Phantom3

سران ارتش آلمان چگونه دستگیر شدند

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این تاپیک رو به منظور آگاهی افراد با وقایع بعد از جنگ دوم جهانی ایجاد کردم.البته بسیاری از اعضا که وقایع جنگ دوم جهانی رو دنبال می کنند این مسائل رو میدونند .از دوستان هم خواهش می کنم اگه انتقادی به مطالب دارند بیان کنند.البته این کتاب خیلی افراطی با این موضوع برخورد کرده که منم با اون موافق نیستم به همین دلیل بعضی از اینگونه مطالب رو حذف کردم.

هرمان گورینگ:گورینگ در نهم می 1945 درست یک روز پس از تسلیم ارتش آلمان خود را تسلیم ارتش آمریکا کرد . او با خود چمدان هایی پر از لباس-پول-جواهر آلات و مواد مخدر به همراه داشت.گورینگ عاشق تجملات بود و دلیلی نمی دید که آدمی به اهمیت او حتی در زندان بدون چیز های خوب زندگی کند.

هانس فرانک: هانس فرانک فرماندار لهستان در اواخر می 1945 در حالی دستگیر شد که لباس سربازان معمولی آلمان را به تن داشت.دستگیر کنندگانش تنها پس از آنکه فرانک با اقدام نا موفق به خودکشی توجه آنها را به خود جلب کرد به هویت واقعی اش پی بردند.

کایتل(رئیس ستاد فرماندهی نظامی هیتلر):کایتل چنان به هیتلر وفادار بود که مردم پشت سرش او را ((نوکر)) می نامیدند.کایتل هیچ گاه ایمانش را به پیشوا از دست نداد.او در تابستان 1945در سلول زندانش گفت (( من حتی امروز هم به ادولف هیتلر معتقدم ))

روس ها که شرق آلمان را اشغال کرده بودند در یا سالار اریش ردر فرمانده نیروی دریایی آلمان تا سال1943 را دستگیر کردند.همچنین هانس فریچه دستیار گوبلز در وزارت تبلیغات را به بازداشتگاه فرستادند.

فرانسوی ها کنستانتین فون نویرات نخست وزیر خارجه هیتلر را به دام انداختند.یولیوس اشترایخر ناشر روزنامه نازی "در اشتورمر"("مهاجم") به هیئت یک روستایی ساده در آمده بود که به دست سربازان آمریکایی بازداشت شد.یکی از سربازان به یاد می آورد که چگونه خودروی گشت آنها به خانه ای رسید که اشترایخر در آن مخفی شده بود و این گفتگو را با او انجام داد:افسر مسئول گفت(در باره ی نازی ها چه نظری دارید ؟)) اشترایخر پاسخ داد((من هنرمندم و هیچ وقت به فکر سیاست نبودم.))آمریکایی گفت(اما شما شبیه یولیوس اشترایخر هستید.))اشترایخر فریاد زد (چه طور مرا شناختید؟)) و بدین ترتیب شاید پر سرو صدا ترین و بی پده ترین تبلیغات چی نازی روانه زندان شد.

تا میانه تابستان 1945 فهرست نازی های زندانی به راستی بلند بالا شده بود .فرانتس فون پاپن معاون سابق صدر اعظم که ترتیب دستیابی هیتلر به قدرت را در سال 1933 داده بود روانه بازداشتگاه شد .ارنست کالتربرونر رییس اس دی که مسئول فرستادن افراد به اردوگاه های کار اجباری و یا کشتن مخالفان هیتلر بود در کوه های آلپ در اتریش به دست آمریکایی ها افتاد. فریتس زاکل مردی که کار برده وار را برای کارخانه های اسپیر سازماندهی می کرد در غاری پنهان شده بود که تصمیم گرفت خود را تسلیم کند .رابرت لی رئیس ((جبهه کار رایش ))که منبع دیگری برای تامین نیروی کار برای صنایع آلمان بود در حالی به دست نیروهای آلمانی افتاد که "پیژامه"به تن داشت و در کلبه ای در باواریا پنهان شده بود.در آغاز منکر میشد که یکی از مردان هیتلر است می گفت نامش دکتر ارنست دیستلمیر است . اما در حالی که داشتند از او سوال می کردندیک آشنای قدیمی وارد شد و با هیجان گفت(به به . دکتر لی. اینجا چه کار می کنید.))

آلفرد روزنبرگ فیلسوف نازی ناشر روزنامه و وزیر مناطق نفوذ شرقی پس از انکه نامه ای به ژنرال بریتانیایی برنارد لو مونتگومری نوشت و پیشنهاد خدمت گزاری کرد بازداشت شد.پس از انکه دفتر مونتگو مری نامه روزنبرگ را دریافت کرد بازداشت او کار ساده ای بود چون این نازی سابق از روی بی احتیاتی نشانی واقعی اش را به کار برده بود .
یواخیم فون ریبنتروپ وزیر خارجه نازی هنگامی که در بسترش خوابیده بود دستگیر شد .
اورا در حالی به سلولش بردند که پیژامه سفید و صورتی پوشیده بود .
منبع :محاکمات نورنبرگ
تخلیص:خودم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر فراوان از فانتوم عزیز

من اسم هیملر رو ندیدم اما خوب:

هیملر با گریم و تغییره چهره به یه پیرمد سوار بر یه الاغ! دستگیر شد .. یادم نمیاد کی دستیگرش کرد ولی فکر کنم امریکایی ها بودن چون روسا هرکی رو گرفتن ... کردن! چشمک
میخواسته تو زندان با یه قرص سیانور جاسازی شده تو دهنش خودکشی کنه که نمیزارندش ...
البته کلا بگو ارگ عرضه داشتین مثل هیتلر درجا خلاص میکردین خودتون رو ...

راستی اتو اسکورزینی هم نبود توشون ... اونم که خودش رو تسلیم کرد بعدم تبرئه شد بعدم رفت اسپانیا و ارژانتین و موجبات فرار کلی نازی رو فراهم کرد!
شدیدا توصیه هم میکنم کتابشون رو بخونید ... شرح ماجراهاش و حتی دستگیریش خیلی جالبه ... توسط امریکایی ها بازداشت شد بعد تسلیم ..

با تشکر مجدد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
ممنون.جالب بود.
خیلی دوست دارم بدونم که هیتلر چه خصوصیتی داشت که تونست رهبری المانها را بدست بگیره؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستي آيا كساني هم بودند كه هيچ وقت دستگير نشده باشند؟[/quote]

حتما تعداد هستند .عده زيادي از سران اس اس و گشتاپو بعد از جنگ به آمريکاي جنوبي فرار کردند که ماجراهاي زيادي درباره اونها وجود داره .....
تا ده دوازده سال پيش هم تقريبا هر چند سال يکيشون رو تو اونجا پيدا ميکردن البته الان اگه کسي زنده باشه بايد بالاي صد سال مر داشته باشه .
ولي خوب هنوز تعدادي هستن که نه دستگير شدن نه گزارشي از مرگشون هست همين چند وقت پيش يکي رو تو اوکراين پيدا کردن جالب اين بابا
که عضو گشتاپو بوده بعد از جنگ تو شوروي مونده و اسمشو تغيير داده تازه همسايهاشم کلي تعريف کرده بودن که به به چه آدم خوب و باشخصيتي که الان حدود صد سال سن داره ولي خوب بالاخره به دام افتاد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد هیملر جناب Ernesto_Rommel توضیح دادند.اما من کاملش میکنم.
هیملر در اوایل می 1945 سیبیلش را تراشید چشم بندی روی یک چشمش گذاشت و یونیفورم یک گروهبان پلیس آلمان را به تن کرد و کوشید با لباس مبدل آلمان را به قصد هلند ترک کند.به این امید که سوار یک کشتی عازم آمریکای جنوبی شود.زمانی که هیملر به طور پنهانی از شمال آلمان عبور کرد در 21 می یک واحد گشتی بریتانیایی راه را بر او بست.او خبر نداشت که آنها دستور بازداشت مردانی که یونیفورمی شبیه به او را پوشیده اند دارند(چه بد شانس).با سوالاتی که دستگیر کنندگان از او کردند هویت واقعی اش آشکار شد اما در طول یک وقفه در بازجویی او آهسته یک کپسول سم را که در دهانش پنهان کرده بود به زیر دندان هایش راند.پیش از انکه سربازان اطرافش متوجه شوند چه اتفاقی افتاده هیملر کپسول را گاز زد و نقش زمین شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يكي از جالب‌ترين موارد، دستگيري آدولف آيشمن، مسئول اردوگاه‌هاي آشويتس و تربلينكا بود كه در سال 1957، ردش در آرژانتين پيدا شد و در سال 60، گير افتاد!
قضيه از اين قرار بود كه بصورت اتفاقي، به يه بنده‌خدايي شك مي‌برن كه آيشمن هست؛ چون بشدت ضد ساميه. ولي چون تغيير قيافه داده بوده، كسي نتونسته بود بشناسه. اما وقتي در سالروز ازدواجش در سال 60، دسته گلي براش ميارن، مي‌فهمن كه طرف آيشمنه (قضيه‌ي همون مسابقه‌ي بيست سواليه كه طرف پرسيد : تو جيب جا مي‌شه؟ نه! پس حتماً برج ايفله ديگه!!!).

اسرائيل عزيز هم زحمت مي‌كشه و ايشون رو مي‌دزده و مي‌بره كشور خودش و نهايتا هم سربدارش مي‌كنه!!!
جمله‌ي جالبي رو آيشمن، در دادگاهش بيان كرده :
«من فقط كاري را كردم كه صهيونيست‌ها به من دستور مي‌دادند! آن‌ها از من خواستند كه با كشتن و يا آواره كردن يهوديان، موجبات تجمع اين قوم را در گوشه‌اي از جهان فراهم كنم. خود آن‌ها اول لهستان و بعد ماداگاسكار!!! را در نظر داشتند، ولي سرانجام خاورميانه را انتخاب كردند. اگر من در قتل اين شش ميليون!!! يهودي مقصرم، بايد بگويم كه مقامات صهيونيست، بمراتب بيشتر از من مقصرند. آن‌ها مي‌خواستند كه زبان مردم جهان را ببندند، چرا كه اين بهانه را داشتند كه اگر در آلمان بمانند، كشته خواهند شد و چون از خود خاكي ندارند، مجبورند كه سرزمين قوم ديگري را تصرف كنند، كه كردند!!!».

==========================

داستان كلاوس باربي هم چيز جالبي هست كه اگه دوستان حوصله دارن، اون رو بنويسن.

ضمن اينكه در مورد كساني كه گير نيافتادن هم مي‌شه به اين اسامي اشاره كرد :
والتر راوف، دكتر جوزف منگل (Mengele)، ادواردو روش‌مان، هاينريش مولر، رولف گونتر، آنتون بورگر، جوزف شوام برگر، آلويس برونر، فردريش وارتزوگ، دكتر آريبرت هايم، ريچارد گلوكس و ...

بعضي‌هاشون داستان‌هاي جالبي دارن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای mostafa_by متشکرم. منم یه نظری داشتم.نمیدونستم بیان کنم یا نه.این قضیه خودکشی های سران نازی یکم مشکوک نیست....
از کجا معلوم که واقعا خودکشی کردند.
من نظرم اینه که همه ی این کار ها رو اسرائیلی ها انجام دادند که ردپای خودشونو مخفی کنند.چون هرچی ما در مورد جنگ دوم جهانی اطلاع داریم از اطلاعات متفقینه که صد در صد توش دست کاری شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نكته‌ي بسيار جالبي اشاره فرمودي دوست من.

من اين موضوع رو قبلاً در جاهاي ديگه هم عنوان كردم.
از همون هيتلرش گرفته تا ساير سران نازي قضيه مشكوكه. نه صرفاً كسائي كه گير افتادن!!
(بطور مثال، عكسي كه از هيتلر بعد از خودكشي هست، خنده‌داره!! تير از جلو به پيشوني‌اش خورده! بعيد مي‌دونم هيچ موجود عاقلي اينطور خودكشي كنه! ضمن اينكه مي‌گن اونقدر بنزين رو خودش و ديگرون ريخته كه چيزي از جسدش باقي نمونده! بعد جايي ديگه عنوان مي‌شه بقاياي جسدش رو روس‌ها اومدن بردن!).

تاريخ جنگ جهاني دوم، بي‌نهايت پره از نكات مبهم و عجيب و غريب! شايد بشه گفت بهترين صحنه‌پردازي جهان.

نمي‌دونم نظر ارنستو رومل عزيز در اين باره چيه. ولي فكر كنم اون، اطلاعات بيشتري در اين زمينه داشته باشه.

شايد بشه با جمع‌آوري اطلاعات ضد و نقيض، يه كار درست و حسابي كرد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مخلص داش مصطفی هم هستیم

فانتوم جان این روایت از دستگیری هم هست اما اونی که من تو کتاب اسکورزینی خوندم فکر کنم این بود ... (و البته کلا در اصل مجرا هیچ فرقی نیمکنه چون دستگیری خفت باری داشته!)

راجبه اون عکس خودکشی هیتلر هم من یه مطلب تو سایت دانشجو گذاشتم و تو میلیتاری هم راجبش گفتم این عکس صد درصد دروغینه و جعلی.. سه روایت راجبه چگونگی ساخت این عکس هست که اگر خواستین تضویح میدم هرچند به انگلیسی هم سرچ کنین هست ....
با مصطفی موافقم چون واقعا جنگ جهانی نکات حیرت انگیز زیادی داره که اگر راجبش حرف بزنیم واقعا سر ادم گیج میره و یه جورائی از یه زندگی کثیفی که بعضیا براشون ساختن بدش میاد ...
راجبه صهیون و یهود هست راجبه هیملر و گروینگ هست و راجبه اشوویتس هست .وو...

که بگذریم

با تشکر مجدد از فانتوم عزیزم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.