Recommended Posts

به نام خدا

روشن کردن موتور بالگرد با روغن خوراک پزی توسط Safran

 

safran_he_1625474734.jpg

 

شرکت Safran Helicopter Engines اعلام کرد که یک موتور Arrano را با استفاده 38 درصد از سوخت هوانوردی پایدار (SAF) برای اولین بار در کارخانه Bordes در جنوب غربی فرانسه روشن کرده است.

این سوخت زیستی از روغن پخت و پز ساخته شده است. کار کردن این موتور روی زمین اولین قدم از یک استراتژی است تا از SAF در تمام آزمایش های موتور در کارخانه های Safran Helicopter Engines استفاده شود. تا پایان امسال، این شرکت قصد دارد تا حداقل از 10 درصد SAF در تمام تاسیسات خود در فرانسه استفاده کند.

این موفقیت 2 هفته پس از پرواز نخستین بالگرد نجات Safran Helicopter Engines  با سوخت زیستی صورت گرفت. یک بالگرد ایرباس H145 از ADAC Luftrettung توربین های دوقلوی Arriel 2E خود را با ترکیبی از 40 درصد سوخت زیستی به همراه سوخت معمولی Jet-A1 به کار انداخت. شرکت Safran Helicopter Engines و ADAC توافق کرده اند تا مطالعات خود روی استفاده روزانه از سوخت زیستی را با بالگردی در Cologne  ادامه دهند. موازی با این برنامه، Safran قصد دارد تا آزمایش های مشابهی را با اپراتور های دیگر انجام دهد.

فرانک سعودو، مدیرعامل Safran Helicopter Engines در اینباره گفت: "کاهش آلایندگی CO2 مسئولیتی اجتماعی است که برعهده مردان و زنان Safran قرار گرفته است. با معرفی SAF، و مخصوصا سوخت زیستی، برای اپراتور های بالگرد و کارخانه های ما، آلایندگی CO2 را در هر دو مورد کاهش می دهیم. من افتخار می کنم که یک بار دیگر ، Safran پیشگام در زمینه کربن زدایی هواپیمایی است."
موتور های Safran در حال حاضر توانایی عملیات با 50 درصد سوخت زیستی شامل سوخت زیستی را دارند. هدف این شرکت رسیدن به 100 درصد سوخت زیستی تا سال 2023 است. با کاهش تولید کربن در طول عمر عملیاتی، این سوخت قادر خواهد بود تا CO2 تولید شده در صنعت هوانوردی را تا 80 درصد کاهش دهد.

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
11 hours قبل , majid363 گفت:
12 hours قبل , MR9 گفت:

 

 

degs2ar-701e6257-09c7-42b8-a8e6-30c5fd2a

 

 

 

 

 Stealth_Hornet.jpg

 

 

چرا با وجود اف22و اف35دوباره دنبال جتهای نسل4رفتند؟این دو طرح بهینه شده اف 16واف18به همراه اف15exیه جور بازگشت به عقب نیست؟نسل5واقعی ست؟با اون همه هزینه های طراحی و تولید و نگهداری با اومدن سامانه های راداری و اپتیکی و سایر سامانه های شناسایی چه کارایی ویژه ایی نسبت به نسل4++دارند؟برای کشورهایی مثل ما یک نور امیدی می تونه باشه که با تقویت و مجهز شدن به آخرین تکنولوژی های شناسایی و راداری و به کار گیری جنگنده های نسل4++که با تسلیحات مناسب مسلح شده باشند در ترکیب با  آموزش و استراتژی درست بتونیم برتری هوایی حریف رو تا حد زیادی ازش بگیریم و یکی از مهمترین چالشهای پیش روی خودمون رو مدیریت کنیم

  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
37 minutes قبل , arjmandi گفت:

یه جور بازگشت به عقب نیست؟نسل5واقعی ست؟با اون همه هزینه های طراحی و تولید و نگهداری با اومدن سامانه های راداری و اپتیکی و سایر سامانه های شناسایی چه کارایی ویژه ایی نسبت به نسل4++دارند؟

 

بسم ا...

 

ببینید ، نیروی هوایی بطور خاص و قدرت هوایی به شکل عام ، نقشی  که در جنگهای امروز برای آن تعریف شده ( چه بصورت سرنشین دار و چه بصورت بدون سرنشین ) عموما تعارف بردار نیست حتی برای نیروی هوایی ارتش ایالات متحده  ، یعنی وقتی نیاز شما برای صحنه نبرد بواسطه کاربرد اف-22 ، اف-35 و نسخه های ارتقاء یافته ایگل تامین نمیشود ، می بایست برید برای تامین این نیاز بر مبنای فناوری روز  حتی اگر این مساله به معنای برداشتن یک گام به عقب و سرمایه گذاری روی جتهای نسل چهارم باشد .

ضمن اینکه طرف غربی این تحلیل را دارد که ارتشهای رقیب ( چین و روسیه ) بسرعت قابلیتهای نسل 4 خودشون را دارند تقویت می کنند که ممکن هست حتی برای ناوگان جوان نسل5 غربی ممکن هست بیش از حد تصور ، خطرناک باشد .

نویسنده متن کینگ اسنیک هم معتقد هست که این نمونه جدید نسل 5 نیست چون بهره ای از فناوری پنهانکارانه ندارد در حد رپتور یا لایتینینگ  ولی برای  جانشینی ناوگان در حال پیر شدن فالکن های نیروی هوایی (با توجه به سابقه بسیار روشن جنگنده های اف-16 نیرو )  دارد توسعه پیدا می کند .

 

37 minutes قبل , arjmandi گفت:

برای کشورهایی مثل ما یک نور امیدی می تونه باشه که با تقویت و مجهز شدن به آخرین تکنولوژی های شناسایی و راداری و به کار گیری جنگنده های نسل4++که با تسلیحات مناسب مسلح شده باشند در ترکیب با  آموزش و استراتژی درست بتونیم برتری هوایی حریف رو تا حد زیادی ازش بگیریم و یکی از مهمترین چالشهای پیش روی خودمون رو مدیریت کنیم

 

تمام مشکل و انتقاداتی که به برنامه داخلی ما وارد هست بر مبنای اطلاعات موجود ( نه ادعاهای غیر مستند ) این هست که نخست طرح های بومی مختصات جتهای نسل ++4 را  در حوزه رادار و سلاح ، ندارد . علاوه براین در حوزه نیروی هوایی ما  هیچ نوع مدیریتی را شاهد نیستیم . وقتی به راحتی اتوریته نیرو توسط ستاد کل نادیده گرفته میشود ( بخصوص در ماجرای پایگاه شیراز و علیرغم دستور صریح فرماندهی کل قوا )  و بی توجهی عمدی به توان رزمی نیروی هوایی علیرغم نیاز فوری نیروهای مسلح ، این را بگیرید تا آخر ماجرا که چرا یکسری موارد برای مخاطب خارج از نیروهای  مسلح قابل باور  نیست ، چه در حوزه آموزش ،  چه در حوزه اتخاد استراتژی درست و چه حتی در تشخیص چالش های روبروی ما در آینده .....

  • Like 3
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , arjmandi گفت:

چرا با وجود اف22و اف35دوباره دنبال جتهای نسل4رفتند؟این دو طرح بهینه شده اف 16واف18به همراه اف15exیه جور بازگشت به عقب نیست؟

تو برخی منابع تنها جنگنده های نسل 5 موجود دنیا را اف 35 و اف 22 می دونند و پکفا یا جی 20 را جنگنده نسل 5 نمی دونند

اگر این ادعا اشتباه هم باشه اما بی شک تکنولوژی بکار رفته تو اف 22 و اف 35 از هر جنگنده ای پیشرفته تر هست

برای همین ریسک از دست دادنشون خیلی زیاد هست حتی اگر احتمال این کار کم باشه 

از طرفی هر ساعت پرواز اف 22 حدود 35 هزار دلار و هر ساعت اف 35 حدود 30 هزار دلار هزینه داره

اما اف 16 حدود 6 هزار دلار و اف 18 بین 8 تا ده هزار دلار

تو خیلی از جبهه ها توجیه نداره یک جنگنده با تکنولوژی بسیار بالا و هزینه پرواز زیاد استفاده بشه

مثلا الان افغانستان چه توجیهی داره اف 35 بخواد بمباران را انجام بده بالطبع دنبال طرح های ارزان قیمت هستند

 

طرح هایی مثل f18tx بسیار پیشرفته هستند رادار f18tx توانایی های بسیار بالایی در درگیری داره

چرا امریکا به جای بی 52 از بی2 جایگزین  نمی کنه یا روسیه بجای تی یو 95  تی یو 160 را جایگزین نمیکنن

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

ایالات متحده از برنامه استخراج عناصر کمیاب از منابع داخلی برای پایان دادن وابستگی به چین رونمایی کرد

 

E6QBU2HXsAMLY6j.jpg

 

DARPA از برنامه خود برای استخراج عناصر کمیاب زمینی (RRE) از منابع داخلی با استفاده از میکروب ها در پروسه ای به نام "استخراج زیستی" رونمایی کرد.

موفقیت این برنامه وابستگی ایالات متحده به چین را که بزرگترین تامین کننده  RRE های این کشور است از بین می برد.

هدف برنامه دارپا با نام "میکروب های محیطی به عنوان یک منبع مهندسی زیستی" (EMBER)، پیشرفت در حوزه مهندسی میکروبی و بیومولکولی است تا استراتژی جدا و خالص سازی REE ها با استفاده از منابع داخلی در حال توسعه است.

REE ها گروهی از 17 فلز مشابه است که ماده حیاتی برای بسیاری از سامانه های دفاعی مانند لیزر ها، سلاح های هدایت دقیق، آهنربا برای موتور ها و بسیاری از دستگاه های دیگر محسوب می شوند. با اینکه ایالات متحده به اندازه کافی منابع داخلی REE را دراختیار دارد اما زنجیره تامین آن به دلیل وابستگی به نهاد های خارجی برای جدا و خالص سازی این عناصر، آسیب پذیر است.

چین که بزرگترین تامین کننده RRE های ایالات متحده است، بارها در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی، تهدید به قطع عرضه خود به شرکت های دفاعی ایالات متحده کرده است.

لیندا کریسی، مدیر برنامه EMBER در اینباره گفت: "هدف برنامه EMBER، پر کردن شکاف حیاتی موجود در زنجیره تامین وزارت دفاع است. این برنامه از روش های مهندسی زیستی ارگانیزم ها/بیومولکول ها برای خالص سازی REE استفاده می کند، سپس آن ها را به ماژول های استخراج زیستی (جاذب زیستی، فیلتراسیون زیستی و ...) تبدیل می کند که می توانند با عناصر REE داخلی یکپارچه شوند."

این برنامه 4 ساله، 2 حوزه حیاتی (TA) را پوشش می دهد و به 3 فاز تقسیم می شود. هدف TA1 "مهندسی زیستی برای استفاده از REE ها" ساخت پلتفرمی برای مهندسی ارگانیزم ها یا بیومولکول ها برای فعال سازی پیوند های REE ها در شرایط سخت است. TA2 "استخراج زیستی REE" روی توسعه و آزمایش روند استخراج زیستی برای خالص سازی REE های خاص از منابع واقعی است.

در طول فاز 1، تلاش ها روی توسعه میکروارگانیزم ها و بیومولکول ها مورد نیاز برای استفاده در جداسازی REE ها متمرکز می شود. کاری چالش برانگیز به دلیل شباهت شیمیایی REE ها. در فاز 2، کار بر روی ارتقا بازده و مقیاس جداسازی REE از منابع انجام می شود. فاز 3، مربوط به تکمیل مقیاس پایلوت طرح استخراج زیستی REE است.

کریسی اضافه کرد: "هدف EMBER ایجاد چندیدن توانایی، مانند جداکردن عناصر از ترکیب REE ها، تبدیل اکسید/نمک REE برای تسهیل ساخت فرم های آماده تولید، سنجش های جدید برای تجزیه و تحلیل توان بالای سلول های حاوی REE و مولکول های زیستی است."

 

 

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

نیرو هایی از کشور ثالث بانی انفجار اتوبوس در پاکستان

 

2201817-bus-1626256407-550-640x4801626259926-0dssd.jpg

اتوبوس پاکستانی حامل کارشناسان چینی که پس از انفجار به دره سقوط کرد

 

گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان دفاعی چین گزارش داد، انفجار اتوبوس در استان Khyber Pakhtunkhwa پاکستان در روز چهارشنبه که منجر به کشته شدن 9 کارشناس فنی چینی و چهار پاکستانی شد، ممکن است کار "یک کشور ثالث" باشد، زیرا هیچ گروه شبه نظامی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

به گفته Qian Feng، مدیر بخش تحقیقات در انستیتوی استراتژی ملی دانشگاه Tsinghua: "از آنجایی که هیچ گروه تروریستی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است، احتمالا حمله توسط یک نیروی سوم، آژانس اطلاعاتی از یک کشور سوم، انجام شده است." وی بدون توضیح بیشتر گفت: "شواهد مربوط به کشور ثالثی که قصد دارد کریدور اقتصادی چین و پاکستان را مختل کند جمع‌آوری شده است."

Qian، طالبان پاکستان را متهم کرد و اظهار داشت که اگرچه مشخص نیست که این طالبان پاکستان بوده اند که این حمله را انجام داده اند یا نه، اما این حوادث متناسب با شیوه کار آنهاست. در سال های اخیر این گروه تروریستی پروژه های چینی را در این کشور هدف قرار داده و حملاتی را به گردشگران و همچنین کسبه چینی انجام داده است.

کارشناس دیگر، Wang Shida، معاون موسسه تحقیقات آسیای جنوبی، جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه آکادمی تحقیقات روابط بین‌الملل معاصر چین، اشاره کرد که در حالی که تعداد حملات خشونت آمیز در پاکستان در حال کاهش است، اما در دو سال گذشته تعداد این حوادث که مربوط به چین بودند افزایش یافته است.

Wang توضیح داد که این موضوع بیشتر به دلیل پیشرفت خوب کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) است. Wang گفت: "برخی از افراد ،در داخل و خارج پاکستان، تحمل این وضع را ندارند و همیشه سعی می کنند با ایجاد حوادث شرورانه پیشرفت آن را کند کنند."

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

برخورد صاعقه به 2 فروند F-35B آسیب زد

 

180613-F-OI210-0002.jpg

 

2 جنگنده F-35B سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده در سفر خود به ژاپن پس از برخورد صاعقه به شدت آسیب دیدند.

جت ها متعلق به ایستگاه هوایی سپاه تفنگداران دریایی (MCAS) Iwakuni ژاپن بودند.

 Marine Corps Times در اینباره گزارش داد: "برخورد صاعقه به اندازه ای به جت ها آسیب زد که هر دو اتفاق در کلاس حادثه سطح A دسته بندی می شوند. هواپیماها توانستند بدون خطر فرود بیایند و هیچ کدام از نیرو ها در این حادثه آسیب ندیدند."

حوادث سطح A، حوادثی اند که باعث مرگ، ناتوانی دائمی یا خسارتی بیش از 2.5 میلیون دلار شوند.

سروان Marco A. Valenzuela، سخنگوی گروه هوایی 12 تفنگداران دریایی، در ایمیلی به Marine Corps Times گفت: "پس از انجام اقدامات استاندارد گزارش دهی و ارزیابی، به دلیل هزینه های پیش بینی شده ترمیم بیش از 2.5 میلیون دلار، حادثه مربوط به آب و هوا به عنوان حادثه سطح A تعیین شد."

 

E6zvheVWEAUZFvW.jpg

F-35B

Valenzuela اضافه کرد: "عملیات ایمن هواپیماها و آمادگی اسکادران های ما برای پشتیبانی مداوم از متحدان، شرکا و نیرو های مشترک ما در منطقه ضروری است."

در ژوئن سال 2020، لاکهید مارتین پس از مشاهده خرابی در یکی از سامانه ها (سامانه تولید گاز بی اثر (OBIGGS) که برای محافظت از صاعقه استفاده می شود) اعلام کرد که نسخه F-35A نمی تواند در رعد و برق پرواز کند. این سامانه هوای غنی از نیتروژن را به مخزن سوخت پمپ می کند تا آن را بی اثر کند. بدون این سامانه، احتمال دارد جت در اثر برخورد آذرخش منفجر شود.

 

 

منبع

  • Like 4
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

چین از جدید ترین قطار گلوله ای خود برای انتقال نیروها به تبت استفاده می کند

 

capture_1592838128.jpg

بخش Lhasa-Nyingchi از خط ریلی سیچوآن-تبت

 

PLA از راه آهن تازه افتتاح شده Lhasa-Nyingchi در منطقه خودمختار تبت در جنوب غربی چین برای انتقال نیروها به منطقه استفاده کرد.

js7tv.cn، سایت خبری وابسته به PLA در روز چهارشنبه گزارش داد: "سربازان در تیپ تسلیحاتی ترکیبی وابسته به فرماندهی ارتش PLA تبت اخیرا با قطار تندرو Fuxing به یک میدان تمرین در ارتفاع 4500 متری رفتند. این اولین بار است که راه آهن لهاسا-نیینگچی ، بخش مهمی از راه آهن سیچوان-تب ، میزبان ماموریت انتقال نیروها است و گامی دیگر در جهت توسعه سیستماتیک حمل و نقل نظامی چین محسوب می شود."

راه آهن 435 کیلومتری به عنوان اولین خط قطار گلوله در تبت در 25 ژوئن افتتاح شد و لهاسا را به شهر نیینگچی متصل می کند. سواری یک طرفه تنها سه ساعت و نیم طول می کشد، تقریبا نصف زمان لازم برای سفر بین دو شهر را از طریق جاده.

یک متخصص نظامی چینی به  Global Times گفت: قطارها وسیله ای کلیدی برای انتقال پرسنل ، تجهیزات و ملزومات نظامی در مقیاس بزرگ است، همچنین می تواند مکمل حمل و نقل جاده ای باشد، که کندتر است اما می تواند بار بیشتری حمل کند و انتقال هوایی، که سریعتر است اما بار کمتری حمل می کند.

این متخصص اضافه کرد: "راهها به سمت تبت و در خود منطقه طولانی اند و در محیط های چالش برانگیز از جمله زمین های پیچیده و ارتفاع زیاد ساخته شده اند، طی کردن چنین مسافتی طولانی می تواند باعث خستگی سربازان شود و هواپیماها گاهی اوقات باعث بیماری ارتفاع در مناطق فلات می شوند و ظرفیت حمل و نقل محدودی دارند."

 

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خلاصه گزارش سنتکام در مورد حمله به مرسر استریت ، یه حمله ناموفق شامل دو پهپاد روز ۲۹ جولای به مرسر استریت شده که به گفته خدمه حمله نزدیک سطح اب شده ،قطعاتی از پهپاد توسط هدمه از اب گرفته شده ،حمله دوم ۳۰ جولای انجام شده که پهپاد با سر جنگی ترکش شونده انجام شده که باعث مرگ دو نفر شده ،این حمله بالای محل هدایت کشتی بوده و یه حفره شش فوتی بوجود اورده ،ازمایش شیمیایی روی بقایا میگه مواد انفجاری با پایه نیترات و rdx  هست ،بر اثر انفجار قطعاتی از پهپاد شامل قطعه پایدار کننده عمودی که قسمتی از بال هست بدست اومده که خیلی شبیه قطعه ای هست که قبلا از پهپاد های انتحاری ایران بدست اومده که با توجه به محل کشتی نزدیکه به پهپادهای انتحاری ایران ، در هر حال قطعاتی از پهپاد به مرکز پایگاه پنجم در منامه برای ازمایش های بیشتر فرستاده شده ،نتیجه ازمایش ها با بحرین در اختیار شرکای ما در اسراییل و انگلیس قرار خواهد گرفت که نتیجه باعث نگرانی طرفین شده 

کلیپ منتشر شده سنتکام 

udl6.png

بیانیه 

thumb_IMG_20210806_220517_303~0.jpg

قطعات به جا مانده از پهپاد ها 

IMG_20210806_220238_064~0.jpg

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب الشهدا
تجهیز ناوچه دریاسالار ایساکوف به توربین های دیزل-گاز کاملا بومی روسی

Project 22350 'Admiral Golovko' frigate

پروژه 22350 ناوچه Admiral Golovko

 

 

دفتر مطبوعاتی Rostec اعلام کرد که United Engine Corporation (UEC) که با شرکت فناوری پیشرفته دولتی روستک روسیه ادغام شده است ، یک واحد قدرت دیزل-گاز دریایی M55R به کارخانه کشتی سازی Severnaya Verf برای ناوچه Admiral Isakov از پروژه 22350 تحویل داده است.

خبرگزاری تاس به نقل از ولادیمیر آرتیاکوف ، معاون اول مدیر عامل Rostec :


"واحدهای قدرت داخلی که برای ناوچه های پیشرفته طراحی شده اند طبق برنامه ارسال می شوند. UEC قبلاً چهارمین واحد قدرت M55R خود را به کارخانه کشتی سازی Severnaya Verf تحویل داده است. قبل از آن ، آزمایش های پیش از تحویل ، که طی آن  برای هر واحد قدرت، کیفیت و قابلیت اطمینان آن مورد تایید قرار می گیرد ، انجام شد. این توربین برای تجهیز سومین ناوچه از کلاس خود، دریاسالار ایساکوف طراحی شده است"

 

Severnaya-Verf-Shipyard-delivered-first-domestically-made-engines-to-Project-22350.jpg

تصویر کارخانه کشتی سازی Severnaya Verf از موتور M55R تحویلی به کارخانه


دفتر مطبوعات افزود: واحدهای قدرت M55R جایگزین موتورهای وارداتی در ناوچه های روسی می شوند. ولادیمیر آرتیاکوف ، معاون اول مدیر عامل Rostec :


"M55R اولین واحد نیروگاهی توربین گازوئیل کاملاً داخلی است که توسط UEC برای ناوچه های سری" دریاسالار "پروژه 22350 تحت برنامه جایگزینی واردات توسعه یافته است. ظرفیت این نیروگاه 27500 اسب بخار است. این محصول از نظر ویژگی ها چیزی پایین تر از رقبای خارجی نیست. "


دفتر مطبوعاتی اعلام کرد که واحدهای قدرت دیزل-گاز M55R در ناوچه های دریاسالار گولوکو ، دریاسالار ایساکوف ، دریاسالار آملکو ، دریاسالار چیچاگوف ، دریاسالار یوماشف و دریاسالار اسپیریدونوف نصب می شوند.
سیستم محرکه اصلی هر کشتی متشکل از دو واحد نصب شده در پورت ساید و استاربورد ساید است. دفتر مطبوعات توضیح داد که M55R شامل یک توربین گازی و یک موتور دیزلی است که حالت عملکرد جداگانه را تضمین می کند.

 

معنی واژه های port side و starboard side

محل پورت ساید و استاربورد ساید در کشتی

 

منبع:

https://www.navalnews.com/naval-news/2021/08/russian-frigate-admiral-isakov-gets-fully-domestic-diesel-gas-turbines/

ویرایش شده در توسط morteza69hb
  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

اتمام آزمایش های زمینی موشک بالستیک قاره پیمای Sarmat توسط روسیه

 

2022-rusia-punya-resimen-tempur-rudal-ba

سامانه لانچر موشک بالستیک قاره پیمای Sarmat

 

رئیس ارشد آژانس فضایی Roscosmos فاش کرد که موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) سارمات روسی مبتنی بر سیلو آزمایش های زمینی را تکمیل کرد.

Dmitry Rogozin، مدیرکل شرکت فضایی دولتی روسکوسموس روسیه، روز شنبه در گفتگو با کانال یوتیوبی Soloviev Live گفت: "در واقع، ما در حال تکمیل آزمایش‌ های زمینی همه سامانه ها هستیم. هرگز پیش از این روسیه چنین موشک بالستیک قاره پیمایی نساخته بود."

Sergey Shoigu، وزیر دفاع روسیه هفته گذشته گفت آزمایش های پروازی موشک بالستیک قاره پیمای Sarmat امسال آغاز می شود و در سال 2022 به پایان می رسد.

انتظار می رود نیروهای موشکی استراتژیک روسیه از سال آینده موشک های Sarmat را دریافت کنند.

Sarmat جایگزین موشک های R-36M2 Voevoda خواهد شد که جزو قدرتمندترین موشک ها در جهان بوده و از دهه 1970 عملیاتی اند. Sarmat به طور قابل توجهی از نسخه قبلی خود برتر است. برخی از ویژگی های آن در انجمن Army-2019 منتشر شده است. موشک جدید 208.1 تن وزن دارد ، محموله آن نزدیک به 10 تن و سوخت آن به 178 تن می رسد. بر اساس گزارش رسانه های دولتی روسیه، برد سارمات حدود 18000 کیلومتر است.

Sarmat می تواند از مسیرهای غیرقابل پیش بینی پرواز کند و مناطق دفاع موشکی را دور بزند. این موشک می تواند بر فراز قطب شمال و جنوب پرواز کند و از جهاتی که برای رهگیری در نظر گرفته نشده است به اهداف نزدیک شود. Sarmat می تواند یک خط از وسایل ورود مجدد از جمله گلایدر های مافوق صوت Avangard را حمل کند.

برخلاف ICBM های Yars و Topol-M، سارمات از سوخت مایع استفاده می کند. قدرت بیشتر، امکان حمل کلاهک های بیشتر، اهداف ساختگی ، جمر ها و سایر ابزارها برای شکستن دفاع موشکی را فراهم می کند.

تا کنون، آزمایش‌ های Sarmat در Plesetsk در حال انجام است و به آزمایش‌ های pop-up محدود می شود تا آمادگی های قبل از پرتاب و نحوه خروج موشک از سیلو را بررسی کند. یک بار شارژ کوچک ماکت را به ارتفاع چند ده متر می رساند.

 

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

شرکت UAVERA از پهپاد Cagatay عمود پرواز (VTOL) خود رونمایی خواهد کرد

 

Cagatay_VTOL_UAV.jpeg

پهپاد Cagatay

تولیدکننده پهپاد ترکیه ای، UAVERA، با سرمایه گذاری هلدینگ Coşkunöz در نظر دارد تا پهپاد جدید Cagatay VTOL خود را در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی IDEF 2021 که در  مرکز نمایشگاه و کنگره TÜYAP استانبول بین 17 تا 20 آگوست برگزار می شود به نمایش بگذارد.

پهپاد Cagatay از کلاس پهپادی زیر ابر (BIHA) با مداومت 6 ساعته و برد ارتباطی تا 150 کیلومتر است. این پهپاد همچنین مجهز به قابلیت کنترل ماهواره ای، احساس و اجتناب ، ضد برخورد و حمله گروهی است.

این پهپاد با تلاش مشترک INMARSAT ،COBHAM ،A-TECHSYN و UAVERA اولین سامانه BIHA کنترل شده توسط ماهواره در جهان در کلاس خود است. پهپادهای Cagatay به ماهواره های TÜRKSAT متصل می شوند تا ارتباطی بی وقفه و قابل اعتماد ایجاد شود.

انتظار می رود پهپاد Cagatay در HARBIYE، سامانه "ادغام و مدیریت اطلاعات عملیات"، سامانه ای که توسط HAVELSAN تولید می شود، ادغام شود. HARBIYE در فرآیند های مهم تصمیم گیری، به اشتراک گذاری سریع و دقیق اطلاعات در میدان جنگ و آگاهی محیطی کمک می کند. 

ادغام در سامانه HARBİYE در طول پرواز، پشتیبانی هوایی شناسایی و نظارت زیر ابر را برای تیم های میدانی فراهم می کند.

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

جت تجاری Hindustan-228 هند آزمایش های حرکت زمینی و تاکسی کم سرعت را به پایان رساند

 

HAL-Hindustan-228-Aircraft-1.jpg

Hindustan-228

شرکت دولتی Hindustan Aeronautics Limited (HAL) هند از اتمام آزمایش‌ها ی زمینی و تاکسی آهسته (LSTT) هواپیماهای غیرنظامی بومی خود با نام Hindustan-228 خبر داد.

Hindustan-228 اولین هواپیمای بال ثابت ساخته شده در هند است. این هواپیما همچنین اولین تلاش این شرکت برای ساخت هواپیماهای غیرنظامی است، که خدمات آن تا به امروز فقط روی مشتریان دفاعی متمرکز بوده است. این آزمایش ها بخشی از هفتاد و پنجمین روز استقلال کشور بود.

این شرکت در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در 16 آگوست اعلام کرد: "هواپیماهای تجاری HAL ساخته شده در هند به نقطه عطف بزرگی دست یافته و آزمایش‌های حرکت زمینی و تاکسی آهسته را انجام می دهد."

Hindustan-228 یک هواپیمای چند منظوره 19 نفره است. این هواپیما برای کاربردهایی مانند حمل و نقل VIP، بارورسازی ابر ها، حمل و نقل مسافر، آمبولانس هوایی، نظارتی، عکاسی و برنامه های ترابری ساخته شده است.

 

 

منبع

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.