Electro_officer

Hyuga ناو هلیکوپتربر ژاپنی

Recommended Posts

[quote]آيا اين ناو هم همانند ناوهاي هواپيمابر هميشه بايد يك دو جين شناور براي محافظت دور و برش باشه؟[/quote]

تو يه نبرد دريايي اين ناو به عنوان كشتي دريادار فرماندهي يه ناوگروه رو به عهده ميگيره و خوب ساير ناوها از اين ناو حفاظت خواهند كرد چرا كه ارزشمندترين ناو اون ناوگروه محسوب ميشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از پاسختون ممنون ولي من جواب سؤالمو نگرفتم.
منظورم اينه كه همانند ناوهاي هواپيمابر آمريكايي ها «هميشه» دور اين ناو يك اكيپ محافظتي-تداركاتي وجود داره يا نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا شرمنده! دوبار دكمه رو زدم٬ شد دو پست متوالي! لطفاً مديران بيان اين يكي رو پاك كنن. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منظورم اينه كه همانند ناوهاي هواپيمابر آمريكايي ها «هميشه» دور اين ناو يك اكيپ محافظتي-تداركاتي وجود داره يا نه؟[/quote]

ناو هواپيمابرشم «هميشه» دورشو محافظ نگرفته كه! فكر ميكنم اين ناو هم تو هر ماموريتي بخواد بره بايستي ناومحافظ داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا زمان جنگ جهاني دوم كشتي هاي سرفرماندهي عبارت بودند از نبردناوها ولي بعد از جنگ جهاني دوم ناوهاي هواپيمابر و هليكوپتر بر جاي نبردناوها رو گرفتند. اينكه يه كشتي سرفرماندهي توسط چند تاشناور اسكورت بشه بسته به تاكتيكها و استراتژيهاي طرف بكارگيرنده داره و ماموريت نهايي ناوگان. مثلا ناوهاي هواپيمابر زمان شوروي سابق (كيف كلاس فكر كنم اسمشون بود) بسيار مستقل تر از همتاهاي ناتو خود بودند. يا اينونسيبل انگليسي بيشتر يه ناو هواپيمابر ضدزيردريايي محسوب مي شد و تعداد اسكورتهاي به مراتب كمتري از مثلا ناواينترپرايز آمريكايي داشت. اما تعداد دقيق اسكورتها رو در اصل ماموريت محوله مشخص مي كنه. در طي عمليات نيرو ي دريايي فرانسه در خليج فارس در آزادسازي افغانستان ناوهواپيمابر شارل دوگل با 2 تا ناوديگه شركت داشت. يعني تمامي ناوگانشان 3 فروند بود كه نسبت به ناوگان مثلا ششم آمريكا اصلا عددي به حساب نمي آيد(البته از نظر تعداد).
اين ناوهم بايد ببينيم در زمان ماموريت به چند تا ناو همراه نياز داره. عموما اين جور ناوگانها براي يه عمليات هجومي بزرگ به تعداد زيادي همراه نياز دارند. ناوهاي آذوغه بر و تداركاتي؛نفر بر؛ بيمارستاني؛ ناوشكن؛ ناوچه؛ تانكر و...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازهم یک تاپیک عالی دیگه خیلی ممنون.
خوب ژاپنی که دکترین دفاعی ایش فقط دفاع است این غول دریایی رو می خواد چه کار؟
خودمونیما ژاپن هم نیروی دریایی اش خیلی قوی شده ها.
البته ضعف اصلی شون وهنوز دارند اون هم قیومیت امریکاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بازهم یک تاپیک عالی دیگه خیلی ممنون.
خوب ژاپنی که دکترین دفاعی ایش فقط دفاع است این غول دریایی رو می خواد چه کار؟ [/quote]
خواهش ميكنم قابل شما رو نداره...
بغل يكي از گوش‌هاي ژاپن كره‌ي شمالي هست با حدود 80 زيردريايي ريزودرشت و بغل گوش ديگش چين هست كه سرمايه‌گذاري سنگيني روي پروژه‌هاي زيرسطحي كرده و نتيجتا صاحب يه ناوگان سطح بالا از لحاظ كمي و كيفي شده.
با اين اوضاع به نظر شخص بنده ژاپن حداقل 5 فروند از اين دسته شناورها بايستي داشته باشه....!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب ژاپنی که دکترین دفاعی ایش فقط دفاع است این غول دریایی رو می خواد چه کار؟
...
البته ضعف اصلی شون وهنوز دارند اون هم قیومیت امریکاست.[/quote]
ژاپن به علّت آن چه در پايان جنگ دوم جهاني رخ داد از داشتن ارتش(توسط گروه متفقين=بعد ها سازمان ملل) به طور مدّت دار منع و محروم شد. امّا حالا كه آن مدّت سپري شده ٬ دوباره فيلشون هواي هندوستان كرده و نخست وزير ژاپن اعلام كرده «لازم است ژاپن در مناقشات بين المللي و خارج از مرزهاي رسمي خود حضور جدي داشته باشد». تو اين چند ساله آمريكا چندين تا از پايگاه هاي برون مرزي خودش رو در ژاپن مستقر كرده بودند و به طور ضمني تأمين امنيت ژاپن رو تقبل كرده بودند.
پس از جنگ جهاني حزب حاكم (به طور طبيعي) از حاميان آمريكا تشكيل شد و گروه ملي گرا و ناسيوناليست به گروه مخالف دولت تبديل شدند. در طول كل اين مدّت حزب حاكم در رأس قدرت قرار داشته و بلا منازع در تمامي رقابت ها ٬ حزب ناسيوناليست ها رو شكست داده امّا اخيراً بر اثر رسوايي هاي پي در پي سران حزب حاكم و افشا شدن فسادهاي گونان آن ها٬ و همچنين بروز بحران اقتصادي و عدم مقابله مؤثر با آن از طرف دولت٬ محبوبيت اين حزب را به طور چشمگيري كاهش داده و پيش بيني مي شود در انتخابات آينده ي پارلماني حزب مخالف دولت حائز اكثريت كرسي شود. پس طبيعتاً طي چند سال آينده دكترين ژاپن تغيير خواهد كرد. امّا همين حزب حاكم هم چندان از غيرت ملّي ژاپني هاي متعصب بي بهره نبوده و در مواردي اختلاف جدي با آمريكا دارند(به خصوص كه در جنگ جهاني بدترين بلاي ممنك رو سر ژاپني ها نازل كردند).حضور ژاپن در پناه آمريكا در مناقشات بين المللي از اين جهت بوده كه ژاپن بتواند كم كم زمينه حضور نظامي خود را ٬پس تهيه ارتش٬ فراهم آورد. كلاً ژاپني ها روحيه جنگ جويي زيادي دارند كه در تاريخ هم مي بينيم كه چين رو به اون عظمت و قدرت٬ فقط دو كشور مي ترساند:مغولستان و ژاپن!
در نتيجه بايد خودمون رو براي ظهور يك نيروي جديد و تأثير گذار با عقايد منحصر به فرد٬ يعني [b][color=red]ژاپن[/color][/b] آماده كنيم. بخصوص كه ژاپن از نظر اقتصادي(از بحران فعلي كه صرف نظر كنيم) بسيار قوي است و چون هيچ ارتشي نداشته ٬ دست به تهيه و تجهيز ارتش خود به جديدترين و كارآمدترين جنگ افزارها خواهد زد كه هيچ سلاح كهنه و قديمي اي در آن جايي ندارد. در اين راه هم از صنعت پيشرفته و علم سرشاري كه دارند بهره زيادي خواهند برد و سعي مي كنند از يك سوراخ(=آمريكا) دو بار گزيده نشوند و اگر چه به استفاده از تسليحات آمريكايي هم روي بياورند٬ باز هم مطمئن باشيد ته دلشون با آمريكا نيستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برخلاف تصور دوستان سیر نظامی شدن مجدد ژاپن سالهاست که شروع شده و در 10 سال پایانی قرن بیستم این کشور جزو 10 کشور برتر جهان از نظر نظامی قرار داشت. کافیه که یه نگاه کوچیک به لیست تجهیزات وادوات ارتش ژاپن در سایت ویکیپدیا بندازید تا ببینید که با چه غول بی شاخ و دمی طرف هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي جالبه من از اين موضوع اطلاع نداشتم... يعني ژاپن مستقل از ايالات متحده تصميم گيري خواهد كرد؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فعالیتهای سیاسی که پس از شکست جنگ جهانی دوم در مردم ژاپن توسط آمریکایی ها دیکته شد تا حدود زیادی اون غرور و حس خودبرتر بینی ژاپنی ها رو گرفته. هر چند که هنوز هم تعدادی آدم میلیتاریست در ژاپن هستند ولی تعدادشون نسبت به ابتدای قرن حاظر خیلی کمتر شده.

بد نیس بدونید که ژاپنی ها تا زمان شکست در جنگ جهانی دوم خودشون رو قوم برگزیده خدایان می دونستند و بقیه آدمها رو اصلا داخل آدم نمی دونستند. این قضیه هم یه قضیه است که ریشه در تاریخ و فرهنگ اینها داره.

اما حالا که موج نظامی گری در این کشور خوابیده ژاپن خودش رو به صورت کاملا پیشرفته ای تجهیز کرده ولی نه برای عملیات تهاجمی . اسم ارتشش هم نیروی دفاعی ژاپن هست که از اسمش معلومه که وظیفه اش چیه. این که بخواد بدون مشورت با آمریکا کاری رو انجام بده در موارد عملیات نظامی کوچک شاید امکان داشته باشه و لی در موارد عملیات بزرگ به نظر بعید می رسه. از طرف دیگه باید بدونید که یکی از انتقادهای همیشگی آمریکا از ژاپن اینه که چرا به عنوان یه متحد نظامی در عملیاتهای نظامی آمریکا کمتر شرکت می کنه. مثلا ژاپن در جنگ اول خلیج فارس هیچ نقشی نداشت(غیر از تامین پایگاه). علت این تصمیم گیری از طرف ژاپن اینه که این جور عملیات هزینه بر هست و بر دوش مردم ژاپن هزینه ای رو می گذاره که سبب نارضایتی سیاسی می شه. اونها بیشتر دوست دارند که از این پیروزیهای نظامی بهره اقتصادی بگیرند تا اینکه خودشون رو درگیر این گونه عملیات کنند.(یه جور مرده خوری)

به هر حال باید بدونیم که این همه تجهیزات و نیروی نظامی عظیم بدون جهت تاسیس نشده و حتما در پشت اون انگیزه ای وجود داره. اختلافات ارضی ژاپن با روسیه که از زمان شوروی سابق بوده هنوز هم سرجای خوش باقی هستند. اگر نگاهی به نقشه و جزایر کوریل(محل مناقشه) بندازید می بینید که اگر این جزایر به ژاپن برگردند ژاپن دارای برتری استراتژیک غیر قابل انکاری نسبت به روسیه می شه چرا که با بستن چند تا تنگه (مثلا با موشکهای ساحل به دریا) می تونه تمامی ناوگان اقیانوس آرام روسیه رو به تله بندازه.

از طرف دیگه چین هنوز هم به ژاپن به دیده یه کشور متجاوز و نوکر آمریکا نگاه می کنه. کره شمالی هم که معرف حضورتون هست. فاصله جغرافیایی زیاد بین آمریکا و ژاپن اجازه نمی ده که ژاپن بخواد به طور کامل برای دفای از خودش به آمریکا تکیه کنه و ناچاره که یه زرادخونه بزرگ داشته باشه که در مواقع لزوم از پس دشمنانش بر بیاد.

از طرف دیگه ژاپن به همون مشکلی مبتلاس که چین و کره باهاش درگیرهن. هر سه کشور نیاز بی اندازه ای به راه های آبی دارند و تدارکات اقتصادی اونها تنها در صورتی انجام می شه که آبهای جهان از نظر امنیت مشکلی نداشته باشند. هر سه تا کشور هم برای بازنگه داشتن مسیرهای آبی جهان در هنگام بروز مشکلات سیاسی و یا ناآرامی های نظامی مجبور هستند که نیروی دریایی خودشون به صورت گسترده ای تقویت کنند تا در صورت بروز بحران در کمترین زمان ممکن وارد عمل بشوند و با استفاده از زور راه کشتی های تجاری رو (مخصوصا نفتکشها)بازنگه دارند.

طولانی شد ببخشید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.