nasirirani

تعداد مبتلايان به آنفلوآنزاي خوكي به 2 ميليارد نفر خواهد رسيد

Recommended Posts

خبرگزاري فارس : سازمان بهداشت جهاني اعلام كرد ، ويروس آنفولآنزاي خوكي به 160 كشور رسيده است و هنوز در مراحل ابتدايي است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز ، اين سازمان افزود ، تعداد مبتلايان به اين بيماري در طي دو سال آينده ممكن است به 2 ميليارد نفر برسد. كايجي فوكودا، يك مقام ارشد سازمان جهاني بهداشت كه مسئول مبارزه با آنفلوآنزاي خوكي است گفت عالمگير شدن اين بيماري براي مدتي ادامه خواهد يافت و اين گزارش كه هفته گذشته تنها در انگلستان بيش از 100 هزار نفر به تعداد مبتلايان افزوده شدند، قابل قبول است.
اين سازمان اعلام كرد ، طي 4 ماه گذشته مجموعا 800 نفر در اثر اين بيماري فوت كرده اند. فوكودا گفت ، كار بر روي تهيه واكسن آنفلوانزاي خوكي با سرعت بيشتري انجام مي گيرد ولي نمي توان بي خطر بودن اين واكسن ها را فداي سرعت در تهيه آن كرد. هفته گذشته مارگارت چان، رئيس سازمان بهداشت جهاني در مراسم گشايش كنفرانسي در مكزيك درباره مبارزه با آنفلوآنزاي خوكي گفته بود كه متوقف كردن روند گسترش اين ويروس در جهان ديگر ممكن نيست.
سازمان بهداشت جهاني مي گويد كه اكثر موارد ابتلا به ويروس "اچ 1 ان 1 " ملايم است و بسياري از بيماران بدون كمك پزشكي بهبود مي يابند. با نزديك شدن دوران اوج فصل آنفلوآنزا در آمريكاي جنوبي، برخي نواحي وضعيت فوق العاده اعلام كرده اند و پاراگوئه نخستين مورد مرگ ناشي از آن را گزارش داده است.
مقام هاي كشورهاي آمريكاي جنوبي با نزديك شدن اوج فصل آنفلوآنزا بيش از پيش نگران هستند. مدارس در سراسر آرژانتين دانش آموزان را راهي خانه ها كرده اندو زنان باردار اجازه يافته اند دو هفته مرخصي بگيرند تا از ابتلا به اين بيماري پرهيز كنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805031546

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدمت ادمين عزيز سلام

با توجه به شيوع انفولانزي خوكي در كشور و تاكيد مداوم وزارت بهداشت و درمان ترتيبي اتخاذ كنيد تا علائم و مشخصات بيماري كه در منابع اينترنتي كم نيستند در صفحه اول در قسمت مقالات قرار دهيد. اينطوري حتي مهمانان عزيز سايت هم از اين مطلب مستفيذ بشن.

ممنون از لطفتون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنده هم خدمت ادمین عزیز سلام عرض می کنم icon_wink

ادمین جان تو اون تاپیک رو قفل کردی! نه!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]2 میلیارد نفر؟یعنی اینقدر زود منتشر میشه...؟
دوستان کسی از علایم و خطرات این ویروس اطلاعی نداره؟icon_wink icon_wink icon_wink
لعنت به این امریکایی ها...! [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ادمین جان تو اون تاپیک رو قفل کردی! نه![/quote]

نصير جان بنده قفل كردم. اين شخص نه مقام رسمي كشوري هست و نه از ارزش و اعتبار كافي حتي در خود روسيه برخورداره. در اين چند وقته مدام از اين مباحث داشتيم. يكم فرصت بدين مطالب سياسي كم بشه چشم. يا اينكه خبر رو تحليلي در موردش بنويس و بعد ارسال كن تا بشه بحث كرد. هم در مورد اظهارات و هم در مورد اين شخص و حزب مطبوعش.

[quote]دوستان کسی از علایم و خطرات این ویروس اطلاعی نداره؟[/quote]

علائمي شبيه به انفولانزاي معمولي داره. با كمي تفاوت مثل سرگيجه و اسهال كه كمتر در انفولانزاي معمولي ديده ميشه. تشخيص فقط از طريق ازمايشگاهي هست. در صورت عدم پيگيري و درمان باعث كما و مرگ ميشه.

پيشگيري ساده اي داره كه انشاالله بزودي سعيد خان صفحه اول ميزاره ( از نظر دارو هم بقدر كفايت موجود هست)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده آرمانی جان icon_wink
حرف شما حجته
این خبر گزاری ها هم کارشون شده چوپ تراشیدن لای چرخ نظام!

2 میلیارد نفر!!
پس انگار باید منتظر فاجه بود!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچه ها از امار مبتلایان در ایران خبری در دست نیست؟ ولی خوب ماشالله به بچه های وزارت بهداشت بیماری نسبت به خیلی از کشورها ناچیز گزارش شده! مثلا اسرائیل حدوداً دو هزار و خورده ای ولی من ایران رو که آمارش رو داشتم نگاه می کردم 16 تا 20 تا بود!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا این حد منتشر نخواهد شد اما یه احتمال فراوان بت رسیدن به چین و هند...بعله! آمار به چندصد میلیونی میرسه!
کلاهتونو تند بگیرین! از ما گفتن بود... icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آنفلوانزای خوکی چیست؟

خوک ها نیز مانند انسان ها به آنفلوانزا مبتلا می شوند، اما ویروس آنفلوانزای خوکی (H1N1) مشابه ویروس آنفلوانزای انسانی نیست و در حالت عادی این ویروس باعث ابتلا انسان ها به این بیماری نمی شود، فقط در گذشته موارد بسیار کمی از ابتلا به این بیماری در افرادی که در تماس نزدیک با این حیوانات بوده اند گزارش شده است. اما جدیدا یک نوع جدید از این ویروس در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان ها را مبتلا می کند و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت می کند و به این ترتیب افرادی که هیچ گونه تماسی با این حیوانات ندارند نیز در معرض ابتلا قرار می گیرند.

علائم ابتلا به آنفلوانزای خوکی چیست؟

علائم آنفلوانزای خوکی بسیار شبیه به آنفلوانزای معمولی است و شامل تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی است و در بعضی افراد تهوع و استفراغ هم گزارش شده است. این بیماری ممکن است با علائم دیگری نیز همراه باشد. به یاد داشته باشید که هیچ پزشکی فقط از روی علائم بالینی قادر به تشخیص قطعی آنفلوانزای خوکی نیست و تشخیص قطعی آن فقط با انجام تست لابراتواری ممکن است.

آنفلوانزای خوکی چگونه از فردی به فرد دیگر سرایت می کند؟

ویروس آنفلوانزای خوکی دقیقا مشابه آنفلوانزای معمولی سرایت می کند. شما ممکن است از طریق تماس با فرد آلوده و یا لمس کردن سطوح و اشیایی که قبلا توسط این افراد لمس شده اند و سپس دست زدن به چشم و دهان و بینی خود به این بیماری مبتلا شوید. در یک فرد آلوده، انتشار این ویروس به محیط از یک روز قبل از شروع علائم بیماری آغاز می شود و تا یک هفته پس از ابتلا ادامه می یابد.

تا کنون چند نفر به این بیماری مبتلا شده اند؟

تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر لحظه تغییر می کند اما طبق آخرین اطلاعات تا تاریخ ۲۸ آپریل ۲۰۰۹ تعداد ۶۴ مورد ابتلا انسان به این ویروس فقط در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است و در کشورهایی مانند مکزیک، اسپانیا، سویس، چین و برزیل نیز مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است. آخرین آمار ابتلا به این بیماری را در پی نوشت های همین مطلب دنبال کنید.

آنفلوانزای خوکی چگونه درمان می شود؟

ویروس آنفلوانزای خوکی به داروهای ضد ویروس Tamiflu و Relenza حساس است و این داروها به خوبی بیماری آنفلوانزای خوکی را مهار می کنند. این داروها بهترین اثربخشی را زمانی دارند که در ۴۸ ساعت اول ابتلا به این بیماری مصرف شوند.

آیا واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد؟

خیر. ویروس آنفلوانزای خوکی که انسان ها را مبتلا می کند یک گونه کاملا جدید است و تا کنون واکسنی برای آن ساخته نشده است و ساخت واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

بیماری آنفلوانزای خوکی تا چه اندازه خطرناک است؟

شدت و میزان خطر این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در Mexico منجر به مرگ تعدادی از مبتلایان شده، در حالی که در افرادی دیگر بدون دریافت داروی ضدویروس، بیماری خود به خود بهبود یافته است. واقعیت این است که این ویروس دائما در حال تغییر ژنتیکی است و ممکن است درآینده خطرناک تر شود و یا از خطر آن کاسته شود. دانشمندان در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند.

چگونه می توان از ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی پیشگیری کنیم؟

دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید، مخصوصا زمانی که عطسه یا سرفه می کنید و یا وقتی که از بیرون به خانه باز می گردید.
از تماس نزدیک با خوک ها و یا انسان هایی که آلوده هستند بپرهیزید.
از دست زدن به اشیا و سطوحی که ممکن است آلوده باشند،مخصوصا در اماکن عمومی بپرهیزید.(مانند میز های کافی شاپ ها و رستوران ها، دستگیره درب وسائل حمل و نقل عمومی، نرده ها و …)
از دست زدن به دهان، بینی و چشمان خود بپرهیزید

منبع اطلاعات و آمار: سایت سازمان بهداشت جهانی
icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
(توضیح: بالون های زرد رنگ، نشان دهنده کشورها یا ایالت هایی از آمریکا هستند که بیماری در آن ها مشاهده شده است و بالون های قرمز رنگ، نشان دهنده کشور یا ایالت هایی از آمریکا هستند که در آن ها مرگ بر اثر آنفلوانزای خوکی روی داده است. با کلیک بر روی هر بالون، آخرین آمار مربوط به بیماری در آن کشور یا ایالت نمایش داده می شود.)

براي ديدن نقشه از اين سايت استفاده كنيد

http://www.npr.org/news/graphics/2009/apr/swine-flu/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز با يكي از مسئولين وزارت بهداشت مصاحبه ميكرد. مي گفت اين بيماري در همه كشور هاي دنيا پخش خواهد شد و حداقل تا دو سال ديگه ادامه خواهد داشت. تعداد مبتلايان در ايران به 23 نفر رسيد.
يك جاي ديگه مي گفت اين ويروس در محيط بيرون از بدن 2 ساعت دوام مي آورد.
ماسك ها هم داراي عمر مفيد هستند و ماسك هاي معمولي 2 سال عمر مفيد دارند. پس اگر ماسك قديمي داريد بهتر است كه يك جديد بخريد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.