Lich

راه کارهای بهتر شدن کیفیت آموزش نیروهای مسلح و سپاه

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام دوستان؛

داشتم مقالات سایت های خارجی رو می خوندم! اغلب از عدم کیفیت آموزش در نیروهای مسلح سخن می گفتند و همه هم روی بی توجهی و کم کاری نظر جمعی داشتند! (که خداییش دروغ هم نمی گند!). خواستم نظر دوستان رو بدونم! خواهشا بدون صحبت های احساسی! بالاخره اگر چنین باشه باید اصلاح بشه! کشور ما در وضعیت حساسی به سر می بره! اغلب دوستان سربازی رفتند و از وضعیت با خبرند! دو ماه آموزشی سرسری! بعد از آموزشی هم یک کلاش می دند دست آدم می گند برو نگهبانی بده در مطب! آخه این شد آمادگی؟! الحمدالله از نظر تسلیحات زمینی وضعمون خیلی خوبه من تعجب می کنم که چرا در چنین وضعیتی به سر می بریم! (بله من هم می دونم دوره های تکاوری ایران از بهترین در جهان و با ساس انگلیس و کلاه سبزهای آمریکا مقایسه می شه! و حتی بهترم هست!). ولی ما باید وضعیت این 800 هزار نفر نیروی آماده و ذخیره هم در نظر بگیریم! فردا جنگ شد این 800 هزار نفر که نمی تونند برند سپر تیر بشند! این ها باید آموزش داشته باشند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]پیشنهاد: ارتش حرفه‏ای به جای سربازی[/b]


طرح يا لايحه اصلاح قانون نظام وظيفه چندماهي است که در دستور کار مجلس قرار دارد. چندي پيش نيز کميسيون امنيت ملي مجلس فراخواني را براي ارائه نظر در مورد خدمت سربازي اعلام کرد. در راستاي اين فراخوان مطالب زير به سمع و نظر مي‌رسد.

[b]سربازي[/b]
اخبار بسيار خوشايندي از برخي اصلاحات در حوزه نظام وظيفه به گوش مي‌رسد که جاي بسي خوشوقتي و سپاس دارد که برخي از آنها اجرايي شده و برخي بعد از تصويب قانون اجرايي مي‌شود: کاهش مدت خدمت به 18 ماه، طرح بيمه درماني سربازان و خانواده هايشان، افزايش مدت زمان شرکت در کنکور، افزايش حقوق سربازان (البته به اذعان فرمانده نيروي انتظامي علي رغم افزايشهاي صورت گرفته هنوز حقوق بسيار اندک است.) بيمه بيکاري و...

اما به نظر مي‌رسد در ميان تمام اين محسنات، توجه و تفتن به يک نکته خالي است که اتفاقا نکته‌اي بسيار کليدي است: ارتش حرفه‌اي.

[b]ارتش حرفه‌اي چيست[/b]
سربازي ميراث ناپلئون بناپارت است که توسط رضاشاه به ايران وارد شد. اما به مرور کشورهاي جهان به ضعفها و ناکارآمدي‌هاي سربازي و ناسازگاري آن با حقوق بشر و حق انتخاب و آزادي جوانان پي بردند و به همين دليل خدمت سربازي را حذف نموده و به جاي آن ارتش حرفه‌اي را که مبتني بر سربازي داوطلبانه است بنيان نهادند. در ارتش حرفه‌اي از سربازاني که به اجبار و به دليل ترس از محروميت از خدمات عمومي يا مجازات به سربازي مي‌آيند، خبري نيست بلکه تنها از کساني که مايلند در امور نظامي فعاليت کنند ثبت نام به عمل مي‌آيد و پس از تاييد صلاحيتهاي مندرج در قانون با آنها قراردادهاي معمولا 5 ساله به امضا مي‌رسد و در مقابل دريافت حقوق و مزاياي کافي به خدمت ارتش در مي‌آيند. اين سيستم به دليل کارآمدي و فوايد بي شمارش به سرعت در جهان رواج يافت و اکنون 109 کشور از مجموع 197 کشور جهان سربازي را حذف کرده و ارتش حرفه‌اي بنيان گذاشته‌اند. اکثر کشورهاي باقي مانده نيز طرح‌هايي عمدتا 5-3 ساله براي ايجاد ارتش حرفه‌اي تدوين کرده‌اند.

[b]فوايد ارتش حرفه‌اي[/b]
1- افزايش کارايي نيروهاي مسلح؛ يک گروه کوچک، حرفه‌اي و آموزش ديده از تعداد بي شمار سربازان وظيفه کم آموزش ديده کاراتر هستند. به خصوص آنکه امروزه شيوه جنگها تغيير کرده و فزوني نفرات عامل موثري در برتري نظامي نيست.

2- افزايش تخصص گرايي نيروهاي مسلح: مدت زمان اندک خدمت سربازي امکان تخصصي شدن نيروهاي نظامي را به حداقل کاهش مي‌دهد اما ارتش حرفه‌اي بر تخصصي شدن و حرفه‌اي شدن نيروهاي نظامي استوار است.

3- انگيزه بالا: به علت آنکه سربازان در ارتش حرفه‌اي داوطلبانه آمده و حقوق کافي دريافت مي‌کنند داراي انگيزه بالايي هستند که با سربازان وظيفه به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.

4- استفاده از فن آوري‌هاي نوين و پيشرفته: به دليل آنکه در سيستم سربازي اجباري، سربازان زياد و فراواني در اختيار است، ميزان استفاده از فن آوري‌هاي نوين در قياس با ارتش حرفه‌اي کم و توسعه آن نيز آهنگي کند دارد.

5- کاهش ريسک امنيتي: سربازان وظيفه وارد اماکن و فضاهاي نظامي مي‌شوند و به علت تعداد زياد و زمان اندک، امکان نظارت و گزينش تمام آنها وجود ندارد و اين امر ريسک امنيتي- اطلاعاتي را افزايش مي‌دهد. در ارتش حرفه‌اي اين ريسک به حداقل خود مي‌رسد.

6- کاهش هزينه‌هاي اقتصادي دولت: درست است که سربازان وظيفه در مقايسه با سربازان ارتش حرفه‌اي حقوق بسيار اندکي دريافت مي‌کنند اما با توجه به تعداد بي شمارشان و از سوي ديگر هزينه‌هاي هنگفت صورت گرفته در سازمان وظيفه عمومي و... براي شناسايي، اعزام و يا معافيت مشمولين و نهايتا تعقيب فراريان و.... هزينه‌هاي سربازي وظيفه هم کم نيست. حال اگر ضريب کارآمدي اين دو را در نظر بگيريم بي ترديد هزينه‌هاي سربازي وظيفه بيشتر خواهد شد.

7- نداشتن معايب سربازي وظيفه: سربازي وظيفه در کنار محاسني که دارد، معايبي نيز دارد که از فوايد آن فزوني مي‌گيرد و ارتش حرفه‌اي از بسياري از اين معايب مبراست: ايجاد دشواري در مسير ازدواج جوانان، صعب نمودن و دير وارد شدن جوانان به بازار کار، سپري شدن نزديک به 2 سال عمر جوانان در مسيري مخالف خواست آنان، برخي موارد مشاهده شده در پادگانها، دوري از خانواده، اضطرابها و ناآرامي‌هاي رواني و...

[b]وضعيت ارتش حرفه‌اي در جهان[/b]
پيشتر در گزارشي به بررسي وضعيت سربازي در جهان پرداختيم که جهت مشاهده اسامي کشورها به گزارش مراجعه نماييد. از ميان 197 کشور جهان 109 کشور سربازي را حذف کرده و ارتش حرفه‌اي دارند. 29 کشور سربازي کمتر از يک سال دارند. در 8 کشور از سربازان در امور نظامي مسلحانه استفاده نمي‌شود. 10 کشور سربازي انتخابي دارند. 15کشور از ترکيب سربازان داوطلب و اجباري استفاده مي‌کنند. ايران به همراه 25 کشور ديگر 18 ماه و يا بيشتر سربازي، بدون حق انتخاب و همراه با به کار گيري در امور عملياتي نظامي دارند؛ که متاسفانه نشان مي‌دهد علي رغم تمام اصلاحات و بهبودها هنوز با وضع مطلوب فاصله داريم. در ميان همسايگان ايران كشورهاي افغانستان، عراق، عربستان، عمان، قطر، امارات متحده، پاكستان و بحرين سربازي اجباري را لغو كرده‌اند.

اگر امروزه توجيه ضرورت سربازي براي جوانان آسان نيست، در آينده و با توجه به روند رو به رشد ارتش حرفه‌اي و حذف سربازي در جهان، صعب و محال خواهد شد. از اکنون بايد فکري کرد.

[b]نکات بسيار مهم[/b]
1- امروزه که اکثر کشورها ارتش حرفه‌اي دارند و بسياري در مسير حرکت به سمت آن هستند، تحقق ارتش حرفه‌اي اجتناب ناپذير شده و به همين دليل است که ضرورت دارد نمايندگان مجلس در اصلاحيه خود بر اين قانون به ارتش حرفه‌اي توجه کنند و الا به نظر مي‌رسد در زماني نه چندان دور مجددا اين قانون بايد به اصلاح سپرده شود.

2- تحقق ارتش حرفه‌اي کاري نيست که بتوان در زماني کوتاه آن را محقق کرد؛ چرا که اين روند بايد به صورتي انجام شود که به توان دفاعي نيروهاي مسلح کوچکترين خدشه‌اي وارد نشود. به همين دليل است که باز هم ضرورت دارد نمايندگان از هم اکنون به اين مساله توجه کنند. به عنوان مثال کشورهايي چون آلباني، استوني، اوکراين، صربستان، کرواسي هم اکنون طرح‌هاي 3 تا 5 ساله براي تحقق ارتش حرفه‌اي دارند که اکثرا در سال 2010 سربازي اجباري را حذف خواهند کرد. تايوان طرحي ده ساله طراحي کرده که هر سال ده درصد از شمار سربازان اجباري کم ميشود. با توجه به تحولات اخيري که سپاه در ساختار خود ايجاد نموده بستر مناسبي براي گذار به ارتش حرفه‌اي ايجاد شده است.

3- طرح ارتش حرفه‌اي منافاتي با استفاده از سربازي اجباري در زمان جنگ ندارد و مي‌تواند تنها ناظر به زمان صلح باشد. چنانچه کشورهاي زير سربازي اجباري را حذف کرده و ارتش حرفه‌اي ايجاد کرده‌اند اما اين حق را براي نيروهاي مسلح گذاشته‌اند که در شرايط اضطراري مانند جنگ از سربازي اجباري هم بهره بگيرد: اتيوپي، بنگلادش، بليز، هلند، شيلي، بلژيک، ايرلند، بوليوي، اروگوئه.

4- طرح ارتش حرفه‌اي منافاتي با آموزش‌هاي دفاعي و نظامي به جوانان ندارد. چنانچه مثلا تايوان تاکيد کرده که بعد از حرفه‌اي شدن ارتش، دوره سربازي حذف مي‌شود اما دوره آموزش آن به قوت خود باقي خواهند ماند. اتفاقا بر اساس قانون اساسي ايران دوره آموزش سربازي قابل حذف شدن نيست اما مي‌توان دوره بعد از آموزش را در يک روند تدريجي و برنامه ريزي شده حذف کرده و ارتش حرفه‌اي را جايگزين آن نمود.

5- اين مقاله از تحولات و اصلاحات کمي و کيفي صورت گرفته در ساختار و شيوه سربازي در چند سال اخير استقبال مي‌کند و به هيچ وجه قصد ناديده گرفتن آنها را نداشته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار جالب بود نصیر جان ممنون! خوب از کی قراره این کار انجام بشه؟! هر چه زودتر بهتر! بخاطر اینکه ما هم اکنون در وضعیت خیلی جالبی از لحاظ امنیتی به سر نمی بریم!! این تلفاتی هم که با حملات تروریست ها ایجاد می شه بیشتر بدلیل عدم آمادگی سربازان و یا بیخیالیشونه! مگه یادتون نیست در اون حادثه ای که در پاسگاه مرزی اتفاق افتاد مشخص شد که یکی از سربازان داخل پاسگاه با گروهک ریگی در ارتباط بوده؟!

این طرح خودش کاهش هزینه ها هم به دنبال داره! ما که سالیانه باید یک میلیون سرباز وظیفه بگیریم! این پول رو خرج سربازان حرفه ای می کنیم! درسته که پول اندکی به سربازان داده می شه! ولی خوب کل این سرباز ها هم در نظر بگیرید! 1 میلیون نفر بگیم نفری 10 هزار تومن حقوق می دن! (مثل اینکه بیشتر شده؟). با این حال رقم نجومی به دست می آد! بهرحال این سربازان بیشتر موقع ها هزینه حمل و نقلشون به پادگان با نیروهای مسلح است! کرایه اتوبوس، هزینه های خورد و خوراک، بیمه و غیره... با این هزینه ها می شه یک ارتش آموزش داده شده حرفه ای رو دارا بود و از نیروهای بسیج هم در کنار این سربازان بهره گرفت.

این قضیه هم شد جریان داور خارجی که باید برای داور خارجی 30 میلیون تومن خرج کرد ولی داور ایرانی با تمام مخارج 1.5 میلیون تومن بیشتر خرج نداره؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در نيروي مقاومت بسيج مدتهاست اين طرح عملي شده و براي نيروهاي زبده و با سابقه دوره هاي عملي زيادي برقراره. اشنايي با علوم نظامي روز يكي از اين موارد هست و دهها طرح اموزشي ديگه كه در اينجا صلاح به گفتن نيست.

در كل مطمئن باشيد كار اساسي در حال انجامه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در نيروي مقاومت بسيج مدتهاست اين طرح عملي شده و براي نيروهاي زبده و با سابقه دوره هاي عملي زيادي برقراره. اشنايي با علوم نظامي روز يكي از اين موارد هست و دهها طرح اموزشي ديگه كه در اينجا صلاح به گفتن نيست.

در كل مطمئن باشيد كار اساسي در حال انجامه.[/quote]

خوب آرمانی جان لطف کنید منبع بدید تا من به انگلیسی ترجمه کنم تا دفعه دیگه شاهد نباشیم که ادعا کنند ارتش ایران نه مدیریت داره و نه آموزش و تجهیزات برای نیروی زمینی! البته آرمانی جان مگه چند نفر نیروی زبده بسیج به این صورت وجود داره آخه؟! دوره های ارتش مختلفه! غواصی داره، تک تیر اندازی داره، هنرهای رزمی داره، کار با سلاح های گوناگون از قبیل آر.پی.جی و انواع ضد تانک ها، اسلحه شناسی و کار با سلاح های گوناگون کشورهای مختلف داره! رانندگی تانک و نفربر و آشنا شدن با سیستم های آنها داره و... خوب دوست عزیز حالا کدومیک از اینها در بسیج آموزش داده می شه؟! می دونم هنرهای رزمی تا حدودی آموزش داده می شه! ولی ما داریم راجب جنگ صحبت می کنیم نه ورزش! به ما حتی توی دوره های آموزشی هم اجازه نمی دن که با آر.پی.جی کار کنیم!! (البته من خودم به شخصاً سربازی نرفتم هنوز ولی از وضع بخوبی مطلعم!). این دوره های آموزشی می دونید تا چه حدودی تلفات احتمالی (خدای نکرده). می تونه کاهش بده؟ همچنین باید بیشتر روی موارد ضد اطلاعات در بین نظامیان کار بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ليچ عزيز در اي مورد منبع نخواه. چيزي حدود صدها و شايد هم بيشتر فقط در رسته گردانهاي عاشورا اموزشهاي خاص ديدند. فقط رزمي؟؟؟ ميتونم به جرات بگم يك كماندوي خوب و حرفه اي.

لي نه تعدادش و نه ماهيت اموزشها رسانه اي نيست. همينقدر بدونيد در جنگهاي (خداي نكرده) اينده از دستور گيري و وابسته بودن به يك فرماندهي بي نياز هستيم و هر استاني خودش يك كشور خواهد بود.اين يك بلوف نيست. (همه منو ميشناسين).منتها نياز هست كه در وقت خودش در بهترين شرايط گفته بشه.( تركيب سلاحها هم متفاوت شده )

در كل نيروي بسيج در حال مقتدر شدن و رسيدن به يك نيروي سازمان يافته هست كه نياز مجدد به انتخاب فرماندهي و رسته گزاري نداره. به خارجيها بگيد نيروهاي مردمي يك سورپرايز فوق العاده براتون تدارك ديدن.انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ليچ عزيز در اي مورد منبع نخواه. چيزي حدود صدها و شايد هم بيشتر فقط در رسته گردانهاي عاشورا اموزشهاي خاص ديدند. فقط رزمي؟؟؟ ميتونم به جرات بگم يك كماندوي خوب و حرفه اي.

لي نه تعدادش و نه ماهيت اموزشها رسانه اي نيست. همينقدر بدونيد در جنگهاي (خداي نكرده) اينده از دستور گيري و وابسته بودن به يك فرماندهي بي نياز هستيم و هر استاني خودش يك كشور خواهد بود.اين يك بلوف نيست. (همه منو ميشناسين).منتها نياز هست كه در وقت خودش در بهترين شرايط گفته بشه.( تركيب سلاحها هم متفاوت شده )

در كل نيروي بسيج در حال مقتدر شدن و رسيدن به يك نيروي سازمان يافته هست كه نياز مجدد به انتخاب فرماندهي و رسته گزاري نداره. به خارجيها بگيد نيروهاي مردمي يك سورپرايز فوق العاده براتون تدارك ديدن.انشاالله[/quote]

خوب آدم مطالب اینها رو می خونه یکم تضعیف روحیه می شه قبول کن برادر! الان ترکیه حدود 7500 کماندوی آموزش دیده حرفه ای داره! تازه جمعیتش هم کمتر از ماست! احتمال می دید مال ما چقدر باشند آرمانی جان؟! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورده طرح ارتش حرفه ای عارض بشم خدمتتون که طرح در زمان امیرسردار دریابان شمخانی داده شد که همون موقع با مخالفت هولناک بعضی ها رو به رو شد ... بهترین طرح به نظر من همین بود و ارزوی هر ایرانی به نظرم باید این باشه که این طرح عملی بشه اما فعلا که هیچ خبری ازش نیست و بعیده تا چند ساله دیگه اجرائی شه ... فعلا دارند تعداد سربازا رو به اضافه مدت خدمتشون رو کم میکنند تا بعد ... ولی خوب کلا با موافقت رو به رو نشد
این طرح ماله حداقل 6 سال پیش هست

با حرف ارمانی هم موافقم و تائید میشه

نیروهای ویزه بسیج که به تازگی هم نیروی هوابردش تشکیل شد و مشخصا از گردان های عاشورا عضو میگیره و باید اول مراحل عقیدتی رو رد بکنه ادم تا واردشون شه

حدود یک ماه شبکه یک راس ساعت 18:30 یه سری از اموزش های اینا رو نشون میداد
لازم به ذکره اکثرا از خانواده های بسیجی و سپاهی هستند ...

کلا کارشون درسته دمشون گرم! حال میکنم باهاشون

سرلشکر جعفری به هم بلافاصله بعد ورود به ارکان فرماندهی سپاه طرح اینکه هر منطقه خودش به قول ارمانی یه کشور بشه رو داد یعنی هر منطقه نظامی توسط بسیجی ها تبدیل به یه فرماندهی مستقل میشه و گویا دارند روش کار میکنند ...

امیدوارم با تلاش و پشتکار مداوم این کار عملی بشه

ولی یه نکته رو بگم: به جز نیروهای اموزش دیده بسیج که انتخاب میشن و تعدادشون بدک نیست(اما کافی نیست!) بقیه نیروهای بسیجی متاسفانه در شرائط خوبی به سر نمیبرند

وقتی در اموزش امادگی دفاعی کم کاری میشه در بسیج محلات چه انتظاری داریم؟! من از طرف بسیج کرمانشاه میگم ... سالها توشون بودم و هستم و فرماندهی قسمت های مختلفی رو هم داشتم ... متاسفانه حتی در زرمایش ها که بچه مردم رو از سر کلاس بلند میکنند میارند بیرون تلاش نمیشه یه کار مفید انجام بدند بلکه بیشتر فقط واسه دو روزه رزمایش هست واخرشم به ده نفر اسلحه میدن و میگن حالا شلیک کن!
نه میگن اسلحه چیه نه باز بسته میکنند نه هیچی... اینو به عینه بارها دیدم....

به هر حال وضعیت اموزشی ایران مناسب نست (و بهتره از نیروهای ویژه که مشصخا انتخاب میشن بگذریم چون واسه تربیت اینها مدتها زمان لازمه در صورتیکه ما باید کمیت و کل رو در نظر بگیریم و ببینیم سطح اموشزی شون چقدره؟!)

باور کنید واسه اینکه سطح کیفی اموزش بره بالا لازم نیست هزینه انچنانی هم بشه بلکه فقط کافیه کمی همت و کمی غیرت داشته باشند افراد اموزش دهنده
باور کنید شده یه بسیجی یک شبانه روز بیکار مگس پرونده اما حتی یه نفر نرفت دستش رو بگیره ببره یادش بده اسلحه رو چطور باز میکنند در صورتیکه خودشون رفته بودند با همون اسلحه تیراندزای.... ما وقتی واسه خودمون ارزش قائل نیستیم .....
خیلی از پسران عشق اسلحه هستند و مستعد یادگیری هستند اما در درس امادگی دفاعی کوچکترین توضیح اضافی بهشون داده نمیشه چون یا میترسند برن یه کاری بکنند! یا اینکه میگن به ما چه؟!
یا اینکه وقتی کتاب های دفاعی ما هیچی به جز تاریخ جنگ در بر ندارند ....
وقتی یه دبیر پول میگیره اما وقتش رو نمیزاره ... وقتی سپاه خصاصت به خرج میده و 20 تا اسلحه بیشتر نمی فرسته...... همه اینها تاثیر گزاره

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رومل جان! الان چه کنیم؟! حتی اگر با این ارتش کنونی جنگی هم در بگیره و پیروز هم شویم تلفات خیلی زیادی بهمون وارد می شه! باید روی این معضل کار بشه! جدیداً که سربازی اینقدر مسخره شده که همه سرو دست می شکنند براش! فکر می کنند پیک نیکه! بابا امنیت مملکت به آموزشهایی که در سربازی داده می شه بستگی داره! آخه نگهبانی دادن از یک زمین خالی شد آموزش سربازی؟! ما از لحاظ فناوری روز به روز درحال پیشرفت هستیم ولی از لحاظ آموزشهای نظامی پیشرفت چندانی نداریم! این مسائل باید به گوش مسئولین برسه! ظاهرا خبر از آموزشهای ضعیفی که در پادگان های آموزشی داده می شه ندارند! حداقل اگر برنامه ارتش حرفه ای ندارند کیفیت آموزشی رو در سطح ارتش حرفه ای بالا ببرند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه متن کامل نوشتم این فایرفاکس لعنتی قاطی کرد همه اش پرید ....

خلاصه:

1.میزان مدت اموزشی بره بالا
2.جدیت مربیان اموزشی در کار اموزش
3.پخش جزوات اموزشی بین سربازان
4.توجه مسئولین به این نکته که سرباز قرار نیست فردا بشه دشمن نظام که کامل اموزش نبینه
5.
.
.
.
.

لعنت خدا به هنک کردن فایر فاکس...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب رومل جان انشالله اینها که قراره انجام بشه؟! آمادگی دفاعی دوران دبیرستان من یادمه که دبیر نمی امد وقتی می اومد سوالایی که قرار بود توی امتحان بیاد رو می داد و می رفت! آخه این شد آموزش؟!!!!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آموزش عمومي خيلي خوبه و در شرايط بحراني واقعا به كمك مياد ! از اين خدمت سربازي هم خيلي استفاده هاي فرهنگي ميشه !
اما متاسفانه زمان خيلي بي خود طولانيه ! مثلا كسي كه از دانشگاه خارج ميشه تمام چيزهايي كه فرا گرفته به همراه شوق تحقيق و پژوهش يا بهره برداري از توانايي هاش در طول مدت خدمت به باد ميره !

بهتره خدمت بسيار سخت و حرفه اي باشه آموزشها مختلف ويژه مخصوصا آموزشهاي دفاع شهري چون اين نيروهاي خط مقدم نيستند! همچنين آموزش پدافندي غير عامل امداد و نجات و آموزشهاي حفاظت اطلاعات به همراه تسليحات و آمادگي بدني در طول مدت حداكثر 6 ماه بطور جدي خيلي بهتر از تقريبا 2 سال اموزش زندگي در پادگان يا دژباني و آشپزيه !

به نظر من به همه در خدمت وظيفه عمومي 6 ماه بطور جدي هر چيز لازم رو آموزش بدن و شرايط سختي هم ايجاد كنند اما دو سال نباشه ! اونوقت هيچ كس نه از خدمت فرار ميكنه نه دنبال معافي ميره و نه هر چيزي كه تا قبل ازاون بدست آورده از دست ميده ! شايد خيلي ها داوطلبانه جلوتر هم خدمت برن...

ولي در مورد نيروهاي حرفه اي كه الان ارتش داره سپاه هم همينطور ! متاسفانه براي سربازي حقوق كمي وجود داره مثلا يه راننده تانك چيزي در حدود 290 هزار تومن كه با توجه به سختي كار و شرايط دشوار زندگي اونهم نامعلوم بودن محل خدمت مثلا امروز شيرازي فردا تبريز واقعا جوابگو نيست ! اما اون هزينه هايي كه بابت نگه داشتن دانشجو ها يا علافين كوچه بازار توي پادگانها ميشه بهتره بره توي جيب سربازان و نيروهاي حرفه ...

در مورد نيروهاي حرفه اي هم مستخدمين ارتش و سپاه خوب هستند كه در وجه دوم ميشه از بسيج هم بهره بعنوان نيروهاي تت كنترل نيمه حرفه اي هم بهره برد !
يعني افرادي در خدمت بسيج در بيان و آموزشهاي طولاني يا دوره هاي ويژه ببينند كه بتونند بسرعت وارد پتانسيل نيروهاي مسلح بشن همچنين حقوق ماهيانه كمي هم براي اين رزرو دريافت كنند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واریور جان پس شما مخالف این هستی که آموزش ها ماستی هست دیگه؟!!!!! :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزيز جان كجاي متن در اين مورد حرفي زدم !ليچ جان مطمني متن رو كامل خوندي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.