Azarakhsh

انجام جنجالی آزمايش موشكي كره‌ شمالي

Recommended Posts

كره شمالي امروز (يكشنبه) بدون توجه به درخواست‌هاي جامعه‌ي جهاني يك موشك را بر فراز اقيانوس آرام پرتاب كرد.

به گزارش ايسنا، دولت‌هاي كره جنوبي و آمريكا اعلام كردند كه اين پرتاب ساعت ‌٣٠/١١ امروز به وقت محلي از سكوي پرتاب ساحلي موسودان - ري واقع در شمال شرقي كره شمالي صورت گرفت.

مقامات در توكيو گفتند، اين موشك چند مرحله‌اي به سمت اقيانوس آرام پرتاب و ظرف هفت دقيقه‌ به حريم هوايي ژاپن رسيد،‌ ولي هيچ جزيي از اين راكت به قلمرو ژاپن اصابت نكرده است.

در پي درخواست ژاپن كه دقايقي پس از پرتاب اين موشك صورت گرفت، شوراي امنيت سازمان ملل با برگزاري يك جلسه‌ي اضطراري در بعدازظهر امروز در نيويورك موافقت كرد.

كره جنوبي اقدام كره شمالي در پرتاب اين موشك را "بي فكر و عجولانه" و آمريكا آن را "تحريك آميز" خواند و ژاپن اعلام كرد كه شديدا نسبت به اين پرتاب معترض است.

اين پرتاب يك اقدام جسورانه و نقض درخواست‌هاي باراك اوباما رييس جمهور آ‌مريكا، تاروآسو نخست وزير ژاپن، هوجينتائو، رييس جمهور چين و ديگر سراني است كه در روزهاي گذشته از پيونگ يانگ خواستند تا از پرتاب اين موشك كه به عقيده‌شان صلح و ثبات شمال شرقي آسيا را تهديد مي‌كند، صرف نظر كند.

كاخ رياست جمهوري كره جنوبي اعلام كرد كه اين پرتاب يك تهديد جدي عليه ثبات شبه جزيره كره است و كره جنوبي به طور جدي و قاطعانه به اين اقدام تحريك آ‌ميز پاسخ خواهد داد.

كاخ رياست جمهوري كره جنوبي افزود، لي ميونگ باك، رييس جمهور كره جنوبي به ارتش اين كشور دستور داده كه در حالت آماده باش بماند.

لي دونگ كوان، سخنگوي رييس جمهور كره جنوبي، امروز به خبرنگاران گفت: ما نمي‌توانيم ياس و نااميدي و تاسف خود نسبت به اقدام عجولانه كره شمالي را پنهان كنيم.

وي افزود: پرتاب اين موشك دوربرد يك تهديد جدي عليه امنيت شبه جزيره كره و جهان است.

كره شمالي مي‌گويد، هدف از اين پرتاب ارسال يك ماهواره مخابراتي آزمايشي به مدار زمين طي يك اقدام صلح آميز براي توسعه برنامه فضايي‌اش است.

اما آمريكا، كره جنوبي، ژاپن و ديگران مدعي هستند كه اين پرتاب پوششي براي آ‌زمايش تكنولوژي موشك‌هاي دوربرد كره شمالي و سرانجام نزديك‌تر شدن به پرتاب يك سلاح هسته‌يي با موشك كه قادر به رسيدن به ايالت آلاسكا و آن طرف تر است، باشد.

آنها معتقدند كه اين پرتاب به مثابه نقض قطعنامه سال ‌٢٠٠٦ است كه پيونگ يانگ را از فعاليت در زمينه موشك‌هاي بالستيك منع مي‌كند.

اوباما روز جمعه گفت كه پرتاب موشك يك اقدام تحريك آميز با عواقب خاص خود خواهد بود.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اواخر روز شنبه در واشنگتن گفت كه آمريكا اقدامات مناسبي را انجام خواهد داد تا كره شمالي بفهمد نمي‌تواند امنيت ديگر كشورها را تهديد كند.

وي پرتاب موشك را نقض آشكار قطعنامه ‌١٧١٨ شوراي امنيت سازمان ملل كه پنج روز پس از آزمايش تسليحات هسته‌يي كره شمالي در سال ‌٢٠٠٦ تصويب شد، دانست.

يوتاكا آريما، سخنگوي هيئت نمايندگي ژاپن در سازمان ملل خواستار نشست فوري شوراي امنيت شد.

ماركو مورالس، سخنگوي هيئت نمايندگي مكزيك در سازمان ملل، زمان اين نشست را ساعت سه بعدازظهر امروز اعلام كرد.

ديپلمات‌هاي سازمان ملل هم اكنون مذاكره درباره‌ راههاي تقويت تحريم‌هاي كنوني عليه كره شمالي را آغاز كرده‌اند.

تاكئو كاوامورا، دبير كابينه ژاپن اظهار داشت: مشخص نيست آيا آن طور كه كره شمالي مدعي است، اين موشك به همراه يك ماهواره پرتاب شده است يا خير.

كاوامورا افزود: حتي اگر يك ماهواره پرتاب شود، ما آن را يك آزمايش موشك بالستيك مي‌دانيم و فكر مي‌كنيم اين موضوع بايد در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح شود. به شدت نگران اين مساله هستيم و شديدا به آن اعتراض داريم.

سخنگوي وزارت دفاع ژاپن اظهار داشت: بخش اول اين موشك در حدود ‌٢٨٠ كيلومتري ساحل غربي آليتا و در آبهاي بين ژاپن و شبه جزيره كره، جدا شده است. بخش دوم قرار است در نقطه‌اي در حدود ‌١٢٧٠ كيلومتري ساحل شمال شرقي ژاپن از اين موشك جدا شود.

ژاپن اعلام كرد كه در جلسه‌ي امروز شوراي امنيت درباره‌ي اقدامات بيشتري كه مي‌توان در اين زمينه اتخاذ كرد، مذاكره خواهد شد.

كاوامورا گفت، ژاپن به طور نزديك با واشنگتن و سازمان ملل همكاري خواهد كرد.

تارو آسو، نخست وزير ژاپن امروز در يك كنفرانس خبري در توكيو گفت: نگراني اصلي ما تقويت امنيت و جمع‌آوري اطلاعات است.

http://tabnak.ir/pages/?cid=42179

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا این ماهوار بر چند مرحله ای بود؟

ماهواره را در چه مداری قرار داد در چه فاصله ای از زمین؟

اصلا ماهواره اسمش چیه!؟

وزنش چقدره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مگه اينها نميتونن صحت و سقم اظهارات مسولان كره اي رو بررسي كنن كه آيا ماهواره اي در مدار قرار گرفته يا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر می رسه ماهواره در مدار قرار گرفته و بطور عادی در حال گردشه اینو خبر گزاری فرانسه تائید کرده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد موشک پرتاب شده این کشور ماهواره ای را در مدار قرار داد که در حال پخش " آهنگ های انقلابی فناناپذیر" در ستایش از رهبران سابق و فعلی این کشور است.[/b]


به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد دانشمندان و متخصصان ما براساس طرح توسعه فضایی ملی، ماهواره کوانگمیونگسونگ-دو Kwangmyongsong-2 را بر روی موشک اونها-دو Unha-2 در مدار قرار دادند و این ماهواره بطور طبیعی در حال چرخیدن در مدار است.

در ادامه این گزارش امده است که این ماهواره در حال پخش اهنگ هایی در ستایش کیم ایل سونگ رییس جمهور بنیانگذار کره شمالی و کیم جونگ ایل پسر وی و رهبر فعلی این کشور است.

براساس این گزارش، این ماهواره در حال حاضر در حال پخش اهنگ های انقلابی فناناپذیر از جمله اهنگی برای ژنرال کیم ایل سونگ و ژنرال کیم جونگ ایل و همچنین انتقال اطلاعات اندازه گیری به زمین با طول موج چهار صد و هفتاد مگاهرتز است.

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرده است که این ماهواره و موشک حامل ان که با استفاده از فناوری داخلی ساخته شده اند، ثمره افتخارامیز تلاشهای ما برای رساندن فناوری فضایی خود به سطحی بالاتر است و موفقیت این پرتاب امیدواری بزرگی برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی اعلام کرده است که این ماهواره ازمایشی مخابراتی را در چارچوب یک برنامه فضایی صلح امیز به فضا پرتاب کرده است.

http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=185892

این در حالیست که امریکا و متحدان این کشور واکنش خشمگینانه ای به انچه که ازمایش تحریک امیز یک موشک دور برد تائپودونگ-دو Taepodong-2 خوانده اند، نشان داده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Taepodong-2_scheme.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_north_korea.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_k-misilgrafic.jpg[/img]
[/align]
با عرض معذرت از ارسال دو پست پشت سر هم :lol:






[color=brown]
لينك عكسها تصحيح شد .

Babakim1[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گویا آمریکایی‌ها گفته‌اند که پرتاب موفقیت‌آمیز نبوده و ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرده. همون [url=http://www.armscontrolwonk.com]وب‌نوشتی[/url] (کارشناس تسلیحاتی MIT) که قرار گرفتن ماهواره‌ی امید در مدار را تأیید کرد [url=http://www.armscontrolwonk.com/2242/another-failure]این رو گفته[/url].

یه چیز جالبی هم که توی قسمت نظرات پست‌های قبلی این وب‌نوشت اومده اینه که کره‌ی جنوبی هم قرار بوده اولین ماهواره‌ش رو بفرسته که به خاطر کره‌ی شمالی عقب انداخته!

در ضمن خوب شد ایران از قبل پرتاب ماهواره رو اعلام نکرد! هر چند موفقیت‌آمیز بود ولی اعلام از قبل اولین پرتاب ماهواره ریسک بزرگیه، مخصوصاً وقتی کشوری هنوز توانایی‌ش رو ثابت نکرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجیبه من که ویدئو شو دیدم اصلا" شکل یه ماهوار بر بلند نشد مثل همین شهاب های خودمون هست که با شتاب زیاد از زمین کنده میشن و 2500 کیلومتر برد دارن خیلی راحت با شتاب اولیه ی بالا سریع بلند شد و کلاهک قابل توجه برای در مدار قرار دادن ماهواره نداشت ؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من واقعا خسته نباشید به کره شمالی می گم که با اینکه چقدر تحریم شدند و چقدر زیر فشار هستند ولی تسلیم خواسته های این آمریکای جنایتکار نشدند .

آمریکا عادت داشته تا کشور هایی که مخالف سیاست هاش هستند رو خطر جلوه بده . این امر در زمینه ایران هم صدق می کنه . دوستان کاملا شاهد بودند که در پی پرتاب ماهواره امید چه بساطی راه انداخته شد .

این ها حرف های تازه ای نیست و این کار ها و اقدامات امریکا چیزی رو ثابت نمی کنه .

آمریکا و اسرائیل به تنهایی دارای هزاران کلاهک اتمی و موشک های برد بلند بین 6500 تا 12 هزار هستند . خودشون حق دارند همه نوع موشک تولید کنند ولی کشور های دیگه حقی ندارند .

آمریکا کشوری است که فقط ادعای دموکراسی می کنه وگرنه در این زمینه باید گفت که به هیچ وجه یک کشور دموکراتیک در زمینه سیاست های خارجیش نیست و همیشه خواهان ضعف کشور های مخالف هست .

من باز به برادران کره ای خسته نباشید می گم و امیدوارم که همیشه اینگونه و محکم تو دهن آمریکای جنایتکار بزنند .

واقعا آمریکا حال ادم رو به هم می زنه
:lol: :lol: :x icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی کره شمالی که[b] سال 2006 بمب اتم آزمایش کرد[/b]
http://www.afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=6449

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله درسته . ولی آمریکای جنایتکاری که در سه نقطه از دنیا از بمب اتم استفاده کرده و هم اکنون دارای هزاران کلاهک اتمی هست ، واقعا جای تعجب داره که میاد دم از این حرف ها می زنه .

کره شمالی آزمایش کرده ولی به هیچ وجه این بمب رو سر مردم بیگناه ننداخته . هر وقت انداخت اونوقت می شه بیای و بحث کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقایون مرسی و خسته نباشید. واقعا من نمی دونم چی بگم؟ راستش کلمه کم آوردم .

فقط کاشکی این آقا آرش می رفت یه 20-30 سالی توی پیونگ یانگ زندگی می کرد تا ببینه یه من ماست چقدر کره داره. اون وقت ببینم این اینترنت پرسرعت دستشون بود که بشینند و از برنامه های تسلیحاتی زمامداران فرهیخته و تصمیمات داهیانه آنان حمایت کنند یا نه؟ ببینم تلویزیون کابلی داشتن یا باید سرودهای انقلابی رو از ستلایت رسیورشون می گرفتن و گوش می دادند؟ رادیوی یک موج رو عشقه که فقط می تونه ایستگاه فرستنده دولت رو بگیره و اصولا تیونر نداره. بابا ای ول زندگی! کتاب متابم که دم دست فراوون، هر چی بخوای. واقعا زندگی رویایی هستش عزیز! حیفه اونو از دست بدی. بی خیال غرب بشو! وقتی آدم می تونه همه رقمه توی کشور عقب افتاده که مردمش فقط حق دارن یونیفرم نظامی بپوشن زندگی کنه و سالی چند هزار کودکش به خاطر نداشتن دواهای عادی که توی کشوری که شما زندگی می کنه از عادی هم عادی تره می میرن چرا پاشه بره هلند و کانادا و سوئد. ای ول! پاشو پاشو که هم داری این دنیات رو از دست می دی و هم اون دنیات رو. من خودم آشنا دارم توی صنایع موشک پرونی کره شمالی می گم استخدامت کنن.

من یه بابایی رو می شناختم که درست همین تز و افکار رهبران عزیز کره شمالی رو داشت و آخر سر با همون افکار مردمش رو بدبخت کرد. راه خیلی دوری نیست. از ایران یه 600-700 کیلومتر به سمت غرب برید. آها خودشه رسیدید. آره صدام الحسین التکریتی. خودشه آره آره خودشه. شک نکن. هم از نظر فنی و تکنولوژیکی و هم از نظر پول و سرمایه و هم از نظر نیروی انسانی می تونست کره جنوبی و شمالی رو با هم قورت بده. فقط چون اون هم تصمیماتش مثه براداران کره شمالی خیلی داهیانه و عاقلانه بود عوض اینکه پول نفت کشورش رو خرج مردمش کنه خرج توپ و تانک و موشک کرد. 2 تا جنگ توی منطقه راه انداخت و هم جلوی پیشرفت مردم خودش رو گرفت و هم همسایه هاش رو.....حالا این یکی عزیزان کی کره شمالی رو به سرنوشت کشور دوست و برادر عراق دچار کنند معلوم نیس؟

من شک ندارم که اون خدابیامرز اگر زنده بود و همین الان همین موشک رو پرتاب می کرد و ازش سرود الثوره الثوره به کره زمین ارسال می کرد شما عزیران کلی قربون صدقه اش می رفتید و از اینکه در مخالفت آمریکای جنایت کار و صهیونیسم جهانی موشک ماهواره بر ساخته ازش حمایت می کردید. شایدم می رفتید دم سفارت عراق و برای بر و بچه های حزب بعث نقل و شیرینی می خریدید. بالاخره هر کسی که با آمریکای جنایتکار دشمن باشه حتما اگر موشک ماهواره بر بسازه آدم توپیه و باید کلیاتی ازش تعریف کرد. حیفه. واقعا حیفه.

راستی این بمب اتمی سوم رو آمریکا کجا انداخته؛ عزیز؟ یه راهنمایی کوچیک هم بکنی من خودم پیداش می کنم. مرسی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اول اینکه خداوند همه ظالمان را لعنت کند.
خداوند صدام را هم لعنت کند.و عذابش را زیاد کند.
دوستان.. برادر چه معنیی داره.
مگه یادتون رفته نه شرقی و نه غربی؟
درسته که امریکا بده ولی این منطق که هر کسی که با یک بد در بیفته خوبه منطق غلطی است.
ما این دعا را داریم:خداوندا ظالمان را به ظالمان مشغول کن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کره شمالی: ماهواره در مدار زمین در حال پخش سرودهای میهنی است
[size=18]آمریکا: ماهواره و ماهواره‌بر کره شمالی سقوط کرده‌اند [/size]

[size=24]کره‌جنوبی: ماهواره‌ای در مدار قرار نگرفته‌است[/size]


آفتاب: در حالی‌که مقامات کره شمالی می‌گویند، ماهواره «کوانگمیونگسونگ-دو» را بر روی موشک «اونها-دو» در مدار قرار داده‌اند و این ماهواره به طور طبیعی در حال چرخیدن در مدار و پخش آهنگ‌های انقلابی در مدح «کیم ایل سونگ»، رییس جمهور بنیانگذار کره شمالی و کیم جونگ ایل پسر وی است، ارتش آمریکا اعلام کرد این ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ارتش آمریکا روز یکشنبه مدعی شد کره شمالی برخلاف آنچه اعلام می‌کند نتوانسته است ماهواره خود را در مدار قرار دهد.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرمانده نظامی شمال آمریکا در بیانیه کوتاهی اعلام کردند نخستین مرحله از موشک در دریای ژاپن سقوط کرد.

بنابر اعلام این دو منبع، مراحل باقی مانده و همچنین خود ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرد. این منابع اعلام کردند هیچ شیئی وارد مدار نشده است و هیچ باقیمانده‌ای نیز در ژاپن سقوط نکرده است.

وزیر دفاع کره جنوبی هم اعلام کرد که ماهواره‌ای که کره شمالی مدعی است به فضا پرتاب کرده،‌ بر خلاف ادعای این کشور در مدار قرار نگرفته است.

«شانگ هی» با تکرار اظهارات مقامات آمریکایی در برابر نمایندگان پارلمان کشورش اعلام کرد سه طبقه موشک در دریا سقوط کرده و هیچ شئی در مدار قرار نگرفته است.

وی گفت: «تلاش برای قرار دادن یک ماهواره در مدار با شکست مواجه شده است». این منبع تصریح کرد که کره جنوبی و آمریکا به تحلیل اوضاع ادامه خواهند داد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده است که این ماهواره عملیات خود را به صورت عادی در مدار انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که این ماهواره در حال پخش آهنگ‌هایی در مدح کیم ایل سونگ رییس جمهور بنیانگذار کره شمالی و کیم جونگ ایل پسر وی و رهبر فعلی این کشور است.

براساس این گزارش، این ماهواره در حال حاضر در حال پخش آهنگ‌های انقلابی فناناپذیر از جمله آهنگی برای ژنرال کیم ایل سونگ و ژنرال کیم جونگ ایل و همچنین انتقال اطلاعات اندازه گیری به زمین با طول موج چهار صد و هفتاد مگاهرتز است.

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرده است که این ماهواره و موشک حامل آن که با استفاده از فناوری داخلی ساخته شده‌اند، ثمره افتخارآمیز تلاشهای ما برای رساندن فناوری فضایی خود به سطحی بالاتر است و موفقیت این پرتاب امیدواری بزرگی برای مردم است.

کره شمالی اعلام کرده است که این ماهواره ازمایشی مخابراتی را در چارچوب یک برنامه فضایی صلح امیز به فضا پرتاب کرده است.

این در حالی است که آمریکا و متحدان این کشور واکنش خشمگینانه‌ای به آنچه که آزمایش تحریک‌آمیز یک موشک دوربرد خوانده‌اند، نشان داده‌اند.


http://www.aftabnews.ir/vdcaauna.49ni015kk4.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.