armani

تركيه امروزي (هنرپيشه بي نقش )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بنام خدا

[color=red][b]تركيه امروزي ( هنرپيشه بي نقش )[/b][/color]

با شروع قرن بيستم كم كم افتاب امپراتوري عثماني رو به افول گذاشت و زمينه برچيدن شدن اين سلطنت فراهم گشت. تركهاي عثماني زماني كه از قلمرو حجاز عقب نشيني ميكردن باور نداشتند كه تاريخ مصرف اونها رو به اتمام هست و تركيه در حال پوست اندازي براي دوره جديدي ميباشد.
با پايان يافتن جنگ اول جهاني اخرين دژهاي امپراتوري عثماني توسط بريتانياي كبير فتح شد و اين حكومت چند صد ساله به تاريخ پيوست. در سال 1923 ميلادي سازمان مقاوت ملي تونست اوضاع رو در دست بگيره و در برابر دولتهاي خارجي قد علم كند. رهبر اين سازمان كسي نبود جز مصطفي كمال پاشا كه بعدها لقب اتاتورك گرفت .

اتاتورك تونست حكومت جمهوري رو در تركيه بر مبناي جدايي دين از سياست بر پا كرده و دست به اصلاحات وسيعي در سيستم حكومتي بزند. از جمله اصلاحات اتاتورك ميشه به تغيير خط لاتين به جاي عربي كه هزار سال بود در اين خطه مرسوم بود بزند . در كنار اين تغييرات دست به صنعتي كردن و مدرنيزاسيون تركيه زد و تونست از اين طريق محبوب قلوب مردم خسته از حكومت پادشاهي شود.

عليرغم اينكه تركيه در سال 1950 از تك حزبي بودن رهايي پيدا كرد ولي بارها در طول تاريخ شاهد بوديم كه دخالت نظاميان باعث شد اين حالت چند حزبي از ميان برود. دخالتهايي كه باعث شد حضور چكمه پوشان رو در تصميمات مهم اين سرزمين حس كنيم. از اخرين كودتاي مستقيم ارتش در اين كشور ميشه به كودتا عليه حكومت اسلامگرايان در سال 1997 اشاره كرد.

تركيه در كنار مناقشات داخلي دشمناني نيز همواره در داخل و خارج كشور داشت كه با كمكهاي دولتهاي ديگه باعث ازار اين دولتمردان ميشد. پ.ك.ك از سال 1984 ميلادي درگيريهاي نظامي خود رو براي استقلال منطقه كرد نشين اغاز كرد كه در نهايت دولت تركيه موفق شد با كمك (تمام عمليات ) موساد رهبر اين حزب را دستگير و زنداني نمايد.

تركيه پس از پيوستن به ناتو تلاش بسيار زيادي نمود تا بتواند نظر دولتمردان اروپايي رو جلب كرده و عملا به عضويت اتحاديه اروپا در ايد .ارزويي كه تا كنون به حقيقت نپيوسته و در حد يك عضو جنبي اين سازمان باقي ماند. زماني كه اين كشور ديد انتظار طولاني شده و عليرغم تمامي تغييرات مورد درخواست اتحاديه اروپا، اين اتحاديه حاضر نيست به عضويت در امدن تركيه نظر مثبت دهد تلاش كرد تا دوباره نقشي در دنياي اسلام داشته باشد. نقشي كه چندين دهه به فراموشي سپرده شده بود.

از نيازهاي اوليه اين بازگشت، دولتي بود كه پشتوانه حزبي داشته باشد كه اسلامگرا بوده و از اقبال مردمي نيز برخوردار باشد. انتخاب رئيس جمهور و نخست وزير اسلامگرا اولين قدمهاي اين نزديك شدن بود. لغو قانون منع حجاب در مراكز دولتي و دانشگاهي از قدمهاي بعدي بود. اينكار تا اونجا پيش رفت كه دولمتردان تركيه از رسانه اي شدن حجاب همسران خود براي تقرب به دنياي اسلام سود جستند.
عملكرد و برخورد تركيه با مساله غزه از اخرين اقدامات اين كشور براي پيدا كردن نقشي در دنياي اسلام بود. نقشي كه بيشتر از ماهيت مذهبي بوي و رنگ سياسي به خود داشت.
تحقيق : ارماني

[color=red]دوستان عزيز لطف كنند نظرات تحليلي خودشون رو بيان كنند و از بيان احساسات خوبشون دريغ فرمايند!.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]آرمانی جان برادر! ما فعلا باید مواظب ترکیه باشیم این برادر ترک دارند خیلی روداری می کنند این روزها! تو فروم هاشون انگار که ایران دشمن خونیشونه![/quote]

اتفاقا ليچ عزيز من همين امشب يه تاپيك نوشتم در مورد تركيه و نقشي كه ميخواد در معادلات خاورميانه داشته باشه.
در حقيقت تركيه قصد داره كه نقش ايران رو در بين نيروهاي حماس بازي كنه. اميدوارم حدس درست نباشه ولي دارن طرحي ميريزن كه فاصله اي بين ما و حزب الله و حماس ايجاد كنند. گفتگوي و نقش ميانجيگري بين سوريه و اسرائيل و حمايت از مردم غزه مصداق يكي به نعل يكي به ميخ هست.
خدا كنه من اشتباه كنم.[/quote]

اشتباه نمی کنی آرمانی جان، فروم هاشون رو بخون انگار که دشمن خونی ایرانی هان! از اسرائیلی ها دارند بدتر می شن! باز با این اسرائیلی های بنده خدا می شه دو کلام حرف حساب زد (بخدا جدی می گم! دوتا منبع بهشون بدی حرفت رو باور می کنند و اغلب هم مودبانه برخورد می کنند!). این ترکیه ای ها بهشون سلام می کنیم می گن: محصولات نظامی شما بی کیفیته، کپیه، موادش از جاهای دیگه می اد، هیچ شانسی علیه ما ندارید! و... این ترکیه هم می خواد نوکر اسرائیل باشه هم در حماس نفوذ کنه! اون نشست داووس هم کاملاً صحنه سازی بود قسم می خورم! شیمون پرز پدرش هم جرات نداره باهاش اونطوری صحبت کنه! (وقتی می آد علناً می گه من به بوش دستور دادم به قعطنامه رای نده آمریکا و اعراب رو مسخره می کنه توی کشور خودشون که دعوتش کرده بودند، فکر می کنم عربستان بود! می خوای از اردوغان حرف بخوره؟!). این اردوغان داره هم از آخور می خوره هم از اون یکی که اسمش یادم رفته! :oops: ولی خوب خیالت راحت حماس و حزب الله و سوریه متحدین خودشون رو می شناسند! فقط احتمال کمی وجود داره که حماس باش راه بیاد!

دیگه نمی گن اگر ایران نبود الان پژاک توی جوب آب فرستاده بودشون! جدیدا که یاد گرفتن سایت های ایرانی هم هک می کنند! سایت سروش سیما، صدا و سیما و غیره...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ليچ عزيز

ممنون از اطلاعاتت. من از ارتفاع بيشتري به اين قضيه نگاه ميكنم. :oops:

تركيه براي اينده خودش تصميمات مهمي رو گرفته كه شايد كوچكترين مورد جذب توريسم اسلامي باشه. تركيه مطمئن هست تا چند سال اينده هم بخاطر وضعيت كلي كه داره توسط اروپا عضويتش تائيد نخواهد شد. به همين خاطر سعي داره تا دوباره [color=red]امپراتوري افسانه اي عثماني[/color] (به قول خودشون) در جهان اسلام زنده كنه. اين امر محقق نخواهد شد مگر اينكه نظر كشورهاي مهم جهان اسلام رو به خودش جلب كنه. دوم اينكه دغدغه هايي در بين همه مسلمانان جهان مشترك هست كه تركيه سعي داره اين گره كور رو كه هيچ كشوري نتونسته باز كنه با چنگ و دندان بازكنه.

يكي از مهمترين اين دغدغه ها مساله فلسطين هست. طرح تشكيل دولتهاي مستقل فلسطيني و اسرائيلي هم در همين رابطه طرحريزي شده. منتها هنوز اسرائيل به جدا شدن و تفكيك خاك فلسطين نظر مثبتي نداره و از طرفي گروههاي جهادي هم تمام خاك فلسطين رو از ان فلسطينيان ميدونن. الان در جهان اسلام چندين كشور سعي دارن در رقابتي سخت و طاقت فرسا نقش پدر خواندگي جهان اسلام رو بازي كنند. از جمله اين كشورها ميشه از قطر نام برد كه بعد از حل مناقشه لبنان همه نگاهها رو به خودش جذب كرد.

[color=red]من يقين دارم اگر طرحي در دست دولت اسلامگراي تركيه براي اينده نبود تا به حال بدست نظاميان قدرتمند اين كشور ساقط شده بود.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب چه کنیم الان آرمانی جان! من به شخصاً دوست ندارم پان ترک ها بغل گوشم باشن! حالا پاکستانی ها اغلب خودشون، سکا، ایرانی و هندی می دونند و توی فروم هاشون هم خداییش همه عاشق ایرانن! خداییش بیشتر از خود ایرانی ها برای پرتاب ماهواره شادی کردند! از وقتی که این اصطلاح ارتش دوم ناتو!! قبلا اروپا بود! افتاد روی زبونشون فکر می کنند هنوز در عصر سلجوقیان و عثمانیان زندگی می کنند! خداییش ارتششون هم قوی هست ولی ترسو هستند! چندتا کلیپ ازشون دیدم زمانی که وسط مانور بودند پژاک حمله می کنه به گونه ای هل می شند که وقتی سوار ماشین می شن ماشین چپ می شه! یک پان ترک هم اومده کلیپ رو آپلود کرده و نوشته این ارتش ایرانه!!!!!! یعنی شکست خودشون رو به ما نسبت می دن! بگدریم نیروی دریاییشون بشدت در حال قوی شدنه و قصد دارند تا دو سال دیگه چند زیر دریایی و ناو خریداری کنند! در حال حاضر حدود 7.500 کماندو دارند به گفته ی خودشون! در زمینه ساخت هلیکوپترهای جنگی با همکاری ایتالیا پیشرفت هایی داشند! اف-16 هاشو خودشون آپگرید می کنند! ادعا می کنند که بهترین قطعات نظامی جهان رو هم صادر می کنند!!!


راستی پاکستان هم تا 5 سال آینده قصد داره 550 فروند تانک الضرر؟! و الولید وارد لشکرهای زرهیش بکنه! که با توجه به روابط حسنه دو کشور باز هم خطرناکه! راستی پاکستان از ناتو وسائل دید در شب برای کنترل مرزها هدیه گرفته که امیدوارم علیه جندالله هم استفاده بشند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه چندي قبل دولت تركيه كشتي باري ايران رو به دلايل واهي در بندر هرسين متوقف و كالاها رو ضبط كرد. در اين مواقع بايستي محكمتر از قبل از طرق ديپلماسي اقدام بكنيم .
تنها دليل براي توقيف اين محموله عدم تطابق كالا با بارنامه بود.
در كل ميبايستي با احتياط بيشتري اظهار موضع كنيم. در مورد پان تركيسم هم لازم بذكر هست كه خوشبختانه پايگاه مردمي در ايران ندارن و بعضا فقط در محدوده خودشون ميتونن مانور كنند. در اين مورد مطمئن هستم كه كاملا تحت نظر مسئولان هستند.
دوست دارم قبل از اينكه وارد مقوله وضعيت نظامي تركيه بشيم نظر دوستان خوبم رو هم بشنويم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]متاسفانه چندي قبل دولت تركيه كشتي باري ايران رو به دلايل واهي در بندر هرسين متوقف و كالاها رو ضبط كرد. در اين مواقع بايستي محكمتر از قبل از طرق ديپلماسي اقدام بكنيم .
تنها دليل براي توقيف اين محموله عدم تطابق كالا با بارنامه بود.
در كل ميبايستي با احتياط بيشتري اظهار موضع كنيم. در مورد پان تركيسم هم لازم بذكر هست كه خوشبختانه پايگاه مردمي در ايران ندارن و بعضا فقط در محدوده خودشون ميتونن مانور كنند. در اين مورد مطمئن هستم كه كاملا تحت نظر مسئولان هستند.
دوست دارم قبل از اينكه وارد مقوله وضعيت نظامي تركيه بشيم نظر دوستان خوبم رو هم بشنويم.[/quote]

محموله آزاد شد یا نه؟! برم براشون؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هنوز ازاد نشده يا خبري رسمي اعلام نشده. به هر حال بعضي از كشورهاي منطقه سعي دارن كه ايران رو به انزواي كاملي بكشونن و عملا از موضع قدرتمند تصميم گيري به موضع انفعالي دفاعي بكشونن.
فعلا تيم ديپلماسي داره تمامي سعي خودشو براي برون رفت از اين قضيه ميكنه. در وهله بعدي دارن تلاش ميكنن رابطه ما رو با كشورهاي امريكاي جنوبي قطع كنند كه خود موضوع جدا گانه اي هست. به هر حال در وضعيتي هستيم كه نياز هست زمان بگذره تا وقايع خودشون رو نشون بدن.

بهترين كار خودداري از ابراز عقايد احساسي و حركتهايي است كه با موضع دولت و وزارت امور خارجه هماهنگي نداره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان

نکته های ظریف و دقیق آرمانی جان واقعا پرده از حقایقی تلخ درباره ترکیه برمی داره که بنده را تکان داد!!

بنده هم اینگونه برداشت کردم که ترکها قصد دارند خود را امپراطور و یا ابرقدرت دنیای اسلام معرفی کنند تا به دریایی از ثروت های طبیعی خاورمیانه برسند وکاملا روشنه که ایران را بزرگترین مانع و رقیب خودشون می دونند!(چه غلطا)
قصد دارند قدرت سیاسی خود و نفوذ خود در منطقه را با نزدیکی با طرف های گوناگون افزایش دهند تا در رسیدن به اهداف کثیفشان یاریشان کند
آنها حتی با احساسات مردم مسلمانان خودشان بازی می کنند

ولی تضاد های جدی در این باره دیده میشه آیا اصلآ میشه از اسلام به عنوان وسیله نه هدف استفاده کرد!؟
به نظر می رسه برداران ترک هنوز اسلام را درک نکرده اند و حتی اسلام را نیز وسیله ای برای رسیدن به اهداف ماتریالیستی خود می پندارن

این راه که می روند به ترکستان است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اتاتورك تونست حكومت جمهوري رو در تركيه بر مبناي جدايي دين از سياست بر پا كرده و دست به اصلاحات وسيعي در سيستم حكومتي بزند. از جمله اصلاحات اتاتورك ميشه به تغيير خط لاتين به جاي عربي كه هزار سال بود در اين خطه مرسوم بود بزند . در كنار اين تغييرات دست به صنعتي كردن و مدرنيزاسيون تركيه زد و تونست از اين طريق محبوب قلوب مردم خسته از حكومت پادشاهي شود[/quote]

[color=brown]يكي ديگه از كارهاي مهمش كه الان يادم مياد اينه كه به شدت حس وطن پرستي رو در ميان ملت تركيه برانگيخته و تا الان هم به وضوح اين مسئله ديده ميشه به طوري كه حركات خود جوش مردم در مسائل اخير كاملاً گواه اين موضوع است .[/color]
[quote]
عليرغم اينكه تركيه در سال 1950 از تك حزبي بودن رهايي پيدا كرد ولي بارها در طول تاريخ شاهد بوديم كه دخالت نظاميان باعث شد اين حالت چند حزبي از ميان برود. دخالتهايي كه باعث شد حضور چكمه پوشان رو در تصميمات مهم اين سرزمين حس كنيم. از اخرين كودتاي مستقيم ارتش در اين كشور ميشه به كودتا عليه حكومت اسلامگرايان در سال 1997 اشاره كرد[/quote]
[color=brown]
خب درسته كه نظاميان در مسائل حساس دخالت ميكنند ولي اسلامگرايان هم بيكار ننشستند و دارند به تدريج دست نظاميان رو كوتاه ميكنند . آخرين اقدام عليه نظاميان كه باعث رسوايي هاي زيادي هم شد ، كشف توطئه كودتا توسط گروه ارگنكون (Ergenekon ) بود كه سر و صداي زيادي تو تركيه كرد .[/color]

[quote]تركيه در كنار مناقشات داخلي دشمناني نيز همواره در داخل و خارج كشور داشت كه با كمكهاي دولتهاي ديگه باعث ازار اين دولتمردان ميشد. پ.پ.ك از سال 1984 ميلادي درگيريهاي نظامي خود رو براي استقلال منطقه كرد نشين اغاز كرد كه در نهايت دولت تركيه موفق شد با كمك (تمام عمليات ) موساد رهبر اين حزب را دستگير و زنداني نمايد[/quote]

[color=brown]به نظرم اينجا يه اشتباه تايپي داريم . پ.ك.ك ( حزب كارگران كرد ) درسته . جهت اطلاع دوستان عرض كنم كه اسم رهبر اين حزب كه دستگير شد عبدا... اوجالان است و در حال حاضر نيز رهبر اين حزب محسوب ميشه ولي جانشين وي مراد كاراييلان نام دارد كه به طور موقت كارهاي اين حزب رو انجام ميده . فعاليتهاي اين حزب به تركيه و شمال عراق محدود نميشه و در كشورهاي غرب اروپا نيز پايگاه دارند .[/color]
[quote]
آرمانی جان برادر! ما فعلا باید مواظب ترکیه باشیم این برادر ترک دارند خیلی روداری می کنند این روزها! تو فروم هاشون انگار که ایران دشمن خونیشونه![/quote]
[color=brown]
برادر من با خوندن چند تا مطلب از يه فروم نميشه قضاوت كرد . من ارتباط نزديكي با اينا دارم و اصلاً در مورد ايران همچين فكري ندارند[/color]
[quote]
اشتباه نمی کنی آرمانی جان، فروم هاشون رو بخون انگار که دشمن خونی ایرانی هان! از اسرائیلی ها دارند بدتر می شن! باز با این اسرائیلی های بنده خدا می شه دو کلام حرف حساب زد (بخدا جدی می گم! دوتا منبع بهشون بدی حرفت رو باور می کنند و اغلب هم مودبانه برخورد می کنند!). این ترکیه ای ها بهشون سلام می کنیم می گن: محصولات نظامی شما بی کیفیته، کپیه، موادش از جاهای دیگه می اد، هیچ شانسی علیه ما ندارید! و... این ترکیه هم می خواد نوکر اسرائیل باشه هم در حماس نفوذ کنه! اون نشست داووس هم کاملاً صحنه سازی بود قسم می خورم! شیمون پرز پدرش هم جرات نداره باهاش اونطوری صحبت کنه! (وقتی می آد علناً می گه من به بوش دستور دادم به قعطنامه رای نده آمریکا و اعراب رو مسخره می کنه توی کشور خودشون که دعوتش کرده بودند، فکر می کنم عربستان بود! می خوای از اردوغان حرف بخوره؟!). این اردوغان داره هم از آخور می خوره هم از اون یکی که اسمش یادم رفته! Mr. Green ولی خوب خیالت راحت حماس و حزب الله و سوریه متحدین خودشون رو می شناسند! فقط احتمال کمی وجود داره که حماس باش راه بیاد!

دیگه نمی گن اگر ایران نبود الان پژاک توی جوب آب فرستاده بودشون! جدیدا که یاد گرفتن سایت های ایرانی هم هک می کنند! سایت سروش سیما، صدا و سیما و غیره...[/quote]
[color=brown]
اگه در جنگ 22 روزه ، از اسرائيل حمايت ميكردن ما اعتراض ميكنيم. اگه از مردم غزه حمايت ميكردن باز ما اعتراض ميكنيم !!!
اين حمايتها به طور خود جوش از دل مردم تركيه بود و اصلاً ربطي به دولت تركيه نداره .
اون تظاهراتي كه مردم تركيه عليه اسرائيل راه مينداختن ، حتي در ايران هم ديده نشد .
اون اخباري پر شور و هيجان كه از مظلوميت مردم فلسطين در غزه از كانالهاي تركيه پخش ميكردن ، در كانالهاي ايران نميديم .
چرا حركت اردغان را بايد زير سوال ببريم ؟!
چرا از هك شدن سايت سروش كه اصلاً ربطي به مواضع مردم تركيه و دولت نداره و ممكنه زير سر صهيونيست باشه ، نتيجه گيري ميكنيم ؟!
در مورد مبارزه ايران با پژاك هم بايد بگم كه اونقدر در رسانه هاي تركيه از نيروهاي ايران در مبارزه با پژاك تعريف توصيف كردن كه اصلاً حدي نداره .
راستي مگه فقط ما بايد از حماس و حزب الله حمايت كنيم ؟ الان يه كشوري اومده و داره در حد توان از انا حمايت ميكنه . ما به جاي استقبال از اين عمل داريم چوب لاي چرخ اينا ميزاريم :oops: [/color][color=darkred][/color]

[quote]
ولی تضاد های جدی در این باره دیده میشه آیا اصلآ میشه از اسلام به عنوان وسیله نه هدف استفاده کرد!؟
به نظر می رسه برداران ترک هنوز اسلام را درک نکرده اند و حتی اسلام را نیز وسیله ای برای رسیدن به اهداف ماتریالیستی خود می پندارن
[/quote]

[color=brown]نظر من اينه كه اسلام واقعي رو ميشه بين مردم تركيه به وضوح ديد . مثلاً كسي از روي اجبار به سمت حجاب نميره . اونهم حجاب واقعي . حجابي كه از ته دله نه زور . دولت هم داره سعي ميكنه تا مردمش رو در رفاه نگه داره . هر چند مخالف زياد داره . در مورد مخالفان دولت تركيه ميشه يه رمان 1500 صفحه نوشت .

استفاده ابزاري از اسلام چيزي نيست كه فقط در تركيه باشه . اگه با دقت نگاه كنيم ، براي پيدا كردن مصداق استفاده ابزاري از اسلام نيازي به مسافرت به دوردستها نيست . :oops: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم موافق اينطور صحبت كردن چه راجع به دولت تركيه و چه مردم اون نيستم.
من ترك نيستم اما به دفعات به تركيه رفتم و هرچند
اونجا توصيه ميكنند كه راجع به آتاتورك-حكومت و مذهب اينا صحبتي نكنيد با كسي ولي چند باري چه تو كوچه و خيابون و چه با يك دانشجوي حقوق و استادش فرصت كردم صحبت كنم.
مردمان خوبي هستند كه كشور و ملت اشون براشون مهمه. به جرات ميگم حس ناسيوناليستي اي دارند كه با هيچ كشوري قابل مقايسه نيست. بدا به حال كشوري كه با تركيه در بيفته!
خيلي جالبه كه اين همه سال ميخواستند وارد اتحاديه اروپا بشوند و پس از اونهمه لوس بازيهاي اروپايي ها الان خود مردم اشون به يك جور نظري رسيدند كه حالا اين اتحاديه اروپا آش دهن سوزي هم نيست!‌ اگه راه نميديد ما هم منتظر نشستيم.
هر كشوري سعي ميكنه به يك قدرت تبديل بشه..مگه اشكالي داره؟ ما كه نبايد از به قدرت رسيدن كشور ديگه اي حسودي كنيم و يا ناراحت باشيم.تركيه الان چه از نظر نظامي-سياسي-اقتصادي و توريست به هرجا كه رسيده حاصل همدلي مردم اش و سياست گذاريهاي درست مسءولينش بوده .مخصوصا اسلامگراهايي مثل عدالت و توسعه. خود سكولار ها هم نميتونن انكار كنن اينو.
ما هم تلاش كنيم ميتونيم به يك ابرقدرت تبديل بشيم. نكته اينه كه بايد شريك و ياور داشته باشيم..تركيه هرچقدر هم كه مارو اذيت بكنه ما باز هم بايد مثل تا الان و خيلي بيشتر از الان هم به دولت اش و هم مردم اش ثابت كنيم كه يك همسايه ي خوب كنارشون هستيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان منظور بنده از وجود تضاد ها در رفتار واهداف دولت ترکیه بود! و گرنه هیچ تفاوتی بین ملت ترکیه با دیگر ملل اسلامی وجود ندارد

البته بنده فکر می کنم هزینه های مادی و معنوی که ایران برای گسترش فرهنگ اسلامی و بخصوص بسط و گسترش فرهنگ مقاومت پرداخته و می پردازد بسیار بیشتر از کشورهای چون ترکیه است!

امیدوارم از احساسات مردمی سو استفاده نکن

حالا همین کوه های آرارات را هم پس بدن حسن نیت خوبی نشون دادن!! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه زمان بولنت اجویت گفته بود که ما(ترکیه) در زمان عثمانی این اشتباه رو کردیم و با ایران درگیر شدیم به آمریکایی ها هم توصیه میکنیم که این اشتباه رو نکنن.

منظور از این نقل قول اینه درگیری با ایران در نظر کار کشته ترین سیاستمدار ترکیه حالا از هر نوعی که میخواد باشه اشتباهه. باید بگم که ترکها این موضوع رو درک کردن که درگیری چه از لحاظ نرم و چه سخت با ایران موجب ضعیف شدن ترکیه و سو استفاده ی اوروپایی ها از ضعف ترکیه میشه !! این واقعیت رو ترکیه به خوبی درک کرده بنابراین سعی میکنه برای بهره برداری از منابع و منافع در حوزه های مشترکی که با ایران داره به جای در گیری در جهت موازی با ما از اون منابع بهره برداری کنه ولی با سرعت بیشتر!! اگه ما سرعتمون کمه اون هم به خاطر دیپلماسیمون هست .

در برخوردهایی که با ترکها داشتم از ایرانیها به عنوان برادر یاد میکنن(کلمه ای که هیچوقت از برادران عرب نشنیدم)

اگه ترکها به سمت جهان اسلام چرخش داشته باشن و از اردوگاه غرب خارج بشن و این سمت خط وایستن مطمئن باشید همه ی اروپا به دست و پا میافتن و شبها خواب راحت نخواهند داشت,چون میدونن تو آینده چی انتظارشون رو میکشه. :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان ...

من هم نظر خودم رو ميدم اگر چرند ميگم ببخشيد ديگه !

در مورد سياست آينده تركيه بايد چند نكته رو بيان كنم ...
اول اينكه با اين وضعيت انتخاباتي نظام اسلامگراي تركيه بايد در مقابله با نظام لاييك اين كشور كه پشتيبانب به اسم غرب داره يه جوري مواضعش رو محكم كنه ... اول از همه با اتكا به آراي مردم داخل و بعد هم دنياي خارج كه جهان اسلام ميتونه گزينه مهمي باشه تكيه خواهد كرد !

تركيه احتياج داره تا احزاب قدرت اسلامي خودش رو ساليان آينده در قدرت نگه داره و در حالي كه اسم اسلام رو يدك ميكشه بايد بتونه به بهترين نحو از امكانات و فرصت هاي جهان اسلام بهره هاي لازم رو ببره ! حزب مخالف اون يعني لاييك ها در زمانهاي گذشته ارتش رو بدست گرفتند و همچنين روابط سنگيني با غرب و صهيونيستها دارند و همچنين از حمايت و پشتيباني اونها برخوردارند همچنين قراردادهاي نظامي ارتش هم و روابط اقتصادي هم بيانگر اين موضوع ميباشد... اما حكومت فعلي ترك دليلي براي برهم زدن و خارج شدن از گردونه همراهي با غرب نداشت تا اينكه اين فرصت فراهم شد !

اوضاع بد اقتصادي غرب و همچنين رد عضويت تركيه در اتحاديه به همراه كنترل منابع انرژي ارسالي از ايران در آينده به اين اتحاديه موارد لازم براي اظهار قدرت و پشيمان كردن غرب رو فراهم آورده كه اين جنگ غزه به همراه ماجراي دستور ترور اردوغان توسط صهيونيستها لوازم كافي رو هم براي برهم زدن روابط دوستانه سابق رو فراهم آورد . دقت كنيم كه ترك ها توان توليد اقتصادي بالايي دارند و اجناس مناسبي توليد ميكنند كه ميتونه جايگزين بسياري از اجناس خارجي در جهان اسلام بشه ! تركهاي اسلامگرا توان برهم زدن يكباره تمام معادلات برقرار شده نظام لاييك رو ندارند و سعي ميكنند از فرصتهاي بدست امده در جهان اسلام به نحوي ماهرانه براي از دور خارج كردن رقبا بهره ببرند !

اما همين مسئله بیانگر این امره که ممکنه در آینده رفتارترکها تغییر کنه و جور دیگری با دنیا تا کنند ! شاید غرب بخواد با بهره برداری از ترکیه نقش ایران رو در جهان اسلام کمرنگ کنه و حامی جدیدی برای مقاومت درست کنه تا بتوانند از این فرصت برای ضربه زدن به هر دو با اختلاف افکنی فراهم بیاورند ! یعنی هم ترکها را منزوی کنند و هم ایران را از دور خارج کنند !

این یک سیاست طبیعی است که همیشه از فرصتها و بحران ها به سود خویش بهره برد ! پس رفتار آینده ترکها و نحوه تعامل آنها با جهان اسلام به ما بستگی دارد !
ما میتوانیم بهترین اتحاد در منطقه را از طریق رابطه با ترکها ایجاد کنیم ! کشوری که نه ابر قدرت است و نه توان تحمیل اراده خویش را به ما دارد !فرصتهای همراه شدن این دو کشور در جهان میتواند اهرمهای مفیدی علیه غرب و همچنین استعمار در منطقه بپا کند یا بعبارتی پتانسیل های موجود در دو کشور چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی و نظامی به قدری بالاست که میتوانند در معادلات جهانی تاثیر شدیدی بگذارند !

اما لازمه این امر کمک به ترکها برای نابودی نظام لاییک و غربگرای این کشور است که چنین کاری نیاز به داشتن برخی توجیحات منطقی برای این کار میباشد ! اول از همه ورود به جهان اسلام بعنوان یک بازیگر تاثیر گذار و دوم نیز برقراری روابط سود آور اقتصادی همچنین مثل صادرات گاز و ... یعنی وارد شدن در مسیری که بازگشتی نداشته باشد تا با بهبود اوضاع اقتصادی مردم این کشور و بالارفتن حمایت های مردمی از احزاب اسلامگرا این کشور از غربی به شرقی تبدیل شود ... که البته ممکن نیست مگر با تغییرات گسترده در ارتش و ... که فاز نهایی تغییر سیستم این کشور و بازگشتن به دوران قدرت عثمانی میباشد !
اما اینبار نه عثمانی ای که به جنگ شیعه و سنی یا ... بپردازد بلکه سپری باشد مستحکم در برابر رومیان یا همون غرب حال حاظر ! فکر کنید اگر بخواهیم به اسراییل حمله کنیم آسمان این کشور چقدر بدرد میخوره ! یا اگر غرب قصد تعرض داشته باشه چه کارهایی از این کشور بر میاد !
پایگاههای آمریکا در این کشور که یادتون هست ! اجازه استفاده در صورت جنگ میتونه چه مشکلاتی بوجود بیاره...

این حرکتی که ترکیه انجام داد مثل انداختن توپ وسط میدان شرق و غربه که هر کدوم بنا به توان و موقعیت میتونند بهترین بهره ها رو ببرند !

ما باید بجنبیم و از ترکها استفاده کنیم تا مجددا به دام غرب نیافتند ! مطمئن باشید که اگر ترکیه بتونه از پس مشکلات داخلی و احزاب لاییک یا غربگرا بر بیاد بدون شک با ما یا بدون ما نقش مهمی در جان اسلام بازی خواهد کرد که مثال این نقش میتونه جایگزینی عربستان یا مصر باشه !

حرف آخر.
این هنرپیشه نقش خودش رو پیدا خواهد کرد و این که چگونه یا چکاری خواهد کرد به ما بستکی داره .....البته باید بهای سنگینی اعم مشکلات فراوان داخلی و فشار غرب رو بپردازه که در صورت حمایت نشدن از دنیای اسلام باز هم به آغوش غرب باز خواهد گشت ! پس این بحران اقتصادی غرب و اوضاع منطقه میتونه عامل محرک مناسبی برای بازگردوندن برادران مسلمان ترک به آغوش جهان اسلام باشه ......./
سعی نکنیم با دید بد بنگریم بلکه موقعیت موجود رو به یک فرصت تبدیل کنیم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان عزیز اون حرفهایی که توی فروم ها می گن از مردم ترکیه بوده! نه از دولت بدبخت ترکیه! درضمن اونا اگر می خوان کمک کنند چرا مساله آشتی رو می کشن وسط! کمک نظامی کنند! :oops:

اسکی جان! حس ناسیونالیستی هیچ کشوری به اندازه ایرانی ها نیست! این رو خارجی ها می گن نه من! کارشناسان هیستوری چنل و دیسکاوری چنل و... درضمن شما چرا اینقدر ایران رو تو سری خور حساب کردین دوست عزیز! یعنی هرچه ترکا گفتن ایران بگه چشم؟!

نصیر جان از کی آرارات رو گرفتن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خب درسته كه نظاميان در مسائل حساس دخالت ميكنند ولي اسلامگرايان هم بيكار ننشستند و دارند به تدريج دست نظاميان رو كوتاه ميكنند . آخرين اقدام عليه نظاميان كه باعث رسوايي هاي زيادي هم شد ، كشف توطئه كودتا توسط گروه ارگنكون (Ergenekon ) بود كه سر و صداي زيادي تو تركيه كرد . [/quote]

بابك جان اگر تاريخ سياسي تركيه خونده باشي اينطور هم نيست كه دولتي تونسته باشه به راحتي دست نظاميان رو كوتاه كنه. در مورد توطئه ارگنه كن چند تن از نظاميان بازنشسته و روزنامه نگار و .... و اين با كودتاي نظاميان در راس كار كاملا متفاوت بود.

[quote]اون تظاهراتي كه مردم تركيه عليه اسرائيل راه مينداختن ، حتي در ايران هم ديده نشد .
اون اخباري پر شور و هيجان كه از مظلوميت مردم فلسطين در غزه از كانالهاي تركيه پخش ميكردن ، در كانالهاي ايران نميديم .
چرا حركت اردغان را بايد زير سوال ببريم ؟! [/quote]

در اينجا بحث بر سر عقيده مردم تركيه نيست و تحليل ما بر اساس رفتار دولت تركيه هست. ما روابط ديرينه و پيوندهاي عميقي با مردم تركيه داريم.پس حساب مردم تركيه رو ز دولت جدا كن.

دوست عزيز اسكاي ويو شما هم به اشتباه مردم تركيه رو در اين تحليل اورديد. بحث رو از اول بخونيد.

[quote]ما لازمه این امر کمک به ترکها برای نابودی نظام لاییک و غربگرای این کشور است که چنین کاری نیاز به داشتن برخی توجیحات منطقی برای این کار میباشد ! اول از همه ورود به جهان اسلام بعنوان یک بازیگر تاثیر گذار و دوم نیز برقراری روابط سود آور اقتصادی همچنین مثل صادرات گاز و ... یعنی وارد شدن در مسیری که بازگشتی نداشته باشد تا با بهبود اوضاع اقتصادی مردم این کشور و بالارفتن حمایت های مردمی از احزاب اسلامگرا این کشور از غربی به شرقی تبدیل شود ... که البته ممکن نیست مگر با تغییرات گسترده در ارتش و ... که فاز نهایی تغییر سیستم این کشور و بازگشتن به دوران قدرت عثمانی میباشد ! [/quote]

نظام لائيك در تركيه يكي از خطوط قرمز اين كشور هست و گذر از اين خطوط نياز به يك بازنگري اساسي داره كه فعلا اين امر مقدور نيست.

[color=red]دوستان خوبم شما رو دعوت ميكنم كه يك باره ديگه مصاحبه (اگر اشتباه نكنم) اشپيگل رو با اردوغان بخونيد. ايشون به صراحت عنوان كردن ما روابط جدي با اسرائيل داريم (بعد از صحبت داووس ) و از اين ناراحتيم كه قرار شد طرح ما رو باراك به اسرائيل برده و نتيجه رو اعلام كنه. ولي به فاصله چند روز دستور حمله صادر شد. چرا اسرائيل ما رو در جريان حمله نذاشته بود !!![/color]

دو مصاحبه جناب اردوغان داشته كه معناي بسياري زيادي درش نهفته هست .اگر پيدا كردم حتما ميزارم. اگر دوستان زحمتش رو كشيدن خوشحال ميشم. در روزنامه هاي خودمون هم چاپ شد ( همشهري )
به هر حال اين يه تحليل مواضع دولت تركيه هست و اصلا مردم اون درش دخالتي ندارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.