mostafa_by

نقدي بر صحبت‌هاي صادق زيباكلام در ميزگرد شبكه خبر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فكر كنم ديگه الان كمتر كسي بوده باشه كه صحبت‌هاي زيباكلام رو نشنيده و يا حداقل نخونده باشه! صحبت‌هايي كه بازتاب‌هاي گسترده و البته متفاوتي در جامعه به به همراه داشت.
در ابتدا براي دوستاني كه احتمالاً از شنيدن يا خواندن اين صحبت‌ها، محروم مانده‌ان، لينك‌هاي زير رو قرار مي‌دم.

[url=http://www.rajanews.com/detail.asp?id=28807]لينك 1[/url]

[url=http://www.irdiplomacy.ir/index.php?Lang=fa&Page=24&TypeId=1&ArticleId=4577&BranchId=10&Action=ArticleBodyView]لينك 2[/url]

[url=http://www.ghalampress.ir/View.aspx?ID=880219073]لينك 3[/url]

[url=http://www.aftabnews.ir/vdchixn6.23n6qdftt2.html]لينك 4[/url]

---------------------------------

اما برسيم به سخنان ايشون.
براي من، هميشه يك موضوع مهم بوده و اون اينكه چرا در خون ما ايراني‌ها، اين اخلاق هميشه مشهوده كه عموم مردم رو نفهم، بي‌منطق، احساسي و ساده‌لوح فرض كرده و خومون رو عالم و عاقل و بالغ و رشيد و فهيم مي‌ناميم؟! اينكه ما ايراني‌ها هيچ‌وقت ياد نگرفتيم كه به تصميمات مردم احترام بذاريم و هر جاش كه به نفع‌مون نباشه، اون رو ناشي از نافهمي ملت ايران و بازيچه‌ و ملعبه بودن‌شون و يا حتي بالاتر از اون، هدايت به تصميم‌گيري و انتخاب موردي خاص مي‌دونيم؟!!

از موضوع دور نشيم!
آقاي زيباكلام، در برنامه‌ي ميزگرد شبكه خبر، صحبت‌هايي رو بيان فرمودن كه بسيار جاي تأسف داره! جاي تأسف نه از اين منظر كه ايشان عقيده‌ي خودشون رو بيان كردن! خير! حداقل از نعمات جمهوري اسلامي اين هست كه كسي كه عقيده‌ي خودش رو بيان مي‌كنه، شبش سالم برمي‌گرده خونه!! گويي كه عده‌اي از دوستان سعي دارن حتي مسئله‌اي به اين واضحي رو هم رد كرده و از استبداد و خفقاني سخن برانن كه سياهي اون، جامعه‌ي ايران رو در بر گرفته و به قول شبكه‌هاي اپوزوسيون، «سر هر كوچه دارن جووناي اين مملكت رو به دار مي‌كشن» و «همه‌ي جوونا و روشنفكرا تو زندان رژيمن» و «همه دارن در بدبختي دست و پا مي‌زنن» و «رژيم اجازه‌ي حرف زدن به مردم رو نمي‌ده و كوچكترين اعتراضي رو با اعدام و زندان خفه مي‌كنه» و امثالهم!!!
مشكلي كه در صحبت‌ آقاي زيباكلام مشهود بود، دروغ را راست كردن و راست را دروغ كردن بود!! مسئله‌اي كه باعث تعجب و شرمندگي من نوعي به عنوان يك ايراني ساده بود!!
آقاي زيباكلام، به دليلي نامعلوم و به طرز شگفت‌انگيزي، مسائلي رو انكار كرده و اون رو زاييده‌ي توهم ايراني‌ها ناميدن كه حتي خود امريكا هم جرأت رد كردنش رو نداشته بود!!
بيايين كمي به صحبت‌هاي ايشون اشاره كنيم :

[quote]به نظر مي رسد دولت امریکا اگر سند 6 دانگ زمين را هم به نام ايران كند، باز هم جمهوري اسلامي مي گويد تغييري ايجاد نشده است، به هر حال دستور بستن زندان گوانتانامو، توجه ویژه به افغانستان و تأييد اين موضوع كه اسرائيل سلاح هسته اي دارد، از جمله اين شاخص ها است. [/quote]
شايد اگه شوهرعمه‌ي مسافركش بنده در مشهد مقدس اين حرف رو مي‌زد، اين رو به حساب كم‌سوادي ايشون مي‌ذاشتم! چون بالاخره از هركس، يه مقدار انتظار مي‌ره! ولي اينكه يه استاد دانشگاه كه اتفاقاً دكترا هم داره بياد و دستور بسته شدن زنداني رو بده كه هنوز و بعد از گذشتن سه ماه داره ادامه‌ي فعاليت مي‌ده و اخيراً هم هر روز داره محدوديت‌هاش كمتر مي‌شه و روز به روز احكام اوباما درموردش تعديل‌تر مي‌شه، چه تغييري هست؟ اينكه بدنام‌ترين زندان‌ها رو به خاطر ژست سياسي بگه ببندن، درحالي كه ده‌ها زندان مشابه در سراسر جهان داره، آيا اسمش تغيير هست؟! آيا مشابه اين زندان در عراق و در چندين شهرش احداث نشده؟ در افغانستان چطور؟ در اروپا؟ در امريكاي جنوبي؟ در خود ايالات متحده؟
اما تأييد اينكه اسرائيل سلاح هسته‌اي داره، چه تغييري هست؟ شايد پاسخ، ادامه‌ي حرف ايشون باشه كه گفتن : ‌«اوباما مسئله ای را بیان کرده که در طول نیم قرن گذشته هیچ کس مطرح نکرده است و آن اذعان به این است که اسرائیل سلاح هسته ای دارد و این خیلی مهم است». ولي اينكه چيزي كه از روز روشن هم واضح‌تر بود و همه‌ي دنيا (الا آقا رضا 6662 به اون اذعان داشتن) رو بيان كنه، نشونه‌ي تغييره؟ خصوصاً حرفاي بعدش كه تماماً از اسرائيل دفاع كرده و داشتن اين سلاح رو حق اين كشور دونسته!!!

[quote]ما اصلاً اموالی در امریکا نداریم! و اینها چیزهایی است که ما 3 دهه است به مردم گفته ایم! طبق توافقتنامه الجزایر باید دادگاهی متشكل از 3 قاضی امریکایی، ایرانی و هلندی تشكيل می‌شد و به شکایات دو طرف رسیدگی می‌کرد. از اواخر سال 59، هر ایرانی که بعد از انقلاب به امریکا رفته و حالا طاغوتی نام گرفته، فراری به حساب آمده است و هر چه که بوده (با لحن تمسخر)، چون شهروند امریکا شده اند، رفته اند به آن دادگاه شکایت کرده اند و گفته اند که دولت جمهوری اسلامی اموال ما را مصادره کرده و باید غرامت ما را بپردازد و آن دادگاه هم به نفع آنها حکم صادر کرده و اساسا دیگر چیزی به اسم 11 میلیارد دلار وجود خارجی ندارد! [/quote]
شايد بهترين پاسخ به اين مدعاي عجيب و غريب رو خود آقاي محبيان بيان كردن :
[color=red]محبیان: شما چطور 11 تا 13 میلیارد دلار را زیر سؤال می برید؟ آنها خودشان هم این ادعا را ندارند که شما مطرح می‌کنید![/color]
اين موضوع بسيار جالب هست كه آقاي زيباكلام، اموال ميلياردي ايران رو به همين راحتي و در تخيلات خود بين ايرانيايي تقسيم مي‌كنن كه شايد مجموع املاك مصادره شده‌شون، حتي يك ميليارد دلار هم نشه!! جالب‌تر اينكه امريكا، بارها اعلام كرده كه داره اجاره‌ي سفارت تسخير شده‌اش تو تهران رو از دارايي‌هاي بلوكه شده‌ي ايران برمي‌داره!! جالب‌ترتر اينكه ايران با امريكا رابطه‌اي نداره كه سفارتي در بين باشه! سفارت ايران در ايالات متحده كجاست كه امريكا در ايران سفارت داشته باشه!
آقاي زيباكلام، با ژست روشنفكري خود و اين حس كه همه اشتباه مي‌كنن الا ايشون، گاف بزرگي رو داد و امري رو بيان كرد كه حتي خود امريكايي‌ها هم تا حالا ردش نكردن و محض رضاي خدا، يهوه، بودا و يا حتي عنكبوت‌هاي يخي و ببر خيزان، اژدهاي پنهان، تو اين 30 ساله يكبار هم بهش اشاره نكردن!!

اما زيبا كلام، در پاسخ آقاي حاج‌بابايي چنين صحبت كردن :
[quote]حاجی بابایی: منافع ملی امریکا اینگونه ایجاب می کند که تاکتیک های خود را عوض کند. اوباما دنبال تغییر موازنه است و اصلاً اگر اوباما دنبال مدیریت بر جهان نباشد (آنچنان که از همان ابتدا امریکا به دنبال آن بوده) به امریکا و مردم آن خیانت کرده و ما نباید خیال کنیم که او دنبال خدمت به ماست.

زیباکلام: متأسفانه در جمهوری اسلامی تصویری که از امریکا ساخته شده، همان تصویری است که حزب توده و مارکسیست‌ها به ایران آوردند که در جهان 2 قطب است: سوسیالیست ها و امریکای جهان خوار به عنوان نظام سلطه و ما فقط ادبیات مارکسیستی آن را عوض کرده ایم و اسم آن را گذاشته ایم استکبار!

ما در جمهوری اسلامی دچار این تصور شده ایم که الآن یک نظام سلطه به رهبری امریکا وجود دارد و یک سری کشورهای ضعیف و یک نبرد تاریخی بین آنها در جریان است (با لحن تمسخر) و جمهوری اسلامی پرچمدار کشورهای ضعیف است و اگر ما بخواهیم با امریکا وارد مذاکره بشویم آن وقت این سؤال مطرح می شود که پس تکلیف این نبرد تاریخی که جمهوری اسلامی ایران در آن پرچمدار است چه می شود. [/quote]
اين موضوع، بسيار جالب بود!
آقاي زيباكلام، طوري صحبت فرمودن انگار كه اين، توهم ماركسيست‌ها بوده كه امريكا رو امپرياليسم مي‌ناميدن!!
از اون جالب‌تر، انگار فقط حق مبارزه با امريكا رو براي كمونيست‌ها و شوروي قائل بودن و با اين استدلال كه ديگه الان اونا نيستن، به اين نتيجه‌ي منطقي!!! رسيدن كه امپرياليسم ديگه وجود نداره، پس ديگه كسي حق مبارزه با امريكا رو نداره و هركس كه مدعي مبارزه با سلطه‌گري امريكا هست، در توهمات ماركسيستي و توده‌اي به سر مي‌بره!!
و اما اينكه مبارزه با امريكا، وظيفه‌ي ما نيست!! اصولاً كشورهاي ضعيفي وجود ندارن كه زير سلطه‌ي امريكا باشن و همه‌ي اين‌ها، يه خواب خوب و رويايي هست!!
اصولاً بالكل، استكبار جهاني، زاييده‌ي توهم ما ايراني‌هاست، والا امريكا اونقدر مهربون و خير بوده كه براي كمك، به كشورهاي مختلف حمله مي‌كرده (به قول يكي از كاربران قديم سايت، به عنوان سربازان امام زمان (عج) و براي پيشبرد دموكراسي حقيقي و اسلام واقعي، در اين راه شهيد مي‌دن و ناجي دنيا مي‌شن!!).
ظاهراً يا بايد ماركسيست بود كه حق اعتراض و مبارزه داشته باشيم، يا اينكه توهم نزنيم و به همون آب باريكه بچسبيم!!

اما در ادامه، وقتي دانشجويي از ايشون سوال كرد : «آقاي زيباكلام فوايد عدم رابطه با امریکا چه بوده است؟»، ايشون در پاسخي حيرت‌آور اومدن گفتن :

[quote]این رویارویی ظرف 30 سال گذشته دمار از روزگار منافع ملی ما در آورده و فایده آن را باید از همان کسانی پرسید که ظرف این 30 سال دائماً می گویند بین ما و استکبار جهانی تضاد است و ما هم پرچمدار هستیم، اساساً وقتی این تفکر باشد که نظام امریکا یک نظام امپریالیستی و نظام سلطه است آن وقت دیگر فرقی نمی کند که چه کسی سیاست ها را در دست داشته باشد. ما فکر می کنیم که در زیرزمین ها و اماکن تاریکی، صهیونیست ها و لابی های یهودی و کارخانه دارها و... سیاست ها را تعیین می کنند و مردم امریکا هم فقط فکر می کنند که در سرنوشت خودشان موثرند.
وقتی شما اینطور نگاه بکنید که لابی های مخفی و پیچیده فراماسونری در امریکا در تعیین سیاست ها دخالت دارند آن وقت نتیجه اش این می شود که بگویید دموکرات ها و جمهوری خواهان تنها در ظاهر با هم تفاوت دارند. سیاست خارجی هر کشوری یا بر اساس منافع ملی است یا ایدئولوژی، که بر اساس آن می گوید حق و باطل وجود دارد و بسیاری از مسئولین ما نگاهشان به سیاست خارجی و امریکا و جهان ایدئولوژی محور است نه منافع ملی محور. [/quote]
وقتي اين جمله رو خوندم، ياد يه شعر از يكي از شاعران اين مرز و بوم (شايد حسن حسيني، شايدم شخصي ديگه! يادم نيست اسم شاعرش رو) افتادم كه مي‌گفت‌ :

[color=green]عده‌اي حسن القضاء را ديده‌اند ......................................... عده‌اي را بنزها بلعيده‌اند
بزدلاني كز هراس ابتر شدند ............................................. از بسيجي‌ها، بسيجي‌تر شدند[/color]

حالا اين هم شده قضيه‌ي اين بنده‌ي خدا! ظاهراً ايشون از هر امريكايي‌اي، امريكايي‌تر شدن و با تمامي ساختارهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي امريكا، كاملاً آشنا شدن؛ حتي بيشتر از هنري كسينجر!!!
نفي اين موضوع كه تصميم‌گيرندگان سياست‌هاي امريكا (حداقل سياست‌هاي خارجي اين كشور)، دولت‌ها و شخص رئيس جمهور نيست، موضوعي هست كه فكر كنم حتي يه پسر بچه‌ي دوچرخه‌سوار دهاتي هم به اون رسيده باشه! فهميدنش چندان هم هوش و ذكاوت و سواد و معلومات نمي‌خواد! صرفاً كافيه روند فعاليت سياست خارجي امريكا رو در طي قرون اخير، مورد بررسي اجمالي قرار بديم و خدا خدا كنيم كه محض رضاي هر كس، يه مورد متفاوت رو گير بياريم تا حداقل دكتر عزيز مملكتمون، شرمنده نشن!!!
ظاهراً اينكه اعتقاد داشته باشيم در امريكا، شخص رئيس جمهور تصميم‌گيرنده هست و هيچ كس بر وي تأثير نداره و حتي رفتن به لابي‌هاي صهيونيستي و عضويت در گروه‌هاي فراماسونري و تصميم‌گيري‌هاي سياسي افرادي كه حداقل 40 سال هست از عرصه‌ي سياست كشيدن بيرون و ظاهراً خونه‌نشين هستن، ولي به طرز عجيبي در دولت رعايت مي‌شن، كار خبرنگاران مزدور امريكايي هست كه از ايران پول مي‌گيرن، يعني درك حقيقت و غير از اون، صرفاً بدبيني و توهم هست و لاغير!!!
اصولاً صهيونيست‌ها و سرمايه‌دارها هيچ دخالتي در كشور نمي‌كنن!!
راستي! ياد يكي از دروس دانشگاهي‌ام افتادم! جايي كه بحث سرمايه‌گذاري رو مطرح مي‌كرد :
«خريد تا 20درصد سهام شركت = سرمايه‌گذاري
خريد 20 تا 50 درصد سهام شركت = تأثير گذاشتن بر تصميمات شركت
خريد 50 درصد به بالا = كنترل»
حالا بيابيد پرتقال‌فروش را!!!
[color=brown]فلفلي : چي مي‌گي عمو!! اينا كه گفتي، مال شركت‌هاي سهامي هست! دولت كه شركت سهامي نيست!! كي گفته دولت به سرمايه‌دارها و صنايعش وابسته‌اس؟! اونم كي؟ امريكا!! برو توهم!!!![/color]

اما حمايت بي‌دريغ آقاي زيباكلام از اوباما، اونقدر ضايع بود كه ايشون، به سوتي تاريخي فجيعي رسيدن!
زماني كه صحبت‌هاي بوش و بعد اوباما در زمينه‌ي حمايت كامل از اسرائيل و امنيت ملي اين كشور، پخش شد، ايشون فرمودن :
[quote]این صحبت هایی که شما گزینش کرده اید که مال چند ماه پیش از انتخابات رياست جمهوري است و اوباما مجبور بوده براي اينكه رأي بياورد، اين حرف‌ها را بزند. [/quote]
اما پاسخ مجري، خود گوياي ماجرا بود :
«خیر مال اجلاس آی‌پک است که سه‌شنبه گذشته برگزار شده.»!
يعني آقاي زيباكلام، حتي نتونستن جلوي خودشون رو بگيرن و درمورد مسئله‌اي كه حتي ازش اطلاع نداشتن، اينطور خودشون رو ضايع كردن!! گويي كه طرفداران ايشون، اصلاً اين سوتي‌ها رو نديدن و فكر كردن كه زيباكلام، دست بالا رو در اين صحبت‌ها داشت!!!!

اما شاه بيت فرمايشات ايشون اين بود :
[quote]شما دوست دارید امریکا را از همان منظری ببینید که ایدئولوژی می‌گوید! من در برابر آنچه آقای حاجی بابایی لیست کردند، می‌گویم بالاخره باید یک چیزی به اسم امریکا درست کنیم و ناکارآمدی‌های خودمان را بیندازیم گردن او! لذا من قبول ندارم که امریکایی‌ها صدام را تحریک کرده‌اند که به ایران حمله بکند و حتي نمي‌پذيرم كه در جريان جنگ امریکا به عراق كمك مي‌كرد و این چیزی است که ما 3 دهه بر خلاف واقعیت گفته‌ایم! حالا من سؤال دارم كه مگر شما نمی‌گویید که جنگ بد است پس چرا بعد از فتح خرمشهر ما بر ادامه جنگ اصرار کردیم؟ [/quote]
اينكه آقاي زيباكلام، طبق سنت حسنه‌ي ما ايراني‌ها، خود رو كارشناس و صاحب‌نظر در تمامي امور، از فرهنگي و اجتماعي گرفته تا سياست داخلي و خارجي و حتي نظامي!، مي‌دونن، امري است كه نيازي به پردازشش نيست! اما اينكه ايشون مي‌فرماين [color=red]« لذا من قبول ندارم که امریکایی‌ها صدام را تحریک کرده‌اند که به ایران حمله بکند و حتي نمي‌پذيرم كه در جريان جنگ امریکا به عراق كمك مي‌كرد و این چیزی است که ما 3 دهه بر خلاف واقعیت گفته‌ایم!«[/color] امري هست كه اگه از زبون كس ديگه‌اي مي‌شنيديم، سريعاً شغلش رو تشخيص مي‌داديم و نهايتاً نمي‌دونستيم كه طرف خطي هست يا گذري يا تو آژانس كار مي‌كنه!!
ولي اينكه دكتر مملكت، موضوعي رو مطرح كنه كه ديگه همه، حتي همون رضا 6662 ما هم بهش اذعان داره و براي فهميدنش، حتي نيازي به خوندن تاريخ جنگ ايران و عراق نداره، حقيقتاً عجيب بود!! شايد آقاي زيباكلام تشخيص دادن كه برژينسكي از طرف مادربزرگ پير و يهودي‌اش رفت پيش صدام! اون اطلاعاتي كه هفته‌ي قبل از جنگ، ملك فهد از طرف ايالات متحده و به عنوان واسطه به عراق رسوند هم نامه‌هاي فدايت شوم تئودور روزولت به نواده‌ي نوجوانش بود! شايد سفر دونالد رامسفلد به عنوان نماينده‌ي ايالات متحده و بحث از سرگيري روابط با امريكا و بيان اين جمله كه «ما براي كمك به شما در زمينه‌ي نظامي، از هيچ امري كوتاهي نخواهيم كرد» و اينكه «شما به چه چيزي در اين جنگ احتياج داريد» كه بطور اتفاقي از خبرگزاري‌هاي دنيا پخش شد هم توهم فانتزي جمهوري اسلامي باشه و دروغي كه به زور 30 سال هست به خورد مردم داده شده!
حتماً ناوگان جنگي امريكا هم توسط ايران هدايت مي‌شده! حمله به ناوهاي ايراني هم توسط ايران بوده! زدن هواپيماي ايرباس همين‌طور!
اصلاً امريكا 30 سال هست داره به ايران كمك مي‌كنه و جمهوري اسلامي داره همه‌چيز رو برعكس نشون مي‌ده!!!

البته ايشون بيانات گهربار ديگه‌اي هم داشتن كه بعلت عدم ياري ذهن در ساعت يك و نيم بامداد، فعلاً ازش عبور مي‌كنم!

------------------------------------

يه جمله‌ي نيمه تاريخي :
«در گذشته، انگليس به نمايندگان، كيف انگليسي مي داد كه ازش حمايت كنن و به نفعش حرف بزنن! امروزه، ديگه نيازي به كيف انگليسي نيست؛ چرا كه عده‌اي سينه چاكانه و بدون هيچ منفعت و چشمداشت و مواجبي، اين كار رو انجام مي‌دن!».

موفق باشيد. ايراني باشيد. منصف باشيد.
[color=indigo]كمي هم خدا ترس باشيد.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام و خسته نباسيد خدمت اقا مصطفي اميدوارم از اين همه تايپ كردن خسته نشده باشيد.
واقعا جاي تاسف داره چه ميشه گفت منتظر نظر دوستان هستيم من برنامه رو نديدم ولي دارم اون لينك هارو مي خونم به هر حال ممنون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با همه اش موافقم به ولی با این جز از حرفات مخالفم
[quote]
حداقل از نعمات جمهوري اسلامي اين هست كه كسي كه عقيده‌ي خودش رو بيان مي‌كنه، شبش سالم برمي‌گرده خونه!!
[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیز سلام

فرصت نکردم لینکها رو نگاه کنم . ولی چند روز پیش مصاحبه اقای زیبا کلام رو با همشهری خوندم. اگر همون باشه مطلع هستم.

بحث رو. به وقت بهتری موکول میکنم ولی تا این حد بگم که در شروع دوران اصلاحات من با نظریات ایشون موافق بودم. بعد ها سیر تفکراتی و نظریات ایشون سیر دیگه ای پیدا کرد که تاثیر سو رو بر خواننده میذاشت. فقط به این نکته از صحبتهای ایشون بسنده میکنم.

[quote]متأسفانه در جمهوری اسلامی تصویری که از امریکا ساخته شده، همان تصویری است که حزب توده و مارکسیست‌ها به ایران آوردند که در جهان 2 قطب است: سوسیالیست ها و امریکای جهان خوار به عنوان نظام سلطه و ما فقط ادبیات مارکسیستی آن را عوض کرده ایم و اسم آن را گذاشته ایم استکبار! [/quote]

عجبا که در این 30 سال اخیر به نظر ایشون ما دچار توهم بودیم و خبر نداشتیم و تمام این تهدیدات و تحریمها حاصل ذهنیات ما بوده. راستی طرح بستن دریای عمان بروی کشتیهای تجاری به مقصد ایران و فشار به صادر کنندگان بنزین برای قطع صادرات در راستای همین تصویر غلط بوده ؟؟؟!!!!
از ایشون بابت این روشنگری و شفاف سازی سپاسگزارم ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام به دوستان
آخه كي هست كه ندونه اين بابا و صد تا مثل اون از حلقه كيان و ايران فردا و حلقه سلام مزدورهايي هستن كه نوع بياناتشون خود به خود بيانگر درجه وابستگي اونهاست و به قول اون مثل معروف اين آقايون حرف مفت مي زنن ولي مفت حرف نمي زنن!!
نوع بيان اين آقا فقط قابل مقايسه با سخنگوي كاخ سفيده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
جدا خسته نباشید.
من نخونده بودم ولی حالا که خوندم جدا متاسف شدم و البته شرمنده.
من بجای آقای زیبا کلام عرق شرم میریزم.
عرقی که از خیانت و وطن فروشی ریخته میشه.
بقول آقا mostafa
[quote]
براي من، هميشه يك موضوع مهم بوده و اون اينكه چرا در خون ما ايراني‌ها، اين اخلاق هميشه مشهوده كه عموم مردم رو نفهم، بي‌منطق، احساسي و ساده‌لوح فرض كرده و خومون رو عالم و عاقل و بالغ و رشيد و فهيم مي‌ناميم؟! اينكه ما ايراني‌ها هيچ‌وقت ياد نگرفتيم كه به تصميمات مردم احترام بذاريم و هر جاش كه به نفع‌مون نباشه، اون رو ناشي از نافهمي ملت ايران و بازيچه‌ و ملعبه بودن‌شون و يا حتي بالاتر از اون، هدايت به تصميم‌گيري و انتخاب موردي خاص مي‌دونيم؟!!


[color=indigo]كمي هم خدا ترس باشيد.[/color][/quote]

در ادامه ی اینها باید بگم خیلی ابله خواهیم بود اگه فکر کنیم آقای زیبا کلام نمی دونه چی میگه یا در اشتباه بسر می بره! نا سلامتی یه دکتر تو جامعه ی ماست که مو سفید کرده! باید مواظب این عنصر خطرناک در جامعه بود.
موفق و شاد باشید.
یاعلی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شايد اگه شوهرعمه‌ي مسافركش بنده در مشهد مقدس اين حرف رو مي‌زد، اين رو به حساب كم‌سوادي ايشون مي‌ذاشتم! چون بالاخره از هركس، يه مقدار انتظار مي‌ره![/quote]

حالا چون شوهر عمه ی شما در مشهد بسر میبره کم سواده یا در کل ایشون فرد کم سوادیه ؟؟؟ یه جورایی اومدی بد چسبوندی به مشهدی ها !!!! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي زيبا كلام چند وقتي است كه از اين صحبت ها مي كند ولي بيشتر در محافل دانشگاهي يا مجالس خصوصي
براي من جاي تعجب است كه چگونه ايشان را به شبكه خبر دعوت كرده و اجازه صحبت كردن داده ميشود.
البته هر كسي حق دارد نظر خود را بگويد و شايد نظرش درست هم نباشد ولي تعجب من بيشتر بدين خاطر است كه در اين برهه زماني چرا صدا و سيما كه گرايش سياسي معلومي دارد ايشان را براي صحبت كردن به شبكه خبر دعوت مي كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقاي زيبا كلام چند وقتي است كه از اين صحبت ها مي كند ولي بيشتر در محافل دانشگاهي يا مجالس خصوصي
براي من جاي تعجب است كه چگونه ايشان را به شبكه خبر دعوت كرده و اجازه صحبت كردن داده ميشود.
البته هر كسي حق دارد نظر خود را بگويد و شايد نظرش درست هم نباشد ولي تعجب من بيشتر بدين خاطر است كه در اين برهه زماني چرا صدا و سيما كه گرايش سياسي معلومي دارد ايشان را براي صحبت كردن به شبكه خبر دعوت مي كند.[/quote]

معمولا در زمان انتخابات فضاي سياسي كمي بازتر ميشه و البته به نظر من هيچ اشكالي نداره و اصولا بايد اينگونه بحث ها صورت بگيره (هرچند اگر مانند همين مبحث بسياريش با نوعي ذوق زدگي و از روال منطقي خارج شده- بيان بشه) و اين شعور مخاطب هست كه تصميم ميگيره كدوم بحث منطقي است و كدوم بحث غيرمنطقي و كينه توزانه و البته در مورد اين ميزگرد گويا دكتر زيبا كلام از سمت ديگر بام افتادند و بسيار احساساتي عمل كردند همانطور كه در بسياري از نقاط بحث در مقابل پرسشها و پاسخهاي منطقي افراد حاضر رو به فرافكني و اراءه پاسخهاي غيرمنطقي آوردند كه حتي برخيشون با اطلاعات غلطي هم همراه بود كه توسط مجري(مراد عنادي) بهشون گوشزد شد و البته با مخالفتهايي كه با اين برنامه شد تصور اين ميرفت كه سيما عقب نشيني كنه از موضعش ولي در خبري داشتيم گويا دوباره از آقاي زيباكلام براي شركت در ميزگردي دعوت به عمل اومده توسط مسءولان شبكه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مصطفی جان از این نشست خبری اطلاع نداشتم و تشکر از اینکه ما رو باخبر کردید که آقای دکتر چه عرایض گهرباری عرض داشته اند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از آقا مصطفی بابت ایجاد این مطلب حقیقتا" تشکر می کنم.اقای زیباکلام در این جلسه حرفهایی زد که بسیاری از کسانی که ایشون صاحب سواد می دانستند را از این فکر پشیمان کرد.

اقای زیباکلام در ادامه جنگ ایران را مقصر معرفی کرد و به نظر ایشان ایران می بایست زمانی که بخش زیادی از شهرهای و خاک ایران دست صدام بود ایران باید آتش بس می کرد با صدام می نشست پای میز مذاکرده!آنهم در حالیکه بخش زیادی از سرزمین ما در اشغال آن جنایjکار بی رحمی بود که قراداد الجزایر را جلوی دوربین ها پاره کرده بود!

اقای زیباکلام درباره اوباما طوری صحبت کرد که گویی واقعا" باور کرده که او با ماست و نه رئیس جمهور امریکاست! و اصلن برای خیانت به امریکا و اسرائیل و برای خدمت به ایران به صحنه آمده!

ایشون حتی حمایت امریکا از صدام رو انکار کرد.

من فکر کردم نکنه قرصی اکسی ، چیزی خورده که اینطور صحبت می کنه!

به اعتقاد من یکی از بهترین کارهایی که صدا و سیما در این چند سال انجام داده بود برگزاری این مناظره بود. خیلی فهمیدند آقای زیباکلام چطور فکر می کنه و برعکس بعضی وقت ها که خودش رو پشت سر برخی از مذهبیون و مقامات پنهان می کنه چه شخصیتی داره و چقدر از مسائل اطلاع داره!البته باید آقای حاج بابایی هم کمتر عصبانی می شد هر چند که اگر من بودم همونجا دودستی توی سر خودم می زدم که استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اینطوری صحبت می کنه! به قول اقا سعید جای کسانی مثل دکتر عباسی واقعا" در این بحث خالی بود. وقتی صحبت از مسائل ایران امرکاست و کسی مثل صادق زیباکلام رو دعوت می کنند باید در طرف مقابل هم کسی مثل عباسی یا پروفسور مجتهد زاده بنشینه که کسی نتونه چنین توهماتی رو به عنوان نظر کارشناسی به خورد ملت بده! البته آقای محبیان هم خوب ولی کوتاه جواب می داد.



البته درباره ایشون بد نیست دوستان بدانند که زمان شاه آقای زیباکلام [b]کمونیست[/b] بوده و گویا اکنون توبه کرده! و مسلمان شده! و البته به صف لیبرال ها پیوسته!

در زمان [b]جنگ[/b] ایشون در انگلیس [b]صلح شناسی[/b] می خوانده! درحالیکه کسانی خودشان را برای دفاع از ناموس و شرف و خاک ایران زیر تانک می انداختند!

میگن ادم ها تغییر می کنند اما هرچی به این فرد نگاه کنید می بینید هعیچ تغییری نکرده ، این همون زیباکلام قبل از انقلابه ، همون خوش بینی و اعتقادی که به اجنبی های شوروی کمونیست داشته امروز به امریکا و غرب و لیبرالیسم داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران مدتها بود که تحت فشار سازمانهای حقوق بشر بود که ادعا داشتند در ایران تک صدایی وجود داره. به همین خاطر مدتی هست که از منتقدین نظام دعوت بعمل میاد تا در برنامه های مختلف شرکت کنند. قضیه وقتی جالبتر میشه که عده کمی حاضر به نقد هستند. تا اینجوری نون ساز مخالفشون رو بخورند.

این میزگرد ها و مصاحبه ها در تمامی رسانه ها مشهوده. کافیه مبلغ بیشتری بدین و روزنامه های غیر دولتی رو بخونین. تعداد مصاحبه های انتقادی از خبر روزنامه بیشتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقاي [color=#FF0000]م[/color][color=#FF0000]ص[/color][color=#FF0000]ط[/color][color=#FF0000]ف[/color][color=#FF0000]ي[/color] كه جايي حرف از آزادي زدي!!!!!!
همين عكس آقاي چگوآرا را كه انتخاب كردي<آيا مي دوني اگر اين سوسياليست بيچاره تو ايران بود اعدام مي شد.كي تا حالا حرفي عليه منافع ... زده كه اوين نرفته باشه!!!!؟؟؟؟
همين برادر! چاوز شما هم كمونيست است پس خلخالي اعدامش مي كرد.نه!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اي بابا چشم بستن بر روي حقايق!!!!!!!!!!!! شايد منافع بر حقايق چيره مي شوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.