EBRAHIM

جنگنده چنگدو جی-7 /اف-7 فیشکن ( Chengdu J-7.F-7/Fishcan)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خدا كنه هر چي زودتر اين هدف هاي متحرك هوايي چاشونو بدن به هواپيما بهتر برا مفاصد اموزشي استفاده بشن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا هر چقدرم که بد باشه ولی نمیدونم چرا اینقدر دوسش دارم... icon_eek :mrgreen: :mrgreen: :evil:

9afmnz4ftoerwnjwuqs_thumb.jpg

cdqlc92simjoxy9nmz4n_thumb.jpg

dzwsskola2n6t7nrq0af_thumb.jpg

ciu8vwvdkk3u5c8t8bf_thumb.jpg

z1j797wnt979o1beospo_thumb.jpg

:evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با یه کم ارتقاء در سیستم رادار میشه به عنوان هواپیمای پشتیبانی و اموزشی استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره ازشون به جای اهداف هوایی برا تمرین تیر اندازی انجام بشه اخه بابا دیگه کی از اینا استفاده میکنه؟ فک کنم با تفنگ بادی هم بشه زرشون!!! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا میگ 21 هواپیمای خوبی بوده زمان خودش...به مخالفین این هواپیما توصیه می کنم برن نبرد پایگاه المنصوره رو بخونن....دو سه روز دیگه خوم تاپیکشو میذارم :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورتون همون میگ 21 هایی بود که خوراک فانتوم و حتی تایگر های ما بودن؟ :mrgreen:

لطفا تاپیک رو منحرف نکنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منظورتون همون میگ 21 هایی بود که خوراک فانتوم و حتی تایگر های ما بودن؟ :evil:

لطفا تاپیک رو منحرف نکنید.[/quote]
شما که چیزی نمیدونید بهتره حرف نزنید :evil: شما که نمیدونید نبرد المنصوره بین اعراب و اسراییل بوده بهتره زود قضاوت نکنید :mrgreen: توی نبرد المنصوره در عرض یک روز میگهای 21 بیش از 30 فانتوم رژیم صهیونیستی رو سر نگون می کنند...بهتره تاپیک رو منحرف نکنید...حتما فکر کردید نبرد المنصوره بین ایران و عراق بوده.. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه داداش من منظور من جنگ خودمون با عراق بوده چیکار به اون داشتم من منظورم میگ 21 با فانتوم و تایگر هستش شما هم بهتره عینکت رو عوض کنی :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نه داداش من منظور من جنگ خودمون با عراق بوده چیکار به اون داشتم من منظورم میگ 21 با فانتوم و تایگر هستش شما هم بهتره عینکت رو عوض کنی :mrgreen:[/quote]
برادر من شما میدونستی همین میگ 21 ها با عوض کردن موشکشون(موشک مجیک)تونستن خیلی از فانتوم ها و چند تامکت ما رو سرنگون کنند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]نه داداش من منظور من جنگ خودمون با عراق بوده چیکار به اون داشتم من منظورم میگ 21 با فانتوم و تایگر هستش شما هم بهتره عینکت رو عوض کنی :mrgreen:[/quote]
برادر من شما میدونستی همین میگ 21 ها با عوض کردن موشکشون(موشک مجیک)تونستن خیلی از فانتوم ها و چند تامکت ما رو سرنگون کنند؟[/quote]
من توصیه میکنم این خاطره را بخوانید...

رزمندگان آماده شکستن حصر آبادان بودند

رزمندگان اسلام در تلاش بودند تا به هرنحوه ممکن حصر آبادان را شکسته و نیروهای دشمن را عقب بزنند اینکار باید انجام می شد ولی مشکل بزرگ تهاجم های گاه و بیگاه دشمن از طریق هوا بود به همین جهت تصمیم گرفته شده بود که نیروی هوایی پوشش لازم را در آسمان به نیروی های خودی بدهد به همین منظور یک نفر افسر اطلاعات و عملیات نیروی هوایی به منطقه اعزام شده بود تا در هنگام تهاجم هوایی دشمن به گشتی های خودی مختصات منطقه را اطلاع دهد تا آنان خود را برای درگیری آماده کنند . این پروازها از نیمه اول اردیبهشت ماه سال 1360 آغاز شده بود و روزانه گشتی های نیروی هوایی آماده نبردهای هوایی با هواپیما و هلی کوپترها دشمن بودند .

تصویر


برای پوشش هوایی فانتومها به پرواز در آمدند

روز پنجم اردیبهشت سال 1360 بود طبق روال همیشه قرار شد دو فروند جنگنده فانتوم مسلح به موشکهای هوا به هوا به پرواز درآیند و وظیفه گشت هوایی منطقه را برعهده گیرند .
در توجیهات قبل از پرواز ذکر شد که محل عملیات مرزهای غربی کشور است و تانکرسوخت رسان نیز در نزدیکی محل حضور دارد بعد از توجیهات خلبانان به اتاق تجهیزات رفته و سپس به سمت آشیانه هواپیماها حرکت کردند راس موعد مقرر دو فروند فانتوم از پایگاه سوم شکاری به هوا برخاستند همزمان نیز یک فروند تانکر سوخت رسان نیز با پرواز از پایگاه یکم به نزدیکی محل گشت هوایی اعزام شد .
منطقه عملیاتی برفراز نیروهای رزنمده اسلام بود . جنگنده ها با رسیدن به نقطه ایذایی با تغییر فرکانس آماده تماس افسر رابط شدند .
لحظاتی بعد صدای افسر رابط شنیده شد که با صدایی بلند درخواست کمک می کرد و می گفت هلی کوپترهای دشمن آنها را زیر رگبار گرفتند . درنگ جایز نبود جنگنده بلافاصله تغییر سمت داده و به سرعت به سوی منطقه عملیات رهسپار شدند . لحظاتی بعد جنگنده ها از قسمت شمال غربی منطقه عملیاتی وارد صحنه شدند و با مشاهده هلی کوپترهای دشمن آنها را زیر رگبار مسلسل گرفتند جنگنده ها از هر طرف به سمت پرنده های دشمن شلیک می کردند و دشمن که توانایی مقابله با جنگنده های ایرانی را نداشت پا به فرار گذاشت . نیروهای پدافندی دشمن که متوجه حضور جنگنده های ایرانی شده بودند از هر طرف به سمت آنها آتش گشوده بودند . حالا نوبت یگانهای زمینی دشمن بود که جواب شلیکهای بی امان خود را بگیرند .
جنگنده ها با کم کردن ارتفاع برروی نیروی دشمن ، شروع به تیراندازی به سمت آنها نمودند دشمن که تصور نمی کرد خلبانان ایرانی جرات حضور در این منطقه را داشته باشند بی هدف به هر سوی تیراندازی می کرد جنگنده ها با عبور از روی سر نیرویهای دشمن و وارد آوردن تلفات به آنها بلافاصله اوج گرفته و از منطقه دور شدند .

تصویر



برای سوخت گیری یکی از فانتوم ها اقدام نمود

با توجه به این فعل و انفعالات سوخت هواپیماها کم شده بود و آنها چاره ای جز ترک منطقه نداشتند لذا هر دو با گردش سریع به سمت تانکر سوخت رسان تغییر سمت دادند . با توجه به دوری منطقه سوخت گیری از منطقه عملیاتی جنگنده باید بلافاصله بعد از سوخت گیری به سمت منطقه بازمی گشتند لحاظاتی بعد هر جنگنده به منطقه سوخت رسانی رسیده و بعد از سوخت گیری تغییر سمت داده به سمت منطقه عملیاتی رهسپار شدند .
با رسیدن به نزدیکی منطقه عملیاتی خلبانان با رابط زمینی تماس گرفتند و جویای اوضاع منطقه شدند که وی نیز در پاسخ به آنها گفت : به محض خروج شما از منطقه عملیاتی هلی کوپترهای دشمن مجددا به منطقه بازگشته و آنها را زیر آتش گرفتند . هرچه زودتر خودتون رو برسونید .
با رسیدن به منطقه عملیاتی هر دو جنگنده آماده شیرجه و یورش دوباره شدند . تعقیب گریز ادامه داشت تا اینکه هلی کوپترهای دشمن راهی بجز فرار برای خود پیدا نکردند . همه چیز بخوبی پیش رفته بود ولی این پایان کار نبود هلی کوپترهای دشمن با توجه به شرایط منطقه درخواست اعزام جنگنده های میگ را به منطقه کرده بودند .

تصویر



دو فروند میگ دشمن هدف قرار گرفت ولی ...

جنگنده های ایرانی مسرور از این پیروزی در حال اوج گیری بودند که ناگهان کمک خلبان یکی از جنگنده ها به خلبان اطلاع داد که یک فروند میگ 21 دشمن در تعقیب آنهاست تعقیب گریز مجددا شروع شده بود راهی بجز درگیری باقی نمانده بود . خلبان با انجام مانورهای متعدد توانست هواپیمای دشمن را دور زده و آنرا در جلوی خود قرار دهد . خلبان عراقی که خو درا در دام جنگنده ایرانی می دید با قرار دادن قدرت موتور هواپیمای خود در حالت 100 درصد پا فرار گذاشت ولی باری هرگونه عکس العملی دیر شده بود خلبان ایراین با روشن کرده پس سوز در حالتی برتری قرار داشت و در لحظه مناسب شروع به تیراندازی به شمت میک عراقی نمود ثانیه های بعد میگ عراقی به تلی از آتش تبدیل شد و خلبنان ایرانی از این بابت خیلی مسرور بودند که ناگهان اتفاقی که نباید بیافتد افتاد یک فروند میگ 21 عراقی از غفلت آنها استفاده کرده بود و در پشت سر آنها قرار گرفته بود در یک آن یک فروند موشک هوا به هوا به سمت جنگنده ایرانی رها کرد ثانیه هایی بعد هواپیمای شماره یک مورد هدف قرار گرفت . خلبان در این شرایط می دانست اگر به مسیر ادامه دهد بطور حتم مورد اصابت دومین موشک نیز قرار می گیرد لذا سریعا سرعت را افزایش داد و شروع به کاهش ارتفاع نمود با توجه به تعقیب و گریزها هواپیماها در نزدیکی مرز قرار داشتند .
در طرف دیگر هواپیمای فانتوم دیگر در پشت سر میگ بخت برگشته قرار گرفته بود خلبان میگ عراقی که با خوشحالی در حال اعلام هدف قرار دادن یک فروند فانتوم ایرانی به پایگاه خود بود ناگهان همه چیز را برباد یافته دید رادار هواپیمای او نشان می داد که یک تیر موشک هوا به هوای حرارتی به دنبال اوست . خلبان عراقی تا خواست عکس العمل نشان دهد مورد هدف قرار گرفت او که در نزدیکی مرز قرار داشت با هر زحمتی که بود از مرز گذشت ولی جنگنده او دیگر توانایی ادامه نداشت و او مجبور به ترک هواپیمای خود شد .

تصویر


پرواز باسختی انجام می شد

شرایط بسیار دشوار بود فانتوم ایرانی از پایگاه خود فاصله داشت و با این شرایط تقریبا ممکن نبود بتواند به پایگاه مراجعه نماید . خلبان با کاهش ارتفاع خود را به منطقه کوهستانی رساند و با قرار گرفتن در لابه لای کوه ها از صحنه درگیری دور شد در این هنگام او بخاطر شرایط بدی که داشت از پایگاه طلب کمک کرد که بدلیل فاصله زیاد و قرار گرفتن در دره های کوهستانی رادار نمی توانست صدای او را بشنود .
دقایقی بعد هواپیما با رسیدن به ارتفاعات مرزی موفق به تماس با رادار گشت و وضعیت را تشریح نمود از شواهد معلوم بود که جنگنده به سختی آسیب دیده است .
خلبان به سختی از ناحیه کمر احساس درد می کرد ولی مصمم بود به هر قیمتی هواپیما را به زمین بنشاند
در سمت دیگر پایگاه در آماده باش کامل بود همگی پرسنل خود را برای یاری رساندن به خلبانان آماده می کردند . خلبان با نزدیک شدن به فرودگاه سرعت را کاهش داد که در این هنگام متوجه یک اسکال بزرگ شد . سرعت جنگنده وقتی کمتر از 400 کیلومتر می شد دیگر قابل کنترل نبود از طرفی اگر قرار بود با همین وضعیت فرود آیند به طورحتم لاستیکهای جنگنده طاقت نمی آورد در این دقایق اوج اضطراب بر خلبانان وارد می شد آیا موفق به فرود می شوند در صورت خارج شدن از باند فاجعه ای بزرگ رخ می داد .

تصویر



هواپیما آماده فرود اضطراری بود

خلبان از دور باند فرود را می دید اطراف باند مملو از پرسنل و ماشینهای آتش نشانی و اورژانس بود . جنگنده لحظه به لحظه به باند نزدیکتر می شد خلبان تصمیم گرفت در قسمت ابتدایی باند چرخها را به زمین برساند تا مسافت بیشتری جهت کنترل هواپیما در اختیار داشته باشد .
بالاخره چرخهای هواپیما باند را لمس نمود سرعت بسیار بالا بود و هواپیما غیر قابل کنترل خلبان از کمک می خواهد در فشردن پدال ترمز او را یاری نماید . جنگنده زوزه کشان به انتهای باند نزدیک می شد و همه منتظر بودند ببینند ایندو موفق می شوند و بالاخره هواپیما در آخر باند رسید هواپیما به سختی برروی باند حرکت می کرد و خلبان بعد از دقایقی با رساندن هواپیما به راه خروجی آنرا متوقف کرد .


معجزه ای بزرگ رخ داده بود

همه پرسنل خوشحال و شادمان از این پیروزی خلبانان را در آغوش کشیدند . خلبان لحظاتی بعد با نگاه کردن به انتهای هواپیما متوجه لطف و عنایت بی دریغ خداوند به آنها شد نصف سکان عمودی و انتهای سکان افقی جدا شده بود و محفظه پس سوز موتور نیز بر اثر انفجار ترکیده بود طبق دستورالعملهای پروازی این هواپیما تحت هیچ شرایطی قابل پرواز نبود و قاعدتا نمی تونست پرواز کنه ولی این جنگنده با مهارت خلبانان خود از داخل خاک عراق به همین شکل به ایران بازگشته بود .
خلبان با خود ماجراهای روز را مرور می کرد بعد از چهار ساعت و نیم پرواز ممتد با این هواپیمای آسیب دیده شکی نیست که زنده ماندن فقط لطف خدا بوده و بس [color=red][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درسته که میگ 21 تونسته چند تا از فانتوم ها و تامکت های مارو سرنگون کنه ولی این آمار با آماری که فانتوم ها و تامکت ها تونستن میگ 21 رو شکار کنن قابل مقایسست؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين هواپيماهارو ايران براي ينكه فتح بابي باشد براي معامله هاي بعدي از چين خريداري كرده و چندان كيفيتي هم نداشتند (بيشتر منظور خريد اين هواپيماها كمي بوده تا كيفي)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]درسته که میگ 21 تونسته چند تا از فانتوم ها و تامکت های مارو سرنگون کنه ولی این آمار با آماری که فانتوم ها و تامکت ها تونستن میگ 21 رو شکار کنن قابل مقایسست؟؟؟[/quote]

داداش گلم شما میتونی یه آماری از شکار میگ های 21 توسط تایگر ها و فانتوم های خودمون ارائه بدید؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با احترام به همه دوستان. دعوا نداريم كه داريم بحث ميكنيم .درسته كه قديميه اف7 ولي انصافا هواپيماي بامزه اي تو درگيريهاي نزديك هم خدايي خيلي تيز و فرزه مخصوصا در مقابل فانتوم بابهت و عزيز ولي دوموتوره و سنگين( اينو بنده از چند تا خلبان با تجربه فانتوم شنيدم جسارتا).ضمنا تو جنگهاي محتلف هم در صورتي كه دست خلبانهاي قابلي بوده خودشو خوب نشون داده . واقعيتهارو هم درنظر بگيريد. اين هواپيما يه رهگير برد كوتاهه كه توهمين جنگ خودمون هم درسته خيلي وقتها خوراك اف14 و حتي اف5 بود ولي فراموش نكنيم جند بار تو درگيريهاي نزديك بدجوري اف14 ها رو هم به دردسر انداختند . حتي اوايل جنگ مدل ام .اف اونها بلاي جون يه گردان فاتونمي شدند كه رفته بودند پايگاه دزفول براي كمك به تايگرها تو حمله به لشكرهاي زرهي عراق ( شرح مفصلش تو ماهنامه صنايع هوايي هست با مدرك و مستدل البته) و البته با انتقال يه هفته اي يك اسكادران اف14 و سرنوگوني چند تاشون قضيه ختم شد. تو نبرد المنصور هم نيروي هوايي مصر استفاده خيلي خوبي ازشون كرد و واقعا فانتومهاي اسراييلي رو خوب شكار ميكردند.چند تا نكته رو عرض ميكنم خدومتتون : خشق و علاقه و تعصب به يه مدل هواپيما يا كارخانه اصلا بد نيست ولي قبول كنيد كه خلبانهاي عراقي يا مصري (درسته گرد پاي خلبانهاي مظلوم و بي نظيرمون نميشند) ولي بخرحال آموزش ديدند و تواناييهاي خوب و بعضا بالاي دارند كه قسمت اعظمش بدليل فرماندهي افتضاح به باد رفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][size=18]يه پيشنهاد به همه دستان. بجاي گير دادن و كل كل كردن هركس راجع به موضوعي فكر ميكنه اطلاعات بيشتري داره منابعشو به بقيه معرفي كنه تا هم اعتبار حرفها و نظرات خودش تاييد بشه هم سطح آگاهي و بار علمي كل انجمن هم بالاتر بره. در مورد نبرد المنصور و فرماندهان مصري من پيشنهاد ميكنم مجله جنگ افزار رو مطالعه كنيد (شمارشو هم ميگم خدمتتون بزودي) مقالات كاملي در خصوص جنگ اعراب و اسراييل داره .ببخشيد سرتونو درد آوردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.