EMPEROR

آمريكا در سال 2010 به واسطه یک جنگ داخلی فرو مي‌پاشد.

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام خدمت دوستان

در این تاپیک قصد دارم به تمامی رخدادهایی که به نوعی در خصوص کشور آمریکا ( فروپاشی ) مربوط میشود به پردازم. در تاپیک های دیگر که متاسفانه نام آنها به خاطرم نیست صحبتهایی در این خصوص بصورت پراکنده صحبت شده بود و انشاالله با کمک دوستان بتوانیم در این تاپیک با جمع آوری نظر دوستان به علل و دلایل فروپاشی ( در کنار تحلیل های دوستان ) این کشور بپردازیم.

موفق باشید

امپراتور

---------------------


[size=18]خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه و تحليلگر برجسته روسيه پيش‌بيني كرد كه آمريكا در سال 2010 به واسطه يك جنگ داخلي فرو مي‌پاشد.[/size]

[color=red]به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي "وال استريت ژورنال"، "ايگور پانارين"، استاد دانشگاه روسيه پيش‌بيني كرد كه آمريكا در سال 2010 به واسطه جنگ داخلي فرو مي‌پاشد.[/color]

بر اساس پيش‌بيني اين استاد دانشگاه روس، فروپاشي اقتصادي و انحطاط اخلاقي در آمريكا به يك جنگ داخلي منجر مي‌شود كه در نهايت به انحلال احتمالي آمريكا منتهي خواهد شد.

پ[color=red]انارين 50 ساله يكي از كارشناسان و اساتيد صاحب‌نام در روسيه بوده و در گذشته به عنوان تحليلگر "ك‌گ‌ب" مشغول فعاليت بوده است. [/color]وي اكنون رئيس دانشگاه وزارت خارجه روسيه براي ديپلمات‌هاي آينده اين كشور است. اين استاد دانشگاه روس معمولا به مهماني‌هاي كرملين دعوت شده و در كنفرانس‌هاي بسياري سخنراني مي‌كند.
وي تاكنون چندين كتاب را به رشته تحرير درآورده و به طور معمول در رسانه‌هاي روسيه به عنوان كارشناس و تحليلگر مسائل سياسي حاضر مي‌شود.
پانارين دكتراي علوم سياسي دارد و سال‌هاست كه به مطالعه در زمينه اقتصاد آمريكا مشغول است.
در بخشي از پيش‌بيني وي همچنين به اين نكته اشاره شده است كه روسيه پس از ضعف خود در دهه 1990، دوباره به جايگاه سابق خود در عرصه بين‌الملل بازخواهد گشت.
بر اساس اين گزارش، پانارين كه شخص محترمي به نظر مي‌رسد، بر اين باور است كه با آمريكايي‌ها دشمني ندارد. اما وي هشدار مي‌دهد چشم‌انداز آمريكا ترسناك و مهلك است.

[color=red]وي مي‌گويد: حدود 45 تا 55 درصد احتمال وجود دارد كه اين فروپاشي الان رخ دهد. اگر ما درباره اين قضيه به طور جدي بحث كنيم به نظر مي‌رسد كه اين امر بهترين سناريو براي روسيه نيست.[/color]

پانارين مي‌افزايد: به رغم افزايش قدرت روسيه در صحنه جهاني، اقتصاد اين كشور به واسطه وابستگي آن به دلار و تجارت با آمريكا دچار بحران خواهد شد.
وي به طور خلاصه پيش‌بيني مي‌كند كه مهاجرت وسيع، ركود اقتصادي و تنزل اخلاقي پاييز سال بعد يك جنگ داخلي را در آمريكا رقم زده و باعث نابودي دلار خواهد شد. حدود پايان ژوئن 2010 يا اوايل ماه جولاي 2010، آمريكا به شش بخش تجزيه خواهد شد كه در اين ميان "آلاسكا" تحت كنترل روسيه بازخواهد گشت.
بر اساس اين گزارش، نظريه‌هاي پانارين اين روزها به طور گسترده‌اي توسط كارشناسان روس مورد بررسي قرار گرفته است و وي آخرين بار اين مطلب را در ميزگردي در وزارت خارجه روسيه مطرح كرده است.

استاد دانشگاه روسيه پيش‌بيني‌ خود را بر اساس اطلاعات طبقه بندي شده كارشناسان و تحليلگران FAPSI انجام داده است.

[color=red]وي معتقد است كه روند كنوني اقتصادي و عوامل جمعيتي به گونه‌اي است كه يك بحران سياسي و اجتماعي در آمريكا رخ خواهد داد كه در آن ايالت‌هاي متمول‌تر منابع مالي خود را از دولت فدرال دريغ خواهند كرد.پانارين پيش‌بيني مي‌كند كه بحران اجتماعي و جنگ داخلي در آمريكا ادامه خواهد يافت و سپس آمريكا بر اساس زمينه‌هاي ملي و قومي دچار اختلاف شده و قدرت‌هاي خارجي به داخل اين كشور خواهند آمد.[/color]

[size=24]در پيش‌بيني اين استاد روس آمده است: كاليفرنيا، مركز جمهوري كاليفرنيا و بخشي از چين يا تحت نفوذ چين خواهد بود. تگزاس مركز جمهوري تگزاس و تحت كنترل يا نفوذ مكزيك قرار خواهد گرفت. واشنگتن و نيويورك بخشي از آمريكاي آتلانتيك خواهند بود كه ممكن است به اتحاديه اروپا بپيوندد. در اين ميان كانادا نيز برخي از ايالت‌هاي شمالي تحت عنوان "جمهوري آمريكاي شمالي مركزي" را تحت كنترل خود در خواهد آورد. هاوايي نيز تحت حمايت چين يا ژاپن و آلاسكا تحت كنترل روسيه در خواهد آمد.[/size]

پانارين مي‌گويد: آمريكايي‌ها اميدوارند كه با آمدن "باراك اوباما"، رئيس جمهور جديد آمريكا معجزه رخ دهد، اما با آمدن بهار براي همگان اين نكته واضح خواهد شد كه معجزه‌اي در كار نيست.

[color=red]پيش از پانارين "فرانسيس فوكوياما"، نظريه‌پرداز و متفكر معروف آمريكايي گفته بود: آمريكا و تفكر سرمايه‌داري در حال فروپاشي است. [/color]

---------------

منبع :

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8710091561

منتظر نظر دوستان هستم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک ماه قبل در این مورد بحث شده بود و تاپیک به نوعی تکراری است.

اینکه آمریکا روزی فرو خواهد پاشید جای شک نیست اما جوابی برای نظرسنجی و مدعیات این جناب پرفسور پانارین ندارم. شاید 2020 شاید 2009 شاید 2050 ... خدا عالم است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هيچ حکومت يا امپراتوري در جهان هميشگي نبوده و نيست !
همه دوران اوج و فرود دارن و بالاخره طوري که اصلا فکرش هم نميکنيد از بين ميرن تاريخ خودش بهترين شاهد برا اين قضيه هست !
منتها فعلا نوبت امريکا نيست ! روسها قبلا هم زمان شوروي از اين حرفها ميزدن که امريکا از هم ميپاشه وغيره... ديديم که سر خودشون چه بلايي اومد و هزار تيکه شدن !!!!
اصولا اين حرفها بخاطر قيمت بالاي نفت بود که حسابي باد کردن حالا بايد ديد با اين قيمت ها چيکار ميکنن ! روسيه يه کشور با اقتصاد ور شکستست گاهي اوقات برا خالي نبودن عريضه ژستي ميگيره که يعني ما هم هستيم ولي خيلي متزلزل تر از اين حرفاست !فعلا هم بايد حواسش به خودش باشه تا دوباره به هزار تيکه ديگه تقسيم نشه !!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه این فروپاشی اگر اتفاق بیفتد برای ایران شاید به قیمت یک جنگ اتمی با اسراییل تمام خواهد شد و در کل نظم بین المللی فرو خواهد پاشید
باید امیدوار بود اگر این فرضیه به وقوع بپیوندد در زمانی باشه که ایران تبدیل به یک قدرت جهانی شده باشه تا حداقل کمتر مورد تهدید دشمنان خودش قرار بگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونچيزيكه مسلمه و از اون گريزي نيست اينكه دوران سلطه گري آمريكا ودست اندازي دولتمردانش به منابع ومنافع مردم جهان روزي تمام خواهد شد. اما اين اتفاق تا سال 2010 نخواهد چون همون طور كه عواملي هستند كه باعث اين فروپاشي ميشه عواملي هم هستند كه با تمام توان از اين فروپاشي جلوگيري خواهند كرد كه از اون جمله ميشه به لابي قدرت صهيونيست اشاره كرد كه با فروپاشي آمريكا بزرگترين و تاثيرگزارترين حاميه اسرائيل از بين خواهد رفت و راه را براي دشمنان اسرائيل كه به دليل وجود ملاحظاتي چون دخالت نظامي آمريكا تا حدي مقابل اسرائيل كوتاه ميايند
را باز خاهد كرد تا با اسرائيل تصفيه حساب كنن. icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا حرف هاي اين تحليل گر رو قبول ندارم.
Stuka حرف هاي قشنگي زد.
من از نظر اخلاقي نظامي و اينا اطلاعي ندارم اما از نظر اقتصاديشو ميگم كه فروپاشي براش هيچ معني اي نداره..شايد به روشي ديگر سقوط كرد روزي.
اينكه اين ايالت و اون ايالت دست كي ميفته ناشي از خيال پردازيه تحليل گر بود. استان ها در آمريكا بر اساس سيستم ايالتي اداره ميشوند..و كمترين وابستگي رو به سيستم مركزي فدرال دارند..ديد اين نويسنده اين بود كه دولت فدرال به كمك هاي ايالت ها احتياج داره و ايالت ها نميدهند و درگيري ايجاد ميشه..در صورتي كه شايد كاملا بر عكس اين باشه..دولت فدرال هيچ نيازي به كمك ايالتها نداره..اما ايالت ها احتياج دارند به حمايت دولتي.
حالا اين سوال پيش ياد كه دولت مركزي تا كي توان كمك و حمايت اونها رو داره؟
جواب با توجه به سيستم اقتصاد دنيا (نه آمريكا) : هميشه هست . يعني دولت امريكا هر سال ميتونه 700 ميليارد دلار كه هيچي سالي 1500 ميليارد دلار به اقتصادش تزريق كنه علاوه بر بودجه ي سالانه اش. چرا؟ و از كجا ؟
خيلي ساده و مسخره : همينطور كاغذ سفيد از اينطرف دستگاه ميدن داخل و از آنطرف 100 دلاري آمريكايي رو ميدهند بيرون!‌ بدون هيچ اعتباري... آمريكا تنها كشوريه كه اين كارو ميكنه و بدون پشتوانه دلار چاپ ميكنه و توزيع ميكنه و مثل ساير كشورها دجار تورم و نقدينگي نميشه. چون پولش در تمام دنيا پخش ميشه... حتي اگر تمام توليد در آمريكا بخوابه و ميليونها نفر بيكار شوند..اين كشور ميتونه با چاپ دلار و خريد كالا و خدمات از ساير كشورها كشور رو بگردونه! (خيلي مسخره است ولي حقيقت داره!) تورم و نقدينگي با اين روش نه به آمريكا بلكه به دنيا صادر ميشه. اين ركود اقتصادي دنيا هم كه ملاحضه ميكنيد..در واقع خودش با اينكه از سيستم مالي آمريكا شروع شده..اما مانع از فروپاشي دلار مقابل ارزهايي مثل يورو-پند-يوان و ين ژاپن شده..تقريبا در يك حالت برابر قرار گرفتند..چون ركود اقتصادي دنيا باعث شد كه اون ارزها هم قدرت برابري نداشته باشند و چشم انداز رشد اقتصادي در آينده ضعيف بشه و تقاضا براي نفت-طلا-فلزات اساسي و كالاها كمتر و كمتر بشه.
در رابطه با سقوط بازارهاي مالي آنجا و ورشكستگي كارخانه هاي بزرگ و صنايع هم بحثش مفصله اما خلاصه بگم كه اگر كسي از دوستان با اين بازارهايي كه الان تبليغش رو ميكنند به اسم فاركس آشناييي داشته باشند و كار كرده باشند .. نمودارهاي روند قيمتي و الگوهاي سقوط و صعود رو ديدند... ((ذات بازار سرمايه داري همين سقوط هاي معمولي و وحشتناك هست كه در پس اش بشه صعود هايي مثل قبل رو رقم زد)) هيچ نمودار روندي در اقتصاد سرمايه داريه آزاد نيست كه هميشه و بمدت طولاني در حال سقوط باشه يا ثابت باشه يا هميشه در حال حركت رو به آسمان باشه.. دست اندرد كاران بازار سرمايه اي( نه مردم و سرمايه گذاراني كه پولهاشون رو از دست دادند) هم طالب همين سقوط ها و صعود ها هستند كه بعد از هركدوم..حالت بعدي رو بسازند و بر اون موج سوار شوند و ازش سود ببرند!
اين بود حقيقت اقتصاد آمريكا. icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله حتما هم روسیه به خاطر فروپاشی امریکا سه ماه عزای عمومی اعلام می کنه icon_biggrin

بحر حال تاریخ نشان داده که هیچ امپراتوری همیشه گی نیست و شروع و پایان زیبا و تلخی دارد

عجیبه خود روسها از یک طرف موافق نظام چند قطبی هستند از طرف دیگر با اتحادیه اروپا به شکل یک مستعمره برخورد می کنند و از این طرف برای نابودی امریکا روزشماری می کنند

در کل تعادلی که بین قدرت های شرق و غرب بخصوص روسیه و امریکا وجود داره خیلی به نفع ماست تا نابودی یکی از طرفین

براستی روسهایی که برای رسیدن به آبهای گرم و سرزمین های استراتژیک خاورمیانه با آن منابع عظیم نفت و گاز خوابها دارند در صورت از بین رفتن امریکا چه برخوردی با کشور های خاورمیانه خواهند داشت!؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
فرضا که این پیش بینی درست باشه ... تغییری در وضعیت ما ایجاد نمیکنه .اگه تاحالا ناوهای آمریکا توی خلیج فارس پرسه میزدن بعد فروپاشی آمریکا جا برای یک کشور دیگه باز میشه ،چین یا حتی کشورهای اروپایی به دنبال گسترش سلطه خواهند بود.در مورد اسرائیل هم یک حامی جدید پدید خواهد آمد (الان رابطه چین و هند با اسرائیل خیلی خوبه در حدی که آواکسهای این دو کشور به رادار فالکن مجهزند).تنها راه استفاده از این شرایط رشد سریع ایران است که برای رسیدن به آن سه کار مهم باید صورت گیرد.
1-تقویت اقتصاد و گسترش صادرات غیر نفتی
2-تحقیقات علمی و فنی گسترده در داخل
3-وارد کردن تکنولوژی و یا جاسوسی صنعتی icon_biggrin (این مورد آخری خیلی مهمه چین،هند و .... با همین راه پیشرفت سریعی داشتن)
پس بهتره به جای بحث در مورد اینکه این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر به فکر راههای تقویت توان خودمان باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
پيشنهاد مي كنم جهت بحث بهتر در اين رابطه ابتدا نمونه هايي از فروپاشي هايي كه قبلا در تاريخ معاصر اتفاق افتاده بررسي شود و ببينيم آيا آمريكا در شرايط فعلي همين خصوصيات را دارد يا خير البته همه اينها با هم در مواردي تفاوت دارند اما وجوه مشتركي هم دارند و مسير طي شده همه آنها تا فرو پاشي به هم شبيه هستند . فكر مي كنم شوروي سابق نمونه خوبي باشد با وجود تفاوتهاي زياد به هر حال ابرقدرتي بوده كه فروپاشيده است و به خصوص شرايط پس از فروپاشي آمريكا و جهان تقريبا همان خواهد بود كه پس از فروپاشي شوروي پديد آمد البته با اين تفاوت كه به قول معروف پس از آمريكا دست زياد مي شود و قطبهاي اقتصادي و سياسي و نظامي تقريبا هم طراز پديد مي آيند . البته به نظر من آمريكا شرايط فعلي روسيه را پيدا خواهد كرد شايد كمي هم بهتر از روسيه همين حالا .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور عزیز سلام

چند وقت پیش بود که وریور عزیز این مطلب رو قید کرده بود و بحثهایی نیز انجام شد. منتها انشاالله اخر شب خدمت خواهم رسید و از نظرات خوب دوستان استفاده خواهم کرد.

شاید بهتر باشه برای ادامه بحث دوستان این مهم نیز در نظر داشته باشند که :

[color=red]ایا روسیه همراه با پوتین در پی احیای امپراتوری شرقی (شوروری سابق) هستند ؟ ایا روسیه از اینده چین بینماک نیست و قصد نداره با تبلیغات فراوان از سپردن قطب بزرگ شرقی به چین خوداری کنه ؟[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه دوستان . خوب توجه کنید . قرار نیست که هر کشور بزرگی در دنیا از هم بپاشه . چون حالا یک بحران اقتصادی اومده دلیل نمی شه که بگیم از هم می پاشه . امکانش هست . امکانش هست ولی اینکه تاریخ دقیقش رو بگیم کمی عجیبه .

ممکنه همین فردا باشه ممکنه سال 2080 باشه . کی می دونه .


بهتره فعلا به حرف هایی از این قبیل گوش نکنیم .


یادتون می یاد من یک تاپیک زدم در مورد یک زن کانادایی که پیشگویی اتفاقات 2008 رو کرده بود .

گفته بود آمریکا به ایران حمله می کنه . اتفاقات تروریستی در المپیک چین رخ می ده . دو هواپیما به هم برخورد می کنند و از این جور قضایا . ولی هیچ کدوم نشد .

بنابراین حالا دلیل نمی بخاطر یک بحران اقتصادی این استاد دانشگاه بیاد و این حرف ها رو بزنه . حالا اگه می زنه درست ولی دادن یک زمان دقیق کمی اشتباهه .

من یادمه چند تا از این سایت ها نقشه فروپاشی ایران بعد از حمله آمریکا رو هم زده بودند . واقعا مسخره بود . هنوز آمریکا حمله نکرده برادران اومدند و نقشه فروپاشی هم گذاشتند .


ولی مسائل باید گروهی بررسی بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دلیل فروپاشی امریکا فکر نکنم اقتصادی باشه هر چند که زیاد هم بعید نیست اما اونچه که واضحه به این صورت که این روسی گفته نیست !
اما اشتباه نشه فروپاشی آمریکا شروع شده و این کشور کم کم داره قدرت سیاسی و هژمونی نظامیش رو از دست میده همچنان که قدرتهای اقتصادی جدیدی مثل چین ظهور کردن و الان با توجه به فروپاشی اقتصادی شروع به خریداری کردن شرکتهای آمریکایی میکنند که این یعنی قدرت گرفتن چین و ژاپن یا دیگر کشورهای مدعی در اقتصاد آمریکا پس کنترل اقتصاد از دست این کشور خارج خواهد شد و در آینده این آمریکا نیست که نظام اقتصادی و به تبع سیاسی بین المللی رو زیر سلطه خواهد برد بلکه آرام آرام به یک کشور عادی در یک جهان چند قطبی تبدیل خواهد که تنها راه بازگشت چیزهای خطرناکی مثل جنگ جهانی دیگه و یا ...خواهد بود که اگر در اون جنگ پیروز نباشه به طور کامل در هم فرو خواهد شکست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از امپراطور عزيز بابت ارسال اين مطلب و ايجاد تاپيكي به اين مهمي.
البته قبلش بايد يه خواهش از دوستان داشت و اون اينكه اين مطلب رو به خوبي بفهمن كه تاپيك‌هاي تحليلي، جايگاه نظرات ساده و يك‌خطي نيست. نه اينكه دوستان نظر ندن. اين كار رو مي‌شه در تاپيك مشابهي كه يكي از دوستان در اون، نقل قول استاد رو عرضه كردن بفرماين. ولي در تاپيك‌هاي تحليلي، چون هدف چيز ديگه‌اي هست، اين نظرات صرفاً به روند تاپيك لطمه وارد مي‌كنه.
پس خواهشاً اين مطلب رو دوستان مد نظر داشته باشن.

اما بپردازيم ابتدا به حرف استاد.
بايد عرض كنم كه نظريه‌ (و يا به قول ايشون؛ پيش‌بيني) ايشون چندان مسئله و طرح جديدي نيست. ولي مي‌شه گفت در بخش‌بندي اون، كمي تا قسمتي اغراق صورت گرفت.
نظريه‌ي فروپاشي امريكا، بارها توسط استراتژيسين‌هاي برجسته‌ي امريكايي مطرح شده.
تو فيلم «سگ را بجنبان»، حرف قشنگي مطرح شد :
«مي‌دوني چرا سگ دمش رو تكون مي‌ده؟ چون سگ از دمش زرنگ‌تره. در غير اينصورت، دم، سگ رو تكون مي‌ده»!!
يكم بهتره به اين مسئله فكر كنين. اين حرف به ظاهر ساده، حقيقت امروز دنياي ماست.
رسانه، دم سگي به اسم مردم هست. ولي چون ازشون زرنگ‌تره، به راحتي اون‌ها رو تكون مي‌ده.
شركت‌ها و واحدهاي اقتصادي، دم سگي به اسم كشورها هستن. ولي چون زرنگ‌تر (و يا به عبارت‌ بهتر قدرتمندتر) هستن ...!
هر كشور، عضو (يا همون دم) سازمان‌هاي بين‌المللي هستن؛ ولي فقط چند تاشون، اون رو ...!

اين مطلب رو به اين خاطر عرض كردم كه جايگاه قدرت (چه سياسي، چه نظامي و چه اقتصادي) رو در مناسبات نهايي بتونين بهتر متوجه بشين.
نظريه‌ي فروپاشي، براساس همين تقابل قدرت هست.
1) زماني كه ايالت‌هاي ثروتمند امريكايي، به چنان قدرت و ثروتي مي‌رسن كه براشون ديگه منفعت تحمل جسد مقروض كشورشون، سود آنچناني كه نداره هيچ؛ ضرر هم داره.
(دوستاني كه مي‌فرماين دولت به ايالات نياز نداره؛ اگه ممكنه بفرماين كه معني توليد ناخالص داخلي يا همون GDP خودمون چي هست تا درمورد مابقي قضايا بحث كنيم).
2) زماني كه ديگه مليت در واحدهاي عظيم اقتصادي امريكا معني نداره و كليه‌ي اقتصاد به دست شركت‌هاي چندمليتي امريكايي سابق افتاده! براي اين كشورها، ديگه امريكا به يه مركز فعاليت تبديل شده كه مي‌تونه براثر شرايط بد اقتصادي، تنها بهشون آسيب برسونه و از منفعتشون بكاهه (به دليل اتخاذ سياست‌هاي تعديل اقتصادي براي نجات از بحران توسط امريكا). پس مي‌شه گفت براي اين‌ها هم منفعتي نداره.
3) سازمان‌هاي تو در توي اطلاعاتي، فقط و فقط براي اين بوجود اومدن كه امريكاي توهم توطئه، خداي نكرده بلايي سرش نياد. ولي سال‌هاست كه اين نيروها (به دليل تقابل و اشتراك وظايف و تضاد منافع)، با هم مشكل دارن. زماني كه به اين نتيجه برسن كه بزرگترين مشكل، از درون امريكا نشأت مي‌گيره؛ نه از سوي دشمناش؛ اينا چه نقشي پيدا مي‌كنن؟ به سادگي، مي‌رن سراغ كارهاي انسان‌دوستانه‌اي مثل قاچاق (كاري كه CIA سال‌هاست داره انجام مي‌ده). همين مسأله، باعث مي‌شه كه امريكا يادش بره بايد غضنفر رو مي‌چسبيد؛ نه مارادونا رو!! زماني كه بخواد تغييري در اين راستا صورت بگيره و منافع اقتصادي و سياسي امريكا تغييري درش بوجود بياد؛ خواه ناخواه مي‌بايست تغييراتي در سيستم صورت بگيره. پس هر تغييري در اين سيستم، روي اين سازمان‌هاي اطلاعاتي تأثيرگذار مي‌شه و جنگ منافع شكل مي‌گيره!! در نهايت هم متوجه مي‌شن كه نبرد قدرت، فقط منافع رو كم مي‌كنه. پس خيلي راحت مي‌شينن و با بخش‌بندي مراكز و منافع و مناطق، مشكل رو دوستانه!!! حل مي‌كنن!!! شايد بگين اين، خيال‌پردازي و كارتوني و تفكرات كودكانه‌اس! ولي بد نيست بدونين همين برادران مافيايي عزيزمون، به اين راهكار در دهه‌ي 30 و 40 رسيدن و پس از اون بود كه از يه مشت گانگستر، تبديل به بزرگترين قدرت اقتصادي و البته زيرزميني امريكا شدن!!!

موارد از اين قبيل بسيار هست.
البته مسئله‌ي مهمتري هم مطرح هست. در حال حاضر ايالات متحده بدهكارترين كشورهاست!!! با فروپاشي ايالات متحده، مي‌شه گفت بزرگترين كلاه بر سر جهانيان خواهد رفت و البته خود ايالات متحده بيشترين نفع رو خواهد داشت! اين مسئله رو هم بايد در كنار باقي موارد بذارين!!

در كل، وقتي كنترل سيستم از دست آدم خارج بشه، مي‌شه همون برتري دم به سگ! نتيجه هم كاملاً مشخص خواهد شد! تا زماني كه نياز به سگ هست، تكونش مي‌ديم؛ بعد هم مي‌ذاريمش كنار و مي‌چسبيم به يه چيز ديگه!!!

ببخشيد كه اينقدر خلاصه، نامرتب و البته گنگ و جهشي مطلبم رو عرض كردم. صرفاً خواستم چند نمايه ساده رو اينجا عرض كنم. اما يه مطلبي كه مي‌تونم تقريباً (به احتمال 80 درصد) ازش مطمئن باشم اينه كه اين فروپاشي، در سال 2010 اتفاق نخواهد افتاد؛ مگر (اين مگره خيلي مهمه) درصورت بروز وقايع خاصي و ورود متغيرهاي جديد به اين مسئله!

من منتظر نظر دوستان عزيزم، بخصوص استاد عزيز امپراطور هستم. اگه بحث خوبي درگرفت، ان شاء الله در اين زمينه بيشتر عرايضم رو ادامه خواهم داد و نظريه‌ها، تئوري‌ها و حالات مختلف اين مسئله رو به كمك دوستان بازتر و مبسوط‌تر ارائه خواهم كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.