Recommended Posts

سپر ضدموشکی آمریکا در اروپا تاثیری منفی بر اوضاع در آسیا خواهد داشت "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اظهار داشت که طرح آمریکا برای اسقرار سامانه ضد موشکی خود در لهستان و چک می تواند تاثیری منفی بر اوضاع در آسیا داشته باشد. لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با واکنش سازمان همکاری های شانگهای نسبت به طرح آمریکا گفت: "ما مسئله استقرار سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در اروپا را بطور ویژه بررسی نکردیم. اما ما می بینیم که پیامدهای اقداماتی یکسویه در اینجا نیز دیده می شوند، بویژه با در نظر داشتن ترکیب اعضا و ناظرین در سازمان همکاری های شانگهای". وزیر امور خارجه روسیه یقین دارد که پیشنهاد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره استقاده مشترک با آمریکا از ایستگاه راداری گابال در آذربایجان، در صورت امتناع آمریکایی ها از استقرار سامانه ضد موشکی خود در اروپا بررسي مي شود. در سازمان همکاری های شانگهای کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان عضو بوده و کشورهای ایران، هند، پاکستان و مغولستان بعنوان ناظر حضور دارند. روسیه علاوه بر استفاده مشترک از ایستگاه راداری گابال در آذربایجان پیشنهاد داده بود که در آینده برای ساخت سیستم جهانی دفاع ضد موشکی، ایستگاهی راداری راه اندازی کرد که هم اکنون در آرماویر (کرانه کراسنودار، جنوب روسیه) در دست ساخت است. "سرگی ایوانوف" معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه معتقد است که سیستم جهانی دفاع ضد موشکی با تامین دسترسی برابر به آن نه تنها برای آمریکا و روسیه و بلکه برای کشورهای اروپایی ،می تواند تا سال 2020 ساخته شود. آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيروي دريايي ارتش آمريكا اعلام كرد سومين ناوهواپيمابر اين كشور به منظور تقويت شمار ناوگان درياي اين كشور در خليج‌فارس راهي منطقه است.[/align]

[align=center]تصویر[/align]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه از منامه،‌ در بيانيه امروز ارتش آمريكا آمده است ناو هواپيمابر هسته‌اي "يو‌اس‌اس‌ انترپرايز" و ناوهاي همراه به ناوهاي هواپيمابر "يو‌اس‌اس‌ استنيز" و "يو‌اس‌اس نيميتز" در منطقه عملياتي ناوگان پنجم نيروي دريايي ارتش آمريكا خواهد پيوست.
سخنگوي نيروي دريايي ارتش آمريكا بدون اشاره به جزئيات بيشتر به خبرگزاري فرانسه گفت: «انترپرايز به سمت آبهاي مربوط به ناوگان پنجم در حركت است و قرار نيست جايگزين ناو ديگري در منطقه شود.»
آدميرال دوم "كوين كاسگريف" در بيانيه‌اي اعلام كرد: «ناو انترپرايز قدرت نيروي دريايي را در برابر رفتار اخلال‌گرانه و قهري كشورهاي ديگر تقويت مي‌كند و حمايت از سربازان مستقر درعراق و افغانستان را بيشتر مي‌كند.»
اين فرمانده آمريكايي اعزام اين ناو را به منظور تحريك هيچ يك از كشورهاي منطقه ندانست.
ارتش آمريكا مقر ناوگان پنجم را كه در منامه بحرين مستقر است مسئول امنيت 5/6 ميليون كيلومتر مربع در منطقه اعلام كرده است.

Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
USS Enterprise CVN-65

ناو هواپيمابر يو اس اس اينترپرايز، به سال 1957 سفارش داده شد و به سال 1960 رسمن وارد خدمت در نيروي دريايي ايالات متحده گرديد.

اين ناو غول پيكر، پس از سري ناوهاي هواپيمابر كلاس نيميتز، سنگين ترين ناو هواپيمابر نيروي دريايي ايالات متحده محسوب مي شود و مجهز به پيشرانهء اتمي بسيار پرقدرت مي باشد.

اين ناو كه اولين ماموريتش، در جريان بحران موشكي كوبا به سال 1962 ابلاغ شد، تاكنون حامل جنگنده هاي مدرن و به روز ايالات متحده بوده است. ابتدا با جنگنده هاي F-4B و سپس با جنگنده هاي F-14 و هواپيماهاي آواكس E-2 و هواپيماهاي جنگ الكترونيك EA-6B Prowler مجهز شد.

يكي از ماموريتهاي اين ناو به سال 1998 و بر عليه پايگاههاي نظامي رژيم بعث عراق انجام شد. (عمليات روباه صحرا) سپس اين ناو به سال 2001 جهت ايجاد پوشش هوايي در عمليات آزادسازي افغانستان از چنگ القاعده و طالبان به كار گرفته شد. اندكي بعد، در نبرد سال 2003 (آزادسازي عراق) وارد عمل گرديد.

بر عرشهء اين ناو هواپيمابر، تعداد 66 فروند هواپيما و هليكوپتر جاي گرفته اند:
43 فروند سوپر هورنت اف18
4 فروند هواپيماي ضدرادار ويژهء جنگ الكترونيك EA-6B Prowlers
4 فروند آواكس E-2C Hawkeyes
شش هليكوپتر S-3 Vikings
پنج هليكوپتر SH-60 Seahawks

از نظر اغلب كارشناسان نظامي غرب، اين ناو همواره در موقعيت هاي جنگي به خدمت احضار مي شود.

اطلاعات بیشتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"الکساندر ماکسیچف" معاون مدیر کمپانی روسی-هندی "براموس آئرو اسپیس" تلفنی از دهلی نو اطلاع داد که دومین ناوشکن مدل 61 "رامویر" نیروی دریایی هند تا پایان سال جاری مجهز به موشک های بالدار مافوق صوتی "براموس" می شود.

به گفته وی، "براموس آئرو اسپیس" در حال حاضر مشغول فراهم سازی سفارش هند برای تجهیز سه ناوشکن مدل 61 "راجپوت"، "رامویر" و "رانویجی" به موشک های براموس است. در انتهای دو ناو مدل 61 ، یعنی "رامویر" و "رانویجی" دستگاه پرتاب عمودی 8 محفظه ای با موشک های بالدار مافوق صوت براموس کار گذاشته می شود.

در دماغه این کشتی ها نیز دو دستگاه پرتاب زاویه دار 4 محفظه ای با موشک بالدار پی-20 با سرعتی کمتر از سرعت صوت کار می گذارند.

در ناوشکن "راجپوت"، دستگاه پرتاب عمودی 8 محفظه ای ویژه کارگذاری در انتهای کشتی در نظر گرفته نشده بود. اما محفظه های پرتاب موشک براموس جایگزین 4 محفظه درونی پرتاب موشک پی-20 در دو دستگاه پرتاب زاویه دار در دماغه می شوند.

ناوشکن "رانویجی" در سال آینده به دستگاه پرتاب عمودی در انتهای کشتی مجهز خواهد شد.

تصویر
خبرگزاری «نووستی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واشنگتن، 20 تیر، خبرگزاری «نووستی»/دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی آمریکا به «نووستی» اطلاع داد که گروه ناو هواپیمابر شماره 12 نیروی دریایی آمریکا متشکل از شش کشتی و یک زیر دریایی به فرماندهی ناوهواپیما بر "اینترپرایس" به سمت خلیج فارس به حرکت درآمد.

در این گزارش آمده است: ".این گروه تحت فرماندهی "اینترپرایس" (CVN 65) همراه با اسکادران اول از پایگاه دریایی "نورفولک"در چارچوب پشتیبانی از جنگ فراگیر با تروریسم راهی هدف خود شد".

بر اساس این گزارش این دومین سفر مشابه "اینترپرایس" طی 14 ماه گذشته است. روز 18 نوامبر سال گذشته ناو هواپیما بر مذکور از اولین سفر خود باز گشته بود.

دریابان "کوین کاسگریف" فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه کتبی خود تاکید کرده است: "حضور "اینترپرایس" به نیروی دریایی آمریکا امکان مقابله با رفتار متجاوزانه، تخریب کننده و خشونت آمیز برخی از کشورها و همچنین حمایت از سربازان و تفنگداران دریایی ما در عراق و افغانستان را خواهد داد ".

این گروه ضربتی در کنار "اینترپرایس" و زیر دریایی تهاجمی "فیلادلفیا" از ناوچه های "فورست شرمان"، "جیمز ویلیامز"، آرلی بیوک" و "استاوت" و همچنین ناو موشک انداز "گتیس بورگ" و کشتی پشتیبانی "ساپلاین" تشکیل شده است. کلا در حدود 7,5 هزار نفر ملوان و تفنگدار دریایی در این گروه حضور دارند.

رسانه های گروهی آمریکا به نقل از منابعی در پنتاگون گزارش دادند که گروه ضربتی تحت فرماندهی "اینترپراس" جانشین گروه دیگری می شود.

"اینترپرایس" از طریق کانال سوئز وارد محدوده مرکزی فرماندهی آمریکا خواهد شد در همان حال گروه "استینس" منطقه را از سمت شرقی ترک گفته و عازم پایگاه خود در بندر "برمرتون" ایالت واشنگتن خواهد شد.

تصویر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]پنتاگون طرح اعزام ناو هواپيمابر سوم به خليج فارس را تكذيب كرد[/align]
[align=center]
مقامات پنتاگون اعلام كردند ناو هواپيمابر يو‌اس‌اس اينترپرايز در حال استقرار در منطقه خليج فارس است و جايگزين يك و احتمالا دو ناو هواپيمابر ديگري مي‌شود كه در اين منطقه مستقر هستند.

[/align]
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات نيروي دريايي آمريكا پيش از اين احتمال اينكه اينترپرايز به دو ناو ديگر افزوده شود، مطرح كرده بودند كه در اين صورت منطقه شاهد بزرگترين حضور آمريكا در خليج فارس از زمان حمله به عراق بود.
اما «برايان ويتمن»، سخنگوي پنتاگون اين مسئله را كه رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا تصميم به افزايش تعداد ناوها به سه ناو را گرفته است، رد كرد و افزود استقرار اينترپرايز بخشي از يك «جايگزيني معمول» است.
وي گفت: «وزارت دفاع تصميمي براي استقرار سه ناو هواپيمابر نگرفته است.آنچه گيتس گفته ادامه وضعيت حاضر درباره سطح تلاش‌ها در حوزه مسئوليت فرماندهي مركزي آمريكاست.»
مقامات دفاعي پس از آن به خبرنگاران گفتند انتظار مي‌رود زماني كه اينترپرايز وارد منطقه شد، ناو يواس‌اس استنيس منطقه را ترك كرده باشد و اينكه ناو جديد جايگزين ناو يو‌اس‌اس نيميتز مي‌شود.
يك مقام پنتاگون گفت: «فكر نمي‌كنم اين يك جابجايي يك به يك باشد. اما اينترپرايز در حال ورود به منطقه است و منطقي اين است كه فكر كنيم هر دوي ناوهاي ديگر در آينده نه چندان دور منطقه را ترك مي‌كنند.»
اين مقام تاكيد كرد ناو ديگر با نام يواس‌اس ترومن قرار نيست تا پاييز به خليج فارس اعزام شود و تا آن زمان تنها يك ناو در اين منطقه مستقر خواهد بود.
يك مقام ارشد ديگر دفاعي نيز گفت: «اين تصميمي نيست كه اتخاذ شده است. ما مي‌توانيم دو ناور را نگه داريم، مي‌توانيم اين تعداد را به يك برسانيم. قصد نداريم سه ناو داشته باشيم.»
آدميرال دوم «كوين كاسگريف»، فرمانده اين ناو با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد اينترپرايز «قدرت دريايي براي مقابله با رفتار مدعيانه، نفاق‌افكنانه و اجباري برخي كشورها و حمايت از سربازان و تفنگدارانمان در عراق و افغانستان فراهم مي‌كند.»
در ادامه اين بيانيه آمده است: «استقرارهاي معمول گروههاي جنگي در خاورميانه به منظور تحريك هيچ يك از كشورهاي حاشيعه خليج (فارس) نيست.»

Farsnews

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"الکساندر دروبیشفسکی" دستیار فرمانده کل نیروهای هوایی روسیه روز پنجشنبه اطلاع داد که هواپیماهای موشک بر دور برد "توپولوف-22 ام.3" طی مانور مشترک نیروهای هوایی و دریایی روسیه با موفقیت اهداف تعیین شده در دریای بارنتس را نابود کردند. وی گفت: "خلبان های ناوگان استراتژیک نیروی هوایی بیش از 20 پرواز با هواپیمای "توپولوف-22 ام.3" انجام دادند. چهار هواپیما با موفقیت موشک های نوع هوا به زمین را پرتاب کردند که اهداف تعیین شده در دریای بارنتس را نابود کردند. وی تاکید نمود که در این مانور تنها خلبانان جوان حضور داشتند که برای اولین بار موشک پرتاب می کردند. او همچنین خاطر نشان داشت که بر این مانور در ناوگان شمالی و خاور دور، هواپیماهای جاسوسی کشورهای ناتو نظارت داشتند. دروبیشفسکی اظهار داشت: "بعلت انجام این مانور در مناطق عمل همه روزه دو سه هواپیمای "اریون"، "آتلانتیک" و RS-135 دیده می شدند که پیگیر روند انجام مانور هستند. در صورتی که معمولاً در این منطقه تنها یک هواپیما دیده می شود". نووستي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری «نووستی»/دفتر روابط عمومی نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه گزارش داد که تا پایان دسامبر سال جاری 48 سکوی زمینی (منظور چاه های زیر زمینی برای پرتاب موشک است) برای موشک های "توپول -ام" در خدمت نیروهای استراتژیکی موشکی روسیه قرار خواهد گرفت. در این گزارش توضیح داده شده است: "در حال حاضر پنج هنگ موشکی در "تاتیشوا" (استان ساراتوف) به موشک های"توپول-ام" مجهز شده اند. طی سال جاری در این لشکر امور مربوط به تجدید تسلیحاتی چهار سکوی پرتاب زمینی به اتمام خواهد رسید. بدین ترتیب گروه موشکی مجهز به "توپول -ام" ثابت تا پایان سال جاری 48 سکوی زمینی مجهز به موشک در اختیار خواهد داشت". در این گزارش تاکید شده است: "طبق برنامه احداثی نیروهای استراتژیکی موشکی تا سال 2010 قرار است که یکی دیگر از هنگ های زیر مجموع "تاتیشوا" به مجموعه موشکی "توپول-ام" مجهز شود". پیش از این "سرگی ایوانوف" معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود که در چارچوب برنامه تسلیحاتی دولت تا سال 2015 قرار است که ده ها موشک پایگاه زمینی و مراکز فرماندهی و همچنین بیش از 50 مجموعه های سیار زمینی "توپول-ام" در کشیک نظامی قرار گیرند".

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سازمان منع گسترش سلاحهاي شيميايي (او- پي - سي - دبليو) كه مقر آن در لاهه مي‌باشد،روز جمعه اعلام كرد، آلباني اولين كشوري است كه اثبات شده سلاحهاي شيميايي موجود خود را نابود كرده‌است. به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه، اين سازمان طي انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، آلباني، واقع در جنوب شرقي اروپا، يكي از ‪ ۱۸۲‬كشور امضاكننده پيمان منع گسترش سلاحهاي شيميايي، ‪ ۱۶/۷‬تن سلاح شيميايي خود را نابود كرده‌است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رييس جمهوري روسيه دستور داد اجراي "قرارداد كاهش سلاحهاي متعارف در اروپا" از سوي اين كشور، ماداميكه كشورهاي عضو ناتو نيز آنرا تصويب و اجرا نكنند، به حالت تعليق درآيد. به گزارش بخش مطبوعاتي رياست جمهوري روسيه "اين تصميم به دليل شرايط مربوط به اجراي قرارداد مذكور در اروپا كه به امنيت روسيه مربوط مي‌شود و تدابير فوري مي‌طلبد اتخاذ شده است" "ولاديمير پوتين" دلايلي كه روسيه را به اين اقدام واداشته، گسترش ناتو، تصميم آمريكا براي استقرار سلاحهاي متعارف در كشورهاي بلغارستان و روماني و نيز عدم اجراي تعهدات سياسي برخي از كشورهاي عضو قرارداد براي تسريع در تصويب آن اعلام كرده است. رييس جمهوري روسيه در ماههاي اخير چند بار در مورد خروج كشورش از اجراي قرارداد كاهش سلاحهاي متعارف اروپا بدليل عدم پايبندي به آن از سوي كشورهاي اروپايي هشدار داده بود. قرارداد كاهش سلاحهاي متعارف در اروپا در سال ‪ ۱۹۹۰‬در پاريس به امضا مقامات ‪ ۲۲‬كشور اروپايي رسيده و در سال ‪ ۱۹۹۹‬در استانبول ، اصلاح و تجديد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پلیستسک (استان آرخانگلسکایا)، 23 تیر، خبرگزاری «نووستی»/ ژنرال "ولادیمیر پاپوفکین" فرمانده کل نیروهای فضایی روسیه روز شنبه اعلام نمود که این نیروها در اواخر سال جاری میلادی به مجموعه سبک موشک فضایی "روکوت" مجهز می شوند. وی در مراسم جشن 50-مین سالگرد تاسیس فرودگاه فضایی پلیستسک گفت: "مجموعه موشک فضایی روکوت پس از آنکه موشک حامل این مجموعه بار مفید نظامی را به فضا منتقل کند، در ترکیب تسلیحات نیروهای فضایی قرار می گیرد. طبق برنامه ما، این در اواخر سال جاری میلادی خواهد بود". به گفته ژنرال، "روکوت" تا زمانی در نیروهای فضایی مورد استفاده قرار می گیرد که این نیروها به مجموعه سبک "آنگارا" مجهز شوند. مجموعه موشک فضایی "روکوت"، موشک حامل نوع سبک است. وزن آن در زمان پرتاب 107.5 تن و وزن بار مفید که به مدار 200 کیلومتری منتقل می کند، 1.9 تن است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ائتلاف تحت امر آمريكا و نيروهاي افغان 36 شبه نظامي طالبان را در درگيري‌هاي جداگانه در سراسر اين كشور كشتند. ائتلاف تحت امر آمريكا و نيروهاي افغان 36 شبه نظامي طالبان را در درگيري‌هاي جداگانه در سراسر اين كشور كشتند. خبرگزاري رويتر گزارش داد: فرمانده نيروي هوايي افغانستان اعلام كرد آمريكا شش هلي كوپتر را در ماه اوت به افغانستان اعزام خواهد كرد. قرار است آمريكا 186 هواپيما به افغانستان تحويل دهد. ژنرال عبدالوهاب قهراني فرمانده ارشد نيروي هوايي افغانستان گفت: قرار است 186 هواپيما در اختيار ما قرار داده شود كه اين هواپيماها شامل هواپيماهاي شناسايي، هلي‌كوپتر و هلي كوپتر تهاجمي است. آمريكا اين تجهيزات نظامي را در اختيار ما قرار خواهد داد؛ اما ما تا قبل از سال 2012 جت‌هاي جنگنده را در اختيار نخواهيم داشت. قهراني تصريح كرد: واشنگتن به عنوان بخشي از چند ميليارد كمك خود به افغانستان اين هواپيماها را در اختيار ما قرار خواهد داد. تا سال 2012 افغانستان كنترل كامل تمامي پايگاه‌هاي هوايي خود را در اختيار خواهد داشت. آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سايت موعود: وقتی آمریکا بعد از حوادث یازدهم سپتامبر به بهانه‌ی انتقام به کشورهای مسلمان افغانستان و عراق حمله کرد؛ نظامیان آمریکایی مرتکب جنایاتی شدند که حتی وجدان نویسنده‌های غربی را نیز تحت تاثیر قرار داد. از جمله نوشته‌های نویسنده‌هایی مثل "جرمی اسکاهیل" که پشت پرده‌ه‌ی برخی از این جنایات را آشکار ‌ساخت. جرمی اسکاهیل در کتاب تازه‌ی خود با عنوان "آب سیاه؛ قوی ترین ارتش مزدور جهان" از قراردادهای مخفی، محفلی و خصوصی امریکا در حمله به عراق خبر می‌دهد که حداقل استخدام یکصدهزار مزدور و گانگستر خیابانی برای انجام ماموریت‌های غیر رسمی دولت بوش و کشتن انسان‌های دیگر کشورها را شامل می‌شود؛ پروژه‌ای که در آن "سیاه‌های" ارتش آب سیاه، بدون هیچ محدودیت و رعایت قانون خاصی، پروژه‌های سیاه‌تر صاحبان آمریکایی خود را پیش می‌برند. این افراد "حق دارند" آدم بکشند ولی هیچ دادگاه بین المللی "حق" مجازات آنها را "ندارد" و همانطور که اسکاهیل مدعی می‌شود، فاجعه بارتر حمایت این پروژه از سوی مولتی میلیونرهای مسیحی است که از حامیان اصلی بوش در انتخابات هم بودند. به نوشته‌ی جرمی اسکاهیل که کتابش در غیاب پوشش رسانه‌ای و خبرنگاران تشنه‌ی سوژه‌های داغ، به بازار نشر آمده، نوشته‌های او بیشتر به یک سند دادگاهی شباهت دارد که از یک طرف بی‌توجهی رسانه‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات ناگفته‌ای از آب سیاه دولت آمریکا ارایه می‌کند. به گزارش کتاب‌نیوز، وی در این کتاب 450 صفحه‌ای داستانی از شرارت و توطئه علیه بشریت را تعریف می‌کند که در آن مثل فیلم‌های هالیوودی چند نفر و البته در اینجا "چند هزار نفر " بدون سوال و جواب استخدام می‌شوند، اسلحه می‌گیرند و بعد از انجام کار، پول خود را می‌گیرند و در جایی دوردست از شهرهای دنیا گم می‌شوند. آب سیاه در عراق علاوه بر استخدام شهروندان کشورهای مختلف حتی از خود عراقی‌ها نیز برای کشتن هموطنان خود استفاده می‌کند و اگر نیروهای نظامی امریکایی تحت فشارهای بین المللی از این کشور خارج شوند این پروژه همچنان ادامه پیدا می‌کند. اسکاهیل با گردآوری اسناد و مدارک مربوطه، این پروژه را اولین بار برخاسته از نظریه 10 سپتامبر سال 2001 دونالد رامسفلد می‌خواند (تنها یک روز قبل از حادثه یازدهم سپتامبر) که در یک جلسه محرمانه با حضور مقامات ارشد پنتاگون مطرح گردید. به عبارتی دیگر هیئتی محرمانه توسط رامسفلد برای تشکیل این پروژه انتخاب می‌شوند و در آن جلسه در ابتدا حمایت از نظامیان آمریکایی بهانه قرار داده می‌شود؛ ولی در حقیقت "آب سیاه" که بیشتر توسط "اریک پرنس" مولتی میلیونر افراطی مسیحی کنترل می‌شود به پنتاگون تحمیل می‌گردد. پرنس 38 ساله که یکی از سرمایه‌داران جوان آمریکایی محسوب می‌شود، پیش از این در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است و هم اکنون به عنوان حامی اصلی احزاب راست گرای مسیحی و حزب جمهوری‌خواه مشهور است. بر اساس مدارک ارایه شده اسکاهیل، پرنس در سال 1995 پروژه آب سیاه را در سن 27 سالگی بعد از مرگ پدرش و رسیدن به ارثیه‌ای بیش از یک میلیارد دلار آغاز کرد. "آب سیاه" در عراق هر کسی با هر ملیتی از آمریکایی گرفته تا اسراییلی و حتی عراقی را با 300 تا 600 دلار مواجب در روز ــ مبلغی که هیچ مرد و زنی در سازمان‌های نظامی آمریکا هم دریافت‌ نمی‌کند ــ برای کشتن استخدام می‌کند و این افراد وظیفه دارند بدون کوچکترین سوالی سرنوشت مردان، کودکان و زنان را در روستاهای عراق به گلوله‌های سربی بسپارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمريكا از تصميم روسيه درباره پيمان تسليحاتي اروپا ابراز ناخرسندي كرد دولت آمريكا روز شنبه از اقدام روسيه در تعليق مشاركت خود در پيمان كنترل تسليحاتي در اروپا موسوم به "پيمان نيروهاي متعارف اروپا" ابراز ناخرسندي كرد. به‌گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، "گوردون جاندرو" سخنگوي كاخ سفيد در بيانيه‌اي گفت: از اينكه روسيه مشاركت خود را در پيمان نيروهاي متعارف اروپا به حال تعليق درآورده، متاسفيم. وي افزود: آمريكا به گفتگوهاي خود با مقامات روس در ماههاي آينده براي يافتن راهي جهت متقاعد كردن روسيه به ازسرگيري مشاركت خود در اين پيمان ادامه خواهد داد. جاندرو خاطرنشان كرد: ما بدنبال راهي هستيم كه منافع همه و همچنين امنيت اروپا را تضمين كند. كاخ كرملين امروز اعلام كرد: "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوري روسيه حكمي را امضا كرده كه به موجب آن، مشاركت روسيه در پيمان نيروهاي متعارف اروپا به حال تعليق درآمد. سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) نيز تصميم روسيه را براي تعليق، نااميدكننده خواند. "جيمز آپاتوري" سخنگوي ناتو گفت: "اين اقدامي نااميدكننده و به نوعي، يك عقب‌گرد است. از نظر ناتو، اين معاهده شالوده اصلي تامين امنيت و ثبات اروپا محسوب مي‌شود. معاهده كنترل تسليحات متعارف در اروپا كه از سال ‪ ۱۹۹۲ميلادي با هدف شفافيت، اعتمادسازي، و همكاري كشورهاي عضو معاهده به‌اجرا درآمد، براي شمار تانك‌ها و نيروها در كشورهاي عضو ناتو و پيمان سابق "ورشو" در شرق اروپا سقفي را تعيين كرده است. اين درحالي است كه روسيه چندين بار تهديد كرده بود كه به خاطر پيشروي نظامي آمريكا در مناطقي كه زماني متعلق به شوروي سابق بودند، از اين معاهده خارج مي‌شود. تصميم آمريكا براي استقرار سپر دفاع موشكي در اروپا، يكي از دلايل روسيه براي خروج از اين پيمان اعلام شده است. آويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مردم هند دارن از گرسنگي مي ميرن مثل حيوان زندگي مي كنند بعد هر روز يك موشك آزمايش مي كنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.