hamed_713

سامانهء ارتباطاتي LinK-16

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارتباط16 (Link-16)، يك راهكار ارتباطي كامپيوتري نظامي مخصوص نيروهاي نظامي سازمان ناتو مي‏باشد.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ELEC_Link-16_Scenario_lg.jpg[/img][/align]

به وسيلهء ارتباط16، هواپيماهاي نظامي، كشتي‏ها، نيروهاي زميني و واحدهاي نيروي دريايي، قادر مي‎شوند تصاوير تاكتيكي ميدان نبرد در اختيار خود را همزمان (Real-Time) در اختيار ديگري قرار دهند. ارتباط16، همچنين به راحتي امكان پشتيباني از ارتباطات متني و داده‏هاي شبيه‏سازي شده را فراهم مي‏آورد، ضمن اينكه 2 كانال ديجيتال صوتي (2 كيلوبيت بر ثانيه و 16 كيلوبيت بر ثانيه) را در اختيار قرار مي‏دهد. ارتباط16، همچنين به عنوان استاندارد ارتباطي MIDS يا «سيستم توزيع چندكارهء اطلاعاتي» نيز توسط كشورهاي اروپاي غربي مورد استفاده قرار گرفته است.

برخي از پلتفرم‏هايي كه در آنها از قابليت ارتباط16 استفاده شده است، عبارتند از: F/A-18، F-15، F-16، يورفايتر، رافال، تورنادو، آواكس ناونشين E-2C و ناوهاي جنگي اسپانيا، آلمان، فرانسه، آواكس‏هاي E-3، JSTARS، Rivet Joint، سامانهء دفاع ضدموشكي پاتريوت، سامانهء دفاع ضدموشكي THAAD، سامانه‏هاي دفاع ضدموشكي كوتاه‏برد SHORAD، JDN، JTAGS و سامانهء دفاع در برابر موشكهاي كروز JLNES.

ارتش ايالات متحده امروزه سامانهء ارتباط16 را با سامانهء «فرماندهي و كنترل» موسوم به C2 تركيب كرده و آن را در ناوگان هليكوپترهاي بلك‏هاوك نصب نموده است و به دنبال اجراي برنامه‏هايي جهت نصب آن بر روي هليكوپترهاي آپاچي و ساير پرنده‏هاي موجود در ارتش مي‏باشد.

برنامهء ارتباط داده‏اي موسوم به MIDS، به وسيلهء «دفتر بين‏المللي اجراي برنامه» مستقر در شهر سن‏ديگو (ايالت كاليفرنيا) به انجام رسيده است. برنامهء ارتباط داده‏اي JTIDS نيز به وسيلهء تيپ هوايي 653 ام سيستم‏هاي الكترونيك مستقر در پايگاه هوايي Hanscom (واقع در بوستن، ايالت ماساچوست) طراحي شده است.

امروزه، به صورت موازي، صنايع ايالات متحده، در حال طراحي سامانهء جديد Link-16 SCA هستند كه با سيستم راديويي MIDS-JTRS مطابقت دارد. اين سيستم توانايي تبديل آنالوگ به ديجيتال 9 گونهء متفاوت از داده‏هاي ارتباطي، منجمله Link 16 را داراست.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/67ovg2v.gif[/img][/align]

آنتن الكترونيكي اروپايي
كمپاني اروپايي European Antennas پركاربردترين آنتن بومي خود را كه جهت پوشش تمامي فركانس كاري Link 16 به كار مي‎رود طراحي كرده است كه اين فركانس، بين 960 تا 1215 مگاهرتز قرار دارد.


[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/68920jd.jpg[/img][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/5x4bajk.jpg[/img] [/align]
[color=blue][align=center]فضاهاي پرتردد و شلوغ، به همراه تصويري كه به وسيلهء آنتن‏هاي پرقدرت Link 16 در حين پرواز در اختيار قرار مي‏گيرد[/align][/color]
نويسنده : Reza6662
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سیستم جالبیه
یعنی یک دید کلی از منطقه جنگی عین بازیهای کامپیوتری
اینطور بنظر میرسه که آمریکا ستون اصلی این سیستمه و همه تحرکات این سیستم میتونه زیرنظر آمریکا باشه درسته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كم كم داره كار با الكترونيكي شدن برامون راحت ميشه !
شما براحتي اگر در محدوده اتحاديه اروپا يك فرستنده پرقدرت كه بااين فركانس يعني در باند c که با پدر سوخته گی تمام فرکانس رو برای اطمینان به محدوده باند D هم افزایش دادند کار بگذارید و مرتب در کسری از ثانیه این محدوده 960 مگاهرتز تا 1.2 گیگاهرتز رو سیگنال دیجیتال تقلبی ارسال کنی کل این سیستم دچار اختلال میشه به همین راحتی تمام ...
البته این فرستنده ها رو میشه در جای جای کشور کار گذاشت و به محظ بروز خطر تمامی ارتباطات دشمن خراب میشه !

با تشکر از حامد عزیز و نویسنده اصلی .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه حامد جان.

این سامانه یکی از جدیدترین روشهای ارتباطی نظامی هست و در تجهیزات زیادی نصب شده و حتی در جنگنده های روسی و چینی و ... هم از آن استفاده میشود. این سامانه جایگزین لینک4 شد و خودش هم قرار است با لینک22 که جدیدترین استاندارد ارتباطی ناتو هست جایگزین خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته اگر بخوايم از اين سيستم تو هوايي خودمان استفاده كنيم بايد يه راهكار ايجاه امنيت بالا واسه اين ايجاد كنيم . چون اين گونه تجهيزات دست امريكاييهايه و خطرناكه اطمينان كردن به اين نوع وسايل و تجهيزات

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک همچین سیستمی می تواند هم در حمله و هم در دفاع دید کاملی از صحنه نبرد برای به طور مثال یک مرکز فرماندهی در نزدیکی میدان نبرد که خود با یک مرکز در نزدیک ترین شهر در ارتباط است به مسئولین و فرماندهان به دهد تا هم از تلفات جلوگیری کنند و هم حد اکثر تلفات را به دشمن با اتخاز تصمیم مناسب وارد کنند
متن خوبی بود متشکرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای صرب در جنگ بالکان توانسته بودند با نفوذ به شبکه ارتباطی ناتو مکالمات بین خلبانان جنگنده و آواکس را شنود کنند! آیا سیستم ارتباطی ناتو در آن زمان لینک16 بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اما فکر کنم با حظور چندین ریاضی دان داخلی کد رمزی برای کم کردن خطر در حد صفر طراحی کرد کاری که ارتش امریکا و روسیه انجام دادن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار عالی بودو دستت درد نکنه. جنگهای اینده جنگهای اینده محورند. امیدوارم مسئولین ما هم به فکر ان باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از hamed_713 خان.

واقعا سيستم جالبي ناتو با اين روش ها هر روز قدرت مند تر ميشه ولي ايا روسيه نيز چنين سامانه ي ارتباطي دارد؟ راه مقابله با اين سامانه چيست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.