Electro_officer

JuLang 1 موشک بالستیک چینی شلیک ‌شونده از زیردریایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

                 جزایر مصنوعی چین از آغاز تا اهداف!!

بخش سوم .....

63a0ef9ad7277f00193f5fb1.jpeg

تام شوگارت،عضو ارشد یک مرکز امنیتی می گوید:حدس من این است که گاراژهای رو به دریا برای پرتابگرهای موشک کروز استفاده می شوند.شوگارت همچنین به برجک های توپ دریایی و یک سیستم ضد موشکی CIWS اشاره می‌کند.این تجهیزات دفاع در برابر تهدیدات هوایی در ارتفاع پائین مانند هواپیماهای بدون سرنشین ،موشک های کروز،هواپیماها و کشتی های خارجی را تضمین می‌کند.سلاح ها و برج های دیده بانی با پادگان ها و محل های اقامتی همراه بوده و رسانه دولتی چین، CGTN،قبلا گزارش داده بود که جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ افسر و سرباز در این جزایر مستقر هستند.

چین حداقل سه جزیره از چندین جزیره را که در دریای مورد مناقشه چین جنوبی ساخته است، به طور کامل نظامی کرده است و آنها را با سیستم های موشکی ضد کشتی و ضد هوایی، تجهیزات لیزری و پارازیت و جت های جنگنده در اقدامی تهاجمی  مسلح نموده است که همه کشورهایی را که در نزدیکی آنها عملیاتی انجام می دهند تهدید می کند.

ایالات متحده و ژاپن عملیاتی را تحت عنوان عملیات آزادی ناوبری (FONOPS) را بر فراز جزایر انجام می دهند. یک هواپیمای ایالات متحده که مشغول این چنين عملیات هایی بوده است،اخیراً با نزدیک شدن به یکی از سنگرهای اقیانوسی جدید چین با درخواست های مکرر برای ترک منطقه مواجه شد.از سویی دیگر استرالیا نیز فعالیت هایی را در دریای چین جنوبی انجام می دهد، اما هنوز مایل به انجام اقداماتی نیست که مستقیماً ادعاهای چین در مورد این سرزمین ها را به چالش بکشد.

63a0ef9ab5600000185b6e85.jpeg

دکتر دیویس معتقد است که مانند استرالیا، تمرکز آ سه آن نیز در حال حاضر بیشتر بر روی دیپلماسی است.این سازمان در تلاش بوده است یک موضع مشترک برای مدیریت اقدامات در دریای چین جنوبی ایجاد کند،اما چین را در مورد اقداماتش به چالش نمی کشد.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی مقامات چینی وجود ندارد. پکن معتقد است که فعالیت های نظامیش کاملاً دفاعی است و برای حفاظت از حقوق حاکمیتی خود تنظیم شده است. اما پس از سال‌ها افزایش هزینه‌های نظامی، چین اکنون پس از آمریکا دومین بودجه دفاعی جهان را به خود اختصاص داده است و به سرعت در حال مدرن‌سازی نیروی خود با سیستم های تسلیحاتی از جمله جنگنده رادارگریز J-20، موشک‌های مافوق صوت و ناو های هواپیمابر است.

تقریباً یک دهه پیش، چین با ساختن پایگاه‌های جزیره‌ای بر روی مجموعه های مرجانی تلاش کرد تا ادعاهای سرزمینی گسترده‌اش را بر تقریباً کل دریای چین جنوبی تقویت کند. ایالات متحده با فرستادن کشتی های جنگی خود به منطقه در آنچه که مأموریت های آزادی ناوبری می نامد، پاسخ داد. ایالات متحده هیچ ادعایی ندارد اما کشتی ها و هواپیماهای نیروی دریایی را برای چندین دهه برای گشت زنی و ترویج ناوبری رایگان در آبراه ها و حریم هوایی بین المللی مستقر کرده است.

چین به طور معمول با هرگونه اقدام ارتش آمریکا در منطقه مخالف است. طرف‌های دیگر، فیلیپین، ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی مدعی تمام یا بخشی از دریا هستند که هر ساله حدود 5 تریلیون دلار کالا از طریق آن حمل می‌شود

دریا سالار جان آکیلینو،رئیس فرماندهی هند-اقیانوس آرام ایالات متحده ، هشدار می دهد: کارکرد این جزایر گسترش توانایی تهاجمی جمهوری خلق چین در فراسوی سواحل آنهاست.

او اضافه می کند، نیروهای چینی می‌توانند جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها و تمام قابلیت‌های تهاجمی مانند موشک‌های ضد کشتی و ضدهوایی را به پرواز درآورند و جزایر را کاملاً نظامی‌شده خواند.

brgyry~14.jpeg

دریاسالار جان سی آکیلینو (سمت چپ) فرمانده فرماندهی هند -اقیانوس آرام ایالات متحده،در حال مشاهده سازه ها و ساختمان های چینی، در هواپیمای شناسایی

P-8A Poseidon ایالات متحده که روز یکشنبه در نزدیکی پایگاه های تحت کنترل چین در مجمع الجزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی،یکی از داغ ترین مناطق جهان، پرواز میکرد.

در طول گشت زنی، به هواپیمایP-8A Poseidon بارها توسط تماس گیرندگان چینی اخطار داده شد که به طور غیرقانونی وارد قلمرو چین شده است و به هواپیما دستور داده شد که دور شود.اما هواپیمای نیروی دریایی ایالات متحده اخطارهای متعدد را رد کرد و در لحظات کوتاه اما پرتنشی که توسط دو خبرنگار AP دعوت شده ثبت شده است، با سرکشی به شناسایی خود ادامه داد. یک خلبان آمریکایی خطاب به چینی ها گفت: من یک هواپیمای نیروی دریایی ایالات متحده هستم که فعالیت های نظامی قانونی را فراتر از حریم هوایی کشورهای ساحلی انجام می دهم.استفاده از این حقوق توسط حقوق بین الملل تضمین شده است و من با رعایت حقوق و وظایف همه کشورها عمل می کنم.

63a0ef9ab5600000185b6e83.jpeg

دریاسالار می گوید،که هر هواپیمای نظامی و غیرنظامی که بر فراز آبراه مورد مناقشه پرواز کند، می تواند به راحتی در محدوده سامانه موشکی جزایر چین قرار گیرد. بنابراین این تهدیدی است که وجود دارد، به همین دلیل نظامی‌سازی این جزایر بسیار نگران‌کننده است.آکیلینو گفت، علیرغم تجاوز چین، درگیری‌های طولانی مدت سرزمینی فقط باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شوند و از اقدام موفقیت‌آمیز دولت فیلیپین برای کشاندن اختلافات خود با چین به داوری بین‌المللی در سال 2013 به عنوان یک الگوی خوب یاد کرد.

جوئل مارتینز، افسر فرمانده نیروی دریایی،که رهبری خدمه P-8A Poseidon را بر عهده دارد، گفت که یک جت چینی در یک مانور خطرناک در منطقه مورد مناقشه نزدیک به یک هواپیمای آمریکایی پرواز کرد. او گفت که خدمه پرواز ایالات متحده به چینی ها یادآوری کردند که مقررات ایمنی هوانوردی را رعایت کنند. همانطور که P-8A Poseidonدر نزدیکی جزایر پرواز می کرد، به نظر می رسید که برخی از آنها ساختمان های چند طبقه، انبارها، آشیانه ها، بندرهای دریایی، باند فرودگاه ها و رادارها را در خود جای داده بودند. در نزدیکی Fiery Cross، بیش از 40 کشتی ظاهراً لنگر انداخته دیده می‌شوند.

63a0ef9ad7277f00193f5faf.jpeg

آکیلینو می گوید،به نظر می رسد که ساخت زرادخانه‌های موشکی، آشیانه‌های هواپیما، سیستم‌های راداری و سایر تأسیسات نظامی در جزایر Mischief و Fiery Cross و Subi تکمیل شده است، اما باید دید که آیا چین ساخت زیرساخت‌های نظامی را در مناطق دیگر دنبال خواهد کرد یا خیر.

در توصیف ارزش این پایگاه ها نباید زیاده روی کرد.اندازه کوچک،زمین مسطح و باز،انزوا و دوری از سرزمین اصلی چین،آنها را در برابر بمباران،محاصره یا تهاجم در زمان جنگ آسیب پذیر می کند.بر اساس اعلام ابتکار شفافیت دریایی 

CSISآسیا،چین تاکنون هفت جزیره مصنوعی در دریای چین جنوبی ساخته است که بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین جدید ایجاد کرده است و این عملکرد ترس را در میان مدعیان رقیب مانند ویتنام و فیلیپین افزایش داده.با این حال،علی رغم نظامی شدن جزایر ،یک مجله نظامی چینی آشکارا نقاط ضعف آنها را به دلیل فاصله قابل توجه از سرزمین اصلی چین،اندازه کوچک و مسیرهای متعددی که از آنجا می توان به آنها حمله کرد،برجسته کرده است.با این حال،در کوتاه مدت ،این جزایر مسلح،یادآوری قوی از دست یابی ارتش چین به یکی از مهم‌ترین آبراه های جهان هستند.

 

پایان

                            مترجم SHAHDAD

 

استفاده از این مطلب با ذکر نام انجمن میلیتاری مجاز میباشد.

منابع:

 

https://amp.9news.com.au/article/3f0d47ab-1b3a-4a8a-bfc6-7350c5267308

 

https://amp.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3198504/fortified-south-china-sea-artificial-islands-project-beijings-military-reach-and-power-say-observers

 

https://www.asiafinancial.com/photos-emerge-of-chinas-military-bases-on-artificial-islands/amp

 

https://www.businessinsider.com/photos-show-details-of-chinese-south-china-sea-military-bases-2022-12?amp

 

https://www.nytimes.com/interactive/2015/07/30/world/asia/what-china-has-been-building-in-the-south-china-sea.html

 

https://amp.theguardian.com/world/2022/mar/21/china-has-fully-militarized-three-islands-in-south-china-sea-us-admiral-says

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.