00Amin

جنگنده -بمب افکن هورتن /گوتا اچ .او-229 / جی .او -229 ( Horten Ho 229/Gotha Go 229 )

Recommended Posts

[quote][quote]اما اشتباهی که کرد حمله شوروی بود. آلمان تا زمانی که به شوروی حمله نکرده سریعا در حال پیشرفت بود و شاید می تونست به خاک آمریکا هم حمله کنه[/quote]

[quote]اصلاح مي كنم اشتباه اونها اين بود كه تو زمستون از طريق سيبري به شوروي حمله كردن و همين سرما عامل شكست اونها شد اگر تو هواي گرم حمله ميكردند الان معلوم نبود وضعيت جهان به چه كونه بود[/quote]

اتفاقا اون حمله تو همون شرايط لازم بود چون طبق آخرين اطلاعات منتشر شده كه سعيد هم رو سايت قرارشون داده ارتش شوروي در حال تهيه‌ي قوا جهت حمله به نازيها بوده و آلمان در واقع پيشدستي كرده! البته شايد ميشد با پياده كردن يه سياست حقه روس‌ها رو گول زد و جلوي حملشون رو گرفت مثل كاري كه صفوي‌ها در قبال عثماني انجام دادند. ولي هيتلر اين كار رو نكرد!
اما اشتباهات بزرگ هيتلر بود كه باعث بدبختي قواي آلمان شد! اين خودخواه حرف فقط حرف خودش بوده و اصلا به نظرات تاكتيكي ژنرالهاش گوش نميكرده! نمونش دستور عدم عقب نشييني بعد از حمله به استالينگراد! icon_cheesygrin
كلا حيف آلمانيهاي باهوش با اون رهبر احمق!!!! icon_cheesygrin

البته يه چيزي هم هست! دكتر شريعتي ميگه:
خدايا به من كمك كن تا پيش از اينكه درباره‌ي راه رفتن كسي قضاوت كنم اندكي با كفش‌هاي او راه بروم! icon_cheesygrin[/quote]
این اطلاعات (اگر صحیح بوده باشه) بازهم نشانگر اشتباه هیتلره اگر شوروی به آلمان حمله می کرد شانس پیروزی آلمان بیشتر بود
آلمان ابتدا به روسیه حمله کرد و با توجه به وضعیت جغرافیایی و سرد روسیه نیرو اش را از دست داد و در مقابل حمله متاقبل شوروی توانی براش نمونده بود اما در صورت حمله شوروی می تونست با تمام قوا دفاع کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كه به روسيه حمله كرد درست بود

اشتباه اين بود كه طبق نظر ژنرال هاش همون اول به مسكو حمله نكرد كه كارشو تموم كنه و به سمت شمال رفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حامد جان من هم منظورم يو دو بود اشتباه نوشتم
جريان حقه شاه عباس و عثماني رو يكي برامون بگه لطفا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اين كه به روسيه حمله كرد درست بود

اشتباه اين بود كه طبق نظر ژنرال هاش همون اول به مسكو حمله نكرد كه كارشو تموم كنه و به سمت شمال رفت[/quote]
با این تشتت آراء در تایپیک اگر ما مشاور هیتلر بودیم همون فرانسه رو هم نمی تونست بگیره icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تورو خدا نگا کن! تاپیک چیه بحث چیه! icon_cheesygrin
بابا برید تو کف این نازی ها بمونین چیکارا که نکردن!
واقعا برای شکست نازی ها متاسفم! کسایی که هیتلر رو احمق میدونن زندگی نامشو بخونن!
من با تمام وجود بهش احترام میزارم! برای مردم کشور جنگید و میخواست دنیارو بگیره!
این هوا پیما باعث بوجود اومدن ترح ئله b2 شد که الان در آسمان خدایی میکنه! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کسایی که هیتلر رو احمق میدونن زندگی نامشو بخونن![/quote]

اتفاقا بنده كتبي در رابطه با سقوط آلمان خوندم. علت اصلي شكسته‌شدن خطوط دفاعي آلمان عدم توجه هيتلر به نظرات ژنرال‌هاش بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]کسایی که هیتلر رو احمق میدونن زندگی نامشو بخونن![/quote]

اتفاقا بنده كتبي در رابطه با سقوط آلمان خوندم. علت اصلي شكسته‌شدن خطوط دفاعي آلمان عدم توجه هيتلر به نظرات ژنرال‌هاش بوده.[/quote]
من نگفتم دلایل سقوط آلمان! گفتم در باره زندگیش که کی بوده و چه جوری به اینجا رسیده.... واقعا تحسین بر انگیزه اراده این مرد! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام ، سرنوشت تانکهای غول پیکر نازیها چی شد ؟ پیداشون کردن؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با وجود جنایاتی که آلمان ناازی انجام داد نمی توان از پیشرفت های خارق العاده آن ها چشم پوشی کرد. بی دلیل نیست که در ایران شاهد بسیار افرادی هستیم که صرف نظر از جنایات نازی ها شیفته ان ها هستند.

اگر در کشور ما هم نیرو های متخصص با زیرکی و سیستمی خاص به کار گماشته شوند می توان بدون وقفه و با سرعت خارق العاده به جلو پیش رفت.متاسفانه امروزه در کشور ما به مؤسسه بین‌المللی اطلاعات علمی،ISI توجه زیادی می شود و برای بالارفتن رتبه ایران دانشجویان را به تحقیق و نوشتن مقاله برای این موسسه می گمارند تا تنها چیزی که نصیبمان شود یک رتبه باشد.
مؤسسه بین‌المللی اطلاعات علمی تنها یک موسسه استعماری است که از توانایی دانشجویان کشورهای مختلف برای حل کردن مسائل علمی موجود در کشور های توسعه یافته استفاده می کند در حالی که حاصل این مقالات برای کشورهای توسعه نیافته هیچ و پوچ است چون اصلا صنایع پایه قوتی ندارد و به آن حد نرسیده.

بهترین کار و علمی ترین کار برای رفع بلا و شروع واقعی پیشرفت خارج شدن از این بازی استعماری و تاسیس سازمان اطلاعات علمی ایران است.سازمانی که به دانشجویان سراسر کشور از هر دانشگاهی طرح های پروژه ای برای حل مسائل پیش رو در صنایع خودمان ارائه کند که محصول این مسئله چرخ های صنعت و پیشرفت کشور را به حرکت در خواهد اورد و در کوتاه مدتی روی آلمان نازی را هم در پیشرفت علم کم خواهیم کرد.(باور کنید با توجه به جمعیت جوان و با استعداد ایران پیشرفت خارق العاده در کمترین زمان کاملا ممکن است)


اما ببا سیاست های کنونی....خیر نمی شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما ایده ابتکاری بود اون زمان البته شاید در عمل موفقیت چندانی کسب نمیکرد ولی طرح مهمی بود که نتیجه اون رو طی چند مرحله در بی2 آمریکای مشاهده میکنیم.

اما درباره دلایل شروع جنگ و حمله پیش دستانه آلمان به شوروی! یک سال و نیم قبل بحثی مشابه در سایت بود که پستی به شرح زیر دادم. گمان نکنم نیاز به توضیح اضافی باشه و بحث به موضوع تاپیک هم چندان مربوط نیست پس اگر مایل بودید میشه در تاپیکی جداگانه ادامه داد.

[quote]نگاهی به توان نظامی آلمان و شوروی

ارتش شوروی در خلال پاکسازیهای گسترده استالینی در سال 1937 جزو ارتشهای ضعیف محسوب میشد که حتی نتوانست فنلاند را شکست دهد! این ارتش با از دست دادن هزاران افسر ارشد از ضعف فرماندهی رنج میبرد. ولی این روند با شکست از فنلاند تغییر کرد و به دستور استالین ارتش در مدت دو الی سه سال بازسازی و قدرت سابق را بدست آورد. شوروی در یک ژانویه 1939 توان نظامی زیر را داشت:

بیش از 131 لشکر
2.5 میلیون سرباز
56 هزار توپ و خمپاره انداز
21 هزار تانک
7700 هواپیما

که این تعداد ظرف دو و نیم سال در تاریخ 22 ژوئن 1941 بصورت زیر درآمد:

بیش از 316 لشکر
5.8 میلیون سرباز
117 هزار توپ و خمپاره انداز
26 هزار تانک
18700 هواپیما

توان رزمی شوروی هم در مرزهای غربی بدین صورت بود ( 22 ژوئن 1941 ):

190 لشکر
3.3 میلیون سرباز
60 هزار توپ و خمپاره انداز
16 هزار تانک
10700 هواپیما

در برابر توان نظامی عظیم شوروی که مسلما برای یک جنگ بزرگ تدارک دیده شده بود آلمان در نظر داشت با توان زیر تحت قالب عملیات بارباروسا به شوروی حمله کند:

166 لشکر
4.3 میلیون سرباز
43 هزار توپ و خمپاره انداز
4100 تانک
4800 هواپیما

با یک نگاه ساده و توجه به استراتژی طرفین میتوان به شانس کم آلمان در صورت از دست دادن زمان پی برد. ارتش آلمان تقریبا هیچ اطلاعاتی از استعداد نظامی شوروی نداشت! و تنها نیمی از توان غربی شوروی را کل توان آن تصور میکردند! ژنرالهای آلمانی معتقد بودند شوروی کمتر از 10 هزار تانک دارد اما بعد از حمله مشخص شد شوروی دارای بیش از 20 هزار تانک است! در برابر این رقم وحشتناک ( که در آن زمان غیرقابل تصور بود ) آلمان تنها 5200 تانک داشت که 3350 دستگاه از این تعداد به جبهه شرق فرستاده شد و با کمک متحدان آلمان به 4100 دستگاه رسید. توان زرهی شوروی 5 و هوایی آن 2 برابر آلمان و متحدان بود! با آسودگی خیال استالین از عدم درگیری با ژاپن و گسیل میلیونها نیروی ارتش از خاور دور به مسکو ، استالینگراد و ... آلمان در سراشیبی شکست قرار گرفت.
در 2 دسامبر 1941 لشکر 4 زرهی پانزر موفق شد تا 24 کیلومتری مسکو نفوذ کند اما با دو دشمن بزرگ روبرو شد! اول سرمای بسیار شدید و دوم مواجه با بیش از یک میلیون نفر مدافع شهر! عامل سرما و توان برتر شوروی که چند هفته بیشتر از جمع آوری آن نمیگذشت باعث تلفات 155000 نفری سپاه مرکز آلمان شد و در 5 دسامبر با پاتک سنگین شوروی به استعداد 500000 نفر آلمانها 200 مایل عقب رانده شدند!
نبرد مسکو که از 2 اکتبر 1941 الی 7 ژانویه 1942 ادامه یافت باعث عقب نشینی کامل آلمان از جبهه مرکز و وارد آمدن تلفات سنگین 250000 کشته و 500000 زخمی بدان شد!

ارتش آلمان زمانی به مسکو رسید که دیگر توان پیشروی نداشت![/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم موافقم
منتهي مشكل اينجاست اون اشخاصي كه ميدونن متاسفانه هيچ كاره هستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آلمان در زمان جنگ تجهیزات مخربی (تسلیحات شیمیایی ) در دست داشت ولی از استفاده ی آن ها خود داری می کرد چون فکر میکرد اینوری ها هم همونا رو دارن و اگه اینا ازش استفاده کنند اونا هم بر علیه اینا استفاده می کنند شاید اینم یکی از دلایل شکستشون باشه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرما
خود رای هتلر
خستگی
کمیت تجهیزات

فرصت کافی درنتیجه برنامه ریزی و تجهیز مناسب روسیه برای شروع یک جنگ تمام عیار

تمام عوامل و علتهای که دوستان گفتند به نحوی و نسبت خود در شکست المان مستولی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عزيزان طرفداري از يک فاشيست کله شق نکنيد! ناسلامتي ما مسلمان 12 امامي و مستقل هستيم و حق هم نداريم بريم دنبال فاشيست،کمونيست نميدونم ليبراليسم اينجور آشغالها! :( هيتلر هم يک حيوان آدم کش بود که توسط ظالمين ديگر به درک واصل شد!! بله اينو منم قبول دارم که توسط همين جنگ جهاني اول و دوم علم در مدت 100 سال مثل بمب اتم منفجر شد و همه جارو با تشعشعات علم آلوده کرد! :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.