ColonelShak

رولور کالیبر 38 REVOLVER cal 0.38

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/S_and_W_37_aw_1_.JPG[/img]


رولور کالیبر 38 REVOLVER cal 0.38

Smith & Wesson

تاریخچه

تولید این رولورها را باید سال 1899 دانست یعنی سالی که کارخانه S & W اقدام به تولید رولور کالیبر 38 با لوله بلند و سیستم فشنگ کش دستی کرد.

در سال 1902 گونه بهینه سازی شده این مدل ارائه شد و لی شکل اصلی این رولورها در سال 1915 طراحی شد و در سال 1920 به ارتش و پلیس آمریکا تحویل داده شد.تا سال 1958 قریب به شش میلیون قبضه از این سلاح تولید شد که یک میلیون قبضه از آن در جنگ جهانی دوم استفاده شد و تعداد زیادی نیز به دیگر کشورها صادر شد.این رولورها یکی از بهترین رولورهای ساخته شده تا آن زمان بودند چنانکه هشتاد درصد نیروهای پلیس آمریکا از این مدل استفاده میکردند.نیروی هوایی و دریایی آمریکا نیز در طیف گسترده ای از این مدل رولورها استفاده کردندوشکل کلی آن مبنای تولید بسیاری از دیگر رولورها شد که در فرانسه،اسپانیا و انگلیس ساخته شدند.

مشخصات

این رولورها همگی مجهز به ماشه دو زمانه هستند .توپی این مدل شش تیر می باشد و توسط دو ضامن ( یکی در جلوی توپی و زیر لوله و دیگری در قسمت پشت توپی و سمت چپ سلاح جاسازی شده )قفل می شود.دستگاه نشانه روی در جلو و عقب ثابت می باشد که البته در مدلهای جدیدتر نوع قابل تنظیم آن نیز ارائه شده .جنس اصلی قاب سلاح از فولاد کربنی میباشد که بعدا آلیاژهای آلمینیومی و فولاد ضد زنگ نیز در ساخت آن بکار گرفته شدند.لوله این سلاح در انواع 2 تا 5/8 اینچی ساخته شده و جنس آن معمولا از فولاد سخت با کروم مخصوص بوده.

تا کنون مدلهای مختلفی از سلاحهای کمری (رولور یا نیمه خودکار ) در کشور ما در خدمت نیروهای مسلح بوده اند در میان آنها تنها یک رولور ساخت شرکت اسمیت و وسون که مدل 10 نامیده میشود کارایی خود را در عرصه نظامی و پلیسی اثبات کرده است . رولور مدل 10 که با نام کالیبر 38 نیز شناخته میشود از دقت ، خوشدستی ، دوام ، کیفیت مناسبی برخوردارند.این سلاح کمری در دو مدل لوله 2 اینچی کوتاه و 4 اینچی متوسط در حال سرویس می باشند.نمونه هایی از مدل لوله 5 اینچی و 6 اینچی این سلاح بندرت در ایران دیده شده است. مدل نظامی آن تنها در فرم روکش قبضه با مدل پلیسی اندکی تفاوت دارد.این رولورها را هم میتوان بصورت چکاندن ماشه شلیک کرد و هم میتوان برای افزایش دقت تیراندازی ، چخماق را به عقب کشیده و سپس با فشار اندکی به ماشه ، عمل شلیک را انجام داد.

مختصات

کشور سازنده : آمریکا

کالیبر : 38/0 اینچ

ظرفیت توپی : 6 تیر

وزن سلاح خالی لوله 2 اینچی : 750گرم

وزن سلاح خالی لوله 4 اینچی : 860گرم

سرعت اولیه گلوله : 290 متر بر ثانیه

حداکثر برد لوله 2 اینچی : 870 متر

حداکثر برد لوله 4 اینچی : 992 متر

برد مفید لوله 2 اینچی : 46 متر

برد مفید لوله 4 اینچی : 59 متر


منبع : http://amoozeshnezami.blogfa.com/post-106.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رولور 45 هم داريم؟
ميشه عكس و مشخصات مدل هاي ديگه اشون و مخصوصا لوله بلند هاشون رو بگذاريد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی امنیت شلیک و اعتماد رولور ها بسیار بالای . فقط میشه بزرگترین مشکلشونو زمان زیاد و دست و پا گیر بودن خشاب گذاری اونها دونست . لگد بالاتری هم نسبت به کلت ها دارن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله و تمیز کردن و تعمیر اون ها هم ساده تر و کار با اون ها هم ساده تره هم چنین دقت کمتری دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود تشکر.

کلا از رولورها خوشم میاد مکانیزم ساده ولی موفقی دارند و کار با چنین سلاحی تقریبا برای همه ممکن است و هزینه پائینی دارد. از نظر ظاهری هم به نظرم یک رولور بیشتر از کلت تاثیر روانی رو طرف مقابل داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسلحه زيباييه.اصولا رولور ها خيلي خوش تركيب و سبكتر از كلت هستند.اما سرعت لود آنها در مقياس با كلتها كندتر است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين اسلحه بي مانند است.اسلحه 38 لوله كوتاه به قول افسران آگاهي مانندي ندارد.اسلحه اي بدون ضامن و با شش تير فشنگ و قدرت آتش زياد و فشنگ هاي اسپيشال آن كه شايد بتوان ادعا كرد هيچگاه گير نمي كند و قابليت حمل آن با جلدهاي اصلي خود آن كه همراه اين اسلحه از آمريكا خريداري شد بسيار بالا و ايمن است .جلدهاي آن به زيبايي خودش طراحي شده .البته در نيروهاي پليس ايران شايد بتوان ادعا كرد كه فقط در اختيار واحدهاي تجسس و آگاهي ست و نوعي ديگر نيز از همين سلاح و همين كارخانه در تعدادي بسيار محدود موجود است كه سوزن آن در داخل سلاح تعبيه شده و پنج تير فشنگ مي خورد و بسيار كوچك تر با قابليت حمل بهتر مي باشد و خوش دست تر از اين نوع است.خلاصه زيبا رويي ست كه مانندي ندارد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.