hightech

حمله اسرائیل به غزه - 1315 شهید و 5340 زخمی تاکنون ، شهادت بیش از 410 کودک فلسطینی

Recommended Posts

5 مدل سنجش جنگ 22 روزه (يادداشت روز)

17سپتامبر 2006 (26شهریور 1385) کمیته تحقیق اطلاعاتی و قضایی رژیم اسرائیل موسوم به وینوگراد آغاز به کار کرد تا گزارشی از جنگ 33روزه با حزب الله لبنان که حدود یک ماه قبل از آن انجام شده بود، تهیه کند. این کمیته پس از 8 ماه فعالیت و مصاحبه با 70 نفر از مقامات سیاسی و نظامی از جمله ایهود اولمرت نخست وزیر، گزارش مقدماتی 15صفحه ای خود را در 13مارس 2007(10اردیبهشت 1386) منتشر کرد و 6ماه بعد با وجود سربسته نگاه داشتن موارد کاملا سری، گزارش مفصل تری را ارائه نمود. در واقع، یک سال طول کشید تا رژیم صهیونیستی به صورت کاملا سربسته اعلام کند در جنگ 33روزه شکست خورده و علت اصلی آن بحران رهبری سیاسی است. اکنون 2سال پس از آن ماجرا، اسرائیل خود را درگیر جنگ 22روزه با حرکت مقاومت اسلامی (حماس) کرده و پرسش این است که آیا کمیته وینوگراد دیگری نیاز است و آیا برای گزارش واقعیت های جنگ باز هم ضرورت دارد صهیونیست ها، یک سال برای ارزیابی آنچه هزینه کرده و از دست داده یا به دست آورده اند زمان سپری کنند؟
جنگ 22روزه را می توان با گزارش وینوگراد ارزیابی کرد تا معلوم شود رژیم صهیونیستی نسبت به موقعیت آن روز در کجا ایستاده، پیش رفته یا عقبگرد داشته است. همچنین می توان جنگ غزه را با واقعیت های جنگ 33روزه و مقاومت حزب الله سنجید. سنجش دیگر می تواند اظهارات سران اسرائیل در ابتدا و انتهای این جنگ در زمینه اهداف و نتایج باشد. مدل چهارم ارزیابی می تواند ادامه جنگ در حوزه سیاست و دیپلماسی را بررسی کند تا معلوم شود نتایج جنگ چه بوده است. الگوی پنجم، سنجش رویداد پیش آمده با طرح صلح خاورمیانه دولت بوش از یک سو که به طرح آناپولیس منجر شد و شعار «تغییر» در دولت جدید آمریکا به ریاست اوباما از سوی دیگر است.
1-گزارش کمیته وینوگراد تصویری بسیار نگران کننده از رهبری اسرائیل ارائه نموده و اذعان می کند «رهبری سیاسی در جنگ 33روزه دچار بحران و سردرگمی بود... ]ضمن مسکوت گذاشتن نقش رئیس رژیم[ اولمرت مسئول اصلی شکست در جنگ است. با وجود اعلام طراحی و هماهنگی 4ماهه، این جنگ فاقد طرح روشن و مشخص و فاقد راهکارهای جایگزین و خلاقانه بوده است. هماهنگی و تناسبی میان سناریوها و آنچه در عمل درجریان بود، وجود نداشته است. ارتش اگرچه با طرح و برنامه ریزی قبلی وارد این جنگ شد اما بدون طرح و برنامه عملیاتی تایید یا تمرین شده و با شتاب و سردرگمی رفتار کرد. دکترینی برای خروج از جنگ وجود نداشت. ارتش در برابر حملات موشکی حزب الله ناتوان بود. تصمیم استراتژیکی وجود نداشت.»
عبارات مذکور را یکبار دیگر بخوانید. آیا نباید مشابه همین گزارش را- با حذف عنوان لبنان و مقاومت حزب الله و جایگزین کردن عبارت غزه و مقاومت حماس- برای جنگ 22روزه نوشت؟ بدین منظور مقایسه دو جنگ ولو به اجمال خالی از لطف نیست.
2- شاید بتوان مقاومت 22روز غزه را از جهاتی، بزرگتر از مقاومت 33روزه حزب الله ارزیابی کرد. البته نقش اسطوره ای الهام بخش حزب الله و رهبر نستوه و مجاهد آن سیدحسن نصرالله در این میان نقش ویژه ای است و سران مرتجع برخی کشورهای عربی نیز در تماس با رژیم صهیونیستی نگران بوده اند که اسماعیل هنیه رئیس دولت قانونی حماس تبدیل به سیدحسن نصرالله دوم شود. اما در قیاس با مقاومت حزب الله باید به محدودیت های مضاعف حماس اشاره کرد که توجه به آنها درخشندگی مقاومت پیروز غزه را مضاعف می سازد. اولا منطقه درگیری در غزه به مراتب کوچک تر و متراکم تر از جنگ 33روزه (ظاهرا یک سوم آن یا حتی کمتر) بوده است. ثانیا غزه برخلاف جنوب لبنان، منطقه ای مسطح و ساحلی است که کوبیدن آن بسیار ساده است. ثالثا غزه در محاصره کامل زمینی و دریایی است و برخلاف مرز سوریه، امکان امدادرسانی از مرز رفح (مصر) به دلیل خیانت دیکتاتور منفور قاهره ناممکن است. به همین دلیل هم در قیاس با حزب الله و مردم جنوب لبنان، حماس و مردم غزه چه به لحاظ تسلیحاتی و چه به لحاظ امکانات غذایی و دارویی در تنگنای کامل قرار داشته اند که این تنگنا طی 18ماه گذشته شدت یافته بود. به همین دلایل توان موشکی حماس حتی با توان موشکی حزب الله قابل مقایسه نیست همچنان که امکانات پدافندی آن در حوزه درگیری هوایی به صفر می رسد. رابعاً صهیونیست ها تجربه جنگ 33 روز را داشتند و به اعتراف خود 18 ماه برای جنگ غزه تمرین کرده بودند. بنابراین رژیم صهیونیستی در منطقه ای کاملا محدود به طول 40کیلومتر و به عرض 6 تا 11کیلومتر (362کیلومترمربع، تقریباً به وسعت یکی از شهرهای بزرگ ما) برای 22روز متوقف شد بی آنکه بتواند به غزه یا مناطق شهری مشابه دست یابد. در این میان بیش از یک هزار تن بمب بر سر 1.5میلیون شهروند ساکن در منطقه ریخته شده است و اگر حتی شلیک های تانک و توپخانه و دریایی را درنظر نیاوریم، باید گفت روی هر یک کیلومتر مربع (هزارمترمربع) به طور متوسط 3 تن بمب پیشرفته (3کیلوگرم برای هر مترمربع به طور متوسط) ریخته شده است. ملاحظه دیگر این است که بمب های فرود آمده نه بمب های عادی بلکه اغلب بمب های ممنوعه و تقویت شده از قبیل بمب های فسفری، اورانیومی و حرارتی بوده و به عنوان مثال قدرت تخریب برخی از این بمب های کوچک کمتر از 90کیلوگرمی، به اندازه قدرت بمب های 900کیلوگرمی بوده است.
نتیجه چیست؟ آیا مردم غزه روحیه خود را باخته و مرعوب این وحشی گری بی سابقه شده اند؟ یا حماس نابود شده؟ یا توان مقاومت آن تضعیف شده و شلیک موشک های مقاومت رو به کاهش گذاشته؟ یا غزه به تسخیر درآمده؟ یا به ارتش 20 هزار نفری حماس آسیبی وارد شده؟ آن پیروزی که سران اسرائیل با ادعای دستیابی به آن، اعلام آتش بس یکجانبه کردند کدام است؟ بن ویدمن خبرنگار شبکه سی ان ان که به عنوان نخستین خبرنگار غربی پس از 3 هفته توانسته از مرز رفح وارد غزه شود، این گونه از مشاهداتش گزارش می دهد: «باید اعتراف کنم روحیه مردم غزه پس از 3 هفته بمباران و ویرانی کامل منازل مسکونی، عالی است. آنها در این شرایط سخت و دشوار وقتی سر از پنجره آپارتمان های خود بیرون می آورند، واقعا جسور و مبارز به نظر می آیند. اوضاع غذا و درمان بسیار وخیم است با این حال به روحیه مردم خدشه ای وارد نشده است. نفرت آنها از اسرائیل و حمایتشان از حماس افزایش یافته است.» این، واقعیت زرادخانه استراتژیک (ملی- اسلامی) و عقبه مهم جنبش و دولت مقاومت اسلامی حماس است.
3- تزیپی لیونی وزیر خارجه تروریست اسرائیل در آستانه جنگ - براساس برآورد دستگاه های امنیتی- گفته بود می توان حماس را ظرف 3 یا 4 روز نابود کرد. مئیر داگان رئیس سرویس جاسوسی خارجی (موساد) هم در دیدار با مقامات مصری در منطقه طابا مدعی شده بود «مرگ حماس نزدیک است و جنگ با آنها بیش از یک هفته طول نخواهد کشید.» البته این خود دستاورد بزرگی برای کابینه امنیتی اسرائیل است که این بار به جای 33روز، در 22روز فهمیدند که نمی توانند به موفقیتی ولو کوچک در جنگ برسند، پس باید ولو شتابزده و به صورت یکجانبه اعلام آتش بس کنند! اما هنر رزم نه در جرئت آغاز آن بلکه در قدرت پیش بینی و تدبیر و توان برای پایان پیروز آن است که رژیم صهیونیستی طی 2 سال برای دومین بار ثابت کرد فاقد آن است. به همین دلیل هم روزنامه هاآرتص می نویسد «مشکل تنها اولمرت نیست بلکه مشکل ما این است که نمی دانیم چگونه جنگ های خود را پایان ببریم و آن را به دستاوردهای سیاسی تعبیر کنیم تا به شکست تفسیر نشود. دستاورد 60ساله ما با این جنگ از بین رفت.» یا به تعبیر آویگدور لیبرمن رئیس حزب اسرائیل نو «آتش بس هایی از این دست همیشه تبدیل به تله مرگ برای ما شده است.»
به سخنان شنبه شب اولمرت و باراک و لیونی به هنگام اعلام آتش بس یکجانبه عنایت کنید. لیونی مدعی پایان کار حماس در یک هفته، این بار فقط می گوید «این جنگ، یک دور از راندهای مختلف جنگ با حماس بود.» ! باراک وزیر جنگ هم با وجود آن که در عبارتی مبهم می گوید «ما به روشنی به اهداف نبرد رسیدیم» بلافاصله اضافه می کند «ما آتش بس خواهیم کرد اما امنیت کامل نداریم. حماس همچنان می تواند به شلیک موشک های خود ادامه دهد.» و اولمرت اگرچه ادعای مشابهی درباره دستیابی به اهداف مطرح نموده و از حسنی مبارک تشکر ویژه می کند اما مدام تکرار می کند «اگر حماس همچنان به ما حمله کند...» یعنی حماس مقتدرانه سر جای خود باقی و توان دفاعی خود را نیز حفظ کرده است. او سعی می کند طرف خود را در آتش بس، مصر و آمریکا و تشکیلات خودگردان معرفی کند و عمدا نامی از دولت حماس نبرد - روالی که در قطعنامه شورای امنیت، توافق دوجانبه رایس و لیونی، و طرح پیشنهادی مصر هم پی گرفته شد- اما یک جمله طلایی می گوید؛ «توافقنامه ای که ما با مصر به دست آوردیم و مورد حمایت آمریکا و اروپاست، هیچ کدام تضمین نمی کند که شلیک حماس به سوی ما متوقف خواهد شد.»
4-نشست دیروز شرم الشیخ با دلالی رژیم مبارک و حضور چند حامی اروپایی رژیم صهیونیستی تلاشی خائنانه و جنایتکارانه برای عملی کردن مقاصدی است که اسرائیل با وجود وحشی گری تمام نتوانست در عرصه رزم به دست آورد. این نشست تداوم روند قطعنامه شورای امنیت و توافق دوجانبه اخیر آمریکا و اسرائیل است که طی آن با حذف تعمدی نام «دولت مردمی و قانونی فلسطین (حماس) » صرفا به حکومت غیرقانونی و تاریخ گذشته محمود عباس اشاره و بر ضرورت تداوم محاصره و فشار علیه غزه مقاوم تاکید می گردد. اما آیا می توان دولت قانونی حماس و ملت حامی آن را که اکنون بر اثر مقاومت حمایتش نسبت به حماس رو به فزونی گذاشته، از معادلات حذف کرد و به جای او تصمیم گرفت؟ اگر چنین روندی نتیجه می داد طی 60سال گذشته و با وجود نفوذ و قدرت جریان سازش باید فلسطین و فلسطینی و آرمان مقاومت به کلی از عرصه سیاست و تاریخ و جغرافیا حذف می شد و مانند امروز بالنده و تنومند نمی شد. البته مصر اکنون- به اعتبار مرز مشترک با غزه- خط مقدم جنگ دیپلماتیک است و باید فشار دولت ها و ملت های مسلمان بر این نقطه حساس را شدت بخشید. هرچند که هرچه خیانت رژیم قاهره فزونی گیرد، قدرت سیلی که پشت این سد انباشته می شود مضاعف می گردد و مهار آن در آینده نه چندان دور ناممکن خواهد بود.
5- سرنوشت طرح خاورمیانه جدید و موضع دولت اوباما را باید در فرصت دیگری مورد بررسی قرار داد. اما به اجمال می توان به سخنان 6ماه پیش اوباما (مقارن با زمان طراحی حمله به غزه) اشاره کرد که به اسرائیل برای حمله به حماس حق داد. او دیگر نمی تواند ریاست جمهوری اش را با تظاهر به بی طرفی، مخالفت با جنگ و ایجاد تغییر پیش برد و آن چنان که می خواست با سخنرانی در پایتخت یکی از کشورهای اسلامی- نظیر قاهره- علیه اسلام رادیکال آغاز کند. او نمی تواند ماسک پایان دوران بوش را- که وزیر خارجه انگلیس اخیرا سیاست جنگ وی علیه ترور را اشتباه استراتژیک خواند- به چهره بزند. او مهره ای ورشکسته و بوش دوم است.
محمد ایمانی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]شرمنده به علت ارور مداوم پست 2 بار ارسال شد. پاک میشود.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از همون اول هم می شد هدس زد اوبا برای ایران هیچ نفعی در پی ندارد
مشکل اصلی خواندن فکر دشمن است که تا به امروز سیاستهای اتخاز شده نشان از یک جور حساب شدگی می دهد
نظر شما چیستarmani جان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ icon_razz[/quote]

در مورد اوباما بهتر هست تا منتظر تشریف فرمائی بشیم و بعد نظرمونو اعلام کنیم. هنوز هیچ چیز قطعی نیست. ولی میشه پیشداوری کرد که منتظر تحقق شعار اون نباشیم. کلا در هر کشوری یک سیاست کلی حاکم هست که هیچ کس از روسای جمهور حق عدول از این خط قرمزها رو ندارند و این هم شامل اوباما هم میشه.

من کاری به جنبه های سیاسی رئیس جمهورمون ندارم ولی در باب سیاست خارجی میتونم بگم از زیرکی خاصی برخوردارند.
اگر دوستان بدنبال سند و مدرک نباشند همینقدر عرض کنم ایشون با قاطعیت تمام دنبال مسائل روز سیاست خارجی هستند و مثل یک شطرنج باز حرفه ای تمامی حرکات رو پیش رو دارند.
علت اینکه مدام تاکید میشد که از مواضع دولت حمایت کنید و از افراط و تفریط پرهیز کنید به همین خاطر بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید که نتونستم در این مدت ویرایش کنم
طبق آخرین آمار تاکنون
- 1315نفر شهید و 5340 نفر زخمی شدند
- از بین شهدا 410 کودک و 108 زن و از زخمیها 1855 کودک و 795 زن بودند
- حماس اعلام کرد که در این نبرد 48 تن از مبارزانش را از دست داد
- همچنین سخنگوی حماس گفت 49 سرباز اسرائیلی را در این جنگ مستقیما از پای در آوردند
- 20000 خانه بشدت آسیب دیدند که 3000تای آنها کاملا ویران شدند
- حماس در 22روز 900 موشک از نوع قسام و گراد به اسرائیل شلیک کرد
- همچنین طبق اعلام حماس در این جنگ تعدادی سرباز به اسارت درآمدند که در حملات اسرائیل فورا کشته شدند
- خسارات جنگ در غزه 3 میلیارد دلار برآورد شده است
- اسرائیل برای هر روز جنگ 130 میلیون دلار هزینه کرد (مجموع 2860 میلیون دلار) که این مخارج جنگ بر کشورهای عربی ... ببخشید اسرائیل تحمیل شد
- ملک عبدالله یک میلیارد دلار برای بازسازی اسرائیل (شما بخونید غزه) اختصاص داد

یک نکته مهم در این جنگ حمایت زیاد و همه جانبه قطر از غزه بود. بنحوی که برای تشکیل کنفرانس عربی علیرغم میل عربستان و مصر (همون اسرائیل) تلاش زیادی کرد و اسرائیل رو محکوم کرد، حسابی آبروی حکام عرب رو برد، روابط (تجاری) با اسرائیل رو به حال تعلیق درآورد و 250 میلیون دلار به غزه کمک کرد
و این در صورتیه که لیونی چند روز قبل از حمله به قطر رفته بود و قطر که میزبان بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه است یکی از انبارهای ارسال کمک آمریکا به اسرائیل در این جنگ و جنگ 33روزه بود.

حال با وجود این تناقض نطر شما در مورد این سیاست قطر چیه؟
(نظر شخصی) آیا به نظر شما این سیاست که در جهت بالا بردن وجهه قطر در نزد مردم خاورمیانه و مسلمانان است، باعث نمیشود حمایتهای ایران از حزب الله و حماس به چشم نیاید؟
با توجه به محبوبیتی که ایران در بین مردم منطقه بخاطر حمایت از مقاومت کسب کرده، آیا این سیاست قطر در راستای سیاستهای غرب برای منزوی کردن ایران در [b]افکار عمومی مردم منطقه[/b] و محبوب شدن یک کشور عربی مثل قطر نیست؟
آیا این میتواند مقدمه ای باشد برای بد جلوه دادن ایران و کم کم (خدای نکرده) انجام اعمال احمقانه بر علیه ایران از جمله جنگ؟
از نظرات شما ممنون میشم
([b][color=red]اگر لازمه سوالم رو تاپیک کنم[/color][/b])

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][size=18]فرمانده نيروي زميني سپاه: رژيم صهيونيستي ذليلانه آتش بس يك‌طرفه را اعلام كرد[/size][/color]
سردار اسدي فرمانده نيروي زميني سپاه ضمن تحليل قضاياي غزه گفت: حمله به غزه بخشي از پروژه استكبار براي نابودي اسلام است.
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني سپاه، سردار محمدجعفر اسدي فرمانده نيروي زميني سپاه كه در مراسم صبحگاه مشترك كاركنان ستاد نيرو سخن مي‌گفت با تشريح موقعيت جغرافيايي غزه گفت:

به لحاظ نظامي غزه حقيرترين هدفي بود كه استكبار براي عمليات انتخاب كرده و ارتش اسرائيل كه از آن به عنوان چهارمين ارتش جهان ياد مي‌شود عليرغم كمك‌هاي تسليحاتي امريكا مجبور شد ذليلانه آتش‌بس را يكطرفه اعلام كنند و به لطف خدا در طول اين مدت نتوانستند حتي يك وجب از شهرهاي غزه را تصرف كنند.
وي افزود: موشك‌هايي در طول اين مدت شليك شد همه ساخت خود مردم غزه بود و ارتش اسرائيل نتوانسته تاكنون با آن مقابله كند.
اسدي تصريح كرد: قضيه غزه جداي از جنگ 33 روزه لبنان، عراق و افغانستان نيست و دشمن تصميم خود را گرفته و به اين نتيجه رسيده است كه حيات و مماتش در اين منطقه خاورميانه است و حمله به غزه بخشي از پروژه اسلام‌ستيزي استكبار است
فرمانده نيروي زميني سپاه با مرور تاريخچه غارتگري استكبار از كشورهاي منطقه گفت: آن زماني كه 8 سال جنگ را بر ما تحميل كردند اين كشورهاي عربي بايد مي‌فهميدند، اگر چه امروز هم نمي‌فهمند كه چه توطئه‌اي در كار است و چه بلائي بر سر اسلام مي‌آيد.
وي حضرت امام خميني(ره) را احياگر اسلام نه تنها در ايران بلكه در كل جهان خواند و گفت: اگر حضرت امام(ره) نبودند ما از همه بيشتر غارت مي‌شديم.
اسدي افزود: بحمدالله الان وضعيت بسيار خوبي است و شعارهايي كه در انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت امروز در تمامي جهان طنين‌انداز شده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه در پايان سخنان خود خطاب به سربازان و پاسداران گفت: دشمن عزم خود را جزم كرده است كه به هر شكل ممكن با ما مقابله كند و وظيفه همه ما است كه با خودسازي و تمسك به اهل بيت(ع) و بهره‌گيري از ايام پر خير و بركت محرم و صفر خود را مهياي دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دسيسه‌هاي دشمنان كنيم.
منبع:http://www.ro-defa.ir[color=red][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ببخشید که نتونستم در این مدت ویرایش کنم
طبق آخرین آمار تاکنون
- 1315نفر شهید و 5340 نفر زخمی شدند
- از بین شهدا 410 کودک و 108 زن و از زخمیها 1855 کودک و 795 زن بودند
- حماس اعلام کرد که در این نبرد 48 تن از مبارزانش را از دست داد
- همچنین سخنگوی حماس گفت 49 سرباز اسرائیلی را در این جنگ مستقیما از پای در آوردند
- 20000 خانه بشدت آسیب دیدند که 3000تای آنها کاملا ویران شدند
- حماس در 22روز 900 موشک از نوع قسام و گراد به اسرائیل شلیک کرد
- همچنین طبق اعلام حماس در این جنگ تعدادی سرباز به اسارت درآمدند که در حملات اسرائیل فورا کشته شدند
- خسارات جنگ در غزه 3 میلیارد دلار برآورد شده است
- اسرائیل برای هر روز جنگ 130 میلیون دلار هزینه کرد (مجموع 2860 میلیون دلار) که این مخارج جنگ بر کشورهای عربی ... ببخشید اسرائیل تحمیل شد
- ملک عبدالله یک میلیارد دلار برای بازسازی اسرائیل (شما بخونید غزه) اختصاص داد

یک نکته مهم در این جنگ حمایت زیاد و همه جانبه قطر از غزه بود. بنحوی که برای تشکیل کنفرانس عربی علیرغم میل عربستان و مصر (همون اسرائیل) تلاش زیادی کرد و اسرائیل رو محکوم کرد، حسابی آبروی حکام عرب رو برد، روابط (تجاری) با اسرائیل رو به حال تعلیق درآورد و 250 میلیون دلار به غزه کمک کرد
و این در صورتیه که لیونی چند روز قبل از حمله به قطر رفته بود و قطر که میزبان بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه است یکی از انبارهای ارسال کمک آمریکا به اسرائیل در این جنگ و جنگ 33روزه بود.

حال با وجود این تناقض نطر شما در مورد این سیاست قطر چیه؟
(نظر شخصی) آیا به نظر شما این سیاست که در جهت بالا بردن وجهه قطر در نزد مردم خاورمیانه و مسلمانان است، باعث نمیشود حمایتهای ایران از حزب الله و حماس به چشم نیاید؟
با توجه به محبوبیتی که ایران در بین مردم منطقه بخاطر حمایت از مقاومت کسب کرده، آیا این سیاست قطر در راستای سیاستهای غرب برای منزوی کردن ایران در [b]افکار عمومی مردم منطقه[/b] و محبوب شدن یک کشور عربی مثل قطر نیست؟
آیا این میتواند مقدمه ای باشد برای بد جلوه دادن ایران و کم کم (خدای نکرده) انجام اعمال احمقانه بر علیه ایران از جمله جنگ؟
از نظرات شما ممنون میشم
([b][color=red]اگر لازمه سوالم رو تاپیک کنم[/color][/b])[/quote]
[align=justify]با سلام خدمت همه دوستان گرامي
در خصوص سپوال تا جايي كه به خاطر دارم اولين كشور عربي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه به صورت پنهاني و سپس آشكار شروع به عادي سازي روابط با اسراپيل كرد قطر بود و گمان مي كنم قبل از جنگ غزه هم بيشترين سطح روابط سياسي و اقتصادي را در ميان كشورهاي ذكر شده با رژيم صهيونيستي داشت . از طرف ديگر بين كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس هم اختلافاتي وجود دارد و به نوعي هر كدام سعي دارند رياست بقيه را بر عهده بگيرند . در جنگ هاي داخلي لبنان اين عربستان بود كه با ابتكار پيمان طاپف نقش خود را در پايان دادن به درگيري بين جناحهاي مختلف در لبنان برجسته كرد و در درگيريهاي بعدي كه بين حزب الله و 14 مارس پس از جنگ 33 روزه اتفاق افتاد محل نشست در قطر بود كه برخي تحليلها آن را به تمايل قطر براي تضعيف نقش عربستان تعبير كردند . با توجه به سكوت كشورهايي مثل عربستان و مصر و اردن و تحركات ايران در جنگ 22 روزه غزه فكر مي كنم تحركات قطر بيشتر به ضرر عربستان باشد تا ايران .[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئيس مجلس با اشاره به حادثه غزه و پيروزي حماس در اين نبرد تاريخي گفت: حادثه غزه در ادامه طرح مشاركت بين‌المللي آمريكا و برخي كشورهاي غربي و عربي براي مهار ايران بود كه با شكست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، علي لاريجاني امشب در مراسم تجليل و گراميداشت شهداي غزه كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جنايات رژيم جعلي صهيونيستي در غزه و مقاومت 23 روزه مسلمانان اظهار داشت: حادثه غزه يكي از رويدادهاي بزرگ در دهه‌هاي اخير است. ما در درون اين حادثه هستيم و ارتباط ما با اين حادثه نزديك است و نتوانستيم ابعاد وسيع اين رويداد را لمس كنيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: درك تاثيرات بزرگ اين حادثه در صحنه بين‌الملل و منطقه نياز به گذر زمان دارد.
وي با بيان اينكه پيروزي انقلاب اسلامي در ايران يك جريان بالنده فكري در منطقه و جهان بوده و فكر نويني از بيداري اسلامي را رقم زده است، گفت: انقلاب و فكر بديع امام خميني (ره) حادثه بزرگي در تاريخ بشر بود كه به مرور ورقه‌هاي جديدي در منطقه ايجاد كرد.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران درخت تناوري است كه ماجراي جنگ 33 روزه حزب‌الله و شكست فجيع رژيم صهيونيستي يكي از ميوه‌هاي آن بوده است.

لاريجاني خاطرنشان كرد: حادثه غزه و شكست مفتضحانه رژيم صهيونيستي نيز ميوه‌اي از نهضتي بود كه حزب‌الله در لبنان به وجود آورده بود. يعني پيروزي حماس ميوه پيروزي حزب‌الله است.
وي با اشاره به چگونگي رخ‌ دادن اين پديده مهم و انگيزه رژيم صهيونيستي از حمله به غزه، بيان داشت: شرايط داخلي رژيم صهيونيستي بعد از جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان پس‌لرزه‌هاي مستمري در داخل اسرائيل به وجود آورده بود كه بسياري از فرماندهان رژيم صهيونيستي تغيير كردند، حتي اولمرت هم نتوانست دوام بياورد.
وي ادامه داد: در واقع حمله به غزه و محاصره آن با هدف جبران سرزنش‌هاي مكرري بود كه اسرائيل بعد از شكست در برابر حزب‌الله در صحنه داخلي و بين‌المللي مي‌شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: سردرمداران آمريكا و اسرائيل فكر مي‌كردند كه با حمله به غزه، يكي از بازوان ايران را قطع خواهند كرد تا ثمره آن نوعي اعاده حيثيت و بازسازي شخصيت فروريخته اسرائيل در منطقه و جهان باشد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي شرايط و رقابت‌هاي انتخاباتي در داخل اسرائيل، وقوع تغييرات حاكميتي در آمريكا و طرح بازسازي شخصيت آمريكا در صحنه بين‌الملل و منطقه خاورميانه را از ديگر اهداف رژيم صهيونيستي از حمله به غزه عنوان كرد.

لاريجاني به طرح وسيع آمريكا و برخي كشورهاي عربي براي مهار ايران اشاره كرد و گفت: از مدت‌ها پيش طراحي وسيعي در مورد آرايش صحنه منطقه‌اي مطرح بود. اين طرح آرام آرام به صحنه بين‌الملل كشيده شد و به يك پارادايم تبديل شد.
وي افزود: اين طرح يك نوع همبستگي بين آمريكا و برخي كشورهاي غربي و عربي در منطقه بود و با هدف مشاركت بين‌المللي براي مهار ايران طراحي شده بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به ناكامي اسرائيل و آمريكا در دستيابي اهداف خود در غزه اشاره كرد و اظهار داشت: در ماجراي غزه، نخستين باري بود كه اسرائيل در درون خاك ادعايي‌اش در مقابل مقاومت مردم فلسطين از پاي درآمد و در واقع غزه در اين جنگ آزاد شد.
وي اضافه كرد: مسئله غزه آغاز سقوط جدي اسرائيل است.

لاريجاني تاكيد كرد: غزه در درون معادلات سياسي، آزادي خودش را به دست نياورد بلكه در يك مقاومت مجاهدانه به آزادي رسيد.
وي با بيان اينكه مردم دنيا اين فاجعه رژيم صهيونيستي در غزه را لمس كردند، خاطرنشان كرد: چهره واقعي رژيم صهيونيستي و سران برخي كشورهاي عربي دراين حادثه براي همگان مشخص شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: حماس در پناه صبر و مقاومتي كه داشت حيثيت جديدي پيدا كرد و در اين آزمون الهي سرفراز بيرون آمد و به يك قدرت تبديل شده است.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ناكارآمدي نهادهاي بين‌المللي مدعي صلح و امنيت و رعايت حقوق بشر، گفت: با شكست اسرائيل در اين نبرد حساس، لطمه حيثيتي به نهادهايي كه مدعي برقراري امنيت هستند وارد شد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در بخش پاياني سخنان خود به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: اميدوارم تمامي مسلمانان حيثيت خود را دريابند و از استقلال و كرامت خودشان دفاع كنند.
وي خاطرنشان كرد: حادثه غزه، لبنان، عراق و افغانستان شمايي از بيداري اسلامي است كه امام خميني (ره) آن را پيش‌بيني كرد و رايحه‌اش در منطقه نمايان شده است.
آینده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تعدادي از علماي ديني و مفتيان وهابي عربستان سعودي در اقدامي بي سابقه و تعجب برانگيز فتوايي صادر كردند كه در آن هر گونه راه حل و يا ابتكارعمل‌هاي سياسي – ديپلماتيك كه به صلح با يهود و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي منجر مي‌شود را حرام اعلام كردند.

به گزارش شيعه آنلاين، اين علماي ديني و مفتيان همچنين پس از صدور اين فتوا با همراهي تعدادي از قضات و استادان دانشگاه‌هاي مختلف عربستان بيانيه اي صادر كردند كه مضمون آن چنين است: تلاش براي آزادي سرزمين فلسطين يك واجب شرعي بر عهده ملت‌ها و دولت‌ها است و آنچه كه گروه‌هاي مقاومت و گروه‌هاي جهادي براي آزادي سرزمين فلسطين انجام مي‌دهند، از با ارزش‌ترين و بزرگترين واجبات شرعي است.

در ادامه اين بيانيه آمده: آتش بس گروه‌هاي مقاومت با دشمن يهودي اقدامي غير شرعي است و تنها در صورتي جايز است كه به طور مؤقت باشد و در اين مدت زمان مؤقت گروه‌هاي مقاومت به بازسازي قدرت، توانايي و امكانات ايماني، تربيتي، نظامي و اقتصادي خود بپردازند.

امضا كنندگان اين بيانيه در ادامه بي ارزش خواندن و توهين كردن به گروه‌هاي مقاومت را اقدامي غيرقابل قبول خواندند و افزودند: اين كار يك رفتار منافقانه است.

در ادامه اين بيانيه آمده: دفاع فلسطينيان و گروه‌هاي مقاومت از سرزمينشان تا وقتي كه زير اشغال اشغالگران است، اقدامي شرعي و قانوني است. اكنون بر امت اسلامي و كشورهاي مختلف اسلامي واجب است كه سلاح اقتصادي را به كار اندازيم و از آن بر عليه شهرك نشينان صهيونيستي استفاده كنيم. همچنين بايد براي نشر فرهنگ مبارزه با صهيونيست‌ها تلاش كنيم. همچنين اكنون زمان آن است كه به برادرانمان در غزه كمك كنيم تا بتوانند شهرشان را كه به دست يهوديان تخريب شد بازسازي كنند.

اين فتوا همچنين سه تن از مفتيان و چهره هاي سرشناس ديني عربستان را از اظهارات ضد غزه بر حذر داشت. اين سه نفر عبارتند از : "شيخ عبدالله بن عبدالرحمن جبرين" عضو سابق دارالفتواي عربستان، "شيخ ناصر بن سليمان العمر" مدير كل پايگاه خبري المسلم، "شيخ سليمان بن وائل تويجري" رئيس سابق دانشكده شريعت اسلامي در دانشگاه أم القري.

آینده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
- مقامات اسرائیل بر مصر تکلیف نموده اند: مرزهاتو کنترل کن!!
- اوباما از حماس خواسته: موشک نزن!
- اسرائیل مصر را مسئول قاچاق سلاح به غزه میداند

([b][color=red]اگر لازمه سوالم رو تاپیک کنم
بجز zed عزیز کسی جوابی به سوال نداد[/color][/b] :icon_razz:?
یک نکته مهم در این جنگ حمایت زیاد و همه جانبه قطر از غزه بود. بنحوی که برای تشکیل کنفرانس عربی علیرغم میل عربستان و مصر (همون اسرائیل) تلاش زیادی کرد و اسرائیل رو محکوم کرد، حسابی آبروی حکام عرب رو برد، روابط (تجاری) با اسرائیل رو به حال تعلیق درآورد و 250 میلیون دلار به غزه کمک کرد
و این در صورتیه که لیونی چند روز قبل از حمله به قطر رفته بود و قطر که میزبان بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه است یکی از انبارهای ارسال کمک آمریکا به اسرائیل در این جنگ و جنگ 33روزه بود.

حال با وجود این تناقض نطر شما در مورد این سیاست قطر چیه؟
(نظر شخصی) آیا به نظر شما این سیاست که در جهت بالا بردن وجهه قطر در نزد مردم خاورمیانه و مسلمانان است، باعث نمیشود حمایتهای ایران از حزب الله و حماس به چشم نیاید؟
با توجه به محبوبیتی که ایران در بین مردم منطقه بخاطر حمایت از مقاومت کسب کرده، آیا این سیاست قطر در راستای سیاستهای غرب برای منزوی کردن ایران در افکار عمومی مردم منطقه و محبوب شدن یک کشور عربی مثل قطر نیست؟
آیا این میتواند مقدمه ای باشد برای بد جلوه دادن ایران و کم کم (خدای نکرده) انجام اعمال احمقانه بر علیه ایران از جمله جنگ؟
از نظرات شما ممنون میشم
(اگر لازمه سوالم رو تاپیک کنم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلیپ باور نکردنی از شجاعت و از جان گذشتگی خبرنگار زن ژاپنی در غزه!

این خبر نگار با دست خالی با سرباز مسلح اسراییلی در گیر می شود

تا مانع از تیر اندازی اسراییلی ها به فلسطینیان شود!
[color=red]

جناب جوكر قرار دادن لينك و ادرس فروم ديگه مقدور نيست.
ابتدا ر گاري اژلود كنيدو يا به مديريت سايت ارسال نمائيد.

ممنون.ارماني[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهم هدف قطر از این کار ها نیست مهم این است که ما بعنوان یک طرف این بازی منافع خود و مردم غزه را حفظ کنیم که این بدان معناست که باید انتظار هر نوع حرکتی از سوی کشورهای عربی و غیره عربی را داشت
اما در مورد قطر هم می توان امیدوار بود و هم می توان بیمناک
چون شما هرگز نمی توانی فکر افراد را بخوانی ولی می توانی ابتکار عمل را در دست خود نگاه داری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]رژيم صهيونيستي به حماس پيشنهاد داد:[/size]
[size=24]آزادي هزار فلسطيني و باز شدن گذرگاه‌هاي غزه در ازاي آزادي شاليت[/size]خبرگزاري فارس: يكي از سخنگويان جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي بازگشايي گذرگاه‌هاي نوار غزه و آزادي هزار اسير فلسطيني را در ازاي آزادي نظامي اسير صهيونيست پيشنهاد داده است.

به گزارش فارس، "ايمن طه" پس از ديدار با "عمر سليمان" رئيس سازمان اطلاعات مصر در مصاحبه با روزنامه مصري "الاهرام" تصريح كرد كه اسرائيل پيشنهاد بازگشايي گذرگاهاه‌هاي نوار غزه و آزادي هزار اسير فلسطيني را در ازاي آزادي "گلعاد شاليت" ارائه داده است.
از سوي ديگر يك مقام دفاعي اسرائيل ديروز اعلام كرد كه تل‌آويو در حال بررسي ارتباط بازگشايي گذرگاه‌هاي غزه با مذاكرات آزادسازي شاليت است.
از سوي ديگر مشير المصري رئيس فراكسيون تغيير و اصلاح در مجلس قانونگذاري فلسطين تصريح كرد كه موضوع آتش‌بس و گذرگاه‌هاي مرزي به مسئله شاليت ارتباطي ندارد.
وي تاكيد كردكه موضوع شاليت به آينده تبادل اسرا بستگي دارد و هيچكس نبايد تصور كند كه شاليت در صورت باز نشدن گذرگاه‌ها آزاد خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]«در 60 سال گذشته رژیم اسرائیل برای ادامه حیات خود و توسعه آن از یک استراتژی کلی که استفاده از سه عامل موثر است، استفاده کرده است؛ این عوامل عبارتند از نظامیگری قدرتمند، هم پیمانان ژئوپلتیکی و افکارعمومی. در حال حاضر اسرائیل وارد مرحله ای شده که دیگر کارآیی این استراتژی ها به اتمام رسیده است».
«ایمانوئل» در مقاله ای با عنوان «داستان اسرائیل، روایت یک پیش بینی برای خودکشی» در مورد عبور رژیم تل آویو از شرایط دوران موفقیت نکات ارزشمندی را بیان کرده است او می گوید دوره ای که برتری نظامی اسرائیل مخالفان قدرتمند را به تسلیم وامی دارد و نیز دوره ای که فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و روسیه برای هم پیمانی با صهیونیست ها سرو دست می شکستند و دوره ای که تل آویو با تکیه بر ماجرای ساختگی هلوکاست برای رفتار توسعه طلبانه خود توجیه داشت به سر آمده است. اینک در مقابل این رژیم ارتش آنچنانی وجود ندارد، کودکان، نوجوانان و جوانانی قرار دارند که با هواپیمای F35 و هلی کوپتر ویژه از میدان به در نمی روند و وقتی در این نبرد یکی بر خاک می افتد 10 نفر بلافاصله برمی خیزد. امروز دیگر اشتیاقی برای توسعه رابطه با تل آویو دیده نمی شود و حتی آمریکایی ها صدایشان درآمده است. انرژی هلوکاست به پایان رسیده است و امکان خلق داستان جدید وجود ندارد و متقابلاً سرگذشت غزه و قانا که تصاویر آن بارها از تلویزیونها پخش شد و بر صفحات روزنامه ها نقش بست صحنه عاطفی را معکوس کرده است.
الان کار اسرائیل به اینجا رسیده که «کوفمن» نماینده یهودی مجلس عوام انگلیس و عضو حزب کارگر با صراحت هرچه تمامتر از جنایات دولت تل آویو اعلام برائت می کند و حتی به دولت انگلیس فشار می آورد تا قانون ممنوعیت فروش اسلحه به اسرائیل را به اجرا بگذارد. کوفمن -بنا به روایت روزنامه «ورلدپرس دیلی حرالد»- می گوید: پدر تزیپی لیونی، ایتان لیونی است که رئیس عملیات تروریستی گروه ایرگون زاوی لیومی بود که انفجار در هتل کینگ دیوید در اورشلیم را طراحی کرد که طی آن 91 نفر کشته شدند که چهار نفر شان یهودی بودند» وی افزود: «اسرائیل از بطن تروریزم یهود به وجود آمده است. تروریست های یهودی دو افسر انگلیسی را به دار آویختند و بعنوان طعمه از آن ها استفاده کردند. ایرگون در کنار اشترن در سال 1948 در روستای دیریاسین 254 فلسطینی را قتل عام کردند.»
بعد از جنگ 22 روزه غزه رژیم صهیونیستی با حجم انبوهی از سوالات-نه فقط از جانب مسلمین حتی از جانب مهمترین هواداران آن- مواجه گردیده است. این ها طیفی از سوالات حقوقی، سیاسی، امنیتی، نظامی و فرهنگی را شامل می شوند اگر به صفحات روزنامه های اروپا- و حتی آمریکا- نگاه بیاندازیم، امروز بسیار کمتر از سالهای دهه 60، 70 و 80 میلادی دفاع می شود و حجم مقالات و خبرهایی که این روزها در این روزنامه ها درباره آلام و آرمانهای فلسطینی ها درج می شود هزاران بار از حجم آن در دهه 60 و 70 میلادی بیشتر است و این همه در حالی است که در آن دوره اشغال فلسطین در نقطه گرم قرار داشت و سازمان ملل نیز به دلیل تجاوزات پی در پی تل آویو به همسایگان خود قطعنامه های متعددی علیه دولت غاصب داشت ولی با این وجود رسانه های اروپا، آمریکا، روسیه، چین و بسیاری دیگر از کشورها از موجودیت اسرائیل دفاع می کردند و هیچ اهمیتی به سرنوشت فلسطینی ها نمی دادند.
موشه یالون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با گستاخی تمام در سال 2002 گفته بود: «فلسطینی ها باید در عمیق ترین زوایای پنهان ضمیر باطن خود درک کنند که آن ها مردمی شکست خورده اند.» در زمانی که یالون این عبارات را در تریبون عام اعلام می کرد خیلی ها در سرزمین های اشغالی مثل او فکر می کردند ولی امروز حدود 7 سال پس از آن اظهارات، اسرائیل در شرایط عجیبی قرار گرفته است. «لویی لوما» که یک هوادار اسرائیل می باشد در تاریخ 24 دی ماه- در میانه زمان عملیات زمینی اسرائیل علیه غزه- در روزنامه فرانسوی زبان «لوتان» نوشت: «جنگ غزه یک شکست جدید و عظیم است در درجه اول برای خود اسرائیلی ها و در درجه دوم برای تمام کسانی که خود را متحدین آن ها می دانند.»
رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بنا به اعتراف اولمرت همه امکانات را برای پیروزی در اختیار داشته است. به فقراتی از نطق او در اختتامیه جنگ غزه نگاه کنید: «نیروهای ارتش اسرائیل در عملیات هوشمندانه خود از همه تأسیسات زمینی و دریایی استفاده کردند.»، «نیروهای ارتش اسرائیل آموزش خوبی دیدند و به هر چیزی که نیاز داشتند مجهز بودند»، «ما دو سال وقت را صرف آماده کردن مردم اسرائیل کرده ایم»، «همه تصمیمات بعد از بحث های عمیق گرفته شده اند»، «من امروز از روسای انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه نامه ای دریافت کردم که حمایت بدون قید و شرط خود را از اسرائیل و بخصوص در مسئله کمک به عدم دستیابی حماس به سلاح اعلام کرده اند» و «من از نقش مهم حسنی مبارک در خاورمیانه و تلاش وی برای رسیدن به آتش بس اعلام می کنم.»
در واقع اولمرت اعتراف می کند که آنچه در مساحت 365 کیلومترمربعی غزه و در مواجهه با نیروهای مقاومت انجام داده است همه ظرفیت داخلی، بین المللی و منطقه ای رژیم صهیونیستی بوده است. مساحت غزه حدود 1.3 درصد از مساحت کل فلسطین و مساحت کل فلسطین به اندازه مساحت نیمی از یک استان متوسط ایران است. وقتی این رژیم در مواجهه با مبارزان حماس شکست می خورد، معلوم است که دیگر نمی تواند یک قدرت در خاورمیانه به حساب آید. به این عبارت ناحوم برنیع تحلیلگر برجسته روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ تل آویو نگاه کنید که در روزهای اول جنگ غزه ابراز شده است: «این عملیات نظامی باید پیش از این صورت می گرفت ولی انجام آن بهتر از انجام ندادن آن است، کشوری که نتواند با حماس مقابله کند، چگونه می تواند ایران را تهدید کند و از منافع خود در سوریه، اردن، مصر و تشکیلات خود گردان حمایت نماید.»
اسرائیل از امروز حتی برای محمود عباس و حسنی مبارک و ملک عبدالله که با آن هم پیمان شدند تا موقعیت امنیتی رژیم خود را در مقابل موج انسانی بیداری اسلامی منطقه بهبود ببخشند، رنگ باخته است، آنان امروز به ورطه ای افتاده اند که از یک سو محمود عباس می گوید حماس محور هر تحرک درباره فلسطین است و حسنی مبارک و وزیر خارجه اش پی درپی از مقاومت فلسطینی ها تمجید می کنند و ملک عبدالله خود را پاسدار آرمان فلسطین و آزادی آن معرفی می کند! این ها نشانه های تغییر در ژئوپلتیک منطقه ماست.
آن گونه که یدیعوت آحارنوت به نقل از یک افسر عالیرتبه ارتش و از طراحان عملیات غزه نوشت: «آنچه که در نوار غزه جریان داشت، بزرگترین عملیات نظامی در تاریخ ارتش اسرائیل بود». هاآرتص نیز نوشت: باراک در این عملیات از همه ظرفیت خود استفاده کرد. معاون رئیس فدراسیون بین المللی حقوق بشر سازمان ملل سه روز پیش رسماً اعلام کرد: «جنایت های اسرائیل در غزه در 40 سال اخیر در هیچ کجا سابقه نداشته است».
در جنگ 22 روزه، اسرائیل بدون آنکه بداند چه می کند، به تولد خاورمیانه جدیدی کمک کرد. خاورمیانه ای که در آن اتحاد اسرائیل، آمریکا، اروپا، مصر، عربستان و... و توسل به حداکثر جنایت و استفاده حداکثری از قدرت نظامی کارایی نداشته باشد و مقاومت یک گروه کوچک مردمی بیش از همه این ها اثرگذار باشد.
امروز وضع حقوقی تل آویو و به همراه آن وضع حقوقی اشغالگری از چارچوب رسمی آن خارج شده و در چنبره نگرش ملت ها به آن گرفتار آمده است. امروز دهها دادگاه از دهها کشور آمادگی دارند که به جنایات اسرائیل در غزه رسیدگی کنند و علیه اسرائیل حکم صادر نمایند. دور از انتظار نیست که حداقل 50 کشور چنین محکمه ای را برپا کنند و اولمرت را با 50 حکم قضایی مواجه نمایند. این احکام روابط خارجی رژیم صهیونیستی را متاثر می کند و زبان مخالفان فراوان آن را در دنیا باز می کند موج مقالات انتقادی علیه تل آویو بالا می گیرد و همزمان با آن بیش از هر زمانی «کشور فلسطین» در همه 27070 کیلومترمربع سرزمین اشغالی آن جان می گیرد. بد نیست مقاله را با عبارتی از «پاتریک سیل» کارشناس سیاسی اروپایی - در روزنامه الحیات- به پایان برسانیم: «جنگی که اسرائیل علیه نوار غزه شروع کرد یک نوع جنون سیاسی به حساب می آید این جنگ محصول جامعه بی نهایت پراضطراب اسرائیل است.»
سعدالله زارعی
منبع : روزنامه كيهان[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نقل از : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711101113

اختصاصي فارس// در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در داووس رخ داد
حمله شديداللحن رو‌ در‌ رو و بي‌سابقه نخست وزير تركيه به رئيس رژيم صهيونيستي

خبرگزاري فارس: رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ساعاتي پيش در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در داووس، در حضور سران كشورهاي جهان كه شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل نيز در ميان آنان بود، شخص وي و سياست‌هاي دولت رژيم صهيونيستي را به شكلي بي‌سابقه و غير منتظره مورد حمله قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه بين‌الملل فارس، در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در شهر داووس كه تعدادي زيادي از سران كشورهاي جهان از جمله نخست وزير تركيه و رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در آن حاضر بودند در ابتداي اجلاس شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل، مدت 25 دقيقه سخنراني كرد و طي آن از جنايات اسرائيل در جنگ غزه دفاع كرده و آن را دفاع اسرائيل از خود خواند.
پس از پايان سخنان رئيس جمهور رژيم صهيونيستي، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در جايگاه سخنراني حاضر شد و با ايراد سخناني انتقاد آميز از رژيم صهيونيستي در صدد برآمد كه به سخنان شيمون پرز پاسخ دهد.
بنابر همين گزارش در دوازدهمين دقيقه سخنراني نخست وزير تركيه وي با انتقاد ممانعت آميز دبير اجلاس مبني عدم انتقاد از رژيم صهيونيستي مواجه شد.
در اين هنگام وي با اشاره به اينكه به او اجازه صحبت داده نمي‌شود و با حالي برافروخته خطاب به نخست وزير رژيم صهيونيسيتي گفت: اسرائيل در غزه دست به يك قتل عام زد اين غير قابل انكار است من خود دو نخست وزير اسرائيل را مي‌شناسم كه به من گفتند از ورود به سرزمين‌هاي اشغالي با تانك لذت مي‌برند اگر خواستيد اسامي آنها را هم خواهم داد هر چند شما خود اسامي آنها را مي‌دانيد.
وي در ادامه خطاب به رئيس رژيم صهيونيستي افزود: شما ادعاهاي دروغ مي‌كنيد شما از كودك كشي و آدم كشي لذت مي‌بريد.
بنا بر همين گزارش در اين هنگام رئيس جمهور رژيم صهيونيستي با حركاتي وانمود كرد كه سخنان اردوغان را از طريق گوشي خود نمي‌شنود، كه اردوغان بلافاصله با دست پرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوب مي‌شنويد آقا، خودتان را به آن راه نزنيد، شما خود مي‌دانيد كه من چه مي‌گويم دست شما به خون كودكان غزه آلوده است. در اين مرحله دبير اجلاس به صورت گستاخانه با اشارات دست و حتي دست زدن روي شانه نخست‌وزير تركيه او را به قطع سخنانش دعوت كرد كه اردوغان در اين مرحله به شدت عصباني شده و پرز را مجددا مورد خطاب قرار داد و گفت: ببينيد شما 25 دقيقه صحبت كرديد و به من 10 دقيقه اجازه صحبت نمي‌دهند اين رويه هميشگي شماست در اين هنگام پرز برخاسته و با صداي بلند اقدام به پرخاش و پاسخگويي به اردوغان نمود و از سوي اجلاس صداي بلند‌گوي اردوغان پايين آورده شد و صداي بلندگوي پرز افزايش يافت.
در اين لحظه اردوغان بلافاصله گوشي خود را از گوش برداشته و با صداي بلند به سخنان خود ادامه داد و گفت: حالا كه اجازه صحبت نمي‌دهيد دو جمله را مي‌گويم و تمام مي‌كنم حرف اول را از تورات مي‌گويم.
وي با اشاره به يكي از آيات تورات گفت: در اين كتاب شما امر شده‌ايد كه از آدم كشي بپرهيزيد اما شما برخلاف كتاب آسماني خود آدم مي‌كشيد اين تنها كاري است كه شما بلديد آدم كشي كار و رويه شماست ؛ مطلب دوم اينكه از نظر من كار بنده در اجلاس داووس به پايان رسيده است و ديگر در اينجا حضور نخواهم يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس رجب طيب اردوغان بلافاصله اقدام به ترك جايگاه كرد و به سوي درب خروجي اجلاس كنفرانس حركت كرد.
عمر موسي دبير كل اتحاديه عرب كه از حاضران در جلسه بود سعي كرد مانع از ترك سالن توسط اردوغان شود اما اردوغان با حفظ احترام از درخواست عمر موسي سرباز زد و سالن اجلاس را ترك كرد.

پیوست : این عکس هم دیدنش برای کمی خنده بد نیست icon_razz
http://i20.tinypic.com/1zyhvkw.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در داووس رخ داد
حمله شديداللحن رو‌ در‌ رو و بي‌سابقه نخست وزير تركيه به رئيس رژيم صهيونيستي

خبرگزاري فارس: رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ساعاتي پيش در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در داووس، در حضور سران كشورهاي جهان كه شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل نيز در ميان آنان بود، شخص وي و سياست‌هاي دولت رژيم صهيونيستي را به شكلي بي‌سابقه و غير منتظره مورد حمله قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه بين‌الملل فارس، در جريان اجلاس اقتصاد جهاني در شهر داووس كه تعدادي زيادي از سران كشورهاي جهان از جمله نخست وزير تركيه و رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در آن حاضر بودند در ابتداي اجلاس شيمون پرز رئيس جمهور اسرائيل، مدت 25 دقيقه سخنراني كرد و طي آن از جنايات اسرائيل در جنگ غزه دفاع كرده و آن را دفاع اسرائيل از خود خواند.
پس از پايان سخنان رئيس جمهور رژيم صهيونيستي، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در جايگاه سخنراني حاضر شد و با ايراد سخناني انتقاد آميز از رژيم صهيونيستي در صدد برآمد كه به سخنان شيمون پرز پاسخ دهد.
بنابر همين گزارش در دوازدهمين دقيقه سخنراني نخست وزير تركيه وي با انتقاد ممانعت آميز دبير اجلاس مبني عدم انتقاد از رژيم صهيونيستي مواجه شد.
در اين هنگام وي با اشاره به اينكه به او اجازه صحبت داده نمي‌شود و با حالي برافروخته خطاب به نخست وزير رژيم صهيونيسيتي گفت: اسرائيل در غزه دست به يك قتل عام زد اين غير قابل انكار است من خود دو نخست وزير اسرائيل را مي‌شناسم كه به من گفتند از ورود به سرزمين‌هاي اشغالي با تانك لذت مي‌برند اگر خواستيد اسامي آنها را هم خواهم داد هر چند شما خود اسامي آنها را مي‌دانيد.
وي در ادامه خطاب به رئيس رژيم صهيونيستي افزود: شما ادعاهاي دروغ مي‌كنيد شما از كودك كشي و آدم كشي لذت مي‌بريد.
بنا بر همين گزارش در اين هنگام رئيس جمهور رژيم صهيونيستي با حركاتي وانمود كرد كه سخنان اردوغان را از طريق گوشي خود نمي‌شنود، كه اردوغان بلافاصله با دست پرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوب مي‌شنويد آقا، خودتان را به آن راه نزنيد، شما خود مي‌دانيد كه من چه مي‌گويم دست شما به خون كودكان غزه آلوده است. در اين مرحله دبير اجلاس به صورت گستاخانه با اشارات دست و حتي دست زدن روي شانه نخست‌وزير تركيه او را به قطع سخنانش دعوت كرد كه اردوغان در اين مرحله به شدت عصباني شده و پرز را مجددا مورد خطاب قرار داد و گفت: ببينيد شما 25 دقيقه صحبت كرديد و به من 10 دقيقه اجازه صحبت نمي‌دهند اين رويه هميشگي شماست در اين هنگام پرز برخاسته و با صداي بلند اقدام به پرخاش و پاسخگويي به اردوغان نمود و از سوي اجلاس صداي بلند‌گوي اردوغان پايين آورده شد و صداي بلندگوي پرز افزايش يافت.
در اين لحظه اردوغان بلافاصله گوشي خود را از گوش برداشته و با صداي بلند به سخنان خود ادامه داد و گفت: حالا كه اجازه صحبت نمي‌دهيد دو جمله را مي‌گويم و تمام مي‌كنم حرف اول را از تورات مي‌گويم.
وي با اشاره به يكي از آيات تورات گفت: در اين كتاب شما امر شده‌ايد كه از آدم كشي بپرهيزيد اما شما برخلاف كتاب آسماني خود آدم مي‌كشيد اين تنها كاري است كه شما بلديد آدم كشي كار و رويه شماست ؛ مطلب دوم اينكه از نظر من كار بنده در اجلاس داووس به پايان رسيده است و ديگر در اينجا حضور نخواهم يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس رجب طيب اردوغان بلافاصله اقدام به ترك جايگاه كرد و به سوي درب خروجي اجلاس كنفرانس حركت كرد.
عمر موسي دبير كل اتحاديه عرب كه از حاضران در جلسه بود سعي كرد مانع از ترك سالن توسط اردوغان شود اما اردوغان با حفظ احترام از درخواست عمر موسي سرباز زد و سالن اجلاس را ترك كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.