Recommended Posts

[b]
کارشناس:عدم عرضه S-300 به ایران به ضرر صنایع نظامی روسیه است [/b]

یک نماینده صنایع نظامی فدراسیون روسیه روز چهارشنبه به «ریا نووستی» گفت که اگر روسیه از عرضه مجموعه های موشکی ضدهوایی اس-300 به ایران امتناع کند، صنایع نظامی روسیه ضرر بسیاری خواهند کرد. وی گفت: "اجرای قرارداد عرضه مجموعه های اس-300 به ایران، بطور کامل به تصمیم مقامات سیاسی کشور بستگی دارد".

این کارشناس ضمن صحبت درباره جوانب مالی این قرارداد اظهار داشت که در اگر روسیه از عرضه اس-300 به ایران امتناع کند، صنایع نظامی روسیه "ضرر مالی بسیاری خواهند دید".

[color=darkred]پیشتر "کنستانتین ماکینکو" معاون رئیس مرکز تحلیل استراتژی و فناوری به «ریا نووستی» گفته بود که امتناع از قرارداد عرضه سیستم های ضدهوایی اس-300 به ایران می تواند برای صنایع روسیه 1میلیارد دلار سود دریافت نکرده و جریمه به مبلغ 300-400 میلیون دلار را به همراه داشته باشد.[/color]

نماینده صنایع نظامی روسیه یادآور نمود که مجموعه های اس-300، تسلیحاتی دفاعی هستند و افزود: "ممنوعیتی در رابطه با آنها وجود ندارد و روسیه حق دارد مستقلانه درباره عرضه این تسلیحات به هر کشوری که ممنوعیتی در رابطه با آن وجود نداشته باشد، تصمیم گیری کند".

قرارداد عرضه سیستم های اس-300 به ایران در ماه دسامبر 2005 امضا شده بود، اما رسماً از آغاز تحقق این قرارداد اطلاعی داده نشده است. در ماه دسامبر 2008، خبرگزاری رسمی ایرانی - ایرنا - به نقل از "اسماعیل کوثری" معاون رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیتی مجلس ایران اطلاع داد که روسیه عرضه قطعات سیستم دفاع ضدهوایی اس-300 به ایران را آغاز کرده است. پس از آن سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه رسماً اعلام کرد که خبر عرضه سیستم های ضدهوایی اس-300 به ایران صحت ندارد.

اخبار مربوط به احتمال عرضه مجموعه های موشکی اس-300 از روسیه به ایران نگرانی کشورهای غربی و اسرائیل را برانگیختند.

سیستم های اس-300 ویژه دفاع از مووسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت واردسازی ضربه به اهداف زمینی نیز برخوردار است. تازه ترین مدل سیستم اس-300 می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند. پیشتر روسیه به ایران مجموعه های ضدهوایی موشکی تور-ام1 را با برد شلیک 12 کیلومتر و ارتفاع پرواز موشک 6 کیلومتر عرضه کرده بود.

http://pe.rian.ru/articles/interview/20091021/123601886.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اينطوري از غرب ! بهره ميكشند ! اينجا ايران ضرر خاصي نميكنه ! و يه 300 400 ميليون گيرش مياد ! ... اون سيستم ها هم روي دستشون ميمونه كه بجاي 700 ميليون دلار 1 ميليارد قيمت گذاشتن ! و بايد غرب پولشو بده ... كه نداره بده ! ... اينجا عربستان بايد وارد بشه و اينها رو بخره ... و عربستان هم نمياد اوني كه به ايران عرضه شده رو بخره ! مدل بالاتر يا بهتر ميخواد مثلا اس 400 ! ...


حالا روسيه گدا ! مياد اينقدر ضرر بده ! يا روسهايي كه بخاطر يك دلار دلال بازي در ميارن ! ميان از 1 ميليارد دلار سود بگذرند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا اگر واسه فروش S-400 عربستان رو مجبور كنند كه S-300 هاي آماده شده براي ايران رو هم بخره يا اون ضرر 300 400 ميليون رو بده چي.
عربستان هم كه پول داره هم ميخواد يك خوش خدمتي واسه آمريكا و اسرائيل انجام بده هم به خيال خودش پدافندي ضد موشك هاي ايران داشته باشه. آمريكا و اسرائيل هم يك دوري با اين پدافندها مي زنند. روسيه هم با پيشنهاد يك قرارداد نظامي ديگه به ايران سعي ميكنه ضرر خودشو به حداقل برسونه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر نکنم روسیه یه همچین اشتباه بزرگی بکنه وشریک استراتژیک مانند ایران رو به عربستان غرب گرا عوض کنه .وامریکا هم یه همچین بازار بزرگی مانند عربستان رو به این راحتی ها از دست بده ولی اگه یه همچین کاری شد یه قرارداد دیگه درد و درمون می کنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]بمباران منطقه ای در جنوب لبنان[/color]

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به مناطق جنوب لبنان و به بهانه پاسخ به پرتاب یک فروند موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی اسرائیل، منطقه حولا در جنوب لبنان را بمباران کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه ، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پرتاب موشک به شمال اراضی اشغالی تلفاتی نداشت.

این شبکه به جزئیات بیشتری در باره این خبر اشاره نکرد.

[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=38737]رجا نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]ادعای توقیف کشتی سلاح های ایرانی در سواحل یمن
برخی سایت های خبری در یمن نیز مدعی شدند که نیروهای مرزبانی یمن در اوایل هفته جاری این کشتی ایرانی را با نام "ایران اردبیل" توقیف و به ساحل بندر میدی یمن هدایت کرده اند.

عصر ایران - یمن از توقیف یک محموله سلاح ایران در محدوده آبهای این کشور خبر داد.[/color]

به گزارش عصر ایران، سی ان ان آمریکا مدعی شد نیروهای مرزبانی یمن یک فروند کشتی ایرانی را در نزدیکی ساحل منطقه میدی در استان حجه در دریای سرخ توقیف کرده اند.

برخی سایت های خبری در یمن نیز مدعی شدند که نیروهای مرزبانی یمن در اوایل هفته جاری این کشتی ایرانی را با نام "ایران اردبیل" توقیف و به ساحل بندر میدی یمن هدایت کرده اند.

بنابراین گزارش، ادعا شده این کشتی در حال حمل سلاح برای گروه الحوثی در یمن بوده است. همچنین پنج ایرانی و یک هندی در این کشتی توقیف شده حاضر بودند که بازداشت و هم اکنون توسط نیروهای امنیتی یمن از آنها بازجویی می شود.
این خبر توسط سایت های خبری نزدیک به حزب حاکم در یمن منتشر شده است.
مقامات مسئول در پایتخت یمن از اظهار نظر درباره این حادثه هنوز واکنش نشان نداده اند.

استان حجه همسایه استان صعده یمن است. بیشترین درگیری گروه الحوثی با نیروهای دولتی یمن در این استان در جریان است.

با این حال برخی دیگر از سایت های خبری در یمن گزارش داده اند که مقامات یمنی تا قبل از رسیدن نیروهای نظامی آمریکایی اقدام به آزاد کردن کشتی ایرانی کرده اند.

سایت الموتمر نزدیک به حزب حاکم یمن نیز از سفر هیئت پارلمانی ایران به صنعا در روز یکشنبه برای پیگیری وضعیت این کشتی توقیف شده خبر داده است.


منبع: [url=http://asriran.com/fa/pages/?cid=88588]عصر ایران[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]مانور نظامی مشترک عربستان و پاکستان

ارتش عربستان سعودی از چهار نیروی مستقل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی تشکیل شده است.تعداد نیروهای نظامی عربستان سعودی 350 هزار نفر و میزان هزینه های تسلیحاتی این کشور نیز 18 میلیارد دلار در سال 2006 اعلام شده است .[/color]

عصرایران - عربستان سعودی و پاکستان مانور نظامی را با عنوان "صمصام 3 " اجرا می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط چاپ لندن، عربستان سعودی و پاکستان مانور نظامی مشترکی را در خاک عربستان سعودی از چند روز پیش آغاز کرده اند.

این رزمایش در مناطق جنوبی عربستان سعودی و با مشارکت نیروهای زمینی ارتش این کشور و نظامیان پاکستانی برگزار می شود.

ژنرال علی بن زید خواجی فرمانده منطقه جنوبی عربستان در این باره گفت که این رزمایش مشترک با هدف توسعه و افزایش روابط بین جمهوری اسلامی پاکستان و پادشاهی عربی سعودی، تبادل تجربه های نظامی و ایجاد روحیه فعالیت مشترک میان همکاران نظامی در دو کشور صورت می گیرد.

همچنین معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با ژنرال چارلز کیفلاند فرمانده نیروهای ویژه آمریکا نیز دیدار کرد.

ارتش عربستان سعودی از چهار نیروی مستقل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی تشکیل شده است. فرمانده عالی نیروهای مسلح در این کشور پادشاه است و ولیعهد مسئولیت وزارت دفاع، امور هواپیمایی و سمت بازرس کل را برعهده دارد.

همچنین نیروهایی با عنوان گارد پادشاهی و نیروی موشک های استراتژیک نیز در زیر مجموعه ارتش عربستان سعودی قرار دارند.
ارتش عربستان سعودی به شکل امروزی آن در نیمه قرن گذشته تاسیس شد.

تعداد نیروهای نظامی عربستان سعودی براساس جدیدترین آمارهای قابل استناد 350 هزار نفر و میزان هزینه های تسلیحاتی این کشور نیز 18 میلیارد دلار در سال 2006 اعلام شده است .

[url=http://asriran.com/fa/pages/?cid=88607]عصر ایران[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يک نويسنده و تحليلگر مسايل سياسي گفت: هراس از موشک هاي ايران مانند کابوسي رژيم اسراييل را به وحشت انداخته و ارتش اين رژيم را براي تحکيم هرچه بيشتر ساختار دفاعي و نظامي خود به تکاپو واداشته است.

"کمال ذبيان" در گفت و گو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (رژيم صهيونيستي از درون) شبکه خبري "العالم"، اظهار داشت: صهيونيست ها از افزايش روز افزون توانمندي هاي دفاعي ايران به ويژه از قدرت موشکي آن از جمله موشک شهاب در وحشت و کابوس به سر مي برند.

وي با اشاره به اظهارت مسؤولين ايران که رژيم اشغالگر را از هر گونه تجاوزگري به حريم جمهوري اسلامي برحذر داشته است؛ گفت: تجربيات گذشته نشان مي دهد ايران در برابر تجاوزگري هاي دشمنان هيچگاه دست و پا بسته عمل نکرده بلکه همواره ضربات کوبنده اي بر تجاوزگران وارد کرده است .

ذبيان با بيان اين که ناکامي رژيم اسراييل در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه ،حمله صهيونيست ها به تأسيسات هسته اي ايران را به سراب مبدل کرده است؛ خاطرنشان کرد: اگرچه صهيونيست ها در دهه80 توانستند تأسيسات هسته اي عراق را مورد حمله قرار دهند اما امروز با اين واقعيت روبرو هستند که براي تحکيم امنيت و حفظ بقاي خود نمي توانند دست به تجاوزگري و اقدامات احمقانه بزنند.


[url=http://alalam.ir/Persian/detail.aspx?id=84243]العالم[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]روسيه همچنان از تحويل موشك‌هاي «اس-300» به ايران خودداري مي‌كند[/color]

خبرگزاري فارس: معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد مسئله تحويل مجموعه موشك‌هاي تدافعي «اس-300» به ايران كه قرارداد فروش آن به جمهوري اسلامي در سال 2005 امضاء شده، فعلا مطرح نيست.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازيه تا»، "سرگئي ايوانف " معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد اين كشور مجموعه موشكهاي تدافعي «اس-300» را به ايران تحويل نمي‌دهد. ايوانف روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت: «تحويل اين مجموعه موشكها كه مخصوصا تدافعي بوده و نه سيستم موشكي، در حال حاضر مطرح نيست.»
سرويس فدرال همكاري‌هاي نظامي-فني روسيه در تاريخ 22 اكتبر (30 مهر ماه) اعلام كرده بود كه اين كشور به همكاريهاي خود با جمهوري اسلامي ايران كه دقيقا مطابق با قوانين موجود و تعهدات بين المللي روسيه است، ادامه خواهد داد.
اين ارگان نظامي روسيه در خصوص تحويل موشك‌هاي «اس-300» به ايران يادآور شده بود كه نمي‌تواند در خصوص طرح‌هاي مشخص خود در زمينه همكاري‌هاي نظامي و يا تعهدات برعهده گرفته تفسيري ارائه دهد، چرا كه در اين صورت ديگر شريكي قابل اطمينان براي طرف مقابل به شمار نيامده و امكان استفاده از اين موقعيت بوجود آمده را براي رقباي بالقوه خويش فراهم مي كند.
پيش از اين مقامات روسي اعلام كرده بود كه فعلا عجله اي براي آغاز تحويل مجموعه موشكهاي «اس-300» به ايران نخواهند كرد، چرا كه اين مسئله ممكن است مانع از آغاز گفتگوها با دولت جديد آمريكا شود.
بر اساس اين گزارش در ماه فوريه سال 2009 "مصطفي نجار " وزير دفاع سابق ايران در سفر خود به مسكو پنهان نكرده بود كه تاكيد اصلي وي در اين سفر، تحويل اين موشك‌ها به جمهوري اسلامي است.
قرارداد مربوط به فروش مجموعه موشك‌هاي تدافعي «اس-300» روسيه به ايران در دسامبر سال 2005 بين دو كشور امضاء شده است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808070083

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]تنش در روابط اسرائيل و اسپانيا باعث لغو سفر باراك به مادريد شد

خبرگزاري فارس: تنش در روابط اسپانيا و رژيم صهيونيستي به دليل اختلافات درباره فرماندهي نيروهاي سازمان ملل در لبنان باعث لغو سفر برنامه‌ريزي شده وزير جنگ اين رژيم به مادريد شد.[/color]

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، در پي اختلاف اسرائيل با اسپانيا درباره فرماندهي نيروهاي سازمان ملل در لبنان، "ايهود باراك " سفر برنامه ريزي‌شده خود به مادريد را لغو كرد.

سفارت رژيم صهيونيستي در مادريد و منابع ديپلماتيك اسپانيا لغو شدن اين سفر كه قرار بود روزهاي 4 و 5 نوامبر برگزار شود را تاييد كردند.

اوايل ماه جاري ميلادي "بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستي به طور مخفيانه از "سيلويو برلوسكوني " نخست وزير ايتاليا درخواست كرده بود كه مسئوليت فرماندهي نيروهاي سازمان ملل در لبنان را ادامه دهد، اين در حالي است كه طبق برنامه‌ريزي‌ها فرماندهي اين نيروها بايد به اسپانيا محول شود.

ارتش رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را براي ابقاي ژنرال "كلوديو گرازيانو " در فرماندهي نيروهاي سازمان ملل در لبنان به كار بست.

ارتش رژيم صهيونيستي تلاش دارد مسئوليت اين فرمانده ايتاليايي در لبنان شش ماه ديگر تمديد شود، اما طبق برنامه‌ريزي‌ها اين فرمانده بايد جاي خود را تا چند هفته ديگر به اسپانيا دهد.

دخالت رژيم صهيونيستي براي تعويق فرماندهي اسپانيا در جنوب لبنان باعث ايجاد تنش در روابط تل‌آويو و مادريد شده است.

مقامات اسپانيايي از اقدام نخست وزير اسرائيل در گفت‌وگو با برلوسكوني براي تمديد فرماندهي ايتاليا بر نيروهاي سازمان ملل در لبنان به شدت عصباني شده‌ و اعلام كرده‌اند اين اقدام بايد با هماهنگي اسپانيا صورت مي‌پذيرفت.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808081022]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر نکنم روسیه یه همچین اشتباه بزرگی بکنه وشریک استراتژیک مانند ایران رو به عربستان غرب گرا عوض کنه .وامریکا هم یه همچین بازار بزرگی مانند عربستان رو به این راحتی ها از دست بده ولی اگه یه همچین کاری شد یه قرارداد دیگه درد و درمون می کنه .[/quote]

شفق جان خبر بالا رو خوندی؟
حالا نظرت چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"منابع اسرائیلی اعلام کردند، ارتش آمريكا در چند روز گذشته چند رادار پيشرفته‌ ديجيتالی در مرز عراق با ايران، سوريه و تركيه نصب كرده است."
چند پایگاه اینترنتی خبری عرب زبان ، امروز (دوشنبه) به نقل از منابع اسرائیلی گزارش دادند، ارتش آمریکا با نصب سامانه پیشرفته رادار در مرز عراق هرگونه حرکت هوایی را در مرزهای ایران، سوریه و ترکیه تحت نظارت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطینی "معان" ، این سامانه همچنین اطلاعات را به نیروی هوایی عراق منتقل خواهد کرد و برخی از این رادارها با برج مراقبت فرودگاه بین المللی بغداد مرتبط خواهد شد.

به گفته منابع یادشده ، رادارهای نصب شده در مرز عراق نوعی تدبیر مقدماتی است که توان کنترل پیشرفته آمریکا و متحدان آن را برای هرگونه حمله احتمالی هوایی به تاسیسات هسته ای ایران فراهم می کند.

منابع اسرائیلی نیز مدعی شده اند، نیروهای آمریکایی با این سامانه می توانند هرگونه فعالیت نظامی ایران علیه تلاویو کنترل کنند.
http://www.jahannews.com/vdcjomea.uqetmzsffu.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نوشته روزنامه "راينيشن پست "آلمان، يک مقام مسوول در ارتش المان روز سه شنبه با تاييد اين خبر گفت: در اين رويارويي که ماه قبل اتفاق افتاد، شليکي صورت نگرفت.
به گفته وي،بمب افکن يوروفايتر در مرز هوايي استوني در درياي بالتيک با حرکت ما فوق سرعت دو بمب افکن روسي مواجه شد، ولي در نهايت بمب افکن هاي فنلاندي هواپيماهاي روسي را به حريم هوايي خود بازگرداندند.
آلمان جرو چند کشور اتحاديه اروپا است که از دو ماه پيش مراقبت از حريم هوايي ، استوني، لتوني و ليتواني را آغاز کرده اند.
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=770182

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روز سه شنبه 27 اکتبر نمایشگاه تجهیزات امنیتی و دفاعی روسیه ، "اینترپلی تکس 2009" در مسکو افتتاح شد . سازماندهندگان این نمایشگاه، وزارت کشور روسیه و سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی می باشند. در نمایشگاه بیش از 300 موسسه روسی و خارجی شرکت دارند و انتتظار می رود که امسال بیش از 40 هیئت رسمی از کشورهای مختلف جهان حضور یابند . امسال تجهیزات خارجی از 11 کشور اتریش، بلاروس، بلژیک، آلمان، دانمارک، ایتالیا، کانادا، هلند، امارات متحده عربی، تایوان و اوکراین به نمایش گذاشته شده اند . این نمایشگاه تا 30 اکتبر ادامه خواهد داشت .

[url=http://pe.rian.ru/photolents/20091028/123725999.html]ریانووستی[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]روز سه شنبه 27 اکتبر نمایشگاه تجهیزات امنیتی و دفاعی روسیه ، "اینترپلی تکس 2009" در مسکو افتتاح شد .[/quote]

هر كدوم از دوستاني كه اينترنت پر سرعت داره عكسهاي اين نمايشگاه رو تو يه تاپيك ارسال كنه. بايد جالب توجه باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.