EBRAHIM

بالگرد سبک میل-1 هاره ( Mil Mi-1/Hare)

Recommended Posts

امروز قصد داریم تا هلیکوپتر میل-1 را معرفی کنیم.این هلیکوپتر اولین هلیکوپتر شرکت میل بوده و واقعا بد قیافه است. منبع هم کتاب دایره المعارف پرواز نوشته مهران دری است...از مدیران بخش تقاضا دارم تاپیک و عکس هارا منتقل کنند...در ضمن از این پس هفته ای 3 بار شاهد مطالبی در ضمینه صنعت هوایی از جانب بنده خواهید بود بدرود...
_________
دفتر طراحي و ساخت ميل،که در 12 دسامبر 1947 با مديريت ميخائيل ميل کارش را آغاز کرد، آخرين مرکز هليکوپتر سازي تاسيس شده در شوروي سابق بود.ميخائيل ميل فعاليتش را با مطالعه اتوجايرو ها آغاز کرد، و بعدا به هليکوپتر علاقه مند شد. اولين طرح مرکز طراحي ميل،جي.ام-1 بود که بعد ها ميل-1 خوانده شد،و ناتو آنرا هير ناميد.

میل-1،اولین دستاورد شرکت میل
mi-1_15.jpg

 

normal_mi-1_15.jpg

 



اولین فروند از سه پیش نمونه اصلی میل-1 در سپتامبر 1948 (تنها 11 ماه پس از تشکیل دفتر طراحی میل) بعد از فرود واژگون شد.با این حال،میل-1 اولین هلیکوپتر واقعی روسها بود که با پروانه اصلی (از نوع تمام مفصلی) و پروانه دمی ساخته شد، و توانست دو ماه زودتر از رقیب خود یعنی یاک-100 ، به پرواز درآید.طی سالهای بعد، شکل و ترکیب ساختمانی تیغه های میل-1 بسیار اصلاح شدند.
تیغه های اولیه میل-1 دارای تیر فلزی و سازه چوبی با عمر خستگی حدود 200 ساعت بود،اما در 1961 در مدلی به نام موسکویچ از تیغه های تمام فلزی استفاده شد،و عمر خستگی آنها به 2000 افزایش یافت.هر چند طرح اولیه میل-1 پایدارساز افقی روی دم خور نداشت،چنین پایدار سازی در همه ی مدل های تولید شده به کار رفت.در میل-1 دو یا سه نفری میتوانستند در کنار هم و در پشت سر خلبان بنشینند،البته میدان دید آنان چندان وسیع نبود.
طی یک پرواز آزمایشی،یکی از پیش نمونه های میل-1 در ارتفاع 5000 متری از کنترل خارج شد و سقوط کرد.در این سانحه خلبان توانست خودش را نجات بدهد.مدتی بعد،طی پرواز آزمایشی پیش نمونه دیگری،در اثر نقص پروانه دمی، سانحه ای رخ داد که به کشته شدن خلبان و کمک خلبان هلیکوپتر منجر شد.این سوانح باعث توقف برنامه ها نشد و پس از اجرای اصلاحاتی ، در 1949 تولید انبوه میل 1 آغاز شد.

کابین میل-1
mi1cockpit.jpg

 

normal_mi1cockpit.jpg

 

هر چند موتور پیستونی و جعبه دنده میل-1 به تنهایی حدود 25% از وزن خالی ماشین را تشکیل میداد، و به همین دلیل هم میل-1 قدرت حمل بارمزد کمی داشت،خط تولیدش در سالهای متمادی بدون تغیر چندانی به کار تولید مشغول بود.در طول این سالها،گروه طراحان میل مشغول بررسی طرح های مهمتری بودند.خط تولید میل-1 تا سال 1965 با تولید حدود 1800 فروند در روسیه و لهستان فعال بود.
__________________
انواع مدلها:
Mi-U : مدل آموزشی
Mi-1NKh :مدل چند منظوره غیر نظامی
Mi-1S :مدل ناموفق آمبولانس هوایی
Mi-1SM-1 : مدل ساخت لهستان
__________________
کاربران: شوروی سابق،کشور های اروپای شرقی
_________________
تعداد تولید شده تا 1965 : حدود 1800 فروند
_________________
نیروگاه
یک موتور شعاعی Vسیلند AI-26V خنک شونده با پنکه
توان موتور: 575 hp
پروانه اصلی سه تیغه ای تمام مفصلی،با تیغه های تمام فلزی با تیر فولادی
ابعاد
قطر پروانه اصلی: 28.7 متر
سرعت دورانی پروانه اصلی: 232 rpm
طول: 12.1متر
وزنها
وزن خالی: 1755 کلیوگرم
بیشترین وزن برخواستن: 2460 کیلو گرم
عملکرد پروازی
بیشترین سرعت کروز: 190KM\H
حداکثر نرخ صعود: 318 متر بر دقیقه
سقف پرواز ایستا: 11 کیلومتر
برد: (در ارتفاع ا کیلومتری،در سرعت کروز اقتصادی) 600 کیلومتر[/b][/color]
_________
[align=center]
به دلیل اینکه مطلبی در باره میل-1 در وب به زبان فارسی موجود نیست در صورت استفاده ذکر نام نویسنده و سایت ضروری است[/align]



عكسها به گالري انتقال يافت

Babakim1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر برادر رپتور.

برای شروع بالگرد بدی نبود سال 1947 اینو ساختن اون زمان میشد گفت عالی بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابی جان دستت درد نکنه.
منتظر تاپیک های بعدیت هستیم.
با نظر آقا سعید موافقم اون موقع در زمان خودش بسیار خوب بوده نباید که با الان مقایسه کنیم داداش :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]خوب کی خواست مقایسه کنه...واقعا هلیکوپتر بدقیافه ایه...ولی اون زمان پیشرفت بزرگی برای روسها بود...
جالب اینکه اینکه اولین محصولشون رو 11 ماه بعد از تاسیس کمپانی ارائه کردند...گویا خیلی عجله داشتند...
مطلب بعدی : میل-4 هاند
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

ممنون رپتور جان. زماني كه مطلب ميل-8 رو ميخوندم دوست داشتم پدر جدش رو هم ببينم.تعجب كردم كه چرا پريديم به 8. ولي خب اينطوري روند شكل گيري و پيشرفت طراحيها رو به وضوح ميشه ديد.
شرمنده ولي به نظر من خوشگل اومد. :mrgreen:

راستي سقف پروازي 11 كيلومتر مال اخرين طراحي بوده .درسته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]بله...تمامی مشخصات آخر مربوط به آخرین ورژن بوده است...
...
راستش یکم قیافش خنده داره... :mrgreen:
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داداش ابی میتونی خودت یه طراحی بکنی شکل ظاهری رو تا ببینیم چی از آب در میاری؟
به همه که میخندی بابا! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تو این هفته به سه چیز بیشتر نحندیدم...
1. قیافه میل-1 2. فول مهدی 3.نیروی هوایی افغانستان (خلبانان افغانی ، (زرشک)) :mrgreen:
____
آرمانی جان چون نویسنده میل-8 من نبودم...جناب میلاد از سنترال کلوپ بود...ولی از این به بعد به درخواست سعید خان منظم میشه...(هفته ای 3 پست)[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راپتور جان دستت درد نکنه ولی عجب هلیکوپتری بوده حسابش رو بکن یکدفعه تو ارتفاع 3000 متری شاتون از موتور بزنه بیرون چی میشه :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رپتور جان سلام

ممنون از مطلب

با اجازه گذاشتمش تو وبلاگ ... با مخلفات! چشمک

یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
خواهش میکنم،،،شما که از خودمونی اجازه نمیخوای...
میگم یه پیشنهاد: این "یا حق" رو بذار توی امضات تا خسته نشی... :mrgreen: [/color]
[color=darkblue]راستی تا امشب منتظر میل4 باشید...
یا حق چشمک ![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.