ColonelShak

لباس ها و طرح های استتار

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این طرح در سال 2006 معرفی شد . Flectar-D یک طرح استتار 3 رنگ متشکل از رنگ سبز علفی . سیاه و لکه ها و نقاط خاکی رنگ می باشد . این طرح برگرفته از طرح استتار دانمارکی pletsroling در سال 1990 می باشد با این تفاوت که رنگ سیاه در flectar-D کمتر می باشد . این طرح در میان نیروهای چترباز روسیه(VDV) بسیار محبوب می باشد .

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/00216.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_00216.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/2563312669_c3835d12cb.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_2563312669_c3835d12cb.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/2596994997_960704878f.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_2596994997_960704878f.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/forest_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_forest_1.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/korp215.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_korp215.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/korp211.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_korp211.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این طرح در سال 2006 معرفی شد . Flectar-D یک طرح استتار 3 رنگ متشکل از رنگ سبز علفی . سیاه و لکه ها و نقاط خاکی رنگ می باشد . این طرح برگرفته از طرح استتار دانمارکی pletsroling در سال 1990 می باشد با این تفاوت که رنگ سیاه در flectar-D کمتر می باشد . این طرح در میان نیروهای چترباز روسیه(VDV) بسیار محبوب می باشد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_00216.jpg[/img][/quote]

کلنل عزیز

اگر بر فرض نیروهای دانمارکی عازم میادین خارج از کشور بشن بنا به منطقه مورد نظر استتار طراحی میشه یا نه همیشه رنگهای مختلف وجود داره و فقط انتخاب نیاز داره ؟ ( در کل نیروهای مسلح کشورهای اروپایی)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه armani عزیز . نمونه های مختلف استتار برای مناطق گوناگون ( جنگل . صحرا . مناطق برفی ) از یک الگوی خاص همیشه وجود داره . مثلا نمونه الگوی استتار DPM انگلیسی که بسیار معروف هم هست دارای الگوی یکسان در همه ی شرایط است و فقط رنگ بندی با توجه به منطقه تغییر می کند . مثلا برای مناطق مرکزی اروپا رنگ زرد بیشتر است و برای مناطق استوایی رنگهای سبز و قهوه ای بیشتر می باشند . در مناطق برفی هم این الگو دارای رنگ سفید و ابی می باشد . در صحرا الگو دارای 2 رنگ زرد و خاکی می باشد . همین استتار دانمارکی در مناطق بیابانی با حفظ الگوی کلی فقط رنگ بندی هایش تغییر کی کند و از سبز و سیاه و قهوه ای به زرد و خاکی و سبز کم رنگ با همان طرح قبلی تغییر پیدا می کند . نمونه دیگر طرح استتار دیجیتالی امریکایی می باشد که دارای طرح یکسان در همه زمینه ها می باشد و فقط رنگ بندی ان تغییر می کند .

مثلا در طرح DPM زیر:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/camouflage-british-dpm.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/britishdpm.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/desert_dpm.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دوست عزيزمون براي پربار كردن تايپيك متشكرم. تايپيك بسيار عالي شده. ميشه در مورد استتار ديجيتالي توضيح بيشتري بديد. من نيروهاي خودي رو با اين استتار ديدم كه برام جالب و غير و منتظره بود.

اما در مورد مطلبي كه در اول تايپيك عنوان شد.
حضرت آيت الله مصباح يزدي در سفري كه به لبنان داشتند به محضر سيد بزرگوار جمال الخادمين حسن نصرالله مشرف شدند و خاطرات جالبي را براي ما به عنوان هديه آوردند از جمله ايشان به نقل از سيد حسن چنين ميگويند:
چند تن از فرماندهان و سربازان مورد اعتماد من برايم تعريف كردند كه شب بود و فاصله خط تا ما يك تاخير 15 دقيقه اي را شامل ميشد و لذا خبرها با اين تاخير به ما ميرسيد. كمبود تجهيزات ديد در شب دست ما را به شدت بسته بود . اوضاع مرتب بدتر و بدتر ميشد . ساعات نيمه شب بود كه خوابيدم و در خواب خود را نزد يك بانوي بزرگوار مشاهده كردم به من فهماندند ايشان حضرت زينب سلام الله عليها هستند . گله و شكايت من به ايشان شروع شد. از شرايط بدمان به ايشان گفتم و در خواست كمك كردم ايشان به محلي اشاره كردند و من را به نزد خانم ديگري فرستادند. بعد از حضور در محضر ايشان فهميدم حضرت زهرا سلام الله عليها مادرمان است . گريه و شكايت كردم . ايشان فرمودند برايتان دعا ميكنيم. باز شكايتم را ادامه دادم از وضع بد جبهه و نبود تسليحات خدمتشان گله كردم . دوباره فرمودند برويد برايتان دعا ميكنم . باز ادامه دادم . ايشان در بار سوم به نقطه اي اشاره كردند و فرمودند برويد كارتان را درست كرديم .از خواب بيدار شدم . حدود يك ربع از وقوع اين حادثه گذشت كه پيام به من رسيد در خط يك هليكوپتر حامل كماندوهاي اسراييلي به زمين خورده . از آن شب به بعد دشمن با فكر اينكه ما مجهز هستيم ديگر تك شبانه نكرد.
ماجراي بعدي مربوط ميشود به درگيري نيروهاي حزب الله بر سر رودخانه ليتاني . قسمتي از نيروها جلوي رود مشغول نبرد بودند و قسمت ديگر با آتش تهيه آنها را پشتيباني ميكردند. نيروهاي جلو اعلام ميكنند آتش بريزيد مشغول پيشروي هستند. نيروهاي توپخانه اعلام ميكنند مهمات ته كشيده و چيزي نداريم. نيروهاي جلو باز اعلام ميكنند آمدند آتش بريزيد . نيروهاي عقب اعلام ميكنند نداريم چيزي نمانده . لحظاتي ميگذرد تا اينكه نيروهاي جلوي خط فرياد شادي سرميدهند ميگويند دستتان درد نكند . چنان برسرشان آتش ريختيد كه عقب كشي ميكنند. جواب در بي سيم مي آيد ما كه گفتيم چيزي نداريم. كساني كه جلوي رود بودند اين گونه گفتند كه به يكباره حجم آتش بسيار انبوه و سنگيني بر سر آنها فرود آمد. چنان آتش دقيق بود كه مجبور به عقب نشيني شدند.
اين قسمتش ديگه از شنيده ها و خوانده هاي خودمه : بيش از دويست و پنجاه نيروي نظامي اسراييل در بيمارستان هاي رواني بستري شدند و به هيچ كس حتي خانواده هايشان حق ملاقات با آنها را ندادند.اطلاعات لو رفته از برخي از آنها پس از بهبودي نشان دهنده وقايع تكان دهنده ايست كه در خلال جنگ اتفاق افتاده بوده . اين نيروها ادعا كرده بودند ما با سوراني بي سر در ميدان نبرد ميجنگيديم. بر طبق اين قضايا هاليوود هم يك فيلم با كيفيت (بي) ساخت كه در شبكه دو مورد تحليل قرار گرفت . تحليل گر معروف آقاي طالب زاده اين فيلم را تحليل فرمودند. در يك مستند ديگر كه از شبكه يك پخش شد وقايع مشابهي از رزمندگان حزب الله نقل شد كه به اختصار قسمتي از اون رو براتون مينويسم. يكي از رزمندگان در حالي كه صورتش را در سايه قرار داده اند كه شناخته نشود چنين ميگفت: يكي از دوستانم مورد اثابت گلوله قرار گرفته بود و با خونريزي شديدي كه داشت در قسمتي از منطقه جا مانده بود. ما او را در روز بعد پيدا كرديم درحالي كه حال بسيار بدي داشت. وي بعد از بهبودي برايمان تعريف كرد. از شما عقب افتادم و روي زمين افتادم . نميدانم تا چه ساعتي بيهوش بودم . اما به نظر آخرهاي شب بود كه يك نفر مرا بيدار كرد و گفت همراهم بيا . گفتم نمي توانم گفت بيا . با سختي پشت سرش رفتم تا به يك نقطه رسيديم . گفت آنجا را بزن . من هم زدم . دوباره رفتيم به نقطه ديگري اشاره كرد و از من خواست انجا را هدف قرار بدهم من هم چنين كردم. بعد هم بيهوش شدم. دوست اين رزمنده ميگويد اطلاعات ما نشان داد آن شب تعدادي نظامي اسراييلي در همان مناطق كشته شدند در حالي كه غير از اين رزمنده تنها مجروح نيرويي در آن نقطه نبود.
وقايع اتفاق افتاده خارج از قدرت درك و فهم ما انسان هاي خاكيست. تنها آسماني ها ميدانند چه شد و چه گذشت بر حزب الله و غزه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وقايع اتفاق افتاده خارج از قدرت درك و فهم ما انسان هاي خاكيست. تنها آسماني ها ميدانند چه شد و چه گذشت بر حزب الله و غزه .[/quote]راست می گی شاید این طور باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تانک کره ای استتار شده در جنگل
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/military-camouflage-5.jpg[/img]

رنگ استتار صحرایی برای تانک های ایرانی :lol:
این ها تی72 هست.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/T-72S.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/phbm.jpg[/img]

تور استتار برفی برای تانک
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/krona3b%7E1.jpg[/img]

تانک لئوپورد با رنگ استتار صحرایی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/leo31ph_1%7E0.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/leo29ph_1%7E0.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/leo13ph_1%7E0.jpg[/img]

استتار جنگلی تانک برادلی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2-bradley-applique%7E0.jpg[/img]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/M2_Bradley_US-Army_001%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_M2_Bradley_US-Army_001%7E0.jpg[/img][/url]

استتار صحرایی تانک برادلی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/brad8%7E0.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرباز سپاه دارای استتار 6 رنگ صحرایی برای مناطق خشک و بیابانی :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/186975_orig.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_186975_orig.jpg[/img][/url]

نیروهای ویزه سپاه دارای استتار درختی برای مناطق دارای پوشش گیاهی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_IRGC.jpg[/img]

استتار درختی برای تک تیرانداز و پوشش سلاح برای استتار کامل :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/keskin1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_keskin1.jpg[/img][/url]

استتار طبیعی و اختفا عالی این تک تیرانداز :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_TAkuva1.jpg[/img]

انواع استتار برای مناطق شهری و جنگ شهری :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/urbanpatterns.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_urbanpatterns.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استتار KLMK استتاریست 2 رنگ که متشکل از 2 رنگ سفید یا کرمی در زمینه سبز علفیه روشن می باشد . لکه های سفید به صورت نامنظم و دارای لبه های پله ای در زمینه سبز پخش شده اند . این استتار در بین سربازان شوروی و روسیه به استتار نور افتاب معروف بود . دلیل ان هم این بود که لکه های سفید مانند اثر نور خورشید از لابه لای برگهای درختان به روی سطح جنگل می باشند . این طرح در سال 1961 ارائه و تولید شد . KLMK به نامهای : طرح کامپیوتری . اشعه خورشید . پرتوی خورشید و طرح لیزری معروف می باشد . این طرح توسط نیروهای VDV شوروی . نیرو ویزه های GRU SPETSNAZ و نیروهای مرزبانی KGB مورد استفاده قرار گرفته است . این استتار در بین تک تیراندازان و نیروهای مهندسی و تخریب و شبه نظامی ها در بلوک شرق و شوروی بسیار محبوب بوده است .

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/ussrklmk2piece.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_ussrklmk2piece.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/d_197.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_d_197.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/d_198.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_d_198.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/UniCamouflage.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_UniCamouflage.gif[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/photo1610050021vd.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_photo1610050021vd.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/pants_all.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_pants_all.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/klmk_les.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_klmk_les.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/klmk_oversuit.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_klmk_oversuit.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/klmk_shirt_back1.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_klmk_shirt_back1.JPG[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس چرا در مورد استتار ديجيتالي مطلب نمي زني؟
الان آمريكايي ها در عراق از اين لباس استفاده ميكنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استتار دیجیتالی از تلفیق الگوهای کوچک(micropattern) و الگوهای بزرگ (macrppattern) برای بدست اوردن بالاترین کیفیت در استتار بوجود می ایند .از سال 1978 تا اوایل 1980 یک گردان زرهی امریکایی در اروپا از این طرح استتاریه دیجیتالی ( 2 طرح در یک طرح ) و همچنین ارتش استرالیا روی هلیکوپتر هایش از طرح دیجیتال برای استتار استفاده کردند . این طرح های دیجیتالی مثلا در طرح معروف نیروهای امریکایی MARPAT تلفیقی از الگوی استتار ببری (tiger strip) معروف در جنگ ویتنام و نمونه ای از الگوی DPM انگلیسی می باشد . که لبه های الگوی ببری بوسیله پیکسل ها به صورت پله پله در امده اند و از رنگها و طرح DPM در این استتار استفاده شده است . در فاصله نزدیک این الگوهای دیجیتالی به صورت پیکسل پیکسل دیده می شوند ولی در فاصله دور به صورت طرحهای معمولی و بزرگ مشاهده می شوند . این همان تلفیق 2 طرح کوچک و بزرگ می باشد .

4 الگوی معروف استتار دیجیتالی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00028%281%29.gif[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00057%281%29.gif[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00007%281%29.gif[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00029%281%29.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_cadpat-us-variations.jpg[/img]

تلفیق میکروپترن و ماکروپترن :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/macro-micropattern.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_macro-micropattern.gif[/img][/url]

الگوی استتار ببری جنگ ویتنام و الگوی استتار DPM که در طراحی الگوی MARPAT استفاده شده است :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/DPM-Comp.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_DPM-Comp.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/tigerstripe_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_tigerstripe_lg.jpg[/img][/url]

نمونه ای از استتار دیجیتالی با پشت زمینه واقعی :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/SupraTex-5C-60-Woodland2-Jacket_small.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_SupraTex-5C-60-Woodland2-Jacket_small.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/SpeCam-Tropical_small.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_SpeCam-Tropical_small.jpg[/img][/url]

طرح استتار MARPAT برای نیروی دریایی امریکا . از این طرح در جنگ اخیر گرجستان سربازان گرجستانی استفاده کردند . البته نمونه چینی این طرح را :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-USMC_M249_SAW_PIP.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-USMC_M249_SAW_PIP.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Marines_MARPAT.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Marines_MARPAT.JPG[/img][/url]

طرح استتار MARPAT برای بیابان و مناطق خشک . نیروهای امریکایی در عراق و افغانستان از این طرح بسیار استفاده می کنند :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-USMC_in_Operation_Steel_Curtain.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-USMC_in_Operation_Steel_Curtain.jpg[/img][/url]

طرح استتار ARPAT این طرح مخصوص مناطق خشک و مناطق دارای بافت شهری می باشد و در ارتش و نیروی زمینی ایالات متحده استفاده می شود :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_acu-pic01.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_acu-pic02.jpg[/img]

استتار CADPAT مخصوص نیروهای کانادایی با رنگ امیزی مخصوص مناطق جنگلی :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00007_01.jpg[/img]

سه نسل لباس استتار ( زیتونی دهه 70 . درختی دهه 80 و 90 و استتار دیجیتال 2000 به بعد ) :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/septemberpar0008imagesi1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_septemberpar0008imagesi1.jpg[/img][/url]

استتار ARPAT در محیط :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%284%29%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%284%29%7E0.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%283%29%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%283%29%7E0.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%282%29%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%282%29%7E1.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%286%29%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%286%29%7E0.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%281%29%7E1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%281%29%7E1.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E60.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1%7E60.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%285%29%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%285%29%7E0.jpg[/img][/url]

استتار MARPAT در محیط :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%289%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%289%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%288%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%288%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%287%29%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%287%29%7E0.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2814%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2814%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2813%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2813%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2812%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2812%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2811%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2811%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2816%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2816%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2815%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2815%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%2810%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1_%2810%29.jpg[/img][/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/CamoPatterns2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_CamoPatterns2.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقایسه سه طرح استتاری ( زیتونی . درختی و دیجیتالی ) :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/test-results-3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_test-results-3.jpg[/img][/url]

استتار دست ساز برای مناطق جنگلی و دارای پوشش گیاهی :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/camo_981120_.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_camo_981120_.JPG[/img][/url]

استتار AUSCAM مخصوص نیروهای استرالیایی در بیابان ( این استتار سبیه استتار پلنگی نیروی زمینی ارتش می باشد ولی با رنگ بندی های بیشتر . استتار کارامدی در مناطق خشک است ) :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_auscamf77ec605mx2ds0123654.JPG[/img]

نیرو مخصوص های سپاه دارای استتار 3 رنگ صحرایی مخصوص بیابان و کویر :

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_911817-21-30123654.JPG[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_195917-24-141111.JPG[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلنل جان دستت درد نکنه. تقریبا مطلب کاملی شد. عکسها حاوی مطالب ارزشمندی هستند.
من از سعید خان میخوام که اگه امکانش هست این تاپیک جز تاپیکهای مهم قرار بگیره.
( به نظر دوستان استتار ادوات رو از این بخش جدا کنیم بهتر نیست؟ )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش می کنم قابلی نداره . من تک تک الگوهای استتار و نمونه های لباس های موجود رو در این تاپیک توضیح خواهم داد .

در مورد جدایی استتار وسائل و تانکها هم چون عنوان طرح های استتار است همه در همین تاپیک باشند خوبه ولی اگر لازم است عنوان تاپیک را تغییر دهم یا برای استتار تانکها و وسائل تاپیکی جدید ایجاد کنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.