Electro_officer

مقایسه زیردریایی‌های دلفین، کیلو و Type 209

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]البته از نظر من بهترين نوع زيردر یایی اول Type 212 submarine ساختِ آلمان و بعد Lada class submarine ساختِ روسیه مى باشد،كه از سيستم هايى نظير AIM و PEM هیدروﮊن fuel cell استفاده ميكنند و بسيار پيشرفته اند[/quote]
با تشكر از شما دوست عزيز!
اين زيردريايي‌ها رو در آينده‌اي نه چندان دور بررسي خواهيم كرد دوست من و بعد به انتخاب بهترين زيردريايي ديزل الكتريك دنيا ميرسيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اکترو یکی پیدا کرد از خودشون حال کرد!
خیلی نامردی منو بن کردی بات قهرم[/quote]
من بن كردم؟! الله اكبر! icon_cheesygrin
ميشه بگي چطور به اين نتيجه رسيدي؟
راستي بقيه دوستان نظري ندارند؟ فقط 12 نفر شركت كردند! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اکترو یکی پیدا کرد از خودشون حال کرد!
خیلی نامردی منو بن کردی بات قهرم[/quote]
من بن كردم؟! الله اكبر! icon_cheesygrin
ميشه بگي چطور به اين نتيجه رسيدي؟
راستي بقيه دوستان نظري ندارند؟ فقط 12 نفر شركت كردند! icon_cheesygrin[/quote]
والا دیشب که اون پیام کوتاه رو دادم با اعتراض تو و بابک مواجه شدم! صفحه رو رفرش کردم که بگم بابا بخشین! اعصابم خورد شده بود! دیدم نوشته شما ممنوع هستین!
با توجه به این که در اون هنگام اگه اشتباه نکنم فقط تو توانایی اخراج رو داشتی اینو گفتم. اگه اشتباه میکنم ببخشید! اما یکی مارو برگردونه بابا! icon_cheesygrin
------------
شرمنده بحث عوض شد. ادامه بدین ماهم شرکت میکنیم...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اجازه دوستان من هم به SSK Tupi Class Type 209 رای می دهم
عمق غوص بیشتر
سرعت بیشتر
و برد عملیاتی بیشتر
برای درگیری زیر سطحی هم خوبه
به نظر این ویژگی ها است که به زیر دریایی اهمیت می دهد زیر دریایی در درجه اول به نظر من برای حملات زیر سطحی ساخته شده بقیه موارد اولویت های بعدی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]خوب تازه شدیم 3 نفر...فکر کنم هر کی بیاد به کیلو رای میده..
________
Call-of-Duty ,
شما بن نشدید...وقتی که یک پیام میفرستید سیستم سایت شما رو برای مدتی(فکر کنم 1 دقیقه) از پیام کوتاه بن میکته تا پشت سر هم ارسال نکنید...برای همگی اینطور است...راستی خیلی زودرنجی و همینطور زود قضاوت میکنی... icon_cheesygrin
________
موفق باشید...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابی جان الانم بن هستم عزیزم! مینویسه شماممنوع هستین! icon_cheesygrin
زودرنج نیستم اتفاقا! شوخی میکنم! اما شاید در قضاوت یکم عجول باشم! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green][b]بچه ها همونطور که میدونین بزرگترین زیردریایی های ما کیلو هستن که هم رده زیر دریایی های کلاس دلفین اسرائیلی هستند وبا توجه به مسائلی که خودتون بهتر میدونین احتمال هرگونه درگیری نظامی بین ما واسرائیل خیلی محتمله . این زیر دریایی ها چندین بار به خلیج فارس هم اومدن وسابقه دار محسوب میشن حالا میخوایم خیلی منطقی به مقایسشون بپردازیم. یاعلی[/b][/color]

[b]
یه مطلب از زیر دریایی های کلاس[/b] [color=red][b]دلفین[/b][/color]:

[img]http://up6.iranblog.com/images/mr6tqd4dvb1560c7yrm.jpg[/img]
[b]
3فروند زیردریایی کلاس دلفین نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با همکاری مشترک دو شرکت آلمانی (IKL) و (HDW) در شهر "لابک" آلمان،طراحی شدند.در ابتدا قرار بوده که برنامه اصلی طراحی به وسیله دو شرکت (HDW) و (تایسن نورد سورک) انجام و مرحله ساخت نیز توسط شرکت کشتی سازی "لیتون اینگلاس"انجام شود ولی این قرار داد در سال 1990 متوقف شد.به دنبال مناقشاتی که در سالهای 1990 و 1991 میلادی در منطقه خلیج فارس رویی داد،قرارداد جدیدی برای ساخت دو فروند زیردریایی با نامهای "دلفین" و "لیویتان" با کمک مالی دولت آلمان بسته شد.با ابراز علاقع رژیم صهیونیستی برای سومین فروند با کمک مالی دولت آلمان قرارداد آن در سال 1994 میلادی بسته شد.بخشهای مخطلف زیردریایی در کارخانه (HDW) در شهر "کیل" به صورت مجزا آماده شدند و برای به هم وصل شدن به کمپانی "نوردسورک" در شهر "امدن" برده شدند.

اولین زیردریایی (INS دلفین) در سال 1999 و (INS لیویتان) و (INS تکوما) در سال 2000 تحویل داده شدند.در نوامبر 2005 اعلام شد که دولت آلمان اجازه فروش دو فروند زیردریایی دیگر از کلاس دلفین را صادر کرده است.در جولای 2006 رژیم صهیونیستی قراردادی برای خرید دو فروند دیگر از این زیردریایی ها و اجازه سفارش دادن یک فروند دیگر را با دولت آلمان بست.این زیردریایی های جدید دارای سیستم پیشرانه جدید مستقل از هوا هستند که به این زیردریایی ها اجازه می دهد مدت زمان بیشتری را در زیر آب بمانند.اولین گونه از این شناورها در سال 2012 تحویل داده می شود.

سیستم رزمی

سیستم (ISUS-190TCS) که توسط شرکت (STN آتلاس الکترونیکا) ساخته شده است وظیفه کنترل سیستم تسلیحات را به عهده دارد.این سیستم مدیریت خودکار حسگرها،کنترل آتش و تسلیحات و جهت یابی و عملیات را بر عهده دارد.

تسلیحات

این زیردریایی ها قابلیت حمل 16 موشک سطح به سطح و اژدر را دارند.موشکهای سطح به سطح این زیردریایی ها مدل زیردریایی پرتاب موشک "هارپون" است که دارای سر جنگی به وزن 227 کیلوگرم و برد 130 کیلومتر و سرعتی در حدود 0/9 ماخ دارد.این زیردریایی ها دارای 10 عدد پرتاب کننده هستند که 4 عدد از آنها دارای قطر 650 میلیمتر هستند و برای پرتاب موشک کروز استفاده می شوند.با اضافه کردن سیستم هدایت سیمی لانچرهای 650 میلیمتری نیز قابلیت شلیک اژدر را پیدا می کنند.اما 6 پرتاب کننده دیگر زیردریایی به قطر 553 میلیمتر هستند و برای پرتاب اژدرهای مدل (DM2E3) که ساخت شرکت "اطلس الکترونیکا" است را دارند.این اژدرها دارای سیستم هدایت سیمی هستند و با یک سر جنگی 260 کیلوگرمی مسلح شده اند.با استفاده از هدایت راداری فعال،سرعت این اژدرها 35 گره و برد آنها به 13 کیلومتر میرسد.اگر این اژدرها از سیستم هدایت غیر فعال استفاده کنند سرعت آنها به 22 گره و بردشان به 28 کیلومتر میرسد.این زیردریایی ها قابلیت قرار دادن مینهای شناور برروی سطح و زیر سطح را نیز دارند.

اقدامات متقابل

سیستم های دریافت کننده هشدار راداری مدل (4C-V2 تیمنکس) و سیستم پشتیبانی اقدامات متقابل الکترونیکی زیردریایی،ساخت شرکت "البیت سیستمز" نیز در زیردریایی نصب شده است.این سیستمهای دریافت کننده و ضبط کننده،مشخص کننده و تشخیص دهنده امواج رادار نیز در زیردریایی نصب شده است.این سیستم ها در فرکانسهای 2 تا 18 گیگاهرتز کار می کنند و تبادل اطلاعات را با نرخ 1 پالس بر ثانیه انجام می دهند.

حسگرها

زیردریایی های کلاس دلفین برای رادار جستجوی سطحی با باند آی مجهز شده اند.سیستم سونار فعال و غیر فعال جستجو و حمله (CSU90) ساخت "اطلس الکترونیکا" در بدنه قرار داده شده است.سیستم سونار تجسس غیر فعال (PRS3) ساخت "اطلس الکترونیکا" نیز در زیردریایی نصب شده است.سیستم سونار جانبی مدل (FES3) نیز قابلیت جستجوی غیر فعال را به وجود می آورد.این زیردریایی ها دارای دو پیریسکوپ ساخت شرکت "کولمورگن" هستند.

پیشرانه

نیروی مورد نیاز این زیردریایی ها از 3 موتور دیزل ساخت شرکت (MTU) تامین میشود.این موتورها انرژی پایداری در حدود 3/12 مگاوات را تولید میکنند.همچنین این زیردریایی ها با 3 موتور یدکی هرکدام به قدرت 750 کیلووات و یک موتور با توانایی رانش پایدار به قدرت 2/85 مگاوات که ساخت شرکت "زیمنس" است مجهز شده است.این زیردریایی ها دارای یک محور انتقال نیرو هستند.این سیستم پیشرانه سرعتی در حدود 20 گره را در سطح آب و سرعت 11 گره در زیر آب در زمان استفاده از لوله هواگیری به وجود می آورد.برد این زیردریایی ها در زمانی که در سطح آب وبا سرعت 8 گره حرکت می کنند در حدود 8000 مایل است و 400 مایل در زمانی که در زیر آب با سرعت 8 گره حرکت می کنند.بدنه این زیردریایی ها توانایی رفتن تا عمق 350 متر را نیز دارد.ماندگاری این زیردریایی ها با 30 نفر خدمه آن در دریا در حدود 30 روز است.

اما اصلیترین تحدید این زیردریایی ها مربوط به توانایی شلیک موشکهای "کروز پاپ آی توربو" است.این موشک دارای بردی در حدود 1500 کیلومتر و قابلیت حمل سر جنگی هسته ای با وزن 200 کیلوگرم است و در درون آن از (6 کیلو پولوتونیم) استفاده شده است.این موشکها از لانچرهای 655 میلیمتری زیردریایی های کلای دلفین قابل پرتاب هستند.موشکهای "کروز پاپ آی توربو" بر پایه موشک کروز هواپرتاب آمریکایی (IGM-142) طراحی و ساخته شده است.[/b]



[b][color=red]کیلو:[/color]


[img]http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2006/04/187285_orig.jpg[/img]


تاریخچه

زیر دریایی روسی کلاس"کیلو" به وسیله دفتر طراحی‌های دریایی روبین واقع در "سن پترزبورگ" طراحی و نخستین بار در اوایل دهه 1980 میلادی وارد خدمت شد. پس از تولید اولیه، در مراحل بعدی انواع زیادی از این نوع زیر دریایی توسط روس ها تولید شد و آخرین نوع تولید شده این زیردریایی، 877EKM و نوع 636 است که در کارخانه کشتی‌سازی "آدمیرالتی‌" در سن پترزبورگ ساخته شدند.
تاکنون تعدادی از زیر دریایی های کلاس "کیلو" به ایران، چین، هند، لهستان، رومانی و الجزایر فروخته شده به طوری که در حال حاضر 3 کشور چین، ایران و هند هرکدام دارای ٣،٣ و 10 فروند زیر دریایی 877EKMهستند‌.
طراحی زیر دریایی کلاس "کیلو"
این زیر دریایی دارای سیستم جدید آزاد سازی گاز است و بدنه خارجی آن با نوعی کاشی‌ لاستیکی ضد امواج سونار پوشانده شده تا خطر ردیابی آن کاهش پیدا کند.

زیر دریایی "کیلو" دارای قدرت جابجایی 2300 تن آب به هنگام حرکت در سطح و قدرت جابجایی 3950 تن آب به هنگام غوطه‌وری است‌. سرعت این زیر دریایی به هنگام حرکت در سطح آب 5/18 کیلومتر، هنگام غوطه‌وری 5/31 کیلومتر در ساعت و حداکثر عمق غوطه‌وری این زیر دریایی 300 متر ‌است‌. برد زیردریایی مذکور 9 هزارو 654 کیلومتر در سطح آب (با سرعت 13 کیلومتر) و 5/643 کیلومتر در حالت غوطه‌وری( با سرعت 5/5 کیلومتر) است‌.

اژدرها
زیر دریایی کلاس کیلو دارای 6 لوله پرتاب اژدر 533 میلیمتری و 18 اژدر سنگین است ‌که معمولاً 6 اژدر در لوله‌های پرتاب و 12 اژدر در جایگاه های ویژه نگهداری می‌شوند. یک دستگاه خودکار سریع، اژدرها را در درون لوله‌های پرتاب جای می‌دهد و زیر دریایی قادر است اژدرها را بطور همزمان علیه دو هدف بکار گیرد. این لوله‌ها قادرند اژدرهای هدف یابی را که دارای سیستم سونار فعال و هدایتگر تلویزیونی هستند را شلیک کنند. این سیستم به کاربران زیر دریایی امکان می‌دهد که به طور مستقیم، مسیر اژدر را به سوی یک هدف تعیین کنند. وزن این اژدر 1820 کیلوگرم و وزن سر جنگی آن 205 کیلوگرم است‌.
زیر دریایی مذکور همچنین قادر به پرتاب اژدرهای هدف یاب " "UGSTبا برد 40 کیلومتر و عمق جستجوی 500 متر است‌ این در حالیست که از لوله‌های پرتاب اژدر زیر دریایی "کیلو" می‌توان برای رها کردن 24 مین دریایی نیز استفاده کرد.

موشکها
زیر دریایی "کیلو" دارای پرتاب کننده‌ای برای 8 فروند موشک سطح به هوای کوچک از نوع " استرلاـ3" یا "ایگلا" است‌. این موشک بوسیله دفتر طراحی‌"فاکل‌" واقع در "کالینینگراد" روسیه تولید می‌شوند. استرلاـ3 (با نام نات SN-N-8گیملت‌) موشکی با هدایت مادون قرمز اما سنگین‌تر است که بردی معادل 5 کیلومتر و سرعتی معادل 65/1 برابر سرعت صوت دارد.
شناورهای "کیلو" هندی همچنین مجهز به موشک‌های ضد کشتی "نوواتور" (4) 3M-54E1هستند که از سیستم موشک روسی "کلاب اس" (Club-S) الگو برداری شده است. برد این موشک 220 کیلومتر با سر جنگی به وزن 450 کیلوگرم است‌.
برخی گزارش های تائید نشده که توسط منابع غربی منتشر شده حاکی از مجهز بودن زیر دریایی های "کیلو" ایران به موشک های Club-Sاست‌.

سونارها
این زیردریایی ها به یک سونار از نوع MGK-400که امواج منعکس شده از شناورهای دشمن را دریافت می‌کند مجهز هستند. به این ترتیب که سیگنال‌های سونارهای فعال دشمن را ردیابی کرده و امواج ارتباطی زیر دریایی را شناسایی می‌کند. این سونار دارای یک سیستم کانالی دوگانه است که باعث کاهش اشتباه در عملکرد و بهبود ردیابی امواج می شود. این سیستم دارای یک نشانگر بسامد (فرکانس‌) جهت آسان کردن شناسایی هدف و همچنین یک رادار فعال با سیستم جداسازی اهداف است‌.

پیشرانه‌
زیر دریایی "کیلو" از نوع 877EKM به یک موتور دیزل الکترونیک با دو ژنراتور دیزل 1000کیلوواتی و یک موتور پیشرانه با قدرت 5 هزار و 500 اسب بخار مجهز است‌. این موتورها به وسیله کارخانه "الکتروسیلا" و "کلومنسکی زاوود" روسیه ساخته شده‌اند. این شناور همچنین یک موتور کم مصرف با قدرت 190 اسب بخار و دو سیستم پیشرانه رزرو (همیشه آماده‌) با قدرت 120 اسب بخار دارد‌.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از تاپیک قشنگت من به کیلو رای میدم هر چند نباید از موشک کروز هسته ای دلفین غافل شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه بخواهيم چه نخواهيم ژرمن ها در ساخت تسليحات با كيفيت حرف اول رو مي زنند، حالا اگه طرف مقابلش روس باشه كه ديگه هيچ........

همه مي دونيم كه اگه بهتر بود اسرائيلي ها نمي ذاشتن كه ما اصلا به كيلو فكر هم بكنيم

انتخاب من ***** چون اسراييل داره *****پس كوسه*****

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاپیک تکراری است دوستان می توانند این بحث را در لینک ذیل دنبال کنند .
با تشکر
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8617

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.