Recommended Posts

3 minutes قبل , alrkhs گفت:

به نام خدا

جت تجاری Hindustan-228 هند آزمایش های حرکت زمینی و تاکسی کم سرعت را به پایان رساند

 

HAL-Hindustan-228-Aircraft-1.jpg

Hindustan-228

شرکت دولتی Hindustan Aeronautics Limited (HAL) هند از اتمام آزمایش‌ها ی زمینی و تاکسی آهسته (LSTT) هواپیماهای غیرنظامی بومی خود با نام Hindustan-228 خبر داد.

Hindustan-228 اولین هواپیمای بال ثابت ساخته شده در هند است. این هواپیما همچنین اولین تلاش این شرکت برای ساخت هواپیماهای غیرنظامی است، که خدمات آن تا به امروز فقط روی مشتریان دفاعی متمرکز بوده است. این آزمایش ها بخشی از هفتاد و پنجمین روز استقلال کشور بود.

این شرکت در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در 16 آگوست اعلام کرد: "هواپیماهای تجاری HAL ساخته شده در هند به نقطه عطف بزرگی دست یافته و آزمایش‌های حرکت زمینی و تاکسی آهسته را انجام می دهد."

Hindustan-228 یک هواپیمای چند منظوره 19 نفره است. این هواپیما برای کاربردهایی مانند حمل و نقل VIP، بارورسازی ابر ها، حمل و نقل مسافر، آمبولانس هوایی، نظارتی، عکاسی و برنامه های ترابری ساخته شده است.

 

 

منبع

با سلام

اینکه هواپیمای Dornier 228  - دورنیه دو 228 آلمانی هستش !

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 3
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خودروی رزمی بدون سرنشین Mission Master XT

 

راین متال

 مسلح به موشک هدایت شونده بریمستون 

 

FAHj_mQXEAAOY0Z.jpg

 

FAHkAjpVgAELzDN.jpg  FAHj9z4XsAM0Uc-.png

 

 

FAHkBuVWUAYdunE.jpg

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

طرح آواکس بدون سرنشین روسیه

vostokaero_14000720_142907507.jpg

طراحان روسیه‌ای موفق به ساخت پهپاد ویژه «اکتشاف و هدایت راداری دوربرد»* شدند. پرنده بدون‌سرنشین مذکور قادر به گشت‌زنی و اجرای کامل وظایف هواپیمای اکتشاف راداری دوربرد است.

«این تنها یک پهپاد شناسایی نخواهد بود. توسعه پهپادهای بزرگ و مشابه هواپیمای «آ-۵۰» بریف و هواپیماهای مشابه آتی، یک نوآوری و امکان و جهت‌گیری کاملا تازه در صنعت هوایی روسیه است.»

خبر و مطلب بالا را نیکالای دالژِنیکوف سرطراح مجموعه «کرونشتادت» در مصاحبه‌ تلویزیونی اخیر خود اعلام کرده است. دالژنیکوف همچنین افزود: « پرنده جدید امکان کشف وسایل پرنده‌ای که در ارتفاع بسیار کم‌ پرواز می‌کنند را نیز دارد.» 

عملیات خودکار پهپاد-آواکس روسی از دیگر مزیت‌های آن است. به گفته سرطراح پهپادسازی مشهور کرونشتادت روسیه، وسیله پرنده جدید خودش تصمیم‌گیری می‌کند، به شکل خودکار ماموریتش را انجام می‌دهد و خودش به پایگاه بازمی‌گردد‌.

یادآور می‌شود سابقه پیشبرد کارهای مربوط به ساخت آواکس بدون‌سرنشین در دفتر طراحی یاکوولِف و تحت مدیریت نیکالای دالژِنیکوف به سال‌های آغازین دهه ۹۰ میلادی (۷۰ شمسی) باز می‌گردد.

 

به نقل از دوست خوبمون

محمدحسین بختیاری

@vostokaero

(پهپاد ها از سوخت رسان و گشت دریایی در نقش رادار هواپایه ایوکس هم قرار هست استفاده بشوند البته باید پهپاد بزرگی باشه و قابلیت های لینک داده امن داشته باشن و قطعا باعث کاهش هزینه خواهند شد امیدوارم ما هم کمکم چون توی این بخش ضعف داریم ورود کنیم)

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

موشک حامل فوق سبک ایرکوت

vostokaero_14000724_135846546.jpg

 

به گزارش ریانووستی به نقل از منبعی در مجله مجموعه موشکی-فضایی انرگیا، مشخصات فنی یک پرتابگر فوق سبک جدید روسی با نام «ایرکوت» به وزارت دفاع روسیه اعلام شده است. طرح مذکور توسط «تسنیئی‌ماش»* اجرا خواهد شد. موشک جدید قرار است (از ۲۰۲۴) از مرکز فضایی پلستسک پرتاب شود. 

vostokaero_14000724_135846527.jpg

 

بنابر نوشته نشریه مذکور، موشک جدید در دو نمونه ساخته خواهد شد: یک‌بار مصرف و برگشتی (چندبار مصرف با امکان بازگشت مرحله اول به کمک بال‌های تعبیه شده بر روی آن). جرم هنگام پرتاب پرتابگر جدید در حالت یک‌بار مصرف ۲۳/۶ تن و در حالت برگشت‌پذیر ۲۵ تن خواهد بود. نمونه اول را می‌تواند جرم ۵۸۴ کیلوگرمی را در مدار پایین (۲۰۰ کیلومتری)، یا ۸۴ کیلوگرم را در مدار ثابت زمین (ژئو) قرار دهد. در نمونه دوم مقادیر بالا به میزان ۳۹۸ و ۶۰ کیلوگرم خواهند بود. برای سوخت پرتابگر جدید از جفت اکسیژن+متان** در موشک و هِپتیل+آمیل*۳ در شتابگر آن استفاده خواهد شد. (شتابگر*۴ موشک جدید «بخش اوجی»*۵ یا ماژول اوج‌ نامیده می‌شود).

 

همان‌طور که در هنگام‌ اطلاع‌رسانی درباره مطرح شدن مرحله بازگشت‌پذیر پرتابگر «کریلو-اس‌و»نوشتیم، مهندسان روسیه در بند روش بازگشت و فرود عمودی نمانده‌اند و در حال کار بر روی نسخه جایگزین یا روش متفاوت فرود هستند (فرود افقی). با توجه به سابقه کار طراحان شوروی بر روی روش فرود افقی در بازیابی مراحل بازگشتی و قابل بازیافت در پروژه اِنِرگیا-بوران (موسوم به بایکال )، به نظر می‌رسد روش فرود افقی از پذیرش و اقبال و در نتیجه موفقیت بیشتری نسبت به طرحهای به تازگی مطرح‌شده‌ای مانند پرتابگر عمودبازگشت «آمور» برخوردار شود.vostokaero_14000724_135846528.jpg

 

منبع

@vostokaero

 

ویرایش شده در توسط Overdose
  • Like 3
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال تولید سوخت جت از کربن دی اکسید موجود در هوا!

 

211022-F-CO419-1001~1.JPG

KC-135 Stratotanker نیروی هوایی ایالات متحده

 

نیروی هوایی ایالات متحده با شرکت تبدیلی کربن Twelve مشارکت کرده تا کربن دی اکسید (CO2) هوا را به سوخت جت تبدیل کند، فناوری که این نیرو را قادر به تامین سوخت در هر زمان و مکانی می کند.

جدای از جذب و ذخیره کربن یا استفاده از آن، تبدیل کربن می تواند کربن دی اکسید هوا را تقریبا به هر ماده شیمیایی، ماده یا سوخت مثل سوخت جت تبدیل کند.

 

در سال 2020، انرژی عملیاتی نیروی هوایی قراردادی با Twelve امضا کرد تا با اجرای برنامه ای پایلوت، تکنولوژی اختصاصی خود که می توانست CO2 را به سوخت هوانوردی عملیاتی مناسب با نام E-Jet تبدیل کند، اثبات نماید.

 

نیروی هوایی در اعلامیه ای در روز جمعه گفت، این پروژه در آگوست امسال به پیروزی بزرگی رسید و Twelve با موفقیت از CO2 سوخت جت تولید کرد، تا اثبات کند که این پروسه انجام پذیر است و محیط را آماده کند تا سوخت مصنوعی بدون تولید کربن را در ابعادی بزرگتر تولید کند. فاز اول پروژه برنامه ریزی شده تا در ماه دسامبر با گزارشی از جزئیات پروسه و یافته ها به نتیجه برسد.

 

پیامد های این نوآوری برای نیروی هوایی بسیار زیاد خواهد بود. ارزیابی های اولیه نشان می دهد که این سامانه بسیار قابل اجرا و مقیاس پذیر است که به جنگنده ها امکان دسترسی به سوخت مصنوعی از هر کجای دنیا را می دهد. دسترسی قابل اتکا به انرژی و سوخت، برتری زیادی برای عملیات های نظامی دارد. بازی جنگ و تمرین های عملیاتی اخیر، خطر بالای انتقال، ذخیره و رساندن سوخت به نیرو ها، چه در خانه و چه بیرون از خانه، را برجسته کرده است.

 

در اوج جنگ افغانستان، حملات به کاروان های سوخت و آب بیش از 30 درصد تلفات را تشکیل می دادند. با این حال، انتظار می رود با سامانه های تسلیحاتی پیشرفته و عملیات هایی که به نیروی بیشتری نیاز دارند، تقاضای سوخت بالاتر برود.

 

در حال حاضر، دپارتمان نیروی هوایی برای اجرای عملیات در خانه و خارج به سوخت تجاری وابسته است. نیروی هوایی ملزم به استفاده از ترکیب کامیون ها، هواپیما ها و کشتی هاست تا از رسیدن سوخت به میزان مورد نیاز جنگ اطمینان حاصل کند. اما، بسیاری از مناطق عملیات، به خصوص در زمان درگیری، همیشه نمی توانند به راحتی به نقاط دسترسی زنجیره تامین مرسوم دسترسی داشته باشد.

 

180b59e4-ccb8-11ea-9c60-fa163e074e61.jpg

KC-10 Extender آمریکایی در حال انجام سوخت گیری با Dassault Rafale فرانسوی

 

پلتفرم تبدیل کربن Twelve به واحد های اعزامی امکان تولید سوخت در زمان مورد نیاز، بدون احتیاج به متخصصان بسیار ماهر و در محل را می دهد. نیروی هوایی این فرصت را برای این فناوری می بیند که یک منبع مکمل برای سوخت های بر پایه نفت ارائه دهد تا تقاضا را در مناطقی که رساندن سوخت به آنها معمولا مشکل است، کاهش دهد.

 

بسیاری از سوخت های مصنوعی، با نام syngas که از ترکیب کربن مونواکسید و هیدروژن ساخته می شوند، از طریق سوزاندن زیست توده، زغال سنگ، یا گاز طبیعی ایجاد می شوند. فناوری Twelve با تولید syngas  از طریق بازیافت CO2 جذب شده از هوا و فقط استفاده از آب و انرژی تجدید پذیر برای تبدیل کربن دی اکسید،  نیاز به سوخت فسیلی را از بین می برد.

 

پروسه تبدیل syngas به هیدروکربن مایع روش جدیدی نیست. متد چند مرحله ای "سنتز Fischer-Tropsch" در دهه 1920 توسط دانشمندان آلمانی ابداع شد که کمک شایانی به تلاش های جنگی آلمان در جنگ جهانی دوم کرد.

 

امروزه از این روش به طور گسترده برای تولید سوخت مایع مورد نیاز حمل و نقل استفاده می شود. سوخت های سنتزی گواهی دار Fischer-Tropsch به عنوان سوخت افزودنی برای هر نوع هواپیمای خاصی، ابتدا تجاری و سپس توسط ارتش ایالات متحده و دفتر برنامه سامانه مربوط به هواپیما ها، تائید شده است. بالاترین ترکیب تائید شده در حال حاضر، ترکیب 50/50 از سوخت مصنوعی FT و سوخت مبتنی بر نفت است. سامانه Twelve سوخت FT-Synthetic Paraffinic Kerosene را تولید کرد که می تواند تا حداکثر 50 درصد با نفت ترکیب شود.

 

یکی از اولین فاز های این برنامه در انتهای سال 2021 به نتیجه می رسد، دفتر انرژی عملیاتی نیروی هوایی به دنبال افزایش مقیاس این فناوری برای تولید سوخت مصنوعی در ابعادی وسیع تر است. اگر به این مقیاس برسد، این پلتفرم منجر به عملیات های سریع تر و کاهش تکیه بر نفت خارجی خواهد شد و همچنین مزیت کاهش انتشار کربن را نیز دارد (یکی از الویت های اصلی وزارت دفاع تحت رهبری Lloyd Austin III).

اگرچه تعدادی از سؤال ها برای عملیاتی کردن این فناوری مانند چگونگی تامین انرژی تولید syngas در مناطق دور و محل منبع آب برای هیدروژن مورد نیاز (Twelve اشاره کرده که آب این پروسه را نیز می توان از هوا تامین کرد) فعلا بی جواب مانده اند، اما تیم شرکت، این موضوع را گامی مثبت در راستای برنامه مبتکرانه حقیقی می بینند.

 

 

منبع

ویرایش شده در توسط alrkhs
  • Like 2
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 minutes قبل , alrkhs گفت:

به نام خدا

نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال تولید سوخت جت از کربن دی اکسید موجود در هوا!

 

...

 

منبع

سلام

فکر می کنم از نظر شیمی کمی کار عجیبی است . در واقع دی اکسید کربن هوا شکل اکسید شده کربن و پایدار است . انرژی خیلی زیادی لازم است تا دوباره کربن را احیا کرد و برای اکسیداسیون مجدد ( سوخت ) آماده کرد .

باید دید که آیا این کار اصلا از نظر هزینه ، زمان و امکانات به صرفه است ؟ 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 1 آبان 1400 در 12:46 , oldmagina گفت:

باید دید که آیا این کار اصلا از نظر هزینه ، زمان و امکانات به صرفه است ؟ 

یک مطالعه ،البته برای موتور های درون‌سوز خودرو ها، تخمین زده که استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای تولید سوخت به این روش در مجموع بازدهی حدود 16 درصد خواهد داشت.

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
26 minutes قبل , alrkhs گفت:

یک مطالعه ،البته برای موتور های درون‌سوز خودرو ها، تخمین زده که استفاده از انرژی های تجدید پذیر برای تولید سوخت به این روش در مجموع بازدهی حدود 16 درصد خواهد داشت.

سلام

همون انرژی تجدید پذیر را می توان با ذخیره در انباره ها در موتورهای الکتریکی به کار برد . فکر می کنم بازدهی اش بالاتر از این مقدار باشد !

ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , oldmagina گفت:

همون انرژی تجدید پذیر را می توان با ذخیره در انباره ها در موتورهای الکتریکی به کار برد . فکر می کنم بازدهی اش بالاتر از این مقدار باشد !

سلام از ماست. بله تخمین زدند با اون روش بازدهی بیشتر از 70 درصد می شه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه بشه با انرژی غیر فسیلی و تجدیدپذیر مثل بادی و خورشیدی از دی اکسید هوا سوخت تهیه کرد از نظر زیست محیطی با ارزشه.ولی چیزی که نیروی هوایی ایالات متحده دنبالشه یه جور پکیج هست که بشه در هر شرایط اضطراری سوخت تهیه کرد و لنگ نموند

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا
قرارداد عظیم ابوظبی با پاریس برای خرید 80 فروند جنگنده رافال

DA00031317_Si.jpg
 

با سفر رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون به امارات، دولت ابوظبی یک قرارداد عظیم جهت خرید ٨٠ فروند جنگنده رافال (F.4) و 12 هلیکوپتر حمل ونقل نظامی به ارزش 17 میلیارد یورو، معادل با 19.2 میلیارد دلار  به جهت بهبود روابط اقتصادی و سیاسی با فرانسه و بروزرسانی نیروی هوایی این کشور به امضا رساند، به گفتۀ کاخ الیزه، «فرانسه دارای سه پایگاه نظامی در امارات است و فروش ٨٠ فروند جنگنده مدرن رافال و دوازده هلیکوپتر نظامی و ملحقات آنها گویای اعتماد متقابل دو کشور در عرصه های امنیتی است.»


YAXLLRYLLJIW3IL72L5LTH6N5M.jpg


پیش از این، قطر با ۳٦ فروند و مصر با ٥٤ فروند خریداران هواپیمای رافال را از فرانسه بودند، در دور سفر خود به منطقه امانوئل ماکرون با رهبران قطر و عربستان نیز ملاقات خواهد کرد، قابل توجه است که ابوظبی در کنار خرید جنگنده های رافال از فرانسه به دنبال خرید 50 فروند جنگنده F-35 از ایالات متحده نیز هست!


Screenshot_28239729.png

 

نقل قول

در سال های اخیر کشور های حوزه خلیج فارس با خرید های گسترده تسلیحات هوایی توازن قوا در منطقه استراتژیک جنوب کشور را برهم زده اند، امید است تهران با خریدهای به شدت مورد نیاز به نهاجا جانی دوباره ببخشه، نیروی هوایی به عنوان مکمل برای نیروی موشکی از اهمیت فوق العاده مهمی برخوردار است.

 

 



 

مبنع
 

 

  • Like 1
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 minutes قبل , AM4 گفت:

قرارداد عظیم ابوظبی با پاریس برای خرید 80 فروند جنگنده رافال

 

اینها باید الان تو چابهار و مشهد و تبریز برا زدن طالبان و آذربایجان میبودن 

ویرایش شده در توسط majid363

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
54 minutes قبل , majid363 گفت:

اینها باید الان تو چابهار و مشهد و تبریز برا زدن طالبان و آذربایجان میبودن 

متوجه منظورتون نمیشم، یعنی ایران باید خریداری میکرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , majid363 گفت:

اینها باید الان تو چابهار و مشهد و تبریز برا زدن طالبان و آذربایجان میبودن 

حاجی کسی با جنگنده ۲۰۰میلیون‌دلاری که ساعتی ده ها هزار دلار هزینه داره میره با طالبان درگیری میشه؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.