daria

چرا اسراپيل به موشك هاي بالستيك به اندازه ي نيروي هواييش بها نمي دهد؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام دوباره
1-به به ببين هنوز يه روز نشده من اين تاپيك رو اجرا كردم چقدر خواننده داشته
2-ببينم يني اولين تاپيك من هيچ مشكلي نداشته كه قابل ذكر باشه شايد هم دوستان منو قابل نمي دونند نظر بدن
3-اين قضيه ي اتيوپي چي بود ؟؟من چيزي متوجه نشدم
4-دوستان دوستان موضوع اصلي سوال من اين بود كه با توجه به اين كه ما قادر به دفع حمله ي موشك هاي بالستيك نيستيم چرا اسراپيل از اون ها استفاده نمي كنه و قصد مقايسه ي راهبرد هاي دفاعي دو كشور را نداشتم ولي خب بد نشد با يه تير دو نشون زدم
5-آقا سعيد گفته بوديد :اسرائیل بر پایه استراتژی واکنش سریع به تهاجم دشمن که سریعترین واکنش را نیروی هوایی میتواند بدهد به ایجاد یک نیروی هوایی قوی روی آورد ولي تا اون جايي كه من مي دونم موشك هاي كروز و بالستيك بسيار سريع تر از هواپيما ها هستند
6-جناب گريپن گفته بوديد :بنظر من آمریکا و متحدان دیگر اسراپيل حاضرن موشک استراتژیک هم در اختیار اون قرار بدن(هر چند که فروش سلاح استراتژیک منع قانونی داره) ولي تا جايي كه من اطلاع دارم آمريكا با فروش موشك كروز تاماهاوك به اسراپيل مخالفت كرد به اين دليل كه مي خواست دولت هاي عربي منطقه صداشون در نياد بالاخره آمريكا بايد هر دو طرف را از خودش راضي نگه داره
7-درباره ي موشك جريكو نوشته بوديد من توي ماهنامه ي هوافضا خونده بودم اسراپيل قصد داره بر مبناي موشك ماهواره بر شاويت يك موشك بالستيك ميان برد بسازد(چهار پنج هزار كيلومتر)
8-جناب رد آرمي اسراپيل هيچ وقت در جنگ از بمب هسته اي استفاده نمي كنه بيش ترين كاربرد اين بمب ها ترساندن دولت هاي مرتجع عربي وكشاندن آن ها به سر ميز مذاكره هست و اين كه از فكر حمله ي دوباره به اسراپيل مانند سال هاي نخستين تشكيل اين رژيم بيرون بيان و در نهايت به طور رسمي اين رژم را به رسميت بشناسند دوم

خوب اما نتايج به دست آمده تا اين جاي كار:
چرا اسراپيل به نيروي هوايي بيش از موشك هاي بالستيك اهميت مي دهد :
1-اسرائیل به علت نداشتن عمق استراتژیک و مساحت ناچیز هرگز توان ایجاد یک نیروی بزرگ موشکی را ندارد
2-اسراپيل به ایجاد یک نیروی هوایی قوی روی آورد و همواره سعی در حفظ برتری هوایی دارد تا در پوشش برتری هوایی نیروی زمینی و دریایی این کشور بتوانند از لاک دفاعی خارج شوند و به انجام ماموریتهای برون مرزی بپردازند(توجه داشته باشید که نیروی زمینی و دریایی این رژیم بدلیل وسعت کم عملا در حالت تدافعی قرار دارند)
3-نیروی موشکی هسته ای این کشور بسیار آسیب پذیر بوده و بدلیل متمرکز بودن در یک پایگاه اصلی در یک حمله غافلگیرانه تمام توانمندی هسته ای دوربرد این رژیم از بین خواهد رفت و احتمالا با نشت رادیواکتیو سراسر سرزمینهای اشغالی آلوده خواهد شد که این عامل توان جنگ زمینی آنرا کاهش میدهد.
4-ارزش تاکتیکی و استراتژیکی موشکهای بالستیک با هم متفاوت است و یک موشک بالستیک به علت دقت کم در هدفگیری ارزش تاکتیکی کمی دارد و در عوض به علت توان حمل کلاهک هسته ای با اطمینان زیاد از تخریب هدف ارزش استراتژیکی زیادی دارد در نتیجه اسراپيل به جای استفاده از موشک های بالستیک در نقش تاکتیکی به استفاده ي استراتژیکی روی آورده است و تعداد محدودی20( الی 30 فروند) موشک آماده شلیک مجهز به کلاهک هسته ای در کشیک نظامی این رژیم قرار دارد.
4-جنگنده ها و نيروي هوايي برتر تعيين كننده برنده ي جنگ كلاسيك هستند
5- در مورد دکترین دفاعی باید در نظر داشت که رژیم صهیونیستی کلا مهاجمه، حتی برای دفاع هم از حمله پیش دستانه استفاده میکنه، همینطور دسترسی کامل و تقریبا مجانی به آخرین تکنولوژی هوایی رو هم داره، به همین دلیل هم خیلی زیاد بر روی قدرت هواییش اتکا داره و هم بسیار روی اون تبلیغ میکنه، چون این بهترین وسیله ای هست که نیازش رو برطرف میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب تنها پایگاه موشکی خارجی اسرائیل در اتیوپی واقع هست دیگه
صبر کنید تا بگردم مدارک رو بدم بهتون


اسرائیل در سال ۱۳۴۴ و به هنگام سفر موشه دایان به اتیوپی موافقت تاسیس یک پایگاه نظامی را در اتیوپی از مقامات این کشور کسب کرده این رژیم همچنین در جزایر متعلق به اریتره به ویژه در نزدیکی تنگه باب المندب پایگاههای نظامی دایر کرده است رژیم صهیونیستی همچنین با موافقت اتیوپی دو پایگاه نظامی را نیز در نزدیکی مرز میان اریتره و سودان تاسیس کرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده که دو تا پست میشه سرعتم کمه امکان ادیت نداشتم رفتم پیدا کردم
http://aftab.ir/news/2008/dec/23/c1c1230034640_politics_world_israel.php
[size=18]علی الحساب [/size]
وشك‌هاي اتمي اسرائيل، مصر و عربستان را نشانه رفته است
موشك‌هاي اتمي اسرائيل، مصر و عربستان را نشانه رفته است
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي و استراتژيك آمريكا اعلام كرد كه اسرائيل موشك‌هاي بالستيك خود را كه قادر به حمل كلاهك اتمي هستند در كشور اتيوپي به سوي عربستان سعودي و مصر نشانه رفته است.


به گزارش فارس، "مارك ترامپ" كارشناس نظامي و استراتژيك آمريكايي اعلام كرد كه اسرائيل به دنبال تجهيز پايگاههاي جنگي خود در برخي از كشورهاي دوست از جمله اتيوپي است.
ترامپ در گفت‌وگو با شبكه "اسكاي‌نيوز" آمريكا اعلام كرد كه اسرائيل پايگاه‌هاي موشكي جديد خود را به سوي مصر و عربستان سعودي نشانه رفته است و اين در حالي است كه اسرائيل با مصر، پيمان صلح امضا كرده و با عربستان نيز درگيري ندارد.
وي افزود: اسرائيل در پايگاه موجود در اتيوپي سه آتش‌بار از موشك‌هاي متعارف قرار داده و همچنين يك آتش‌بار از موشك "اريحا" در اين منطقه مستقر كرده است كه قادر به حمل كلاهك اتمي است.
بر اساس اطلاعاتي كه از ستاد مشترك ارتش اسرائيل درز كرده است اسرائيل موشك "اريحا" را به طور مشخص به سوي مصر و عربستان نشانه رفته است، البته در اين اطلاعات نوع كلاهك‌هايي كه از اين پايگاه‌ به سمت اين دو كشور نشانه رفته، اعلام نشده است.
اريحا موشك بالستيك است كه آمريكا آن را براي استقرار در اروپا از طريق پيمان آتلانتيك شمالي ساخته است، اين موشك مي‌تواند كلاهك‌هاي موشكي عادي يا اتمي حمل كند و داراي سكوي پرتاب متحرك است.
اين كارشناس مسائل سياسي در بيان علت اقدام رژيم صهيونيستي گفت: قاهره و رياض بزرگترين دولت‌هاي عربي منطقه هستند و مي‌توانند رويكرد ساير كشورهاي عربي را نيز مشخص كنند.
وي در ادامه موشك‌هاي زمين به زمين اسرائيلي را خطري بزرگ بر منطقه عربي خواند و تأكيد كرد كه پرتاب ماهواره‌هاي افق2 و افق3 به وضوح نشان داد كه اين موشك‌ها به صورت كامل به سوي مصر و سوريه و اردن و به صورت جزئي به سوي عربستان‌سعودي، سودان و ليبي نشانه رفته است.
وي مي‌افزايد كه اسرائيل اگر احساس كند كه در آستانه نابودي قرار گرفته است، ممكن است مصر و عربستان را هدف قرار دهد زيرا مساحت سرزمين‌هاي اشغالي كه تنها 27 هزار كيلومتر است و همچنين مرز مشترك 980 كيلومتري آن با كشورهاي مصر، سوريه، لبنان و اردن نشان مي‌دهد كه اين كشور به‌راحتي مي‌تواند هدف خطرات موشكي كوتاه‌برد يا ميان‌‌برد قرار گيرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عرب ها همین طور هم کشورشون رو به اسرائیل فروخته اند. اینا همش برای اینه که سگ هاشونو مظلوم و بی تقصیر نشون بدن.

اما برادرا من گفتم نیروی هوایی منظورم فقط که جنگنده بمب افکن نبود پس دفاع زمین به هوا چی میشه؟ این زیر ساخت ها که الکی بدست نیومده؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب هادی خان
موضوع موشکهای موجود اسرائیل ر صحرای اتیوپی موضوع جدیدی نیست و بارها در رسانه ها گفتگو شده ولی تعداد و عملیاتی بودن اونها هنوز از هیچ منبع رسمی تائید نشده.

اگر تعداد 150 تا 200 کلاهک هسته ای اسرائیل صحت داشته باشه بعید نیست در پایگاههای خارج از مرزهای این رژیم تعدادی نگهداری شود. منتها به کدام سمت نشونه رفته و چه تعداد اماده حمله هست همگی یک گمانه زنی بیش نیست.

دوست عزیز دریا

زدن تاپیک برای پیدا کردن مشتری نیست.هدف از ایجاد بحث بالابردن اطلاعات عمومی میباشد. بر حسب اتفاق ( به گفته خودتان ) به موضوع جالبی اشاره کردید که دوستان متخصص نظرات خودشون رو دادند.
بهتر ست در به انحراف کشیده نشدن تاپیک دقت کنید. موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان دوستان موضوع اصلي سوال من اين بود كه با توجه به اين كه ما قادر به دفع حمله ي موشك هاي بالستيك نيستيم چرا اسراپيل از اون ها استفاده نمي كنه[/quote]

من در پست قبلی هم خدمتتون عرض کردم، رژیم صهیونیستی هدف خودش رو از حمله احتمالی به ایران از بین بردن تاسیسات اتمی و همچنین اونطور که جدیدا میگن از بین بردن تاسیسات موشکی و نظامی ایران هست، برای رسیدن به این هدف و با توجه به گستردگی و استحکام تاسیسات، باید از سلاحهای دقیق هدایت شونده اونهم در تناژ بسیار بالا استفاده بشه که احتمال موفقیت حمله بالا بره و بنوعی به خطرش بیرزه، بهترین راه هم برای حصول به این نتیجه در حال حاضر استفاده از نیروی هوایی هست وگرنه در مورد استفاده از موشکهای بالستیک با کلاهکهای متعارف احتمال موفقیت بسیار پایین میاد، اصلا همچین استفاده ای از موشکهای بالستیک نه مسطلحه و نه خود این رژیم صهیونیستی و متحدان در این مورد تجربه ای دارن.

[quote]گريپن گفته بوديد :بنظر من آمریکا و متحدان دیگر اسراپيل حاضرن موشک استراتژیک هم در اختیار اون قرار بدن(هر چند که فروش سلاح استراتژیک منع قانونی داره) ولي تا جايي كه من اطلاع دارم آمريكا با فروش موشك كروز تاماهاوك به اسراپيل مخالفت كرد به اين دليل كه مي خواست دولت هاي عربي منطقه صداشون در نياد بالاخره آمريكا بايد هر دو طرف را از خودش راضي نگه داره[/quote]

خودتون تقریبا جان مطلب رو ادا کردید، اون به احتمال زیاد یک حرکت تبلیغاتی بوده، وگرنه همونطور که میدونید رژیم صهیونیستی دسترسی کامل به آخرین فناوریهای نظامی و همچنین دارای زرادخانه اتمیه، خب این رو کی در اختیارش قرار داه، چه کسی در این راه ازش حمایت میکنه، چه قدرتی راه رو برای نقض قانون این رژیم باز گذاشته، آیا تمام این اینها اهمیت کمتری از فروش موشک کروز تاماهاوک داره؟

کلا دولتهای سازشکار عرب استعداد عجیبی در خودفریبی دارن، حالا در این مورد کمک خارجی هم بهشون شده تا راحتتر خودشون رو فریب بدن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولي با اين كه قدرت نيروي هوايي اين رژيم جلي حرف اول و مي زنه بازهم به خاطر وسعت كم اين رژيم فقط امكان در گيري نزديك و سريع و داره.
در يك تاپيك بعضي از دوستان توضيح دادن اين رژيم توانايي انجام عمليات هاي طولاني نداره به خاطر تلفاط و اقتصادش .
وبه خاطر همين امر بيشتر رو آورده به نيروي هوايي كه بيشتر حكم يك نيروي واكنش سريع و داره و براي جنگ هاي طولاني ساخته نشده .
حالا يك سوال من دارم مي دونيم اسرائيل داراي 1000 فروند جنگنده هستش ايا اين تعداد خلبان و تكنسين و كادر زميني داره داره يا نصف اين جنگنده ها فقط براي جايگزين كردنه؟ icon_cheesygrin
در بخش زميني كه در مواقع صلح بيشتر نفرات در پي كسب درامد مسائل اقتصادي هستن يعني مثل مردم عادي هستن در بخش هوايي و دريايي هم اين طور هستن ؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پيش نهاد مي كنم rise of nation 2 رو بازي كنيد به درك مضوح كمك مي كنه icon_cheesygrin :lol: :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر کشوری بنا به امکانات خود اقدام به تشکیل سیستم دفاع و ضربتی خود میکند. اصولا داشتن یک نیروی هوایی مدرن، با هواپیماهای مخفی کار بمبهای سنگر شکن هدایت لیزری و غیره در یک جنگ واکنشی سریع خیلی بهتر قادر به فلج کردن نیروهای پدافندی دشمن هستند تا موشکهای بالستیک با در نظر گرفتن درجه خطای بالا ی این موشکها. البته برای ایجاد وحشت در بین غیر نظامیان موشکهای بالستیک ماثرتر است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام و عرض خیر مقدم خدمت اعضای جدید

به نظر بنده کشوری که چند صد کلاهک اتمی داره نمی تونه برنامه موشکی پیشرفته و مدرنی نداشته باشه حداقل در سطح خودش!

اما اسرائیل به دلیل حساسیتی که نسبت به اون در منطقه خاوریمانه وجود داره هیچگاه مثل ایران این موضوعات را رسانه ای نکرده

چراکه بر عکس ایران که از جنبه بازدارنه و روانی این کار واقعا سود کرده اسرائیل بخاطر حامیان غربی و همینطور از دست دادن دوستان عربو.... چنین کاری نمی کنه

البته عدم عمق استراتژیک و در اولویت نبودن این موضوع به دلیل وجود نیروی هوایی قوی و تسلط بر فناوری های مدرنتر و همکاری همه جانبه متحددان غربی و نوع تاکتیک و استراتژی نظامی این رژیم را چندان نیازمند به چنین سرمایه گذاری نمی کنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام و عرض خیر مقدم خدمت اعضای جدید

به نظر بنده کشوری که چند صد کلاهک اتمی داره نمی تونه برنامه موشکی پیشرفته و مدرنی نداشته باشه حداقل در سطح خودش!

اما اسرائیل به دلیل حساسیتی که نسبت به اون در منطقه خاوریمانه وجود داره هیچگاه مثل ایران این موضوعات را رسانه ای نکرده

چراکه بر عکس ایران که از جنبه بازدارنه و روانی این کار واقعا سود کرده اسرائیل بخاطر حامیان غربی و همینطور از دست دادن دوستان عربو.... چنین کاری نمی کنه

البته عدم عمق استراتژیک و در اولویت نبودن این موضوع به دلیل وجود نیروی هوایی قوی و تسلط بر فناوری های مدرنتر و همکاری همه جانبه متحددان غربی و نوع تاکتیک و استراتژی نظامی این رژیم را چندان نیازمند به چنین سرمایه گذاری نمی کنه![/quote]

اینطور نیست، شما با یک جستجوی ساده اینترنتی میتونید به اطلاعات کم و بیش جامع و کاملی از انواع سلاحهای مورد استفاده رژیم صهیونیستی، مشخصات یگانهای مستقر در مناطق مختلف، ویدئوهای عملیاتهای مختلف، خصوصا بمبارانها، ویدئو مربوط به انواع سلاحها از هواپیماها تا تانکها و حتی سلاحهای انفرادی و بولپاپها دست پیدا کنید، از عملکرد اونها در صحنه های نبرد تا ویدئو مربوط به آزمایشات و تبلیغات اونها وجود داره،

یه جستجو در مورد اف-15 آی انجام بدید، ببینید چقدر عکس و مشخصات بدست میارید، حالا مقایسه کنید با مطالب موجود(خصوصا عکس و ویدئو) اف-14 های ایران که الآن بیش از 30 ساله که در خدمتن، یا یک جستجو در یو تیوب در مورد سلاح بولپاپ "تاور" انجام بدید، ببینید چقدر ویدئو های مختلف در باره اون هست، چقدر مطلب فنی کامل از اون در سایتهای مختلف هست، همین مطلب در باره زره پوشها، پهبادها و از این قبیل،

حالا چرا رژیم صهیونیستی اجازه میده این مطالب منتشر بشه؟ دلایل مختلفی داره از قبیل اینکه میخواد با ایجاد جو تبلیغاتی روانی به اصطلاح ترس در دل دشمن بندازه، ببینید در همین سایتهای فارسی چه مقدار مطلب در مورد اف-15آی و اف-16آی و تواناییهای اونا پیدا میکنید،
یک دلیل دیگش اینه که این رژیم یکی از صادر کنندگان عمده سلاح هست، با این کار جو تبلیغاتی مناسب برای تولیداتش ایجاد میکنه،

و در پایان، اصلا یکی از دلایلی که باعث شده توانایی موشکهای بالستیک رژیم صهیونیستی و حتی بعضا وجود اونا زیر سوال بره اینه که اطلاعات و مطالب منتشر شده در باره اونها قابل مقایسه با سایر تسلیحات این رژیم نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ولي با اين كه قدرت نيروي هوايي اين رژيم جلي حرف اول و مي زنه بازهم به خاطر وسعت كم اين رژيم فقط امكان در گيري نزديك و سريع و داره.
در يك تاپيك بعضي از دوستان توضيح دادن اين رژيم توانايي انجام عمليات هاي طولاني نداره به خاطر تلفاط و اقتصادش .
وبه خاطر همين امر بيشتر رو آورده به نيروي هوايي كه بيشتر حكم يك نيروي واكنش سريع و داره و براي جنگ هاي طولاني ساخته نشده .
حالا يك سوال من دارم مي دونيم اسرائيل داراي 1000 فروند جنگنده هستش ايا اين تعداد خلبان و تكنسين و كادر زميني داره داره يا نصف اين جنگنده ها فقط براي جايگزين كردنه؟ icon_cheesygrin
در بخش زميني كه در مواقع صلح بيشتر نفرات در پي كسب درامد مسائل اقتصادي هستن يعني مثل مردم عادي هستن در بخش هوايي و دريايي هم اين طور هستن ؟ :lol:[/quote]
اقا هيچكس نمي خواد به اين دو تا سوال من جواب بده؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله گریپین جان درست می گین قدرت تبلیغاتی وجنگ روانی این رژیم واضحه

منظور من فقط بخش موشکی این رژیم بود که چندان نسبت به دیگر بخش های این رژیم متعادل نیست البته قطعا در حد ایران نیست و نمی تونه باشه و لی خب وجود کلاهک های اتمی اعلام شده و قطعا تعدادی اعلام نشده ارزش موشک های بالستیک حتی غیر دقیق را هم بیشتر می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.