Seps

معرفي سيستم ضد موشكي NCADE

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

(NCADE (Network Centric Airborne Defense Element

برنامه ايست ،براي دفاع ضد موشكي هواپايه براي مقابله با موشكهاي بالستيك كوتاه به ميانبرد(short-to-medium range) ، كه در ان از سري جديد موشكهاي آمرام با برد ارتقا داده شده استفاده مي شود.با اين تفاوت كه به جاي استفاده از رادار هاي آمرام از رادار هاي تصوير نگار مادون قرمز استفاده مي شود و نيروي رانش راكت نيز دو مرحله اي مي شود.
و قادر است كه موشك هاي بالستيك را در مرحله اوج گيري(boost ascent) و يا فاز پايانه(terminal phase) و حتي بعد از ان مورد هدف قرار دهد. رهگيري در اين سامانه به اين صورت انجام مي گيرد كه هنگام شليك شدن موشك بالستيك كوتاه برد به ميانبرد اين موشك نيز به صورت هواپايه شليك مي شود، و توسط موتور اول خود اوج گرفته و در مرحله بعد با موتور دوم خود كار رهگيري را انجام مي دهد.
اما اگر موشك بالستيك از فاز ترمينال به فاز سقوط(نهايي) برود به دليل سرعت بسيار زياد ان شيوه رهگيري به مسير يابي و روش سد مانع تغيير مي كند كه اين روش در حال حاضر درحال آزمايش است.
اين پروژه از پروژه هاييست كه كمتر در مورد اون خبري منتشر شده!
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_ORD_AIM-9X_lg.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_ORD_NCADE_Cutaway_lg.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_ABM_Target_Viewed_From_SM-3_Seeker_lg.jpg[/img]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_ORD_ASAT_ASM-135_F-15_Separation_lg.jpg[/img][/align]





منبع: http://www.designation-systems.net



[color=brown]
عكسها به گالري انتقال يافتند

Babakim1[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی واقعا می تونه تو فاز ترمینال موشک وحتي بعد از ان رو هدف قرار بده؟؟؟! :mrgreen:

اینا باز هوچی بازی در آوردن!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی وقتی کلاهک موشک بالستیک خورد تو سر مردم این هم بعدش به سر مردم اضافه می شه. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]سيستم NCADE براي رهگيري موشكهاي بالستيك برد متوسط طراحي شده و فوقش ميتونه در مرحله اوج گيري با هدف در گير شه . پس افسانه هاي مربوط به ساير فازها مخصوصاً ترمينال رو فراموش كنيد . از آنجايي كه موشك تقريباً با AMRAAM فرقي نداره و حتي به يكسان بودن مشخصات فيزيكي دقت شده و از همان هدايت AMRAAM استفاده ميكنه ، پس ميشه از اكثر جنگنده هاي رهگير آمريكايي و اروپايي شليك كرد . ( حتي پهباد )

اينا اومدن در موشك AMRAAM تغييراتي دادند . از آنجايي كه موشكي كه در فاز اوج گيري قرار داره ، به صورت خيلي تابلو از خودش حرارت در ميكنه ، پس اين موشك را به سيستم حرارت ياب مجهز كردند . البته هدايت راداري اين موشك سر جاشه . موتور اين موشك هم از نوع RamJet شده و دو مرحله اي است .

1) در جنگ اول خليج فارس ( سال 1991 ) بعضي وقتها خلبانان نيروهاي بين المللي ، موشكهاي SCUD شليك شده از عراق را مشاهده ميكردند ولي با توجه به تكنولوژي آن زمان كاري از دستشون بر نميومد و انهدام اين موشكها را به Patriot معروف ميسپردند ( Patriot هم حسابي از خجالت خلبانان درميومد :lol: ) ولي به احتمال زياد اگه اون زمان يه چيزي مثل NCADE راه اندازي شده بود ، همون دم كار موشكهاي اسكاد رو تموم ميكردند .

2)به نظر شما سيستمي كه بتونه خودش رو به هدف نزديكتر كنه ( حتي تا نزديكي لانچر هم بره ) و تازه موشكهاش نيازي به صرف انرژي زياد براي برخواستن از زمين هم نداشته باشه ، بهتر نيست ؟!

3) يه حسن ديگه هم به نظرم ميرسه اينه كه اگه يه سيستم پدافندي كه روي زمين قرار داره ، بايد مجهز به يك رادار قدرتمند و موشك مخصوص باشه تا موشك و سر جنگي رو رهگيري كنه . ولي سيستمي مثل NCADE فقط كافيه از رادار جنگنده استفاده كنه . تازه به علت انتشار حرارت زياد از موشك ، ميتونه هدف خوبي براي موشكهاي حرارت ياب باشه . احتمالاً به علت اينكه از جنگنده شليك ميشه ، اهداف رو بهتر از پدافند زميني رهگيري كنه .
[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان براي زدن يك موشك بالستيك در مرحله سقوط لازم نيست موشك زننده سرعت بيشتري از ان داشته باشه!فقط بايد سر راهش قرار بگيره نه اينكه دنبالش كنه اينكارم با به دست اوردن فرمول مسير موشك و سرعت آن كه توسط جنگنده و اواكس و ديگر تجهيرات تله متري انجام ميشه باعث ميشه آمرامواز يك مكان مناسب به سمت يك نقطه مناسب شليك كنند نقطه اي كه موشك در ان لحظه خاص در آنجاقرار مي گيره و سيستم مادون قرمز هم براي فاز سقوط كاربرد نداره! براي همون فاز اوجگيري و نهاييست. در فاز سقوط از آمرام در يك سطح پايينتر و به عنوان يك موشك معمولي استفاده مي كنند. مثلا! يك پروژه محرمانه بوده و خيلي از ويژگي هاش پنهان مونده.

از اونجام كه احتمال شكست ماموريت وجود داره اينكار رو ممكنه با چند موشك كه از جنگنده هاي مختلف شليك ميشه انجام بدند. ولي تمام اين پروژه ها با اومدن سامانه پدافند ليزري كنار ميره. خيلي زود با اطلاعات من و با اين بودجه 650 ميلياردي اي كه براي 2009 در نظر گرفتند و رهايي ازهزينه هاي جنگ عراق و افزايش بودجه تحقيقاتي(لينك پايين)، فكر كنم تا 2012 عملياتي بشه.

http://www.gpoaccess.gov/usbudget/fy09/pdf/budget/defense.pdf

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.