hightech

اخبار سایبر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان میتوانید در این تاپیک اخبار مرتبط با جنگهای سایبر را پست کنید.

توجه کنید که تنها اخبار مهم را بصورت تاپیک مستقل ارسال کنید و مابقی اخبار را بصورت پست در همین تاپیک قرار دهید.

عنوان پست خبری را هم با رنگ قرمز بنویسید تا از سایر پستها متمایز باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزير دفاع آمريكا رسما دستور ايجاد يك فرماندهي نظامي جديد اينترنتي را كه تلاش‌هاي پنتاگون براي دفاع از شبكه‌ها و انجام نبرد اينترنتي را هماهنگ خواهد كرد، صادر كرد.
در يك نامه سه صفحه‌يي كه به امضاي رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا رسيد، آمده است كه فرماندهي استراتژيك آمريكا طرح‌هاي تاسيس يك زير مجموعه فرماندهي را آغاز و آماده اجراي يك طرح تا اول سپتامبر باشد و شروع عمليات اوليه به بعد از ماه اكتبر موكول نشود.
مقامات گفته‌اند كه فرماندهي جديد در مريلند واقع خواهد شد و كاملا آماده‌ي عمليات تا پايان سال آتي است.
رابرت گيتس در اين نامه اظهار داشت كه وي در حال توصيه اين مطلب است كه ژنرال كيت الكساندر مدير آژانس امنيت ملي همزمان با مسووليت‌هاي كنوني‌اش، هدايت اين فرماندهي را به دست بگيرد. اين سمت در آينده براي يك [b]ژنرال چهار ستاره [/b]در نظر گرفته خواهد شد.

وي افزود كه فرماندهي جديد بايد قادر به هماهنگ كردن تاثيرات جنگ در سطح محيط امنيت جهاني و تامين حمايت از مقامات غير نظامي و شركاي بين‌المللي باشد.
اين فرماندهي به جاي هزاران نفر،‌ احتمالا صدها تن پرسنل خواهد داشت.
آغاز فعاليت محتاطانه اين يگان نظامي جديد بيانگر نگراني پنتاگون از اين نگرش است كه ارتش بخواهد كنترل شبكه‌هاي كامپيوتري كشور را به دست بگيرد.
لين اظهار داشت: تمركز اين فرماندهي روي 15 هزار شبكه ارتش و هفت ميليون كامپيوتر آن و توجه به اين كه فرماندهان در جنگ‌ها به آن كامپيوتر‌ها احتياج دارند، است.
به گفته وي‌، ارتش بايد بتواند به هر گونه نفود و حمله واكنش بدهد.
اعضاي مجلس نمايندگان و سنا در حال كار روي اين قانون با هدف تقويت هماهنگي اينترنتي كشور هستند.

ايسنا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک خوبیه منم ادامش میدم:
[color=red] روابط عمومی مرکز بررسی جرائم سازمان یافته
حملات هکری تروریست های مجازی به سایت گرداب
[/color]
پس از انتشار عکس های برخی از آشوب طلبان در سایت گرداب و شناسایی تعدادی از آنها بنظر می رسد گردانندگان و عوامل اصلی این جریانات از این موضوع هراسان شده اند و با اجیر کردن تعدادی از هکر های آمریکایی و کانادایی برای جلوگیری از انتشار سایر تصاویر اغتشاش طلبان حملاتی را به وب سایت و ایمیل گرداب آغاز نموده اند.

خوشبختانه تیم فنی سایت گرداب از پس این حملات بر آمده و مشکلی برای سایت پیش نخواهد آمد اما هموطنانی که قصد تماس با سایت را دارند برای اطمینان از ارسال مطالبشان فعلا از بخش تماس با ما در سایت گرداب به آدرس http://www.gerdab.ir/fa/pages/contact.php و یا پیامگیر صوتی و فکس مرکز بررسی جرائم سازمان یافته به شماره 33219370 الی 4 استفاده نمایند.

ضمنا گزارش تکمیلی فعالیت ضد قانونی این هکر ها که از حمایت پلیس آمریکا (FBI) نیز برخوردار هستند بزودی در سایت گرداب منتشر خواهد شد.
منبع گرداب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر صرفآ يک ترجمه است و به هيچ وجه بيانگر نظر شخصي مترجم نمي باشد)

روز دوشنبه، سايت هايي که وابسته به دولت، رئيس جمهور محمود احمدي نژاد و رهبر اعظم ايران آيت الله علي خامنه اي بودند، بعد از اقدامات عليه موضع دولت ايران مورد حمله آفلاين قرار گرفتند. اين ابزار طوري طراحي شده تا اين وب سايت ها با ترافيک سنگين مواجه شوند.
اين نوع حمله که به عنوان حمله تکذيب سرويس (dos) شناخته شده است، تبديل به يک ابزار اعتراض سياسي استاندارد شده است و بوسيله معترض هاي اصول گرا در رويدادهاي مختلف سايبر در چند سال اخير به کار گرفته شده است. براي نمونه، رويدادهاي استونيا در سال 2007 و جورجيا در سال گذشته.
اقدامات اخير، معترضين عليه دولت را تشويق کرده است که از ابزارهاي رفرش کننده خودکار صفحات وب نظير pagerboot.com ، براي ضربه زدن به کارکرد سايت دولت استفاده کنند. اما آنها همچنين ابزارهاي سنتي dos را گسترش داده اند. يک ابزار مشابه که BWraeper ناميده مي شود، به يک انجمن گفتگوي ورزشي در روز دوشنبه ارسال شده است. بقيه حملات بوسيله توييتر و وبلاگ ها شروع شده است و بوسيله اقداماتي در ايالت متحده حمايت مي شود.
دانچو دنچو (dancho danchev) ، يک مشاور امنيتي که راجع به اين ابزار در وبلاگ اش صحبت کرده، اظهار داشت "صحنه نبرد با هدف گرفتن کاربران بين المللي آغاز شد و تنها با هدف گيري اصلي سربازان ايراني مقايسه مي شود. داوري بوسيله تاثيرات منبع يابي ازهام مردم انجام مي شود. آنها گروهي از سايت ها را به عنوان هدف مختل کردند".
دنچو 12 سايت را که حملات مخفي از آنها آغاز شد برشمرد که شامل ديگر واسطه هاي خبري است، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستري، پليس بين الملل و وزارت داخلي.
دنچو بوسيله يک پيام فوري اظهار داشت "در پاسخ به حملات، سرپرست سايت هاي خبري ايراني، فارس نيوز يک قسمت از کدي را به سايت اضافه کرد که حملات را به سايت هاي مخالف باز مي گرداند".
"ظاهرآ آنها فکر مي کنند که حمله کننده ها، تا زماني که کدها به صورت مخفي بارگزاري مي شوند نمي خواهند متوقف کنند". او اضافه کرد "هرچند آنها حمله را متوقف نکرده اند".
حملات در هر دو طرف دعوا رخ داده است. ماه گذشته ايران دسترسي به فيس بوک را مسدود کرد، ظاهرآ براي آنکه از تقابل راي دهندگان بوسيله استفاده از سرويس شبکه جمعي جلوگيري شود تا در راي گيري هفته گذشته کانديداهايشان را ترويج کنند. همچنين يوتيوب و بي بي سي گزارش داده اند که مسدود شده اند. سرويس ماهواره بي بي سي هم در اين کشور مسدود شده است.
بنابر شرکت مانيتورينگ شبکه، Renesys ، سرويس اينترنت عمومي در ايران، نيز شکسته شده بود، البته براي مدت کوتاهي.
صدها هزار معترض براي اعتراض به نتايج راي گيري رياست جمهوري هفته گذشته، در ايران به خيابان ها ريخته اند. معترضين ادعا کرده اند که کانديداي آنها، مير حسين موسوي، شکست خورده، زيرا راي گيري بوسيله دولت تصحيح شده است.
اگر چه بوسيله تعدادي کاربران ايراني غير قابل دسترس گزارش شده است، توييتر به عنوان منبع اصلي اطلاعات در رابطه با اعتراضات پديدار شده است و شروع به کسب اعتبار در شبکه هاي تلويزيوني مانند سي ان ان بوسيله حمايت ايالت متحده کرده است.
فرشاد نیکومقام
http://www.gtpland.com/news,810

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر دوستان فقط لینک دقیق منبع فراموش نشه.

درباره حملات دی داس به سرورهای ایرنا و فارس و صدا و سیما ... بجز مسئولین خبرگزاری فارس که سریعا مقابله به مثل کرده و اعلام نشده چکار کردن ولی اولین راه که به ذهن میرسه افزایش قدرت سخت افزاری سرور تاثیر حمله رو کاهش دادن اما سایتهای دیگه بخصوص صدا و سیما خیلی ضعیف عمل کردن طوری که همش داون بود!

راههای مختلفی هم برای جلوگیری از حملات داس وجود داره از جمله مولتی سرور که میزان کل لود رو بین چند تا سرور تقسیم کنه یا نصب پروتکشنهای دی داس که درخواستها بعد از چند فیل*تر به سرور برسن یا نصب فایروال هوشمند که فوری بلاک کنه ولی نیاز به پهنای باند زیادی هست چون با اینکه حمله بلاک شده اما پهنای باند هنوز در مصرفه! یه راه هم که خودم تقریبا تست کردم کش سرور هست میشه حملات سبک و متوسط رو باهاش خنثی کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا سعید این روشا قدیمی شده (هرچند که خودم با همین روش زمانی که حواسم نبود بلوکه شدم) معمولن هکر ها چندین ای پی برای خود شون می خرند تا فرار کنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر تعداد آی پی میخان بخرند برای یک فایروال قوی کاری نداره همش رو بلوک میکنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا ميشه لطف كنيد براي من بيسواد تو علوم رايانه يه خورده بيشتر توضيح بديد تا ما بيشتر بياييم تو باغ به ظاهر مبحث جالب توجه اي باشه icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مركز بررسي جرايم سازمان يافته، يكي از مراكز وابسته به فرماندهي پدافند سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است؛ براي آشنايي عموم مردم خود را معرفي كرد.

به گزارش مركز جرايم سايبري سپاه پاسدارن، وظيفه اين مركز نظارت و بررسي جرايم سازمان يافته تروريستي، جاسوسي، اقتصادي و اجتماعي در فضاي مجازي مي‌باشد كه با همكاري و هماهنگي ساير حوزه‌هاي اطلاعاتي و قضايي در جهت بررسي تهديدات و آسيب‌هاي شبكه جهاني اينترنت و ساير فناوري‌هاي نوين از توان فني و اطلاعاتي كارشناسان سپاه پاسدارن و ساير متخصصين بهره‌گرفته و طبق اصل 150 قانون اساسي در راستاي نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن فعاليت مي‌كند.

رشد قارچ‌گونه جرايم سازمان يافته بين‌المللي و سوء استفاده از بستر اينترنت و ساير سامانه‌هاي ارتباطي در جهت انجام اقدامات تروريستي، جاسوسي اينترنتي، پولشويي، و تخريب نظام فرهنگي و اجتماعي جامعه و هتك حرمت و توهين به مقدسات ديني و ارزش‌هاي انقلابي از دلايل راه‌اندازي مركز بررسي جرايم سازمان يافته در سال 1386 به منظور شناسايي و برخورد با جرايم مذكور با هماهنگي قوه قضائيه جمهوري اسلامي بوده است

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=53679

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله چرا که نشه
بحث سر حملات تکذیب سرور یاddosهست که با اون سایت مشغول می شه وکاربر در صورت ورود با هشدار برخورد می کنه ونمیتونه سایت رو ببینه همین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين خبر رو توي هوافضا بود يا صنايع هوايي ! icon_cheesygrin نميدونم كدوم ولي خوندم !


گويا دارپا تلاش ويژه اي براي وارد شدن به اين محدوده فركانسي آغاز كرده !
فكر كنم برادرا بدونند كه يعني چي ! اگر موفق بشند !

با وجود پيچيده گي هاي بالا بايد قطعات مدارات ويزه اين محدوده ساخته بشه و در صورت موفقيت سالها انحصار اطلاعاتي فركانسي و بدون مشكل در برابر اقدامات متقابل خواهند داشت !

در صورتي كه بيسيم و يا رادار در اين محدوده ساخته بشه به سختي ميشه وجود سيگنال رو حدس زد آشكار كرد و تا زماني كه اين تكنولوژي به عموم نرسه هيچ تدبير متقابل الكترونيكي نميشه براش در نظر گرفت ....


----
بايد وزارت شروع كنه به كار برروي چنين سيستمهايي واگر نه كليه قابليتاي دفاع الكترونيك ما در آينده با مشكل جدي روبرو خواهد شد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش تیم رصد سایبر سایت میلیتاری یک گروه هکری عربستانی با نام S4udi-S3curity was here که قبلا هم با گروه امنیتی ایرانی اشیانه در گیری بر سر سرور های شیعیان پیدا کرده بود سایت havadaran.net که منتسب به هواداران اقای موسوی بود هک کرد البته به دلیل مسدود بودن سایت توسط (ف %$ی *لت%ر) این سایت مشاهده نمی شد و من فقط از طریق جستجو گر امریکایی گوگل از این ماجرا خبر دار شدیم سعی می کنم بیانیه اونها رو گیر بیاورم ومنتشر کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هكر نابينا به 11 سال زندان محكوم شد

يك نوجوان نابيناي آمريكايي به جرم نفوذ به شبكه تلفن و ايجاد مزاحمت براي بازرس وريزون كه پرونده اي عليه وي ايجاد كرده بود به بيش از 11 سال زندان محكوم شد.
به گزارش سرويس فن آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين هكر 19 ساله جزء گروه هكرهاي بين المللي بود كه با برقراري تماس هاي جعلي با شماره تلفن اضطراري 911 در سراسر آمريكا، افراد مورد نظر خود را با فرستادن گروه ضربت پليس به درب خانه هايشان مورد آزار قرار مي دادند و گاهي شماره تلفن قربانيانش را قطع يا به تماس آن ها گوش مي كردند.
در يكي از اين موارد يكي از هكرهاي اين گروه در تماس با 911 وانمود كرده بود از شماره تلفني در آلوارادوي تگزاس تماس مي گيرد و گروگان دارد و اعضاي خانواده اش را به قتل رسانده است.
اين هكر نوجوان كه به هكر كوچك معروف است در سن 14 سالگي در فعاليت هك بين المللي دست داشت و تا سال گذشته به فعاليت مشغول بود و با استفاده از فن آوري اسپوفينگ، وانمود مي كرد تماس هايي كه انجام مي دهد از خانه قربانيان است.
بر اساس اين گزارش بيش تر اعضاي اين گروه محكوم و مجازات آن ها تعيين شده بود اما طولاني ترين مجازات به اين هكر داده شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هكرهاي تركيه يي به سرورهاي ارتش آمريكا نفوذ كردند


هكرهايي كه پايگاه اصلي فعاليت آن ها از تركيه بود با رخنه به سرورهاي اينترنتي ارتش آمريكا، ترافيك وب سايت هاي آن را به صفحه هاي ديگر از جمله صفحه هاي حاوي پيام هاي ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي هدايت كردند.

به گزارش بخش خبر تراشه از ايسنا، طبق گزارش اينفورميشن ويك، اين هكرها كه تحت گروهي با نام m0sted فعاليت مي كنند در 26 ماه ژانويه به سروري كه در كارخانه مهمات سازي مك آليستر ارتش آمريكا در اوكلاهما واقع بود، رخنه كرده و كاربراني را كه قصد بازديد از وب سايت MCAAP را داشتند به صفحه اي هدايت كردند كه در آن به تغييرات جوي اعتراض شده بود.

همچنين همين گروه در 19 ماه سپتامبر 2007 به سرور وب سايت USACE ارتش آمريكا نفوذ كردند و بازديدكنندگان آن را به m0sted.com هدايت كردند كه در آن زمان حاوي پيام هاي ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي بود.

به اعتقاد محققان، حمله تزريق SQL براي بهره برداري از آسيب پذيري در پايگاه داده سرور SQL مايكروسافت مورد بهره برداري اين هكرها قرار گرفته است تا دسترسي به سرورها فراهم شود.

بر اساس اين گزارش، معلوم نيست اطلاعات حساسي به دست هكرها افتاده است يا خير. بازرسان وزارت دفاع آمريكا و سازمان هاي ديگر در تلاش براي پي بردن به هويت هكرها اطلاعاتي را از گوگل، مايكروسافت، ياهو و ISPهاي ديگر درخواست كرده اند؛ اين گروه با استفاده از روش تزريق SQL وب سايت سازمان ملل را در سال 2007 هك كرده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.