امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام
اين تاپيك به منظور اطلاع رساني دقيق از درگيري بين روسيه و گرجستان ايجاد شده است!
لطفا اخبار و تصاوير خودتان را از اين درگيري ها در اين تاپيك قرار دهيد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]روسیه ارتشی که توسط آمریکا تمرین داده شده بود را شکست داد[/align]
[align=center]تصویر[/align]
روسیه نشان داد که می تواند با انجام عملیاتی موفقیت آمیز ارتشی که توسط کارشناسان آمریکایی تمرین داده شده را شکست دهد.
این مطلب را سازمان معتبر و با نفوذ "استراتفور" در مقاله ای که برای تحلیلگران خود تنظیم کرده آمده است. سازمان استراتفور به پیشبینی های استراتژیکی می پردازد و برخی آن را سایه سازمان "سیا" می نامند.
در این گزارش آمده است: روسیه با عملیات در اوستیای جنوبی سه چیز را نشان داد. اولا نشان داد که ارتش این کشور توان انجام عملیات موفقیت آمیز بر خلاف آنچه که بسیاری از ناظران بین المللی به آن تردید داشتند، را دارد. دوما روس های نشان دادند که می توانند به نیروهایی که توسط آمریکایی ها(مشاوران آمریکایی) تمرین داده شده اند، پیروز گردند. سوما روسیه نشان داد که آمریکا و ناتو در شرایطی قرار ندارند که از نظر نظامی (در مناقشه) دخالت کنند.
به اعتقاد نویسندگان این مقاله مخاطبین اصلی روسیه که این علامت ها برای آنها در نظر گرفته شده بود، کشورهای شوروی سابق از جمله اوکراین، کل قفقاز و آسیای میانه هستند.
در سند استارتفور گفته می شود: این علائم همچنین برای لهستان و چک بود که سیستم های ضد موشکی آمریکا را در خاک خود مستقر می نمایند. روسیه که البته هیچکس را مورد تهدید تهاجمی قرار نمی دهد در عین حال پیشنهاد می کند که در باره نظر ارتباط میان نیروها در منطقه تجدید نظر شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه گرجستان طي بيانيه‌اي اعلام كرد: امروز دوشنبه، بيش از 50 جنگنده وابسته به نيروي هوايي روسيه در آسمان گرجستان پرواز كرده و تفليس را بمباران كردند. در اين بيانيه آمده است: اقدامات روسيه تنها زندگي هموطنان گرجستاني را تهديد نمي‌كند بلكه سلامت مقامات خارجي را نيز به مخاطره انداخته است. "برنار كوشنر"، وزير امور خارجه فرانسه كه كشورش رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را عهده‌دار است روز گذشته وارد تفليس شد. اين در حالي است كه "شوتا يوتياشويلي"، سخنگوي وزارت كشور گرجستان گفت: شهر "گوري" از عصر ديروز مورد بمباران شديد جنگنده‌ها و توپخانه‌هاي نيروهاي روسي قرار گرفته و اطلاعاتي نيز در دست است كه تانك‌هاي روسي براي حمله جديد نزديك مي‌شوند. وي افزود: پايگاه نظامي شهر گوري و پايگاه "ماونت ماخاتا" مورد حمله روسيه قرار گرفته كه با حمله نيروهاي گرجستان به پايگاه‌هاي روسي پاسخ داده مي‌شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش روسيه سواحل گرجستان را به وسيله چند ناو جنگي در اختيار كامل گرفته است و مانع از كمك تسليحاتي به گرجستان از طريق دريا مي شود. نيروي دريايي روسيه 2 فروند شناور موشك انداز گرجستان را در درياي سياه نزديك سواحل آبخازيا غرق كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]جنایات وحشیانه نظامیان گرجستان به نقل از جنگ زدگان اوستیایی [/align]
مسکو، 21 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ واندا کاچمازووا یکی از جنگ زدگان اوستیای جنوبی اطلاع داد که تانک های گرجستانی بنای یاد بود قبرستان تسخینوالی و یکی از کلیساهای ارتدوکس در محوطه آن را کاملا تخریب نمودند.
در گزارشی که در این رابطه از کمیته مطبوعات و اطلاع رسانی اوستیای جنوبی منتشر شده آمده است: تانک هایی که بر روی آنها نیروی مخصوص گرجستان حک شده بود قبرستان و بنای یاد بود مرمری در حیاط مدرسه شماره 5 تسخینوالی را با خاک یکسان کردند.
به گفته کاچمازووا در این قبرستان قهرمانان اوستیای که دفاع از شهر تسخینوالی را طی سال 1991-1992 بر عهده داشتند، دفن شده بودند. این محل یکی از بناها مقدس شهر تسخینوالی محسوب می شد.
الکساندر کاتس خبرنگار روزنامه "کامساموئلسکایا پراودا" که در جریان ماموریت خود به اوستیای جنوبی مجروح شده است تایید کرد که نظامیان گرجستانی، سربازان پاسدار صلح روسی مجروح شده را به قتل می رساندند. وی طی مصاحبه ای با شبکه اول سیمای روسیه بعد از بازگشت به مسکو گفت: من خودم شاهد بودم که دو نفر از نظامیان مجروح را به قتل رساندند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: راديو محلي اوستياي جنوبي اعلام كرد يك سرباز آمريكايي در اوستياي جنوبي به اسارت نيروهاي ارتش روسيه درآمد. به گزارش فارس به نقل از راديو محلي "اوسِت"، يك سرباز مزدور آمريكايي به همراه يگان گرجي در اوستياي جنوبي دستگير شد. افراد اين يگان در حومه روستاي "زار" پس از يك درگيري شديد به اسارت درآمدند. پيش از اين نيز در ميان اجساد گرجي‌ها در اوستياي جنوبي، اجسادي پيدا شده بودند كه از نشانه‌هاي ظاهري آنها از جمله رنگ پوست بدن، مشخص بود كه از اتباع كشورهاي خارجي هستند. همچنين سرهنگ "جان دوريان" سخنگوي فرماندهي آمريكا در اروپا نيز اعلام كرده بود: ما در حال حاضر شمار مربيان نظامي خود را در گرجستان به 100 تن رسانده‌ايم. اين مقام بلند‌پايه پنتاگون در عين حال مدعي شد: نيروهاي نظامي آمريكايي مستقر در گرجستان، به هيچ وجه در مناقشه بين گرجستان و روسيه دخالتي ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]اوكراین روسیه را به اخراج كشتی‌های جنگی تهدید كرد[/align]
[align=center]تصویر[/align]
اوكراین ناوهای جنگی روسیه را تهدید به جلوگیری از بازگشت آنها به پایگاه‌های اولیه خود در شهر سواستوپول كرد.
به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» وزیر امور خارجه اوكراین روز یكشنبه روسیه را به اخراج كشتی‌های جنگی این كشور از آب‌های سرزمینی خود تهدید كرد. وی در ادامه گفت كه اوكراین بدنبال درگیری‌های گرجستان و روسیه حق دارد كه از بازگشت كشتی‌های جنگی این كشور به پایگاه‌هایشان در بندرگاه سواستوپول اوكراین جلوگیری كند.
در بیانیه‌ای كه در این مورد از سوی اوكراین منتشر شد آمده است اوكراین حق خود می‌داند تا زمانی كه درگیرهای گرجستان و روسیه به پایان می‌رسد جلوی ناوهای جنگی و كشتی‌های دیگر روسیه را كه در درگیری‌های سنگین اوستیای جنوبی شركت داشتند را بگیرد و مانع بازگشت آنها به قلمرو سرزمینی خود شود.
روسیه كه نیروهایش با نیروهای گرجی در اوستیای جنوبی درگیر هستند با اعزام ناوهای خود به محاصره دریایی گرجستان پرداخته است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام نقل به مضون از رسول اکرم (ص) : حکومت ها با کفر می مانند اما با ظلم هرگز.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گرجستان امروز اعلام كرد: در جريان درگيري نيروهاي گرجستاني با روسيه در اوستياي جنوبي، 80 جنگنده روسيه سرنگون و صدها سرباز روسي كشته شدند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ميخائيل ساكاآشويلي" امروز دوشنبه اعلام كرد: بين 80 تا 90 جنگنده روسي سرنگون شده و صدها سرباز روسيه نيز كشته شدند. اين در حالي است كه فرماندهي ارتش روسيه امروز گفت: خسارت جاني ارتش روسيه در اوستياي جنوبي، 18 كشته و 52 زخمي است و چهار جنگنده روسي نيز سقوط كرده است. ژنرال "آناتولي نوگوويتسين"، معاون رئيس ستاد فرماندهي روسيه اظهار داشت: 14 نظامي در جمع مفقود الاثرهاي ارتش روسيه در اين درگيري‌ها هستند. از سوي ديگر "الكساندر لومايا"، دبير كل شوراي امنيت ملي گرجستان امروز اعلام كرد: رئيس جمهور گرجستان امروز يادداشت محتوي "پيشنهادهاي صلح" را به امضا رساند كه مورد حمايت اتحاديه اروپا قرار گرفته و نمايندگان اين اتحاديه آن‌ را به مقامات روسي تحويل مي‌دهند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاري فارس: سفير گرجستان در فرانسه در گفت‌وگوي اختصاصي با يك شبكه فرانسوي اعلام كرد، گرجستان در پي تحريكات روسيه در منطقه مجبور به مداخله نظامي شد. به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني "فرانس24"، "ماموكا كوداوا" سفير گرجستان در فرانسه اعلام كرد: «به نظر ما واكنش روسيه به بمباران روستاهاي گرجستان نه تنها نامناسب بود بلكه تبعيض‌آميز نيز بود و در واقع به نوعي حاكميت و تماميت ارضي گرجستان را نقض كرده است.» وي افزود: «نيروهاي گرجي بمنظور پاسخگويي به تحريكات روس‌ها و در راستاي حمايت از غيرنظاميان مستقر در منطقه به آنجا اعزام شدند.» سفير گرجستان در ادامه خاطرنشان كرد: «اين كاملا طبيعي است كه شهروندان مناطقي كه جنگ و درگيري در آن واقع شده، از شرايط موجود رضايت نداشته باشند. ما از اتحاديه اروپا و سازمان امنيت و همكاري اروپا تقاضا داريم تا در درگيري موجود مداخله و ميانجيگري كنند و به بحران ايجاد شده ناشي از تهاجمات روسيه پايان دهند» كوداوا همچنين درباره اعلام آتش‌بس گرجستان در مقابل تهاجم روسيه گفت: «امكانات گرجستان در مقابل تهاجم و تجاوز روس‌ها محدود است. گرجستان 5 ميليون جمعيت و تنها 30 هزار نظامي دارد كه با اين تعداد كم نظاميان قادر نيست در مقابل قدرت نظامي بالاي روسيه مقاومت و ايستادگي كند.» وي تصريح كرد: «روسيه در تلاش است تا تمامي قوا و نيروي خود را در جهت نابودي گرجستان به كار گيرد و در اين راستا با بي‌توجهي و بي‌تفاوتي كامل نسبت به نظاميان و غيرنظاميان در حال تخريب زيرساخت‌هاي كشور ماست. روس‌ها در تصرف و اشغال گرجستان شيوه شوروي را در پيش گرفته‌اند.» اين سفير گرجي در پايان يادآور شد: « گرجستان به هيچ وجه قادر نيست از لحاظ نظامي در مقابل روسيه ايستادگي كند. روس‌ها چه از لحاظ قوا و توان نظامي و چه از لحاظ تجهيزات و تسليحات نظانمي به مراتب قدرتمندتر از ما هستند. بنابراين در چنين شرايطي اين جوامع بين‌المللي هستند كه بايد به اين جنگ پايان دهند چرا كه روسيه هنوز به خودي خود معنا و مفهوم طرح صلح اتحاديه اروپا را درك نكرده است.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گرجستان اعلام كرد: روسيه يك ناو اين كشور را در آب‌هاي درياي سياه غرق كرده و سحرگاه امروز نيز يك پايگاه نظامي و تاسيسات رادار نزديك پايتخت اين كشور را هدف بمباران هوايي قرار داده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "شوتا يوتياشويلي"، سخنگوي وزارت كشور گرجستان گفت: شهر "گوري" از عصر ديروز مورد بمباران شديد جنگنده‌ها و توپخانه‌هاي نيروهاي روسي قرار گرفته و اطلاعاتي نيز در دست است كه تانك‌هاي روسي براي حمله جديد نزديك مي‌شوند.
وي افزود: پايگاه نظامي شهر گوري و پايگاه "ماونت ماخاتا" مورد حمله روسيه قرار گرفته است كه با حمله نيروهاي گرجستان به پايگاه‌هاي روسي پاسخ داده مي‌شود.
اين در حالي است كه نيروي هوايي روسيه يكشنبه به اهدافي در پايتخت گرجستان حمله كرده كه از جمله آن حمله به فرودگاه نظامي در حومه شهر تفليس بود.
از سوي ديگر نيروهاي گرجستاني مستقر در عراق نيز كه مركب از هزار سرباز هستند براي تحكيم قدرت ارتش در درگيري‌هاي اوستياي جنوبي به كشورشان بازگشتند.
وزارت كشور گرجستان اعلام كرد كه نيروي هوايي روسيه در حمله به فرودگاه نظامي، فرودگاه بين‌المللي تفليس را نيز هدف قرار داده اما مسكو تاكيد كرده كه مناطق غيرنظامي را مورد حمله قرار نداده است.
"كاها لومايا"، مشاور شوراي امنيت ملي گرجستان نيز گفت: كشورش با خطر جنگ مستقيم و فراگير روسيه روبه‌رو است و مسكو بيش از 300 تانك با پشتيباني نيروها و سلاح‌هاي سنگين به گرجستان اعزام كرده و 9 ناو خود را نيز به سواحل اين كشور فرستاده است.
اين تحولات پس از چند ساعت از غرق شدن يك ناو گرجستان توسط نيروي درياي روسيه به وقوع پيوست.
وزارت دفاع روسيه اظهار داشت: دو ناو جنگي گرجستان قصد حمله به ناو جنگي روسيه را داشتند كه با شليك آتش روبه‌رو شدند و به غرق شدن يكي از آنها منجر شد.
وزارت دفاع روسيه مكان وقوع درگيري را ذكر نكرد اما نيروي دريايي روسيه در بندرگاه‌هاي گرجستان محاصره دريايي ايجاد كرده است.
مقامات گرجستان اطلاعات ضد و نقيضي درباره عقب‌نشيني كامل نيروهايشان از اوستياي جنوبي اعلام مي‌كنند.
ستاد فرماندهي نيروهاي صلحبان روسيه گفت: گرجستان عليرغم اعلام آتش‌بس يكجانبه همچنان به شليك آتش به سوي تسخين‌والي، مركز اوستياي جنوبي ادامه مي‌دهد.
مسكو اعلام كرده آتش‌بس را به شرط خروج كامل نيروهاي گرجي از اوستياي جنوبي مي‌پذيرد.

منبع : خبرگزاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گرجستان امروز اعلام كرد: در جريان درگيري نيروهاي گرجستاني با روسيه در اوستياي جنوبي، 80 جنگنده روسيه سرنگون و صدها سرباز روسي كشته شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ميخائيل ساكاآشويلي" امروز دوشنبه اعلام كرد: بين 80 تا 90 جنگنده روسي سرنگون شده و صدها سرباز روسيه نيز كشته شدند.
اين در حالي است كه فرماندهي ارتش روسيه امروز گفت: خسارت جاني ارتش روسيه در اوستياي جنوبي، 18 كشته و 52 زخمي است و چهار جنگنده روسي نيز سقوط كرده است.

من اينو از اخبار شنيدم كلي خنديدم ! آخه يكي نيست به اون يارو ساكاشويلي نادون بگه ميخواي آمار الكي بدي حداقل اينقدر تابلو نگو ! از همين جملش ميشه فهميد چرت و پرت گفته !( چيزي حدود 80 تا 90 جنگنده روسي سرنگون شدند ! حدود نداره يا 80 تا يا 90 تا )
دو تا كشور ده ها سال باهم ميجنگند فقط 20 تا 30 جنگنده سقوط ميكنند من نمي دونم چجوري گرجستان 3روزه 80 تا 90 جنگنده روسي رو سرنگون كرده ! اگه بين آمريكا و روسيه هم جنگ بشه اينقدر جنگنده سقوط نمي كنند !

اين گرجي ها بدجوري كم اوردن ! دست به دامن آمريكا و اروپا شدند اما اينكارا بي فايده است !
برخي از كارشناسان از احتمال اشغال گرجستان بدست روسيه خبر مي دهند ! همينطور گفته مي شود ديميتري مدودوف در حال بازي با گرجستان است و در جنگ با آنها مدارا مي كند در صورتي كه اگر اراده كند مي تواند گرجستان را با خاك يكسان كند و اگر پوتين به جاي مدودوف بود خيلي شديد تر با گرجستان مقابله ميكرد !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا كنه جنگ تموم شه ولي خودمونيم آمريكا بد جوري ترسيده اسراييل هم كه صادراتشو به گرجستان قطع كرد گرجستان كه با روسيه هم مرز هست كه تهديدي واسه روسيه محسوب نميشه من نفهميدم چرا همچين كار وحشتناكي با كشورش كرد بد جوري كم آورده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.