Blaze

جنگنده ضربتی ای-6 اینترودر (Grumman A-6 Intruder)

Recommended Posts

با سلام

خرید های ما زمان شاه بیش از 100 فروند A_4 بود همراه با ناو هواپیما بر در حال حمل به سمت ایران بود که انقلاب شد و ناآرامی بالا گرفت و ناو ما که به سواحل آرژانتین نزدیک شده بود برای تجدید قبا به آنجا پهلو گرفت و با دستور مستقیم آمریکا توسط دولت آرژانتین مصادره و ضبط شد
و به قولی با A_4 هاش به اونجا اهدا شد

حالا آرژانتین فقط یک ناو هواپیما بر داره که اونم متعلق به ماست و کشور ما هم هیچ تلاشی براش نکرد

قرار بود تعداد هواپیماهای F_4 , F_5,F_14 ها به 1200 فروند برسند که مبلغ آن هم قسمتی از نفت و قسمتی هم نقد حساب شده بود اما بعد از انقلاب [color=blue]از تحویل آن خود داری شد [/color]
تعداد 100 فروند F_16A B هم خریداری شده بود + تجهیزات کامل یک سرباز از جمله M4 , M16
که باز هم از تحویل آن خود داری شد

با تشکر
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به از عالم و ادم طلب کاریم و خودمون هم خبر نداریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به به از عالم و ادم طلب کاریم و خودمون هم خبر نداریم.[/quote]


از قدیم گفتن اگه طلب رو نگیری بدهی می شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درست می گی فعلا تمام دنیا از ما طلب کارن این مطالب رو لطفا به اقایون دمکراسی خواه و دیپلماسی گوی ایران بگین که سر بر سنگ نزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا این جریانو ننوشته؟ حتی آرژانتین آ4 هاشو یکجا دریافت نکرده :mrgreen:
seginem عزیز منبعتون چیه؟


[quote]آرژانتین :

هرچند آرژانتین اولین وارد کننده خارجی A-4 نبود اما پس از آمریکا بزرگترین مجموعه این هواپیما را با 130 فروند در اختیار داشت که تحویل آنها از سال 1966 آغاز شد. در این سال نیروی هوایی آرژانتین 25 فروند A-4B و در سال بعد 25 فروند دیگر دریافت کرد. این هواپیما ها در اسکادران های سوم و پنجم هوای استفاده میشدند. در سال 76 25 فروند A-4C نیز تحویل این کشور شد که در اسکادران چهارم هوایی هنوز هم به خدمت مشغول هستند. این جنگنده ها جایگزین مدل قدیمی F-86 سابر و به 5 موشک کوتاه برد سایدوایندر مجهز بودند. همچنین برای جایگزینی جنگنده های F9-F ، 16 فروند جنگنده موسوم به A-4Q را سفارش داد که به این کشور تحویل شد و توسط ناو هواپیمابر ARA Veinticinco de Mayo حمل میشدند. تحویل جنگنده ها به آرژانتین تقریبا بدون هیچ مشکلی از طرف آمریکا دنبال میشد تا اینکه نبرد فالکلند به وقوع پیوست که در این جنگ A-4 های آرژانتین در مواردی برابر نیروی دریایی انگلیس به پیروزی رسیدند.
در این جنگ جنگنده های A-4 به انواع بمب های غیر هدایت شونده و موشک های هوا به سطح مجهز شدند و توانستند با حملات پرتعداد خود به ناوگان انگلیس به برخی از ناوشکن های این کشور صدمات جدی وارد کنند. همچنین در حملات ضربتی به نیروی های پیاده و پایگا ه های نظامی انگلیس نیز عملکرد خوبی داشتند. پس از جنگ هواپیماهای A-4 به توپ های قوی تر 30 میلیمتری و سلاحهای هوا به هوای مدرن تر مجهز شدند و تا سال 1999 در نیروی هوایی این کشور باقی بودند که در این سال توسط پیشرفته ترین نسل A-4 موسوم به A-4AR Fightinghawk. جایگزین شدند.در سالهای بعد آمریکا 24 فروند A-4H را که اسراییل از پذیرش آن خودداری کرده بود را به آرژانتین فروخت و این کشور نیز آنها را جایگزین A-4Q کرد و بدین ترتیب این مدل در سال 1988 بازنشسته شد. در حال حاضر آرژانتین علاوه بر مدل A-4AR تعدادی TA-4J و A-4E نیز در اختیار دارد.

http://p30zip.com/thread-2548/page-12.html[/quote]

[quote]
Argentina
Main article: A-4AR Fightinghawk

Argentina was not only the first foreign user of the Skyhawk but also one of the largest with nearly 130 A-4s delivered since 1965. The Argentine Air Force received 25 A-4Bs in 1966 and another 25 in 1970, all refurbished in the United States by Lockheed Service Co. prior to their delivery as A-4P, although they were still locally known as A-4B. They had three weapon pylons and served in the 5th Air Brigade (Spanish: V Brigada Aérea). In 1976, 25 A-4Cs were ordered to replace the F-86 Sabres still in service in the 4th Air Brigade (Spanish: IV Brigada Aérea). They were received as is and refurbished to flight status by the Air Force technicians at Río Cuarto, Cordoba. The C model had five weapon pylons and could use AAM AIM-9B Sidewinders.

The Argentine Naval Aviation also bought the Skyhawk known as A-4Q in the form of 16 A-4B plus two for spare parts, modified with five weapon pylons and to carry AIM-9B Sidewinders. They were received in 1971 to replace F9F Panther and F9F Cougar in use from the aircraft carrier ARA Veinticinco de Mayo by the 3rd Fighter/Attack Squadron (Spanish: 3ra Escuadrilla Aeronaval de Caza y Ataque).

The United States placed an embargo of spare parts in 1977 due to the Dirty War[26] backing the Humphrey-Kennedy amendment to the Foreign Assistance Act of 1976, the Carter administration placed an embargo on the sale of arms and spare parts to Argentina and on the training of its military personnel (which was lifted in the 1990s under Carlos Menem's presidency when Argentina became a Major non-NATO ally).[27] Ejection seats did not work and there were many other mechanical faults.[28] In spite of this, A-4s still served well in the 1982 Falklands War where they achieved some success against the Royal Navy.

[/quote]http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-4_Skyhawk

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این جور که در ویکیپدیا نوشته تلفات نیروی دریایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در جنگ ویتنام از آ-6 هاشون بوده رقم 84 فروند که 10 تاشو رو با سام پایین کشیدند.
2 تاش در نبرد هوایی ساقط شدند. 16 تاش به دلایل عملیاتی (منظورش رو دقیقا نفهمیدم شاید زیادی اومدن پایین گیر کردن به سرشاخه درختها) و 56 تا هم با آتش ضدهوایی.

در عملیات طوفان صحرا در حدود 4700 سورتی پرواز داشتند که برای هواپیمایی که تقریبا 25 سال قبل از اون جنگ ساخته شده بوده رقم نسبتا بالایی هست. 3 تا هم تلفات در طی عملیات طوفان صحرا بوده که همه در اثر سام یا پدافند هوایی بود.

در مورد آ-4 اسکای هاوک بهتر بود که دوستان در یه تاپیک دیگه بحث می کردند. اما تا اونجا که من می دونم ایران هیچ وقت اسکای هاوک در زمان شاه سفارش نداد. در ضمن به آمریکا هم ناوهواپیمابر سفارش ندادیم. ناوهواپیمابر آرژانتینی ها هم اسمش هست 25 می که یه ناو کهنه متعلق به زمان جنگ جهانی دوم ساخت انگلیس بود و در سال 1969 به آرژانتین فروخته شد. این ناو در جنگ فالکلند هیچ دخالتی نداشت و در سال 1999 اوراق شد. این هم آدرس برای مطالعه بیشتر

http://en.wikipedia.org/wiki/Colossus_class_aircraft_carrier

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خرید های ما زمان شاه بیش از 100 فروند A_4 بود همراه با ناو هواپیما بر در حال حمل به سمت ایران بود که انقلاب شد و ناآرامی بالا گرفت و ناو ما که به سواحل آرژانتین نزدیک شده بود برای تجدید قبا به آنجا پهلو گرفت و با دستور مستقیم آمریکا توسط دولت آرژانتین مصادره و ضبط شد [/quote]
اين ديگه از اون حرفها بود . :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.