Recommended Posts

[quote][quote][quote]آخه گفته بودن از پايگاه هوايى پرتاب شده و نيروى هوايى ازش استفاده مى كنه٬ گفتم شايد همچنين بوده! مگر اين رسته ى موشكى مال نيروى زمينى نيست[/quote]
تا جایی که من می دونم موشک های زمین به زمین هم برای نیروی هوایی ارتش حساب می شه
مثلا اکثر موشک های ایران دست نیروی هوایی سپاه است[/quote]
من فکر می کنم الان نیروی موشکی ایران بصورت مستقل از بقیه نیروها عمل می کند مثل پدافند هوایی که اخیرا از نیروی هوایی ارتش جدا شد و مستقل گردید دوستان اگر اشتباه گفتم تصحیح کنید.[/quote]

تا اونجا که من میدونم عمده موشکهای زمین به زمین بالستیک کوتاه برد تا برد بلند ایران تحت کنترل نیروی هوایی سپاه هست، نیرویی که جدا شد مربوط به پدافند هوایی ارتش بود و ربطی به سپاه نداشت و حتی موشکهای تور-ام1 همچنان تحت کنترل سپاه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
sina12152000 جان فکر نکنم نیروی موشکی ایران از نیروی هوایی سپاه جدا شده باشه به نظرم GRIPEN عزیز درست می گه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بنا بر نتایج مطالعه ای که شرکت "فراست اند سالیوان" منتشر کرده است با بالا رفتن دامنه مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه،‌ حجم خریدهای تسلیحاتی این منطقه تا سال دو هزار و چهارده میلادی از مرز یکصد میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. [/b]
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتد پرس ، دراین گزارش تصریح شده است عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل در صدر خریداران تسلیحات در خاورمیانه قرار دارند.
در سال گذشته میلادی، امارات متحده عربی حدود چهار میلیارد دلار به امور نظامی اختصاص داد. این در حالی است که طی همین مدت اسرائیل حدود سیزده میلیارد دلار به این گونه امور تخصیص داد.

در این گزارش آمده است "[color=green]عربستان سعودی تا پنج سال آینده سالیانه سی و شش میلیارد دلار به امور نظامی تخصیص خواهد داد."
[/color]
در گزارش فراست و سالیوان آمده است "نسبت هزینه های دفاعی این کشورها به تولید ناخالص داخلی آنها در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا در بالاترین حد خود قرار دارد.

این گزارش تصریح می کند : رکود اقتصاد جهانی و نوسانات قیمت نفت تاثیری بر نسبت هزینه های نظامی این کشورها با تولید ناخالص داخلی انها ندارد.

تحلیل گران فراست و سالیوان در گزارش خود خاطر نشان کردند "توان اقتصادی کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی انها را قادر می سازد حجم زیادی از تولید ناخالص داخلی خود را به امور دفاعی تخصیص دهند."

بنا بر محاسبات و تحلیل های انجام شده،‌ خاورمیانه تا سال دو هزار و چهارده میلادی حدود یازده درصد خریدهای تسلیحاتی در کل جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

[color=green]اشتهای خرید تسلیحات در خاورمیانه به اندازه ای بالاست که کشورهای بحرین و اردن نیز خواستار خرید موشک های پیشرفته هوا به هوا طی قراردادهایی به مبلغ دویست میلیون دلار شده اند.[/color]

در اوایل ماه جاری میلادی، آژانس همکاری امنیتی دفاعی امریکا ،از زیر مجموعه های وابسته به وزارت دفاع این کشور،‌ جزئیات این قراردادها را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

[color=green]بنا بر این اطلاعات، اردن به دنبال خرید هشتاد و پنج فروند موشک هوا به هوای میان برد و پیشرفتهAIM-120C-7 و شش فروند یکصد و بیست فروند موشک 120 C captive air training است به ارزش حدود یکصد و سی میلیون دلار از امریکاست. [/color]

[color=green]بحرین نیز خواستار خرید بیست و پنج فروند موشک هوا به هوای پیشرفتهAIM-120C-7 به ارزش حدودا چهار میلیون دلار از امریکا شده است.[/color]

با این حال، اژانس همکاری امنیتی دفاعی امریکا اعلام کرده است این گونه خریدهای تسلیحاتی از سوی اردن و بحرین توازن نظامی در منطقه خاورمیانه را به هم نخواهد زد.

تحلیل گران می گویند مهمترین طرف هایی که از معاملات تسلیحاتی با کشورهای منطقه خاور میانه سود می برند کشورهای صادر کننده تسلیحات،‌ از جمله روسیه،‌ هستند. این کشورها به دنبال یافتن بازارهای جدیدی برای فروش تسلیحات خود هستند زیرا بازار خرید تسلیحات در امریکا و اروپا اشباع شده است.

گائوتام گاناپاتی یکی از تهیه کنندگان گزارش فراست اند سالیون می گوید "کشورهایی مهمی مانند روسیه از فروش های تسلیحاتی به کشورهای خاورمیانه سود می برند."

فروش تسلیحات به کشورهای خاورمیانه می تواند برای کشورهای فروشنده تسلیحات دستاوردهای سیاسی در منطقه نیز به دنبال داشته باشد زیرا فروش های نظامی می توانند به شکل گیری ائتلاف های منطقه ای جدید و افزایش نفوذ منطقه ای منتهی شوند.

بالاجی سریمولاناتان ، از پژوهشگران موسسه فراست اند سالیوان می گوید "برای مثال، ممکن است روسیه بخواهد تجهیزات نظامی اش را از طریق شرکت های دولتی خود به کشورهای خاورمیانه بفروشد و از این رهگذر به امتیازات مالی و دیپلماتیک در منطقه دست یابد."

در این گزارش همچنین ادعا شده است : یکی از نگرانی هایی که کشورهای منطقه خاورمیانه را به سوی خرید هر چه بیشتر تسلیحات نظامی سوق داده است وجود بازیگران غیر دولتی در منطقه است که آرمان های بنیادگرایانه و دینی دارند.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=198981

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]به بخش اخبار نظامی منتقل گردید[/color]

من نمیدونم کشورهای عربی این همه تسلیحات رو برای چی میخوان ولی اینو میدونم که قدرتهای نظامی فروشنده تسلیحات به این کشورها سود کلانی به جیب میزنن چه آمریکا و چه روسیه و یا حتی اروپا

ولی همیشه یه عقیده ای دارم که تسلیحات پیشرفته بدون نیروی انسانی پیشرفته 20% کارایی داره و من در این کشورهای پولدار عربی تصور نمیکنم کسی اصلا به خودش زحمت بده تا آموزش خوبی داشته باشه چون کلا ثروت همراه با خوشگذرانی قدرت نمیاره بلکه ترکیب ثروت و نیروی نظامی ورزیده و تسلیحات پیشرفته بروز و از همه مهمتر دانش میتونه قدرت نظامی تولید کنه که همچین چیزی در کشورهای نامبرده نمیبینم

خب شاید هم همون سیاست ایران هراسی که غرب دنبال میکنه روی اعراب تاثیر گذاشته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]توپولف بمب افکنهاي راهبردي جديد مي سازد[/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/58817546.jpg[/img][/align]

[align=center]عکس تخیلی[/align]

وزارت دفاع روسيه و شرکت توپولف امسال قراردادي در زمينه طراحي و توليد بمب افکن هاي راهبردي کاملا جديد امضا کردند.
ايگور شفچوک مدير عامل "توپولف" اين مطلب را در نمايشگاه بين المللي هوافضاي "ماکس-2009" در پايتخت روسيه ايراد کرد.
شفچوک گفت: امسال ما قراردادي براي هواپيماهاي دورپرواز آينده امضا نموديم. اين هواپيماها کلا جديد بوده و به پيشرفته‌ترين سامانه‌ها مجهز خواهند شد.
به گزارش ريانووستي از مسکو، در حال حاضر نيروي هوايي روسيه بمب افکن هاي استراتژيکي "توپولف-160"، "توپولف-95 اس" و "توپولف-22 ام3" در اختيار دارد.
به گفته وي هواپيماهاي جديد به روسيه اين امکان را خواهد داد که در سال 2020 بتواند با موفقيت با بهترين نمونه هاي خارجي رقابت کند.

http://www.iribnews.ir/VmkNews.aspx?ID=V546940

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا اين عكسه كه تخيلى نيست؟! F-117 NightHawk خودمونه!
مگر نگفتيد توپولف ورشكست شده و حقوق و وظايفش بين آنتونوف و يه جاى ديگه تقسيم شده؟ پس چى شد اين توپولفى ها كه هنوز دارن ابراز وجود مى كنند؟!

يه سؤال: اين توپولفى ها نمى خوان يك كم رژيم بگيرن ٬ از اين «توپولى» در بيان؟! بشن لاغرف؟!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]المسفر نويسنده و استاد دانشگاه قطر در مقاله‌اي با عنوان "وجود پايگاه هاي نظامي آمريکا در خاک مصر" در روزنامه‌ الشرق با اشاره به اين که مصري‌ها هميشه ادعا کرده اند که جزو کشورهايي هستند که اجازه نداده‌اند پايگاه نظامي در خاک آنها شکل بگيرد، اين ادعاي مصر را به سخره گرفته است.




به گزارش روز يکشنبه ايرنا، وي مي‌نويسد: من از اخباري که اين روزها در مورد وجود پايگاه‌هاي آمريکايي در خاک مصر مي‌شنوم چندان تعجب نمي‌کنم زيرا اين موضوع را بارها مطرح و تاکيد کرده‌ام که نه تنها آمريکا در خاک مصر پايگاه نظامي دارد بلکه در جريان اشغال کشور عراق، آمريکا با استفاده از پايگاه‌هاي هوايي، دريايي و موشکي خود در مصر، اين کشور را زير آتش کامل گرفت.
وي به نقل از روزنامه العربي مصر (7/2001/6) مي‌نويسد: 33 پرواز جنگي از اين پايگاه‌ها براي حمله به عراق ترتيب داده شد و مناطق سوق‌الجيشي سومال در عراق بارها توسط همين هواپيماها بمباران شدند.
نويسنده اين مقاله مي افزايد: بعيد نيست در آينده نزديک، مصر شاهد حمله هواپيماهاي آمريکايي مستقر در اين پايگاه‌ها براي نابودي تونل‌هاي غزه - مصر يعني تنها کانال حياتي مردم فلسطين هم باشد.
المسفر افزود: مصري‌ها چطور مي‌توانند اين ادعا را تکذيب کنند در حالي که بر اساس اعلام پايگاه وزارت دفاع آمريکا، اين کشور در تمامي کشورهاي شوراي همکاري خليج‌فارس بدون استثناء داراي پايگاه است.
وي مي نويسد: بحرين به مرکز فرماندهي ناوگان پنجم آمريکا تبديل شده و بسياري از کشتي‌هاي جنگي، زيردريايي‌‌ها و بيش از 70 فروند هواپيماي جنگي در آنجا مستقر شده است. امارات نه تنها به آمريکايي‌ها پايگاه داده بلکه به فرانسوي‌ها نيز چنين اجازه‌اي نيز داده است، عراق هم که يکپارچه به پايگاه نظامي آمريکا تبديل شده است. برخي از کشورهاي شمال آفريقا هم براي جذب پايگاه نظامي در خاک کشورهاي خود مسابقه گذاشته‌اند.
نويسنده مقاله يادشده تصريح کرد: با همه اين اوضاع و احوال من مخالف استقرار چنين پايگاه‌هايي در کشورهاي عربي هستم زيرا آن را ناقض اصلي بي‌طرفي و حاکميت تلقي مي‌کنيم، ولي مصر هم نبايد خود را با دوره‌هاي دهه 50 و 60 مقايسه کند و ادعاهاي رهبري دنياي عربي و سکان‌داري مخالفت با اينگونه اقدامات را داشته باشد، مگر اين که بگوييم يک اراده سياسي قوي در اين کشور پيدا شده و مي‌خواهد به مردم خود رجوع کند، توافقات ذلت‌بار "کمپ دپويد" را لغو کند، از خدمتگزاري به اهداف و منافع اسراييل خارج شود و به جاي اينکه منافع يک اقليت کوچک کمتر از 2 درصدي را در نظر بگيرند به دامن ملت خود بازگشته و منافع اکثريت مردم و جامعه را در نظر بگيرند.

[/color]


منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 657820[size=18][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: با كشته شدن 4 نظامي ديگر انگليسي در افغانستان، تعداد كشته شدگان اين كشور به 204 تن رسيد.

[url=لینک]http://media.farsnews.com/Media/8805/Images/jpg/A0715/A0715378.jpg[/url]


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات امنيتي انگليس امروز دوشنبه اعلام كردند كه چهار ديگر از نظاميان اين كشور در افغانستان كشته شدند و آمار كلي كشته شدگان نظامي انگليس در مناطق مختلف افغانستان، از ابتداي تجاوز نيروهاي غربي به اين كشور به 204 تن رسيد.
بر اساس اين گزارش، 3 تن از نظاميان انگليسي در انفجاري در نزديكي شهر "سنگين " در ولايت هلمند جنوبي كشته شدند و 1 نفر ديگر از نظاميان انگليسي كه روز شنبه مجروح شده بود در نتيجه شدت جراحات ديروز يكشنبه كشته شد.
وزارت دفاع انگليس امروز با تائيد اين خبر اعلام كرد كه از زمان آغاز حمله به افغانستان در سال 2001 تاكنون بيش از 204 نظامي انگليسي در افغانستان كشته شده‌اند.
بيانيه وزارت دفاع انگليس بعد از آن صادر شد كه يكي از نظاميان اين كشور در اثر شدت جراحات ناشي از يك انفجار در بيمارستان انگليسي‌ها در افغانستان جان سپرد.
"گوردون براون " نخست‌ وزير انگليس روز گذشته در واكنش به بيانيه وزارت دفاع اين كشور گفته بود كه مرگ دويستمين نفر از نظاميان انگليسي در افغانستان خبر به شدت دردناكي بود.
انگليس كه يكي از مهم‌ترين هم‌پيمانان آمريكا در حمله سال 2001 به افغانستان است، اكنون حدود 9هزار نظامي در اين دارد.
اين در حالي است كه فرمانده آتي ارتش انگليس در افغانستان از احتمال به طول انجاميدن مأموريت نظامي انگليس در افغانستان تا 30 يا 40 سال آينده خبر داد.
ژنرال "ديويد ريچاردز " در مصاحبه‌اي اعلام كرد: نقش ارتش انگليس تغيير خواهد كرد اما اجرايي شدن كامل فرآيند حضور نظامي انگليس در افغانستان احتمالا تا 30 يا 40 سال آينده ادامه خواهد يافت. ژنرال ريچاردز اواخر آگوست جاري سمت فرماندهي كل ارتش انگليس در افغانستان را بر عهده خواهد گرفت.



منبع:http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8805230261

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]ارتش روسیه برای اولین بار آموزش‌های لازم برای محافظت از تاسیسات نفت و گاز این کشور را در برنامه های خود قرار داد.





به گزارش مرکز خبری امید به نقل از رویترز از مسکو، رسانه‌های نظامی روسیه اعلام کردند به منظور مقابله با هر گونه حمله احتمالی تروریست ها به تاسیسات نفت و گاز این کشور، ارتش آموزش‌های لازم را در دستور کار قرار داده است.



ارتش روسیه دوشنبه هفته گذشته عملیات گسترده حفاری را که محدوده‌ای به وسعت صدها کیلومتر را پوشش می‌دهد، از منطقه ایکوتسک تا بوریاتیا در نزدیکی دریاچه بایکال آغاز کرد. این عملیات که چهارشنبه وارد مرحله اصلی شد، شامل مشق نظامی در منطقه نظامی سیبری نیز بود.



وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: این عملیات نظامی بر آموزش نیروهای ارتش برای پیشگیری و مقابله موثر با حملات احتمالی تروریستی، چگونگی برخورد با فوریت‌های پس از حملات و نحوه مقابله با موقعیت‌های غیرعادی که در روند انتقال مواد هیدورکربنی پیش‌می‌آید، متمرکز شده است.



روسیه به عنوان دومین کشور صادر کننده نفت جهان، در حال احداث خط لوله‌ای برای انتقال ذخایر عظیم نفتی این کشور در منطقه نفت‌خیز سیبری به بازارهای مصرف آسیا از جمله چین است؛ حرکتی که موجب تنوع بخشی به بازار مصرف انرژی روسیه و دستیابی به بازارهای جدید به غیر از بازار مصرف اروپا می‌شود.



وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد که ارتش روسیه به دیگر ارگان‌های نظامی و محافظتی این کشور برای انجام تمرین‌های بیشتر پیوسته است.



روزنامه محلی نیزاویسیمایا گازتا نیز اعلام کرد عملیات نظامی مشابهی در شمال و شمال غرب روسیه اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر برای جلوگیری از حملات احتمالی به خطوط لوله انتقال گاز روسیه برگزار می‌شود.



بر پایه این گزارش، علاوه بر منطقه نظامی لنینگراد، منطقه دریای سیاه و ناوگان مستقر در دریای بالتیک و همچنین واحدهای نظامی از بلاروس، متحد نظامی روسیه، در این عملیات شرکت خواهند کرد.



روسیه به منظور تنوع بخشی به مسیرهای انتقال گاز خود به اروپا و عدم وابستگی به انتقال گاز از اوکراین، اقدام به احداث خط لوله نورد استریم کرده؛ این خط لوله قرار است در سال 2011 به بهره‌برداری برسد.








منبع:
http://omidnews.ir/NSite/FullStory/?id=6970

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الحمد الله . الحمد الله . الحمد الله . خدا را صد هزار مرتبه شکر . الهی تمامیه این نظامیان هویج زرد انگلیسی در همین اتش فتنه ای که در افغانستان و منطقه ایجاد کرده اند به درک واصل شوند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همونطور که در منبع اصلی هم میشه دید این خبر کمی قدیمیه، چند روز پیش خبر رسید که آمار از 210 نفر هم تجاوز کرده.

در رابطه با خود خبر هم با نظر ColonelShak شدیدا موافقم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آمار تلفات سربازان انگليس در افغانستان به 208 تن رسيد


هم‌زمان با سفر نخست‌وزير انگليس به افغانستان، يك سرباز نیروی دریایی اين كشور در افغانستان كشته شد.


با کشته‌شدن يك سرباز نیروی دریایی انگلستان در افغانستان، آمار تلفات نیروهای انگلیسی از آغاز جنگ افغانستان در سال 2001 ميلادي تاکنون به 208 تن رسید.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز،‌ با کشته‌شدن یک سرباز نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در انفجاری در استان «هلمند»، آمار تلفات نیروهای انگلیسی در افغانستان به 208 تن رسید.
هم اکنون حدود 9 هزار نیروی نظامی انگلیسي در افغانستان حضور دارند.
اين سرباز انگليسي در حالي در افغانستان كشته شد كه «گوردون براون»،‌ نخست‌وزير انگليس كه سرزده وارد افغانستان شده است در ديدار با سربازان انگليسي تاكيد كرد كه مشارکت انگلیس در جنگ افغانستان برای امنیت داخلی این کشور ضروري است.


منبع:ايلنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آمار تلفات سربازان انگليس در افغانستان به 208 تن رسيد


هم‌زمان با سفر نخست‌وزير انگليس به افغانستان، يك سرباز نیروی دریایی اين كشور در افغانستان كشته شد.


با کشته‌شدن يك سرباز نیروی دریایی انگلستان در افغانستان، آمار تلفات نیروهای انگلیسی از آغاز جنگ افغانستان در سال 2001 ميلادي تاکنون به 208 تن رسید.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز،‌ با کشته‌شدن یک سرباز نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در انفجاری در استان «هلمند»، آمار تلفات نیروهای انگلیسی در افغانستان به 208 تن رسید.
هم اکنون حدود 9 هزار نیروی نظامی انگلیسي در افغانستان حضور دارند.
اين سرباز انگليسي در حالي در افغانستان كشته شد كه «گوردون براون»،‌ نخست‌وزير انگليس كه سرزده وارد افغانستان شده است در ديدار با سربازان انگليسي تاكيد كرد كه مشارکت انگلیس در جنگ افغانستان برای امنیت داخلی این کشور ضروري است.


منبع:ايلنا[/quote]

دو تا هم امروز کشته شدن به اضافه دو آمریکایی ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا خير بدهد يه مقداري دقت اين بمبهاشون رو بالا بردن
اگه طالبان كشته كه ان شاالله خودش هم يه روز مثل همينا بشه (مثل گل بپاشه رو ديوار )
اگه هم كار گروهاي واقعا اسلامي بوده كه خدا خيرشون بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.