EBRAHIM

آشنایی با هلیکوپتر CH-3 سی کینگ

Recommended Posts

[color=darkblue][b]با سلام خدمت عزیزان
چیزی نمیگم،همه چیز واضح است،منتها داوود قبلا به این پادشاه اشاره کرده بود ولی چون جزئی بود،جداگانه درجش کردم...
بدرود[/b]
...
اس-61 با هدف ساخت یک هلیکوپتر ضد زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شد.سطح زیرین این هلیکوپتر به شکل شناور طراحی شده و دو باله پخ در دو طرف بدنه به حفظ تعادل آن بر روی آب کمک میکند.اولین مدل اس-61 که قراردادی برای فروش آن منعقد شد، HS-3A سی کینگ بود.در 23 سپتامبر 1957 قرارداد اولیه تولید این هلیکوپتر برای نیروی دریایی ایالات متحده منعقد شد و اولین پیش نمونه اش در 11 مارس 1959 برای نخستین بار به پرواز درآمد.از زمان اولین پرواز اس-61 تا به حال،مدل های مختلفی از این هلیکوپتر ساخته شده و انواعی هم با اجازه شرکت سازنده در کشورهای انگلستان،ایتالیا و ژاپن موناژ شده است.همچنین این هلیکوپتر با نام نیوری پس از اصلاحات مفصلی در مالزی تولید شد.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Seaking14.jpg[/img][/align]

برای اجرایماموریت های ضد زیردریایی و شد کشتی،اس-61 قابل تجهیز به رادار جست و جوگر و نجهیزات ویژه کشف هدف است و با استفاده از چهار اژدر آشیانه یاب،چهار خرج گود،و یا دو فروند موشک هوا به سطح اگزوسه یا سی ایگل میتواند به هدف حمله ور شود.این هلیکوپتر در ماموریت های نجات هوا/دریا هم استفاده فراوانی دارد و میتواند بین 18 تا 22 نفر بازمانده را نجات دهد.مدلی از اس-61 به نام کماندو،هلیکوپتری ترابری تاکتیکی اسا و میتواند 28 نفر(45 نفر در حالت فوق ظرفیت) سرباز مسلح را حمل کند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sea-king.jpg[/img][/align]

در 1961 شرکت ایتالیایی آگوستا توافقنامه ای برای تولید و توسعه طرح اس-61 و اس.اچ.3دی با سیکورسکی امضا کرد.محصولات آگوستا، به نام ASH-3D از 1969 به نیروی دریایی ایتالیا تحویل شد.مدل غیر نظامی تولیدات آگوستا را AS-61 نامیدند.همچنین،توافقی هم بین شرکت انگلیسی وستلند و سیکورسکی برای توسعه طرح اس-61 حاصل شد.با اجرای این توافق،وستاند با استفاده از پیکره و سیستم پروانه SH.3D هلیکوپتر های وستلند سی کینگ را تولید کرد.در این هلیکوپتر ها تغیرات عمده ای در نیروگاه و تحهیزات اویونیکی انجام گرفت تا استاندارد های مطلوب نیروی دریایی سلطنتی برای یک هلیکوپتر ضد زیردریایی مناسب تامین شود.این سی گینگ ها علاوه بر ماموریت اصلی،برای اجرای عملیات تجسس و نجات،ترابری و تاکتیکی نیروهای نظامی،تخلیه مجروحان و حمل بار هم مورد استفاده اند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/H3HSeaKing05.jpg[/img][/align]

-----
انواع مدل ها:
SH-3A: اولین نمونه سی کینگ(225 فروند)
CH-124:شبیه SH-3A،برای صدور به کانادا،41 فروند)
S-61A:مدل ترابری،آبی/خاکی،قادر به حمل 26 نفر سرباز مسلح)
S-61A-4:نیوری،38 فروند مالزی،31 صندلیه
HH-3A:اصلاح شده مدل اولیه،با پوشش ضد گلوله و مسلح
SH-3D:سی گینگ،مدل استاندارد ضد زیردریایی نیروی دریایی
VH-3D:قابل استفاده برای حمل شخصیت ها
SH-3H: نوع چند منظوره
S-61B: تولید شده برای نیروی هوایی ایالات متحده

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/SH-3H_Sea_King.JPG[/img][/align]

-----
کاربران:
ایالات متحده امریکا،انگلستان،ایران،مالزی،ایتالیا،ژاپن،استرالیا،برزیل،کانادا،دانمارک،مصر،آلمان،هند،اندونزی،عراق،اردن،لیبی،نروژ،پاکستان،قطر،عربستان،اسپانیا

--- مشخصات فنی مدل D (استاندارد) ---
[b]نیروگاه[/b]
- دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک T58-GE-10
توان نامی موتور: 1.044 کیلو وات
ظرفیت کل مخازن سوخت: 3180 لیتر
- پروانه اصلی و پروانه دمی پنج تیغه ای
[b]ابعاد[/b]
قطر پروانه اصلی: 18.9 متر
قطر پروانه دمی: 3.2 متر
مساحت دیسک پروانه اصلی: 280.5 متر مربع
طول: 22.1 متر
ارتفاع: 5.1 متر
[b]وزنها[/b]
وزن برخاستن عادی: 8.4 تن
وزن تسلیحات: 380 کیلوگرم
[b]عملکرد پروازی[/b]
بیشترین سرعت افقی: 267 کیلومتر بر ساعت
سرعت کروز برای بیشترین برد: 219 کیلومتر بر ساعت
بیشترین نرخ صعود: 10 متر بر ثانیه
سقف پرواز خدمتی: 4.4 کیلومتر
سقف پرواز ایستا: 3.2 کیلومتر
برد: 1005 کیلومتر !!!
- خلبان و کمک خلبان در عرشه پرواز و دو نفر کاربر سونار در کابین اصلی
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/seaking7.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/SIKORSKY_SH-3_SEA_KING.png[/img]
[/align]
[/color]

[align=center][color=red][b]در صورت استفاده از این مطلب،درج نام نویسنده و لینک سایت الزامی میباشد[/b][/color][/align]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زنده باد ابي جان. سايت رو به حركت در آوردي. وجود انسانهاي محركي چون شما در هر

اجتماعي لازمه.

با آرزوي توفيق روز افزون براي شما دوست عزيز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار عالي...
من يكيشون رو تو چابهار ديدم روز رزمايش از جلوي دانشگاهمون رد شد.
يه سوال از خودت دارم! عكس يكي مونده به آخر چيه؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشی رپتور جان.

همونی هست که میخاستن باهاش به تهران بیان که به بلای الهی گرفتار اومدن. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بسيار عالي...
من يكيشون رو تو چابهار ديدم روز رزمايش از جلوي دانشگاهمون رد شد.
يه سوال از خودت دارم! عكس يكي مونده به آخر چيه؟ :lol:[/quote]
سلام اخوي الكترو(محمد مهدي سابق عزيز!)
ببخشيد پا برهنه مي پرم وسط سوال شما!
به نظر سونار مين ياب مياد
الله اعلم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايول داري ابي جان خيلي وقت بود منتظر مطلبي راجع به سي كينگ بودم ايول :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]بسيار عالي...
من يكيشون رو تو چابهار ديدم روز رزمايش از جلوي دانشگاهمون رد شد.
يه سوال از خودت دارم! عكس يكي مونده به آخر چيه؟ :lol:[/quote]
ها...؟ :lol:
آقا من Electero_Officer نیستم... icon_wink
فکر کنم حسگر یا سوناری برای شناسایی زیردریایی ها باشه...
با تشکر از دوستان[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خسته نباشی رپتور جان.

همونی هست که میخاستن باهاش به تهران بیان که به بلای الهی گرفتار اومدن. :lol:[/quote]

نه جیگر اون سی استالونه بود :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]خسته نباشی رپتور جان.

همونی هست که میخاستن باهاش به تهران بیان که به بلای الهی گرفتار اومدن. icon_wink[/quote]

نه جیگر اون سی استالونه بود :lol:[/quote]

اشتباه شد! :lol: راستش ch-53 دیدم عنوان رو حالا رپتور میگه نخونده نظر میده! ولی الان خوندم جالبه. icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote][quote][quote]خسته نباشی رپتور جان.

همونی هست که میخاستن باهاش به تهران بیان که به بلای الهی گرفتار اومدن. icon_wink[/quote]

نه جیگر اون سی استالونه بود :lol:[/quote]

اشتباه شد! :lol: راستش ch-53 دیدم عنوان رو حالا رپتور میگه نخونده نظر میده! ولی الان خوندم جالبه. :lol:[/quote]

عجب!
من خودم هم تو کف بودم،میگفتم خدایا مگه تو طبس سی کینگ هم باهاشون بود...اصلا سی کینگ رو زمان شاه خریدند... icon_eek خودم نمیدونم چه چیزهایی اون موقع دستگیرمون شد...
راستی اون سوپراستالیون بود...رامبو زیاد میبینی! icon_wink
به این هلیکوپتر همه چیز میگن،ولی درستش SH-3 هست...

[quote]درسته.
تو اين روش ناو پينگ ميزنه و بالگرد به برگشت پينگ گوش ميده يا بر عكس.[/quote]
نمیشه فقط گوش بده؟
فقط همین:
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/mh-53S-1_large.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_mh-53S-1_large.jpg[/img][/url]

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمیشه فقط گوش بده؟[/quote]
چرا میشه اون موقع میشه غیرفعال... تو یه کتاب انگیلسی دیدم که ناو پینگ میزد و بالگرد گوش میداد. این برا زمانیه که پینگ فرستاده شده با توجه به شرایط محیطی به ناو برنمیگرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته می دونم نظرم علمی نیست
ولی خوب نظره دیگه....
به نظر من خوشتیپ نیست :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم