hosm

سناریوهای احتمالی استعمار از پرورش خوارج (طالبان): تحلیل وقایع اخیر و لزوم هوشیاری

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحيم

«واذا کنت فيهم فاقمت لهم الصلاة فلتقم طآئفة منهم معک ولياخذوا اسلحتهم فاذا سجدوا فليکونوا من ورآئکم ولتات طآئفة اخري لم يصلوا فليصلوا معک ولياخذوا حذرهم واسلحتهم ود الذين کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم وامتعتکم فيميلون عليکم ميلة واحدة ولا جناح عليکم ان کان بکم اذي من مطر او کنتم مرضي ان تضعوا اسلحتکم وخذوا حذرکم ان الله اعد للکافرين عذابا مهينا» نساء - ۱۰۲

نظر به لزوم هوشياري کامل در مقابل توطئه‌هاي احتمالي شياطين و در راس آنها آمريکا و با در نظر گرفتن وقايع اخير در منطقه و جهان، می‌توان به نتايج در خور تاملي رسيد که نياز به تيزبيني و هوشياري را تقويت می‌نمايد. ذيلا چند واقعيت عيني را بيان می‌نماييم:

۱ – آمريکايی‌ها رسما اعلام کرده‌اند که ايران بزرگترين چالش آنها در دنياست.
۲ – صهيونيست‌ها تسلطي کامل بر آمريکا و منابع و توان آن دارند.
۳ – صهيونيست‌ها ايران را نه به مثابه خطري براي کشور مجعولشان بلکه براي کل موجوديتشان می‌دانند.
۴ – ايران کشوري بزرگ با توان نظامي در خور توجه است که توان بالايي براي ضربات چبران ناپذير به آمريکا و نابود سازي صهيونيزم دارد و جنگ مستقيم با ايران به صلاح آنها نيست.
۵ – طالبان، اثر هنري زنده کردن موميايي خوارج توسط آمريکا و دميدن روح آمريکايي در کالبد اهداف آنهاست. به طوري که آنها خود طالبان را ساختند و تجهيز نمودند، توسط نوکران منطقه‌اي خود (سعودي، امارات، مشرف) تقويت نمودند و از آن استفاده کردند.
۶ – وهابيت فرقه مجعول استعمارگران است که آنرا نيز انگليسی‌ها از زباله‌دان تاريخ منطقه بيرون کشيده و بال و پر داده‌اند.
۶ – تقريبا تمام تحرکات و فعاليتهاي طالبان و وهابيت در دراز مدت به نفع مستکبرين بوده هر چند ممکن است در سطح اعضاي خرد آنها مخالفت سرسختانه‌اي با آمريکا و صهيونيزم وجود داشته باشند.
۷ – پاکستان کشوري هسته‌اي است.
۸ – پاکستان متحد چين و تا حدي روسيه است که اين دو کشور بعد از ايران مشکلات بعدي آمريکا هستند.
۹ – طالبان در ISI (اطلاعات و ضد اطلاعات پاکستان) نفوذ فراگيري دارد.
۱۰- موضع گيری‌هاي اخير سران خوارج (بخوانيد وهابيون) در تکفير شيعيان و همزماني آن با تحولات پاکستان شک برانگيز است.
۱۱- آمريکايی‌ها استاد برنامه ريزي استراتژيک چند وجهي هستند به طوريکه سعي می‌نمايند چنان برنامه ريزي کنند که تمام وجوه روند کار در بلند مدت به نفع آنها تمام شود هرچند که در ميانه‌کار کارها جور ديگري پيش رود.

حال، فرض کنيم آمريکاييها به دنبال راحت شدن از شر ايران باشند. در اين سناريو، اصل توجه به اين واقعيت است که موشک چند ده ميليون دلاري ايراني هدفي چند ميلياردي لازم دارد وگرنه کارا نخواهد بود. حال طبق اين سناريو، آمريکا خود را در افکار عمومي زخم خورده از طالبان و در حال جنگ با آن عنوان می‌کند و ارتش پاکستان هم طي تلاشي فرمايشي در حالي که عقبه اطلاعاتی‌اش با طالبان و آمريکا هماهنگ است سعي در نابودي طالبان دارد. از طرفي آمريکا هم طبق برنامه اوباما نيروهايش را در عراق کم و در افغانستان زياد می‌کند. توجه به اين نکته ضروري است که «گربه براي رضاي خدا موش نمی‌گيرد» و آمريکايی‌ها به علت نتيجه نگرفتن در عراق و داشتن برنامه‌هاي آتي در افغانستان مبادرت به افزايش نيرو می‌نمايند و نه هدف نخ نمايي به نام امنيت براي مردم آن کشور مظلوم (که اگر اينگونه بود آنها را به بمب به خاک و خون نمی‌کشيدند)
حال طبق روند اصلي برنامه، طالبان چند ضربه مهلک به آمريکا و صهيونيزم‌ها می‌زند تا دنيا يقين کند طالبان ضد آمريکايي است و همزمان موضع گيريهاي سران وهابيت عليه تشيع و ايران شدت می‌گيرد. سپس چيزي که آمريکايی‌ها مدتها هشدارش را به دنيا می‌دادند به وقوع می‌پيوندند و آن تسلط طالبان (از طريق ISI و يا سلطه مستقيم) بر سلاحهاي هسته‌اي پاکستان به واقعيت پيوسته و طالبان براي رفتن به بهشت خيالی‌شان چند موشک هسته‌اي در نقاط مهم جمعيتي، نظامي، اقتصادي و رهبري ايران منفجر می‌نمايند. به اين ترتيب هم آمريکا و صهيونيزم به اهداف شوم خود می‌رسند و هم مرتجعين عرب از سايه هلال شيعي خلاص می‌شوند. از طرفي سلاحهاي ما در آن حالت کاربرد بازدارنده ويا آفندي نخواهند داشت زيرا طالبان هدفي با ارزش براي موشک شهاب نيست و هر جاي پاکستان و يا افغانستان را بزنيم حتي اگر طالبان را بکشيم بازهم خواهند گفت ايرانيان غير نظامی‌هاي را می‌کشند.

در سناريوي فرعي که در صورت عدم تحقق سناريوي اول اتفاق می‌افتد آمريکاييها با بزرگنمايي تهديد هسته‌اي طالبان با حمله‌اي سريع تمام سلاحهاي هسته‌اي پاکستان را در اختيار گرفته و به اين ترتيب تنها کشور اسلامي هسته‌اي را خلع سلاح کرده، دست چين و روسيه را در منطقه به کلي خالي نموده و محاصره استراتژيک ايران را تکميل خواهند نمود و با ايجاد هرج و مرج در پاکستان مشکلات فراواني براي مردم مظلوم آن و کشور ما خصوصا در شرق ايجاد خواهند نمود.

فی‌الواقع طالبان هدفي سخت و ناهمگن براي هر نيروي متشکلي است. توجه به اين نکته ضروري است که آمريکايی‌ها بدون کمک اتحاد شمال (و ايران) هرگز نمی‌توانستند در افغانستان از پس پياده‌هاي چريک طالبان برآيند مگر با تلفات سنگين که براي آنها مقدور نيست (به علت جهان بيني مادي).

با اين سناريوي کثيف آمريکاييها حتي می‌توانند خود را داغدار و قيم مردم ايران معرفي نمايند و از طرفي از گزند موشکهاي ايراني و تلفات چند صد هزار تايي در صورت حمله به ايران مصون بمانند.

البته طبيعي است که مطالب فوق‌الذکر تماما احتمال است و ممکن است سناريو‌هاي ديگري نيز تعريف شده باشد. در کل به قول رهبر معظم انقلاب، دست اوباما دست چدني در دستکش مخملي است. ضمنا ساده انگاري است اگر فکر کنيم استعمار و صهيونيزم لحظه‌اي دست از توطئه عليه ما بردارد چون پاي اعتقاد ما گلوي پليد آنها فشار می‌آورد. پس به عنوان اولين قدم پدافند غير عامل بايد هشيار باشيم و تمام جوانب و احتمالات را با تيز هوشي بررسي نماييم.

حال نظرات اوليه خود را درباره روش بازگرداندن شر اين دشمنان به خودشان، بيان نموده منتظر همياري فکري دوستان عزيز درباره روشن ساختن اهداف دشمن و روشهاي پيش مقابله و مقابله با آن هستم. طبيعي است که اين سايت توسط عوامل اطلاعاتي دشمن رصد می‌شود و دوستان عزيز بايد از ذکر هر مطلبي که در کشور عزيزمان محرمانه تلقي می‌شود خودداري نمايند و در عوض با روشنگري اهداف خبيث مستکبرين، چشم عوامل رصد آنها را در درجه اول و خود آنها را در درجه دوم پر از خاک ندامت نمايند.

و حالا روشهاي اوليه پيش مبارزه و مبارزه:
۱ – اخلاص در عمل و اقتدا به روش علي (ع) که تنها او توانست خوارج را نابود کند و تا سالهاي سال جهان را از لوث وجود آنها پاک نمايد.

۲ – جنگ رسانه‌اي همه جانبه: عقبه اصلي دشمن در فريب افکار عمومي است و ما بايد او را در آن نقطه از پاي درآوريم. بدين منظور بايد به وضوح و در طولاني مدت با روشنگريهاي واضح به همه بفهمانيم که « طالبان و وهابيت آمريکايي و صهيونيستي و در خدمت منافع آنها هستند» و دست طالبان دست آمريکا و اسرائيل است.

۳ – در صورت لزوم تهديد قاطع آمريکا و صهيونيزم و جا انداختن رسانه‌اي اين قضيه که هر گلوله‌اي که به طرف ما شليک شود پاسخش را در عراق و افغانستان و نيويورک و واشنگتن بايد بگيرند حال گلوله از تفنگ آمريکا باشد يا عوامل خوارج آنها.

۴ – مذاکره عزت‌مندانه و مقتدرانه با دولت‌هاي عربي براي خفه کردن سران خوارج و خالي کردن عقبه گمراهي آنان در مدارس ديني وهابيت.

۵ – آماده‌سازي نيروهاي چريکي و هلي برن ويژه براي انجام عمليات در عمق خاک دشمن براي جلوگيري از دستيابي و پرتاب موشک توسط خوارج و سرکوب آمريکاييها (شايد علت استقرار سپاه در شرق همين باشد)

۶ – ايجاد جو هوشياري در بين نخبگان و عامه جامعه در مورد توطئه‌هاي دشمن به منظور ناکام گذاشتن آن (علت نگارش اين يادداشت نيز همين است – اگر خدا قبول کند)

۷ – ايجاد فرماندهی‌هاي منطقه‌اي کاملا مستقل و فهماندن اين مساله به دشمن که حتي در صورت نابودي کامل فرماندهی‌هاي مرکزي (خداي ناخواسته) نيروهاي ايراني با برنامه‌اي از پيش تعيين شده ضرباتي را که دشمن از آن ترش دارد به او وارد خواهند نمود (در منطقه و سراسر جهان)

و من الله التوفيق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تسلط طالبان (از طريق ISI و يا سلطه مستقيم) بر سلاحهاي هسته‌اي پاکستان به واقعيت پيوسته و طالبان براي رفتن به بهشت خيالی‌شان چند موشک هسته‌اي در نقاط مهم جمعيتي، نظامي، اقتصادي و رهبري ايران منفجر می‌نمايند. به اين ترتيب هم آمريکا و صهيونيزم به اهداف شوم خود می‌رسند و هم مرتجعين عرب از سايه هلال شيعي خلاص می‌شوند. از طرفي سلاحهاي ما در آن حالت کاربرد بازدارنده ويا آفندي نخواهند داشت زيرا طالبان هدفي با ارزش براي موشک شهاب نيست و هر جاي پاکستان و يا افغانستان را بزنيم حتي اگر طالبان را بکشيم بازهم خواهند گفت ايرانيان غير نظامی‌هاي را می‌کشند.
[/quote]

دوست عزيز سلام

تحليل شما رو خوندم. عليرغم شروع خوب و راهكارهاي خوبي كه اراپه كرديد متاسفانه در بخش نتيجه گيري كه همون مطلب بالايي هست به خطا رفته ايد.

سلاح هسته اي و عدم كاراپي اون در جنگها بارها توسط دوستان مورد بررسي قرار گرفته و حتي اين سلاحها در حال از دست دادن توان بازدارندگي خود هستند.
چيزي كه به هيچ عنوان مد نظر قرار نداديد حضور روسيه و عوامل اطلاعاتي اون در پاكستان هست. يقين داشته باشيد كه اگر فكر تسلط به سلاح هسته اي به مخيله طالبان رخنه كنه روسيه بيكار نخواهد بود و حتما مداخله رسمي و غير رسمي خواهد كرد.

عنصر دوم حضور همسايه قدرتمندي چون هند است كه در صورت بروز اشوب در كشور پاكستان و خطر بدست گرفتن قدرت توسط طالبان اين كشور حمله وسيعي به پاكستان خواهد كرد.
هند تحمل يك گروه افراطي هسته اي رو در همسايه گي خود نخواهد داشت.

دست اخر اينكه پاكستان افغانستان نيست و نخواهد شد.انشاالله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دست اخر اينكه پاكستان افغانستان نيست و نخواهد شد.انشاالله[/quote]

درسته ولي اين را هم اضافه كنم كه ايران هم اجازه درست شدن يك افغانستان جديد را نخواهد داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
اول از همه سلام به آرماني عزيز كه يه چند وقتي نبود تا ما ازش چيز ياد بگيريم شايد باورتون نشه ولي تنها كسي كه من تو ين سايت ازش مي ترسم برادر آرمانيه حالا چرا خودمم نمي دونم
ولي حالا جداي اين شوخيا:من با بعضي از نظرات هر دو طرف مشكل دارم(چه غلطا):
1-[quote]سلاح هسته اي و عدم كاراپي اون در جنگها بارها توسط دوستان مورد بررسي قرار گرفته و حتي اين سلاحها در حال از دست دادن توان بازدارندگي خود هستند.[/quote]
با نظرت اصلا موافق نيستم حالا چرا: سلاح هسته اي بيشتر حكم بازدارندگي داره كه اگه تو داري منم دارم مثل همين قضيه ي هند و پاكستان نمي دونم چرا تا حرف از سلاح هسته اي ميشه همه انتظار دارن مثل اكسير كيميا گرا هر درديا دوا كنه تا اسم از سلاح هسته اي مياد همه ميگن شوروي چند هزارتا بمب هسته اي داشت حتا بيشتر از امريكا آخرش چي اين همه بمب تونستند جلوي فروپاشي شورويو بگيرن و بعد هم نتيجه مي گيرن پس سلاح هسته اي كارايي نداره آخه نمي گن اگه همين سلاحا نبود شايد صد بار آمريكا بهش حمله مي كردا.يه زماني شوروي مي خواست با همين بمب هاي هسته اي كل انگليسو از روي نقشه محو كنه اما آمريكا بهش گفت داداش اگه تو داري منم دارم بيا بيخيال شو وگرنه كل پيمان ورشو به حالت قارچي در ميان كاربرد سلاح هسته اي يه همچين موارديه قرار نيست كه مشكلات اقتصاديو وضع فرهنگي جامعه را هم سلاح هسته اي حل كنه.ضمن اينكه اگه حرفهاي شماار هم قبول كنيم طالبان كه اين حرفا سرش نمي شه اگه دو تا بمب اتمي انداخت تو پارس جنوبي و تهران كه ديگه بحث كارايي داشتن يا نداشتن مطرح نيست فقط مي خواد نسل شيعه ها و ايراني ها را وربندازه بحث جنگ يا بازدارندگي براي گروهي مثل طالبان كه به فرض كنترل يك كشورو در دست دارن مطرح نيست
2-[quote]از طرفي سلاحهاي ما در آن حالت کاربرد بازدارنده ويا آفندي نخواهند داشت زيرا طالبان هدفي با ارزش براي موشک شهاب نيست و هر جاي پاکستان و يا افغانستان را بزنيم حتي اگر طالبان را بکشيم بازهم خواهند گفت ايرانيان غير نظامی‌هاي را می‌کشند.[/quote]
حرفت در كل درسته ولي مشابه سازيت غلطه(خودمم نفهميدم چي گفتم).اين هم مثل همون بمب هسته ايه.كاربرد موشك بالستيك كه عليه گروه هاي چريكي نيست ديگه به خصوص طالبان عليه حكومت هاي رسمي( مثل ارتش كلاسيك حالا حكومت كلاسيك يعني مثل سومالي نباشه كه هر گوشه اي ازكشور دست يكي باشه) پس كلا در چنين مواردي حرف زدن درباره ي موشك بالستيك اشتباهه به خصوص اين كه نوشته بودي اهداف باارزشي ندارن كار موشك باستيك اينه كه مراكز حساس جمعيتي كارخونه ها نيروگاه ها تاساسات نظامي حساس و از اين جور چيزا را بزنه كه فكر نكنم مثلااگه ما تمام نيروگاه هاي برق پاكستانو هم بزنيم طالبانيا ناراحت بشن با يه چراغ موشي شبا را سر مي كنن در ضمن ب كارگيري موشك عليه مراكز جمعيتي هم كاملا ناجوانمردانهاست چون علاوه بر اين كه براي طالبان مهم نيست ما هم با مردم پاكستان جنگ نداريم تنها را استفاده از موشك اينه كه ما از قبل بدونيم قراره به ما حمله ياتمي بشه زودتر سيلو ها رو بزنم
3-[quote]با اين سناريوي کثيف آمريکاييها حتي می‌توانند خود را داغدار و قيم مردم ايران معرفي نمايند و از طرفي از گزند موشکهاي ايراني و تلفات چند صد هزار تايي در صورت حمله به ايران مصون بمانند.[/quote]
بابا كوتا بيا چند صد هزار نفر ما تو جنگ هشت ساله مگه چند نفر شهيد داديم كه اينا(به خصوص امريكا) تو چند روز چند صد هزار نفر تلفات بدن(بدن نه بدن)
4- [quote]جنگ رسانه‌اي همه جانبه: عقبه اصلي دشمن در فريب افکار عمومي است و ما بايد او را در آن نقطه از پاي درآوريم. بدين منظور بايد به وضوح و در طولاني مدت با روشنگريهاي واضح به همه بفهمانيم که « طالبان و وهابيت آمريکايي و صهيونيستي و در خدمت منافع آنها هستند» و دست طالبان دست آمريکا و اسرائيل است.[/quote]
برادر اصلا رو اين يكي حساب باز نكن حالا چرا :اولا منظورت از همه يعني كيا فكر نكنم زياد فرقي بكنه اما مردم اروپا آمريكاي شمالي و عرب ها اين قدر تحت تاثير رسانه هاي خودشون هستند كه ما به اين زوديا نمي تونيم طرز تفكرشونو درباره ي خودون تغيير بديم
يه نگاهي به آمار هاي زير بنداز منيه قسمتيشو مي نويسم:
حمایت اوباما از ایران، در صورت حمله اسرائیل
[url]http://strategicreview.blogspot.com/2009/05/blog-post_3814.html[/url]
طبق این گزارش، بررسی جداگانه نتایج نظرسنجی تابستان گذشته، نشان می‌دهد که [color=red]78[/color][color=red] درصد از مردم ایالات متحده بر گسترش برنامه‌های هسته‌ای و تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران اعتقاد داشتند[/color] و فقط 43 درصد می‌گفتند که آمریکا قادر به ممانعت ایران در توسعه برنامه هسته‌ای است.[color=red]در حال حاضر 66 درصد از رأی‌دهندگان معتقدند، ممانعت از برنامه تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران بسیار مهم‌تر از ممانعت از جنگ بین ایران و اسرائیل است.[/color] این عقیده، بیش از 52 درصد نسبت به جولای گذشته افزایش یافته است.در حال حاضر فقط 23 درصد از رأی‌دهندگان، مخالف تقدم ممانعت جنگ بین ایران و اسرائیل نسبت به ممانعت از برنامه‌های اتمی ایران هستند.بررسی نتایج نظرسنجی اخیر، 45 درصد از آمریکایی‌ها موافق دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران ایران هستند، در صورتی که 59 درصد آن‌ها انجام این دیدار را منوط به پذیرفتن شرط تعلیق برنامه‌های هسته‌ای می‌دانند.[color=red]در دسامبر گذشته،‌ هنگامی که قرارداد و آتش‌بس بین اسرائیل و فلسطین شکسته شد، اغلب آمریکایی‌ها،‌ فلسطین را مقصر دانستند.[/color]این گزارش می‌افزاید، حدود 82 درصد آمریکایی‌ها اخبار مربوط به روابط ایران و آمریکا را دنبال می‌کنند که حدود 40 درصد از این افراد، خیلی با دقت این مسئله را پیگیری می‌کنند.این نظرسنجی به صورت تلفنی و بین 1000 شرکت‌کننده در تاریخ 5 و 6 می 2009 انجام شده است.[color=red]گفتنی است، معمولاً نتایج این نظرسنجی‌ها برای اتخاذ سیاست‌هایی مانند تحریم، فشار و یا کمک به کشوری مورد استفاده دولت‌مردان و نمایندگان آمریکا قرار می‌گیرد[/color]
به قسمت هاي قرمز خوب توجه كردي اينا طري روي فكر مردمشون كار كردن كه اگه 100تا بمب ام هم بندازن رو ما بگن نه لازم بود دوم اينكه گفته بودي «بايد به وضوح در طولاني مدت و با روشنگري هاي واضح ... » خب اگه به قول شما طالبان دو هفته ي ديگه كل پاكستانو گرفت بعد هم سه هفته ي ديگه به جاي سفير بمب اتمي برامون فرستاد اون وقت ديگه اين كارا به چه دردي مي خوره؟؟؟
5-[quote]در صورت لزوم تهديد قاطع آمريکا و صهيونيزم و جا انداختن رسانه‌اي اين قضيه که هر گلوله‌اي که به طرف ما شليک شود پاسخش را در عراق و افغانستان و نيويورک و واشنگتن بايد بگيرند حال گلوله از تفنگ آمريکا باشد يا عوامل خوارج آنها. [/quote]
رواين يكي كه ديگه به هيچ وجه حساب نكن اگه خود آمريكا هم به ما حمله كنه نه عواملش هر گونه اتفاقي كه در خود امريكا يا يكي از پايگاه هاش يا در اروپا يا هر جاي ديگه ي دنيا براشو بيفته و ما به گردن بگيريم يا حتا نگيريم خودشون زحمت اين كارو مي كشن(مي كشن نه مي كشن)اون وقت با توجه به جو سازي هايي كه سي ساله عليه ما ميشه تازه مردمشون ميگن ريشه ي تروريسمو خشك كنين نسلشونو وربندازين امنيت امريكا به خطر افتاده و ...تازه يه دوسه تا بم جديد هم رو ما ازمايش مي كنن فكر كردين براي چي بوش تونست دو تا جنگ راه بندازه چون به مردمش گفته بود اگه به اونا حمله نكنيم يه دفعه دارين تو خيابونا ي نيويورك راه مي رين دونفر ميان سرتونو ميبرن
6- [quote]ايجاد فرماندهی‌هاي منطقه‌اي کاملا مستقل و فهماندن اين مساله به دشمن که حتي در صورت نابودي کامل فرماندهی‌هاي مرکزي (خداي ناخواسته) نيروهاي ايراني با برنامه‌اي از پيش تعيين شده ضرباتي را که دشمن از آن ترش دارد به او وارد خواهند نمود (در منطقه و سراسر جهان)[/quote]
انصافا اين يكيو خيلي خوب اومدي خوشم اومد
7-جواب آرماني را با حرف hosm ميدم
[quote]1-چيزي كه به هيچ عنوان مد نظر قرار نداديد حضور روسيه و عوامل اطلاعاتي اون در پاكستان هست. يقين داشته باشيد كه اگر فكر تسلط به سلاح هسته اي به مخيله طالبان رخنه كنه روسيه بيكار نخواهد بود و حتما مداخله رسمي و غير رسمي خواهد كرد.
2-عنصر دوم حضور همسايه قدرتمندي چون هند است كه در صورت بروز اشوب در كشور پاكستان و خطر بدست گرفتن قدرت توسط طالبان اين كشور حمله وسيعي به پاكستان خواهد كرد
هند تحمل يك گروه افراطي هسته اي رو در همسايه گي خود نخواهد داشت.[/quote]

[quote]طالبان هدفي سخت و ناهمگن براي هر نيروي متشکلي است. توجه به اين نکته ضروري است که آمريکايی‌ها بدون کمک اتحاد شمال (و ايران) هرگز نمی‌توانستند در افغانستان از پس پياده‌هاي چريک طالبان برآيند مگر با تلفات سنگين که براي آنها مقدور نيست (به علت جهان بيني مادي). [/quote]
قبلش يه سوال به پرسم كه اتحاد شمال كيان ؟؟؟
خب آرماني جان حالا روسيه و هند چه جوري ميخوان به صورت مستقيم با طالبان بجنگنديگه به خصوص روسيه كه مرزهم نداره البه فكر كنم منظورت از مداخله ي مستقيم روسيه جنگ نبود اما نمي دونم چي بود
8-[quote]مذاکره عزت‌مندانه و مقتدرانه با دولت‌هاي عربي براي خفه کردن سران خوارج و خالي کردن عقبه گمراهي آنان در مدارس ديني وهابيت. [/quote]
اينو داشتي شوخي مي كردي نه؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از دوستان و برادران عزیزم که در بحث همراهی کردند.

[quote]سلاح هسته اي و عدم كاراپي اون در جنگها بارها توسط دوستان مورد بررسي قرار گرفته و حتي اين سلاحها در حال از دست دادن توان بازدارندگي خود هستند. [/quote]

فکر نکنم کاملا اینطور باشه وگرنه قدرتهای هسته‌ای اینقدر برای خلع سلاح نشدن و عدم تجهیز بقیه به این اسلحه مرگبار زور نمی‌زدند. در نظر بگیریم که تقریبا تمام قدرتهای هسته‌ای (حتی انگلیس) در حال بازسازی توان هسته‌ای آفندی خود هستند (همون موشک ترایدنت)

[quote]دست اخر اينكه پاكستان افغانستان نيست و نخواهد شد.انشاالله[/quote]
من هم واسه همین قضیه دعا می‌کنم.

[quote]یقين داشته باشيد كه اگر فكر تسلط به سلاح هسته اي به مخيله طالبان رخنه كنه روسيه بيكار نخواهد بود و حتما مداخله رسمي و غير رسمي خواهد كرد. [/quote]
روسها تجربه خیلی بدی از جنگهای چریکی تو افغانستان دارند تازه اونم در اوج قدرت نظامی‌گریشون.

[quote]حرفت در كل درسته ولي مشابه سازيت غلطه(خودمم نفهميدم چي گفتم).اين هم مثل همون بمب هسته ايه.كاربرد موشك بالستيك كه عليه گروه هاي چريكي نيست ديگه به خصوص طالبان عليه حكومت هاي رسمي( مثل ارتش كلاسيك حالا حكومت كلاسيك يعني مثل سومالي نباشه كه هر گوشه اي ازكشور دست يكي باشه) پس كلا در چنين مواردي حرف زدن درباره ي موشك بالستيك اشتباهه به خصوص اين كه نوشته بودي اهداف باارزشي ندارن كار موشك باستيك اينه كه مراكز حساس جمعيتي كارخونه ها نيروگاه ها تاساسات نظامي حساس و از اين جور چيزا را بزنه كه فكر نكنم مثلااگه ما تمام نيروگاه هاي برق پاكستانو هم بزنيم طالبانيا ناراحت بشن با يه چراغ موشي شبا را سر مي كنن در ضمن ب كارگيري موشك عليه مراكز جمعيتي هم كاملا ناجوانمردانهاست چون علاوه بر اين كه براي طالبان مهم نيست ما هم با مردم پاكستان جنگ نداريم تنها را استفاده از موشك اينه كه ما از قبل بدونيم قراره به ما حمله ياتمي بشه زودتر سيلو ها رو بزنم [/quote]
منم منظورم اینه که سلاح مبارزه ما با طالبان، موشک نیست ولی اون می‌تونه ما رو با موشک بزنه.

[quote]بابا كوتا بيا چند صد هزار نفر ما تو جنگ هشت ساله مگه چند نفر شهيد داديم كه اينا(به خصوص امريكا) تو چند روز چند صد هزار نفر تلفات بدن(بدن نه بدن) [/quote]
منظور منم این نیست که آمریکا خیر خواهی کنه. بلکه اینکه به بهانه تامین امنیت برای کشورهای منطقه تو کشور عزیز ما در شرایط بحرانی نیرو پیاده کنه. یا مثلا این کار رو با ارتش پر تعداد پاکستان انجام بده.

[quote]برادر اصلا رو اين يكي حساب باز نكن حالا چرا :اولا منظورت از همه يعني كيا فكر نكنم زياد فرقي بكنه اما مردم اروپا آمريكاي شمالي و عرب ها اين قدر تحت تاثير رسانه هاي خودشون هستند كه ما به اين زوديا نمي تونيم طرز تفكرشونو درباره ي خودون تغيير بديم
يه نگاهي به آمار هاي زير بنداز منيه قسمتيشو مي نويسم:
حمایت اوباما از ایران، در صورت حمله اسرائیل
http://strategicreview.blogspot.com/2009/05/blog-post _3814.html
طبق این گزارش، بررسی جداگانه نتایج نظرسنجی تابستان گذشته، نشان می‌دهد که 78 درصد از مردم ایالات متحده بر گسترش برنامه‌های هسته‌ای و تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران اعتقاد داشتند و فقط 43 درصد می‌گفتند که آمریکا قادر به ممانعت ایران در توسعه برنامه هسته‌ای است.در حال حاضر 66 درصد از رأی‌دهندگان معتقدند، ممانعت از برنامه تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران بسیار مهم‌تر از ممانعت از جنگ بین ایران و اسرائیل است. این عقیده، بیش از 52 درصد نسبت به جولای گذشته افزایش یافته است.در حال حاضر فقط 23 درصد از رأی‌دهندگان، مخالف تقدم ممانعت جنگ بین ایران و اسرائیل نسبت به ممانعت از برنامه‌های اتمی ایران هستند.بررسی نتایج نظرسنجی اخیر، 45 درصد از آمریکایی‌ها موافق دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران ایران هستند، در صورتی که 59 درصد آن‌ها انجام این دیدار را منوط به پذیرفتن شرط تعلیق برنامه‌های هسته‌ای می‌دانند.در دسامبر گذشته،‌ هنگامی که قرارداد و آتش‌بس بین اسرائیل و فلسطین شکسته شد، اغلب آمریکایی‌ها،‌ فلسطین را مقصر دانستند.این گزارش می‌افزاید، حدود 82 درصد آمریکایی‌ها اخبار مربوط به روابط ایران و آمریکا را دنبال می‌کنند که حدود 40 درصد از این افراد، خیلی با دقت این مسئله را پیگیری می‌کنند.این نظرسنجی به صورت تلفنی و بین 1000 شرکت‌کننده در تاریخ 5 و 6 می 2009 انجام شده است.گفتنی است، معمولاً نتایج این نظرسنجی‌ها برای اتخاذ سیاست‌هایی مانند تحریم، فشار و یا کمک به کشوری مورد استفاده دولت‌مردان و نمایندگان آمریکا قرار می‌گیرد
به قسمت هاي قرمز خوب توجه كردي اينا طري روي فكر مردمشون كار كردن كه اگه 100تا بمب ام هم بندازن رو ما بگن نه لازم بود دوم اينكه گفته بودي «بايد به وضوح در طولاني مدت و با روشنگري هاي واضح ... » خب اگه به قول شما طالبان دو هفته ي ديگه كل پاكستانو گرفت بعد هم سه هفته ي ديگه به جاي سفير بمب اتمي برامون فرستاد اون وقت ديگه اين كارا به چه دردي مي خوره؟؟؟[/quote]
فرمایش شما کاملا متین و درسته. با این حال به نظر می‌آد که حتی اگر بتونیم این کار رو در منطقه و در سطح فرماندهان و نخبگان آمریکایی انجام بدیم نتیجه بهتری بگیریم.

[quote]قبلش يه سوال به پرسم كه اتحاد شمال كيان ؟؟؟ [/quote]
برهان‌الدین رحمانی، مرحوم شاه مسعود و چند گروه دیگه که با کمک ما در مقابل طالبان زنده موندند و تو حمله آمریکا هم اونا با طالبان جنگیدند.
[quote]
اينو داشتي شوخي مي كردي نه؟؟؟
[/quote]
نه جون داداش شوخی نمی‌کنم :x بالاخره باید یه جوری لونه فساد وهابیت رو از کار انداخت یا کند کرد وگرنه این موشهای طالبان همین جوری سری دوزی می‌شن و به جون دنیای اسلام می‌افتن. منظورم از مذاکره عزتمندانه، مذاکره با چاشنی تهدید است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه مساله کوچتکر و دم دست‌تر:
اگه طالبان تا حدی تسلط پیدا کنه و با چند تا موشک کوچولو بخواد به نفع استعمارگرا شیطنت کنه (از قبیل زدن مراکز جمعیتی یا اقتصادی)، واکنش ما چی باید باشه؟

یه حرف کوچیک:
به نظر دوستان، مسامحه آمریکا با طالبان توی افغانستان و جنگ زرگری همراه بال و پر دادن به اونها تو پاکستان (به طوریکه اونها نزدیک اسلام آباد هم رسیدند)، [b]مشکوک[/b] نیست؟

در کل توی نبرد ما و آمریکا (چه سرد و چه گرم) چقدر احتما میدید که اونها مستقیم وارد بشن و چقدر احتمال داره نایبی ابله مثل صدام یا طالبان بگیرن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بعد هم نتيجه مي گيرن پس سلاح هسته اي كارايي نداره آخه نمي گن اگه همين سلاحا نبود شايد صد بار آمريكا بهش حمله مي كردا.يه زماني شوروي مي خواست با همين بمب هاي هسته اي كل انگليسو از روي نقشه محو كنه اما آمريكا بهش گفت داداش اگه تو داري منم دارم بيا بيخيال شو وگرنه كل پيمان ورشو به حالت قارچي در ميان كاربرد سلاح هسته اي يه همچين موارديه قرار نيست كه مشكلات اقتصاديو وضع فرهنگي جامعه را هم سلاح هسته اي حل كنه.ضمن اينكه اگه حرفهاي شماار هم قبول كنيم طالبان كه اين حرفا سرش نمي شه اگه دو تا بمب اتمي انداخت تو پارس جنوبي و تهران كه ديگه بحث كارايي داشتن يا نداشتن مطرح نيست فقط مي خواد نسل شيعه ها و ايراني ها را وربندازه بحث جنگ يا بازدارندگي براي گروهي مثل طالبان كه به فرض كنترل يك كشورو در دست دارن مطرح نيست
[/quote]

سلام. در تاريخ به ياد نميارم شوروي ميخواسته انگليس رو با بمب اتم حذف كنه. ببينيد دوست عزيز در هزاره سوم بمبهاي هسته اي نماد پيشرفت نظامي محسوب ميشه و به هيچ وجه اون وجه بازدارندگي رو نخواهد داشت. امروزه تسليحاتي ساخته شدن كه بدون گذاشتن ردي در طبيعت و بدون اينكه بخواد حس انسان دوستي مردم جهان رو تحريك كنه يك كشور رو به زانو در مياره.
در مورد كشورهاي جهان سوم كه تكنولوژي هسته اي رو از قدرتهاي طراز اول كسب كردن بايد عرض كنم بر اساس تقسيم بنديهاي نظامي بين ابرقدرتها اين كشورها براي استفاده نيازمند كسب اجازه هستند. حتي در خود امريكا همونطور كه ميدونيد تنها رپيس جمهور هست كه كدهاي فعال كردن اين موشكها رو در اختيار داره و هميشه و در همه حال با ايشون هست. حتي در سفرهاي خارجي. اگر اينطور نبود يقين بدونيد تا الان شاهد انفجارهاي اتمي زيادي در دنيا بوديم.

جالبه كه امروزه ذهن جوانان ما اخرين گزينه رو ميبينند نه اولين راه رو. در كجا نوشته شده كه اگر بر فرض محال طالبان در پاكستان در راس قدرت قرار گرفت ايران ميبايست شهاب پرتاب بكنه.
در زمان اشغال افغانستان عليرغم مشكلاتي كه اين گروه براي ما بوجود اورد هيچ وقت گزينه حمله مستقيم در دستور كار ما قرار نگرفت. به نظر شما نميشد كابل رو با موشك شخم بزنيم.
هزار راه رفته و نرفته هست كه نيازي به شهاب نباشه.

و اينو به جد ميگم ايا مطمپن هستيد كه در شرايط جنگي كه در بخشي از پاكستان در حال وقوع هست موشكهاي هسته اي به جايي در خارج از پاكستان منتقل نشده ؟؟؟

اگر هم منتقل نشده باشه اين اطمينان رو داشته باشيد كه در صورت خطر اين امر اتفاق خواهد افتاد. ( كافي هست كه توسط هواپيما و در چند سورتي پرواز به نقطه اي نا معلوم فرستاده بشه )

به همين دلايل گفتم كه نتيجه گيري كه كردين كاملا به خطاست. مگر اينكه حادثه اي فرابشري رخ بدهد.

در جواب دوستمون كه دخالت روسيه رو به دخالت نظامي فرض كردن بگم كه هميشه دخالت حمله نظامي گسترده نيست.......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خب آرماني جان حالا روسيه و هند چه جوري ميخوان به صورت مستقيم با طالبان بجنگنديگه به خصوص روسيه كه مرزهم نداره البه فكر كنم منظورت از مداخله ي مستقيم روسيه جنگ نبود اما نمي دونم چي بود [/quote]

با توجه به اینکه دولت روسیه ضربات سختی رو در جنگ چچن از همفکران این گروهک خورده سعی کرد که دوستانی رو در منطقه داشته باشه.فروش تجهیزات و تسلیحات به هند و پاکستان در همین راستا بود.
دخالت مستقیم همیشه نیاز به فرستادن سرباز نیست. فشار بر لابیهای این گروه میتونه باعث عقب نشینی بشه. چه بسا ترور سران یک گروهک ضربه اش از یک حمله مستقیم نظامی بیشتر خواهد بود.

پاکستان نه توان حذف کامل و ریشه کنی رو داره و نه بعضی از قدرتها اجازه اینکار رو خواهند داد. ولی یک طالبان کنترل شده مطلوب و راضی کننده خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر دوستان چه خطرات احتمالی از وجود طالبان آمریکایی در سناریوهای مختلف ما رو تهدید می‌کنه؟ توجه کنیم که جنگی که تو پاکستان جریان داره جنگ بزرگیه (۸۰۰ هزار آواره و ...)

و سوال قبلیم رو دوباره تکرار می کنم:
[quote]یه حرف کوچیک:
به نظر دوستان، مسامحه آمریکا با طالبان توی افغانستان و جنگ زرگری همراه بال و پر دادن به اونها تو پاکستان (به طوریکه اونها نزدیک اسلام آباد هم رسیدند)، [b]مشکوک [/b]نیست؟ [/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام به دوستان به نظر ميايد كه آمريكا بايد اين جنگ را بلا فاصله بعد از جنگ افغانستان شروع ميكرد چون در آن زمان پاكستان مخفيگاه امني براي طالبان شده بود كشور ما بايد از هر اقدامي درجهت سركوبي طالبان در هر جاي دنياي و توسط هر كشوري استقبال كنيم ما هنوز فراموش نكرديم كه قبل از حمله آمريكا به افغانستان مدتهاي مديدي طالبان امنيت تعدادي از استانهاي ما رو به خطر انداخته بودند و عمل وحشيانه اي كه با كشتن ديپلماتهاي ما در مزارشر يف رو هيچكس نمي تونه از ياد ببره و به نظر شخص بنده اگه دولت آمريكا و يا پاكستان درجهت نابودي اونا اقدام ميكنند ما بايد سعي كنيم بي طرفي خودمون حفظ و در جهت منافع ملي خودمون اگه لازم باشه بصورت مستقيم و يا غير مستقيم كمك به نابودي اين گروه بكنيم ضمنا به نظر من ما نبايد بيش از نياز مصالح ملي خودمون هزينه بكنيم حق تقدم با مردم خودمون بعد ساير ملل ما ناجي دنيا نيستيم پيامبر اكرم نيز فرمودند كه بايد هميشه حد وسط روحفظ بكنيم مگر اينكه اصل اسلام و دين به خطر بيافته كه خوب اونم كه حكمش مشخص يعني جهاد!جاي دوستان خالي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.