Electro_officer

آشنایی با ناوهای محافظ پیشرفته‌ی هلندی کلاس De Zeven Provincien

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2605670554_bfb3b5672d_o.jpg[/img][/center]

ناوهای محافظ کلاس [color=darkred]De Zeven Provincien[/color] گونه‌ای از ناوهای محافظ پیشرفته‌ی هلندی است که انواع متفاوتی از تسلیحات مدرن جهت مقابله با انواع تهدیدات در آنها استفاده‌شده‌است. خصوصا تسلیحات ضدهوایی ناو که شناور را به ناوی قدرتمند تبدیل کرده‌اند. این شناورها که از آنها تحت عنوان ناوهای محافظ LCF " Luchtverdedigings- en commandofregat, air defense and command frigate" نیز یاد می‌شود توسط کارخانه ی کشتی‌سازی Royal Schelde's Flushing و جهت استفاده در نیروی دریایی سلطنتی هلند ساخته‌شده اند. این شناورها در واقع جانشین ناوهای کلاس Tromp و Jacob van Heesmarck محسوب می‌گردند.
نخستین شناور این کلاس "Hr Ms De Zeven Provincien "F802 بود که در آپریل 2002 وارد خدمت شد. شناور بعدی Tromp F803 بود که در مارس 2003 وارد خدمت شد و دو شناور دیگرDe Ruyter F804 و Evertsen F805 بودند که به ترتیب در آپریل 2004 و ژوئن 2005 وارد خدمت شدند.
در دسامبر 2003 Hr Ms De Zeven Provincien نخستین ناوی بود که با موفقیت موشک ESSM و موشک استادارد SM2-MR block IIIA را شلیک کرده و آنها را با استفاده‌ از رادارهای باند X کنترل کرد. هر دوی این موشک‌ها توسط رادار APAR هدایت می‌شدند.
در دسامبر 2006 Tromp در یک رزمایش ضدموشکی مشترک با نیروی دریایی ایالات متحده شرکت کرد. در این آزمایش رادار Thales SMART-L شناور در حالت برد بلند مورد استفاده قرار گرفت و موفق به رهگیری واحدهایی که دارای علائم موشک‌های بالستیک بود شد.
در نوامبر 2008 De Zeven Provincien برای اولین بار موفق به شلیک موشک‌های هارپون ضدکشتی شد؛ این آزمایش در ساحل ویرجینیا واقع در ایالات متحده انجام گرفت.

[b]قرارداد سه جانبه[/b]
آلمان، اسپانیا و هلند سه کشوری بودند که جهت ساخت ناوهای محافظ بین‌المللی با یکدیگر توافق‌نامه‌ای به امضا رساندند. این توافق‌نامه منجر به ساخت ناوهای Alvaro de Bazan F100 در اسپانیا توسط شرکت Navantia، ناوهای Sachsen F124 در آلمان توسط شرکت‌های Blohme and Voss، HDW و Thyssen Nordseewerke، و ناوهای کلاس Provincien De Zeven در هلند شد. البته قرارداد منعقد شده تنها محدود به طراحی و ساخت ساختار و بدنه می‌شد.

[b]خواص پنهان کاری و پایداری[/b]
در ناوها از تکنیک‌های متفاوتی و متعددی برای کاهش علائم مغناطیسی، لیزری، راداری، الکتریکی و صوتی استفاده‌شده‌است.
طبقه‌های ضد‌آب، عایق‌بندی، تعدد سیستم‌های حیاتی، شیوه‌ی انتقال قدرت، سیستم تعادلی و ساختار تکه تکه‌ای ناو باعث شده این ناو در مقابل حملات موشکی سرسخت و مقاوم باشد. همچنین جهت مقابله با حملات اتمی، شیمیایی و میکروبی نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده‌است.

[b]سامانه‌ی کنترل‌داده‌ی نبرد SEWACO XI[/b]
این شناورها مجهز به سامانه‌ی کنترل آتش SEWACO XI ساخته‌ی شرکت Thales Naval Nederland می‌باشند. SEWACO XI از پیشرفته‌ترین سامانه‌های کنترل آتش جهان است و در سطح سامانه‌ای مانند اجیس قرار دارد. این سامانه از نرم افزارهای جدید و رایانه‌های قدرتمندی جهت پردازش داده‌ها استفاده می‌کند.
سوئیت ارتباطی سامانه یعنی Rohde & Schwarz داده‌های صوتی و ماهواره‌ای را کدگزاری می‌نماید.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/LCF-CIC.jpg[/img][/center]

[b]تسلیحات[/b]
[b]موشک‌های ESSM[/b]
موشک دوربرد سطح به هوای ESSM (مخفف evolved Sea Sparrow missile) توسط تیمی بین‌المللی تحت نظارت شرکت Raytheon ساخته‌شده‌است. این موشک توسط کشورهای ترکیه، کانادا، اسپانیا، نروژ، هلند، یونان، دانمارک، استرالیا، آلمان و ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته‌است. وزن موشک 280 کیلوگرم است و سرجنگی 39 کیلوگرمی آن توسط یک فیوز مجاورتی کنترل می‌گردد. برد موشک بیش از 50 کیلومتر و سرعت آن بیش از 4 ماخ گزارش شده‌است. موتور سوخت جامد موشک در قسمت انتهایی آن قرار گرفته که باعث می‌شود برد، سرعت و مانورپذیری موشک افزایش یابد. رادار موشک نیمه فعال داخلی است.

[b]موشک‌های SM2-MR block IIIA[/b]
ناوهای این کلاس قادر به استفاده از موشک‌های برد متوسط SM2-MR block IIIA ساخته‌ی شرکت Raytheon می باشند. این موشک‌ها در نیروی دریایی کشورهای ژاپن، کره، آلمان، هلند و ایالات متده مورد استفاده قرار گرفته است. برد موشک 70 کیلومتر و سرعت آن 2.5 ماخ گزارش شده‌است. این موشک دارای یک رادار داخلی نیمه فعال است و کنترل آن توسط سامانه‌ی اتصال رادیویی اجیس امکان‌پذیر است.
شلیک هر دو گونه ی موشک‌های ESSM و SM2-MR block IIIA توسط مقرهای شلیک عمودی mk41 امکان‌پذیر است. تعداد پنج مقر هشت‌گانه از این مقرها در قسمت سینه‌ی ناو و در پشت توپ اصلی نصب گردیده‌است.

[center]
[color=darkred]RIM-66 Standard MR[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_RIM-66-Standard.jpg[/img][/center]
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_SM-3_start.jpg[/img][/center]

[b]موشک‌های سطح به سطح Harpoon[/b]
موشک هارپون گونه‌ای از موشک‌های کروز کف رو است که جهت هدف قرار دادن شناورهای سطحی کاربرد دارد. این موشک ساخته‌ی شرکت Boeing می‌باشد. هدایت موشک توسط رادار داخلی فعال آن انجام میگیرد. سرجنگی 221 کیلوگرمی موشک نفوذی است و در آن از مواد انفجاری قدرتمندی استفاده شده‌است. موتور موشک توربوجت است ولی در هنگام شلیک از پیشران سوخت جامد استفاده می‌شود. حداکثر برد موشک 90 کیلومتر در سرعت 855 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. در بلاک دو این موشک که ساخت آن حوالی در سال 2002 شروع شده‌است برخی بروزرسانی‌ها صورت گرفته؛ از جمله اینکه از نرم‌افزارهای بروزتری استفاده شده؛ همچنین این نسخه از موشک را می‌توان توسط GPS کنترل کرده و از آن در نبردهای ساحلی و جهت هدف قرار دادن اهداف ساحلی استفاده کرد.

[center]
[color=darkred]شلیک Harpoon[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Harpoon_lancering_tcm15-118.jpg[/img][/center]

[b]توپ سی میلیمتری دفاع نزدیک Goalkeeper[/b]
این توپ گونه‌ای از سامانه‌های دفاع نزدیک است که جهت هدف قرار دادن موشک‌های سوپرسونیک ضدکشتی کاربرد دارد. بخش شلیک سیستم دارای توپ گتلینگ هفت لوله‌ای 30 میلیمتری است. این توپ را می‌توان توسط سامانه‌ی SEWACO XI کنترل کرد ولی با این وجود سیستم کنترل کننده‌ی توپ قدرتمند بوده و قادر است به طور مستقل به رهگیری و هدف قرار دادن واحد مهاجم بپردازد. برجک توپ قادر است در مدت 3.8 ثانیه چرخشی 360 درجه‌ای داشته باشد. برد سیستم حداکثر 2000 متر و نواخت آن 70 گلوله بر ثانیه گزارش شده است. قیمت هر واحد این توپ 16 میلیون یورو اعلام شده‌است.

[center]
[color=darkred]توپ Goalkeeper[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Goalkeeper.jpg[/img][/center]

[b]توپ 127 میلیمتری دوگانه‌ی [/b]Oto Melara
توپ اصلی ناو یک توپ دوگانه جهت هدف قرار دادن هواپیماها و اهداف ساحلی است. برد ان در درگیری با اهداف ساحلی 15 کیلومتر و جهت هدف قرار دادن اهداف هوایی 7 کیلومتر است. حداکثر نواخت توپ 45 گلوله بر دقیقه است. این توپ قادر است از اونع مختلف گلوله‌ها استفاده کند، در خزانه‌ی توپ سه گونه‌ی مختلف گلوله وجود دارد که با توجه به نوع هدف به طور خودکار توسط سیستم جاگذاری توپ انتخاب می‌شود.
همچنین دو توپ اورلیکن 20 میلیمتری دیگر نیز در دو سمت ناو و در روی اکامادیشن دیده می‌شوند.

[b]مقر پرتاب اژدر mk32 mod 9[/b]
دو مقر دوگانه‌ی 324 میلیمتری جهت شلیک اژدرهای MK-46 Mod 5 در نزدیکی پاشنه‌ی شناور قرار دارند. اژدر MK-46 Mod 5 دارای طول 2.6 متر و وزن 231 کیلوگرم است. این اژدر دارای برد 11 کیلومتر، عمق عمییاتی 365 متر و سرعت آن 75 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. هدایت اژدر از طریق جستجوگر داخلی فعال/غیرفعال صوتی آن صورت می‌گیرد.

[center]
[color=darkred]اژدر MK-46 Mod 5 [/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_untitledf.jpg[/img][/center]

[b]اقدام متقابل[/b]
شناورهای این کلاس از سامانه‌ی جنگ الکترونیک هوشمند Sabre ساخته‌ی شرکت دفاعی Thales استفده می‌کنند. بخش ESM سامانه فرکانس‌های 0.5 تا 18 گیگاهرتز و قسمت ECM، فعال آرایه فازی است و فرکانس 7.5 تا 18 گیگا هرتز را پشتیبانی می کند.
سامانه‌ی Sabre دارای دو ساتع کننده‌ی آرایه‌فازی است که یکی دقیقا روبرو‌ی بریدج و در سمت راست و دیگری در روی آشیانه و در سمت چپ نصب شده‌اند.
شناور مجهز به چهار مقر پرتاب فریب‌دهنده‌ی SRBOC ساخته ی شرکت Lockheed Martin Sippican می‌باشد در ضمن جهت فریب اژدر دشمن شناور از سامانه‌ی AN/SLQ-25 Nixie استفاده می‌کند.

[b]بالگرد و عرشه‌ی پروازی[/b]
شناور دارای عرشه‌ی پروازی 27 متری در قسمت پاشنه‌ی خود است. عرشه‌ی فرود ناو قادر است از یک بالگرد مانند Agusta Westland Lynx پذیرایی کند و آشیانه ناو دارای گنجایش دو بالگرد می‌باشد. البته بالگرد اصلی که برای این ناوها در نظر گرفته شده NH90 است که بعد از سال 2007 مورد استفاده قرار گرفت. عرشه‌ی ناو مجهز به سامانه‌ی نگهداری بالگرد DCN Samahe است که نگهداری بالگرد در شرایط نامناسب دریایی را فراهم می‌سازد.

[center]
[color=darkred]NH90[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Photo_NH90_c_Eurocopter_-_P.jpg[/img][/center]

[b]حسگرها[/b]
سوئیت راداری ناو توسط شرکت Thales Naval Nederland پشتیبانی می‌شود.
رادار سه بعدی Smart-L جست‌وجوی هوایی را به عهده دارد. این رادار توسط شرکت Thomson Signaal طراحی شده‌است. کارکرد رادار در باند D است و آنتن 8.2 متری آن قادر است علائم اهداف با سطح مقطع کم را از فاصله‌ی 55 کیلومتری و اهداف با سطح مقطع بیشتر را از فاصله‌ی 100 کیلومتری دریافت نماید. حداکثر برد این رادار 400 کیلومتر اعلام شده‌است. سرعت چرخش آنتن 12 دور بر دقیقه است و وزن آن 7800 کیلوگرم می‌باشد.
رادار چندکاره‌ی APAR (رادار آرایه‌فازی فعال) ناو وظیفه‌ی جست‌و‌جوی سطحی و هوایی و هدایت موشک‌ها را به عهده دارد. طراحی رادار توسط شرکت Thomson Signaal انجام شده‌است. این رادار پوششی 360 درجه‌ای را فراهم می‌آورد و باند کارکرد آن I و J (ناوال تکنولوژی X) است که برای رهگیری موشک‌های کف رو عالی است. برد رادار 150 کیلومتر بوده و قادر است همزمان 250 هدف را رهگیری کند.
رهگیر برد بلند لیزری Sirius ناو قادر است موشک‌های کف‌رو را رهگیری نماید. این سامانه توسط شرکت Thomson Signaal طراحی و ساخته شده‌است. Sirius قادر است با سرعت پویش 53 دور بر دقیقه قادر است هواپیماها را از فاصله‌ی 15 کیلومتری و موشک‌ها را از فاصله‌ی 12 کیلومتری تشخیص دهد. Sirius داده‌های خود را مستقیما به SEWACO XI تحویل می‌دهد. این سامانه در فاصله‌ی سال‌های 2008 تا 2011 بر روی ناوها نصب خواهد شد.
رادار ناوبری شناور Scout است که باند کارکرد آن I بوده و آز آن جهت جست‌و‌جوی سطحی نیز استفاده می‌شود. این رادار به گونه‌ای طراحی شده که شناسایی شناور توسط سامانه‌های ESM دشمن را دشوار می‌سازد. سرعت چرخش آنتن 1.8 متری رادار 29 دور بر دقیقه است. حداکثر برد این رادار 53 کیلومتر گزارش شده‌است.
رادار mkXII نصب شده بر روی شناور وظیفه‌ی تشخیص واحدهای خودی را به عهده دارد. در ضمن در این شناورها از سیستم کنترل آتش و رهگیری الکترو-آپتیکال Mirador نیز استفاده شده‌است.
سامانه‌ی سوناری نصب شده در بدنه ناو DSQS-24C است که توسط شرکت Atlas Elektronik ساخته‌شده‌است.

[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_de-zeven-provincien6.jpg[/img][/center]

[b]پیشران[/b]
پیشران ناو دارای ساختار ترکیبی CODOG (ترکیب توربین گازی و موتور دیزلی) است که از دو بخش مجزا تشکیل شده‌است. دو توربین گازی Rolls-Royce Spey SM1C که هرکدام دارای توان 18.5 مگاوات هستند و دو موتور دیزلی جهت سرعت‌های پایین Stork-Wartsila 16V6ST که هرکدام دارای توان 8.4 مگاوات هستند بخش تولید قدرت پیشران را تشکیل می‌دهند.
دو جعبه دنده‌ی در دو موتورخانه‌ی مجزا در این ساختار به کار رفته اند. شناور دارای دو پروانه‌ی کنترل شونده‌ و دو سکان است.
حداکثر سرعت ناو 30 گره و سرعت گشتی آن 18 گره است. برد عملیاتی ناو 5000 مایل در سرعت 18 گره می‌باشد.


[center][b]بررسی تصویری شناور[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_sections.jpg[/img]
[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/sections.jpg"]اندازه‌ی اصلی[/url][/center]
[center]
[b]لیست[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ddsd.gif[/img][/center]

[b]خصوصیات[/b]
●متصدی: نیروی دریایی سلطنتی هلند
●ساخته‌شده: 4 فروند
●فعال: 4 فروند
●گونه: ناو محافظ مخصوص دفاع ضدهوایی
●طول: 144.24 متر
●عرض: 18.8 متر
●آبخور: 5.2 متر
●تناژ جابجایی: 6050 تن
●سرعت: حداکثر 30 گره، گشتی 18 گره
●برد عملیاتی: بیش از 4000 مایل دریایی
●خدمه: 202 نفر (شامل 32 افسر)
●تسلیحات:
5 مقر هشت‌گانه‌ی شلیک عمودی mk41 با قابلیت شلیک موشک‌های ESSM و SM2-MR block IIIA
هشت فروند موشک‌ سطح به سطح Harpoon
توپ سی میلیمتری دفاع نزدیک Goalkeeper
توپ 127 میلیمتری دوگانه‌ی Oto Melara
دو توپ اورلیکن 20 میلیمتری
دو مقر دوگانه‌ی 324 میلیمتری Mk 32 mod 9 جهت شلیک اژدرهای MK-46 Mod 5
●سامانه‌ی کنرل و فرماندهی: سامانه‌ی کنترل‌داده‌ی نبرد SEWACO XI
●حسگرها:
رادار سه بعدی Smart-L جست‌وجوی هوایی
رادار چندکاره‌ی APAR
رادار ناوبری و جست‌و‌جوی سطحی Scout
رادار تشخیص دوست از دشمن MK XII
سامانه ی کنترل بالگرد VESTA
رهگیر برد بلند لیزری Sirius
سیستم کنترل آتش و رهگیری الکترو-آپتیکال Mirador
سامانه‌ی سوناری بدنه DSQS-24C
●اقدام متقابل:
سامانه‌ی ESM/ECM گونه‌ی Sabre
چهار مقر پرتاب فریب‌دهنده‌ی SRBOC
سامانه‌ی فریب اژدر AN/SLQ-25 Nixie
●بالگرد: یک فروند NH-90
●پیشران:
ساختار ترکیبی CODOG
دو توربین گازی Rolls-Royce Spey SM1C هرکدام دارای توان 18.5 مگاوات
دو موتور دیزلی Stork-Wartsila 16V6ST هرکدام دارای توان 8.4 مگاوات
دو مولد دیزلی گونه‌ی Paxman Valenta هر کدام با توان 1650 کیلووات
دو جعبه دنده‌ی در دو موتورخانه‌ی مجزا
دو محور شفت متصل به دو پروانه مجزا
دو سکان


[center][b]تصاویر منتخب[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Profile-Dutch-DeZeven~0.gif[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Hr__Ms__De_Ruyter_%28F804%29.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_img_15_3378_4.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_img_15_3379_2.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_img_15_4982_5.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Photo-Dutch-DeZeven~0.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_610x~12.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_68915-a.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_200210-00088.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_De_Zeven_Provincien.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_diisaster2006_fortune7.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_f802_SM2Launch02.jpg[/img][/center]

[color=brown]نویسنده: محمد مهدی محمدی[/color]

منابع:
[url="http://www.kitsune.addr.com/LCF/index.html"]http://www.kitsune.a.../LCF/index.html[/url]
[url="http://www.naval-technology.com/projects/dezeven/specs.html"]http://www.naval-tec...even/specs.html[/url]
[url="http://www.naval-technology.com/projects/dezeven"]http://www.naval-tec...rojects/dezeven[/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/De_Zeven_Provinci%C3%ABn_class_frigate"]http://en.wikipedia....n_class_frigate[/url]

[color=red]توجه!
این مقاله مختص سایت میلیتاری تهیه شده و هرگونه بهره‌برداری از آن منوط به کسب اجازه از نویسنده است.[/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]WoW...
پس این بود که دوست داشتی!دستت درد نکنه،خیلی عالی بود...
واقعا این سیستم دروازه بان،موشک های فراصوتی رو میزنه؟فکر نکنم اینطور باشه،آزمایش شده؟
نکته ای که منو جلب کرد اون هلیکوپتره بود!عجب چیزیه! :lol: باید یه بررسی بکنم...
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Photo_NH90_c_Eurocopter_-_P.jpg[/img]
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار عالی خیلی ممنون .
یه سوال هم داشتم
ناوشکن تایپ52سی چین قویتر هست یا این غول دریایی ؟
می دونم این ناو محافظه واون ناوشکن ولی درصورت درگیری با یکدیگر کدام قویتر است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نکته ای که منو جلب کرد اون هلیکوپتره بود!عجب چیزیه![/quote]

واقعا بالگرد جالبيه. با ظرفيت 20 نفر برد حداكثري 1000 كيلومتر و ماكزيمم سرعت 300 كيلومتربرساعت
كشورهاي متصدي:
ااسترالیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، فنلاند، یونان، ایتالیا، هلند، نیوزلند، نروژ، پرتقال، اسپانیا، سوئد، عمان، [b]عربستان (64 فروند)[/b]

[quote]واقعا این سیستم دروازه بان،موشک های فراصوتی رو میزنه؟فکر نکنم اینطور باشه،آزمایش شده؟[/quote]
بله آزمايش شده...اين سامانه قادره به راحتي موشك‌هاي اگزوسه رو هدف قرار بده. يه سرچ تو يوتيوب بزن و ببين.
اينم يه عكس...البته مطمپن نيستم ولي احتمال ميدم با گولكيپر زدنش.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/gfgg.jpg[/img]

[quote]ناوشکن تایپ52سی چین قویتر هست یا این غول دریایی ؟[/quote]
جواب دادن به سوالات اینچنینی یکم مشکله...این جور چیزا فقط تو نبرد واقعی مشخص میشه اما به هر حال...
برد هارپون 90 و بردC-803 چینی 120 کیلومتر اعلام شده با این احتساب ناوشکن چینی شانس بیشتری داره البته نباید سطح مقطع راداری و اخلالگرها و سیستم دفاعی قوی ناو هلندی رو فراموش کنیم ضمن اینکه ناو چینی هم از این مشخصات بی بهره نیست! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یهسوال دیگه هم داشتم اون هم اینه که بهترین ناو محافظ برای خلیج فارس چه نوع ناوی می تونه باشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یهسوال دیگه هم داشتم اون هم اینه که بهترین ناو محافظ برای خلیج فارس چه نوع ناوی می تونه باشه؟[/quote]
به نظر شخص بنده تو خليج فارس يه ناو نميتونه كارايي چنداني داشته باشه چراكه فاصله‌ي خطوط ساحلي از هم كمه و با يه منطقه‌ي محدود مواجهيم و ناو بيچاره بايد با انواع تهديدات ساحلي هواپيما و موشك و... مقابله كنه. استراتژي ما تو خليج فارس بايستي نصب پدافند ضدهوايي در ساحل و استقرار موشك‌هاي ضدكشتي باشه. براي خليج فارس استفاده از زيردريايي‌هاي سبك بهترين گزينه هست كه با توجه به سروصداي زيادي كه وجود داره رهگيري زيردريايي كار مشكليه...در واقع خليج فارس ميتونه براي هر ناوي به يه جهنم واقعي تبديل بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس با این اوصاف ناوهای هواپیمابر درخیلج فارس اشتباه محضه .[/quote]
بله...مطمئنا ما بايد زماني مراقب و هوشيار باشيم كه شناورهاي سنگين دشمن از محدوده‌ي خليج فارس و دريايي عمان خارج بشند. مثل يكي دو سال قبل كه تهديدات نسبتا جدي بود...نه اينكه زماني كه شناورهاي دشمن در حال مانور دادن بودند بگيم احتمال حمله هست. :lol: ناوي كه مياد تو خليج بايد قابليت‌هاي ويژه‌ي ضدموشكي و ضدزيردريايي داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا عالی بود . دستت درد نکنه محمد اقا
نکته ایی که در این ناو هست اینه که نیومدن فقط به تجهیزات داخلی اکتفا کنن و از تجهیزات مدرن و روز خارجی هم استفاده کردن و ناوی ساختن مدرن که از هر جهت توانایی محافظت از خود و کشتی های دیگر رو هم داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه سوال دیگه هم دارم .می بخشی دیگه
بهترین موشک ویا بهترین راه برای از بین بردن ناوهای هواپیما بر موجود درخلیج فارس چیه؟
امیدوارم که بحث رو منحرف نکرده باشم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بهترین موشک ویا بهترین راه برای از بین بردن ناوهای هواپیما بر موجود درخلیج فارس چیه؟[/quote]
اين سوال زياد پرسيده شده! :lol:
استفاده از تسليحات خوشه‌اي...تسليحات غيرمتعارف....منهدم كردن جزيره به هر نحو ممكن...تو اين زمينه موشك موسكيت ميتونه كارساز باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]بله آزمايش شده...اين سامانه قادره به راحتي موشك‌هاي اگزوسه رو هدف قرار بده. يه سرچ تو يوتيوب بزن و ببين.
اينم يه عكس...البته مطمپن نيستم ولي احتمال ميدم با گولكيپر زدنش. [/quote]
ببینیم و تعریف کنیم...عجب،هلند هم چه کارها میکنه...

راستی مقاله NH-90
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3593
و این هم در گنار این فریگت
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/AIR_NH90-NFH-TTH_Collage_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_AIR_NH90-NFH-TTH_Collage_lg.jpg[/img][/url]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر و خسته نباشید به محمدمهدی عزیز بابت مطالب خوبش بخصوص این مطلب جدید که باعث آشنایی با این ناو پیشرفته شد و تا قبل اون شناختی ازش نداشتم. :lol:

اما به نظر میرسه ناوشکن باشه تا ناو محافظ با 6000 تن وزن؟! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.