hightech

موشک بالستیک اس اس-26 اسکندر (SS-26/9K720 Iskander)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اگر مشکل با این قبیل کارها حل میشد که همین فردا جورج بوش رو دعوت کنیم به تهران و براش مهمانی آنچنانی ترتیب بدیم تا پس اون فرداش ایران و آمریکا تبدیل به متحدان استراتژیک هم گردند!

من گفتم یکی از شروط لازم برای متحد استراتژیک کشوری شدن وجود روابط دوستانه بین سران اون کشورهاس . اما نگفتم که همین شرط کافیه . براش همون زمون پهلوی رو هم مثال زدم که رضا شاه خودش رو متحد استراتژیک آلمان میدونست اما بعدا دیده شد که آلمان ایران رو پلی برای رسیدن به هدفهاش میدونست که با سر رسیدن تاریخ مصرفش اونرو با روسیه معامله کرد ... از همون مجالس هم عکسهایی گذاشتم که پاک کردید . الان هم یه سرچ در اینترنت کنید به چیزای جالبی میرسید . مثلا سفری که چند سال پیش همین پوتین به آمریکا داشت و به مزرعهء خصوصی خانوادهء بوش رفت و بغل کردن کاندولیزا رایس و زن بوش و ... تازه آمریکا و روسیه دشمن هم هستند و سرانشون سعی میکنند چنین روابطی با هم داشته باشند . متحدین که دیگه جای خود دارند ! در ضمن در این عالم هستی خیلی چیزها به هم ربط پیدا میکنه که اصلا به مخیلهء آدم خطور نمیکنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي اقا سعيد قبول كنيد روسها شركاي قابل اعتمادي براي ما نيستند روسيه حتي براي ما به اندازه ي زيمبابوه هم احترام قائل نشد و به تحريم ما راي داد در حاليكه قطعنامه تحريم زيمبابوه رو وتو كرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوايل انقلاب ايران خيلي از روحانيون و سايرين به كشورهايي ميرفتند كه بخوايم اسم روشون بگذاريم عده اي بي دينه لا مذهبه شراب خوار زنباره بودند به تناسب! اما ما براي اهدافمون و بعد از اون هم مسءله جنگ باهاشون ساعت ها صحبت ميكرديم و رفاقت و مزاح و گپ هاي خصوصي پشت درهاي بسته ميزديم . زماني هم مثلا مثل صرف ناهار .. اگر ميديديم با شرايط ما همخواني داره ميخورديم وگرنه نان و پنير و كره ميخوردند! جورج بوش هم با خيلي از خانواده هاي سران و همسرانشون شب نشيني داشتند... يكييش مشتونه پوتين باشه ... اما خب يكيش هم عبدالله گل و همسر محجبه اش بودند . هيچ عزت نفس ترك ها هم از بين نرفت! آدم بخواد اينجوري فكر كنه و بجز با مسلمانان با كسي دوستي نكنه كه كشور از بين ميره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعيد حرفتون رو قبول ندارم زيمبابوه چه منافعي براي روسيه داشت؟ در بحث اقتصادي كه اقتصاد ما خيلي فعال تر از زميبابوه هست و خيلي هم ظرفيتش بيشتره در بعد سياسي كه ما خيلي قدرت سياسي مون از زيمبابوه بيشتره و در بعد امنيتي هم كه بدون هر گونه چشم داشت از روسيه در برابر امريكا ايستاده ايم و قطعا مشكلاتي كه ما براي امريكا درست ميكنيم خيلي بيشتر از مشكلاتيه كه زيمبابوه ميتونه ايجاد كنه در بعد ژئوپولتيك هم كه نيازي به توضيح نيست و همه ميدونن موقعيت جغرافيايي ما از هر نظر ممتازه روسيه چه منافعي تو زيمبابوه داشت كه تو ايران نداره؟ مشكل روسيه اينه كه ايران نمي پذيره هر چي روسها گفتن عمل كنه و مستقله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان روسيه در زيمبابوه منافعي نداشت اما چين در آفريقا منافع زيادي داره اين كار روسيه فقط بخاطر همراهي چين در مخالفت با آمريكا بود روسيه در سالهاي اخير نشون داده كه تمايل داره باز هم به يك ابرقدرت تبديل بشه و به خاطر همين بتدريج داره تمام تفاهم نامه هايي كه با غرب امضا كرده بود رو زير پا ميگذاره از جمله ميشه به خارج شدن از معاهده ي سلاحهاي متعارف و يا پرواز هواپيماهاي بلك جك160 اشاره كرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره زیمباوه اطلاعاتی ندارم ولی این کار روسیه حتما دلیلی داشته است. میتونه بخاطر حمایت از چین باشه چون با هم متحد استراتژیک هستن در برخی جهات (نه کاملا) یا دلیلی که برای دیگران ناشناخته و فقط سران کرملین از آن مطلع باشند.

ولي اقا سعيد قبول كنيد روسها شركاي قابل اعتمادي براي ما نيستند


من شخصا نظر مثبتی نسبت به روسیه ندارم و از نظر منافع مشترک ایران و روسیه به قضیه نگاه کردم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تهدیدحمله هسته روسیه به لهستان

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس از مسکو، روسيه روز جمعه به لهستان هشدار داد اين کشور با پذيرفتن استقرار سامانه دفاع موشکي آمريکا در خاک خود، لهستان را در معرض حمله حتي از نوع هسته اي قرار مي دهد.
معاون رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح روسيه در اين باره گفت لهستان با استقرار اين سامانه خود را صد در صد در معرض حمله قرار مي دهد

رئيس جمهور روسيه پیش تر اعلام کرده بود استقرار سامانه دفاع موشکي آمريکا فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد و ما مجبور خواهيم شد به اين امر به طور مناسب پاسخ دهيم.

اين شديداللحن ترين هشداری است که روسیه تا کنون عليه طرح استقرار سپر دفاع موشکي آمریکا به کار برده است.

مسکو به طرح استقرار سامانه دفاع موشکي آمريکا در شرق اروپا به عنوان تهديدي امنيتي براي بازدارندگي هسته اي روسيه مي نگرد و تاکيد کرده است در صورتي که مقامات لهستان و جمهوري چک همچنان در اين مسير پيش روند، واکنشي سخت از خود نشان خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

normal_2206L.jpg



نشان روسی : Tender
مدل صادراتی : Iskander-E

SS-26 یک سیستم موشک بالستیک کوتاه برد با جایگاه متحرک و سوخت جامد است . توسعه این موشک در اتحاد جماهیر شوروی در طی سالهای 1970 به بعد جهت جایگذاری کردن با موشک های Scud B صورت گرفت . توسه SS-26 بعد از منع شدن موشک های SS-23 در جریان پیمان INF در سال 1987 به دلیل کمبود یک سیستم موشکی مدرن با سرعت بیشتری پیگیری شد . SS-26 با نام "Son of Scud " شناخته می شود که شاید علت این نام گذاری امکانات و حالت هر دو موشک به عنوان یک جنگ افزار صادراتی باشد .

SS-26 درای دو lمدل مختلف است . یکی Tender مربوط به نیروی نظامی فدراسیون روسیه و دیگریIskander مدل صادراتی آن . SS-26 دارای 7.3 متر طول و قطر 0.92 متر است ، وزن پرتاب آن 3800 کیلوگرم تا 4020 کیلوگرم می باشد . Tender دارای برد 400 کیلومتر و محهز به سر جنگی به وزن حدود 700 کیلوگرم می باشد . Iskander-E دارای برد کاهش یافته 280 کیلومتر و سر جنگی حدود 480 کیلوگرم می باشد . هر دو موشک از یک کلاهک جداشونده مجهز به سیستم هدایتی موشک در مرحله آخر(terminal guidance ) استفاده می کنند .

سیستم هدایت خودکار داخلی در صورت استفاده احتمالا دقتی در حدود m CEP 200 فراهم نماید ، در صورتی که ، ترکیب آن با ماهواره موقعیت بابی جهانی ( GPS ) می تواند دقتی در حدود 50 m CEP ایجاد نماید . استفاده ازسیستم هدایت خودکار ، GPS و رادار فعال یا سنسورهای الکترو اپتیکال با یکدیگر می تواند دقتی بین 10 تا 30 m CEP فراهم نماید . این موشک با کلاهک های مختلفی از قبیلHE ، HE submunitions، fuel-air explosives یا HE penetrator مجهز شده است . در فاز نهایی مسیر حرکت ، موشک توانایی انجام مانور و رها سازی اهداف مصنوعی جهت فریب دادن سیسستم دفاع موشکی را داراست .

SS-26 یک سیستم موشکی جنگی طراحی شده جهت استفاده در صحنه مبارزه مستقیم است ، این موشک می تواند ضربات جدی را در یک جنگ مهم به دشمن وارد ساخته و از نیروهای خودی پشتیبانی نماید . این موشک طراحی شد تا جایگزینی برای موشک های SS-23 باشد زیرا بر اساس پیمان INF شوروی می باست تعداد موشک های SS-23 را به دلیل برد 500 کیلومتری خود کاهش می داد .
شاید این موشک به دلیل عدم برد بالا و سر جنگی قوی نتواند در برابر اهداف استراتژیک به کار برده شود اما دقت بالا و تنوع این موشک در استفاده از کلاهک مختلف می تواند بشدت شرایط میدان جنگ را عوض نماید .

این موشک برای نابود سازی اهداف ثابت و متحرک طراحی شد است بویژه سایت های SAM، لانچرهای موشکی کوتاه برد ، فرودگاه ها ، بنادر ، قرار گاه ها ، مراکز ارتباطی ، کارخانه ها و اهداف پدافندی سخت .

خودرو پرتاب گر SS-26 می تواند 2 موشک را حمل نماید که محفظه این موشک ها با یک زره بسیار قوی برای جلوگیری از خطرات احتمالی پوشیده شده است ، خدمه این خودرو 3 نفر می باشند . این موشک توانایی عمل در دماهای بین -50° تا +50° درجه سانتیگراد را دارا است بعلاوه در برابر انواع حملات هسته ای ، بیولوژیکی ، شیمیایی پایدار می باشد . به عبارت دیگر این موشک قابلیت شلیک در هرگونه شرایط زیست محیطی و دمایی را دارد . خودرو پرتاب گر ، یک خودرو آبی خاکی بوده که توانایی حرکت با سرعت km/h 70 را داراست و می تواند با یک باک کامل خود مسیر 1100 کیلومتری را طی نماید . هر کدام از خودرو ها به تمامی نیازمندیهای خود به طور مستقل مجهز شده اند .

توسعه SS-26 از سال 1970 آغاز شد تا جانشین سیستم موشک های Scud B گردد . به دنبال خارج کردن موشک های SS-23 در سال 1987 توسعه SS-26 با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد . اولین تست پرتاب آن در اکتبر 1995 انجام شد و در سال 1998 - 1999 به تولید رسید . به دلیل محدودیت در تامین مخارج SS-26 تست نهایی آن به تاخیر می افتاد . اگرچه در سال 2003 گذارشاتی مبنی بر تست نهایی و موفقیت آمیز این موشک انتشار یافت . در August سال 2004 ، 13 تست پرتاب را به طور کامل پشت سر گذاشت ، آخرین پرتاب آزمایشی آن در may 2007 انجام گرفت . مدل صادراتی SS-26 یرای اولین بار در سال 1999 به نمایش گذاشته شد بر اساس گذارشات اولین خریدار بلقوه آن امارات متحده عربی بود ، بر اساس همان گذارشات ایران نیز جهت خرید این موشک ها مذاکراتی را انجام داده است . سوریه این موشک ها را در سال 2005 خریداری کرد . بر اساس گمان هایی سوریه 12 موشک را سفارش داده ( یا به عبارتی مستقر کرده است ) و در مجموع 60 موشک به همراه خودرو های پرتاب گرآن را تا سال 2010 خریداری می کند .

مشخصات:
كشور : فدراسیون روسیه
نام ثبت شده :SS-26 ،Stone , Iskander , Tender
گروه بندی : SRBM
جايگاه : متحرک
طول : 7.30 متر
قطر : 0.92متر
وزن پرتاب : 3800 كيلوگرم
تعداد کلاهک : 1 عدد ، 480 - 700 کیلوگرم
سر جنگي : HE unitary, HE submunitions, FAE , HE penetration
برد : 280 كيلومتر در مدل صادراتی و 400 کیلومتر در مدل اصلی
پيشرانه : 1 مرحله اي سوخت جامد
وضعیت : عملیاتی

مترجم : mostafa2426
استفاده از این مطالب تنها با ذکر نامmilitary.ir مجاز می باشد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفي جان سلام

دستت درد نكنه. با اين حساب اين موشك ديگه قابليت حمل كلاهك هسته اي رو نداره. از موشكهاي بالستيك كدوم يكي الان عملياتي هست ؟ ( در روسيه )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام ...
مصطفي جان ضمن تشكر فقط چرا وضعيت اون از رده خارج اعلام شده ....
قيمت هر عدد رو هم بتوني پدا كني عالي ميشه ... icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با توجه به سر جنگي 500 كيلو گرمي كه حمل ميكنه ميتونه تهديدي جدي براي اسراييل باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه !!!

مصطفی خان ما گناه داریما !! دلت نمی خواد یه موشک در خدمت هم معرفی کنی؟ icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.