TANK

بالگرد ترابری خانواده اس-61 ، سی.اچ -3 و اس.اچ-3 ( S-61/CH-3&SH-3)

Recommended Posts

در اوایل دهه 1970، ارتش آمریکا برنامه ای را برای طراحی و ساخت سیستم جدید چند ماموریته ترابری تاکتیکی به مسابقه گذاشت. سیکورسکی با طرح هاوک توانست بدون آنکه رقیب شاخصی داشته باشد، پروژه را از آن خود کند. در قانون مسابقه تعداد سه خدمه و یازده سرنشین، به عنوان شرط اصلی ذکر شده بود اما هاوک توانست با امکان جاگیری چهارده سرباز مجهز، یا شش تختخواب، از معیارهای اصلی نیز فراتر رود. -------------------------------------------------------------------------------- هلیکوپتر سیکورسکی S-70 در حال آماده شدن برای تیک آف از روی ناو هواپیمابر -------------------------------------------------------------------------------- قلاب یر بدنه هاوک توانایی حمله 3529 کیلوگرم بار را، در حالیکه یک توپ 105 میلیمتری با 50 تیر و 5 خدمه را همراه دارد، حمل کند. از همین بررسی کوتاه می توان به قدرت فوق العاده این هلیکوپتر پی برد. از سوی دیگر انجام عملیات شناسایی، کنترل و فرماندهی نیز از شاخص های این هلیکوپتر به شمار می رود. جالب است که جثه متناسب آن به طوری است که یک فروند آن را می توان با C-130 و شش فروند آن را می توان C-5 حمل کرد. استفاده از سیستم های ناوبری و بصری،سبب افزایش عملکرد هاوک در شرایط گوناگون جوی شده است.استفاده از زره مقاوم در برابر گلوله های 23 میلیمتری سبب کاهش آسیب پذیری هلیکوپتر می شود. -------------------------------------------------------------------------------- تکنسینی در حال تعمیر روتورهای سیکورسکی S-70 -------------------------------------------------------------------------------- در تجربیات نظامی ارتش آمریکا ثابت شده که هاوک بقا پذیرترین هلیکوپتر خدمتی آمریکاست. طرح اصلی هاوک بر اساس یک هلیکوپتر بدون سلاح، پایه ریزی شده بود هرچند که در این مدل ها یک قبضه تیربار 62/7 میلیمتری قابل نصب بر هر طرف بدنه، به جای پخش کننده پوشال و شعله بود. در اوایل دهه 1980 با توجه به بقای بسیار زیاد هاوک در میدان های رزم طرح سیستم پشتیبانی مخازن خارجی به صورت بالچه ای با چهار مقر جنگ افزار، برای حمل موشک 16 موشک هلفایر ارایه شد به جای موشک هلفایر می توان از غلاف های تیربار یا مخازن سوخت استفاده کرد که برد عملیاتی آن تا 2130 کیلومتر افزاش می دهند. -------------------------------------------------------------------------------- هلیکوپتر سیکورسکی S-70 در حال شلیک موشکی موسوم به پنگوئن -------------------------------------------------------------------------------- همانگونه که انتظار می رفت مولود جدید که نام بلک هاوک یافته بود، مورد توجه بسیار مسئولین ارتش آمریکا قرار گرفت و تا سال 1988 610 فروند از جمع 1107 فروند سفارش داده شده، به نیروهای مسلح آمریکا تحویل داده شد. بلک هاوک ای مجهز به نوع خاصی از تجهیزات جنگ الکترونیک به وزن 816 کیلوگرم است تجهیزات این هلیکوپتر که Quick fix2 نامیده می شود شامل یک سیستم اصلی ضد عمل الکترونیک ای ال کیو -151 است. -------------------------------------------------------------------------------- هلیکوپتر سیکورسکی S-70 در حال پرواز بر فراز دریا -------------------------------------------------------------------------------- لازم به دکر است که بدنه این هلیکوپتر قادر به مقاومت در برابر 20 جی یا شتاب گرانش زمین رو به جلو و 10 جی رو به پایین می باشد. موتورهای بلک هاوک از نوع موتورهای بسیار مشهور توربوشفت تی-700 ساخت شرکت جنرال الکتریک است که از نوع مشابه به کارگرفته شده در آپاچی است. کمپانی سیکورسکی در ساخت و بهسازی این هلیکوپتر بسیار موفق عمل کرده به طوری که تنوع زیادی مدل های آن دیده می شود یعنی حدود ۲۰ مدل گوناگون با بهسازی های متفاوت تولید شده که هر یک کارایی مختص خود را داشته و به دلیل کثرت انواع٫ یکی از تواناترین هلیکوپترها در عرصه هلیکوپتر سازی جهان محسوب می شود منبع:air.blogfa

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

كسي نظري نداره؟!

پادشاه دریا یکی از موفق ترین بالگرد هایی است که تاکنون ساخه شده.نیروی دریایی آمریکا به بالگردی احتیاج داشت تا در اولویت اول بتواند به زیر دریایی ها حمله بکند و قابلیت های دیگر مانند نشست و برخاست از ناوها حمل و نقل سربازان و تجهیزات(به وسیله قلاب)را نیز داشته باشد.این المر باعث شد شرکت سیسکوری بالگرد H-3 را در 11 مارچ 1959 بسازد و در خدمت نیروی دریایی امریکا در بیاورد. H-3 از پنج ملخ با زاویه 72 درجه بهره می برد که به وسیله موتور T-58-GE-10 نیروی بالابرنده ان را تولید می کند.دو موتورT-58-GE-10 قالبیت حمل سه تن بار را به H-3 می دهد و ان را با سرعتی معادل 267km به جلو می راند و تا ارتفاع 481/4 متر بالا می برد.همانطوری که گفته شد h-3 برای شکار زیر دریایی ساخته شده ولی قابلیت حمل و نقل را نیز دارد.در شرایط استاندارد 28 سرباز را تا شعاع 1000km جا به جا می کند ولی در شرایط نجات می تواند 22 سرباز را به همراه 9 برانکارد و 2 پزشک حمل می کند. سلطان دریا وقتی در نقش کارچی زیر دریایی ظاهر می شود با دو اژدر mk-44/46 قابلیت منهدم کردن زیر دریایی را دارد اژدر ها در داخل بدنه H-3 جاسازی می شوند و با باز دشدن درب که زیر بنه وجود دارد به آب انداخته می شوند و تا موقع برخورد به زیر دریایی هدایت شوند.همچنین از قابلیت های دیگر که این بالگرد را بالگردی قدرتمند تبدیل کرده حمل بمب اتمی B-57 است. http://xs512.xs.to/xs512/07072/SH-D-MAVERIK.jpg این بالگرد به کشورهای بسیاری صادر شده اعم از آرژانتین استرالیا برزیل کانادا دانمار آلمان هند ایران عراق ایتالیا ژاپن مالزی نروژ پاکستان قطر عربستان اسپانیا تایلند ونزوئلا اما کشورهایی مانند ایتالیا(AGUSTA) ژاپن(MITSUBSHI) کانادا این بالگرد را در کشور خود تولید می کنند.همچنین یکی از دیگر تولید کنندگان پادشاه انگلستان می باشد اما تفاوت تولید انگلستان با کشورهای دیگر در تغییراتی که بر روی ان انجام داده از جمله این تغییرات موتور ساخت شرکت رویز رویز را جایگزین موتور قبلی یعنی T-56-GE-10 کرده و سیستم های ناوبری آن را الکتریکی و مدرنیزه کرده از دیگر تغییرات بزرگ کردن بالچه های کناری H-3 است. از مزیت های سلطان دریا دارا بودن پوست دوزیستش است که با استفاده از دو بالچه قطور که در سمت راست و چپ وجود دارند این اجازه را می دهد که بر روی آب فرود بیاید اما این کار خطرناک است و در شرایط اضطراری انجام می شود و چند دقیقه بیشتر دوام نمی آورد.قابلیت های فراوان سلطان دریا باعث شده است تا رییس جمهور امریکا این بالگرد را بالگرد شخصی خود اعلام کند و سفرهای کوتاه خود را با این بالگرد انجام دهد. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Marine_One_Whitehouse.jpg در سال 1969 کانادا 41 فروند CH-124 را سفارش داد این مدل که بالگرد پیش اخطار می باشد توسط یک رادار کوچک که بر روی دوم آن نصب می شود مانند یک آواکس کار می کند بعدها با وجود E-2 این مدل بازنشسته شد البته شاید در کشورهای دیگر در خدمت باشند اما چیزی به نام CH-124 در نیروی دریایی آمریکا وجود ندارد. از امکانات دیگر H-3 CHAFF است در هنگامی که هلیکوپتر رهگیری شده و موشک به طرف آن شلیک شده است CHAFF یا تله های حرارتی را از خود رها می کند این امر باعث می شود تا موشک گیج شود و هدف خود را گم کند و به طرف تله های گرمایاب برود و هلیکوپتر در امان بماند. انواع مدل ها xhss-2:الگوی نخستین s-61:مخصوص حمل نقل تجهیزات اعم از سرباز و وسایل s-61a:تولید شده برای نیروی هوایی دانمارک s-61a-4:ساخته شده برای نیروی هوایی مالزی s-61a/ah:هلیکوپتری برای بررسی حمل و نقل در قطب جنوب s-61b:صادر شده به ژاپن s-61d-3:صادر شده برای یروی دریایی ژاپن s-61d-4:صادر شده به نیروی درایی آرژانتین s-61L:هلیکوپتر مسافربری و قابلیت حمل 30 مسافر s-61L MK II:هلیکوپتری بر پایهs-61L با تغییرات جزیی s-61n:مسافربری s-61n mk II:نمونه بهبود یافته s-61n s-61nr:صادراتی برای نیروی هوایی ژاپن مخصوص جستجو s-61r یا ch-3a:هلیکوپتری مخصوص حمل و نقل وسایل نظامی ch-3a:هلیکوپتری مخصوص حمل و نقل وسایل نظامی hh-3a:این گونه نیز برای حمل و نقل و در خدمت نیروی دریایی امریکا nh-3a:از این مدل یک نمونه بیشتر ساخته نشد و تغییراتی در بالچه و موتور ان انجام دادند. rh-3a:هلیکوپتر مین یاب دریایی برای نیروی دریایی آمریکا sh-3a یا s-61a:هلیکوپتری بر علیه زیر دریایی برای ایالت متحده و 245 فروند ساخته شد. vh-3a:هلیکوپتر حمل و نوقل vip برای تفنگداران نیروی دریایی ch-3b:هلیکوپتر حمل و نقل برای نیروی درایی آمریکا hss-2a یا sh-3d هلیکوپتر ضد زیر دریایی و مدل صادراتی به کشور عزیزمان همچنین به نیروی دریایی اسپانیا و جمعا 73 فروند ساخته شد sh-3d-ts:تغییراتی برای جنگ با ضد زیر دریایی ch-3e:هلیکوپتری برای ارتش آمریکا و 45 فروند ساخته شد. hh3e:برای جستجو و رهایی و مدل پایه ch-53e mh-3e:در خدمت نیروی درایی آمریکا hh-3f:برای گارد ساحلی و جستجو رهایی sh-3g:هلیکوپتر حمل و نقل چند کاره برای ایالت متحده 105 فروند ساخته شد sh-3h:هلیکوپتر پیش اخطار یا همان آواکس uh-3h:تغییراتی برای بهبود حمل و نقل http://i14.tinypic.com/2rwb9rb.jpg مشخصات عمومی خدمه:4 نفر دو نفر خلبان و دو نفر ناوبر طول:7/16 متر عرض:19 متر ارتفاع:13/5 متر وزن خالی:382/5 کیلوگرم وزن پر:8,449 کیلوگرم وزن هنگام تیکاف:10,000 کیلوگرم موتور:دو موتور توربوشافت t-58-ge-10 بیشترین سرعت:267 کیلوگرم برد:1000 کیلومتر تسلیحات:دو اژدر mk-44/46 یا یک بمب اتم b-57 هلیکوپترهای قابل مقایسه:CH-53 Sea Stallion•S-62•Westland sea king

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با هدف ساخت یک هلیکوپترضد زیر دریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شد. سطح زیرین این هلیکوپتربه شکل شناور طراحی شده و دو بال کوتاه و قطوردر دو طرف بدنه به حفظ تعادل آن بر روی آب کمک می کند. از این هلیکوپتر برای اجرای ماموریت های ضد زیر دریایی و ضد کشتی استفاده می کنند. اس-۶۱ قابل تجهیز به رادارجستجوگر و تجهیزات ویژه کشف هدف است و با استفاده از ۴ اژدر آشیان یاب و دو فروند موشک هوا به سطح اگزوسه یا سی ایگل می تواند به هدف حمله ور شود.این هلیکوپتر در ماموریت های نجات هوادریا هم استفاده فراوان دارد و می تواند بین ۱۸ تا ۲۲ نفر بازمانده را نجات دهد. این هلیکوپتر وقتی در نقش تاکتیکی قرار میگیرد میتواند۲۸ نفر(۴۵ نفر در حالت فوق ظرفیت) سرباز مسلح را حمل کند. بنا به گزارش هفته نامه اویشن اند اسپیس تکنالجی چاپ ایلات متحده ایران هم اکنون در حدود ۱۲فروند از این هلیکوپتر ها را در اختیار دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدورم مطلب بهدرد بخوري بوده باشه دوستان استفاده كرده باشن
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

کشور سازنده : ایالات متحده آمریکا
شرکت سازنده : Sikorsky Aircraft Corporation
سال ورود به خدمت : 1979
قیمت : 5.9 million دلار آمریکا
نمونه های مختلف این بالگرد :
UH-60A Black Hawk
EH-60A Black Hawk
MH-60A Black Hawk
YEH-60B Black Hawk
EH-60C Black Hawk
UH-60C Black Hawk
UH-60L Black Hawk
VH-60D Nighthawk
UH-60J Black Hawk
UH-60JA Black Hawk
AH-60L Arpía III
سرنشینان : 14 نفر
طول : 19.76 m
عرض : 5.13
وزن خالی : 4,819 kg
وزن با بار : 7,375 kg
سرعت : 357 km در ساعت
سلاح ها : کالیبر 7.62 mm
M60
کشور های استفاده کننده از این بالگرد :
استرالیا
اتریش
بحرین
برزیل کلمبیا
شیلی
اسرائیل
مصر
ژاپن
اردن
مکزیک
فیلیپین
چین
آمریکا
عربستان
ترکیه
تایوان
موتور : توربوشافت سیکورسکی
وظیفه های اصلی : جابجایی افراد
جابجایی نفربر های چهار چرخ نظامی
عملیات های تهاجمی
شركت سازنده : Sikorsky Aircraft
نيروي حركت : 400 کیلومتر بدون سوختگیری

تصویر

تصویر
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر ميكنم اين همون بالگردي باشه كه نيروهاي دلتافورس هم ازشون استفاده مي كنن. شما درباره نيروهاي دلتا فورس اطلاعاتي داريد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][b]با سلام خدمت عزیزان
چیزی نمیگم،همه چیز واضح است،منتها داوود قبلا به این پادشاه اشاره کرده بود ولی چون جزئی بود،جداگانه درجش کردم...
بدرود[/b]
...
اس-61 با هدف ساخت یک هلیکوپتر ضد زیردریایی برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شد.سطح زیرین این هلیکوپتر به شکل شناور طراحی شده و دو باله پخ در دو طرف بدنه به حفظ تعادل آن بر روی آب کمک میکند.اولین مدل اس-61 که قراردادی برای فروش آن منعقد شد، HS-3A سی کینگ بود.در 23 سپتامبر 1957 قرارداد اولیه تولید این هلیکوپتر برای نیروی دریایی ایالات متحده منعقد شد و اولین پیش نمونه اش در 11 مارس 1959 برای نخستین بار به پرواز درآمد.از زمان اولین پرواز اس-61 تا به حال،مدل های مختلفی از این هلیکوپتر ساخته شده و انواعی هم با اجازه شرکت سازنده در کشورهای انگلستان،ایتالیا و ژاپن موناژ شده است.همچنین این هلیکوپتر با نام نیوری پس از اصلاحات مفصلی در مالزی تولید شد.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Seaking14.jpg[/img][/align]

برای اجرایماموریت های ضد زیردریایی و شد کشتی،اس-61 قابل تجهیز به رادار جست و جوگر و نجهیزات ویژه کشف هدف است و با استفاده از چهار اژدر آشیانه یاب،چهار خرج گود،و یا دو فروند موشک هوا به سطح اگزوسه یا سی ایگل میتواند به هدف حمله ور شود.این هلیکوپتر در ماموریت های نجات هوا/دریا هم استفاده فراوانی دارد و میتواند بین 18 تا 22 نفر بازمانده را نجات دهد.مدلی از اس-61 به نام کماندو،هلیکوپتری ترابری تاکتیکی اسا و میتواند 28 نفر(45 نفر در حالت فوق ظرفیت) سرباز مسلح را حمل کند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sea-king.jpg[/img][/align]

در 1961 شرکت ایتالیایی آگوستا توافقنامه ای برای تولید و توسعه طرح اس-61 و اس.اچ.3دی با سیکورسکی امضا کرد.محصولات آگوستا، به نام ASH-3D از 1969 به نیروی دریایی ایتالیا تحویل شد.مدل غیر نظامی تولیدات آگوستا را AS-61 نامیدند.همچنین،توافقی هم بین شرکت انگلیسی وستلند و سیکورسکی برای توسعه طرح اس-61 حاصل شد.با اجرای این توافق،وستاند با استفاده از پیکره و سیستم پروانه SH.3D هلیکوپتر های وستلند سی کینگ را تولید کرد.در این هلیکوپتر ها تغیرات عمده ای در نیروگاه و تحهیزات اویونیکی انجام گرفت تا استاندارد های مطلوب نیروی دریایی سلطنتی برای یک هلیکوپتر ضد زیردریایی مناسب تامین شود.این سی گینگ ها علاوه بر ماموریت اصلی،برای اجرای عملیات تجسس و نجات،ترابری و تاکتیکی نیروهای نظامی،تخلیه مجروحان و حمل بار هم مورد استفاده اند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/H3HSeaKing05.jpg[/img][/align]

-----
انواع مدل ها:
SH-3A: اولین نمونه سی کینگ(225 فروند)
CH-124:شبیه SH-3A،برای صدور به کانادا،41 فروند)
S-61A:مدل ترابری،آبی/خاکی،قادر به حمل 26 نفر سرباز مسلح)
S-61A-4:نیوری،38 فروند مالزی،31 صندلیه
HH-3A:اصلاح شده مدل اولیه،با پوشش ضد گلوله و مسلح
SH-3D:سی گینگ،مدل استاندارد ضد زیردریایی نیروی دریایی
VH-3D:قابل استفاده برای حمل شخصیت ها
SH-3H: نوع چند منظوره
S-61B: تولید شده برای نیروی هوایی ایالات متحده

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/SH-3H_Sea_King.JPG[/img][/align]

-----
کاربران:
ایالات متحده امریکا،انگلستان،ایران،مالزی،ایتالیا،ژاپن،استرالیا،برزیل،کانادا،دانمارک،مصر،آلمان،هند،اندونزی،عراق،اردن،لیبی،نروژ،پاکستان،قطر،عربستان،اسپانیا

--- مشخصات فنی مدل D (استاندارد) ---
[b]نیروگاه[/b]
- دو موتور توربوشفت جنرال الکتریک T58-GE-10
توان نامی موتور: 1.044 کیلو وات
ظرفیت کل مخازن سوخت: 3180 لیتر
- پروانه اصلی و پروانه دمی پنج تیغه ای
[b]ابعاد[/b]
قطر پروانه اصلی: 18.9 متر
قطر پروانه دمی: 3.2 متر
مساحت دیسک پروانه اصلی: 280.5 متر مربع
طول: 22.1 متر
ارتفاع: 5.1 متر
[b]وزنها[/b]
وزن برخاستن عادی: 8.4 تن
وزن تسلیحات: 380 کیلوگرم
[b]عملکرد پروازی[/b]
بیشترین سرعت افقی: 267 کیلومتر بر ساعت
سرعت کروز برای بیشترین برد: 219 کیلومتر بر ساعت
بیشترین نرخ صعود: 10 متر بر ثانیه
سقف پرواز خدمتی: 4.4 کیلومتر
سقف پرواز ایستا: 3.2 کیلومتر
برد: 1005 کیلومتر !!!
- خلبان و کمک خلبان در عرشه پرواز و دو نفر کاربر سونار در کابین اصلی
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/seaking7.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/SIKORSKY_SH-3_SEA_KING.png[/img]
[/align]
[/color]

[align=center][color=red][b]در صورت استفاده از این مطلب،درج نام نویسنده و لینک سایت الزامی میباشد[/b][/color][/align]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
زنده باد ابي جان. سايت رو به حركت در آوردي. وجود انسانهاي محركي چون شما در هر

اجتماعي لازمه.

با آرزوي توفيق روز افزون براي شما دوست عزيز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار عالي...
من يكيشون رو تو چابهار ديدم روز رزمايش از جلوي دانشگاهمون رد شد.
يه سوال از خودت دارم! عكس يكي مونده به آخر چيه؟ :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشی رپتور جان.

همونی هست که میخاستن باهاش به تهران بیان که به بلای الهی گرفتار اومدن. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.