی وزارت دفاع است، برای ارائه لینک داده پیشرفته، باز و امن به رزمندگان، سیستم های gateway فعلی نورثروپ گرومن را حمل می کنند که در غیر این صورت نمی توانستند به ارتباطات و ماموریت های ترجمه در بین شاخه های مختلف نظامی دسترسی داشته باشند.

اوایل امسال، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) تمرینی در قطب شمال انجام داد که در آن از سیستم gateway نورثروپ گرومن در هردو هواپیمای KC-135 و KC-46 استفاده شد. این برنامه سیستمی ارتباطی ارائه می دهد که برای افزایش برد رزمندگان برای ارتباط هایی مثل سیستم توزیع اطلاعات چندمنظوره، لینک های داده ی آگاهی محیطی و دیگر ارتباطات فرای دید طراحی شده است. این سامانه یک تصویر آگاهی محیطی یکپارچه از موقعیت تجهیزات خودی و خطرهای دشمن ایجاد می کند. این تمرین موفق، قابلیت نورثروپ گرومن در ادغام آسان سیستم gateway و ارائه قابلیت لینک داده پیشرفته برای حمایت از چندین پلتفرم تانکر وزارت دفاع را نشان داد.

 

 2ZBYXWS4HVAS7J4DD22TKS74T4.jpg 

   KC-135                                                                                                                                                 

 

03032020-KC-46~0.jpg

KC-46

 

گرومن در حال توسعه سیستم های gateway با قبلیت استفاده سریع، مقرون به صرفه، کم حجم، سبک و کم مصرف است که برای ارتباطات و ترجمه بین دامنه ای بین چندین شبکه صدا و داده در خط دید و ورای آن (قبلیت های نسل5 و 6) طراحی شده است. این سیستم دارای سطوح امنیتی چندلایه و قابلیت های پیشرفته مثل پردازش ابری، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، لینک داده نسل جدید و استفاده از نرم‌افزار و سنسور های غیر تخصصی است.

یکی از سیستم های  gateway پیشرفته نورثروپ گرومن که برای حمایت از تانکر های داده مناسب است، بیتنش لازم برای درک سلامت شبکه را ارئه می دهد و در محیط های مورد مناقشه و غیر آن به طور خودکار تغییر شکل و درمان خود را انجام می دهد. ویژگی پردازش امن، یکی از قابلیت های کلیدی این سیستم است.

پردازش امن

در حال حاضر، اطلاعات سنسور ها از چندین پلتفرم توسط یک کاربر محروم (مکان با اتصال کم) به پردازنده فرستاده می شود که می تواند هزاران کیلومتر دورتر باشد. تاخیر زمانی و مخاطرات امنیتی از معایب این سیستم هاست.

تانکر داده می تواند آسیب پذیری و تاخیر ها را کاهش دهد، چون پردازش امن داده را مستقیما در سطح تاکتیکی انجام می دهد، سرعت تصمیم گیری را افزایش می دهد و محدودیت پهنای باند که رزمندگان فعلی تجربه می کنند را کاهش می دهد. راه حل نورثروپ گرومن شامل بقای سایبری می شود که در کد های لینک داده، نرم‌افزار و سخت‌افزار آن گنجانده شده و برای ایمن نگه داشتن سیستم از حملات طراحی شده است.

همچنین، گرومن با شرکت های پیشتاز عرصه پردازش پیشرفته همکاری می کند تا در آینده تانکر های داده و سیستم gateway بیشتری تولید کند و ایده JADC2 را در تمام حوزه ها فعال کند.

شبکه سازی پیشرفته و امن، امکان گردش سریع تر و منعطف تر اطلاعات بین تانکر های داده و سایر پلتفرم های رزمی را فراهم می کند. این گردش، داده درست را در زمان مناسب به فرد مناسب می رساند و تطابق بیش از حد اطلاعات و برتری در تصمیم گیری را ارئه می دهد.

تانکر های داده بخشی مهم از تسلط بر تصمیم گیری و تطابق اطلاعات خواهد بود.با برتری ثابت شده نورثروپ گرومن در شبکه های پیشرفته، سیستم های gateway باز و مبتنی بر هوش مصنوعی، به همراه قابلیت های پردازش امن نشان دهنده این است که گرومن برای حمایت از وزارت دفاع آماده است تا پلتفرم ها را برای جنگ های آینده یکپارچه کند.

 

 

منبع

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

مهمات جدید برای محافظت در برابر تسلیحات هدایت دقیق

 

1gsmkih4g94129oamwub0oj56e8d3ik6.jpg

 

 

گروه تولیدی Rostec مهمات جدیدی توسعه داده تا از خودور های زرهی در برابر تسلیحات هدایت دقیق محافظت کند. این پرتابه پرده ای  دوقطبی-آیروسل در میدان نبرد ایجاد می کند که سیستم هدایت دشمن را کور می کند. Rostec این محصول را به طور رسمی در نمایشگاه Army-2021 معرفی خواهد کرد.طبق برنامه ریزی ها، ازمایشات تا آخر امسال پایان خواهند یافت. به گفته متخصصان، این پرده می تواند بقا پذیری تجهیزات در میدان نبرد تا حد زیادی بهبود ببخشد.

وقتی تهدید به وجود می آید، مهمات حفاظتی به سمت خطر پرتاب می شوند و با ایجاد لایه ای دوقطبی و آیروسلی سیستم هدایت تسلیحات دشمن را کور می کنند. این فناوری ایمنی خودرو های زرهی را در میدان نبرد افزایش می دهد.

مهمات حفاظتی جدید کالیبری 76 میلی متری و وزنی حدود 2.8 کیلوگرم دارند

طبق نظر توسعه دهندگان، در مقایسه با تجهیزات آنالوگ، پرده های ترکیبی این مهمات 1.5 برابر چگال تر هستند و در برابر  موشک های با هدایت اپتیکی، گرمایی، راداری و لیزری محافظت خوبی ایجاد می کنند.

نماینده Rostec در گروه تسلیحات در این باره کفت: "این مهمات می توانند به عنوان بخشی از تسلیحات دفاعی خودروهای زرهی فعلی آینده، در هر آب و هوایی به کار گرفته شوند. این محصول برای اولین بار در نمایشگاه Army-2021 برای ارتش به نمایش گذاشته خواهد شد و آزمایش ها آخر امسال به پایان خواهد رسید. به کار گیری مهمات جدید با سلاح های رادیوالکترونیک مدرن امنیت خودروهای زرهی را در میدان نبرد افزایش خواهد داد. ما اطمینان داریم که این محصول بازار صاردراتی خوبی خواهد داشت."

موسسه مرکزی علمی و تحقیقاتی مهندسی دقیق روستک (TsNIITochMash) به طور مستقیم در طراحی این محصول نقش داشته است.

این شرکت راه های حفاظت از خودروی شناسایی توپخانه ای PRG-4A Argus ، سیستم پرتاب موشک چندگانه Uragan-1M و سایر وسایل نقلیه نظامی را توسعه داده است.

 

60ba0b97ae5ac909de7b846c.jpeg

نصب سیستم بر روی T-90S

 

TSNIITOCHMASH یک دفتر طراحی صنعتی روس و یکی از بزرگترین طراحان و تولیدکنندگان سلاح برای ارتش روسیه و نیروهای وزارت امور داخلی (MVD) است. TSNIITOCHMASH بر روی ساخت و توسعه سلاح های کوچک و شبیه‌ساز آنها ، تجهیزات میدانی تکی ، تحقیق و توسعه بر روی سیستم های کنترل مهمات هدایت دقیق (و همچنین محافظت در برابر آنها) ، سیستم های توپخانه میدانی و مواد جدید کار می کند. این شرکت همچنین بیشتر کارتریج ها، سلاح های کوچک تا 14.5x114 میلی متری را برای ارتش روسیه تولید می کند

سیر تکامل حفاظت از تانک ها

توسعه حفاظت فعال برای خودروهای خودورهای زرهی به دهه 1950 در شوروی باز می گردد.

در دهه 1980 سیستم های دفاعی Drozd ساخته شدند. این سیستم ها شلیک راکت دشمن را رهگیری و دنبال می کردند و سپس در زمان مناسب با شلیک بار محافظتی، به صورت تکه به هدف اصابت می کرد. پس از آن نسخه ای تغییر داده شده از Drozd-2 ساخته شد که در آن تعداد پرتابگر ها افزایش یافته بودند و از خودروهای زرهی در تمام جهات محافظت می کردند.

بعد ها در شوروی و فدراسیون روسیه سیستم های مشابهی توسعه داده شدند. برای نمونه، Shtora-1 که با ایجاد پرده ای آیروسلی با موشک ها مقابله و پردازش هدایت آنها را مختل می کرد.

 

60b7765102e8bd2fbb637ecf.jpg

 

سلاح های سبک و قابل حمل: چرا سیستم های راکتی کالیبر پایین چندتایی توسط روسیه ساخته می شوند؟

طبق گزارش ها، روسیه در چند سال آینده تولید انبوه سیستم راکت انداز چندگانه 80 میلی متری خود را آغاز خواهد کرد.

تا اکنون، توسعه سیستم Afghanit در روسیه در حال انجام است. اطلاعات کمی از این محصول وجود دارد. طبق گزارشات، در بعضی موقعیت ها Afghanit می تواند مهمات را از فاصله چند کیلومتری رهگیری کند و با استفاده از روش های مختلف آن ها را کور یا منهدم کند. Afghanit به خصوص برای نصب بر روی تانک T-14 آرماتا توسعه یافته است.

در 2019، TsNIITOCHMASH خبر از کار بر روی ساخت مجموعه ای از حفاظت ها در برابر تسلیحات هدایت دقیق مدرن داد که بر پایه سرکوب اپتوالکترونیکی سیستم های هدایتی ساخته شده است. این مجموعه شامل تجهیزاتی برای اصلاح شلیک، و سیستم جمینگ اپتیکی-الکترونیکی است که با کمک مهمات آیروسلی، کنترل موشک شلیک شده را مختل می کند.

هنگامی که حمله شناسایی می شود، مجموعه با در نظر گرفتن باد، مهمات آیروسل را به سمت مورد نیاز شلیک می کند. سپس از درون خود مهمات، بلوک های کاست محتوی ایجاد کننده آیروسل خارج می شود.

این مجموعه قرار است به توپ های خوکششی 120 میلی متری 2S42 لوتوس مجهز شود.

متخصصات اعتقاد دارند این مهمات جدید می توانند به طرز قابل توجه ای بقاپذیری خودروهای زرهی داخلی در میدان نبرد را بهبود بخشد. طبق نظر متخصص حوزه نظامی، Alexei Leonkov ، مهم ترین مزیت این پرتابه ها، محتویات توسعه داده شده برای آنهاست.

وی همچنین اشاره کرد که اسپری کننده آیروسل، که مانع از عملکرد تسلیحات هدایت دقیق می شود، مدت زیادی است که در خودروهای زرهی روسیه استفاده می شوند، بنابراین این امکان وجود دارد که مهمات جدید با سیستم های دفاع فعال Shtora-1 و Arena یکپارچه عمل کنند.

 

60ba0c7a02e8bd0fd629a7c0.jpg

تانک T-90

 

مهمات جدید علاوه بر حفظ تک تک تانک ها، به طور کلی می توانند جلوی حملات دقیق دشمن را در یک مجموعه از عملیات ها بگیرند.

سرهنگ بازنشسته Viktor Litovkin ، درباره این موضوع گفت: "این پرتابه می تواند به طور یکپارچه با سیستم های دفاعی پیچیده مثل Arena و Shtora فعالیت کند. و با کمک محتوای آیروسل-دو قطبی خود می توانند از خودروهای زرهی ما در برابر تسلیحات هدایت دقیق محافظت کنند و راه های مشاهده و هدایت دشمن را ببندند."

"این مهمات ابتدا باید توسط ارتش آزمایش شوند. باید در تمام شرایط آب و هوایی و دمایی آزمایش شوند. و تنها پس از آن می توانند به عنوان یک استاندارد در زرادخانه های نظامی مورد استفاده قرار بگیرند"

 

فیلمی از کارکرد این سیستم: https://rostec.ru/upload/video/Аоб.mp4

 

منبع

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

آزمایش فناوری خودکار مقابله با پهپاد در محیط های پرجمعیت توسط DARPA

 

mobile_fo_1623150311.jpg

خودروی فرماندهی C-UAS محافظت از نیروهای متحرک

 

DARPA فناوری سامانه خودکار ضد هواپیماهای بدون سرنشین (C-UAS) خود برای نفوذ پهپاد های غیر مجاز به تاسیسات یا عملیات های نظامی را رونمایی کرد.

این فناوری با استفاده از رادار تازه ساخته شده باند X که تهدیدهای پهپادی را بطور خودکار  شناسایی می کند، پهپاد دشمن را خنثی کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط DARPA سپس رادار به وسیله یک موتور تصمیم گیری خودکار متصل به سامانه فرماندهی و کنترل، هدف را به رهگیر های خاص ارجاع می دهد، بعد از آن با پرتاب و هدایت پهپاد های بال ثابت و دوار با 2 روش به مقابله با پهپاد ها می پردازد؛ بدون دخالت اپراتور و در حین حرکت.

مکانیزم دفع اولین پهپاد، نوارهایی رشته ای و قوی شلیک می کند که به ملخ ها می چسبد و باعث از دست رفتن قدرت موتور می شود. همچنین، روش های غیر جنبشی دیگری هم توسعه داده شده است.

تمرکز بر روی مقابله با حملات دسته ای به جای پهپادهای هجومی تکی، نیازمند توسعه راهکار های یکپارچه از سنسورها، استقلال، و راهکارهای سبک سازی بهتر از سامانه های فعلی است.

آزمایش های سامانه محافظت از نیروهای متحرک (MFP) اخیرا در پایگاه هوایی Eglin نیروی هوایی ایالات متحده انجام شد.

 

iran_1539693004.jpg

پهپاد های تهاجمی کوچک ایران (صاعقه)

 

هدف این پروژه، محافظت از کاروان های مهم است که در مناطق پرجمعیتی که ممانعت استفاده از سلاح های دفاعی انفجاری برای جلوگیری از خسارات جانبی وجود دارد، در حل حرکت هستند. توسعه این سامانه رهگیر با پهپاد های ارازن چندبار مصرف، 4 سال پیش با هدف ساخت یک سامانه یکپارچه برای خنثی سازی حملات پهپاد های کوچک با هدایت خودکار شروع شد.

مدیر برنامه MFP در دفتر فناوری های تاکتیکی DARPA، گرگوری آویکولا، در این باره گفت: "از آنجایی که ما بر محافظت از دارایی های متحرک متمرکز هستیم، برنامه ما گذاشتن کمترین اثر از نظر اندازه، وزن و قدرت تاکید دارد. این ویژگی، امکان ساخت سامانه های مقرون به صرفه تر و با اپراتور های کمتر را فراهم می کند.

در حال حاضر DARPA در حال همکاری با سرویس های نظامی برای انتقال فناوری توسعه داده شده در برنامه MFP به برنامه های اکتسابی مختلف است.

لینک توئیتر ویدئو این سامانه

 

منبع

ویرایش شده در توسط alrkhs
  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

ارسال محموله نیروی فضایی ایالات متحده توسط نورثروپ گرومن 

 

pegasus_x_1623605072.jpg

 

شرکت نورثروپ گرومن با ارسال محموله Tactically Responsive Launch-2 (TacRL-2) نیروی فضایی ایالات متحده (USSF) به مدار، زمان مورد نیاز برای پرتاب را از چند سال به چند هفته تقلیل داد.

طبق گزارش منتظر شده توسط نورثروپ گرومن، صبح امروز، راکت Pegasus XL این شرکت توسط هواپیمای Stargazer (L-1011) از پایگاه فضایی واندنبرگ پرتاب شد. مدت کوتاهی پس از جدایی از Stargazer، حدود 12 کیلومتر بالای اقیانوس آرام، Pegasus با روشن کردن اولین مرحله بوستر خود، پرواز موفقیت آمیز خود برای ارسال TacRL-2 به مدار مورد نظر را شروع کرد.

گزارش ویدئویی سرویس توزیع اطلاعات دفاعی بصری، محموله TacRL-2 را "نمایش یک توانایی کاملا جدید برای نیروی فضایی" توصیف کرد. به گفته این گزارش: "یکپارچه سازی و پرتاب محموله بیش از 1 سال طول می کشد، اما نورثروپ گرومن کل این پروسه را در چند هفته انجام داد."

ریچ استراکا، معاون ریاست بخش وسایل پرتابی نورثروپ گرومن، در اینباره توضیح داد: "تیم ما توانست طراحی ، ادغام و آزمایش وسیله پرتابی TacRL-2 را در کمتر از چهار ماه از انعقاد قرارداد انجام دهد."

 

pegasus_x_1623605086.jpg

 

با توجه به گزارش NasaSpaceflight، محموله TacRL-2 برای اثبات فناوری مربوط به "آگاهی حوزه های فضایی" (حسن تعبیری از نظارت بر فعالیت سایر ماهواره ها) می شود.

هدف اصلی ماموریت TacRL-2، نشان دادن توانایی آماده‌سازی ماهواره برای پرتاب در زمان محدود است. عملکرد واقعی ماهواره، که مشخصات آن فاش نشده است، در الویت دوم قرار می گیرد.

 

 

منبع

ویرایش شده در توسط alrkhs
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

خلبانان چینی مهارت خود را در برابر هوش مصنوعی آزمایش می کنند

 

artificia_1546243164.jpg

 

این شبیه‌ساز به صورت مشترک توسط PLA-AF (نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق) و انستیتو تحقیقات بدون سرنشین ها توسعه داده شده و به یک پشتیبان قوی در تقویت توانایی های جنگی خلبانان تبدیل شده است.

فنگ گویو، خلبان تیپ، درباره این شبیه‌ساز گفت: "هوش مصنوعی با جمع‌آوری داده های هر جلسه تمرینی، از خلبانان تجربه می اندوزد. در ابتدا پیروزی بر هوش مصنوعی آسان بود. اما با مطالعه داده ها، هر تعامل فرصتی برای بهبود آن شد." او از یک تاکتیک سخت استفاده کرد و سرانجام با تفاوتی اندکی بر هوش مصنوعی پیروز شد، اما هوش مصنوعی در دور بعد از همان تاکتیک برای شکست دادن فنگ استفاده کرد.

علاوه بر آموزش موثرتر خلبان ها، سامانه های AI بخشی جدایی ناپذیر از هواپیماهای جنگی آینده چین هستند که می توانند به خلبان ها در تصمیم گیری های رزمی خود کمک کنند.

به نقل از دو جیانفنگ، فرمانده تیپ، "هوش مصنوعی با کنترل ماهرانه پرواز و تصمیمات بدون اشتباه، حریفی قدرتمند برای افزایش توانایی های ما شده است. تیپ ما در سال های اخیر، تمرینات شبیه سازی شده و کمک از هوش مصنوعی را در تمرین های روزانه ترکیب کرده است."

هوش مصنوعی خلبانان را مجبور به توسعه تاکتیک های نوآورانه بیشتر و پیشرفت برای پیروزی در این شبیه سازی ها می کند.

یک متخصص حوزه نظامی به Global Times گفت: "هوش مصنوعی علاوه بر کمک به خلبانان برای افزایش مهارت ها، می تواند در هواپیماهای جنگی ادغام شده و خلبان را در نبرد ها یاری کند. به عنوان مثال در محاسبه بهترین گزینه تاکتیکی برای خلبان با در نظر گرفتن تمام وضعیت ها، با بازدهی بیشتر از مغز انسان در شرایط دشوار."

 

j-20_migh_1520931358.jpg

جنگنده J-20 چین

 

منبع

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

طرح مفهومی پهپاد هجومی جدید اوکراین

 

ace-3_1623765199.jpg

 

شرکت جدید Air Combat Evolution (ACE) اوکراینی ویدئویی تبلیغاتی از پهپاد مفهومی خود به نام  ACE-1 منتشر کرد که در آن پهپاد Orion و تانک T-90 روسیه را مورد اصابت قرار می دهد.

گفته می شود ACE-1 مجموعه ای از سرعت بالا و پهپانکاری، با هوش مصنوعی، هجوم دسته جمعی و توانایی حمل موشک و بمب هدایت دقیق در دو محفظه سلاح داخلی خود است. این پهپاد همچنین می تواند در نقش loyal wingman (پرواز در کنار جنگنده سرنشین دار در نبرد) ظاهر شود.

ماکت ACE-1 در نمایشگاه Arms and Security 2021، که امروز در کیف اوکراین شروع شد، نمایش داده شد.

تیم ACE توسط Oleksandr Los، مدیرکل سابق آنتونوف، و Volodymyr Usov، رئیس سابق آژانس فضایی دولتی اوکراین، رهبری می شود. شرکت های اوکراینی Motor Sich, FED JSC, Hydrobest, Yuzhmash و شرکت فرانسوی ساخت موتور SAFRAN از همکاران این پروژه هستند.

ACE-1 قادر به حمل سلاح تا وزن 1 تن در محفظه داخلی خواهد بود. نیروی این پهپاد توسط 2 موتور توربوجت AI-322F ساخت Motor Sich و Ivchenko-Progress تامین خواهد شد. رانش آن 2500Kgf  و وزن خشک آن 560 کیلوگرم خواهد بود.

این پهپاد 8 متر طول، 11 متر عرض و حداکثر وزن برخاست 7.5 تن خواهد داشت. حداکثر سرعت آن 0.95 ماخ خواهد بود.

 

ace-1_dro_1623765221.jpg

 

طبق محاسبات طراحان اوکراینی برد رزمی این پهپاد هجومی 1500 کیلومتر و ارتفاع پروازی 13.5 کیلومتر خواهد بود.

ACE-1 در رده پهپاد هایی مثل RQ-170 لاکهید مارتین و S-70 هانتر روسی قرار می گیرد.

در نشست خبری در نمایشگاه Arms and Security-2021 گفته شد که هزینه اولیه یک سامانه کامل، شامل چندین پهپاد (احتمالا 3) و یک ایستگاه کنترل زمینی، بین 12 تا 13 میلیون دلار است.

ACE-1 در نظر دارد تا علاوه بر شکست سایر پهپاد ها در برد و تسلیحات، با حاشیه سودی کم از دیگر رقبایش ارزان‌تر باشد.

 

 

منبع

ویرایش شده در توسط alrkhs
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بررسی محصولات چینی و استراتژی چین در بازار یابی نظامی 

 

چین در حال حاضر سهم مهمی از بازارهای بین المللی اسلحه در دنیا را در اختیار دارد و در حال حاضر بعد از آمریکا روسسه فرانسه و آلمان صادر کننده بزرگ سلاح دنیا هست .

اما شواهد مختلفی هست که محصولات چینی فاقد کیفیت لازم هستند.

کلارک کوپر دستیار وزرات امور خارجه در زمینه تسلیحات روسیه و چین در این زمینه گفته: چین از طریق دادن رشوه و وام ها و بخصوص استفاده از تکنولوژی پهباد و تسلیحات سعی می کند جا پای خود را در نقاط مختلف جهان باز کند.

کوپر اعلام کرد: خریداران محصولات چینی مراقب باشند، آن ها به امید به دست آوری تکنولوژی های جدید نظامی با هزینه کم پول و سرمایه خود را صرف خرید محصولات بی کیفیت چینی می کنند.

یکی از برجسته ترین نمونه ها در زمان های اخیر از اردن است که شش فروند هواپیماهای جنگی بدون سرنشین CH-4B (UCAV) را که توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) در سال ۲۰۱۶ تولید شده بود، خریداری کرد. با این حال ، تنها در عرض سه سال ، ارتش اردن آنها را مجددا برای فروش آماده کرد.

شپرد مدیا گزارش داد که منابع نیروی هوایی سلطنتی اردن در نوامبر ۲۰۱۸ به خبرگزاری  دفاعی مستقر در بریتانیا می گویند که از عملکرد این هواپیما خوشحال نبود و به دنبال بازنشسته کردن آن ها هستند.

CH-4B که دارای طول بال ۱۸٫۵ متری است و می تواند ۳۴۵ کیلوگرم سلاح را بر روی چهار نقطه سخت حمل کند، شبیه MQ-1 تولید شده توسط شرکت هوانوردی جنرال اتمیس (GA-ASI) است.

دیگر کاربران شناخته شده CH-4 الجزایر، مصر، عربستان سعودی، امارات و عراق هستند. جالب اینجاست که در نیروی هوایی عراق تنها یک CH-4 عملیاتی از ناوگان اصلی ده فوندیموجود است.

. این مشکل در گزارش بازرس کل آمریکا در ماه اوت فاش شد که دلیل اصلی را  پوسیدگی ظاهری ناوگانی می داند که برای مبارزه با داعش مورد استفاده قرار می گرفت.

طبق اعلام دولت چین پهباد CH-4 از زمان ارائه تا الان 30 فروند فروش داشته که 1000 سورتی پرواز داشتند و بیش از 10000 هزار ساعت در آسمان بودند و حدود 400 فروند موشک شلیک داشتند که 96 درصد موفقیت در اصابت داشتند.

البته همین که چین چگونه این اطلاعات به این دقت را در اختیار دارد هم جای سوال است؟

از طرفی نمی توان کیفیت محصولات چینی را مسئول ضعف استفاده از این پهبادها دانست چون ارتش عراق از ماه ژوئن تا مارس فقط دو سورتی پرواز با پهباد های بوئینگ داشته که دلیلاصلی ان کیفیت کم اموزش ارتش عراق ست.

قوانین سختگیرانه ای که در امریکا برای فروش چهباد و تجهیزات پیشرفته وجود دارد در چین وجود ندارد برای برخی فن آوری ها را چین به راحتی در اختیار کشورهایی ک از نظر امریکا منضبط نیستند قرار میدهد.

به گفته این مقام امریکایی محصولات چینی در اروپا و اقیانوسیه تهدیدی برای محصولات آمریکایی نیستند اما در کشورهای فقیر و کوچک و همجنین کشورهای افریقایی می توانند بازار پیدا کنند.

SIPRI ارقامی را در اوایل سال جاری منتشر کرد که فروش اسلحه را برای دوره پنج ساله از سال 2014 را پوشش می دهد. . فروش چینی ها نسبت به دوره پنج ساله قبل تنها ۲٫۷٪ بالا بود، اما ۷۰٪ فروش آن در حال حاضر به آسیا و اقیانوسیه، ۲۰٪ به آفریقا و ۶٫۱٪ به خاورمیانه می رود. 

در واقع پاکستان دریافت کننده عمده سلاح های چینی است که ۳۷٪ از کل فروش ها را از سال ۲۰۱۴ تا ۱۸ به خود می گیرد.

چین در سال 2014 در مقایسه با 41 ملت در سال 2009 به 53 کشور جداگانه سلاح فروخت و نشان داد که درخواست خرید تجهیزات چینی در حال گسترش است

. البته تعداد زیادی از کشورها وجود دارند که عمدتا غربی هستند مانند هند و ویتنام که باچین مشکل دارند هیچگاه از چین سلاح نخریدند .

طبق گزار موسسه صلح سوئد : " پیشرفت در تکنولوژی نظامی چین فرصت هایی را برای رشد صادرات اسلحه، از جمله صادرات به مشتریان جدید باز کرده است."

کوپر در سخنرانی خود در واشنگتن دی سی نمونه های بیشتری از تجهیزات مشکل ساز عرضه شده توسط چین را  ارائه داد. کامرون در سال ۲۰۱۵ چهار بالگرد حمله هاربین زد-۹ خریداری کرده که یکی اندکی پس از تحویل سقوط کرد. کنیا در نفربرهای زرهپوش Norinco VN4 سرمایه گذاری کرد - خودروهایی که نماینده فروش خود چین از نشستن در داخل در طول شلیک آزمایش خودداری کرد. اما از زمان تحویل متاسفانه ده ها نفر از پرسنل کنیا در آن وسایل نقلیه کشته شده اند..."

چینی ها در نمایشکاه های مختلف سعی می کنند از ارائه اطلاعات دقیق به سوال کننده ها خودداری کنند و در زمینه آموزش هم نیروهای خارجی که برای آموزش به چین می رند در دانشگاه های برتر نظامی این کشور آموزش نمی بینند.

علاوه بر این، چین در امر فروش سلاخ سختگیر نیست . این امر برای کشورهایی مانند تایلند جذاب است که رابطه شان با ایالات متحده آمریکا کم رنگ تر شده اهمیت دارد.   در واقع تایلند با خرید سیستم پدافند هوایی و تانک و زیر داریایی و نفربر پیاده نظام در حال تبدیل شده به یکی از بزرگترین مشتریان چین است.

به گفته کوپر محصولات روسی و چینی که رائه می شوند فاقد کیفیت و آموزش های لازم برای کشورهای خریدار هستند و امریکا برای فروش تسلیحات نظامی خود باید روی کیفیت و پشتیبانی هر چه بیشتر این تسلیحات کار کند.

 

 منبع

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رادار جدید روسها برا مقابله با اهداف هایپرسونیک

شرکت JSC Rosoboronexport به عنوان زیر مجموعه شرکت ROSTEC نسل جدید رادارها  را توسعه داده که شبیه کمی برای انها در جهان وجود دارد.

.شرکت  Rosoboronexport محصولی را به بازار معرفی کرده که در بالاترین سطح تکنولوژِی رادار می باشد و  قادر به تشخیص طیف گسترده ای از اهداف  و تهدیدات هوایی موجود و آینده بخصوص اهداف مافوق صوت و هایپرسنیک می باشد.

 الکساندر میخیف، مدیر کل شرکت Rosoboronexport می گوید: «دارایی های دفاع هوایی هر کشور نقش مهمی در توسعه امنیت آنها دارد و ما برای بهبود هر چه بیشتر این دارایی ها برای کشر خودمان و متحدمان توسعه این نسل از رادارها را آغاز کردیم.))

رادار 59N6-TE یک رادار کاملا سیار است که به طر کامل از فن آوری نیمه هادی در آن استفاده شده این رادار مختص شناسایی اهداف مانور پذیر و موشک های هاپیرسونیکی هست که در ارتفاع متوسط و بالا پرواز می کنند.

این رادار قادر به شناسایی اهداف با سرعت 8000 کیلمتر بر ساعت ( حدود شش و نیم تا هفت ماخ) تا ارتفاع 200 کیلومتر و برد 450 کیلومتر تحت شرایط جنگ الکترنیکی شدید می باشد.

این مجموعه هم به صورت خودکار و هم غیر خودکار قادر به شناسایی و طبقه بندی اهداف می باشند و قادر است 1000 هدف را همزمان شناسایی کند و انها را با توجه به تهدیدشون طبقه بندی کند و به اپراتورها اعلام کند

رادار 59N6-ТЕ  دارای یک مجموعه رادار و یک مجموعه کنترل و فرماندهی است که استیشن اپراتور می تواند حداکثر در فاصله 15 کیلومتری از مجموعه شناسایی باشد .

برای این سیستم خودرو کاماز 6560در نظر گرفته شده .

به گفته مسئول این شرکت با توجه به تهدیدات جدید و توانایی هایی که این مجموعه دارد امید زیادی به بازایابی و فروش این محصول دارند.

 

 

 

 

 

1-4.png

 

5-1024x658.png

 

3-1024x664.png

 

 

 

 

 لینک

از مدیران بزرگوار در خواست میشه  عکسها را به گالری منتقل کنند

من تازه کار ترجمه را شروع کردم و از مترجمهای بیگ و گوگل هم استفاده می کنم اما هر متنی بالاخره ویرایش می خواد برای همین اگر در ترجمه و یا معادل سازی اشتباهی میشه از دوستان عذر خواهی می کنم 

این مجموعه یک سیستم دفاعی هست امیدوارم ایران این را تهیه کنه با توجه به اهمیت پدافند هوایی برای ایران خرید این سیستم با توجه به برد بالاش تا حدود زیادی می تونه در دفع حملات موشک های ضد رادار کمک ما بکنه 

 

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

سرنگونی پهپاد ها توسط لیزر هوایی در آزمایش اسرائیل

 

E4aUkjnXMAYw7LJ.jpg

 

سازمان تحقیقات وزارت دفاع اسرائیل، Mafat، Elbit Systems و نیروی هوایی مجموعه ای از آزمایش‌ها را به اتمام رساندند که در طی آن، پهپاد هایی در برد و ارتفاع های مختلف توسط یک سامانه لیزری نصب شده روی هواپیما مورد هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد: "توانایی نابودی اهداف هوایی از آسمان، قابلیتی خلاقانه است که پتانسیل ایجاد تغییری استراتژیک در دفاع هوایی اسرائیل را دارد."

 

E4aUkjnWEAEta_p.jpg

 

وزارت دفاع اسرائیل در اکانت توئیتر خود این موضوع را اعلام کرد و تصاویری را از یک هواپیمای حامل ماژول لیزری منتشر کرد. در یکی از عکس ها، لیزر بدنه یک پهپاد را سوراخ کرده و منجر به سقوط آن شده است.

تاکنون راه حل های ضد پهپاد بر  نابودی آن ها از زمین توسط موشک، اسلحه و سلاح های هجومی الکترونیکی متمرکز بوده اند. این آزمایش احتمالا اولین مورد استفاده از لیزر در آسمان برای سرنگونی پهپاد باشد.

 

E4aUkjqXEAM96BI.jpg  E4aUkjnX0AE97T6.jpg

 

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

استقرار سامانه ی جمینگ ضد پهپادی کره جنوبی برای عملیات های آزمایشی

 

20210622000202_0.jpg

 

به گفته آژانس تدارکات سازمانی، ارتش کره در روز سه شنبه، سامانه تشخیص و جمینگ پهپادی را به صورت آزمایشی عملیاتی کرد تا بتواند بهتر به تهدیدات در حال افزایش پهپاد های کوچک پاسخ دهد.

طبق اعلام اداره برنامه تملکات دفاعی، در 6 ماه آینده ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی این سامانه راداری که قادر به تشخیص پهپاد هایی به کوچکی یک توپ بیسبال در  فاصله 8 کیلومتری و از کار انداختنشان با جمینگ در صورت شناخته شدن به عنوان غیرمجاز است را عملیاتی خواهند کرد.

این سامانه، با هدف جلوگیری از نزدیک شدن پهپاد ها به مراکز نظامی، با فناوری بومی در برابر استفاده روزافزون از پهپاد های نظامی ساخته شده است.

کیم ایل-دونگ، یکی از مقامات ارشد آژانس، در این باره گفت: "انتظار می رود با آماده‌سازی در برابر تهدیدهای جدید ناشی از پهپاد ها، توانایی های دفاع هوایی ما برای محافظت از زیرساخت های اصلی نظامی بیشتر ارتقا یابد."

این سامانه توسط یک شرکت بومی و با قراردادی 4.3 میلیون دلاری در سال گذشته توسعه داده شد و در حال طی یک دوره ساخت و بازرسی 6 ماهه است.

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 3 اسفند 1399 در 20:32 , remo گفت:

وزارت دفاع آلمان رای خود را پس گرفت

 

با کنسل شدن مناقصه "اسلحه تهاجمی "  توسط بوندس وهر ، انتخاب سلاح سازمانی ارتش دفاعی المان به یک معضل تبدیل شده است.

 

بعد از اعلام پیروزی Haenel توسط بوندس وهر   وکلای Heckler & Koch در دو جبهه شکایات خود را به دفتر تدارکات بوندس وهر ( BAAINBw )  تسلیم کردند. بر اساس درخواست شرکت Heckler and KochT دفتر تدارکات بوندسوهر در تاریخ 30 سپتامبر 2020 عنوان کرد نقض احتمالی اختراع ثبت شده توسط شرکت CG Haenel GmbH Company  قابل تأیید است.وزارت دفاع در ماه دسامبر اعلام کرد که این نظر توسط یک متخصص مجاز تایید شده است و دفتر تدارکات بدین ترتیب با در نظر گرفتن همه جوانب ، پیشنهادات خود را مجدداً ارزیابی می کند.. هاینل تا اواسط ژانویه فرصت دارد تا در این مورد اظهار نظر کند.

 

 دفتر تدارکات بوندس وهر شرکت اماراتی را از مناقصه اخراج کرد

 

 

در مارس 2021  دفتر تدارکات بوندس وهر ( BAAINBw ) اعلام کرد ،  پس از ارزیابی تمام شکایت ها  ، شرکت C.G. Haenel را از مناقصه اسلحه تهاجمی حذف کرده است.  در حال حاضر طبق قرار داد شرکت Heckler & Koch بعنوان برنده و تامین کننده در نظر گرفته شده است. پس از اعلام  اینکه یکی از شرکت ها ممکن است  حق ثبت اختراعات را نقض کرده باشد، بررسی توسط یک شرکت حق ثبت اختراع خارجی آغاز گردید. در نتیجه، پس از تعیین ارزیابان ، با توجه به تمام جنبه های قانونی ، در نهایت نتیجه گیری شده است که پیشنهاد C.G Haenel به دلیل نقض حق ثبت اختراع حذف شود.

 

دفتر تدارکات بوندس وهر  ، در تاریخ 10 ژوئن 2021، درخواست بررسی مجدد  CG Haenel  را رد کرد و به صراحت اظهار داشت که وزارت دفاع فدرال به درستی قصد دارد مناقصه را به  Heckler & Koch  اعطا کند.

 

 

با توجه به تحقیقات business insider، گفته شده است آنها به فیلم هایی دسترسی پیدا کرده اند که نشان میدهد  یک کارمند Heckler & Koch در حضور کارشناسان دفتر تدارکات ، اجزای اصلی  HK 416 شرکت خود را در اسلحه CR223 شرکت Haenel قرار میدهد پس از جایگزینی اجزاء او نشان میدهد که چگونه به راحتی می تواند با CR223 شلیک کند. این واقعا یک کپی تمام عیار است. قبلا عنوان شد که تعدادی از مهندسان طراح شرکت هکلر به استخدام شرکت اماراتی در آمده اند.

 

 

 

 

 

 

https://www.businessinsider.de/politik/deutschland/video-aufgetaucht-wurden-gewehre-von-der-deutschen-waffenschmiede-heckler-koch-kopiert-ausgerechnet-vom-schaerfsten-konkurrenten-c-g-haenel-a/

https://www.businessinsider.de/politik/deutschland/heckler-koch-soll-doch-zum-zuge-kommen-bundeswehr-will-c-g-haenel-den-sturmgewehr-auftrag-entziehen-a/

https://www.businessinsider.de/politik/deutschland/bundeswehr-interner-vermerk-c-g-haenel-schoss-sich-selbst-aus-vergabeverfahren-um-neues-sturmgewehr/

https://www.bmvg.de/de/presse/vergabekammer-weist-antrag-firma-haenel-zurueck-5093474

https://www.bmvg.de/de/presse/sturmgewehr-c-g-haenel-vom-vergabeverfahren-ausgeschlossen-5037318

 

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.