MOHAMMAD

راههاي مقابله با شناورهاي دشمن در خليج فارس و درياي عمان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام
همانطور كه مي دانيد يكي از مهم ترين تهديدات عليه كشور ما از سمت آبهاي جنوب صورت مي گيرد حال با توجه به تسليحات دريايي و هوايي موجود(مانند موشكهاي نور و كوثر و كرم ابريشم و سي 801 و سي 802 هواپرتاب و انواع اژدرها و مينها همچنين اژدر حوت و. . . ) و همچنين كلاسهاي مختلف شناورها( مانند قايقهاي تندرو و ناوها و ناوچه ها و زير دريايي ها) و سكوهاي ثابت دفاع دريايي و با در نظر گرفتن هواپيماهاي هجومي ارتش و سپاه مانند اف 4 اف 5 سوخو 24 سوخو 25 ميراژ اف 1 و بالگرد هاي كبرا در صورت وقوع يك درگيري تمام عيار نظامي با چه تاكتيكهايي و با استفاده از چه شناورها و تسليحاتي مي توان به جنگ دشمن رفت؟ و احتمال موفقيت را چند درصد ارزيابي مي كنيد؟ و اصولا مي توان احتمال پيروزي كامل را متصور شد ؟ اگر پاسخ مثبت است در چه بازه زماني؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به دوستان
من فكر مي كنم ژنرال حسين راست ميگه كه دوستان به مباحث نيروي دريايي خيلي اهميت نمي دن والا چه دليلي داره كه تو مبحث به اين مهمي ( يعني بررسي تاكتيكها و ابزار نبرد دريايي) حتي يه نظر هم نياد؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه واقعیت را بخوای هیچکدوم
تجهیزات سری برای نابودی تمامشون در کمتر از یک ساعت هست.

پیوست : ها اینو میگن جلوگیری از تخلیه اطلاعاتی !!!!!؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگه واقعیت را بخوای هیچکدوم
تجهیزات سری برای نابودی تمامشون در کمتر از یک ساعت هست.

پیوست : ها اینو میگن جلوگیری از تخلیه اطلاعاتی !!!!!؟[/quote]

جالب و حقيقي بود .

با توجه به خبري كه ديروز پخش شد اگر ما كاري نكنيم خود به خود، خودشون به هم ديگه ميزنن !!!
ولي فارغ از شوخي ايني كه شما فرمودين يك مساله خيلي كلي هست . ببينيد دوست عزيز در صورت (خداي ناكرده ) وقوع جنگ با امريكا اين فقط نيروي دريايي نيست كه وارد عمل ميشه. نيروهاي ديگه هم به فراخور حال در جبهه هاي دديگه فعال خواهند شد كه به كرات و بدفعات و به اشكال زياد در تاپيكها در موردش بحث شد. يك بحثي بود كه فكر كنم دوست خوبم وريور در حاشيه اين مباحث كردن. بهتر هست كه تاپيكهاي قبلي رو مطالعه و بعد اقدام به زدن تاپيك كني.

منتظر دو تاپيكت كه در پيغامهاي فوري فرموديد مينشينيم.موفق باشي.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام و احترام به همه دوستان عزيزم و تبريك سال نو - اميدوارم در سايه الطاف الهي و كار شبانه روزي در جهت واعدوا لهم مستطعتم من قوه، سال آرومي رو براي همه مسلمانها شاهد باشيم.

و اما در مورد نيروي دريايي:
البته من خودم رو خيلي كوچكتر از اون مي‌دونم كه در اين باره نظر بدم ولي به نظرم مساله كم لطفي نيست، مساله ذات سخت و اطلاعات كم ما در مورد نيروي دريايي يه.

در مورد شناورهاي دشمن تو منطقه: به نظر من اونها همون قدر كه كه تهديد هستند براي ما فرصت هم هستند چون محل تجمع خوبي براي نيرو و تجهيزات دشمن هستند. در نظر اوليه به نظر من بايد به دشمن بفهمونيم كه در صورتي كه دست از پا خطا كنه، شناورهاشو مورد حمله پر تعداد و متنوع قرار مي‌ديم. يعني اينكه با توجه به اين واقعيت كه اونها تو جنگ الكترونيك بهتر از ما هستند، ما بايد اين امكان رو فراهم كنيم كه به طرف هر ناو هواپيما بر تعداد زيادي بمب، موشك و راكت شليك كنيم. به يقين دشمن با تمام قوا هم توانايي دفع حمله حجيم رو نخواهد داشت و از نظر استراتژي نظامي هم در حمله پر تعداد حتما محل تجمع دشمن آسيب شديد مي‌بينه.

البته دوستان استادند و ما كوچيك همه پس اشتباهات منو به بزرگي خودتون ببخشيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما بايد اين امكان رو فراهم كنيم كه به طرف هر ناو هواپيما بر تعداد زيادي بمب، موشك و راكت شليك كنيم. به يقين دشمن با تمام قوا هم توانايي دفع حمله حجيم رو نخواهد داشت و از نظر استراتژي نظامي هم در حمله پر تعداد حتما محل تجمع دشمن آسيب شديد مي‌بينه. [/quote]

دوست عزيز
نظرت درست بود. شايد از نظر ناوگاني كمبودهايي داشته باشيم ولي به اعتراف خود نيروهاي غربي قايقهاي تندرو ميتونه ضربه اي اساسي به پيكره نيروي دريايي امريكا بزنه.

البته فكر كنم در زمان وقوع حمله اي اين نيرو به سمت اقيانوس هند عزيمت خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین روش برای مقابله با نیروهای مدرن و کلاسیک روشیه که اصلا انتظارشو ندارن . باید از جایی ضربه بخورن که فکرشوهم نمی کنن ! البته برای رویارویی با دشمنان باید به روز باشیم . با موشک استیکس دهه 60 نمی شه رزم ناو 2009 رو نابود کرد مگر با توصل به روش های ضد دفاعیات جدید برای مقابله و از کار انداختن سیستم های دفاعی رزم ناو .

در صورت درگیری باید با توصل به روش های جنگ الکترونیک جدید و مختل کننده های سیستم های دفاعی نیروهای سطحی دشمن برای مدتی از کارایی بالای سیستم های دفاعیشون محروم بشوند .

در این صورت با تکنیک های بزن و در رو و شلیک های فشرده و متمرکز راکت ها و موشکهای سطحی و زیر سطحی و بمباران تاکتیکی بوسیله ی توپخانه در صورت نزدیکی به ساحل باید سپر های دفاعی رزم ناو ها رااز بین برد . وقتی کارایی بالاشونو از دست دادند با یورش سریع و نا منظم باید ضربه زد .

انفجارهای عظیم و قدرت بالای موشک های سطح به سطح هم در بالای نیروهای دریایی دشمن به انها ضربه وارد می کند . استفاده از نیروهای کوچک از لحاظ حجمی و دارای قدرت اتش بالا بسیار کارامد می باشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابتدا با موشکهای مافوق صوت و سپس با موشکای مادون صوت شناور های شمن را باید هدف قرار دهیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="armani"][quote]
البته فكر كنم در زمان وقوع حمله اي اين نيرو به سمت اقيانوس هند عزيمت خواهد كرد.[/quote]

اين تءوري خيلي محتمله. براي اينكه از آسيب در مقابل جنگ هاي نامتقارن ايران خودشون رو حفظ كنند. البته بايد ديد در سابقه اشون در گذشته ها.. كل ناوگان دريايي 5 ام (؟) رو از خليج فارس ميارند بيرون و يا فقط ناوهواپيما بر و چند همراه اسكورتشو .
احتمالا تواناييهاي ايران در حمله به آن ناوگان ها در اقيانوس هند .. فعلا مخفي نگه داشته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با موجودی فعلی نیروی دریایی، ایران توان هجوم کلاسیک به ناوگان پنجم امریکا رو نداره. باید در دراز مدت بر روی افزایش توان کمی و کیفی نیروی دریایی کار کرد که ظاهراً همین اتفاق داره میفته. طراحی و ساخت ناوشکن های کلاس موج(که به زودی جماران از همین کلاس به آب انداخته خواهد شد) یک بوته آزمایش برای بررسی توان طراحی متخصصین مون خواهد بود و در آینده روند ساخت شناور در داخل سریعتر خواهد شد. بطور متوسط هر 2 سال یک ناوشکن و هر سال 1 ناوچه موشک انداز تولید خواهد شد.
کشوری مثل ایران با این موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آبهای آزاد باید در سواحل جنوبی حداقل 9 تا 12 ناوشکن و حدود 12 تا 15 ناوچه موشک انداز و حدود 20 تا 25 زیردریایی سبک و 6 تا 8 زیردریایی متوسط و البته توان پشتیبانی این ناوگان رو داشته باشه.
در کنار این موارد بایدب ر روی ساخت موشک ضد کشتی با مشخصات زیر هم کار کرد:
برد:200 کیلومتر
سرعت: ترانسونیک و یا سوپرسونیک در حد 1.2 تا 1.5 ماخ
سر جنگی:160 تا 200 کیلوگرم
قابل هدایت توسط آواکس و رادار هواگرد و همچنین رادار داخلی
مقاوم در برابر اقدامات الکترونیکی دشمن
مانورپذیری بالا در فاز آخر و تنظیم ارتفاع در حدود 4 تا 10 متر از سطح دریا
قابل پرتاب از شناورها و زیردریایی ها و هلی کوپترهای هوادریای نداجا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای غرق کردن ناو هواپیمابر ابتدا باید سیستم های دفاعیشو از کار انداخت . حالا سیستم های دفاعیه ناو چیه ؟ هواپیماهای روی ناو . موشک های ضد موشک و ضد هواپیما . سیستم های مسلسل های ضد سطحی و سیستم های دفاع در برابر زیر سطحی . از همه مهمتر ناو ها دارای سیستم های اخلال گر الکترونیکی بسیار قوی و پیشرفته می باشند .همچنین پرتاب گر های چف دارند .
برای حمله باید از دید رادار ناو در امان ماند و هرچه بدون اگاهی ناو بیشتر به ان نزدیک شد شانس ضربه زدن بالاتر می رود . برای نزدیک شدن به ناو هم از شرایط جنگ الکترونیکی اگر استفاده نشود بهتر است چون ناو احتمال حمله می دهد و سیستم هایش به بالاترین کارایی می رسد . برای حمله به نظر من از روش های ضد رادار بهتر است استفاده شود . پرنده های بی سرنشین دارای مواد منفجره با قابلیت مخفی ماندن زیاد از دید رادار و دارای سطح مقطع راداری کم . استفاده از عوارض طبیعی هم برای رسیدن به برد موثر جنگ افزارها هم کار خوبیست . ولی در کل برای از کار انداختن یک رزم ناو مدرن باید ابتدا سیستم های دفاعیشو ار کار انداخت . با نزدیک شدن با قایق های تند رو و شلیک های فشرده به عرشه و سیستم های راداری اگر ناو از لحاظ دفاعی فلج شود با شلیک راکت های زیر سطحی قوی و سوراخ کردن بدنه ناو بمباران هوایی می شود ناو را به اتش کشید . البته اجرا همچین حمله ای باید دارای هماهنگیه بالای نیروهای عمل کننده از هوا دریا و زمین و زیر سطحی باشد . از تمام جوانب ممکن باید حمله کرد . مین گذاری در مسیر حرکت ناو و فلج کردن حرکتش هم تاکتیک مناسبیست . انفجار مین های قوی باعث صدمه زدن به بدنه ناو می شود . در حین عملیات حمله هم باید پوشش ضد هوایی مناسب و کار امد متشکل از کالیبر و موشک های هدایت شونده داشته باشیم .


استفاده از تعدادزیادی هواپیمای بی سر نشین کوچک و ضد رادار و دارای مواد منفجره و تعدادی هم دارای چف و اخلال گر روش مناسبیست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزیز:
هر ناوهواپیمابر کلاس نیمیتز امریکا به تنهایی حدود 90 جنگنده و آواکس رو حمل می کند، در ضمن حداقل 6 ناو جنگی از کلاس های مختلف و با وظایف متفاوت اون ناوهواپیمابر رو همراهی می کنند. اصلاً در طبقه بندی نظامی هرگز نمیگن ناو هواپیمابر بلکه میگن Aircaft Carrier Battle Group که معنیش میشه گروه رزمی ناوهواپیمابر. مثلاً گروه رزمی ناوهواپیمابر جان استینس شامل ناوهای زیره:
* USS Halsey (DDG-97)
* USS Howard (DDG-83)
* USS Jarrett (FFG-33)
* USS Preble (DDG-88)
* USS Rentz (FFG-46)
* USS Antietam (CG-54)
* USS O'Kane (DDG-77)
* USNS Bridge (T-AOE-10
این ناوهای شامل رزمناو و ناومحافظ و ناو لجستیکی و همچنین زیردریایی هم میشن که هرکدوم وظایف و توانایی های مشخص و خاصی دارند و تسلیحات متنوعی رو دارا هستند.
حالا به نظرتون با چند تا قایق تندرو و موشک با سرجنگی متعارف میشه از پس این گروه رزمی با چنین توان و سطح امکاناتی در اومد؟
من میگم بله! اما تنها یه راه برای شکست دادن این گروه هست:

حمله به این گروه رزمی فقط از یه طریق میسره، اونهم اینکه یک گروه رزمی با همین امکانات و همین سطح تسلیحات و با کمیت بیشتر به اون حمله ور بشه. مثلاً یک ناوهواپیمابر و بیش از 10 ناو جنگی و حدود 100 جنگنده در صورتی که از مهارت بیشتری برخوردار باشن میتونن از پس گروه رزمی ناوهواپیمابر جان استینس بر بیان.
باید واقع بین بود. شکست دادن چنین ناوگانی، از دست ناوگانی بر میاد که در همین قواره باشه.
یعنی تلفیق کیفیت تکنولوژی و کمیت نیروها و مهارت انسانی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6647
[quote]
چطور میشه ناو هماپیما بر رو غرق کردش[/quote]
دوست عزیز یک سر به این تاپیک بزن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.