ColonelShak

تپانچه های قلاب کمری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

یکی از ناشناخته ترین جنگ افزارهای سربازان وحشت افرین اس اس تپانچه فوق العاده کمیاب قلاب کمری است که به عنوان اخرین وسیله اختفا انها طراحی گردید .و فقط تعداد معدودی از ان در جهان غرب وجوددارد . با فشار اندک انگشتان بر روی قلاب . قاب ان جدا شده و یک 2 لول 7.65 م م بدون خان در وضعیت شلیک قرار می گیرد . استفاده کننده می تواند بنابه انتخاب خود یک یا هر 2 لوله را با فشردن ماشه بکار اندازد .

نایابی این تپانچه چند دلیل دلرد که بعضی از انها دور از ذهن به نظر می رسد . گفته شده که تعداد هزاران قبضه از ساخته و در بین افسران گشتاپو توزیع شده است . ولی در اواخر جنگ این افسران از ترس شناسایی و اعدام سلاح خود را در اخرین لحظه ها از بین برده اند . این موصوع در بین کوماندوهای المانی در جنگ جهانی اول هم صادق است که سر نیزه های اره ای و فانوسقه فشنگهای دم-دم خود را سر به نیست می کردند . به این ترتیب فاضلابها . برکه ها و رودخانه های المان . اتریش و سایر مناطق اروپای شرقی باید غنی ترین کلکسیون این سلاح ها باشد .

فرضیه دیگر می گوید این سلاح ها فقط به افراد گارد داخلی اس اس به نام شوتز اشتافل ( گروه حفاظت ) داده شده بود . ماجرای این تپانچه ها ظاهرا در سال 1943 در شهر دوپرتال-البرتلد المان اغاز گردید این ایده در مغز یک شخص غیر نظامی المانی شلک گرفت نوع ازمایشی انرا ساخت و در همان سال برای تکمیل به اداره اس اس فرستاد .از انجا که این سلاح با سایر سلاح های مخوف المان نازی مطابقت می کرد بلافاصله دستور ساخت ان صادر گردید .

در اغاز سال 1945 تولید این سلاح با کالیبرهای 5.6 و 7.65 م م در کارخانه اسمان براندربلیسیکل در اتریش اغاز شد . پس از اشغال المان نیروهای امریکایی پس از جستجو فقط 2 قبضه از انها را در زیر اوارهای ساختمان بمباران شده کارخانه یافتند حدس زده می شود فقط 12 قبضه از این سلاح در دنیای غرب موجود باشد .

یک نظر اجمالی به این شلاح نشان می دهد که نمی تواند یک سلاح مخفی شونده در یونیفورم باشد . چون اندازه ان بقدری بزرگ است ( 5 سانتیمتر ضخامت ) که بی تجربه ترین افراد را متوجه غیر عادی بودن ان می کند .از طرفی مراحل مسلح کردن تپانچه طولانی مشکل می باشد بتنابراین بدون ایجاد سوظن مشکل می توانست مورد استفاده قرار گیرد .

تپانچه درای 2 لوله با ماشه های مجزا می باشد که می تواند یکی یکی یا باهم شلیک کند برای شلیم ابتدا قاب قلاب کمربند را برداشته وسپس اهرمهای پشتی انرا فشار می دهند تا لوله هل در وضعیت شلیک قرار بگیرند . انگاه بوسیله فشار بر روی ماشه شلیک انجام میشود .هر لوله فقط دارای یک فشنگ اسن و طبیعتا ظرفیت تپانچه 2 فشنگ می شود برای شلیک مجدد باید 2 مرتبه لوله را در مرحله اولیه قرار داد سپس فشنگ گداری کرده و طبق مرحله بالا عمل نمود .

با اینوجود عمل کرد بطوری ظاهری و پر دنگ وفنگ است که نمی توانست در موقع عملیات مورد سوظن گاردهای مسلح قرار نگیرد .هرگاه یک افسر اس اس در حال وررفتن به قلاب کمرش ک کمی کوچکتر از یک پاره اجر بود می شد انسان بایستس خیلی کودن می بود که مشکوک نشود .

وجود نقش عقاب بر روی قلاب نشان می دهد که دارنده ان از افراد مورد اعتماد هیتلر بوده است .


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Belt_buckle_pistol.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/koppel1.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/koppel2.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Rare_SS_Gun_sized.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میشه نمونه جدید این نوع سلاح را با ایجاد شلیک رگباری 4 یا 5 گلوله درست کرد تا قدرت بازدارندگیش بیشتر بشه . یه سیستم مشابه مینی گاتلینگه مینیاتوری icon_cheesygrin یا سیستم رولوری برای شلیکش ایجاد کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این آلمانیها عجب چیزهایی که اختراع نکرده بودن!!

میگم اگر یه کم دیگه مونده بودن الان جهان خیلی بیشتر از الان پیشرفت کرده بود!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اگه کسی از نمونه های جدیدتره این گونه سلاح ها اطلاعاتی داره قرار بده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان اگه کسی از نمونه های جدیدتره این گونه سلاح ها اطلاعاتی داره قرار بده .[/quote]

تا اونجا که اطلاعات ناقص بنده اجازه میده نوعی سلاح تک لول ساخت موساد هست که بصورت صدا خفه کن عمل میکنه و در ترورهای این سازمان نقش اساسی رو داشته.
این سلاح یک گلوله در خودش جای میده و با ضربه ارام در ته لوله شلیک میکنه.امروزه در دنیای سلاحهای خاص معمولا اگر از اهمیت خاصی برخوردار باشه سلاح رو بر اساس نقشه طراحی میکنن.
احمد شاه مسعود بوسیله سلاحی که در دوربین تصویر برداری کار گذاشته شده بود ترور شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلاح مخفی شده در ساعت :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_pocketwatch_gun.jpg[/img]

تفنگ مخفی شده در دوربین عکاسی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_gun-camera.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/camera-gun.gif[/img]

تفنگ مخفی شده در دسته چاقو :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_gun-knife.jpg[/img]

تفنگ مخفی در تلفن همراه :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_CellPhoneGun.gif[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_article1089355029755a50ax0.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_article108935502991b8c0es3.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_article00294c598000005did5.jpg[/img]

تفنگ کوچک و جم و جور :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_incognito.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_incognito_1.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.