hightech

حمله اسرائیل به غزه - 1315 شهید و 5340 زخمی تاکنون ، شهادت بیش از 410 کودک فلسطینی

Recommended Posts

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین



نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از رو به رو شدن با مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی به فرماندهی شاخه نظامی جنبش حماس وادار به عقب نشینی از محله تل الاسلام غزه شدند.

به گزارش منابع محلی، نیروهای اشغالگر صهیونیست که بامداد دیروز پنج شنبه وارد منطقه تل الاسلام شهر غزه شدند، در نخستین ساعات صبح امروز و بعد از رو به رو شدن با مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی از این منطقه عقب نشینی کردند.

گزارش ها همچنین حکایت از آن دارد که تیم ها وابسته به سازمان امداد و نجات با ورود به منطقه، شروع به بازرسی پرداختند تا پیکر پاک شهدایی که در زیر آوار مانده اند، را بیرون بکشند.

منابع محلی به خبرنگار ما گفتند که نیروهای اشغالگر چند شهروند فلسطینی را ربوده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده نمودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس از اجلاس سران عرب در قطر افشا شد؛
قطر و افغانستان، منبع فرستادن بمب‏های فسفری به فلسطین
هواپیماهای «اف 16» و دیگر هواپیماهای پیشرفته آمریکا مستقر در فرودگاه «العدید» قطر، به حالت آماده باش درآمده و به آنها دستور داده شده است که در صورت تجاوز هواپیما یا موشک دوربرد به اسرائیل، هواپیماهای مستقر در این پایگاه برای دفاع از آسمان اسرائیل، پرواز کرده و به حمله‌کنندگان یورش برند.

منابع خبری از انتقال سه نوع بمب مخرب ساخت آمریکا به اسرائیل برای بمباران نوار غزه خبر می‏دهند. به گزارش خبرنگار «تابناک»، این منابع اعلام کردند که دو پل هوایی بین پایگاه نظامی «العدید» دوحه قطر و پایگاه نظامی «بگرام» افغانستان به وسیله هواپیماهای ترابری آمریکا ایجاد شده و بمب‏های فسفری، هوشمند و یک نوع بمب ناشناخته دیگر در سه هفته گذشته از این طریق به اسرائیل فرستاده شده است.

از سوی دیگر، خبر می‏رسد که هواپیماهای «اف 16» و دیگر هواپیماهای پیشرفته آمریکا مستقر در فرودگاه «العدید» قطر به حالت آماده باش درآمده و به آنها دستور داده شده است که در صورت تجاوز هواپیما یا موشک دوربرد به اسرائیل، هواپیماهای مستقر در این پایگاه برای دفاع از آسمان اسرائیل، پرواز کرده و به حمله کنندگان یورش برند.

این خبر که صبح امروز از سوی شبکه العربیه نیز تأیید شد، می‏افزاید که ستاد فرماندهی کنترل عملیات ناوبری ارتش آمریکا نیز در قطر به حالت آماده باش درآمده و با استفاده از سیستم‏های ماهواره‏ای و کنترل زمینی از آسمان اسرائیل مراقبت می‏کنند.

گفتنی است، در روزهای اخیر، اجلاس سران عرب و ایران به ابتکار امیر قطر در دوحه برگزار شده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک روزنامه اصولگرای صبح تهران، خواستار اسکورت کشتی های حامل کمک های ایران به مردم غزه توسط قایق های توپدار و سریع السیر نیروهای مسلح ایران شد.
به گزارش عصرایران "رسالت" در سرمقاله خود به قلم محمدكاظم انبارلويي با اشاره به ممانعت اسراییل از پهلو گرفتن کشتی کمکی ایران در ساحل غزه نوشت:

-كشتي 2 هزار تني كمك‌هاي دارويي و غذايي هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران به ارزش صدها ميليون دلار كه به غزه اعزام شده اكنون به دو قدمي آب‌هاي سرزميني دولت قانوني حماس در كشور فلسطين رسيده است و به دلايل غيرقابل توجيه متوقف شده است.
دلايل غيرقابل توجيه آنكه در عرف قوانين و مقررات بين‌المللي امروز حتي دزدان دريايي سواحل سومالي هم مي‌دانند كه حوزه آب‌هاي سرزميني هر كشوري 12 مايل از ساحل است و خارج از اين محدوده آب‌هاي بين‌المللي محسوب مي‌شود و هيچ دولت زورگويي نمي‌تواند مانع از تردد كشتي هاي كشورهاي ديگر در آبهاي بين‌المللي باشد. در سايه سكوت معنادار مجامع بين‌المللي اكنون در بخشي از سرزمين كشور فلسطين جنگ كه نه بلكه جنايت جنگي در حال وقوع است و رژيم مستبد و زورگوي اسرائيل به نسل كشي ملت فلسطين مشغول است و با كشتار جمعي زنان و كودكان روي چنگيزخان مغول و هيتلر را در تاريخ سفيد كرده‌‌ است. در شرايطي كه مجامع بين‌المللي با سكوت خود چشم بر قتل عام مردم غزه بسته‌اند و به مثابه شريك دزد و رفيق قافله عمل مي‌كنند، وظيفه ما چيست و چه بايد كرد؟

شعار دادن و ابراز همدردي لازم است اما آيا كافي هم هست؟ اعزام كشتي حامل كمك‌ها به غزه لازم بود و هست اما به دليل سازوكار پيش‌بيني نشده آن كافي نيست. كفايت آن وقتي است كه ضمانت اجرايي اعطاي اين كمك نيز به همراه محموله اعزام مي‌شد، كه نشد و حالا بايد تمهيدي بينديشيم و مراتب اين تمهيد به شرح زير مي‌تواند باشد:

تكنولوژي و فناوري نوين در شرايط امروز به ما اين امكان را مي‌دهد كه با استفاده از سيستم GPS و اينترنت دقيقه به دقيقه اعزام محموله را ثبت و به سمع و نظر جهانيان برسانيم.

كشتي اعزام شده نبايد بدون اسكورت به سمت غزه مي‌رفت، اكنون كه رفته لازم است همان كشتي يا كشتي ديگري را با اسكورت قايق‌هاي توپدار و سريع‌السير نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اعزام كنيم تا امنيت محموله را در مواجهه با اولا دزدان دريايي و ثانيا با رژيم اشغالگر قدس كه مانعي براي امدادرساني ايجاد مي‌كنند، تامين نماييم.

كشتي اعزامي دوم همراه با 4 اسكورت در اطراف و با اطلاع‌رساني بين‌المللي از طريق اينترنت و با استفاده از GPS صرفا بايد در مسير آب‌هاي بين‌المللي حركت كرده و در اين مسير هر مانعي را با استفاده از مشت آهنين سلاح‌هاي قايق‌هاي تندرو از سر راه بردارد.

نگارنده يقين دارم كه ارتش رژيم صهيونيستي كه بعد از 33 روز نتوانست حريف حزب‌الله لبنان شود و 21 روز است كه تك‌تيراندازهاي حماس گردان گردانش را در حومه خان‌يونس زمين گير كرده‌اند اگر از عزم و اراده شهادت‌طلبانه سربازان امام زمان مستقر در قايق‌هاي تندرويي كه كشتي حامل دارو و غذا را اسكورت مي‌كنند آگاه شوند فرار را بر قرار ترجيح خواهند داد.

به فرض ممانعت، در نبردي جانانه با قايق‌هاي اسكورت ماموريت خود را در رساندن كشتي‌ به ساحل غزه به نحو احسن انجام مي‌دهند و تا مرز شهادت مي‌جنگند يا در اين درگيري منطقه‌اي پيروز مي شوند و يا به لقاءالله مي‌پيوندند.
آنچه گفته شد يك سناريو در پاسخ به فرياد ياللمسلمين مردم غزه است. عملياتي شدن چنين فكري با رعايت سازوكار قانوني‌ خاص خود قابل تحقق است. هيچ مرجع بين‌المللي و هيچ حقوقداني در هيچ مرجعي همچون دادگاه لاهه نمي‌تواند اقدام بشردوستانه كاپيتان كشتي ايراني و قايق هاي اسكورتش را زير پرچم هلال‌احمر محكوم نمايد. فيلمبرداري و ثبت و ضبط مسير 3 كيلومتري از بندر پورت سعيد تا ساحل غزه و پخش آن از طريق اينترنت به صورت زنده مي‌تواند تصويرگر ايثار و گذشت بشردوستانه ايران در كمك به برادران عرب فلسطيني و جانفشاني ايراني شيعه براي نجات برادران عرب سني را در حماسه حماس در منظر قضاوت جهانيان قرار دهد.بي شك چنين اقدام بشردوستانه وخداپسندانه كه قطعا از حمايت افكار عمومي جهان نيز برخوردار مي‌باشد اثر وضعي بسياري در خنثي سازي تبليغات سوء دشمناني كه به جنگ لفظي بين شيعه و سني و ايراني و عرب دامن مي‌زنند خواهد داشت.

عصر ایران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=18]قطر و افغانستان، منبع فرستادن بمب‏های فسفری به فلسطین[/size][/quote]
[size=18]احتمالا منبع اين تسليحات انبار آمريكا توي افغانستان بوده ! كه براي ارسال به اسراييل از قطر استفاده كردند ! فقط خدا ميدونه چه بلايي با اين تسليحات نامتعارف سر افغاني ها اوردن ! جايي كه نه خبر نگاري هست و نه رسانه اي !!![/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنها کاری که تو این سه هفته کردیم مشتی لعنت و نفرین بود که دو ریال هم نم ارزند icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=14][b]دوستان قضيه چيه ! به نظر شما !
الان انگليس(عنتر براون) اعلام كرده جهت مشاهده وبررسي نحوه كمك به غزه و جلوگيري از ارسال سلاح به غزه نيروي دريايي خودش رو راهي سواحل اين كشور ميكنه !!؟؟[/b][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مدير امداد و اورژانس وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطين اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي براي نخستين بار در بمباران غزه، سلاح‌هايي نامتعارف به كار مي‌گيرد كه همه بدن را ذوب مي‌كند و فقط اسكلت قربانيان را باقي مي‌گذارد.

به گزارش فارس، "معاويه حسنين" از راز استفاده رژيم صهيونيستي از سلاح‌هايي پرده برداشت كه پوست و گوشت بدن را ذوب مي‌كند و تنها استخوان‌بندي بدن را باقي مي‌گذارد.

وي در اين‌باره گفت: پيش از اين مشابه اين موارد را نديده بودم؛ اين بمب‌ها بدن انسان را ذوب مي‌كند و تنها استخوان‌ها را باقي مي‌گذارد.

دكتر حسنين گفت: هنگامي به برج "الكرامة" مراجعه كرديم براي نخستين بار با چنبن مناظري روبرو شديم، ما سه شهيد را از ساختمان خارج كرديم كه گوشت‌هاي آنان كاملا ذوب شده بود و تنها استخوان‌هاي آنها باقي مانده بود.

حسنين ادامه داد: اين سلاح بسيار بسيار مرگبار است، چيزي كه ما مشاهده كرديم را نمي‌توان وصف كرد، حتي نمي‌شد آن را با چشم ديد.

مدير امداد و اورژانس وزارت بهداشت ادامه داد: در منطقه تل‌الهوي و در ساختمان‌هايي كه هدف بمباران قرار گرفته بود نيز موادي شبيه پودر و آرد ديديم كه عوارض جانبي بسيار كشنده‌اي بر دستگاه تنفس انسان دارد، همچنين مواد سوختي نيز به چشم مي‌خورد كه با درجه بسيار بالا مي‌سوزند و قادرند بدن انسان را ذوب كنند.

وي تأكيد كرد كه هفت نفر بر اثر شدت سوختگي‌هاي ناشي از اين انفجارها به شهادت رسيده‌اند.

حسنين ادامه داد: در 22 روز گذشته بيش از هزار و 200 فلسطيني به شهادت رسيده‌اند كه بيش از نيمي از آنان را زنان و كودكان و پيرمردان تشكيل مي‌دهند، پنج‌هزار و 300 نفر نيز در اين مدت زخمي شده‌اند.

وي ادامه داد: در ميان شهدا بيش از 410 كودك، 108 زن و 118 فرد سالخورده به چشم مي‌خورد كه نسبتي معادل 55درصد شهداي غزه را در بر مي‌گيرد.

حسنين همچنين تصريح كرد كه حال بيش از 400 نفر از زخمي‌ها وخيم است و تعدادي از اين افراد نيز ير اثر شدت سوختگي‌هاي ناشي از استفاده از سلاح‌هاي ممنوعه و نامتعارف به شهادت رسيده‌اند.

الف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در حالي که سران رژيم صهيونيستي در خوشبينانه‌ترين حالت توان مقاومت حماس را يک هفته اعلام کرده بودند جنگ به هفته سوم وارد شد و تلاش‌هاي صهيونيستها براي خروج از بن بست جنگ در غزه، حکايت از آن دارد که شمارش معکوس براي پيروزي مقاومت در غزه آغاز شده است.

صهيونيست‌ها در سه روز گذشته آخرين انواع جنايت‌ها را نيز به عمل آوردند، از بمباران آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطيني (آنروا) گرفته تا استفاده متعدد از بمب‌هاي فسفري و سرانجام هدف قرار دادن بيمارستان‌ها و مقر رسانه‌ها، خبرها از درون غزه حکايت از آن دارد که بمباران‌هاي شديد و بي‌هدف صهيونيست‌ها ادامه دارد.

در همين زمينه، «العالم» گزارش داد که نوع و محل اصابت گلوله‌هاي توپ، راکت و موشک‌ها نشان از آن دارد که صهيونيست‌ها فقط بر غزه آتش مي‌ريزند و نمي‌دانند کجا را هدف قرار داده‌اند؛ به همين دليل بسياري از شليک‌هاي آنها به هدف‌هاي نامعلومي اصابت مي‌کند.

آمار نشان مي‌دهد که شمار شهداي فلسطيني در حملات گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه به حدود 1164 نفر و شمار زخمي‌ها به بيش از 5300 نفر افزايش يافت، اما هرچند غزه در شرايط بسيار نگران‌کننده از نظر تأمين سوخت، آذوقه و دارو قرار دارد.
مردم هنوز به مانند روزهاي نخست و حتي بيش از آن، از حماس و مقاومت پشتيباني مي‌کنند. وضعيت به‌گونه‌اي گزارش شده که صف‌هاي طولاني براي نان و دريافت سوخت براي گرم کردن منازل به ايجاد شده، اما اين موضوع هيچ خللي در اراده مردم غزه ايجاد نکرده است.

از آن سو تحرکات ديپلماتيک رو به فزوني گذارده است؛ احمدي نژاد در پيام‌هايي به سران کشورهاي گوناگون و سازمان‌هاي بين‌المللي خواهان واکنش سريع آنها براي پايان بخشيدن به جنايات صهيونيست‌ها شده است که مهمترين آنها پيام به ملک عبدالله پادشاه عربستان و سربازان صهيونيست براي تمرد از دستور فرماندهانشان بوده است.
در اقدامي ديگر نشست دوحه که با تلاش امير قطر ـ به رغم مخالفت و حضور نيافتن سران مصر و عربستان ـ و با حضور احمدي‌نژاد و خالد مشعل و دعوت نکردن از محمود عباس ـ به عنوان اينکه او ديگر قانوني نيست ـ در ديروز و امروز، در کانون توجهات قرار گرفته است. بزرگترين نتيجه اين نشست، تغيير مثبت نگاه بخش عمده‌اي از جهان عرب به مقاومت در فلسطين و در اقليت قرار گرفتن خط سازش عربي به رهبري مصر و عربستان بود.

در ادامه تحرکات و تلاش‌هاي ديپلماتيک، بايد به سخنان لاوروف، وزير امور خارجه روسيه اشاره کرد که حوادث غزه را براي جامعه جهاني نگران‌کننده خوانده و بيان داشته که روسيه اصرار دارد نشستي براي حل بحران و پايان تجاوز برگزار نمايد.

البته پيکان تهاجمات ديپلماتيک به سوي صهيونيست‌ها تنها محدود به کشورهاي اسلامي و مخالف سياست‌هاي آنها نيست، مهمترين موضعگيري خارج از اين محدوده را بايد اذعان سارکوزي يهودي‌تبار دانست. او که هموراه حمله به فلسطينيان را حق صهيونيست‌ها مي‌دانست، ديروز در موضعي تند و انتقادي، اقدامات صورت گرفته در غزه را جنايت‌آميز و فاجعه انساني خوانده است و خواهان اتمام هرچه سريعتر حملات به غزه شده است.

صحبت‌هاي باراک مبني بر تقاضاي آتش بس يک هفته‌اي، سفر بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد ـ که گويي تازه خبر حوادث غزه را شنيده است ـ به سرزمين‌هاي اشغالي، فعال شدن مصر براي تحقق طرح آتش‌بس و سفر ليوني به آمريکا و امضاي تفاهم‌نامه امنيتي مبني بر تضمين آمريکا به عدم استفاده حماس از حمل سلاح به کرانه غزه همه حکايت از آن دارد که صهيونيست‌ها ديگر اميدي به گزينه نظامي و شرايط موجود ندارند.

در همين حال اخبار غير رسمي حکايت از اصابت بيش از هزار موشک به شهرک‌ها و مراکز صهيونيست‌نشين و کشته و زخمي شدن بيش از 230 نفر دارد که اين موضوع توسط صهيونيست‌ها به شدت سانسور شده است. همچنين دستيابي حماس به موشک‌هايي با برد بيش از 60 کيلومتر و موشک‌هاي ضد تانک، وحشتي بيش از پيش در ميان صهيونيست‌ها ايجاد کرده است.

نکته قابل تامل ديگر استفاده از روش‌هاي جديد مبارزه توسط فلسطيني‌هاست، آغاز انقلاب چاقو (ثوره السكين) در برخي از مناطق سرزمين‌هاي اشغالي كه يهودي‌ها و مسلمانان و عرب‌ها زندگي مي‌كنند. با اين روش که در آستين‌هاي خود چاقوهاي تيز و برنده‌اي را مخفي مي‌كنند و به محض فراهم ديدن شرايط برخورد با يك يهودي با چاقو او را مورد حمله ‌قرار داده و از محل متواري مي‌شوند. اين روش به دليل پيامدهاي منفي كم در آن در مقايسه با روش‌هاي انتحاري و انفجاري يهودي‌هاي ساكن اين مناطق وبويژه سران رژيم صهيونيستي را كاملا غافلگير نموده و به استيصال كشانده است.

در همين راستا، بر پايه اخبار و تحليل‌هاي رسانه‌هاي صهيونيستي مانند «هاآرتص»، «جورزاليم پست»، «يديعوت آحارونوت» و کانال 2 تلويزيون اين رژيم، پرسش اصلي در ميان صهيونيست‌ها اين است که وقتي ما نتوانسته‌ايم حتي يک پايگاه پرتاب موشک حماس را نابود کنيم، ديگر براي چه جنگ را بايد ادامه دهيم. در همين حال، بر اساس اخبار منتشر شده توسط رسانه‌هاي صهيونيستي، اين احتمال بسيار هست که اين رژيم در دو روز آينده آتش‌بس يک طرفه‌اي را اعمال نمايد.

همان گونه که پيشتر نيز در تحليل‌هاي خبري آمد، با ورود جنگ به هفته سوم، تحقق نيافتن هيچ يک از اهداف صهيونيست‌ها، فشار کم‌نظير افکار عمومي جهان بر آنها و نزديک شدن روزهاي پاياني بوش به عنوان رئيس‌جمهور، هفته جاري قريب به يقين هفته پايان حملات وحشيانه صهيونيست‌ها و پيروزي کم‌نظير حماس و مردم غزه خواهد بود؛ به عبارتي از امروز بايد شمارش معکوس براي پيروزي مقاومت در غزه را آغاز کرد.

تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: به دنبال ناكامي تل‌آويو در دستيابي به اهداف مورد نظر خود در نوار غزه شبكه خبري "بي‌بي‌سي" لحظاتي پيش از اعلام آتش‌بس يكجانبه از سوي رژيم صهيونيستي خبر داد.
به گزارش فارس، شبكه خبري بي‌بي‌سي لحظاتي پيش طي خبري اعلام كرد كه كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي طي نشست امشب خود از پايان حملات نظامي در نوار غزه حمايت خواهد كرد.
بي‌بي‌سي افزود: رهبران اسرائيل امروز در نشست كابينه امنيتي آتش‌بس يكجانبه را تصويب خواهند كرد.
گفته مي‌شود كه درگيري‌ها در نوار غزه ساعت 24 امشب متوقف شده و يك آتش‌بس 72 ساعته در اين منطقه برقرار مي‌شود.
اين در شرايطي است كه كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي معمولا روزهاي دوشنبه تشكيل جلسه مي‌دهد، اما به نظر مي‌رسد كه به دليل فوريت آتش‌بس يكجانبه از سوي تل‌آويو، كابينه امنيتي اين رژيم امشب تشكيل جلسه مي‌دهد.
گفته مي‌شود كه كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي بر سر آتش‌بس در نوار غزه به توافق رسيده و برگزاري جلسه كابينه امنيتي طي امشب براي راي‌گيري به منظور آتش‌بس يكجانبه جنبه نمايشي دارد.
در اين ميان، گزارش‌ها حكايت از آن دارد كه "ايهود باراك"، وزير جنگ رژيم صهيونيستي بر اين امر اصرار دارد كه اين رژيم با توقف جنگ، نيروهاي خود را به طور كامل از غزه خارج كند، اما در اين ميان "زيپي ليوني"، وزير خارجه رژيم صهيونيستي معتقد به پايان جنگ اما باقي ماندن نظاميان صهيونيست در نوار غزه است.
"ايهود اولمرت"، نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي همچنان به ادامه جنگ تا دستيابي به يك دستاورد سياسي در قاهره تاكيد مي‌كند.
اصرار اولمرت بر ادامه جنگ در راستاي نظريه آن دسته از كارشناساني ارزيابي مي‌شود كه معتقدند رژيم صهيونيستي در حملات خود به غزه به اهداف مورد نظر خود به ويژه در زمينه سياسي دست نيافت.
از طرفي تاكيد ليوني و باراك بر توقف درگيري‌ها نشان از آشكار شدن آسيب‌پذيري‌هاي بيشتر رژيم صهيونيستي در صورت ادامه جنگ دارد.
كارشناسان امنيتي بر اين باورند كه جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي اصولا از نوع سريع و كوتاه بوده و طولاني شدن آنها نقاظ ضعف تل‌آويو را بيشتر نمايان مي‌سازد.
به همين دليل مقامات امنيتي تل‌آويو به تكاپوي برقراري آتش‌بس و پايان جنگ در نوار غزه افتاده‌اند.
اما تلاش رژيم صهيونيستي براي برقراري آتش‌بس يكجانبه در شرايطي است كه جنبش حماس اعلام كرده است كه به مقاومت خود پايان نخواهد داد.
حماس خواستار بازگشايي گذرگاه‌ها و خروج كامل نظاميان اشغالگر از غزه شده است.
كارشناسان نظامي صهيونيست نيز معتقدند كه تمايل رژيم صهيونيستي براي آتش بس يكجانبه به دليل سرپوش گذاشتن بر پيروزي حماس است.
نشريه فلسطيني"المنار" به نقل از منابع صهيونيستي اعلام كرد كه تل‌آويو شنبه شب توقف يكجانبه حملات را اعلام خواهد كرد.
به گفته اين منابع، روز يكشنبه ايهود اولمرت با "حسني مبارك"، رئيس جمهور مصر و "محمود عباس"، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در قاهره ديدار خواهد كرد و پس از آن قاهره به عنوان گام نخست آتش بس را اعلام خواهد كرد و گام هاي بعدي را به دولت باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا محول مي‌كنند تا بر اساس يادداشت تفاهمي كه به امضاي ليوني و رايس رسيده است، تصميم گيري كند.
از سوي ديگر رسانه هاي گروهي رژيم صهيونيستي از دلايل پذيرش آتش بس يكجانبه از سوي اين رژيم پرده برداشتند.
به گزارش خبرنگار نظامي شبكه دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي، ارتش اين رژيم در حملات غزه نيمي از سلاح هاي هوائي خود را استفاده كرده است و در سه هفته گذشته حدود 2500 حمله انجام داده است.
بر اساس اين گزارش، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي تنها يك هزار تن مواد منفجره را در بمباران شهر غزه مصرف كرده اند و اين علاوه بر مواد مصرف شده در تانكها و توپخانه‌هاي و نيروهاي زميني و دريائي است.
اين در حالي است كه كارشناسان نظامي رژيم صهيونيستي معتقدند كه تمايل تل‌آويو براي آتش‌بس يكجانبه بدليل سرپوش گذاشتن بر پيروزي حماس است زيرا در روزها اخير حماس با پايداري در برابر حملات غزه همچنان بر بازگشائي گذرگاهها پافشاري مي كند و مواضع خود را تغيير نداده است.
به گفته اين كارشناسان، اسرائيل تمايل ندارد برگه عبور از گذرگاه‌ها را به حماس ارائه دهد زيرا اين امر يك موفقيت سياسي بسيار بزرگ براي حماس است.
منبع:http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8710281479

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][size=14][b]دوستان قضيه چيه ! به نظر شما !
الان انگليس(عنتر براون) اعلام كرده جهت مشاهده وبررسي نحوه كمك به غزه و جلوگيري از ارسال سلاح به غزه نيروي دريايي خودش رو راهي سواحل اين كشور ميكنه !!؟؟[/b][/size]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/7835302.stm[/quote]

اون قسمت کمک به غزه برای انحراف اذهان هست، جدی نگیرید،

اما راجع به ارسال نیرو، بنظر میرسه رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خودش که نابودی حماس، یا حداقل نابودی عمده توان نظامیش بوده شکست خورده، از جهتی تحت فشار برای پایان دادن به حملات وحشیانه خودش بر ضد مردم غزه هست، بطور موقت هم که شده، حتی از طرف بزرگترین حامیان خودش، امروز وزیر خارجه کثیفشون در آمریکا بود بنظر میرسه یه توافق نامه امنیتی با آمریکا امضا کرده که بر اساس اون آمریکا باید از رسیدن اسلحه و سلاح به غزه جلوگیری کنه، این سخنان براون هم احتمالا در همون راستای دنباله روی از آمریکاست،

بنظر میرسه آمریکاییها وقتی دیدن حماس رو نمیشه به این راحتی از سر راه برداشت و از جهتی نه از نظر زمان و نه از نظر ظرفیت جنایت، ادامه عملیات غیر ممکنه، به این رژیم فشار آوردن که این وحشی گری رو متوقف کنه، به همین دلیل و برای راضی کردن و اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی هم که شده این قضیه رو مطرح کردن که یک جور تلاش بین المللی برای خلع سلاح و در نتیجه نابودی حماس شکل بگیره، یک توافقنامه امنیتی هم امضا کردن.

البته مصر گفته که هیچ الزامی برای همکاری نداره، ولی خب این بیشتر در جهت انحراف اذهان مسلمانان از یک جهت و امتیاز گیری از غرب از جهت دیگه هست.

پس میبینید این نشون میده که از یک طرف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی مشخصا به اهداف خودش نرسیده و به عبارتی شکست خورده، و از طرف دیگه بازی و توطئه علیه مقاومت به پایان نرسیده و وارد مرحله جدیدی شده...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
- حسنی مبارک: تشکیل کنفرانس کشورهای کمک کننده به غزه (احتمالا منظورش اسرائیل بوده!!)
- حسنی مبارک: اجازه نمیدهیم برای کشور ما تصمیم بگیرند (زرشک)
- امروز 6 موشک به نقب غربی اصابت کرد
- سلاح جدید اسرائیلی گوشت بدن رو آب میکنه!!
- خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن لیونی را تروریست خواندند
- یک گروه مدافع فلسطین در پاریس مانع برپایی نمایشگاهی اسرائیلی شدند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]Prime Minister Gordon Brown has offered British naval resources to help monitor events in the Gaza conflict and stop weapons being smuggled in. [/b]

He has had talks with Israeli prime minister Ehud Olmert and Palestinian Authority president Mahmoud Abbas.

He wants to help ensure protection and monitoring of the crossings into Gaza.

Mr Brown said: "I'm more hopeful that there will be a ceasefire. We will do everything we can to prevent the arms trading at the root of the problems."

He added: "I believe there is general understanding that the appalling violence should come to an end as quickly as possible.

"Germany, France and Great Britain have just sent a letter to Israel and Egypt to say they will do everything we can to prevent arms trafficking.


I believe that will help get a solution to this crisis. If the ceasefire comes, we have people ready to bring supplies into Gaza. We're prepared to help move children, to take them out of the area so they can be treated elsewhere.

"We're also determined that we do everything in our power to deal with unexploded bombs so that people feel more secure in the Gaza area."

He promised that Britain would be increasing its humanitarian aid over the next five years.

"Britain will not be lacking in support. We're prepared to give to heal the suffering that is obvious in Gaza," he added.

The Palestinian health ministry in Gaza has told the BBC that 1,193 people have been killed, including 410 children and 108 women, since the conflict began on 27 December.

There were 5,300 people wounded, including 1,600 children, the ministry said.

Thirteen Israelis, mostly soldiers, have been killed during the campaign.

Israel's military carried out 50 air strikes in Gaza overnight as its cabinet prepares to vote on a proposal for a unilateral ceasefire.

Palestinians say a tank shell hit a UN school in northern Gaza, killing at least two people sheltering there. Israel says it is checking the report.

The UN Relief and Works Agency (Unrwa) said Israel's actions in Gaza should be investigated as possible war crimes.

Mr Brown's announcement followed an agreement signed between the US and Israel on Friday.

The deal called for expanded intelligence cooperation to prevent Hamas smuggling weapons into the Gaza Strip.

Israel has accused Hamas of using tunnels between Gaza and Egypt to smuggle arms. The Egyptian government has said the tunnels are mainly used for food while most arms are being smuggled into Gaza by sea.

The Prime Minister announced the move as thousands of people gathered to demonstrate against the continuing Israeli attacks.

Rallies in Birmingham and London saw thousands of people calling for an end to the conflict.

اين هم متن اصلي اون خبر .يكمي طولانيه اما ارزش بررسي رو داره...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بايد تبليغات عليه اسراييليها كرد . مردم جهان را اگاه كرد . چهره حقيقيشونو به همه نشو ن داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تل آویو در غزه آتش بس اعلام کرد


خبرگزاری ها: شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد، کابینه اسرائیل در تل آویو، آتش بس یکجانبه و باقی ماندن نیروهای اسرائیلی در غزه را اعلام کرد.به گزارش این خبرگزاری این در حالی بود که پیش از اعلام این خبر نیروهای اسرائیلی شمال غزه را هدف حملات توپخانه ای قراردادند که این امر موجب شد اهالی این منطقه خانه های خود را ترک کنند.شمال غرب غزه نیز هدف بمب های فسفری قرار گرفت.همچنین شبکه های العربیه و الجزیره پس از اعلام خبر آتش بس اطلاع دادند تا ساعاتی دیگر رژیم اسرائیل رسماً آتش بس را اعلام خواهد کرد.
در همین حال فارس به نقل از رادیو «گایاگ» کانال تلویزیونی اسکا نیوز اطلاع داد که عملیات نظامیان صهیونیست مستقر در نوار غزه متوقف شد. این در حالی بود که همزمان با بیست و دومین روز حملات اسرائیل به نوار غزه،حملات هوایی، دریایی و تلاش برای پیشروی زمینی به داخل شهرهای غزه همچنان ادامه داشت. روز گذشته باحملات هوایی اسرائیل به یک مدرسه وابسته به آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیت لاهیا، یک زن و یک کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و پنج تن دیگر نیز طی این حمله زخمی شدند. همچنین در بمباران برج های کرامه واقع در شمال غرب نوار غزه، سه فلسطینی به شهادت رسیدند.
براساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این حملات و بمباران های هوایی با حملات ناوچه های اسرائیل همراه است.

درگیری زمینی

تانک های اسرائیل نیز در تلاش بودند تا از محورهای مختلف به خاک غزه پیشروی کنند که در محورهای شمال شرق، غرب و جنوب غزه با مقاومت شدید گروه های فلسطینی روبه رو شده و درگیری های شدیدی بین نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در این محورها صورت گرفته است. این در حالی بود که گروه های فلسطینی همچنان اهداف اسرائیل را در سرزمین های اشغالی هدف حملات موشکی خود قرار دادند که صبح دیروز مقاومت فلسطین یک موشک به سمت اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد. جنگنده های اسرائیل همچنین صبح دیروز نزدیکی منطقه شیخ رضوان واقع در شمال غرب غزه را بمباران کردند و مناطق نوار مرزی بین غزه و مصر نیز شاهد سلسله بمباران های هوایی بود. در همین رابطه رویترز اعلام کرد اسرائیل 50 هدف را بمباران کرده است.در تازه ترین آمار از آغاز حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، تاکنون 1200 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 5220 تن دیگر زخمی شدند که بیش از 370 تن آنها کودک و 85 تن نیز زن هستند. در حمله جنگنده های اسرائیل به اردوگاه البریج در نوار غزه، اعضای یک خانواده فلسطینی هدف قرار گرفتند که به شهادت مادر این خانواده و پنج فرزندش منجر شد. گردان القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از زخمی شدن تعدادی از نیروهای اشغالگر در درگیری با مجاهدان مقاومت فلسطین در منطقه العمور واقع در شرق خان یونس خبر داد. این در حالی است که مقامات مصری مانع از ورود هیاتی متشکل از شورای حقوقی و پزشکی اسلامی و اروپایی به غزه شدند که قصد عبور از گذرگاه رفح را داشتند.

بررسی طرح مصر

از سوی دیگر، عاموس گلعاد مشاور وزیر جنگ اسرائیل که برای بررسی طرح پیشنهادی مصر در خصوص آ تش بس به قاهره سفر کرده بود، پس از بازگشت از مصر طی نشستی با ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم آنها را در جریان نتایج سفرش به قاهره قرار داد. وی با عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر دیدار کرده و در خصوص موضع گیری اسرائیل در قبال طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در غزه بحث و تبادل نظر کرده بود.

اعلام آتش بس یک جانبه

این در حالی است که قرار بود کابینه امنیتی اسرائیل دیروز طی نشستی روند عملیات نظامی در غزه و احتمال اعلام آتش بس یک جانبه از سوی این رژیم را بررسی کند. به رغم اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم اسرائیل برای اعلام این آتش بس خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد هیچ گونه علائمی که نشان دهنده تمایل اسرائیل به پایان جنگ در غزه باشد دیده نمی شود. منابع اطلاع رسانی اسرائیل اعلام کردند: دولت اسرائیل امروز آتش بس یک جانبه را اعلام خواهد کرد.

نشست اولمرت، عباس و مبارک

این منابع اعلام کردند امکان برگزاری نشست میان ایهود اولمرت، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در روز یکشنبه وجود دارد. مسوولان غربی گفته اند: احتمالاً اولمرت، عباس و حسنی مبارک توافقنامه زودهنگام را در روز یکشنبه امضا خواهند کرد که آتش بس پیشنهادی میان اسرائیل و حماس را تحکیم خواهد بخشید. البته هنوز اسرائیل و حماس اختلافات خود را در قبال شروط برقراری آتش بس حل و فصل نکرده اند. مسوولان غربی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند این توافقنامه ترجیحاً دربرگیرنده تدابیر امنیتی در مرزهای نوار غزه، مصر و اسرائیل خواهد بود و از دو طرف خواهد خواست که عباس و نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بر گذرگاه های اصلی نظارت داشته باشند. منابع اسرائیلی نیز گفته اند، مقام های مصری به اولمرت ابلاغ کردند مراسم امضای توافقنامه روز یکشنبه اجرا خواهد شد اما اسرائیل اعلام کرد آتش بس هنوز زود است چرا که اسرائیل و حماس هنوز بر سر شروط آتش بس به توافق نرسیدند. مسوولان غربی در ادامه یادآور شدند بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در جلسه امضای توافقنامه حضور خواهد داشت. منابع سیاسی اسرائیل اعلام کردند، رهبران اسرائیلی به طور جدی آتش بس یک جانبه را بررسی می کنند و به جای ورود به یک توافقنامه رسمی با میانجیگری مصر در حال بررسی راهکار خود هستند.


منبع: http://www.sarmayeh.net/ShowNews.php?31604

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]رژيم صهيونيستي آتش‌بس يكجانبه را نقض كرد[/size]

خبرگزاري فارس: در حالي كه چند ساعت از اعلام آتش‌بس يكجانبه از رژيم سوي صهيونيستي مي‌گذرد، اين آتش‌بس براي نخستين بار با بمباران مجدد نوار غزه از سوي اين رژيم نقض شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، رژيم صهيونيستي پس از ناكامي در دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده خود و بدون توافق دوجانبه با جنبش‌‌هاي مقاومت در فلسطين، طرح يكجانبه آتش‌بس را تصويب كرد كه اين طرح از سوي تحليلگران و ناظران بين‌المللي به عنوان پذيرش شكست پس از 22 روز مقاومت رزمندگان مسلمان در نوار غزه قلمداد شده است.
طرح آتش‌‌‌بس يكجانبه از ساعت 2 بامداد امروز به وقت محلي (12 بامداد به وقت گرينويچ) به مورد اجرا گذاشته شده است.
گزارش خبرنگار الجزيره حاكي است كه پس از برقراري آتش‌بس يكجانبه از سوي رژيم صهيونيستي، نيروهاي اشغالگر به سمت محله "التفاح" در شمال شرق نوار غزه گلوله‌هاي فسفوري شليك كردند و جنگنده‌ هواپيماهاي اين رژيم نيز به طور گسترده بر فراز اين منطقه به پرواز در آمدند.
"ابومجاهد" سخنگوي گردان‌هاي "ناصر صلاح‌الدين" به شبكه خبري الجزيره قطر گفت: پس از گذشت يك ساعت از اجراي طرح آتش‌بس يكجانبه از سوي "ايهود اولمرت" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، نيروهاي اشغالگر به آتش‌بس پايبند نماندند.
وي تأكيد كرد كه مقاومت در كمين نيروهاي رژيم صهيونيستي نشسته است.
خبرگزاري قدس‌پرس نيز از نقض آتش‌بس يكجانبه از سوي رژيم صهيونيستي خبر داد و گفت جنگنده‌هاي رژيم اشغالگر پس از اعلام آتش‌بس يكجانبه حملات هوايي خود را در جنوب شرق خان‌يونس در جنوب نوار غزه تشديد كردند و اين در حالي بود كه توپخانه‌هاي اين رژيم نيز اين منطقه را گلوله باران كردند. توپخانه‌هاي اين رژيم همچنين پس از اعلام يكجانبه آتش‌بس مناطق شرق شهر غزه را گلوله‌باران كردند.
جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي حدود ساعت يك بامداد امروز نيز چند موشك به سوي اهدافي نامشخص در خان‌يونس شليك كردند. جنگنده‌هاي اين رژيم همچنين به‌طور گسترده منطقه نوار مرزي با مصر در جنوب نوار غزه را بمباران كردند.
"الياس كرام" خبرنگار الجزيره نسبت به پايبندي رژيم صهيونيستي به طرح آتش‌بس يكجانبه ابراز ترديد كرد و گفت: اسرائيل در هر زمان كه بخواهد در صورتي كه نيروهاي مقاومت به پرتاب موشك‌هاي خود ادامه بدهند، تصميم خود را پس مي‌گيرد.
وي افزود: ارتش اسرائيل به ساكنان شمال نوار غزه هشدار داده تا زماني كه نيروهاي‌شان از اين مناطق عقب‌نشيني نكردند به خانه‌هاي خود باز نگردند.
اين در حالي است كه نيروهاي مقاومت، پيش از اعلام آتش‌بس يكجانبه، همچنان به حملات موشكي وخمپاره‌اي خود به نوار غزه ادامه دادند و عمق اسرائيل را با موشك‌هاي خود هدف گرفتند.
گردان‌هاي شهيد عزالدين القسام، شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، پايگاه هوايي "حتساريم" رژيم صهيونيستي را در حين سخنراني ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي مبني بر اعلام آتش‌بس يكجانبه، با موشك "گراد" هدف قرار داد.
القسام همچنين شهرك صهيونيست‌نشين "اوفيكم" را با سه فروند موشك گراد موشك‌باران كرد.
به گفته مقامات رژيم صهيونيستي، پيش از آغاز سخنراني مستقيم ايهود اولمرت، نيروهاي مقاومت شهرهاي "اشدود" و "عسقلان" را با دو فروند موشك هدف قرار دادند.


براي فرار از پذيرش شكست انجام شد؛
[size=24]حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به غزه با بمب‌هاي حرارتي[/size]
خبرگزاري فارس: صهيونيست‌ها براي اينكه خود را از تنگناي اعلام يكجانبه آتش‌بس و پذيرش شكست در دستيابي به اهداف خود در حمله به نوار غزه برهانند اعلام كردند كه تا چند روز آينده در اين منطقه مي‌مانند و اكنون در حال شليك بمب‌هاي حرارتي بر فراز نوار غزه هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، "ايال عليما" خبرنگار شبكه تلويزيوني "الجزيره"‌ گزارش داد: به دنبال اعلام "ايهود اولمرت" كفيل نخست‌وزيري اسرائيل به آتش‌بس يكجانبه، جنگنده‌هاي اسرائيلي صبح امروز به صورت گسترده در آسمان نوار غزه پرواز مي‌كنند و بمب‌هاي حرارتي شليك مي‌كنند.
خبرنگار نظامي راديو رژيم صهيونيستي از قدس نيز در گفت‌وگو با اين شبكه تلويزيوني درباره اوضاع كنوني اظهار داشت: نيروي هوايي اسرائيل همچنان در آسمان نوار غزه حضور دارند و آتش‌بس تنها به معناي توقف شليك خمپاره، بمباران هوايي و توپخانه‌اي و تيراندازي است.
وي افزود: نيروهاي اسرائيلي تا چند روز آينده در نوار غزه خواهند ماند تا زماني كه رهبران اسرائيل مطمئن شوند كه حماس هم آتش‌بس را پذيرفته و ديگر موشك شليك نمي‌كند.
اين در حالي است كه همه گروه‌هاي فلسطيني اعلام كردند كه آتش‌بس يكجانبه را نپذيرفته و مقاومت تا پايان اشغالگري و عقب‌نشيني نيروهاي صهيونيست و رفع محصاره و باز شدن گذرگاه ها همچنان ادامه دارد.
عليما گفت نيروهاي نظامي اسرائيل همچنان در آماده‌باش به سر مي‌برند و اميدوار به قبول آتش‌بس از سوي گروه‌هاي فلسطيني هستيم.
اين خبرنگار ادامه داد: مسأله مربوط به سياست‌هاي داخلي نيز در اعلام آتش‌بس تأثير داشته و از جمله آن نزديك‌بودن زمان انتخابات است و روي كار آمدن "باراك اوباما" ‌رئيس‌جمهور منتخب آمريكا هم در اين اتخاذ تصميم بي‌اثر نبوده است.
صهيونيست‌ها براي اينكه خود را از خفت اعلام آتش‌بس يكجانبه برهانند، سعي كردند آن را به عواملي غير از آنچه حقيقت مسأله است نيز مربوط كنند، از جمله گفته شده است كه اين آتش‌بس، محصول توافق دو جانبه ليوني‌ ـ رايس در واشنگتن بود، يا اينكه اسرائيلي‌ها مطابق قولي كه به باراك اوباما داده بودند خواسته‌اند فضاي روي كارآمدن او همراه با يك جنگ خانمان‌سوز نباشد اما تحليلگران عقيده دارند واقعيت امر جز اين است و مواردي از اين دست، تأثير اندكي در تصميم ديشب صهيونيست‌ها داشته است.
به عقيده اين تحليلگران، رژيم صهيونيستي پس از 22 روز جنگ همه‌جانبه بالاخره دريافت كه قادر به محقق ساختن هيچ يك از اهداف خود به روش نظامي نخواهد بود و چاره‌اي ندارد جز آنكه عمليات نظامي را متوقف كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.