nasirirani

جهانيان منتظر صادرات بنزين ايراني از سال 91 باشند

Recommended Posts

خبرگزاري فارس: معاون وزير نفت گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته هفت پالايشگاه در كشور به ‌زودي احداث و تا سال 91 جهانيان بايد منتظر صادرات بنزين ايراني باشند.‌

به‌گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، سيدنورالدين شهنازي‌زاده ظهر امروز در آيين آغاز پروژه فاز سوم طرح نوسازي پالايشگاه آبادان افزود: در حال حاضر 9 پالايشگاه در سطح كشور وجود دارد كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته تا سال 91 اين تعداد پالايشگاه به 16واحد خواهند رسيد.
وي اظهار داشت: در حال حاضر ظرفيت توليد بنزين كشور بالغ بر 45 ميليون ليتر است كه با راه‌اندازي پالايشگاه فوق به ‌ويژه پالايشگاه ستاره خليج ‌فارس در بندرعباس اين ميزان به 119ميليون لیتر در روز خواهد رسيد.
مديرعامل پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور خاطرنشان كرد: با توجه به وضعيت خاص جهاني و تحريم‌هاي دشمنان نظام وزارت نفت خودكفايي در توليد بنزين و اكثر فرآورده‌هاي نفتي را در دستور كار خود قرار داده است.
شهنازي‌زاده افزود: در حال حاضر افزون بر 20 الي 25درصد بنزين مصرفي كشور در داخل توليد مي‌شود و مابقي نيز از خارج از كشور وارد مي‌شود.
وي در پاسخ سئوال خبرنگار فارس در آبادان مبني بر اينكه تهديد دولتمردان آمريكايي در تحريم ايران در زمينه بنزين چقدر مي‌تواند كشور را با مشكل مواجه سازد گفت: اين تحريم اگر چه بي‌تاثير نيز نخواهد بود اما با توجه به تمهيدات و برنامه‌هاي جدي وزارت نفت نمي‌تواند مشكلي براي كشور فراهم كند و ما معتقديم با اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي اين تحريم‌ها را خنثي خواهيم كرد.
وي گفت: با اجراي فاز سوم طرح نوسازي پالايشگاه آبادان شاهد افزايش 6 ميليون ليتري توليد بنزين در كشور خواهيم بود كه اين موضوع مي‌تواند تا حدود زيادي از كمبود سوخت كشور را تامين كند.
معاون وزير نفت خاطرنشان كرد: با وجودي‌كه اين طرح ‌بايد طبق زمان‌بندي‌هاي صورت گرفته تا به امروز به ‌بهره‌برداري برسد اما به دليل بعضي مشكلات اين طرح با تاخير زماني مواجه شده كه اميدواريم تا پايان نيمه اول سال نهايي شود.
شهنازي‌زاده در ادامه به طرح احداث پالايشگاه دوم آبادان موسوم به خوزستان اشاره كرد و گفت: اين پالايشگاه هم‌اكنون مراحل زيست‌محيطي و مطالعات مهندسي آن انجام شده و تنها مشكل تاخير در اجراي آن يافتن سرمايه‌گذار داخلي يا خارجي براي مشاركت در اين طرح است چرا كه طبق قانون وزارت نفت در طر‌ح تاسيس پالايشگاه‌ها تنها 20 درصد مي‌تواند سرمايه‌گذاري كند و مابقي بايد از طريق سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي صورت گيرد.
مديرعامل پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور افزود: اميدواريم مسئولان استاني و نمايندگان مردم در مجلس وزارت نفت را در انتخاب يك سرمايه‌گذار براي اجراي پروژه پالايشگاه خوزستان ياري كنند تا بزودي شاهد اجراي اين طرح باشيم.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8802201144

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این خبرگزاری فارس ما رو کشت با این سوتیاش :: در حال حاضر ظرفيت توليد بنزين كشور بالغ بر 45 ميليون ليتر است كه با راه‌اندازي پالايشگاه فوق به ‌ويژه پالايشگاه ستاره خليج ‌فارس در بندرعباس اين ميزان به 119ميليون بشكه در روز خواهد رسيد. :: :x
تایپستش تو عشق شکست خورده :mrgreen:
دستت درد نکنه خبر خوشحال کننده ای بود بی زحمت این بشکه دومی رو بکنش لیتر :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
119 میلیون بشکه در روز :x :mrgreen:


خدا کنه زودتر انجام بشه از اول امسال تا حالا فقط 500 میلیون دلار فقط بنزین وارد شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بايد گازوييل با اكتان پايين تر از 50 پي پي ام رو جايگزين نيمي از سوخت بنزين خودروهاي كشور كرد

بايد جايگاه هاي سوخت گاز را بسازند و سوخت گاز به عنوان سوختي براي وسايط حما و نقل عمومي و نيمه عمومي (تاكسي و ميني بوس و اتوبوس) به صورت صد در صدي استفاده شود

بايد بيشترين سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل ريلي (مترو و قطار هاي سريع السير بين شهري) انجام شود

هرچقدر بنزين توليد كنيم با اين وضع دود ميشود و ميرود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر لطف مي كردند و ايران خودرو و سايپا را هم درست مي كردند!~!!!!! سه برابرش توليد و صادر مي كرديم!!!جالب در اين همهمه بنزين و سهميه بند ي و ... هيچ كس به اين خودروهاي آكبند فرسوده اين دو شركت كه با دهها برابر قيمت جهاني و يك هزارم كيفيت جهاني توليد مي شوند حتي يك گير هم نداد!!!!!؟؟؟شايد هم من نشنيدم!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس بيخود نيست كه ايران براي تهديدات امريكا مبني بر تحريم بنزين تره كه هيچي كاه هم خورد نميكنه ولي جالب ميشه ها اگر امريكا ايران را تحريم كنه و ايران صادرات بنزين را شروع كنه اگه ميشد چه عظمتي داشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین راه برای رهایی از وابستگی به بنزین!! گازسوز کردن خودروها و گسترش حمل و نقل عمومیه!!

برای گاز سوز کردن خودروها هم سی ان جی به درد نمیخوره !! باید از ال ان جی استفاده بشه خیلی بهتره!! بهره وریش خیلی خیلی بالاتره!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان
جون داداش حرفشو نزنين فعلن اون قدر نفت پلو زدم تو رگ كه جايي براي بنزين نميمونه :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر مسرت بخشي بود.

روش توليد بنزين در كشور جديد هست و پارسال توسط اقاي نوذري وزير نفت ارائه شد. دقيقا فرمولاسيونش رو يادم نيست ولي با تركيب اتانول و متانول درصد اكتان رو بالا ميبرن. ولي در اين صورت توليدي متانول صرف توليد بنزين ميشه.

دوستان ميدونستيد چرا با وجود داشتن دانش ساخت پالايشگاه توليد بنزين اقدام به ساخت نكرديم ؟
بارها دوستان اعتراض ميكنن كه چرا خودمون پالايشگاه نميسازيم و بايستي بنزين رو بخريم. گاها شنيدم كه صحبت پورسانت و .... بود كه بايستي بگم اين تصور اشتباه هست.

انشاالله اگر اين تاپيك به قعر چاه انجمن نرفت توضيحاتي خواهم داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آرماني جان من خودم از قعر كشيدمش بيرون جريان چيه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.