ColonelShak

نحوه تخریب تانکها بمنظور نیفتادن بدست دشمن در مواقع اضطراری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تخریب خودرو و سلاح و تجهیزات در مواقع اسیر شدن یا ترک منطقه عملیات فقط بوسیله واحد استفاده کننده با تصویب فرمانده و با در نظر گرفتن اینکه اجرای این عمل برابر بخشنامه لازم بوده و همچنین بر طبق دستورات صادره از طرف فرماندهی نیرو می باشد اجرا می گردد .
اطلاعات فقط بمنظور راهنمایی بوده و چند وسیله تخریب که بیشتر از همه معمول است شرح داده می شو د:

1- مکانیکی : تبر . مته . دیلم یا وسائل شبیه ان جهت قطع کابل ها
2- سوزاندن : بنزین . روغن یا سایر مواد قابل اشتعال
3- انفجار : مهمات قابل لزوم
4- تیراندازی : شامل تیرانداری توپخانه . تیر بار . تفنگهای نارنجک انداز . موشک اندازها . راکت های ضد تانک و همچنین نارنجک ذستی که تحت بعضی از شرایط ممکن است بکار رود .

به طور کلی تخریب فطعات عمده بوسیله سوزاندن انجام می شود که بدین ترتیب عموما سلاح و خودرو و تجهیزات غیر قابل استفاده می شود با وجود این انتخاب روش مخصوص و مورد لزوم برای تخریب بستگی به ابتکار و وسائل موجود خواهد داشت .
اگر منظور از تخریب جلوگیری از استفاده دشمن از وسائل و تجهیزات باشد بایستی طوری عمل تخریب انجام گیرد که دشمن نتواند ان رادر منطفه رزم تعمیر یا از قطعات ان استفاده کند.
در تخریب باید کلیه قطعات و لوازم ضروری و عمده که برای حاضر به کار کردن وسائل و تجهیزات بکار می رود از بین برده شود و طوری خراب گردد که که به کلی غیر قابل تعمیر و استفاده شود و در صورت کمبود وقت و نفر که مانع تخریب کامل می گردد بایستس قطعاتی که تعویض و تعمیر انها خیلی مشکل است تخریب شوند . تخریب وسایل باید طوری انجام شود که دشمن قادر نباشد بوسیله قطعات وسائل تخریب شده وسیله را اماده و حاضر به کار نموده و مورد استفاده قرار دهد .


اگر تخریب بطور مستقیم انجام گیرد ملاحظات زیر باید در نظر گرفته شود :


الف - انتخاب محل تخریب خودرو ها باید طوری باشد که بزرگترین مانع را در مقابل حرکت دشمن بوجود اورد و همچنین دسته های خودی از کمانه قطعات گلوله ها که ممکن است به طور اتفاقی در موقع تخریب با گلوله روی دهد محافظت نماید .

ب - در موقع تخریب احتیاط تامینی مخصوص باید رعایت شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تخریب وسائل دید و نشانه روی :

تمام اقلام وسائل دید و نشانه روی مانند پریسکوپها و نلسکوپهاو ترازهای توپچی و دوربین های دو چشمی که ارزش انها و وزن هنها سبک و تعویض انها مشکل می باشد باید حدالمکان نگه داری شود و در صورتی که نگه داری انها ممکن نباشد باید کاملا تخریب شده و عتاصر دید و مقر ها باید خرد و له شود .جداول تیر و کارتهای مهمات و اقلام قابل اشتعال باید سوزانده شوند .

تخریب خودرو :

طرق مختلف تخریب سلاح و تجهیزات کامل ارابه مستلزم رعایت هماهنگی و اجرای کامل دستورات تخریب قطعات و تجهیزات ارابه می باشد .


روش شماره 1 بوسیله اتش زدن و سوزاندن : ( زمان لازم حدود 6 دقیقه )


الف – اتش خاموش کنهای دستی و ثابت ارابه را خالی کنید .

ب – اگر مواد سوختنی کم است عناصر مهم و مورد لزوم از قبیل مولد ها و چراغها و سوئیچ ها و الات و اهرم های کنترل و سایر اقلام شبیه به ان را خرد و له کنید و وسائل مخابراتی انرا را با جسم سنگینی خرد و له کنید .

پ – دهلیز موتور و سیلندهای موتور و جعبه دنده را خرد کنید .
ت – اگر بنزین در دسترس نیست بنزین باک را بیرون کشیده و باک را سوراخ نمایید و بنزین و روغن را برای استفاده در بند (ج) جمع اوری نمایید .

ث – گلوله های منفجره شدید باید از جا گلوله ها داخل تانک بیرون اورده شده و طوری در اطراف تانک چیده شوند که انفجار انها بزرگترین ضربه را به تانک برساند .

ج – تمام دربهای ارابه را باز کنید و بنزین و روغن را سرتاسر ارابه بپاشید سپس با یک نارنجک اتش زا از محل محافظت شده ارابه را به اتش بکشید و یا به وسیله شعله افکن یا وسیله دیگر ارابه را اتش بزنید و در محل پوشیده مخفی شوید .

توجه : در هنگام اتش زدن ارابه باید سریع در پناهگاه مخفی شوید زیرا ممکن است در اثر اتش گلوله ها منفجر شوند و بعلت اشتعال شدید بنزین و روغن باید ملاحظات مقتضی صورت گیرد . عدم توجه ممکن است موجب سوزش های درد ناک شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روش شماره 2 تخریب بوسیله اتش اسلحه : (زمان لازم در حدود 6 دقیقه )

الف – دستگاه اتش خاموش کن ثابت و قابل حمل تانک را خالی کنید .

ب – کلیه عناصر مهم و اصلی را خرد نمایید .

پ – بنزین باک را با باز کردن دربهای مشبک با سوراخ کردن باک خارج سارید .

ت – ارابه را با اتش توپ ارابه دیگر یا توپهای خودکششی و یا اتش توپخانه و یا مسلسل و یا موشک های ضد تانک تخریب نمایید .

بوسیله اتش توپ چرخهای خورشیدی و چرخهای موازنهو هرز گرد و شنی و دهلیز موتور و مهمات انرا مورد تیر اندازی قرار دهید .

اگر ارابه شدیدا اتش گرفت و برای مدتی ادامه پیدا کرد در ان موقع می توان تانک را منهدم شده فرض کرد .

اگرچه اصابت مستقیم یک گلوله که خوب به تاتک خورده باشد موجب سوراخ شدن ارابه ان می شود و به طور موقت ان را غیر قابل استفاده می کند ولی برای تخریب کامل چندین گلوله معمولا باید به ارابه زده شود .

تیر اندازی با اتش توپخانه باید از مسافت 500 یاردی یا کمتر نسبت به خودرویی که باید تخریب شود از پناهگاه صورت گیرد . تیر اندازی با تفنگ نارنجک انداز یا موشکهای ضد تانک باید از پناهگاه به تانک انجام شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از تخریب تانک بهتره تانک تله گذاری شود . اگر تخریب در حد سوزاندن و تخریب فیزیکی بالا نیست باید تانک را با تله های انفجاری ( نظیر مین های ضد نفر . قرار دادن نارنجک دستی در زیر دربهای دهلیزها ) تله گذاری کرد . چیدن مین های ضد نفر هم در اطراف تانک و لاشه های تانکها و نفربر ها در مواضع باریک و جنگلی بسیار کارامد می باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می تونیم تعدادی از تانک ها را طوری خراب کنیم که با چند روز کار کردن رو ان درست شه دشمن وقتی ببینه همچین تانکی است ان را به غنیمت می گیرد و میان خودش می برد. این در حالی ما تانک را به وسیله یک بمب کنترل از راه دور مجهز کردیم که قابل دیدن نیست.
بعد سره موقش که می تونه در موقع حمله به پایگاه دشمن باشه ان تانک ها را منهدم و ضمن وارد کردن خسارت به دشمن حواس انها را پرت کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خراب کردن تانک ها طوری که دشمن بتونه از اونها دوباره استفاده کنه و بمب گذازی شه کار جالبی به نظر من نیست . اگر فرصت و زمان کافی باشه تانک را به عقب انتقال می دهیم . در ثانی برای ترکاندن بمب باید وارد خاک دشمن شویم و به فاصله ی مناسب برسیم ثالثا جاسازی اون حجم از مواد منفجره در تانک کار اسانی نیست و دشمن تیم مهندسی زرهی دارد و تانک بازرسی می شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خراب کردن تانک ها طوری که دشمن بتونه از اونها دوباره استفاده کنه و بمب گذازی شه کار جالبی به نظر من نیست . اگر فرصت و زمان کافی باشه تانک را به عقب انتقال می دهیم . در ثانی برای ترکاندن بمب باید وارد خاک دشمن شویم و به فاصله ی مناسب برسیم ثالثا جاسازی اون حجم از مواد منفجره در تانک کار اسانی نیست و دشمن تیم مهندسی زرهی دارد و تانک بازرسی می شود .[/quote]

در هشت دفاع مقدس به غير از مواقع ضروري عملياتي از تانك در خطوط مقدم استفاده نميشد. در مواقع عمليات هم در صورت عقب نشيني ادوات قبل از نيروهاي زميني عقب نشيني ميكردن. در مواردي كه خود شاهد اون بودم خدمه تانك تا اخرين لحظات تانك رو ترك نكردند و همچنان به اتشباري ادامه ميدادند. تا اينكه دشمن مجبور ميشد كه خود منهدم كننده تانك باشه. تعداد شهدايي كه در تانك و ادوات زرهي به شهادت رسيدن كم نبودند.

اصلي در ارتش و سپاه بوده و هست كه سلاح در حكم ناموس به شمار مياد و همچون جان ازش مراقبت ميشد. مگر چه اتفاقي ميوفتاد كه اون از استثناها بود. (شيميائي كردن منطقه و ...... )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله با نظر شما موافقم ولی در بعضی از موقعیت ها مثلا در عملیاتی نیروها محاصره می شوند و راه عقب نشینی فقط یک معبر تنگ و باریک در لابه لای خاکریزها می باشد یا منطقه ای کوهستانی که در دیگر راه های عقب نشینی قابل استفاده دشمن اتش مستقیم و مستمر و برتری اتش دارد . در این مواقع فرض کنیم ما تیم شناسایی با قابلیت ضد زرهی هستیم . چند نفربر و تانک کوب داریم . حالا برای عقب نشینی فقط نفرات راه برگشت دارند . در این مواقع تقدیم تانکها به طور سالم به دست دشمن کار عاقلانه ای نیست . پس تا جایی که می شود تانک ها را خراب و طوری قرار می دهیم که حدالمکان راه دشمن به سوی مسیر برگشت را سد نمایند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتی به نظر من با استفاده از تانک می شه تله انفجاری هم درست کرد.اینطوری با یه تیر دو نشون می زنیم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته در رویارویی با ارتش های به روز و اموزش دیده جهان مثل امریکا و اسرائیل تله گذاری تانکها فایده چندانی ندارد چون تیم های مهندسی و ضد تله های انفجاری انها تانکها و لاشه های تانک و نفربر ها را ابتدا چک می کنند و تانکهای مضنون را بوسیله اتش نابود و پاک سازی می نمایند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.